Numar RECORD de pelerini la CUVIOASA PARASCHEVA/ Scaderea increderii in BISERICA in favoarea “JUSTITIEI” de tip DNA: o manipulare ordinara/ PUPATORII DE MOASTE SI UCIGASII DE MAMA

15-10-2017 8 minute Sublinieri

Aproximativ 175.000 de pelerini s-au inchinat pana sambata seara la sfintele moaste la Catedrala Mitropolitana din Iasi, in timp ce la rand asteapta alte 35.000 de persoane, relateaza News.ro. Timpul de asteptare depaseste 15 ore, iar randul pe strazile din jurul Mitropoliei iesene masoara cativa kilometri.

Potrivit fortelor de ordine, 35.000 de oameni asteapta sa ajunga la racla asezata in curtea Catedralei din Iasi. Centrul orasului este blocat de masini, iar circulatia rutiera se desfasoara cu greutate. Totodata, mai multe strazi din centrul orasului au fost inchise din cauza afluxului ridicat de pelerini.

In cele cinci zile de pelerinaj, au trecut pe la racla cu moastele Sfintei Cuvioase Parascheva aproximativ 175.000 de credinciosi, numar record inregistrat in ultimii ani la aceasta sarbatoare religioasa.

O parte dintre pelerini s-au aratat nemultumiti de faptul ca nu se mai respecta randul si ca alti credinciosi intra in fata lor, cerand interventia jandarmilor.

Peste 300 de persoane au necesitat ingrijiri medicale, iar 41 au fost transportate la spital cu diverse afectiuni. Doar in cursul zilei de sambata, medicii si asistentii prezenti la fata locului au asistat 121 de persoane care aveau nevoie de ajutor si au asigurat transportul la spital pentru 21 dintre acestea, in vederea efectuarii investigatiilor suplimentare.

Au fost date peste 60 de amenzi, in valoare totala de peste 5.000 de lei, in principal pentru cersetorie.

Cateva mii de persoane au participat, sambata dimineata, la Sfanta Liturghie oficiata la Catedrala Mitropolitana din Iasi, cu prilejul Hramului Sfintei Cuvioase Parascheva.

Slujba a fost oficiata de IPS Teofan si de preotul sirian IPS Nicholas, Mitropolit de Hama.

IPS Teofan, Mitropolit al Moldovei si Bucovinei a spus in cuvantul sau ca ii multumeste Mitropolitului de Hama pentru faptul ca a venit la Iasi in vremuri grele pentru Siria si ca spera ca prin rugaciunea Sfintei Parascheva pacea sa revina in aceasta tara.

La randul sau, IPS Nicholas, Mitropolit de Hama, a spus in fata celor cateva mii de credinciosi, ca este o binecuvantare sa se afle la sarbatoarea de la Iasi.

Sfanta Liturghie s-a desfasurat in aer liber in fata Catedralei Mitropolitane, pe o scena instalata pe pietonalul Stefan cel Mare, unde au urcat zeci de preoti.

Cel mai probabil, moastele Sfintei Cuvioase Parascheva vor ramane expuse in baldachinul instalat in curtea Catedralei iesene pana duminica seara.

30 000 de oameni care au trecut într-o singură zi pe la racla cu Moastele Cuvioasei Parascheva, la Iași. Peste 100 000 în 4 zile. De 10 ori mai mult ca anul trecut. Asta desigur pentru că a scăzut încrederea în biserică.

A-i numi pe toti, fără exceptie, înapoiați si prosti e o dovadă de mare răutate. A te considera destept că nu te duci, e un orgoliu atât de nejustificat, că nici nu îmi dau seama ce îl poate declanșa. Inteligența în orice caz nu.

Dumnezeu dă viaţă. Înfloreşte, gângureşte în prunci, înverzeşte pomii, mângâie merele în soare, înseninează cerul, se joacă cu gâzele, plouă cu lacrimi de viaţă peste câmpurile însetate, priveghează la nesomnul gravidelor, aşteaptă sfielnic rodirea înmiresmată de viaţă, hrăneşte puii de corb, suflă alene asupra mugurilor speriaţi căldura Duhului Sfânt. Dumnezeu îşi dă Fiul să moară pentru viaţa lumii, stăruie în încleştarea morţii şi o sfărâmă cu puterea iubirii Sale infinite. Dumnezeu este Viaţa.

Dimpotrivă creatura căzută, înverşunată în mizeria propriei nefiinţe rostită grandios, îngerul întunericului, îndepărtat de lumină şi pe care îl doare fiecare licărire a ei, este moarte. Aduce moartea, instaurează bolile, este artizanul durerilor, umple de stricăciune lumea, strecoară insidios gândurile de desfrânare care este ucidere de prunci, îndeamnă la violenţă, la revoluţie, la uciderea valorilor. Diavolul este magistrul morţii, artistul ratat într-o lume creată după chipul lui Dumnezeu pe care o schimonoseşte şi o condamnă la moarte. El omoară fiinţele, animalele, gândurile bune, ucide neprihănirea, sfărâmă gândul bun, stă cu ghearele pregătite să ia sufletele tinerilor înflăcăraţi de fiinţă. Diavolul înseamnă avort (uciderea copiilor veşnici), eutanasie (sinucidere şi condamnare eternă la iad), lene (ucidere a timpului), invidie( ucidere a valorilor), desfrânare (ucidere a iubirii şi a roadelor ei) magie (uciderea sufletului), violenţă, crimă, plăcere ucigaşă, viclenie, suferinţă, ură. Diavolul ucide.

Ei bine în acest război asimetric între Creatorul infinit în iubire dar care nu poate un singur lucru, şi acela de a fi rău, şi sluga infectă care sfărâmă darurile Tatălui, omul este teritoriu de război. Omul – cum spunea dumnezeiescul Pavel – „este privelişte lumii şi îngerilor şi oamenilor”. Privelişea asta, este de fapt punere în scenă, „theatron” în original. Omul este teatrul de război în care se decide biruinţa vieţii sau a morţii.

Fiecare generaţie de oameni este asaltată din toate părţile de bolgiile iadului pentru a fi pregătită de chinul cel veşnic. Flower power – curvie totală, rock şi boli venerice, ca să dau un singur exemplu.

Acum, pentru că diavolul îi are deja pe tinerii de azi la degetul cel mic prin internet (crime, pornografie, droguri, violenţă), simte că mai poate plusa la masa de joc. Trebuie să mai facă ceva. Trebuie să eradicheze credinţa din inima oamenilor. Şi un lucru care îl deranjează îngrozitor sunt sfintele moaşte, trupurile sfinţilor care au rămas neputrezite şi care înmiresmează cu har prin rugăciune inimile oamenilor. Moaştele sunt borne kilometrice spre cer, dovezi ale prezenţei lui Hristos în inima sfinţilor şi proorocii ale învierii trupurilor în ziua cea de apoi. Ele sunt o sfidare a diavolului, un cuţit înfipt în inima morţii. O bucată de carne de animal sau de om, pute îngrozitor după câteva zile de la moarte. Ei bine, trupurile sfinţilor sunt înmiremate şi se păstrează sute de ani. De asta şi vin atâţia oameni la ele să se închine, căci sunt dovada palpabilă a lucrării Duhului Sfânt în trup şi în lume.

Aşa că – nu ştiu dacă aţi observat – dar sute de ştiri, articole, glume, poze, eseuri, imagini, ridiculizează moaştele şi pe închinătorii ei. Slugile dracului care pute îngrozitor cu tot iadul lui tremură de frica acestor potire de sfinţenie şi de har. „Babele închinătoare la moaşte, oase putrezite, canibalism”, orice trebuie spus numai să terminăm odată cu trupurile sfinţilor că ne termină împărăţia morţii.

Mă gândesc, măi „omule tâmpit” (ca să folosesc expresia Sf. Apostol Pavel din Galateni 3, 1), oare cum se simte bunică-ta în cer când tu spurci moaştele la care ea s-a închinat şi le-a sărutat cu sfinţenie toată viaţa? Cântăreţule idiot, cum se simte maică-ta care se închină cu lacrimi dimineaţa pentru sănătatea ta, când tu scoţi o melodie în care batjocoreşti sfintele moaşte? Prezentatorule prost, cum îţi permiţi să insulţi memoria binecuvântată a părinţilor tăi?

Cine eşti tu dacă ucizi în suflet şi în lume tot ceea ce mama ta a adorat? Toţi strămoşii tăi s-au cutremurat de sfială şi de rugăciune în faţa sfinţilor, iar tu spurci şi batjocoreşti mormintele sfinţilor şi ale strămoşilor tăi laolaltă. Toată stirpea ta de două mii de ani se închină la Dumnezeu şi cinsteşte sfinţii, iar tu iei în batjocură toată sfinţenia lor. Ucigaşi de mamă, mestecând guma morţii, cu ochii pironiţi în smartphone, pironiţi pe Hristos şi condamnaţi la durere veşnică pe străbunii voştri care stau aşteptând în zadar în pomelnice rugăciunea voastră.

Asta e – din păcate, adică din cauza lor – generaţia ucigaşilor de mamă cu tot ceea ce include ea.

Uitaţi-vă la clăbucii care ies din gurile strâmbe de dispreţ şi scârbă ale neobolşevicilor de azi (sexomarxişti, liberschimbişti, Martorii lui Soros), când se raportează la pelerinajul de la Iaşi.

Daţi-le puterea şi vor transforma în scurt timp România într-un nou experiment Piteşti, doar că la scară naţională, ceea ce nici Dej sau Ceauşescu nu au îndrăznit să gândească, darămite să producă.

Ăştia nu ar pregeta să pună sârmă ghimpată la intrarea în oraş şi să întoarcă trenurile, Sfintele Moaşte să le profaneze, iar pe creştini să-i bage în programe de reeducare.

Nu glumesc, itaţi-va la ei cum le zvâcnesc vinele de la tâmple, în timp ce îşi bat joc de credincioşi. 

Numai diavolul se poate hrăni din bucuria creştinilor care merg în pelerinaj şi să o întoarcă în asemenea şuvoi de duşmănie stropită de ironie mucedă, calomnii şi batjocură.

Invitat la hramul Catedralei Mitropolitane din Iaşi, Înaltpreasfinţitul Părinte Nicolae, Mitropolit de Hama – Patriarhia Antiohiei, a vorbit credincioşilor despre viaţa celor două sfinte, Parascheva şi Tecla, dar şi despre greutăţile prin care trece Biserica Antiohiei. Despre Sfânta Parascheva, Ierarhul a spus că şi-a ales viaţa cea bună în Hristos, iar pe Sfânta Tecla a numit-o punte de legătură între Biserica Ortodoxă Română şi cea a Antiohiei.

Este o mare binecuvântare pentru mine ca să fiu împreună cu dvs în această zi binecuvântată, cu această ocazie sfântă. În această zi, simţim că suntem împreună cu îngerii din Cer care cântă şi laudă pe Domnul permanent zicând Sfânt Sfânt Sfânt este Domnul Savaot, a spus Înaltpreasfinţia Sa evidenţiind însemnătatea acestei zile.

Ierarhul antiohian a adus mulţumiri IPS Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei pentru invitaţia adresată de a participa la hramul Catedralei Mitropolitane şi a transmis rugăciunile şi binecuvântările Preafericitului Părinte Ioan, Patriarhul Antiohiei, adresate Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul României, precum şi Mitropolitului Moldovei, dar şi pelerinilor prezenţi la Iaşi.

ÎPS Nicolae a prezentat credincioşilor situaţia delicată pentru credincioşii din Biserica Antiohiei greu încercată în aceste momente din cauza războiului ce se desfăşoară în acea zonă a lumii.

Eu vin din Biserica Antiohiei, Biserica ce prin istorie a avut o viaţă de mărturie şi martiraj. A luptat şi a rezistat în istorie cu ajutorul Mântuitorului, iar astăzi, din păcate, trăieşte momente grele, zile de război, a evidenţiat Mitropolitul de Hama.

IPS Nicolae câteva din supliciile la care este supusă Biserica Antiohiei.

Noi creştinii din Siria suferim din cauza războioului, bisericile au fost distruse, cei doi Mitropoliţi de Halep sunt dispăruţi, preoţii sunt decapitaţi etc. Acestea sunt doar câteva exemple, însă speranţa noastră în Înviere este foarte mare şi nădăjduim în ajutorul Domnului.

Ierarhul a făcut referire şi la bunele relaţii dintre cele două Biserici Ortodoxe Surori, a României şi a Antiohiei. A numit-o pe Sfânta Muceniţă Tecla o punte de legătură între credincioşii din cele două Patriarhii. De asemenea, Înaltpreasfinţia Sa a făcut referire la Patriarhul Antiohiei, Macarie (al III-lea – n.r.) care a petrecut mulţi ani pe teritoriul ţării noastre, dar şi la părinte Sofian Boghiu care a pictat numeroase biserici din Liban şi Siria, printre care şi catedrala din Hama.

Ierarhul şi-a încheiat cuvântul printr-un îndemn la rugăciune pentru pace, ca prin mijlocirile Sfintelor Parascheva şi Tecla să ne dăruiască bunul Dumnezeu binecuvântările Lui, dar şi pacea Sa.

Încrederea tot mai multor români în Justiţie este în tendinţă ascendentă, timp în care scade creditul acordat Bisericii. Detaliul este unul de noutate absolută, fiind pentru prima oară după 1989 când locul Bisericii şi Armatei este luat de Justiţie.

Cu foarte puține excepții, România a avut în ultimii 16 ani corupția pe primul loc al agendei publice, spune sociologul Alin Teodorescu, director al IMAS, în emisiunea „În fața ta” de la Digi24, citat de Republica.

Cercetări făcute în mai multe țări europene au relevat că principala preocupare a publicului din România este corupția.

„Din acest motiv, se fac acum anumite studii care se referă la impactul luptei anticorupție asupra economiei. Deosebita creștere economică a României și a țărilor baltice, din ultimii 4-5 ani, se datorează luptei anticorupție. 1 sau 2 procente din creșterea economică se datorează luptei anticorupție”, a declarat Alin Teodorescu.

„Se fură mai puțin?” a fost întrebat sociologul. „Nu neapărat”, a venit răspunsul.

Lupta anticorupție, susține Alin Teodorescu, a avut efect utilizarea mai rațională a resurselor publice. „S-ar putea să aibă un rol preventiv mai importat decât rolul punitiv. Încrederea în Justiție în România e uimitoare, peste 50%, ceea ce ne-a normalizat. Societatea românească a devenit echivalentul societăților din Occident. Și abia acum, în lupta asta din ultimele 10 luni, de la alegeri, se vede ce important a fost pachetul de legi pe justiție din 2004”, a afirmat sociologul la emisiunea Digi 24.

 “Acum 20 de ani, Romania era o democratie originala. Cand intrebai publicul in cine are incredere spunea Biserica, mass media si Armata. Ani de zile a fost asa”, a declarat sociologul.

Practic, acum Biserica a scazut sub 50% in privinta increderii pe care o au romanii in ea. Surpriza sondajului este increderea pe care o au romanii in justitie, care se apropie de 60%.

“Azi, Biserica e sub 50% grad de incredere, Justitia se apropie de 60%, iar Pompierii si SMURD de 80%. Anumite parti ale statului incep sa castige”, a adaugat Teodorescu.

Sociologul sustine ca precentul increderii in justitie arata ca Romania incepe sa intre pe un drum normal.

Meseria noastră este, din păcate, din nou sub asediu zilele astea.

Pe de o parte, datele de sondaje de opinie sînt folosite drept pretext pentru lovituri politice. În condițiile în care cu cîteva săptămîni în urmă fix aceleași date au fost prezentate, Tudose tot la 23-24% era, și nimeni n-a mai făcut nici o dramă din asta.

Pe de altă parte, prea mulți civili deosebiți în meseria asta, care de care mai deontologi și mai cu procentul în gură.

Recent, pe lîngă sondajul cu Tudose la douăzeci și ceva, a mai fost o altă cauză de patimă de sondaje. Au încercat să facă vîlvă că, vezi Doamne, încrederea în biserică e în picaj, în timp ce încrederea în justiție este pe culmi nebănuite de creștere și perfecțiune. 

E cazul să turnăm o găleată de apă în capul celor înfierbîntați de nevoia de propagandă și ideologie pe bază de sondaje. Încrederea în biserică este în continuare acolo unde era, în jur de 75%. Biserica rămîne una din cele mai apreciate instituții din această țară, alături de armată și – mai nou – de jandarmi. 

E drept că asistăm la o ușoară erodare lentă, dar aceasta nu este nici pe departe apocaliptică, așa cum era propăvăduită de apostolii democrației pe bază de cătușe, care încercau să pună în contrapondere trecutul retrograd (biserica) cu viitorul luminos și robespierrean, motorul modernizării pe bază de arestări (justiția, respectiv DNA). 

Iată cum arată evoluția încrederii în Biserică. Din 1991 încoace, pînă în zilele noastre. Cea mai recentă cifră: 74%. 

Iată, în schimb, cum arată evoluția încrederii în justiție și în DNA.

Cele mai recente cifre: Justiție 54%, DNA 51%. Deci nici pe departe la același nivel cu al armatei (80%), al jandarmeriei (88%) sau al bisericii (74%). O diferență de 20-30 de puncte procentuale. Trompetele propagandistice ale Digi 24 ar trebui să tacă. N-o s-o facă, noi știm asta, dar măcar să vină cineva să le spună că sînt false și propagandistice. 

Mai mult. Observăm, într-adevăr, o creștere a încrederii în cele două instituții, de prin 2012-2013 încoace. Dar observăm de asemenea și faptul că după o creștere pînă prin 2015, brusc aceste instituții de justiție au început s-o ia la vale. Cam de cînd a început să se discute din ce în ce mai mult de abuzurile făcute de acestea, abuzuri făcute în scopuri politice.

Mai mult: vedem că justiția per ansamblu s-a mai redresat în ultimul an, însă DNA nu, are o pantă de scădere din ce în ce mai bine definită. Adică lumea își cam dă seama care e diferența dintre justiție și DNA. 

Mai mult: iată cum arată evoluția încrederii în Laura Codruța Kovesi:

Același tip de evoluție: crește pînă spre 2015 -2016, apoi scade din ce în ce mai bine definit. În momentul de față LCK are un nivel de încredere la jumătate (aprox 20%) față de cît avea la momentul său de glorie (40% în vara lui 2016). 

Concluzia? DNA se erodează ca încredere, atît la nivelul general al instituției, cît și la cel personal al conducătoarei sale. Încrederea în biserică rămîne în continuare foarte ridicată, una din principalele instituții din România. 

Și mai e o concluzie: nu vă mai lăsați păcăliți de toți sociologii întocmai și la timp.


Categorii

IPS Teofan, Preot Ioan Valentin Istrati, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Sarbatori, comemorari, sfinti

Etichete (taguri)

, , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

9 Commentarii la “Numar RECORD de pelerini la CUVIOASA PARASCHEVA/ Scaderea increderii in BISERICA in favoarea “JUSTITIEI” de tip DNA: o manipulare ordinara/ PUPATORII DE MOASTE SI UCIGASII DE MAMA

  1. Nu sifonati imaginea IPS Teofan.

  2. Aceasta prezenta uriasa in conditii meteo nefavorabile, cu temperaturi scazute, cu 5-6 ore de stat la coada, cu peste 300 de persoane care au necesitat ingrijiri medicale, arata un singur lucru: lumea este disperata, a ajuns la capatul puterilor si nu mai are incredere decat intr-o minune care sa-i salveze.
    Aceasta prezenta record nu trebuie corelata cu statistici de popularitate a Bisericii, guvernului, armatei, justitiei, ci cu situatia DEZASTRUASA in care se afla populatia, mai ales in Moldova.

  3. @Veronica

    Am scos titlul care “sifoneaza”. Insa parerea noastra ramane aceeasi: faptul ca IPS Teofan nu a scos un singur cuvant, macar o aluzie, in adresarea sa catre multimile de crestini, despre problema cea mai grava si arzatoare a tarii noastre, este… Este cum am zis: 175 000 de prilejuri pierdute de vladica pentru a transmite si a pune in garda turma sa cu privire la lupii din jur.

  4. Am apucat sa postez pe FB inainte de a scoate titlul, care “sifoneaza”. Si nu-mi pare rau pt ca exprima f bine starea mea de neliniste , chiar panica in legatura cu ierarhia noastra, Multa frica si lasitate. Si nepasare fat de mantuirea noastra,, a credinciosilor, dar si a lor.

  5. @ AnaR:

    Am remarcat preluarile si multumim! Nu e cazul de panica, dar de durere este… Credem ca este mai bine asa totusi, fiindca nu vrem sa dam apa la moara cui nu trebuie. Dar deceptia e mare, e reala!

  6. Din nou Capsali pune punctul pe i (ce-i drept intr-un limbaj cam piparat dupa mine, care nu ajuta calmarii spiritelor infierbantate). Asa e! E un avertisment f verosimil.

    Ma uitam si pe youtube sau in presa online, la comentarii. Domle, hashtagii efectiv nu cunosc alt argument decat injuratura – de-aia, ultraabjecta – si sloganul, sloganul gol si opac la argument. Ei nu asculta, doar injura birjareste (desi sincer, cred ca pe vremea birjarilor si a trasurilor, si in nicio alta vreme, injuratura nu a atins nivelul de abjectie si omniprezenta de astazi). Eu nu cred in continuare ca astia sunt multi la scara nationala. Si cred ca luati individual nici nu sunt asa periculosi. Dar au un spirit de haita extrem de agresiv si o opacitate la argument pe care doar la inceputul anilor 90 am intalnit-o in Romania. Ingrediente suficiente pt ca scenariile lui Capsali sa devina perfect verosimile.

  7. @Doroteea
    Pai nu-ti este clar ca este o armata de troli platiti pentru asta?
    Partea proasta este ca multi chiar nu-si dau seama.
    Acelasi gen de troli s-au manifestat si la conferintele lui Virgiliu Gheorghe, cu precadere la cele legate de homosexualitate.
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/nesfanta-alianta-a-corporatismului-globalist-cu-neomarxismul-cultural-care-este-legatura-intre-transformarea-familiei-in-bun-de-consum-si-redefinirea-acesteia-in-sens-homosexualist-sub-dictatur/

  8. In majoritatea tarilor europene CREDINTA IN DUMNEZEU scade din cauza vietii bune materiale, abundenta lucrurilor materiale efemere, si necunoasterea importantei fundamentale a DIVINITATII, RELIGIEI, VIETII VESNICE, MANTURII. Musulmanii ne vor cuceri mai usor daca europenii nu revin curand practicarea activa a valorilor si normelor crestine.

  9. Pingback: TABERELE PENTRU TINERI DIN MANASTIRI - noua tinta a activistilor progresisti. Prea multa ortodoxie si prea mult nationalism pentru tineri...
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare