MASS-MEDIA SI INCHINAREA LA MOASTE: Jurnalistul George Radulescu despre reaua-credinta, bascalia si derizoriul “comanditarilor” agendei publice

4-11-2011 1 minut Sublinieri

De ani de zile, televiziunile (şi uneori ziarele) ne oferă acelaşi scenariu de prost gust în preajma şi în timpul procesiunilor creştine.

Dacă mai e vorba şi despre depunerea spre închinare a unor sfinte moaşte, e „perfect”. Se folosesc „ingredientele” clasice: bătrâne cărora li se face rău la coadă, îmbulzeală, jandarmi năduşiţi care fac faţă cu greu „hoardelor” de pensionari. Invariabil, se face vorbire şi despre cetăţeni care „îşi freacă” portofelele sau alte obiecte personale de osemintele izvorâtoare de mir.

În „peisaj” apare şi câte un sociolog de serviciu care explică doct că „oamenii nu mai au încredere în ei înşişi şi nici în autorităţi”. Chipurile, ar vrea să se întâmple „ceva magic” în viaţa lor.

Carevasăzică, o adunătură de smintiţi care n-au găsit altceva mai bun de făcut decât să stea ore în şir, înfruntând arşiţa sau frigul pătrunzător, pentru a-şi apropia fruntea şi buzele de „nişte oase”. Deunăzi, o colegă îmi povestea revoltată cum reporterii şi cameramanii unei televiziuni pândeau lângă o biserică din Bucureşti, „doar-doar i s-o face rău vreunei babe” din rândurile de credincioşi care aşteptau liniştiţi – ce ghinion! – să se închine la moaştele Sfântului Ciprian.

Aşadar, pirateria de presă a rupt şi zăgazurile lumii pe care părea s-o ignore cu desăvârşire. Chiar şi sacrul a devenit „materie primă” pentru băşcălie şi derizoriu. Niciuneia dintre posesoarele de microfon nu îi dă prin cap să-i întrebe şi pe tinerii care participă la astfel de procesiuni religioase de ce sunt acolo. Oare la Iaşi, la moaştele Sfintei Parascheva, au venit să se închine, în urmă cu două săptămâni, 80.000 de „babe”? Oare toţi cei care merg acolo – sau majoritatea – chiar speră să li se umple portofelele peste noapte şi să aibă noroc în dragoste?

Trecând peste ridicolul acestor abordări „de presă”, îngrijorătoare este reaua-credinţă care îi mână în lupta cu moaştele pe „comanditarii” din redacţiile de (pseudo)ştiri.

De ce trebuie să-ţi baţi joc de credinţa unor oameni mult mai buni şi mai cinstiţi decât ai crede la prima vedere? Nici măcar aparatul de propagandă al vechiului regim nu a îndrăznit să facă asta. Sigur, situaţia actuală este consecinţa directă a beznei sufleteşti care a fost impusă de către „tovarăşi de nădejde”, vreme de aproape 50 de ani. Dar vlăstarele lor fac astăzi agenda publică. Ei ne sugerează ce este „în tendinţe” şi ce nu, ce e normal şi ce e anormal.

Prin urmare, se consideră că eşti „informat” dacă pleci urechea la bazaconiile nu-ştiu-cărui predicator care anunţă sfârşitul lumii peste o lună, dar eşti văzut drept „habotnic” şi „retrograd” dacă eşti „prins” la moaşte. Cel puţin aşa ne lasă de înţeles „înaltele instanţe morale” care întocmesc jurnalele de „ştiri”.

Jos palaria, George Radulescu, pentru curajul marturisirii in chiar interiorul unui organ media unde, in mod dovedit, se lucreaza la comanda pentru discreditarea Bisericii!

Acest articol merita cu prisosinta sa fie numit, dupa parerea noastra, nu doar “articolul saptamanii”, ci marturisirea cea mai admirabila a ultimelor luni din presa scrisa sau online.

Bravo, bravo, bravo!


Categorii

Articolele saptamanii, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului

Etichete (taguri)

, , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

25 Commentarii la “MASS-MEDIA SI INCHINAREA LA MOASTE: Jurnalistul George Radulescu despre reaua-credinta, bascalia si derizoriul “comanditarilor” agendei publice

  1. 8. Şi zic vouă: Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, şi Fiul Omului va mărturisi pentru el înaintea îngerilor lui Dumnezeu.

    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=48&cap=12

  2. Subscriu intrutotul comentariului de la sfarsitul articolului citat,dar daca mergi la articolul original si citesti comentariile de acolo,chiar si numai cateva,iti dai seama ca este aproape in zadar…pt unii.Si-s muult mai multi acestia.
    Asta e!Cumplit(de trist),dar adevarat!

  3. Foarte bun articolul! La mai multe, domnule Radulescu!

    Am fost si eu la Biserica Zlatari de Sfantul Ciprian, vroiam sa mergem la moastele Sfantului, m-a surprins atmosfera calma si plina de evlavie care era in jurul Bisericii, la coada, contrara total celor decrise prin mass media. M-a descurajat insa multimea de oameni si am oroare de cozi, am ramas cu asta de pe vremea lui ceasca. Stiu ca nu incape comparatie …deocamdata nu sunt in stare. Dar am intrat in Biserica la slujba si am plecat seara de acolo linistita, cu gandul ca sunt la inceput si-mi va da si mie Domnul candva sa ajung la masura asta.

    Doamne , ajuta-ne!

  4. @ Mihaela Pop.:

    Aceea totusi nu se poate numi coada – si merge foarte repede, pot sta lejer si copiii – si chiar nu implica un mare efort, mai ales daca ne raportam la ce se intampla la Sf. Dimitrie, la Sf. Parascheva sau chiar la Sf. Mina…

  5. Acum, daca sfintenia nu socheaza, cu ce sa faci “audienta”, sa rupi gura targului?
    Cu ce iese in evidenta cineva din multime, decat lesinand si frecand portofele?

    Asta inseamna ca media duhovniceasca a celor din rand nu frapeaza cu nimic senzational, ca sunt linistiti si neinteresanti pentru stiri-soc. E de bine.

    Si cei ce stau la coada (cei vorbareti), raportandu-se la cei cumva peste nivelul lor (preoti, ierarhie), sunt f. bine informati despre evenimentele/aspectele negative cu implicari directe de ierarhi, dar marturisesc ca habar n-au de lucruri elementare ce tin de credinta.
    Din orice barca ar fi, unii oameni se informeaza cu placere doar despre rau. Asta e prima greseala. A doua este extrapolarea evenimentelor negative (asa cum in ue, daca fura mereu unii care se declara cetateni romani, tot poporul roman e tratat ca tzara de hoti, chiar co-etnici cu respectivii infractori).

    La coada la Sfinte moaste am stat si eu. E mereu aceeasi poveste: cei mai din fatza sunt linistiti. Cei din spate/fatza/lateral se baga pe langa, fumeaza, vorbesc non-stop. Un prilej de incercare perpetua.

  6. eu cu ochii mei am vazut cum la o mica cearta cum ca cineva a vrut sa se bage in fata,iar jandarmul nu a permis,in multe insulte a respectivei persoane a si aparut dintr-o masina o reportera cu un cameraman,care sa “imortalizeze”momentul deosebit.totul pe dealul Patriarhiei,de Sf.Dumitru-2011

  7. 2 vorbe

    una. Ca cei mai multi, daca nu chiar toti, mergem la Liturghie si la prelungirea darului Sfantului Duh in trupurile sfintilor tocmai pentru a lasa toata grija cea lumeasca si a ne deschide, pe cat ni s’o putea, Duhului (marturia Sfantului Serafim de Sarov catre Motovilov inginerul). Intrebarii insistente : ‘pentru ce va rugati ? ‘ ne este greu sa-i dam de cap, pentru ca, revin, in Biserica Slavei stand, acest ‘pentru ce’ dispare.

    doua. Nu am intrebat (distanta ma opreste) f’un reporter ratacit sau comentator de TV, de ce nu i se pare statul in frig si chiar ploaie pe stadion, ore in sir, o tampenie..tampenie vadita chiar de rezultatele in sine (unele dintre ele cuantificate si de jandarmerie si SAMU) ? (ori circul ne este permis ?)

  8. Admin,
    aveti dreptate.
    …Probabil ca daca stateam la coada cat timp am stat la slujba inauntru in Biserica, ajungeam sa sarut moastele Sfantului.

  9. ” Intru rabdarea voastra va veti dobandi sufletele voastre ” Cu cat avem mai multa rabdare (de ex. la coada)cu atat bucuria care n-o poate lua nimeni este mai mare, chiar coplesitoare.
    Daca eu vreau sa stau la coada, neobligandu-ma nimeni, apoi sa ma inchin cinstitelor moaste sarutandu-le, ce-i priveste pe ei? Nu e “libertate si democratie”? Nu ma obliga nimeni. Cui nu-i comvine sa nu stea si sa nu se inchine, nu e obligatoriu.
    Domnul, Maica Domnului si Sfintii sa ne apere in vremurile de acum si in cele ce vor urma; sa-i lumineze si pe ei ca sa inteleaga de ce stam noi acolo, la coada.

    Multumesc si iertati-ma

  10. Cei necuraţi la trup și suflet,
    Cei ce susţin porografia,
    Și practica adulterină,
    Si’urăsc adânc ortodoxia,

    Cei ce-i urăsc învăţătura
    Și traiul ei curat și sfânt,
    Cei vinovaţi de întinare,
    Și de’șelare prin cuvânt,

    Cei care speculează zilnic,
    (Cu argumentele minciunii,
    Cu faptele necuraţiei)
    Și viciu și mândria lumii,

    Cei ce din faptele minciunii,
    Își fac avere necurată,
    I’au REGĂSIT ortodoxiei,
    Iar vina ” cea mai vinovată”.

    Nu spurcăciunea ne ucide
    Nu viciul ne îmbolnăvește,
    Nu practica’mpotriva firii,
    CI…, EA, (când ne împartașeste).

    Nu practica adulterina,
    Nici viaţa cea destrabălată,
    A’mbolnavit întreaga ţară
    Ci ea, că este…, necurată.

    Ea răspâdește TBC-ul,
    Ea gripa, ea…, necurăţia,
    Nu lipsa pâinii și a apei,
    Nu adâncirea sărăciei.

    Ea răspândește’n public boala
    Ea ne’ngradește “libertatea”
    Nu cei ce fură’averea ţării,
    Învăţamantul, sănătatea.

    Pericolul numărul unu
    A fost și este’ortodoxia,
    (Prin…,sărutatul de icoane)
    Ca’mbolnăvește România.

    De două mii de ani microbii
    Ucid și bagă’n cimitir
    Pe “proștii” ortodocși ai ţării
    (Prin “linguriţă și potir”) ?

    N’a numarat nimeni (vreodata)
    Câţi ortodocși or fi murit…,
    (Faţa de “statele deștepte”
    Ce …, n’au acest împărtașit).

    De două mii de ani “prostia”
    Ne’a despărţit “de restul lumii”
    Că… orodocșii ţin “cu dinţii”
    “La vechea lor înţelepciune”.

    Că, prost e socotit creștinul,
    Cinstit, curat, evlavios,
    Care iubește Adevărul
    Și viaţa sfânta în Hristos.

    Și’nșlatori le zic la preoţi
    Ce poartă harul sfinţitor,
    Și menţin buna cuviinţă
    Și viaţa sfântă în popor.

    Însăși Biserica-i hulită
    Sfintele moaște defăimate,
    De presa care ne hrănește,
    Cu spurcăciunea din pacate.

    Cei ce trăiesc și-și fac prestigiu
    Prin darul vieţii, (prin Cuvânt),
    Îl folosesc ca să defaime
    (Să strice și ce’avem mai sfânt).

    Să slobozească spurcaciunea
    Și tot ce stinge Dumnezeu,
    (Prin sfânt, prin har, prin pocăinţă )
    Să iasă și să facă rău.

    Biserica disciplinează,
    Poporul său, prin pocainţă
    Fără’nchisori, fără pedepse,
    Și cheltuieli. Doar prin credinţă.

    Ea scoate sufletele noastre
    Prin Adevăr, prin viu, prin sfânt,
    Din iad, din ură, din mizerii,
    Și din minciună pe pământ.

    Ea’ndreaptă, vindecă sfinţeste,
    Renaște, crește și învie,
    Alunga moartea, desnădejdea,
    Prin Har de sus, prin preoţie

    Prin ea se’nalţă în virtute,
    Omul căzut spre Dumnezeu,
    Prin ea se spală de’orice vină,
    De’orice păcat și de’orice rău.

    Ea este singura putere
    Neagresivă (prin credinţă),
    Care supune fără traume,
    Și’mpaca orice conștiinţă .

    Ea face nobil orice suflet,
    (Curat, cinstit, bun și milos),
    Cu preţul cel plătit pe cruce
    De Milostivul Domn Hristos.

    Nimic pe Tera’n existenţă,
    Nu e ușor nici gratuit.
    Căci însăși preţul mântuirii
    De Iisus a fost plătit.

    Biserica administrează
    Ceia ce Dumnezeu i’a dat,
    Să vindece și să sfinţească
    Și să ne scoată din păcat.

    Dar iată presa îi găsește,
    “Necuraţii”, noian de vină,
    Fiindcă oferă sfinte moaște,
    Celor ce vin și se închină.

    Că…, ne închide viitorul…!
    Și ea ne’ngloadă și-n nevoi,
    (Cu TBC-ul…, cu…pupatul…).
    Că…,trage ţara înapoi.

    Ea’ntradevăr, este o frână
    Este o cruce și-o povară
    Pentru acei ce vor să fure
    Cei mai de preţ în neam și-n ţară.

    Este o piedică cumplită
    Pentru oricare mincinos
    Care înșeală cu’Adevarul,
    Și stă’mpotriva lui Hristos,

  11. Pingback: INVIEREA FIICEI LUI IAIR. Predica marturisitoare a PS Sebastian despre luarea in ras a credinciosilor "medievali" care se inchina la moastele sfintilor
  12. Pingback: PELERINAJUL DE LA IASI LA SFANTA CUVIOASA PARASCHEVA fata cu ”reactiunea” MASS-MEDIA - Recomandari
  13. Pingback: Cuvantul IPS TEOFAN pentru PELERINII CUVIOASEI PARASCHEVA: “Romania crestina se incapataneaza sa reziste”[VIDEO]. Calea cea stramta a pelerinul/ Programul complet al HRAMULUI CUVIOASEI PARASCHEVA - Recomandari
  14. Pingback: LA RAND LA CUVIOASA PARASCHEVA - Recomandari
  15. Pingback: TRUSTUL ANTENELOR, IN CAMPANIE DESANTATA IMPOTRIVA BOR SI A PRACTICIILOR RELIGIOASE ORTODOXE | Cuvântul Ortodox
  16. foarte frumos, numai sa nu fie cu bani, deci sa nu fie bani in joc, respectiv dupa un asemenea pelerinaj, popii sa nu apara la banci unde sa depuna sume enorme de bani pe care le dau credinciosii ‘sfintei’, atata tot….si ma inchin si eu in prima biserica in care nu exista bani sub forma de moneda sau bancnota

  17. @comentator:

    Pentru ce fac popii aia pe care i-ai vazut depunand bani la banca de la moaste (?!) ei vor da raspuns inaintea Judecatorului, la fel ca si cei care hulesc moastele si vorbesc de rau pe altii, conform cuvantului “pentru orice cuvant desert veti da raspuns”.

  18. Putintelu’ asta de minte si de suflet ar trebui sa-si opinteasca latratul pentru probleme GRAVE cu care se confrunta Romania. Asta nu constituie ceva grav si nici nu influenteaza negativ viata nimanui. Care-i problema ?

  19. @ GeluS:

    Cine, adica?

  20. Scuze, admin, era vorba de celalalt articol unde isi da cu parerea un jurnalist de la Adevarul, Olteanu …Am postat din greseala la acest articol parerea despre el….

  21. De fapt era vorba de articolul lui Emil Moise din aceeasi fituica, adievaru’ care efectiv m-a oripilat:

    http://adevarul.ro/educatie/scoala/iadul-scoli-1_561ff7bcf5eaafab2cb2bd52/index.html

  22. Pingback: DE CE MEDIA FOLOSESTE CONSTANT UN LIMBAJ DEGRADANT DESPRE SUTELE DE MII DE INCHINATORI LA SFINTELE MOASTE? Sarbatoarea Cuvioasei Parascheva si fluxul de pelerini de la Iasi starnesc valuri de anticrestinism ignorant si agresiv la adresa “PUPATORILOR
  23. Pingback: Sarbatoarea Bucurestiului. INTALNIREA CU SFANTUL CARE NE ADUNA SI NE UNESTE, CUVIOSUL DIMITRIE CEL NOU. De ce avem evlavie la SFINTI, de ce ne inchinam la SFINTELE MOASTE? “Eu cred că cine se luptă să fie prieten cu sfinţii este iubit de ei. Noi
  24. Pingback: 175.000 de prilejuri pierdute de catre IPS TEOFAN pentru a pune degetul pe rana unui REFERENDUM BLOCAT. Numar RECORD de pelerini la CUVIOASA PARASCHEVA/ Scaderea increderii in BISERICA in favoarea "JUSTITIEI" de tip DNA: o manipulare ordinara
  25. Pingback: “SE CADE SA ASCULTAM DE DUMNEZEU MAI MULT DECAT DE OAMENI”. Cuvant cu putere al Parintelui Episcop DAMASCHIN DORNEANUL la Zilele Sfintei Cuvioase Parascheva de la Iasi, 2018: “Puneti-va cat mai des intrebarea: CE VREA DUMNEZEU DE LA MINE
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare