VLADICA HIEROTHEOS VLACHOS: „Vom trece prin zile grele, iar oamenii vor suferi mult, au nevoie de cuvant de mangaiere…” (Stiri si recomandari religioase 16-23 decembrie 2010)

23-12-2010 12 minute Sublinieri

Sinodul sarb ii declara sectari si in afara Bisericii pe PS Artemie si pe adeptii sai printr-un comunicat de o gravitate si o duritate fara precedent/ CUM SE FACE AUZITA SI RESPECTATA VOCEA BISERICII IN GRECIA: IERARHII GRECI DEMASCA, PRINTR-O PASTORALA, POLITICA DE PREDARE A GRECIEI FATA DE INSTITUTIILE DE CONTROL MONDIAL/ Ce abuzuri mai comite PS Sofronie Drincec si ce propagande rusinoase mai face Ziarul Lumina?/ IN IANUARIE – FILM DESPRE REEDUCAREA DE LA PITESTI!/ Parintele Rafail Noica – INEDIT (Video)/ DE CE UMBLA PREOTUL CU ICOANA INAINTE DE CRACIUN?/ Sa nu impodobim bradul mai mult decât sufletul!

Comunicatul Sinodului Bisericii Ortodoxe Sarbe din 16 decembrie 2010 despre “secta lui Artemie”

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Sarbe, reunit în data de 16 decembrie a.c., s-a adresat Bisericii şi publicului larg cu privire la comportamentul anti-bisericesc al fostului episcop de Raska şi Prizren, acum călugărul Artemie, cu următoarea declaraţie:

1. După cum vă este cunoscut, Sfânta Adunare a Episcopilor în sesiunea din luna mai a acestui an, pe baza unui document scris cu privire la delictele anticanonice dovedite (!? n.n.), l-a demis permanent şi irevocabil pe episcopul Artemie din functia de episcop de Raska şi Prizren, demisie pe care el însuşi a acceptat-o şi a convenit să trăiască apoi la mănăstirea Sisatovac.

Din păcate, din lunile septembrie şi octombrie ale acestui an, în scrisorile sale adresate Sfântului Sinod, Episcopul Artemie şi-a exprimat “regretul” că a acceptat decizia sinodală, susţinând, contrar bunului simţ, că el a fost de fapt “episcop de Raska şi Prizren pe tot parcursul vietii”.

Acesta a fost un motiv pentru Sfântul Sinod ca să-l pună sub cenzură (oprire de la slujire) până la următoarea sesiune ordinară a Sfântului Sinod din luna noiembrie a acestui an.

În loc să ceară de la Adunarea Episcopilor iertarea pentru delictele sale şi pentru încălcările ordinii canonice a Bisericii, astfel încât cenzura să poata fi ridicata, Episcopul Artemie, impreuna cu un grup de adepţii ai săi, care a fost, de asemenea, cenzurat (oprit de la slujirea celor sfinte) in urma procedurilor judiciare ecleziastice, au încercat într-un mod violent să uzurpe cateva mănăstiri, precum şi întreaga episcopie de Raska şi Prizren, (?! – n.n.) începându-şi fărădelegea prin slujirea in mod necanonic şi neconstituţional a Liturghiei în mănăstirea Potok Duboki, deşi se afla sub cenzură (opreliste).

Mai mult decat atat, folosind un sigiliu contrafăcut, el a început să emită decizii anti-canonice în Eparhia de Raska şi Prizren.

Toate acestea s-au întâmplat în timp ce Sfantul Sinod s-a aflat în sesiune de lucru, astfel încât episcopii, cu profund regret, au fost nevoiţi să îl priveze pe fostul episcop Artemie de Raska şi Prizren, de treapta sa episcopală şi să-l readuca la treapta de călugăr.

Săvârşirea Liturghiei ilegale şi participarea la ea, precum şi alte motive suplimentare, au contribuit la decizia Curţii Ecleziastice a Eparhiei de Raska şi Prizren de depunere din treapta şi scoaterea din monahism a şaptesprezece ierodiaconi şi ieromonahi, adepţi ai lui Artemie.

În loc de sobrietate şi pocăinţă, călugărul Artemie şi adeptii săi scosi din monahism au continuat să “săvârşească Liturghia” în biserica uzurpată a Sfântului Ioan Botezătorul (Eparhia de Jicea), pe care au transformat apoi într-o “mănăstire”, adăugând astfel nelegiuire la nelegiuire.

2. Acestea au fost motivele pentru care Sfântul Sinod a fost obligat să informeze publicul că un astfel de comportament al fostului episcop de Raska şi Prizren nu doar ca l-a făcut să umble pe calea unei schisme, ci sa-si creeze literalmente propria lui sectă, secta lui Artemie (“Artemiţilor”), prima de acest fel în istoria Bisericii Ortodoxe Sârbe.

Fără a-şi pierde speranţa şi chemându-l totodata la pocăinţă, Sfântul Sinod aduce în mod responsabil la cunoştinţa clerului şi credincioşilor Bisericii Sfântului Sava că “liturghia” savarsita de fostul episcop Artemie şi acolitii săi, care au fost depusi din treapta, nu este Sfânta Liturghie, “împartaşania” lor nu este Sfânta Împărtăşanie, “tainele” lor nu sunt Sfintele Taine ale Bisericii lui Dumnezeu, şi că tot ceea ce fac ei nu serveşte decât la ruinarea lor spirituală şi a celor care îi urmează şi participă la adunările şi slujbele lor.

Spunând ca slujesc lui Dumnezeu ei lucrează de fapt, sub masca apărarii Ortodoxiei, la distrugerea unităţii Bisericii lui Hristos, separându-se într-un mod sectar de viaţă Bisericii şi de mântuitoarea Comunitate, lipsindu-se pe ei înşişi şi lipsind pe ceilalţi de mântuirea veşnică.

Prin urmare, toţi cei care încă în mod naiv îi urmează trebuie să se gândească din nou pe cine şi ce urmează separându-se de Biserica lui Hristos şi aducând asupra lor înşişi şi peste copiii lor blestemul destinat sectarilor.

trad.dan.camen.

Nota Razboi intru Cuvant:

Vrăjmaşii mei m-au grăit de rău zicând: “Când va muri şi va pieri numele lui?” Iar de venea cineva să mă vadă, minciuni grăia; inima lui aduna fărădelege sieşi, ieşea afară şi grăia.

Împreună împotriva mea şopteau toţi vrăjmaşii mei; împotriva mea gândeau de mine rele. Cuvânt nelegiuit spuneau împotriva mea, zicând: “Nu zace, oare? Nu se va mai scula!”

Chiar omul cu care eram în pace, în care am nădăjduit, care a mâncat pâinea mea, a ridicat împotriva mea călcâiul. Iar Tu, Doamne, miluieşte-mă şi mă scoală şi voi răsplăti lor. Întru aceasta am cunoscut că m-ai voit, că nu se va bucura vrăjmaşul meu de mine.

Iar pe mine pentru nerăutatea mea m-ai sprijinit şi m-ai întărit înaintea Ta, în veac. Binecuvântat este Domnul Dumnezeul lui Israel din veac şi până în veac. Amin. Amin. (din Psalmul 40)

Noul comunicat al Sinodului sarbesc, ce ne ofera o imagine a slugarniciei fata de euro-masoni vrednica de cel mai zguduitor plans, parca este dat pentru a dovedi inca odata netemeinicia abuzurilor savarsite asupra Episcopului Artemie.

De regula, Biserica este indelung rabdatoare si cu mare greutate preia initiativa unor excluderi atat de drastice si de acuzatii de sectarism aduse unor grupari din interiorul sau. Cu totul diferit actioneaza si comunica Sinodul sarb, ceea ce amplifica impresia de ordin executat decat de reactie sinodala propriu-zisa: precipitat, cu maxima duritate, supralicitind acuzatiile, taind toate puntile posibile prin care conflictul ar putea fi aplanat. E clar, ordinul e sa scape de Artemie si sa scoata in afara Bisericii “artemitii”. Si am vazut acest lucru si din Raportul Helsinki. Biserica Serbiei trebuie sa fie pro-occidentala, pro-papista, pro-kosovara, pro-iudaica…

Probabil sinodalii sarbi au asteptat sa fie dati anatemei de episcopul Artemie, intr-o maniera similara, sa spunem, cu modul in care fostul episcop Diomid din Rusia l-a anatemizat pe actualul Patriarh al Moscovei, Kirill, proclamandu-se singur conducatorul unei alte “adevarate” biserici. Dar, iata ca episcopul Artemie nu a ales aceasta cale, cel putin pana acum, declarand ca singurul scop al liturghiei savarsite pe teritoriul eparhiei sale a fost de a reitera, simbolic, faptul ca, din punct de vedere canonic, el este episcop acolo.

Pana la urma au luat initiativa chiar ei, declarand sustinatorii lui Artemie drept “secta” si decretand ca Liturghia savarsita de acesta nu este valabila. Problema sinodalilor sarbi este, insa, ca toate actiunile lor legate de PS Artemie sunt necanonice. Afirmatiile din comunicat, legate de faptul ca vinovatia episcopului ar fi fost dovedita (cand, daca procesul nu fusese incheiat?), sau ca liturghia savarsita de el in Kosovo ar fi fost… neconstitutionala (ce criteriu pentru validitatea unei liturghii!), arata, insa, tocmai lipsa de temeiuri ale deciziilor si luarilor de pozitie exprimate de sinodalii sarbi…


Episcop catolic martir din România va fi beatificat de Vatican

Vaticanul şi CMB se vor întâlni anual

Cardinalul Koch: Marea provocare este dialogul ecumenic dintre catolici şi ortodocşi

  • Pelerin ortodox:

Papa si acrobatii…(Video)

Celebrul călător rus Fiodor Koniuhov a fost hirotonit preot

MITROPOLITUL IEREMIA DE GORTINA: “Protestez şi ies din sală şi dau poruncă tuturor preoţilor şi monahilor să plece şi ei din sală!”

Duminică, 19 decembrie 2010, la Centrul de conferinţe din Dimitsana, plin până la refuz de oameni şi autorităţi, Mitropolitul Ieremia de Gortina şi Megalupoli, cu mai mulţi preoţi şi monahi, a oficiat slujba de depunere a jurământului de către noul primar de Gortina, dl. Ioannis Giannopoulous.

După o alocuţiune de câteva minute a Mitropolitului la adresa noului primar, care a fost aplaudată de mulţime, un membru influent, dispreţuind prezenţa sfântului cler, a luat cuvântul şi a spus că „nu avem nevoie de preoţi, deoarece, conform regulamentului, nu se prevede prezenţa arhiereului şi a preoţilor la depunerea jurământului”.

Aceste cuvinte dispreţuitoare la adresa sfinţitului cler, spuse într-un moment oficial şi în prezenţa mulţimii, l-au enervat pe Mitropolitul Ieremia, care într-adevăr cu aciditate şi mânie l-a atacat pe insultător şi pe un ton ridicat i-a spus: „Asta te-a deranjat pe tine, domnule, prezenţa preoţilor? Noi, preoţii şi arhiereii, ne-am luptat să existe o patrie liberă şi ca tu să te mişti liber. Şi se spun aceste cuvinte, creştinilor, aici în Dimitsana, unde s-a născut Patriarhul Grigorie, care a fost spânzurat pentru credinţă şi patrie? Ruşine unora şi încă odată ruşine celor care s-au pus să facă Elada noastră atee. Nu-i vom lăsa. Eu care am venit aici sunt inspirat de frânghia Patriarhului Grigorie şi vreau să devin un luptător, vreau să devin nebun pentru credinţa cea sfântă. Să ştiţi şi să aflaţi că aici, în Dimitsana, aveţi un episcop nebun, care nu va rămâne indiferent la omuleţii şi piticii care vor să se pună cu sfânta noastră credinţă şi să dezrădăcineze iubirea noastră faţă de Hristos şi faţă de Preasfânta, pe care ne-au lăsat-o ca zestre părinţii noştri. Eu sunt copil al unui erou din munţii albanezi şi tatăl meu, voinic de 25 de ani, n-a fost ucis în munţii albanezi, ca să vină acest domn să dispreţuiască aici în mod public sfântul cler. Deci, de vreme ce, după spusele acestui domn, la care nu am auzit să protesteze cineva dintre dumneavoastră, nu este nevoie de preoţi la depunerea jurământului, protestez şi ies din sală şi dau poruncă tuturor preoţilor şi monahilor să plece şi ei din sală”.

Şi adresându-se preoţilor şi monahilor, a spus: „Haideţi! Haideţi! Toţi părinţii să ieşim, de vreme ce ne dispreţuiesc”.

Atunci, întreaga mulţime a fost electrizată de scenă şi de cuvintele pline de durere şi de indignare ale arhiereului şi a protestat spunând să iasă afară din sală cel care a spus acele cuvinte şi nu arhiereul nostru. Şi toţi primarii de dinainte şi autorităţile şi noul primar şi poporul au căzut în faţa arhiereului şi i-au cerut iertare pentru incident şi l-au rugat să nu iasă din sală nici el, nici clericii.

Scena a fost foarte dramatică şi impresionantă şi nu poate fi exprimată în cuvinte. În sfârşit, kir Ieremia a cedat în faţa argumentului duios al fostului primar din Dimitsana, dl. Anastasios Vlahos, care a spus:

„Înaltpreasfinţite, vă amintesc cei patru ani de excelentă cooperare a noastră şi vă rog să uitaţi cuvântul jignitor spus la adresa preoţilor şi să rămâneţi şi dumneavoastră şi preoţii în sală”. (…)e


Nota noastra:

Intr-adevar, fara cuvinte si NEVEROSIMIL pentru vremurile noastre… Atat atitudinea episcopului, de demnitate, cat si reactia ulterioara a salii, de respect cuvenit vladicai, dupa mustrarea acestuia. Pe ce planeta se afla totusi Biserica Greciei? 🙂 Si sa tinem cont, ca surpriza sa fie si mai mare, ca este vorba despre… acelasi episcop despre care se pomenea aici: Intimidarile Patriarhului Ecumenic Bartolomeu si Mitropolitul de Gortina


MITROPOLITUL IEROTEI DE NAVPAKTOS: Vom trece prin zile grele, iar oamenii vor suferi mult”

“Este nevoie de conducători care să mângâie şi să îndrume pozitiv poporul şi nu să fie conduşi de mânie şi de patimi”, a declarat Mitropolitul Ierotei de Navpaktos, când i s-a cerut să-şi spună părerea despre criza economică actuală. „Trecem şi vom trece prin zile grele, iar oamenii vor suferi mult”, a spus kir Ierotei şi a adăugat:

“Oamenii au azi nevoie de cuvânt de mângâiere şi nu de cuvânt de acuzare; din cumpătare şi nu din exaltarea patimilor, adică o expresie a mâniei care nu duce nicăieri. Trebuie să luptăm toţi pentru organizarea instituţională a patriei noastre. Lupta împotriva corupţiei, acordarea speranţei, calmului şi iubirii. Nu foloseşte la nimic să zgândărim trecutul, ci cum să vindecăm aceste răni pentru viitorul copiilor noştri”.

(traducere: Frăţia Ortodoxă Misionară „Sfinţii Trei Noi Ierarhi”, sursa: romfea.gr)

Guvernul socialist din Grecia, condus de Giorgios Papandreou, a intrat recent în conflict cu Biserica Ortodoxă Greacă după puternicile critici clericale adresate clasei conducătoare.

Se spune ca clasa conducătoare a transformat Grecia într-o “ţară aflata sub ocupaţia” creditorilor UE-FMI.

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Giorgios Petalodis, răspunzând criticilor într-un mesaj pastoral care a circulat duminica trecuta in toate bisericile, a declarat că cererile episcopilor ortodocşi “nu au nici o legatura cu realitatea”.

Criticile derivă din faptul că clericii “aparent nu par să înţeleagă deosebita importanţă a eforturilor depuse de guvern” pentru scoaterea Greciei din criză şi pentru modernizarea ţării.

El a invitat Biserica să ia în considerare “schimbarile şi nevoile noilor timpuri”.

Reacţia puternica a Guvernului, spun observatorii, se datorează faptului că Biserica a ales un moment delicat pentru Grecia de a se alătura corului de critici venite din partea intregii opoziţii formata din partidele politice de dreapta şi de stânga, din uniunea sindicatelor, precum şi din multele sectoare ale societăţii, care se opun planului de austeritate.

Episodul acesta vine pe fondul nesfarsitelor greve şi proteste facute împotriva masurilor Guvernului.

În ciuda faptului că mesajul Sfântului Sinod sprijina numai parţial pretenţiile opoziţiei politice şi ale uniunii sindicale la memorandumul de acord cu UE şi FMI, totusi el a fost criticat de către opozitia de stânga şi, în special, de către Partidul Comunist (KKE).

Principala forţă de opoziţie, cea de centru-dreapta – Partidul Noua Democraţie (ND), a apreciat “sfânta intervenţie ” a episcopilor, spunând că aceasta evocă trecutul mult mai militant al ierarhiei grecesti.

Este interesant de citit si articolul Inceputul separarii Bisericii de Stat. Problema salariilor clericilor” postat pe site-ul Romfea pe 14 decembrie a.c., in care se spune ca Guvernul grec va proceda la o separare completa, dar treptata, de Biserica Greciei. Este amintita si declaratia prim-ministrului grec Giorgios Papandreou din 6 noiembrie a.c., in care arata ca este de acord cu o astfel de separare si ca dialogul in acest sens cu Biserica Greciei deja a si inceput. Castigarea autonomiei proprii a fost motivatia lui principala. De asemena, in articol s-a amintit si de intentia unor oficiali ai Uniunii Europene de a impune  statului grec sa mai plateasca salariile preotilor, iar daca o va face in continuare, sa dea si la reprezentantii celorlalte culte recunoscute. Conform stirii, surse de la Bruxelles spun ca aceasta problema va fi urmatoarea  care va fi dezbatuta in cadrul acestui “dialog”.

trad.dan.camen.

Iata si un prim comentariu de pe siteul nostru in care era anuntata pastorala incendiara a Sinodului grecesc:

Astazi in toate bisericile din Grecia a fost citita la Liturghie cuvintul patriarhului BOG cu referire la actuala criza. Pina si la televizor s-a dat aceasta declaratie (fragmente, din ea ceea ce m-a mirat). Atit cit imi aduc aminte declaratia incrimina explicit pe actualii politicieni si vorbea de distrugerea planificata de multa vreme a tarii in colaborare cu forte straine. NU am textul declaratiei dar daca il gasesc “in due time” as putea sa-l dau…

Asadar, in Grecia Biserica se opune tot mai fatis planurilor de inrobire a tarii de catre FMI si UE, acuzate aprig intr-o pastorala citita in toate parohiile… La noi masurile autoritatilor, luate la ordinele acelorasi FMI si UE, si cu impact social mult mai dureros decat in Grecia, sunt trecute sub tacere mai ales de conducerea intai-statatoare a bisericii noastre.

Este curios, pe de alta parte, cum siteurile care pana acum publicau in avalansa materiale de pe siteurile si blogurile grecesti, au scapat din vedere un eveniment de o astfel de insemnatate si cu o valoare absolut exceptionala…

***

Nota Razboi intru Cuvant:

Daca nu ar avea consecinte, totusi, concrete, masurile luate de PS Sofronie nu ar face decat sa arate cat de ridicol este episcopul Oradiei. Este ridicol faptul ca PS Sofronie nu stie cum sa se ascunda si sa se fereasca de proprii sai enoriasi (vezi si prima stire) si, intr-o astfel de izolare aroganta, sa purceada la masuri de inlaturare a focarelor de rezistenta care palpaie in zona –  este vorba despre manastirile si schitul de la Stana de Vale (unde vietuieste p. Eftimie Mitra) si de parohia pr. Florian Puscas, cunoscut pentru pozitiile sale anti-ecumeniste si critice fata de introducerea actelor electronice.

Am aflat ca instalarea unui nou staret la Stana de Vale, de exemplu, a fost facuta …in oras, si nu la manastire, cum era normal, tocmai pentru ca episcopul se temea de reactia enoriasilor. In mod similar, la parohia … se incearca tot o interventie “pe furis”.

*


Lupta cu boala cere rigoare atât din partea medicului, cât şi a pacientului. Multe situaţii grave au fost rezolvate găsindu-se, în timp util, un număr de telefon, o reţetă sau o pastilă salvatoare, dar şi multe tragedii s-au consumat doar din neştiinţa sau neglijenţa pacientului.

Foarte frecvent, o agravare a bolii şi întotdeauna un accident face ca suferindul să intre în panică, să fie luat pe nepregătite, să primească nişte sfaturi de ocazie şi ceva medicamente găsite din întâmplare, prin jurul său.

Din păcate, cei cu boli cronice au adesea teancuri de reţete amestecate cu bilete de ieşire din spital şi analize, fără o ordine cronologică şi o ierarhizare. Medicamentele stau grămadă în pungi şi sunt cunoscute după culoare şi formă, nu după nume şi utilitate. De luat se iau, nu de puţine ori, când îşi aduce aminte omul şi numai dacă acesta nu are senzaţia personală că nu-i prea ajută.

Este o raritate o cutie sau un dulap cu medicamente de urgenţă, unde bolnavul sau cei din familie ştiu să apeleze când o serie de agravări sau complicaţii ale bolii cer anumite remedii.

De asemenea, constatăm mai ales în caz de accidente că este mare lucru ca cineva să aibă asupra sa buletinul de identitate. Cât despre Adeverinţa de asigurat, numele şi numărul de contact al medicului pentru un sfat de urgenţă, nici nu se poate vorbi. De aceea, e recomandat ca orice om, sănătos sau bolnav, să aibă asupra sa câteva documente obligatorii, până vor fi introduse şi la noi sisteme moderne de evidenţă şi supraveghere a stării de sănătate:

– un act de identitate şi un număr de telefon de contact al celor apropiaţi;

– o adeverinţă de asigurat pentru sănătate sau de salariat, vizată la zi, cu adresa şi numărul de contact al medicului de familie sau de specialitate.

În plus, pentru cei bolnavi:

– o notiţă cu bolile de care a suferit sau măcar cele cronice, chiar dacă în prezent nu se manifestă: diabet, HTA, comiţialitate, astm bronşic, alergii, dependenţa de cortizon;

– ultima reţetă de medicamente pe care o ia pacientul în prezent;

– câteva medicamente de rezervă şi probă.

Nota noastra: O propaganda jenanta pentru noul card de asigurare, facuta cu ata alba… Comentarii in plus, mai jos.

***

O campanie mediatica starnita impotriva preotilor si a Bisericii, si inca pe motivul derizoriu al salariilor acestora, oricum incomparabil mai mici decat al altor categorii bugetare, de fapt la limita subzistentei. De altfel, salariile preotilor sunt ultimul lucru la care ar fi putut protesta pitigaita noastra presa, care reuseste sa rateze toate temele si subiectele cu adevarat importante, in ceea ce priveste legaturile primejdioase dintre stat si conducerea bisericii; sunt alte cedari si favoruri pe care guvernul le-a tot facut fata de patriarhie, de exemplu, si nu ne putem abtine sa ne intrebam… care e pretul acestor favoruri? Oare tacerea cu privire la masurile criminal de iresponsabile ale puterii fata de familie si societate? Sau promovarea implicita a cardului de asigurat si a altor proiecte de supraveghere totalitara?

Sigur ca si mult-laudatul (degeaba!) management performant de imagine al Patriarhiei este cam prafuit, poate chiar autist, de nu exista atata pricepere incat sa nu se insiste pe marginea fondurilor de la buget pentru Catedrala tocmai acum, in plina criza. Astfel de gesturi nu fac decat sa dea apa la moara celor oricum intaratati asupra Bisericii, celor care viseaza sa o vada redusa la cel mult un fel de departament filantropic de stat, ca pe vremea lui Cuza…

***
Din ianuarie va aparea filmul documentar ,,Demascarea”

  • Claudiu Tarziu:

“Demascarea”, un film despre “reeducarea” de la Piteşti

Cucerirea paşnică a unei naţiuni. În patru paşi

Un misionar autentic: Pr. Constantin Sârbu

Arhimandritul Gavriil Ivireanul – mărturisitor al credinţei şi nebun pentru Hristos

Pierderea memoriei ne transformă în oameni de nimic

  • Oameni si demoni:

scuipând spre Apus

un om liber

***

  • Fantana:

Părintele Rafail Noica şi IPS Serafim Joanta – un interviu din 1993

Maica Siluana – Cuvânt despre firea noastră

  • Cristian Stavriu:

Sfaturi Duhovnicesti de la parintele Vichentie Malau!

Despre vorbirea de rau-cauza necazurilor in lume!…Sfintii Parinti

  • Apostolat in tara Fagarasului:

Păgânizarea sărbătorilor creştine

Cel mai important invitat la masa de Crăciun

Să nu împodobim bradul mai mult decât sufletul!

Într-o sală prea puţin încăpătoare pentru cei adunaţi sa asculte colindele de Crăciun, am fost încântaţi să auzim Grupul Psaltic “Horevma” al Mănăstirii Turnu (Prahova), Grupul Maicilor de la Mănăstirea Diaconeşti (Bacău), Corul de copii al Parohiei Jieni (Olt) şi Corul de copii ai aşezământului din Valea Plopului.

Vă punem la dispoziţie înregistrarea evenimentului.

  • Ramura inflorita:

Cizmele rosii de Craciun (desene animate)

Sa nu uite nimeni ca este al lui Dumnezeu

  • Adevarul:

Moaştele Sfântului Gheorghe vin, de Crăciun, la Braşov

O biserică din Spania, finanţată de muncitorii români aflaţi în şomaj

Cadou: lecţii pentru copiii săraci şi ambiţioşi

(…) Meditaţiile, la mai multe materii, sunt predate de profesori voluntari, într-o biserică din cartierul bucureştean Balta Albă. La orele suplimentare, peste 20 de copii uită de greutăţile materiale prin care trec familiile lor şi visează că se vor face „oameni mari“.

„Vrem să-i ajutăm pe copiii care vor să înveţe, dar ai căror părinţi nu-şi permit să plătească pentru o pregătire suplimentară. Să ştiţi că Biserica a mai făcut acest lucru, înainte de marele război, iar noi dorim să reînnodăm firul acesta. Pe de altă parte, vrem să îi punem pe oameni în legătură unii cu alţii, să creăm sentimentul de comunitate. Aşa motivează preotul Emilian Băbăruşi, de la Biserica „Sfântul Ioan Iacob Hozevitul”, iniţiativa parohiei.

La finalul unei slujbe duminicale, preotul Emilian Băbăruşi şi parohul Ilie Filip i-au invitat pe profesorii care vin la Biserică să‑i ajute pe aceşti copii, care provin din familii cu probleme. Iar invitaţia nu a rămas fără răspuns:
3 profesori fac acum meditaţii cu 20 de copii, la română, franceză, engleză, fizică şi matematică. Lista se tot prelungeşte, pe măsură ce trece timpul. (…)


Categorii

Ecumenism, Episcopul Artemie, Ierarhi greci, Ierarhi sarbi, IPS Hierotheos Vlachos, IPS Ieremia de Gortina, Pagini laice, Pagini Ortodoxe, Presa

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

21 Commentarii la “VLADICA HIEROTHEOS VLACHOS: „Vom trece prin zile grele, iar oamenii vor suferi mult, au nevoie de cuvant de mangaiere…” (Stiri si recomandari religioase 16-23 decembrie 2010)

  1. Am revazut aseara filmul “Mihai Viteazul”.Aceleasi date ale problemei pentru tarisoara noastra.Din mila lui Dumnezeu apare o minune intr-o Europa pervertita de duhul catolic.Un erou,Mihai Viteazul,care se identifica cu destinul poporului sau,insa un erou diferit de modernul Rambo.Un OM care a fost condamnat sa lupte si cu stanga si cu dreapta.FMI-ul otoman isi lua acelasi tribut,iar “prietenii” europeni asteptau sfarsitul razboaielor pentru a interveni.
    Nu cred ca suntem un popor care traim din amintiri.Nu cred ca inca totul e pierdut.Sa ne rugam ca Dumnezeu sa ridice oameni providentiali si in aceste timpuri.Caci Dumnezeu poate ridica fii ai lui Avraam si din niste pietre ca noi.

  2. Oare Patriarhul Serbiei mai crede in Nasterea Domnului?
    Se poate ca rugaciunea in sinagoga evreilor sa ii fi intunecat intr-atat mintea?

  3. Apropo de “Cucerirea pasnica a unei natiuni. In patru pasi”. Vazusem scurtul filmulet mai demult, si tocmai vroiam sa-l caut pe internet ca sa-l revad. Yuri Bezmenov fost agent KGB, a avut amabilitatea sa ne dezvaluie cum se poate distruge o natiune in patru “pasnici” pasi, proces care se poate repeta in mod ciclic, asa cum se intampla acum in Romania. Chiar daca a dezvaluit acest secret, Yuri Bezmenov stia ca nu era nici o primejdie, deoarece asa cum el insusi a spus, oamenii nu mai vad realitatea si adevarul in ciuda celor mai clare evidente. Filmul se vroia o avertizare adresata americanilor anilor 80, dar e valabil pentru toata lumea, si e mai actual ca niciodata. Clar, simplu si la obiect! Pe intelesul tuturor.

  4. http://www.realitatea.net/pastorala-patriarhului-daniel-donatii-pentru-catedrala-neamului_785811.html

    În mesajul său de Crăciun, Patriarhul BOR Daniel le-a cerut credincioşilor donaţii pentru Catedrala Neamului: “Pe calendarul fiecărei eparhii din Patriarhia Română să fie imprimată imaginea machetei noii Catedrale şi să fie indicate conturile în lei, euro şi dolari (USD)”. Donatorii “vor fi pomeniţi de Biserică în rugăciunile sale, Fericiţi vor fi, acum şi în eternitate”.

    Cat de trist si de penibil…

  5. Sa inteleg ca in 2010 asta-i colindul Patriarhiei: “donati, mai crestini, donati”…ca sa nu mai spui ca inventara si o fericire noua: “fericiti cei donatori catre Catedrala Neamului ca asa vor ramane, acum si in eternitate”. Donatori, adicatelea.

    Las’ ca la anul parca vad ca vine o donatie substantiala si via Roma ca ocazie imi miroase mie ca are sa fie. Si uite asa, megalomanii isi vor vedea visul cu ochiul.
    Apoi, cale libera catre fraternitate, unitate si desigur slujbe in comun la o scara care cu siguranta i-ar face fericiti si pe cei de la noi dar si pe fartatii lor de la Roma. Iaca inc-o “fericire”

  6. @ Alin:

    🙂 Da, cam asa se colinda in deal…

    Comparati numai cu Pastoralele publicate deja de noi pe prima pagina, ale IPS Bartolomeu, Teofan, Pimen si ale PS Sebastian… sau cu cea a sinodului Bisericii Greciei. Asta pune si mai bine in evidenta miasma materialista care duhneste de la o posta si care deja exaspereaza pe toata lumea.

    Da, pentru bani si pentru catedrala asta, o ambitie faraonica si cam atat, pare ca e in stare sa vanda totul, sa inchida ochii la orice…

    Cat despre banii de la Roma, stai linistit ca ei au venit deja de mult, de la vechiul Papa inca, numai ca nu au apucat, de atatia ani, sa inceapa lucrarile, ca sa-i poata folosi. Deci intuitia ta e foarte corecta.

  7. Pingback: Razboi întru Cuvânt » “Sa fim oameni chiar in vremuri inumane!” PASTORALA DE CRACIUN (1999) SI TESTAMENTUL PROFETIC AL PATRIARHULUI PAVLE, calcat cu totul in picioare, in modul cel mai tragic, dupa mutarea sa la ceruri
  8. Pingback: Război întru Cuvânt » MARTURISIRE ESENTIALA, PROFETICA, A SINODULUI BISERICII GRECIEI DESPRE CAUZELE CRIZEI ECONOMICE, PLANUL DE INROBIRE MONDIALA SI REMEDIILE SALE DUHOVNICESTI. Si despre o prima strategie diversionista de abatere a atentiei de
  9. Pingback: Război întru Cuvânt » Marturisirea hotarata, totala, dar si plina de discernamant a VLADICAI SERAFIM DE PIREU, sustinut de multi arhierei: ”SUNT ANTISIONIST, DAR NU ANTISEMIT!”, “MARELE ARHITECT AL MASONERIEI ESTE LUCIFER”
  10. Pingback: Război întru Cuvânt » HARUL DUHULUI SFANT – SINGURA ARMA A CREDINCIOSILOR in fata lui Antihrist si a inaintemergatorilor lui
  11. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Vladica Ierotheos Vlachos despre cauzele crizei actuale: PARASIREA PORUNCILOR LUI HRISTOS DE CATRE CRESTINI SI RASPANDIREA UNOR IDEOLOGII INUMANE, FEROCE.
  12. Pingback: MUSTRARILE MITROPOLITULUI HIEROTHEOS REFERITOARE LA DEPENDENTA GRECIEI DE CAMATARII MONDIALI: "Vom astepta totdeauna de la negustorii mondiali de 'substante narcotice' sa ne dea dozele?"
  13. Pingback: IPS HIEROTHEOS VLACHOS DENUNTA O GRAVA EREZIE SI HULA DE TIP PROTESTANT care ameninta teologia si viata Bisericii ortodoxe de astazi, viclenind in numele intoarcerii la "Biserica primara"
  14. Pingback: SCANDAL MEDIATIC INTERNATIONAL LEGAT DE AVERILE BISERICII ORTODOXE DIN GRECIA
  15. Pingback: Biserica Greciei: AJUNG ARMATELE DE SOMERI, AJUNG ATATEA TAXE SI IMPOZITE ASUPRA CELOR SARACI!
  16. Pingback: IPS HIEROTHEOS VLACHOS: Lipsa de evlavie fata de Traditie si Sfintii Parinti - o forma de ateism. CINE POATE TEOLOGHISI? (partea a doua: "O grava erezie si hula")
  17. Pingback: MITROPOLITUL IEROTEI VLACHOS: PARTEA A DOUA (INTREBARI SI RASPUNSURI) A CONFERINTEI DE LA IASI. (audio si text). Despre impartasania deasa, rugaciunea inimii, psihoterapia ortodoxa si pr. Ioannis Romanidis
  18. Pingback: CONFERINTA DE LA IASI A IPS HIEROTHEOS VLACHOS despre viata si teologia parintelui Ioannis Romanidis (VIDEO SI TEXT) – prima parte -
  19. Pingback: Astazi – conferinta importanta la Iasi a Mitropolitului Hieroteos Vlachos despre Parintele Ioannis Romanidis - Recomandari
  20. Pingback: INCERCARILE MITROPOLITULUI IEROTHEOS VLACHOS: calomnii, defaimari si diversiuni din partea unei manastiri cu tendinte schismatice - Recomandari
  21. Pingback: IPS HIEROTHEOS VLACHOS LA IASI – predica si interviu de Cuvioasa Parascheva (VIDEO): SFINTELE MOASTE SUNT DOVADA CEA MAI MARE CA DUMNEZEU ESTE VIU | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare