TOTALITARISM ELECTRONIC. Big Brother se pregateste sa-si intre in drepturi in Romania prin programul “e-government”/”umbra electronica”

14-04-2010 Sublinieri

Stirea de mai jos a readus in actualitate, intr-un mod brutal, subiectul sistemelor de identificare si urmarire electronica a persoanei de catre stat.

Este vorba de proiectul e-governmnent derulat in Romania, la un grad de supraveghere care, dupa stiinta noastra, nu are precedent in alta tara din aceasta lume, ce presupune crearea unei interfete electronice care sa cuprinda totalitatea interactiunilor dintre stat si cetatean dar si – ceea ce este si mai important – dintre cetatean si cetatean. Pretextele pentru acest proiect sunt modernizarea statului si eliminarea cozilor de la ghisee (cu atat mai bine ca se mai dau niste mii de functionari in somaj, nu?). Pretexte cat se poate de aberante, de vreme ce nimeni nu opreste, in afara de incompetenta sau rea-vointa, reducerea la minimum a actelor birocratice la care statul obliga cetateanul. De altfel, observam ca, dupa ce statul creeaza o problema (birocratia) tot el ne vinde si iluzia solutiei, obligandu-ne sa acceptam e-guvernarea (guvernarea electronica).

Intr-un mod deja “traditional”, guvernul roman s-a comportat si de aceasta data ca un veritabil talhar. Nici vorba de dezbateri publice, la care sa fie invitati specialisti, sociologi, istorici, nicio vorbulita despre controversele de ordin etic imense starnite in societatea occidentala de acest tip de guvernare, unele din ele ajunse inclusiv in Parlamentul European. Guvernul autohton a decis, in schimb, cu o lipsa de transparenta absoluta, sa demareze acest proiect care, pe timp de criza, costa o suma imensa (500 milioane Euro), fiind vorba in totalitate de bani publici, si fiind implementat in mod complet nedemocratic. Mai mult, acest proiect, odata implementat, va fi obligatoriu pentru cetatenii Romaniei, inclusiv pentru cei care nu au si nu stiu sa foloseasca internetul pentru a-si plati darile sau a achita facturile. Deci asta ardea acum, ca pensionarii (oare vor mai avea pensii in cativa ani?), bolnavii, batranii si saracii lipiti din satele prapadite ale patriei sa aiba cate un mocofan care sa le bifeze semnatura electronica pe internet.

Este evident ca nu s-a facut niciun fel de studiu de impact ci este o porunca superioara pe care executantii romani o executa cu zel si fara comentarii. Este, iarasi, evident ca se tace asurzitor asupra riscurilor legate de o supraveghere perpetua si totala a vietii intime a persoanei; asupra incalcarii drepturilor elementare si constitutionale la libertate si protectia datelor private; asupra efectelor perverse pe care un Leviathan electronic le induce in societate; asupra pericolelor de siguranta pe care le presupune un astfel de sistem informatic; asupra costurilor implicate; asupra minciunii legate de transparenta, singura transparenta fiind a vietii noastre in ochii Fratelui mai Mare, si nu a cetatenilor fata de deciziile Leviathanului Electronic… ca sa enumeram doar “cateva” probleme…

Prezentam mai jos stirea din cotidianul Gandul, pentru a continua prin prezentarea problemei puse de “umbra electronica” in contextul mai larg al sistemului biometric care se construieste, incet dar sigur, pentru crearea sistemului electronic de supraveghere totala.

Din 2011, fiecare cetăţean va plăti pe internet, cu o semnătură electronică, toate dările către stat. Cu un click, statul va urmări toate tranzacţiile şi actele online ale cetăţeanului

Românilor li se pregăteşte ceva cu ajutorul faimosului serviciu eRomania: autorităţile vor ca, până la sfârşitul anului 2011, toţi cetăţenii să aibă o “umbră electronică”.Aşa numita semnătură electronică se va obţine, contra cost, benevol anul acesta şi obligatoriu la anul, prin completarea datelor din buletin. Ea va avea o dublă menire: 1. oficial va ajuta cetăţenii şi companiile să-şi plătească uşor dările către stat; 2. va ajuta statul să-şi monitorizeze cetăţenii – practic, orice demers personal, care va presupune interacţiunea directă sau indirectă cu orice oficialitate sau chiar şi cu alte persoane fizice ori juridice va fi consemnat electronic şi va putea fi consultat de cei abilitaţi. Aici intră multe, de la înmatricularea maşinii până la simpla comandă prin internet a unui buchet de flori.

Oficialităţile care vor avea acces la datele personale ale cetăţenilor vor fi grupate pe 7 nivele de securitate (grade de acces la datele din “umbrele electronice”), spune Gabriel Sandu, ministrul Comunicaţiilor, pentru Gândul. Reprezentanţii Ministerului de Interne se vor afla în nivelul de top, împreună cu cei ai ANAF, urmaţi de Ministerul Muncii, Sănătăţii, Învăţământului.

Până cel târziu la 30 septembrie 2010, adică în mai puţin de o jumătate de an, Sandu susţine că cele 632.000 de firme active din România nu vor mai avea de completat decât un singur formular şi acela în format electronic, pentru plata tuturor taxelor şi impozitelor. În prezent, firmele completează 44 de formulare diferite. Serviciul de plată electronică a taxelor şi impozitelor va fi disponibil şi pentru persoanele fizice, în măsura în care acestea vor dori să-şi achiziţioneze o semnătură electronică înainte de termenul limită, stabilit pentru sfârşitul anului 2011.

“Va exista o perioadă de acomodare cu acest serviciu, dar hotărârea mea de nezdruncinat este ca plata la ghişeu să dispară, cu totul, până la sfârşitul anului viitor. Până atunci, toţi cetăţenii vor fi obligaţi să îşi obţină şi să îşi utilizeze semnăturile electronice”, ne-a declarat ministrul Comunicaţiilor.

Suma cerută, în prezent, pentru o semnătură electronică este de 50 de euro, dar ministrul Sandu şi-a propus să o reducă de 10 ori. “Am discutat cu firmele care asigură aceste certificate şi sper să înţeleagă că au o piaţă de 632.000 de firme, şi de peste 18 milioane de persoane care vor avea nevoie de ele. De aceea, eu cred că un cost realist nu poate depăşi 5 euro. Poate fi 3 euro, poate fi 7, dar în niciun caz 50 de euro. N-am cum să oblig un ţăran, de pildă, să dea banii ăştia pe o semnătură electronică”.

Utilizarea semnăturii electronice în scopul plăţii taxelor, impozitelor, autorizaţiilor, facturilor, se va putea face personal (gratuit) sau asistat. “Va exista în fiecare oficiu poştal din ţară un operator specializat în procesarea semnăturilor electronice. Contra unui cost infim, acesta îi va putea asista pe cei care nu au acces la o conexiune broadband (de bandă largă / de mare viteză – n.a.) sau, pur şi simplu, nu ştiu să utilizeze un calculator”, spune Gabriel Sandu. Ministrul Comunicaţiilor precizează că va invita şi alte firme să presteze acest serviciu (al intermedierii plăţilor electronice) pentru populaţie.

Înmatricularea maşinii, comanda unui buchet de flori – cu semnătură electronică

Utilizarea semnăturii electronice nu se va limita, însă, la plata electronică a dărilor către stat. În câţiva ani, pe măsura dezvoltării serviciului eRomânia la capacitate maximă, practic orice demers oficial va presupune utilizarea semnăturii electronice: “Înscrierea copilului la şcoală, înmatricularea maşinii, rezervarea biletelor de tren, comanda unui buchet de flori – totul, absolut se va face cu semnătura electronică”, turuie Gabriel Sandu.

“Ca firmă, dacă vrei o autorizaţie de mediu, de pildă, accesezi aplicaţia în format electronic, tot pe cale electronică se obţin toate avizele necesare, iar la final, când ţi se dă răspunsul, ţi se indică suma de plată, contul în care trebuie să virezi banii. Va fi atât de simplu”, adaugă ministrul. Implementarea proiectului eRomânia, al cărui cost global este estimat la 500 de milioane de euro şi care îşi propune interconectarea întregii administraţii publice din ţară, se va finaliza în termen de cinci ani.

Astfel, din 2015, umbrele electronice ne vor urma pas cu pas şi ne vor înregistra toate mişcările din spaţiul public. Între beneficiile unui asemenea sistem de monitorizare, Sandu înşiră reducerea cheltuielilor bugetare cu până la 35%, reducerea muncii la negru cu 15%, utilizarea transparentă a banilor publici.

***

Diacon Oliver Subotic

1. Biometria, siguranţa şi drepturile omului (dezbatere publică la Media Center din Belgrad, 3 martie 2008)

“[…] Dacă toate tranzacţiile monetare, ale tuturor indivizilor, ar putea fi controlate, individul fără nicio îndoială va deveni un oportunist. Daţi-mi voie să vă dau un exemplu. Să ne imaginăm, dacă vreţi, un bărbat care ani de zile cumpără o publicaţie de opoziţie dar nu vrea ca acest lucru să fie cunoscut public, din oricare motiv, poate nu are forţa convingerilor sale. În acest moment, achiziţionarea publicaţiei poate fi complet neobservată; va merge la un chioşc de ziare, va plăti pentru revistă cu bani cash (numerar) şi va merge să voteze partidul pe care îl susţine. În cazul în care toate plăţile vor fi automate, ceea ce în mod firesc vor fi dacă acceptăm fără rezerve acest fenomen, dacă spunem să-l lăsăm să se dezvolte, să devină auto-regulator. Atunci mâine ne vom afla în situaţia în care nu doar că individul nu numai că va evita să compere publicaţia despre opoziţie, deoarece va presupune ca cineva undeva poate urmări cumpărăturile lui şi este îngrijorat că îşi poate pierde dreptul la salariu sau că nu va mai fi respectat de către societate. Ne vom afla în situaţia în care acest individ va face tot posibilul ca în fiecare moment să se comporte ca un oportunist. Îmi pare rău că doamna Koljevie nu a putut ajunge aici astăzi. O aşteptam să vorbească un pic mai mult despre aşa numita supraveghere panoptică, întrucât nu sunt familiarizat cu filosofiile lui Michel Foucault. Am presupus că va vorbi un pic mai mult în detaliu despre acest lucru deoarece este esenţa acestui subiect. Toţi intelectualii îngrijoraţi cu privire la acest aspect arată ceva se numeşte o societate controlată informaţional ca produs finit dacă vom continua să ne gândim în mod naiv la acest sistem panoptic. Panopticum este denumirea dată de Foucault. Ejdus a scris de asemenea despre acest subiect, de aceea textul este atât de important. Acest lucru este problematic în special pentru soluţiile cu biocip, de aceea filosofii trebuie să se angajeze în mod activ la dezbatere. […]

2. Răspunsuri ale Bisericii în privinţa actelor electronice

[…]2. Implementarea sistemelor de identificare biometrică pe baza voluntariatului politic, fără o evaluare critică şi o dezbatere extra-academică, este inacceptabilă. În mod frecvent, instituţiile politice sânt slab informate cu privire la acest domeniu şi se bazează pe informaţiile furnizate de corporaţiile care produc echipamentul de identificare biometrică, creându-se un conflict de interese. Nici o societate liberă nu poate permite ca problemele referitoare la managementul identificării să fie rezolvate de părţi interesate; iniţiativa trebuie să vină, în schimb, de la comisiile de experţi şi instituţiile ştiinţifice care activează în domenii relevante. Pe lângă recomandările date de experţi şi de oameni de ştiinţă, este necesar să se ia în considerare părerea publicului în aceste chestiuni. […]

5. Posibilitatea anonimatului nu trebuie anulată atunci când poate fi menţinută. În cazurile în care informaţiile biometrice depăşesc cerinţele, de exemplu implementarea unui „e-guvern,” ele nu ar trebui să fie încorporate în sistem, întrucât acesta ar fi o mod necinstit de introducere a tehnologiilor pentru uzul de zi cu zi. Tehnologia de implementare a sistemului de identificare biometrică nu trebuie să fie un scop în sine, ci trebuie să rămână doar o metodă, contrabalansată de principiile etice larg acceptate. În eventualitatea în care soluţiile tehnologice şi normele juridice nu concordă, cele din urmă ar trebui să prevaleze întotdeauna. Acest principiu ar trebui să fie aplicat sistemelor de identificare biometrică.

6. Un moratoriu, propus de experţi, privind aplicarea ulterioară a sistemelor de identificare biometrică până ce mecanismele legale pentru folosirea lor pot fi examinate în întregime, este atât realist, cât şi pragmatic. Totuşi, ar fi necesar mai întâi să se realizeze un studiu complet pentru a se observa dacă sistemele de identificare biometrică schimbă într’adevăr natura interacţiunii politice în societate: dacă afectează relaţia între individ şi stat, iar implementarea finală a acestora ar putea deschide posibilităţile unui viitor totalitar?Abordările în care se vorbeşte la început despre subiecte legate de fezabilitatea tehnică a astfel de sisteme, fără să se pună accent pe idealurile fundamentale în jurul cărora este construită societatea, pot duce la erodarea treptată a normelor juridice şi a principiilor pe care se întemeiază acestea.[…]

8. Trebuie să se acorde prioritate soluţiilor care se bazează pe folosirea voluntară, ori de câte ori se poate. În acest caz, împiedicarea în timp util a oricărei discriminări posibile este vitală. Este clar că jucătorii politici favorizează în general folosirea pe scară largă şi în mod intruziv a sistemelor de identificare biometrică. Aceasta se justifică de cele mai multe ori apelând la necesitatea combaterii terorismului şi a crimei organizate, sau pur şi simplu a modernizării guvernării. Deşi folosite frecvent, aceste argumente nu sânt confirmate de realitate şi nu pot rezista unei examinări meticuloase şi critice.[…]

11. Concretizările în viitor ale implementării fără rezerve a sistemelor de identificare biometrică sugerează crearea unei supravegheri şi unui control total asupra tuturor tranzacţiilor. Problema nu o constituie generaţia actuală a tehnologiei, de exemplu single-role smartcards (cartelele inteligente cu funcţie unică), ci creşterea în viitor a numărului tehnologiilor cu funcţii multiple, cu posibilitatea apariţiei unui biocip (implant electronic), total inacceptabil pentru majoritatea oamenilor astăzi. Ideea unui biocip tulbură în special societăţile cu o formaţie culturală Creştină, aşa cum amintesc prorociile Sfântului Ioan; de asemenea, dezacordul cu privire la acest subiect poate fi manipulat de grupuri de interese pentru a dezbina şi a crea conflicte între disidenţi. […]

(din cartea IDENTITATEA ŞI LIBERTATEA OMULUI ÎN ORTODOXIE. Răspunsuri ale Bisericii în privinţa actelor electronice, Ed. Predania, ce poate fi descarcata integral de pe site)

***

Ierom. Hristodul Aghioritul – La apusul libertatii (fragment): Noul mod de culegere si de prelucrare a datelor

“Unii nu au înteles cum vor fi culese si înregistrate datele lor personale si cred că vor exista anumiti oameni care-i vor urmări prin vechiul sistem traditional; de aceea vom spune două cuvinte si despre noul sistem economic mondial care încet, încet se impune si creează societatea fără bani. Scopul celor care îl promovează este acela de a înlocui banii lichizi cu un număr codificat. Vor să dea fiecărui om un număr de cod unitar, unic în lume, pe care să nu-l mai aibă un al doilea om de pe pământ. Acest număr de cod se va da în primul stadiu pe un card sau pe o carte de identitate electronică si treptat se va transfera pe mână sau pe frunte. La scurtă vreme se va interzice circulatia banilor sub formă de numerar si cel care va arăta si folosi bani lichizi va fi pedepsit, si acest lucru cu pretextul că vor dori să controleze operatiunile ilegale. In acelasi timp însă, vor controla orice tranzactie.

Asadar sistemul va functiona după cum urmează: orice tranzactie economică pe care o va face cineva se va face pe baza numărului unitar codificat al cărtii sale de identitate sau al microcipului de pe mână sau de pe frunte si numai electronic.

Să luăm un exemplu: domnul Dimitrios Karandinos lucrează într-o întreprindere. Când trebuie să fie plătit la sfârsitul lunii, banii i se transferă din contul sefului său în contul său personal, iar contul său are numărul de cod 5201578349, care este numărul său de cod personal. Deci i se transferă suma de 300.000 de drahme care este salariul lui. In ziua următoare, domnul Karandinos verifică dacă a fost transferat în codul lui suma corespunzătoare salariului si constată că, într-adevăr, suma a fost depusă. Stiind că are acesti bani în cont face diferite operatiuni, întotdeauna electronic si scăzând fiecare sumă din codul său; adică se transferă pe cale electronică, la fiecare operatiune, suma respectivă din codul său personal în codul celui cu care face tranzactia. Codurile, când au loc operatiunile bănesti sunt conectate cu banca prin intermediul masinilor electronice on line si astfel e înregistrată fiecare schimbare pe care o prezintă fiecare număr de cod, pentru a fi dată apoi socoteală posesorului în modul cel mai detaliat, dar în acelasi timp si pentru a fi date informatii exacte diferitelor servicii care le cer. Să vedem asadar cum e inregistrată în computerul Băncii Nationale de informatii miscarea dintr-o zi a unui număr de cod:


BANCA NATIONALĂ DE INFORMATII

Fisa strict secretă de observatie zilnică

18 martie 1998

număr de cod personal 5201578349

  • subiectul: Karandinos Dimitrios
  • vârsta: 40 de ani
  • domiciliul: Kerasoundos, 167/Z, Kalamaria, Tesalonicul de Sud
  • ocupatia: contabil la Societatea Alfa
  • Situatie familială: căsătorit si tată al unui copil… (si în continuare celelalte date personale înregistrate)

Culegerea datelor din 18 martie 1998

05.45 am

A pus benzina Shell de 10.000 de drahme la benzinăria Embotsari 28.

07.15 am

A telefonat la 222777, apel de o unitate – 20 de drahme.

07.17 am

A telefonat la 355872, apel de o unitate – 20 de drahme.

07.35 am

A cumpărat o plăcintă cu spanac de 300 de drahme si o cafea de 120 de drahme de la cafeneaua ”To Steki” de pe calea Egnatia 118.

10.40 am

A cumpărat un bilet de avion pentru Atena de la agentia ANGELA, pentru zborul 925 de la ora 09.00 pm.

02.30 pm

A luat masa de prânz la restaurantul ”Nisiotiko” din strada Smimis 157. A mâncat:

  • calamari prăjiti – 1800 de drahme;
  • legume – 300 de drahme;
  • pâine -100 de drahme. A consumat 1 litru de vin ”O Inos” – alb sec – 750 de drahme.

05.30 pm A cumpărat:

  • ziarul ”Alithia” (Adevărul) – 200 de drahme si
  • revista ‘‘Ethikos Agonas” (Lupta Natională) – 1.000 de drahme.

06.00 pm

A telefonat la 018557672. Durata apelului 7 minute 620 de drahme. Costul convorbirii 620 drahme.

06.15 pm

A cumpărat un whisky în cofetăria ”Kerkini” din strada Tsimiski 43 – 900 de drahme.

06.55 pm

A cumpărat de la magazinul ”Lila”, din strada Aghias Sofias 19, o salopetă pentru bebelus în vârstă de până la patru luni – 7.500 de drahme

08.40 pm

A cumpărat de la magazinul ”Ellas”, care se află la aeroportul ”Macedonia” din Salonic:

  • o ciocolată dietetică – 300 de drahme,
  • un pachet de tigări GOLD – 550 de drahme.

10.30 pm

A plătit 2.500 de drahme taxiului cu numărul AB 3583.

Urmărirea zilnică terminată

Prelucrarea zilnică a datelor pe computerul Băncii de informatii

A cumpărat astăzi benzină de 10.000 de drahme. Luna aceasta a cumpărat în total benzină de 50.000 de drahme Preferă benzina Shell. Evident, în afară de faptul că merge la serviciu, care se găseste la o distantă de 20 de kilometri de locuinta sa, trebuie să meargă si în altă parte. A cumpărat benzina la ora 05.45 am. Programul său de lucru începe la 08. 30 AM. Sigur a plecat atât de devreme de acasă pentru a merge în altă parte. Din datele anterioare s-a înregistrat că în jurul orei 07.00 AM a cumpărat anumite cărti crestine de la standul Bisericii Sfintilor Arhangheli. Se pare că în aceste aproape 2 ore merge la biserică. Este crestin si participă la liturghii. Vedem că între serviciu si intervalul de două ore, totdeauna în jurul orei 07.35 AM cumpără de la un anumit local ”To Steki”, plăcintă cu spanac si cafea. Acest local se găseste aproape de Biserica Sfintiior Arhangheli, lucru care confirmă datele.Telefonul cu numărul 222777, la care a telefonat la ora 07.15 AM apartine deputatului PA.SO.K. , C. B. , un om cunoscut pentru pozitiile lui filo-bisericesti si pentru atitudinea lui împotriva acordului Schengen. In trecut a fost provocator de reactii împotriva acordului, a tulburat profund multă lume prin ce-a scris si este considerat periculos pentru siguranta natională.Telefonul 355872 pe care l-a dat la ora 07.17 AM apartine d-nei Maria Kalogheropoulou, mama ieromonahului atonit Atanasios, cunoscut pentru ideile sale antieuropene si împotriva acordului Schengen si autorul multor cărti pe această temă, prin care în trecut a nelinistit multă lume. Este considerat de asemenea periculos si s-a hotărât să fie pus sub urmărire discretă, fiindcă există bănuiala că poate vorbi din nou în viitor si nelinisti lumea. Aceste două telefoane creează bănuieli întemeiate că Dimitrios Karandinos colaborează cu elemente subversive si este considerat suspect pentru că este periculos pentru siguranta natională. Se impune să fie pus sub urmărire discretă.

Până acum, în cursul acestui an, a făcut trei călătorii la Atena. Slujba lui nu le justifică. In mod evident merge pentru afaceri personale si pentru întâlniri. Intotdeauna pleacă vineri seara, ceea ce înseamnă că se foloseste de week-end si nu vrea să-si ia zi liberă de la slujbă; evident o face pentru a nu i se cunoaste preocupările.

Din prânzul său, se vede că totdeauna miercurea si vinerea mănâncă de post. Acest lucru confirmă faptul că este un crestin practicant si că urmează tipicul Bisericii. Are o anumită pasiune pentru vin. La fiecare prânz consumă aproximativ un litru si e periculos la conducere, de vreme ce conduce aproape întotdeauna după ce a luat prânzul si după ce a băut. Când se va face control rutier, se recomandă a fi supus testului de alcool.

Este cititor constant al ziarului ”Adevărul” si al revistei ”Lupta natională”, revistă cunoscută că serveste numai interesele nationale si că e orientată spre Biserică. A fost caracterizată drept revistă cu continut nationalist, care apără pozitiile ortodoxe. Combate orice idee transnatională si transferul puterilor, lucru care ne-a creat în trecut multe greutăti. Redactorii si editorii ei se află sub urmărire discretă. Din acestea rezultă concluzia mai sus mentionată si se adeveresc bănuielile că e vorba de un om predispus să reactioneze, căruia îi place să fie informat de persoane care au un trecut nationalist încărcat.

Telefonul cu numărul 018557672 apartine ziaristului Grosiadis Konstantinos, redactor la ziarul ”Adevărul”. Este cunoscut pentru libertatea cu care vorbeste si pentru manifestările sale împotriva acordului Schengen. Este antieuropean si apără numai interesele tării sale, combătând întotdeauna puterea noastră transanatională. De aceea e supravegheat discret prin S.I.S. (Sistemul de Informatii Schengen). E suspectat că incită tinerii să reactioneze impotriva noastră. In ultimul timp are o fetită pentru care se pare că a cumpărat Karandinos salopeta de bebelus. Banii pe care Karandinos i-a plătit pentru taxi – 2.500 de drahme sunt o dovadă în plus că aceea îi era destinatia pentru că atât înregistreaza taxiul de la aeroport si până în Kifisia, unde locuieste Grosiadis. De asemenea putem culege informatii si de la soferul taxiului – fiindcă avem codul său – ca să aflăm locul exact unde l-a lăsat.

P. S. Mâine dimineată, la prima operatiune pe care o va face, se va constata dacă se află cu adevărat în zona respectivă.

Aici se încheie prelucrarea zilnică a datelor computerului

Toate adresele, telefoanele si numele mentionate mai sus sunt fictive. Le-am folosit numai ca un exemplu, spre a vă informa cum se vor culege zilnic – pe baza numărului nostru de cod – toate informatiile, chiar si cele care privesc viata noastră intimă.

Firesc, toti cei care cunosc tehnologia computerelor au în vedere faptul că în numărul de cod al fiecărui om există posibilitatea de a fi înregistrate multe pagini electronice, despre toate subiectele care ne privesc. De exemplu, oricine poate merge la numărul nostru de cod la arhiva ‘‘Sănătate”. Acolo, pe ecranul computerului se poate vedea tot istoricul sănătătii noastre, din momentul nasterii: ce boli am avut, grupa de sânge, ADN-ul, afectiunile cronice de care am suferit, când si câte internări în spital am avut, din ce motiv si câte zile am stat în spital, ce medic ne-a tratat, ce medicamente luăm si orice poate avea legătură cu sănătatea noastră.

Dacă, de exemplu circa financiară merge la arhiva ”finante” la sfârsitul fiecărui an, centralizând toate tranzactiile noastre economice va face singură declaratia noastră de impozitare si ne-o va trimite numai pentru a o semna sau pur si simplu ne va cere impozitul pe care trebuie să-l plătim. Bineînteles, cu ajutorul computerului se va compara situatia noastră economică cu aceea din anul precedent. De asemenea, va exista posibilitatea de a se verifica dacă ceea ce cheltuim este proportional cu ceea ce încasăm.

Acelasi lucru este valabil si pentru diferite alte subiecte, pe care nu le vom dezvolta aici. Vor exista suficiente arhive în codul nostru încât să poată fi înregistrate datele privind orice activitate si orice latură a vietii noastre personale, care va deveni transparentă. De peste tot se vor culege elemente care vor fi înregistrate în codul nostru personal la Banca Natională Centrală de Informatii, de unde se vor vărsa către Banca Europeană de Date.

In general, si deja ati ajuns la o concluzie, este desfiintată chiar si porunca Domnului care spune că nu trebuie să stie stânga ce face dreapta (Matei 6, 3). Toate vor deveni cunoscute autoritătii care va oferi produsul culegerii datelor acolo unde va considera.

In acelasi timp, este instaurat sistemul mondial de control cu ajutorul sistemului mondial de localizare prin intermediul satelitilor etc. Codul acesta va fi plasat sub formă de microcip pe masini, pe animale, pe oameni, pentru a fi localizati imediat, în orice colt al pământului ne-am găsi. Asadar, oricine nu închide ochii vede că ne aflăm cu putin înainte de desfiintarea libertătii omului si că deja prinde carne si oase sistemul unei tehnologii avansate cu toate caracteristicile arătate în capitolul 13 din Apocalipsă.

Sistemul acesta va exercita un control international “nimeni să nu poată cumpăra sau vinde , decât numai cel ce are semnul, numele fiarei sau “numărul numelui fiarei” (Apocalipsa 13, 17). Vă puteti închipui ce îngrozitoare exterminare am fi îndurat dacă în trecut dictatori asemenea lui Hitler ar fi avut în mâinile lor o tehnologie de o asemenea formă, încât să ne controleze fiecare operatiune si să ne localizeze în orice moment oriunde ne-am afla pe planetă?”.

(din: IEROM. HRISTODUL AGHIORITUL, “LA APUSUL LIBERTATII”, Editura Sophia, Bucuresti)

 

De pe site-ul nostru:


Categorii

Noua ordine mondiala/ Masonerie, Portile Iadului, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

138 Commentarii la “TOTALITARISM ELECTRONIC. Big Brother se pregateste sa-si intre in drepturi in Romania prin programul “e-government”/”umbra electronica”

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 5 / 5 >>

  1. Pingback: Autoritatile au legiferat prin OUG regimul CARTII DE IDENTITATE. Alternativa se mentine/ Proiectul faranoic al DIGITALIZARII SANATATII si ambiguitati cu privire la CARDUL ELECTRONIC DE SANATATE - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  2. Pingback: CARTILE DE IDENTITATE ELECTRONICE: textul INTEGRAL al OUG nr. 82/4 decembrie 2012. STRATEGIA AUTORITATILOR, DEZINFORMARI, INTERPRETARI - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  3. Pingback: Biserica Rusa despre GUVERNAREA ELECTRONICA, CARDUL UNIVERSAL, BIOMETRIE SI CIPURI. Pericolul unui sistem global de control totalitar al cetateanului - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  4. Pingback: Ce vor sa ascunda autoritatile in privinta informatizarii sanatatii, a cardului si a datelor personale. LEVIATHANUL INFORMATIC CARE VA STI TOTUL DESPRE NOI - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  5. Pingback: MEMORIU cu privire la ACTELE ELECTONICE de identitate - Razboi întru Cuvânt
  6. Pingback: 43 asociatii crestine contesta OUG privitoare la ACTELE de IDENTITATE ELECTRONICE si cer carti de identitate simple cu numele parintilor - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  7. Pingback: Sinodul Bisericii Rusiei despre ACTELE ELECTRONICE si noile tehnologii de SUPRAVEGHERE (document oficial) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  8. Nu sunt de acord cu cartile electronice şi biometrice.Macar sa ne lase sa optam.Eu nu vreau un astfel de card.Trebuie sa ne lase dreptul de a refuza.Ca sunt unii care vor, treaba lor, dar eu nu vreau.De ce sa fiu obligata.Dar pe cei care impplementeaza asa ceva cine ii controleaza?

  9. Nu este clar ca vom fi monitorizati peste tot unde am merge.Si la toaleta daca merg si acolo?Pai asa? Cu ce drept trebuie sa stie ei unde sunt eu pe pamantul asta?Dar ce sunt hoţ de cai?

  10. Pingback: MITINGUL IMPOTRIVA ACTELOR ELECTRONICE DIN BUCURESTI (video). Subiectul "anticip" condamnat la "rastignire" intre avocatul Rapcea si preotul Tanasescu? - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  11. Pingback: PROPAGANDA BIOMETRICA in mass-media. Cum sunt mintiti romanii despre "SIGURANTA" BULETINELOR BIOMETRICE - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  12. Pingback: BULETINELE BIOMETRICE au primit AVIZ NEGATIV de la Comisia pentru Drepturile Omului - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  13. Pingback: Ministrul Dan Nica anunta o noua BAZA DE DATE ce unifica informatiile de STARE CIVILA - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  14. Pingback: NOILE BULETINE VOR FI SI CARDURI DE SANATATE! Decizie de ultim moment incredibil de ABUZIVA a PARLAMENTULUI - Recomandari
  15. Pingback: ABUZ IN FORMA CONTINUATA: Cristian Busoi, seful CNAS, confirma CONTOPIREA BULETINULUI CU CARDUL DE SANATATE si anunta, totodata, distribuirea CARDURILOR DE SANATATE pentru cei care nu-si schimba buletinele - Recomandari
  16. Pingback: Cei patru calareti ai apocalipsei [FILM DOCUMENTAR - VIDEO]. CRIZA CAPITALISMULUI NEOLIBERAL SI O INTREBARE CAPITALA: CE URMEAZA, CE-I DE FACUT? - Recomandari
  17. Pingback: PANOPTICON – documentar despre SUPRAVEGHEREA TOTALA SI DISPARITIA INTIMITATII (Video + subtitrare in romana) - Recomandari
  18. Pingback: Ministerul de Interne anunta introducerea NOILOR BULETINE pe 1 APRILIE 2014. Autoritatile afirma ca va exista ALTERNATIVA la buletinele electronice. Ce s-a intamplat cu precedentul proiect de CONTOPIRE a BULETINULUI cu CARDUL DE SANATATE? - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Articole Recomandate

Carti recomandate