Apoftegme trezitoare de la Cuv. Seraphim Rose (2)

26-06-2007 Sublinieri

Cititi si: Apoftegme trezitoare de la Cuv. Seraphim Rose (1)

file0134.jpg

  • De ce par a fi atat de putine minuni astazi? Pentru ca noi nu prea mai stim ce este durerea inimii... Durerea inimii este conditia cresterii duhovnicesti si a aratarii puterii lui Dumnezeu. tamaduirile si celelalte minuni se intampla celor deznadajduiti, inimilor indurerate, dar care totusi continua sa se increada si sa nadajduiasca in ajutorul lui Dumnezeu. Atunci lucreaza Dumnezeu. Lipsa (partiala) a minunilor din ziua de azi arata lipsa durerii inimii din oameni si chiar din multi crestini ortodocsi – prinsi de racirea tot mai mare a inimilor din vremurile de pe urma“;
  • Viata duhovniceasca incepe atunci cand cand lucrurile par a fi absolut <disperate>, caci de-abia atunci invatam sa ne intoarcem catre Dumnezeu, iar nu sa ne punem nadejdea in slabele noastre eforturi si idei“; icon_idea.gif“… Sa-ti dea Dumnezeu in continuare aceeasi prospetime fata de Ortodoxie pe care ai simtit-o citind omiliile Sfantului Simeon Noul Teolog! Insa ia seama, ca aceasta nu va fi cu putinta decat cu suferinta – daca o vei primi cu cu smerenie si supunere fata de voia lui Dumnezeu. Nu este prea greu sa fii “entuziasmat” de bogatia si adancimea credintei noastre ortodoxe; dar a-ti tempera entuziasmul prin smerenie si trezvie (care vin prin dreapta primire a suferintelor) nu este un lucru usor”;
  • “Pretentiile si ideile noastre trebuie sa treaca testul realitatii si sa se caleasca prin suferinta“;
  • Ortodoxia a fost prea mult timp socotita ca fiind ceva <<de la sine inteles>>, dar ea nu se pastreaza <<automat>>! Insa toate acestea nu fac decat sa ne pregateasca pentru vremurile catacombelor, cand posibilitatile noastre sunt poate mai mari ca niciodata”;
  • “Sa nu-ti ingadui sa ramai cantonat in aspectul exterior al Ortodoxiei – fie ca e vorba de splendidele slujbe bisericesti (…), de randuiala din afara (post, metanii, etc.), de <<corectitudinea dupa canoane>> etc. Toate acestea sunt bune si de folos, dar daca le acorzi o importanta exagerata, o sa ai parte de necazuri si de incercari. Tu vii la Ortodoxie ca sa-L primesti pe Hristos, si nu ai voie sa uiti niciodata acest lucru”;
  • Crestinismul adevarat nu inseamna doar sa ai optiunile corecte despre crestinism – aceasta nu este de ajuns pentru a-ti mantui sufletul. (…) … Inceputul intelegerii a ceea ce este Ortodoxia: este ceva ce tine, mai inainte de toate, de inima, si nu numai de minte, ceva viu si cald, nu abstract si rece, ceva ce se invata si se practica in viata, nu doar in scoala“;
  • “Uneori, zelul nostru pentru <<Ortodoxie>> poate fi atat de exagerat, incar duce la situatii similare cu cea care a facut-o pe o batrana rusoaica sa remarce referitor la un entuziast convertit american: <<Pai, e limpede ca-i ortodox, dar oare este crestin?>>. A fi <<ortodox, dar nu crestin>> este o stare care in limbajul crestin are un ume aparte: a fi un fariseu, afi atat de prins de litera legiuirilor bisericesti, incat sa pierzi duhul care le da viata, duhul adevaratului crestinism“;
  • Este la moda acum sa se invete despre Rugaciunea lui Iisus, sa se citeasca Filocalia, sa se faca o „intoarcere la Parinti”. Aceste lucruri nu ne vor mantui – sunt exterioare. Ele ne pot fi de folos daca sunt intrebuintate potrivit, dar daca devin o patima, daca devin cel dintai lucru dupa care umblati, atunci ajung sa fie exterioare, ducandu-ne nu catre Hristos, ci catre Antihrist (…) Toate aceste lucruri sunt minunate si bune, dar nu ne putem apropia de ele fara sa stabilim ca fiindu-ne prioritar a avea o inima calda, crestina si a purta lupta launtrica prin care sa dobandim smerenia. Daca neglijam aceste prioritati esentiale, atunci toate aceste lucruri minunate pot fi asezate intr-un muzeu al antichitatilor ortodoxe, asa cum istoriseste filosoful Vladimir Soloviev – si acest lucru va fi pe placul Antihristului”;
  • Antihristul trebuie inteles ca fiind un fenomen spiritual. De ce va vrea toata lumea sa i se inchine? Este vadit, din pricina faptului ca in launtrul sau se gaseste ceva care raspunde la ceva din launtrul nostru – acel ceva fiind lipsa lui Hristos din noi. Daca i ne vom inchina (Dumnezeu sa ne fereasca de asa ceva!), va fi deoarece vom simti o atractie catre un anumit lucru exterior, care s-ar putea infatisa ca fiind chiar crestin, de vreme ce „Antihrist” inseamna cel ce este „in locul lui Hristos” sau arata precum Hristos. Astfel, ne vom pierde cu desavarsire mantuirea, urmandu-i celui ce este in locul lui Hristos, si care ne va duce in ratacire. Desigur ca Antihristul poate veni doar dupa ce intreaga lume a auzit de Hristos; prin urmare, alegerea din urma va fi facuta intre Hristos si Impostor – si aproape intreaga lume ii va urma Fiarei”.

Categorii

"Concentrate" duhovnicesti, Din "Viata si lucrarile parintelui Serafim Rose", Parintele Serafim Rose, Razboiul nevazut

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

12 Commentarii la “Apoftegme trezitoare de la Cuv. Seraphim Rose (2)

  1. Pingback: Război întru Cuvânt » Parintele Iustin Parvu: ASTAZI NE LIPSESTE MILA
  2. Pingback: Război întru Cuvânt » Apoftegme trezitoare de la Cuv. Seraphim Rose (1)
  3. Pingback: Război întru Cuvânt » INIMA INDURERATA
  4. Pingback: Război întru Cuvânt » “SISTEMUL” sau CUM LUCREAZA SATANA “LA DOUA MAINI”
  5. Pingback: Război întru Cuvânt » SFANTUL SERAFIM ROSE SI PRIVIREA ATINTITA SPRE PATRIA CEREASCA
  6. Pingback: Război întru Cuvânt » Parintele Serafim Rose - model de lupta cu ereticii si ereziile de astazi
  7. Pingback: Război întru Cuvânt » Parintele Damaschin de la Platina, ucenicul Cuv. Seraphim Rose: SA STAM PURUREA NECLINTITI IN CREDINTA NOASTRA!
  8. Pingback: Război întru Cuvânt » CUM AJUTAM SI CUM IMPIEDICAM VENIREA OAMENILOR LA ORTODOXIE? DESPRE DRAGOSTE, CONVERTIRE SI ECUMENISM
  9. Pingback: Război întru Cuvânt » Cuviosul Serghie Şevici (+25 iulie 1987) despre iubire: “Ia seama mai intai la suferinta sufletelor!”
  10. Pingback: Război întru Cuvânt » CUVIOSUL SERAFIM ROSE - “UN OM AL INIMII” - 27 ani de la plecarea sa in patria cereasca
  11. Pingback: Sa recitim impreuna: CUVINTE ESENTIALE DE LA PARINTELE SERGHIE SEVICI: “Pacatul pentru care-l osandesti pe celalalt se face pacat al tau“; “Dracii nu se scot din om cu vorbe…”; “La inima omului se-ajunge prin rugaciune&
  12. Pingback: MAICA GAVRILIA SI ADEVARATA MARTURISIRE A ORTODOXIEI – 20 de ani de la mutarea in Imparatia iubirii. “DRAGOSTEA ESTE DOAR PE CRUCE” -
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Articole Recomandate

Carti recomandate