URSARII, URSUL SI… CALUL LUI LUTHER/ Alianta intre Moscova si Vatican. Cine pierde, cine castiga?/ SCANDALUL VIZITEI PAPEI IN CIPRU SE AMPLIFICA / CUVINTE IMPOTRIVA NELINISTII CELEI RELE (Stiri si recomandari religioase 29 mai-1 iunie 2010)

1-06-2010 9 minute Sublinieri

 

UPDATE

(…) Foarte sugestiv Ioana ne povesteste :

“In anii copilariei mele, cand unii dintre dumneavoastra erati doar in gandul lui Dumnezeu si poate in intentia parintilor, lumea traia linistita, muncind si crescandu-si droaia de copii. O plictiseala totala. Uneori, se intampla ca ceva sa ne scoata din amorteala, din adormire. Venea Ursul in satul nostru! Venea legat in lant, dus de tiganii-ursari, care in ulita mare il slobozeau, si Ursul incepea sa-si faca numarul. Se intelege ca la asa eveniment se aduna tot satul – “de la al cu barba sura, p’an la cel cu tata-n gura”. Toti cu ochii cascati la Urs, urechile ne erau in repaus, ca Ursul nu vorbea. Greseala mare insa, pentru ca ar fi trebuit sa tragem cu urechea la ce isi spuneau ursarii intre ei, in timp ce Ursul isi facea ghimbuslucurile… Desigur, aplauzele si scarpinaturile intre urechi (ca nu avea cornite) erau ale Ursului. Banutii (ca era si o cutie in care se arunca ceva maruntis -oricat de mult se arunca in cutie, tot maruntis se chema) erau ai ursarilor. Spectacolul ne entuziasma, aplaudam, ne bucuram, ne trezeam din adormire…dar dupa cateva zeci de minute Ursul se oprea, ursarii ii puneau lantul si plecau cu el spre alt sat. Plecau si satenii spre casele lor, comentand si dandu-si cu parerea…

In mintea mea de copil, se iscau deja intrebari: Cine este mai important? Ursul, sau tiganii-ursari? Ca daca n-ar fi fost ei, Ursul nu ar fi fost dresat si nici in sat n-ar fi venit.

(…) Mare greseala am facut in copilarie ca nu am dat atentie mai mare ursarilor si am stat cu ochii cascati numai la Urs…Si acum trecand de la alegorie, la a spune lucrurilor mai pe nume, aceeasi Ioana ne mai aduce un raspuns:

Intre timp, eu am crescut si am capatat dreptul de a pune intrebari, asa ca mi-am luat curajul si l-am intrebat pe PARINTELE IUSTIN de la Manastirea Petru Voda ce sa cred despre ceea ce se intampla acum in tara noastra. Pentru ca nu am avut posibilitatea de a vorbi personal cu sfintia sa, am facut-o printr-un preot care a mers la Petru Voda si a vorbit cu PARINTELE IUSTIN joi noapte si vineri, inainte de pranz.

Intrebarea mea a fost clara,ca sa nu fie loc de interpretari, si am rugat sa mi se transmita un raspuns din partea cuviosiei sale asemeni, scurt, din acelasi motiv. Am mentionat catre PARINTELE IUSTIN ca raspunsul nu il voi pastra numai pentru mine.

INTREBARE: Preacuvioase, ce ne puteti spune despre Danion in legatura cu discutiile care au fost inainte de internarea Sfintiei Voastre la Cluj? Dar despre K.Kenneth, care conferentiaza acum prin tara dupa parerea unora intr-un duh cam protestant si ecumenist?

RASPUNSUL PARINTELUI IUSTIN:
Nimeni sa nu mearga dupa ei. Ramaneti in Biserica noastra Ortodoxa. In spatele lor sunt duhurile necurate. Ca daca nu i-ar ajuta aceste duhuri si slujitorii satanei, nu ar putea tine mai mult de doua-trei conferinte, ca oamenii nu i-ar asculta.

(…) Klaus e vesel tot timpul, dar o veselie uşoară, aproape disimulată şi sigur nemolipsitoare. L-am privit şi ascultat îndelung, pentru a-mi da seama ce aştept şi totuşi nu primesc: omul nu avea har, nu avea lumină în suflet şi, mai ales, aveam în faţa mea un om cu o maaaaare povară. Un trecut greoi, o lume nerezolvată şi necurăţată. Imediat am avut un sentiment ciudat: omul acesta nu îşi mai poate duce singur povara, iar miile de oameni care vin să îl vadă nu fac decât să preia, câte puţin, din chinul său. Pelerinul Klaus va exista, probabil, până când sufletul său se va fi curăţat îndeajuns încât să poată trăi singur cu sinele său.

Povestea vieţii lui Klaus este la limita fabulosului romanţios. (…)

Am citit demult, într-o carte, despre faptul că nu este recomandat să mergi cu spovedania scrisă la preot, chiar dacă nu crezi că vei avea destul curaj să mărturiseşti prin viu grai duhovnicului toate păcatele. Motivaţia era simplă şi foarte credibilă: duhovnicul trebuie protejat astfel. Un păcat fixat pe hârtie va sminti cititorul, oricât de puternic ar fi acesta.

Iată însă cum Klaus ţine să îi cunoaştem păcatele, pe care le aflăm cu uşurinţă în orice referire la el. Şi aici ajung la ciudata parabolă folosită chiar de el în conferinţa de duminică, numai că sensul l-am simţit cu totul altul decât cel specificat – iar impresia a fost ca proaspătul ortodox ştie bine ce face atunci când o spune unei mase. Zice că Luther a pariat cu un amic cu privire la faptul ca acesta nu va reuşi să spună rugaciunea Tatăl nostru, pentru că nu va reuşi să îşi stăpâneacă gândurile. Luther a pus la bătaie un cal, dacă prietenul său reuşeşte “experimentul”. Omul nostru a început rugăciunea, după care a făcut o pauză, apoi a continuat până la final. “De ce ai facut acea pauză?”, l-a întrebat Luther. “Pentru că m-am gândit la cal”, a fost răspunsul.

Am avut impresia, şi continui să am aceeaşi senzaţie, că aseară am avut în faţă un cal şi că scopul a fost atins.

Klaus îţi stârneşte gândurile, îţi agită simţurile, dar şi atinge senzorii de avertizare până la limita străluminării personale. Când am simţit acest lucru am plecat.

Calul a plecat şi el mai departe, în lume, să îşi deşire povara pe umerii creştinilor.

Klaus nu a găsit liniştea, dar acum se hrăneşte din frumuseţea celor care, din neştiinţă, bunătate, generozitate sau scăpare, fac din când în când o pauză şi se gândesc la cal…

Conform Sofia News Agency, disidenții din Biserica Ortodoxă Bulgară au cerut iertare Patriarhului Maxim.

În știrea preluată de pe canalul PRO.BG, Sfântul Sinod, Direcția pentru Culte, și ministrul responsabil de relațiile cu bulgarii din străinătate, Bojidar Dimitrov, au fost notificați de către capii Sinodului Alternativ cu privire la decizia de reunificare cu Biserica Ortodoxă Bulgară.

Semnatarii acestei inițiative a Sinodului Alternativ din Bulgaria sunt ierarhii de vârf, Mitropolitul Inokenti, Episcopul Ioan de la Mănăstirea Rozhen și preotul Nikolai Nikolov.

Frământările din Biserica Ortodoxă Bulgară merg mult în deceniile trecute comuniste, ajungând ca în anii 2000 criza să ducă la desprinderea unei  formațiuni dizidente ce s-a constituit în așa numitul Sinod Alternativ.

Roma (Catholica) Acum este timpul pentru Bisericile Ortodoxă şi Catolică să facă pasul spre unitate, şi pentru Papa Benedict al XVI-lea şi Patriarhul ortodox al Moscovei să se întâlnească, crede Exarhul întregii Bielorusii. Mitropolitul Filaret de Minsk şi Slutsk a afirmat aceasta marţi, la o conferinţă internaţională ce se desfăşoară la Roma cu tema: “Săracii sunt o comoară preţioasă a Bisericii – ortodocşii şi catolicii împreună pe drumul carităţii”.În timpul conferinţei, promovată de Comunitatea Sant Egidio, participanţii au reflectat la modul în care sunt percepuţi cei mai defavorizaţi membri ai societăţii, la mărturia Părinţilor Bisericii şi la provocările puse de noile problematici sociale. Conform Mitropolitul Filaret a sosit timpul să se facă paşi decisivi pe drumul unităţii. Liderul ortodox a spus că ambele Biserici caută unitatea deplină, lucru pe care l-a constatat din întâlnirile avute cu reprezentanţii Bisericii Catolice. (…)

Vom asista oare la nasterea unei aliante intre Biserica Ortodoxa Rusa si Vatican? Iata ce ne spune intr-un articol publicat pe site-ul Chiesa, specialistul de la Vatican, Sandro Magister, si intitulat: “Nasterea unei aliante intre Roma si Moscova” ce analizeaza apropierea, in curs, intre Vatican si Biserica Ortodoxa rusa:

Obiectiv comun: “noua evanghelizare” a Europei. O delegatie a Bisericii Ortodoxe Ruse in vizita la Vatican. O intalnire intre Patriarhul Kiril al Moscovei si Papa Benedict al XVI-lea este din ce in ce mai apropiata.

ROMA, 24 mai 2010 – Papa Benedict al XVI-lea va creea in curand un nou “consiliu pontifical” care va fi in mod expres insarcinat de “noua evanghelizare”. Nu pentru tarile de misiune, pentru care lucreaza deja congregatia “De propaganda fide”, ci pentru tarile care, crestine de mult timp, sunt astazi pe cale sa-si piarda credinta. Papa Iosif Ratzinger vrea sa lege pontificatul sau de aceasta initiativa. Si acesta este principalul subiect pe care l-a discutat la Castel Gandolfo, intr-o dimineata de primavara in 2009, cu patru cardinali cu greutate, pe care i-a chemat in consultatie: Camillo Ruini, Angelo Bagnasco, Christoph Schönborn si Angelo Scola – acesta ultimul fiind partizanul cel mai convins pentru creerea noului consiliu. Dar, de atunci un mare aliat, exterior Bisericii catolice, s-a unit deja cu Papa pentru aceasta initiativa de a intreprinde o noua evanghelizare. Acest mare aliat este Biserica Ortodoxa Rusa. In dupa-amiaza zilei de joi 20 mai, chiar inainte de a incepe concertul oferit lui Benedict al XVI-lea de catre Patriarhia Moscovei, in sala de audiente, la Vatican, presedintele departamentului de Relatii externe ale acestui patriarhat, mitropolitul Hilarion de Volokolamsk (foto), tocmai a spus papei: Biserica catolica nu va fi singura in noua evanghelizare in Europa descrestinata pentru ca ea va avea alaturi de ea Biserica Rusa, “nu ca o concurenta, ci ca un aliat”. Raportul pozitiv care s-a instaurat intre Biserica Ortodoxa Rusa si Biserica Romei este un avans din cele mai spectaculoase ale pontificatului lui Benedict al XVI-lea. Spectaculos de asemenea, si din cauza rapiditatii cu care el are loc. De fapt, e de ajuns sa mergem in trecut timp de un singur deceniu, pentru a regasi raceala care caracteriza relatiile intre cele doua Biserici. Intrebat de catre www.chiesa a propos de aceste motive care au condus la aceasta extraordinara schimbare, mitropolitul Hilarion a indicat trei dintre acestea. Primul motiv, a declarat el, este personalitatea noului papa. Un papa care este obiectul unei “opinii pozitive din partea intregii lumi ortodoxe ruse” cu toate ca aceasta a fost timp de secole impregnata de sentimente anti-romane. [anti-catolice n.t.] Al doilea motiv este ca cele doua Biserici au o viziune comuna asupra sfidari care le este lansata prin descrestinarea tarilor, si care constituiau in trecut inima crestinatatii. Si cel de-al treilea motiv este ca atat una cat si cealalta vad in marea traditie crestina axa majora a noii evanghelizari. Intrebat a propos de o intalnire – care ar fi si prima in istorie – intre seful Bisericii Romei si celei de la Moscova , IPS Hilarion a raspuns : “este o dorinta, este o speranta si noi trebuie sa lucram pentru ca aceasta sa aibe loc”. El a mai adaugat ca trebuie mai intai sa se aplaneze anumite obstacole, in primul rand dintre acestea fiind conflictul dintre cele doua Biserici in Ucraina, dar, a afirmat ca el crede ca aceasta intalnire va avea loc in curand: “nu intre un patriarh si un papa oarecare, ci intre patriarhul Kiril si papa Benedict”. O dovada a importantei apropierii intre opiniile sefilor celor doua Biserici este data de doua carti care au fost publicate la cateva luni una de alta si care nu au precedent in istorie. Prima carte a fost publicata in decembrie trecut, de catre Patriarhia Moscovei. Ea reda in ruseste si italiana principalele texte ale lui Ratzinger asupra Europei, inainte si dupa alegerea lui ca papa, cu o mare introducere scrisa de catre IPS Hilarion. Cea de-a doua carte a fost scoasa acum cateva zile, si este editata de catre Libreria Editrice Vaticana. Este un manunchi de texte scris de catre Patriarhul Kiril, inainte si dupa alegerea lui ca patriarh, a propos de demnitatea omului si de drepturile omului, cu o introducere a arhiepiscopului Gianfranco Ravasi, presedintele consiliului pontifical al culturii. Un pasaj din introducerea IPS Hilarion din prima carte a fost reprodus la timpul sau de catre www.chiesa, si un extras din textul scris de Patriarhul Kiril, extras din cea de-a doua carte poate fi citit mai jos. [in continuarea articolului de pe site-ul Chesia n.t.]

[…] Si Benedict al XVI-lea, in discursul sau final, a remarcat ca in extrasele muzicale pe care tocmai le ascultasera “se realizeaza deja intalnirea, dialogul, sinergia intre Orient si Occident, dar in mod egal si intre traditie si modernitate”. Un dialog care este de altfel mult mai urgent daca vrem ca Europa sa respire din nou cu “doi plamani” si ca ea sa reajunga la constiinta radacinilor ei crestine. Bendedict al XVI-lea si mitropolitul Hilarion sunt, atat unul cat si celalalt, pe deplin convinsi ca arta crestina este un vehicol de evanghelizare si un ferment de unitate intre Biserici. Inainte de a ajunge la Roma, pentru intalnirea sa cu papa, IPS Hilarion a poposit la Milano, Torino si Bolognia. Prima dintre aceste patru orase a fost capitala imperiului crestin din Occident si Orient si bazilicile sale sunt o minunata marturie a acesteia. In cursul conferintei sale din 19 mai, IPS Hilarion a povestit ca a admirat in mozaicurile de la Ravena “splendoarea unei Biserici in armonie, neranita inca de diviziunea intre Orient si Occident”. Si el a mai adaugat: “Daca aceasta armonie a fost reala pentru stramosii nostrii, ea poate sa fie reala de asemeni si pentru noi. Daca noi nu reusim sa recreem armonia evocata de mozaicurile de la Ravena, noi vom fi singurii responsabili de aceasta”.

INVITAŢIILE CURG…

Ce ne mai aduce papa în afară de sminteală?

Interviul Mitropolitului Atanasie de Lemesou a ajuns până în Italia

MESAJ DE FELICITARE CĂTRE MITROPOLITUL ATANASIE DE LEMESOU

Scrisoare a Sfintei Mănăstiri Pantocrator către Mitropolitul Atanasie de Lemesou

Mitropolitul de Pireu despre vizita papei Benedict în Cipru

Mitropolitul Serafim de Pireu a transmis printr-un comunicat felicitările sale arhiereilor din Biserica Ciprului pentru curajoasa şi răsunătoarea mărturisire împotriva vizitei papei în Cipru. De asemenea, Mitropolitul de Pireu subliniază că declaraţiile Întâistătătorului Bisericii cipriote s-au făcut în pripă, de vreme ce în trecut acesta s-a referit la eclesiologia eretică a papismului.

“Service Orthodoxe de Presse” precizează într-un articol apărut pe 26 mai că Primatul Bisericii Ortodoxe din Cipru, Arhiepiscopul Hrisostom al II-lea de Néa Justiniana (cu sediul la Nicosia), i-a avertizat, pe 25 mai, pe membrii clerului cipriot care se opun vizitei Papei Benedict al XVI-lea, prevăzută în insula Ciprului în perioada 4 – 6 iunie, indică o scrisoare a AFP. În săptămâna 17 – 23 mai, în bisericile din insula Cipru a fost citită o circulară a Sfântului Sinod al Bisericii din Cipru, prin care se asigură credincioşii că vizita Papei nu pune în pericol Biserica Ortodoxă şi prin care îi roagă pe aceştia să nu participe la nici o manifestare de ostilitate împotriva Primatului Bisericii Catolice. “Sfântul Sinod a luat o decizie, iar deciziile acestuia au valoare de obligaţie“, a declarat Arhiepiscopul Hrisostom al II-lea, comentând această circulară pentru presă, pe 25 mai. “Biserica este corectă, dar strictă, cel care nu este de acord poate rămâne la el acasă”, a declarat acesta, făcând astfel aluzie la informaţiile privind diferendele existente în sânul ierarhiei Bisericii din Cipru, atunci când este vorba de subiectul vizitei Papei. “În Biserică există libertatea exprimării, iar membrii Bisericii îşi pot exprima opinia, dar aceştia nu pot face ceea ce le place”, a mai adăugat Înalt Preasfinţia Sa. Conform anumitor ziare greceşti şi cipriote, mai mulţi episcopi din insulă ar fi lăsat de înţeles că nu vor asista la vizita Papei la sediul Arhiepiscopiei de la Nicosia, nici la alte evenimente oficiale la care va lua parte Papa Benedict al XVI-lea. Hrisostom al II-lea l-a criticat mai ales pe Mitropolitul Athanasie de Limassol, care este prezentat ca personalitate influentă a Bisericii Ortodoxe din Cipru şi care şi-a împărtăşit rezervele în ceea ce priveşte această vizită. Conform cotidianului cipriot Phileleftheros, Mitropolitul Athanasie a declarat într-un interviu: “Cred că vizita Papei în Cipru va cauza multe probleme în conştiinţa creştinilor pioşi. Ar fi mai bine să nu vină pentru că sunt de părere că nu ne poate ajuta cu nimic această vizită”. Arhiepiscopul Hrisostom al II-lea şi-a exprimat, de asemenea, neliniştea cu privire la eventualele manifestaţii împotriva Papei, care ar fi organizate de grupuri extremiste ortodoxe, în timpul vizitei. Papa Benedict al XVI-lea va merge în Cipru la invitaţia preşedintelui cipriot, Demetris Christofias. Această călătorie este prezentată de serviciile Vaticanului ca o ocazie de a aduce împreună diferitele confesiuni creştine şi religioase prezente în Cipru. Majoritatea creştinilor din insulă sunt ortodocşi, dar există şi o mică comunitate catolică de rit latin, a cărei prezenţă descinde din epoca Cruciadelor, armeni şi maroniţi, fără a mai vorbi de musulmanii turcofoni prezenţi în partea de nord a insulei, ocupată de Turcia din 1974 şi care s-a separat din 1983.

  • Interfax-Religion:

Patriarhul Kirill: Bisericile Rusiei si Constantinopolului se apropie tot mai mult una de alta

Patriarhul Bartolomeu a facut apel la schismaticii ucrainieni sa se alature Bisericii Ortodoxe

Patriarhul Bartolomeu este dispus sa avanseze intelegerea pentru Sinodul Pan-Ortodox

Conform patriarhului, agenda evenimentului “a fost realizata si este bine cunoscuta in comunitatea ortodoxa”, acoperind 10 puncte majore, printre care principiul autocefaliei si autonomiei in Bisericile Ortodoxe, provocarile praznuirii, si o serie de probleme legate de diptice (ordinea de pomenire a Bisericilor in timpul slujbelor – IF).

“Biserica noastra Ortodoxa continua sa caute sa tina pasul vremurilor evitand sa renunte la orice din invataturile sale dar, in acelasi timp, raspunde spiritului vremii ajutand credinciosii sa ia atitudine fata de lumea contemporana reala”, a spus Patriarhul Bartolomeu.

***


Răspunsuri la toate nenorocirile noastre!… Sf.Nicolae Velimirovici

Ne asfixiem de neorânduiala lumească!… Cuv.Paisie Aghioritul

Stresul si nelinistea apartin diavolului!… Cuv.Paisie Aghioritul

Toate cele ascunse se vor da pe fată!… Sf.Teofan Zăvorâtul

Dorinta unui crestin de a se mântui cu familia sa!…pilde

  • Pustnicul digital:

Un monah care și-a scos mama din iad cu milostenii și rugăciuni

Simplitatea Credinței, «sărăcia duhului»: un lux în lume

  • Lumina:

Bisericile distruse în Kosovo, o dramă uitată? – ce articol ipocrit…

Achindin, monahul literat

Căutătorul “superbiei filosofiei celei în afară” şi nu al “începutului înţelepciunii”

Ceea ce este evident este faptul că Achindin intră tot mai mult în angrenajul dorinţei perfecţionării ştiinţifice, retorice şi literare. Se lansează în căutarea lumii culturale bizantine cu o febrilitate rară. Nici măcar intrarea în monahism nu îl fereşte de alunecarea pe panta “superbiei filozofiei celei din afară”. Poate fi acest fapt un motiv al îndepărtării accentuate de Sfântul Grigorie Palama şi de tradiţia isihastă? Cert e că Achindin nu mai suportă etapele lente ale urcuşului către liniştire şi e tot mai frământat de un fel de activism din ce în ce mai acaparant. Pentru el şi pentru toţi cei care cred că drumul către Dumnezeu trece prin ignorarea etapelor cu adevărat importante ale urcuşului duhovnicesc, Sfântul Grigorie Palama precizează: “Dar “cel rău”, care caută mereu să ne depărteze în chip viclean de ceea ce este superior, seamănă în sufletele noastre seducţia, şi, cu legături pline de aşa-zisă dragoste, ne înlănţuieşte într-un mod aproape indestructibil de oamenii şi lucrurile pline de vanitate; ne sugerează întinderea, varietatea, profunzimea şi multitudinea acestor cunoştinţe, după cum altora le aduce gânduri legate de bogăţie, slavă deşartă sau plăceri trupeşti; face aceasta ca să ne ocupăm toată viaţa cu căutarea unor astfel de lucruri şi să nu mai avem destulă putere pentru a purcede cu tărie la educaţia care curăţeşte sufletul. “Începutul acesteia este frica de Dumnezeu”, care naşte rugăciunea neîntreruptă către Dumnezeu – întru umilinţa inimii, şi paza evangheliceştilor rânduieli. Împăcarea cu Dumnezeu, realizată prin rugăciune şi paza rânduielilor, transformă frica în dragoste, şi durerea şi străpungerea rugăciunii, preschimbată în bucurie, face să apară floarea iluminării; şi ca un parfum al acesteia, este dăruită aceluia care o poate purta, cunoaşterea tainelor lui Dumnezeu. Iată educaţie şi cunoaşterea cea adevărată!”


Categorii

Arhiepiscopul Hrisostom al Ciprului, Ecumenism, Ierarhi rusi, Klaus Kenneth, Mitropolitul Atanasie de Limassol, Mitropolitul Serafim de Pireu, Pagini laice, Pagini Ortodoxe, Papa (Papism), Patriarhul ecumenic Bartolomeu, Patriarhul Kirill, Patriarhul Teofil al Ierusalimului, Presa

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

30 Commentarii la “URSARII, URSUL SI… CALUL LUI LUTHER/ Alianta intre Moscova si Vatican. Cine pierde, cine castiga?/ SCANDALUL VIZITEI PAPEI IN CIPRU SE AMPLIFICA / CUVINTE IMPOTRIVA NELINISTII CELEI RELE (Stiri si recomandari religioase 29 mai-1 iunie 2010)

  1. Pingback: Atitudine de sclav în fața stăpânului; iar stăpânul nu este Dumnezeu — Pustnicul Digital
  2. Deciziile Sinodului au valoare de obligatie!!!
    Asta numai “Ziarul Lumina” putea sa ne aduca la cunostinta.

  3. Citind ceea ce a fost postat in data de 2 iunie as dori sa spun ca ma nedumereste atentia exagerata care i se da acestui domn Kenneth…care sincer,numai vazand cateva poze imi sugereaza un nene predicator dintr-o secta neoprotestanta; cred ca cu adevarat importante sunt evenimentele sociale si economice din tara care cred ca sunt in stransa legatura cu viata spirituala atat a societatii cat si a individului;cati remarca ca ni se pregateste o mare foamete,ca ne sunt ingradite drepturile(mai nou bancile cer sa precizezi ce apartenenta politica ai-si e doar inceputul) sau ca in curand violenta va exceda direct in strada(jafuri). Asa ca nu un papagal de predicator trebuie sa ne sperie ci bolovanul care vine peste noi: s-ar putea ca de foame multi sa uitam sa spunem “Tatal nostru”-sper sa ma insel

  4. @ Stefan:

    Ati vazut ca am tratat su tratam cu maxima atentie si subiectele despre care spuneti, incercam sa nu ignoram pe niciunele din cele importante. Problema cu dl K. este ca altii ii dau o foarte mare atentie si l-au adus (ca pe urs) sa predice, asa protestant cum simtiti si dv., in fata a multimi de credinciosi din toate colturile tarii vreme de o luna intreaga… Iar raul pe care-l face nu este mic, nici ca amploare, ca raspandire, nici ca gravitate. Problemele se leaga: tocmai ca de foame, de disperare omul mai slab in credinta si ispitit de astfel de histrioni poate ajunge sa caute salvarea si refugiul inchinandu-se, de fapt, unor idoli si unui duh antihristic.

  5. @admin:

    …dupa cum vedeti, papa are toate ingredientele pentru a fi antihristul. Da, stiu si eu ca este proorocit ca va fi evreu din stirpea lui Dan. V-ar mira ca intr-o zi sa vedeti inscaunat un papa evreu? Eu nu m-as mira deloc, mai ales ca unele interpretari iudaice ale legii mozaice spun ca nu este nici un pacat ca evreul sa respecte ritualurile unei alte religii decat a sa daca nu o face sincer ci cu un anume scop scuzabil sau laudabil. Ca o paranteza, aici este si condamnarea pe are o face Mantuitorul fariseilor ce sunt ca un pahar curatit pe dinafara si murdar pe dinauntru, caci in fatarnicia lor il tratau pe Dumnezeu ca si pe ceilalti idoli prezenti pe pamantul Iudeei acelor vremuri.
    Si apropos de Dalai Lama, ca tot a aparut in postarile de astazi, ar putea sa fie considerat singurul oponent “spiritual” al papei, adica o personalitate de aceeasi anvergura. Si atunci, probabil ca la un moment dat va fi o intalnire intre papa si Dalai Lama. Stiti, probabil, modul de salut al asiaticilor budhisti, cu mainile lipite a rugaciune si facand o plecaciune… Ei bine, daca papa se va inatlni cu Dalai Lama, iar Dalai Lama il va fi salutat pe papa cu plecaciunea binecunoscuta, dar cu ochii privind la fata papei, atunci inca mai este timp, dar daca plecaciunea va fi cu ochii in pamant sa stiti atunci ca si Dalai Lama i s-a inchinat. Probabil ca pana atunci bisericile ortodoxe, rand pe rand, ii vor fi “recunoscut” papei rolul sau de conducator spiritual.
    Nu e o profetie, este o analiza, toate indiciile duc catre aceeasi concluzie, asa cum drumurile duceau odata la Roma.

  6. @ Stefan
    Si eu am gandit exact ca tine, nu am dat nici doi bani pe ceea ce predica el. Daca insa fratii admin nu ne-ar fi atras atentia asupra amplorii fenomenului si ca multi isi pleaca urechile la acest tam-tam si eu as fi zis “mult zgomot pentru nimic”.
    In acelasi timp, foamea, violenta si alti bolovani mari care vin peste noi sunt mai usor de indurat stand in credinta dreapta, caci de fapt acestia vin ca rezultat al necredinciosiei noastre. Daca alergam la izvoare cu ape maloase ale unora precum domnul Klaus vom alimenta de fapt acesti bolovani care stau sa cada peste noi.
    Sa cautam Imparatia Cerurilor intai si intai si restul va veni de la Domnul.

  7. E inspaimantator cuvantul parintelui Iustin referitor la ceea ce se intampla acum in tara si ma ingrozesc din doua pricini:

    1. “Nimeni sa nu mearga dupa ei. Ramaneti in Biserica noastra Ortodoxa. In spatele lor sunt duhurile necurate”.
    Caderi mari, foarte mari…

    2. “Ca daca nu i-ar ajuta aceste duhuri si slujitorii satanei, nu ar putea tine mai mult de doua-trei conferinte, ca oamenii nu i-ar asculta.”

    Adica oamenii nu mai asculta de Duhul Adevarului…sunt vrajiti de alte duhuri.

  8. @TitusL: antihrist nu este papa, totusi, conform profetiilor si scripturilor Bisericii. In primul rand, el va fi doar ulterior lider religios, cand va fi inscaunat. Papa ar putea, cel mult, sa aspire la titlul de ”prim” lider religios care i se va inchina…

  9. Ii dau dreptate dnei.CristinaP si administratorilor fiindca se ocupa si de furnicolei de talia nenelui acela cu chitara precum greierele din fabula (rad eu,dar si un fenomen gen Bivolaru a inceput tot de la niste glumite).
    In schimb doresc sa intreb : este adevarat ca sunt exportate masiv la aceasta ora alimente prin portul Constanta? Poate suna ciudat,dar un foarte bun prieten din media care are legaturi cu multi jurnalisti de investigatie mi-a spus ca bruma de alimente care mai exista in tara este achizitionata de “comercianti” straini. Daca este adevarat mi-e teama ca ni se pregateste pentru sezonul toamna-iarna ceva extrem de neplacut. Si nu va fi o linie vestimentara…

  10. Biserica Ortodoxa Romana, madular al unui trup anti-ortodox… de Danion Vasile (Articol apărut în revista Axa nr. 38/2010)

    [ http://www.danionvasile.ro/blog/2010/06/02/biserica-ortodoxa-romana-madular-al-unui-trup-anti-ortodox…/ ]

  11. Da, iata ca si “ursul” din extrema dreapta, zelotist-schismatica, tras de sfori de Ciubotarii si Cibricii kaghebisti de peste Prut a iesit din nou la “joc”… Exact cand celalalt pare-se ca luase o pauza 🙂 Nu de alta, dar sa nu cumva sa ne plictisim…

  12. Că papa ar fi antichristul este o idee mai veche neoprotestantă, dar nu se va verifica. Chiar dacă va fi un papă evreu. Că papa i se va închina antichristului, este de netăgăduit. Dar probabil nu ca şi primul (cronologic) lider spiritual, ci în calitate de lider suprem spiritual. Probabil, în duh de imitare, antichristul va avea un înainte-mergător, care va arăta spre el. Şi toţi amatorii de spiritualitate uşoară (sau uşuratică?) vor asculta de papă.
    Mai circulă o idee neoprotestantă, cum că următorul papă va fi contemporan antichristului. Ei, aceasta este posibil să se împlinească, actualul papă fiind cam bătrâior şi nepărând cine ştie ce hotărât şi orientat…
    În orice caz, pentru noi ortodocşii această posibilitate ar trebui să nu fie o sămânţă de vorbărie şi cleveteală, ci un îndemn şi mai puternic spre rugăciune şi (ce mi-aş dori eu cel mai mult, măcar în spaţiul românesc) de solidaritate. Parcă prea mult am început să ne aplecăm spre judecarea părerii vreunui ortodox român, chiar dacă este vremea cernerii şi tb să fim vigilenţi, şi să-l catalogăm aşa şi pe dincolo, parcă uitând, că prima şi cea mai mare poruncă a Mântuitorului este să ne iubim unii pe alţii, precum şi El ne iubeşte pe noi. Iar o mostră de iubire a lui Christos ne este prezentată chiar mai sus de către păr. Paisie, când povesteşte, că Dumnezeu S-a lăsat hulit pt a-i ajuta pe unii creştini să iasă din înşelare. (Sper că nu înţelege careva, că eu propun acum să mai aşteptăm ca mai întâi să se mai jertfească un pic Christos pt noi şi apoi să devenim solidari)
    Aşadar, cred eu că există multe aspecte pozitive la mulţi dintre românii ortodocşi (sau ortodocşii români) care să justifice şi să promoveze o minimă unire în cuget şi simţiri a noastră, neuitând că fiecare din noi mai şi greşim, iar cel mai mult eu dintre toţi. Dealtfel tot păr. Paisie spunea despre greci, că sunt astfel cum suntem acum noi, nesuferind pe cineva mai deştept, mai drept, mai orientat, mai conducător decât ei. Mă gândesc, că poate tocmai de aceea nu ne dă Dumnezeu un conducător după gustul Său, nu numai pt că nu l-am merita, dar şi pt că poate n-ar avea rost. Care dintre noi l-ar urma?? Mai degrabă ne-am poticni de unele din cele ce spune el, sau de vreun aspect exterior, ori de vreo atitudine de a sa … ori găsim noi, nu-i aşa?
    Îmi cer scuze dacă par prea amar, dar cred că situaţia în lume, după cum se vede din cele relatate în ultimul timp se ascute, iar timpul nu mai are răbdare cu noi.

  13. @ Cristian:

    Iarta-ne, dar nu cumva tocmai naivitatile exprimate in partea a doua mesajului fratiei tale ne fac vulnerabili la primirea celui despre care vorbesti in prima parte? Ce inseamna cleveteala si ce inseamna solidaritate, pentru fratia ta? Cleveteala inseamna sa atragi atentia oamenilor asupra celor care raspandesc sminteala si cauta sa rupa Biserica sau sa semene invataturi straine? Sa fim solidari si cu cei care se dovdesc a fi lupi in piele de oaie si “frati mincinosi”? Dovedim lipsa de iubire si de smerenie daca nu-i acceptam de “conducatori” pe cei care vor sa ne faca sa iesim din Duhul si/sau din Biserica lui Hristos?

  14. Costel,
    multumiri – frumos canta Tudor Gheorghe. Multumiri si celor care mi-au adus in fata ochilor o poza care sa-mi aminteasca de copilaria mea, dar…cum am zis, Parintele Iustin ne atrage atentia la ursari. Eu cu Ursul nu mai am treaba. Dvs faceti cum doriti.

  15. Pt. admin: dragule, probabil că ai dreptate cu naivităţile mele. Totuşi îmi rezerv dreptul da a mi le păstra. Eu tot mai gândesc la posibilitatea, ca România să-şi (re)vină în fire şi să fie unită şi cu faţa spre Dumnezeu.
    În ceea ce priveşte cleveteala, mă refeream efectiv şi numai la pronosticurile despre persoana antichristului, despre papa actual, viitor sau care o mai fi, despre anul naşterii lui antichrist, că o fi 1978 sau ’79 sau ’80 sau …
    În ceea ce priveşte vigilenţa saitului acestuia, aceasta îmi place mie şi de aceea poate îl şi urmăresc. Deci este bine de atras atenţia oamenilor! Şi este rău să se rupă Biserica!!
    Doar că uneori poţi greşi din prea mult zel. Cum de ex mi se pare mie în ultimul comentariu la adresa lui Danion: “Da, iata ca si “ursul” din extrema dreapta, zelotist-schismatica, tras de sfori de Ciubotarii si Cibricii kaghebisti de peste Prut a iesit din nou la “joc”… Exact cand celalalt pare-se ca luase o pauza 🙂 Nu de alta, dar sa nu cumva sa ne plictisim…” Chiar şi naivii ca mine văd clar, că Danion a sărit peste cal; dar oare mesajul tău de mai sus (dacă-l citeşte el) are darul de a-l determina să-şi reconsidere poziţia şi să se întoarcă din drumul greşit? Din experienţa mea, ironia nu prea lasă loc dragostei. Doar cel mult între prieteni f buni şi care se cunosc de f mult timp.
    Sunt f mulţi sfinţi părinţi şi părinţi contemporani înduhovniciţi, care nau spus şi spun, că fiecare om are o parte bună în el. Ei, eu tocmai aceasta spun, că în timp ce îi criticăm pe unii referitor la atitudinea şi învăţăturile sau părerile lor greşite, este bine să ne adresăm părţii lor bune. Uşor nu este, ştiu, dar şi Dumnezeu tocmai de aceea mai ţine lumea aceasta, ca să mai dea răgaz să se mai salveze cine poate.
    Aşadar, fă pe mai departe ce ai făcut şi până acum, iar dacă atitudinea mea te împiedică cumva, te rog nu-mi mai primi comentariile pe sait. E f simplu.

  16. @ Cristi:

    Din pacate, chiar nu se mai pune problema reconsiderarii pozitiei, lucrurile sunt avansate si grave peste orice masura, iar ironia este cel mai “soft” mijloc de a reactiona la asa ceva. Puteti sa ne acuzati de lipsa de dragoste si de tot ce doriti. Nu ne-am adresat catre Danion, din punctul nostru de vedere asa ceva este inutil si ultra-tardiv, ne adresam fratilor nostri care mai pot fi amagiti, eventual, de cate un astfel de cantec de sirena. Iertati-ne ca nu ne ridicam la masura duhovniceasca pe care o cereti de la noi. Si dv. puteti ignora siteul, daca va impiedica la sporirea dragostei. Noi cam atata putem deocamdata, in conditii destul de dificile… De pe margine probabil ca este ceva mai usor. Iertati-ne!

  17. Pt admin: Dragilor, punctual:
    1. Dacă s-a ajuns într-adevăr în situaţia că nu se mai pune problema reconsiderării poziţiei, este f grav; oricum, speranţa moare ultima. Şi bineînţeles, alţii evtl mai slabi de înger tb avertizaţi şi protejaţi de cântecul de sirenă.
    2. Măsura voastră duhovnicească nici nu am căderea s-o judec şi nici nu o cer.
    3. Saitul vostru nu mă împiedică la sporirea dragostei şi nu-l voi ignora. Apreciez la voi faptul nu numai că aveţi ochi, dar că şi vedeţi cu ei. Căci după 45+încă 20 de ani de restrişte puţini români mai şi înţeleg ceea ce văd.
    4. De pe margine cu siguranţă că este mai uşor.
    Doamne-ajută!

  18. Lui Danion sa nu-i mai acordam nici macar sansa talharului de pe cruce?

  19. @ AnaR:

    Ba da, sigur ca da. Dar asa cum ziceti, numai Dumnezeu mai poate lucra. Domnul sa-i dea acea pocainta!
    Deocamdata oamenii si-au cam atins limitele si si-au epuizat metodele, incercarile… Nu e vorba de noi, ci de o multime de parinti si de oameni duhovnicesti. Datoria noastra este sa aparam Biserica de raul pe care-l face el, deocamdata, nu sa-l cocolosim tot pe cel care face raul si nu se opreste cu niciun chip…

    Ca se va ajunge la etapa aceasta, a suspendarii temei calendarului si a gasirii de “motive” pentru nepomenirea ierarhilor si pentru a instiga la iesirea din Biserica, am anticipat inca de aici, in urma articolului viclean din Atitudini, care era menit sa pregateasca terenul:

    Stim ca voi vreti “portita” de indreptatire pentru “haiducie” si “catacombe” in momentul in care vi se va nazari si veti decreta ca “nu mai exista ierarh de pomenit” si sa puneti si asta pe seama parintelui Justin. La telefon maica F. nu era deloc sigura de acel cuvant, avand constiinta initial (ceea ce e si corect) ca Biserica – fie ea si prigonita – fara ierarh nu se poate, nu este Biserica, si l-a spus atunci si sub semnul lui “s-ar putea sa fie…”, avand de gand sa nici nu dea public asta. Intre timp s-a razgandit, iar afirmatia (oricum neverificabila) a devenit deja o certitudine, o “profetie”, ca sa se poata da ‘dezlegare’ realizarii planului B, daca cel cu stilistii nu a tinut sau, poate, a fost aruncat ca diversiune si, la momentul dorit de provocatorii in rasa, sa se poata incerca instigarea multimilor “in numele parintelui Justin”? Nu stim, intrebam…

  20. Ciudata afirmatia lui sacciv care mi-a sarit si mie in ochi si a fost taxata de cineva, asteptam raspunsul… Poate ar fi bine sa mai citeasca despre ROCOR.

    Adrian.I said, on iunie 3, 2010 at 12:32 pm
    Saccsiv cum adica, citez din comentariul tau”Sa ne amintim doar de dezastrul ROCOR, ce a dat Sfinti si mari marturisitori si care a tinut sus steagul rezistentei. La un moment dat insa, mare parte dintre ei au abdicat si sunt actualmente in comuniune cu Moscova” Tu consideri Moscova care a intrat in comuniune cu Rocor ca fiind aceeasi veche Moscova serghianista? Deci rocorul schismatic de astazi care a refuzat comuniunea cu Biserica universala sta pe o pozitie buna?

  21. Da, aici probabil si el e tributar unor influente mai vechi. O sa-i aratam postarile noastre, destul de lamuritoare, credem, pe chestiunea ROCOR si a unirii cu Moscova, profetita si de Sf. Ioan Maximovici:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/09/14/din-viata-si-lucrarile-parintelui-serafim-rose-toata-nadejdea-la-hristos/

    In 1960, referindu-se la Biserica din Rusia ca la „Maica patimitoare” a Bisericii din Afara Granitelor, Arhiepiscopul Ioan scrisese:

    „Biserica Ortodoxa Rusia din Afara Granitelor nu este despartita duhovniceste de Maica sa patimitoare, ci inalta rugaciuni pentru ea, ii patreaza bogatiile duhovnicesti si materiale si, la vremea potrivita, se va uni din nou cu ea, atunci cand pricinile dezbinarii se vor fi risipit” [acest lucru s-a si intamplat anul acesta!, nota noastra].

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/04/19/calea-de-mijloc-calea-de-aur-a-bisericii-marturia-reala-a-bisericii-ortodoxe-ruse-din-afara-granitelor/

  22. Omul se cunoaste dupa ochi si dupa expresia fetei. La fel se intampla si cu oamenii bisericii, care sunt chemati sa slujeasca Domnului in diferite demnitati oficiale. Zambetul, mimica fetei, dar si limbajul trupului exprimat prin gesturi, atitudine, tinuta, mers, pot spune multe despre marturisirea pe care o fac in duh si in adevar, sau din contra spre inselare. Smerenia sau mandria, nevointa sau superficialitatea, bunatatea sau impietrirea, intelegerea adevarului sau nepasarea, toate transpar pentru un observator mai atent, din intreaga fiinta a unui om, din atitudinea sa.

    Priviti-i pe oamnenii lui Dumnezeu, raspandesc in jurul lor bucurie, pace, incurajare, bunatate si multa blandete. In preajma omului sfintit se aduna roiuri, roiuri de oameni care simt ca sunt sprijiniti, indrumati, incurajati si ajutati. Prin oamenii sfintiti credinciosii Il cauta si Il gasesc pe Dumnezeu.

    Ceilalti care s-au indepartat cu voia lor de Dumnezeu, au chipul incruntat, ochii tulburati, mintea preocupata, inima zbuciumata si atitudinea semeata. Ei se inconjoara de oameni ce neiubitori de pace, nemilostivi si tematori de adevar.

  23. Doamne ajuta! Mi se pare ca administratorii acestui site spun lucruri foarte interesante.Dar de ce niciodata nu-si dau numele?cand exista o pozitie oficiala…e important sa stii cine iti vorbeste!

  24. @Mihaela:

    Cuvintele adevarate sunt astfel nu pentru gura care le spune, ci pentru adevarul in sine, care poate fi constatat de oricine asculta constiinta sa. In orice caz, acest site exista deja de trei ani de zile si de la bun inceput am ales aceasta cale de a lucra deoarece este singura posibila pentru noi avand, evident, si binecuvantare in acest sens. Nu avem pozitii oficiale.

  25. Mihaela,
    e bine asa cum este.
    Lasa-i, sa aiba plata de la Domnul in cer, ca destui sunt cei pe care ii stim, si uite, sarmanii cum cad ca frunzele din cauza slavei desarte, care poate le-a fost cauzata si de laudele noastre.
    Iarta-ma, mi-am spus si eu parerea.

  26. Pingback: Razboi întru Cuvânt » PAPA IN ROMANIA, IN 2011, PRECEDAT DE O VIZITA ECUMENICA A PATRIARHULUI DANIEL LA VATICAN?
  27. Pingback: PARINTELE MINA DOBZEU A IMPLINIT 90 DE ANI/ Klaus Kenneth - inselarea continua si e promovata de cotidianul patriarhal Lumina/ ORTHODOX MARKET?/ Impostura ortodoxului modern: se predica pe sine si vrea publicitate (Recomandari duhovnicesti)
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare