27-09-2013 1 minut Sublinieri

Portalul ultimatesurvival.net scrie că SUA şi Rusia fac pregătiri intense pentru un potenţial dezastru de amploare, care ar urma să aibă loc după 1 octombrie.

Agenţia naţională pentru situaţii de urgenţă din SUA (FEMA) a comandat conserve şi mâncare care poate fi păstrată mai mult timp, în valoare de 14,2 milioane de dolari, care trebuie livrată înainte de 1 octombrie 2013.

În plus, FEMA a comandat şi cantităţi uriaşe de apă plată. Totodată, în fiecare zi între 25 septembrie şi 2 octombrie, au loc verificări ale sistemelor de comunicaţii.

Sursa notează că totul ar putea avea legătură cu efectele cometei ISON asupra Pământului.

O altă decizie ciudată este că, în intervalul 28 septembrie-5 noiembrie, nu este permisă nicio plecare pe plan militar, iar unităţile Gărzii Naţionale trebuie să încheie până pe 30 septembrie un training intitulat „Controlul revoltelor”.

De asemenea, ultimatesurvival.net scrie că SUA şi Rusia au semnat un acord prin care se angajau să facă schimb de experţi, în cazul unor dezastre de amploare.

Nota noastra:

“Stirea” de mai sus a aparut si in alte online-uri romanesti chipurile de calitate, cum ar fi ziuanews.ro, dcnews.ro, jurnalul.ro, realitatea.net. Tabloidele nici macar nu le mai punem la socoteala.

Singura sursa citata de toate aceste portaluri este ultimatesurvival care arata ca o platforma clasica generatoare de hoaxuri (zvonuri alarmiste, falsuri virale, “legende urbane”). Nu exista pe alte surse de stiri online cat de cat credibile – cel putin de limba engleza; cel mult apare la sectiunea adevarat sau fals de pe yahoo.com.

Din acest motiv nici macar nu poti sa iti dai seama daca e un simplu hoax sau, poate, ceva mai mult, un test sau un zvon deliberat umflat pentru a acoperi ceva real dar care are cu totul alta importanta si semnificatie. Ultima varianta ar fi fost reala daca zvonul ar fi circulat totusi in medii online mai vizibile si mai credibile.

Altfel, pare ca circulatia sa la nivel de media mainstream exista doar in onlineul de stiri romanesc. Ceea ce spune multe despre degradarea jurnalismului autohton, tabloidizarea sa accelerata si preluarea “compulsiv-obsesiva” (deliberata) a tuturor hoaxurilor generatoare de titluri care sparg pixelii.

Ca, nu-i asa, trebuie sa avem un public cititor cat mai tembelizat de astfel de false “avertismente” apocaliptice. Ca sa fie create anumite piste false prin psihoze sociale induse “experimental”, sa se abata atentia de la pericole reale si sa se intretina o atmosfera de teroare si isterie difuza sau directionata catre “comete”, dar si ca sa sa bage in confuzie oamenii, incat sa nu mai (stie ce sa) creada atunci cand chiar va fi sa… “vina lupul”.

Categorii

1. DIVERSE, Dezinformari, hoaxuri, diversiuni, manipulari, Opinii, analize, Video

Etichete (taguri)

, , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

40 Commentarii la “Suntem “avertizati”: DEZASTRU APOCALIPTIC PE 1 OCTOMBRIE. Sau… cum se degradeaza tot mai mult jurnalismul romanesc

1. Cu asmenea stiri te mai crede careva daca-i spui “Pocaieste-te ca s-a apropiat imparatia lui Dumnezeu”! Evident ca ti se va arunca in fata ca faci parte din categoria prostilor care cred toate minciunile. Si totusi vremurile sunt apocaliptice. Doar cine vrea sa se amageasca nu vede!

2. Razboi mondial urias cu consecinte dezastruoase?

3. Parca scenariul cu NASA care simuleaza o descindere a extraterestrilor care vorbesc cu fiecare populatie, cu fiecare om in parte pe limba lui a mai circulat. Nu erau pusi la punct cu programele de traduceri si nici cu vorbitul in urechea fiecaruia. Acum ca au mai lucrat la drone, nanocipuri, la efecte frey ( ca in razboiul din Golf din ’91) si alte dracisme ar fi mai reusita teapa. Cred ca e praf in ochi. Sa nu fie tot un fel de “aterizare pe Luna’, care s-ar vrea cireasa de pe piramida de cacao. Nenea ala care vorbea din canal e clar croit pentru retardati. Nu mai vorbim de accentul sudist din lanul de porumb. Dumnezeu sa ne ajute sa avem discernamant ca s-a lasat o ceata groasa de nu se mai cunoaste om cu persoana.

4. Admin, te-ai pripit, fara sa te informezi prea mult totusi.
    Nu o sa se publice mare lucru in media, pt ca un eveniment cu potential catastrofic ar produce panica si autoritatile tin ascunse multe informatii.

In orice caz, am dat niste cautari pe net si am aflat ca ar fi vorba intr-adevar de de cometa C/2012S1 cunoscuta si sub denumirea Ison, a carei trecere prin sistemul solar va prezinta o oarecare amenintare, intrucat e o cometa mare (conform Nasa 5 km diametru, conform altor surse, mai mare). Ea a fost descoperita in sept. anul trecut de niste astronomi rusi. La ora actuala a intrat de ceva timp in sistemul nostru solar si se indreapta spre Soare cu o viteza de 41.000 mile/ora (11 mile/sec.). De regula cometele sunt absorbite de catre Soare, dar acesta face parte din categoria acelor comete care trece aproape de Soare (la periheliu), ocolindu-i orbita. E posibil sa se fragmenteze dupa aceea, dar putin probabil, avand in vedere dimensiunea ei uriasa.

Se pare ca va fi una din cele mai stralucitoare comete de pe cer de care am avut parte de la Halley incoace, deci vom avea un spectacol deosebit (noaptea va lumina cerul, fiind de 15 ori mai stralucitoare ca luna). Va avea o magnitudine de 3-4, adica o stralucire la fel cu a planetei Venus, si va fi vizibila din decembrie anul acesta, cand se va apropia cel mai mult de Soare (26 dec.) dupa care il va ocoli pe acesta, Pamantul urmand sa treaca dupa aceea timp de 15 zile (!) (incepand cu jumatatea lui ianuarie) prin coada cometei. Astronomii prevad deci o ploaie de meteori, prin care va trece Pamantul si inca ‘bombardat’ din ambele sensuri. Cei de la Nasa spun de un praf care s-ar depune incet pe suprafata pamantului, nu vorbesc de o ploaie de meteoriti, cei aflati in coada cometei, care ar putea trece de atmosfera terestra. E posibil ca aceasta sa fie absorbita de soare, pana la urma, dar astronomii spun ca interactiunea ei cu Soarele va avea un efect imprevizibil. Pe 1 octombrie, ziua de care se vorbeste, cometa aceasta va trece cel mai aproape de Marte (nu se stie cat de aproape, daca va fi un posibil impact) dar oricum ne va afecta cumva pt ca, de regula, ca o cometa perturba campul electromagnetic destul de puternic, cu atat mai multa aceasta la dimensiunile ei, fapt care duce la intetirea cutremurelor, eruptiilor vulcanice, tornadelor etc. Si se vorbeste de un efect EMP (electro-magnetic-pulse), impuls electromagnetic care e posibil sa determine oprirea instalatiilor electrice, pe langa caderea transmisiunii satelitilor.

Doua filmulete unde se explica mai bine, inclusiv traiectoria acestei comete:

Dau si cateva link-uri informative, inclusiv de pe site-ul guvernamental al NASA (ca sa nu vin doar cu vorbe, ci si cu materiale informative existente, spre a inlatura orice dubiu):

5. P.S. Nu spun ca va fi dezastru apocaliptic, ci doar un eveniment care e posibil sa ne afecteze (intetirea de cutremure, eruptii vulcanice). Inca nu a venit Antihristul ca sa fie sfarsitul lumii (in sensul profetit de Apocalipsa, cu acea stea care urmeaza sa cada pe pamant inainte de a doua Venire, acela probabil va fi alt eveniment), dar oricum si o ploaie de meteoriti nu va fi de ici colea, cred ca am atras mania lui Dumnezeu asupra noastra daca se va intampla asa, caci nu e intamplator un asemenea eveniment, in plus, de regula o cometa prevesteste evenimente importante, la fel cum s-a intamplat in istorie. Daca ne gandim si la candela aceea de la Sfantul munte Athos care, conform celor de acolo, prevedea mai degraba evenimente nefaste… cat s-au inmultit cutremurele in ultimul timp. Saptana aceasta au fost trei mari cutremure, peste 7 grade (Pakistan, Peru, Mexic). Poate o avea legatura si cu influenta acestei comete.

6. @Mirela:

Pai Doamne feri, am zis noi ceva rau de cometa? 🙂

Alta legatura in afara faptului ca e mentionata in stirea dezastrul programat pe 1 octombrie nu vedem. Din linkurile tale rezulta ca abia prin decembrie va lumina noptile lumii si nici nu am observat avertismente despre ploaie de meteoriti sau alte efecte distructive. Nu ar fi prima oara cand o cometa ar lumina asa puternic, au mai existat alte dati in istorie si, la fel ca si acum, oamenii se speriau si isi imaginau tot felul de lucruri groaznice.

Stirea este de tip hoax, chiar daca ea contine un element partial real, ca si alte hoaxuri.

7. Dar daca isi schimba un pic traiectoria pe parcurs, mai ales daca se ia in calcul totusi si un impact cu Marte? Adica tot nu stie nimeni cat de la milimetru trece ea pe langa alte corpuri ceresti. Guvernele care au nevoie si bani de asa ceva isi iau masuri. Ar trebui sa ne sperie mai mult pacatele, ca daca ne ia Domnul cu ocazia vreunui eveniment dramatic, eu una nu stiu daca as lua-o in sus. Eu zic sa ne rugam si sa vedem ce-o fi. Noi nu comparam orasele noastre cu ale lor. La noi o iei pe jos din orice oras si dai de o sursa de apa. Nu e acelasi lucru in cazul celor din megalopolisurile lor, sau cei care locuiesc in zone desertice. Si parca si la Bucuresti au convocat rezervistii. Deci nu dorm nici ai nostri. Agentiile gen NASA trebuie sa dea numere si teorii ca sa para totul parastiintific, dar nici cercetarile lor nu prezic viitorul si mersul stelelor punct cu punct, ca asa ceva doar Dumnezeu poate face. Asa iubitele si numitele “facts” sunt de multe ori partiale si total irelevante cand se masoara alta dimensiune a problemei, care schimba totul.

8. 1 octombrie,data la care crestinii dreptslavitori cinstesc acoperamintul Maicii Domnului…

9. Ceva, ceva este posibil sa fie ori in legatura cu stirea prezentata mai sus ori in legatura cu Siria, cine stie. Afla-i si eu cu surprindere si intamplator de scurta convocare a unor rezervisti de pe la noi.

10. @ Ioan R:

Ceva-ceva mereu exista in lume care sa dea credibilitate macar ipotetica hoax-urilor. Toate pleaca de la un sambure de adevar sau de la o frica legitima a maselor, speculata in sensul fixarii de date ultime – mereu altele – si a apasarii pe pedala urgentei (LIVE OR DIE!!! Make sure your sound is turned on! (ca sa te sperii mai eficient prin muzica asociata)) si a psihozei colective. Iar pana la urma ceva-ceva se intampla mereu, daca nu pe data fixata si in anul profetit, dar macar pe aproape.. Ca deh, nu e liniste in lume si mai si stim ca razboiul oricum e aproape… Cum au facut si fac si pe la noi, de prin 2010 incoace, colportand tot felul de false profetii cu data fixa. Asa e cu toate falsele proorocii, provenite din inselari sectare de tip milenarist, new-age sau, pur si simplu, inventate, doar-doar or atrage niste naivi, cu tot cu banii lor. http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2010/09/22/ce-am-retinut-din-talcuirile-si-avertismentele-cuviosului-daniil-gouvalis-privitoare-la-apocalipsa-cum-sa-ne-ferim-de-exegetii-improvizati-si-de-speculantii-financiari-ai-profetiilor-eshatologice-cu/

Si nu ne pune pe ganduri UNICA sursa, dedicata alarmelor apocaliptice, anului 2012 si “supravietuirii”, sub forme dintre cele mai dubioase? http://www.myfamilysurvival.net/new/tle/index_3.php

PS: Legat de rezervisti, ar trebui sa ne spuna cineva care se pricepe mai bine: nu e ceva ce se intampla periodic, obligatoriu? Oricum, si daca incepe in Siria sau oriunde in lume ceva, ce sa faca armata româna?! Mai degraba ar putea avea nevoie de armata pe plan intern, la ce miscari sociale s-ar putea declansa.

11. Vineeeeeeeee !!! It’s the night of the comet!

Iar intr-o abordare mai serioasa, un articol recent din NYT despre explozia pietei apocalipsei, a sfarsitului lumii; si despre motivele din spatele acestei explozii – anume, comutarea culturii populare din faza profetica – de inspiratie religioasa – inspre faza denumita a mortii (ca produs), ce provine din filonul secularismului.

Destul de interesanta concluzie, as zice ca moartea isi reveleaza fata hidoasa dinspre toate fatetele acestui puzzle imens carele este lumea de azi. In acest episod: cultura populara. Enjoy.

Popular culture has moved beyond the prophetic phase represented by science fiction writers like Clarke or Ray Bradbury. We are deep into what D. H. Lawrence might have called the death-product era. For most of us, though, our obsession with the end times doesn’t arise from religious faith anymore. It is a secular impulse that marks a chilling regression.

12. @Alin-7:

Dupa cum nici faza “inspirationala”, “profetica”, nu era defel religioasa.

13. @ Admin,
    Asa este.

14. Si totusi,este posibila venirea unei comete,numita Fukushima,mai periculoasa decit tandemul fisiune basescu-ponta,cine si-ar fi imaginat ?

S-ar putea genera in atmosfera radiatii nucleare de 15 000 de ori mai mult decit la Hiroshima,putind fi una din cele mai grave situatii pentru omenire,o problema de supravietuire.

Pe linga cometele guvernantilor cucu din Romania si zona de vest a planetei,apare acum si estul indepartat pe piata cometelor.

15. am trimis de 3 ori acelasi cometariu..stiu ca l-ati fi publicat dar…
    “proba de microfon” a mers ..asta nu…pffff

16. nu merge sa trimit linkuri?

17. @ enkidu:

Da, aveau prea multe linkuri si au intrat la spam automat. Am recuperat.

18. mai trimit atunci?

sau le dati?

19. Pai l-am dat deja pe primul, cu toate.

20. multam fain admin

Corăbii din Chitim vor veni împotriva lui; şi el va pierde curajul, se va întoarce şi se va întărâta împotriva legământului sfânt şi va lucra şi se va învoi iarăşi cu cei ce au părăsit legământul sfânt. Daniel 11:30

Daca Chitimul e Cipru atunci corabiile sunt?:

Si una tot cu noi:

“Traian Băsescu a „omis” să condiţioneze semnarea acordului, de oferirea de către SUA a unei garanţii. Anume că el nu va fi îndreptat împotriva arsenalului strategic şi al forţelor strategice ale Federaţiei Ruse. Potrivit reglementărilor internaţionale, în absenţa acestor garanţii oficiale scrise, orice obiectiv de pe teritoriul statului care a acceptat amplasarea unui sistem de arme străin, îndreptat împotriva Rusiei, poate fi supus represaliilor de tip militar, din partea acesteia.”

21. http://romanian.ruvr.ru/2013_02_05/Romania-se-pregateSte-de-razboi/

La punctul 5 de pe ordinea de zi din sedinta CSAT din 5 februarie 2013 scrie:
    ” planul multianual de restabilire a capacităţii de luptă a Armatei României;”

Poate aici intra rezervistii mobilizati recent.

22. @Mirela
    Articolele dau informatii despre traiectoria si magnitudinea cometei dar nimic despre catastrofele posibile. Daca apa pe care o contine se va evapora cand va trece pe la periheliul solar (si se va dezintegra cometa) nu vom mai avea parte nici macar de spectacolul astronomic. Cred ca se exagereaza si cu compararea magnitudinii cometei cu cea a Lunii. Din calcule rezulta ca magnitudinea maxima va fi de 1 or Luna are magnitudinea de -20 (aprox), adica mult mai mare. Oricum asteptam luna decembrie cand va deveni mai stralucitoare decat luceafarul si o vom vedea cu ochiul liber.

23. @Sanziana,

Astronomii spun ca Pamantul va avea parte de ploaie de meteoriti (‘shower meteor’) la trecerea prin coada cometei. Se vorbeste despre praful expulzat de cometa care va ajunge la noi, fara a fi periculos, dar unii vorbesc si despre posibili (mici) asteroizi din coada cometei, lucrurile sunt incerte. Am vazut anul trecut un documentar pe National Geographic despre dezastre naturale, si au vorbit si despre posibilitatea planetei noastre de a trece prin coada cometei. Am cautat documentarul dar nu l-am gasit, in orice caz imi amintesc ca problema cea mai mare erau gazele emise de cometa cu care ar ‘bombarda’ Pamantul cu otrava toxica. Stiu ca nu era ceva de bine… 🙂
    In articolul despre ‘Comet ison shower meteor’ (unul din link-urile postate) se mai zice:

Wiegert notes another curiosity: “The shower is going to hit our planet from two directions at once.”

When Earth passes through the debris stream, we will encounter two populations of comet dust. One swarm of dust will be following the Comet ISON into the sun. Another swarm will be moving in the opposite direction, pushed away from the sun by solar radiation pressure. The streams will pepper opposite sides of Earth simultaneously.

“In my experience, this kind of double whammy is unprecedented,” says Wiegert.

Nu se mentioneaza la nivel oficial (pe site-ul Nasa) posibilele pericole pentru noi, ca sa nu ne panicam. De regula acest gen de informatii se tin ascunse, dar mi-a dat de gandit mobilizarea din SUA (spunea si cineva care locuieste acolo ca s-au facut mobilizari in vara asta la unitatile militare. De asta nu mi s-a parut un hoax stirea, s-au chemat militari si din alte tari (inclusiv Rusia, exista filmari video) pt a face exercitii in caz de dezastre. In orice caz, din ce am inteles eu, ar fi trei momente cheie, trecerea pe langa Marte zilele acestea, apropierea de Soare (28 nov.) si dupa 12 ian. la trecerea Pamantului prin coada cometei (in cazul in care nu se fragmenteaza la periheliu). Daca va reusi sa treaca, va mai creste in luminozitate (pe wiki se zice ca pana la o magnitudine de -17), ceva mai stralucitoare decat luna plina. In imaginile surprinse pe telescopul Hubble din aprilie ea apare si asa ca fiind destul de stralucitoare (spre deosebire de altele care devin stralucitoare abia dupa trecerea pe langa Soare).

24. Sunt foarte reticent si sceptic la astfel de vesti cu data fixa din presa dar, de abia azi 01.10.2013, observ, spre uimirea mea, ca ceva sambure de adevar exista in toate gunoaiele astea de stiri. Par exemplu, Congresul American nu s-a a putut pune de acord si avem 1 milion de americani fara loc de munca plus un hos total in toata america din cauza aceasta. Au un plan diabolic si bine pus la punct de elite. Sunt curios cum or sa evolueze lucrurile si la ce le va folosi. Nimic nu se face intamplator.

25. @eucred:

Cum spuneam mai sus, “ceva-ceva” in fiecare zi se intampla, mai ales in zilele noastre. Iar asta n-are nicio legatura cu 1 octombrie, care se distinge doar prin frigul, ploaia si vantul foarte …in ton cu calendarul.

Scandalul din America este unul de rutina, nu e nimic special. Si in anii trecuti a fost fix la fel. In 2011 i-am luat in serios, insa s-a dovedit a fi doar un joc politico-mediatic: http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/04/08/sua-in-shut-down-administratia-federala-aproape-de-blocaj-cvasi-total-datorita-negocierilor-dure-pe-marginea-bugetului-de-%E2%80%9Ddragul%E2%80%9D-avortului-democratii-lui-obama-sunt-gata-sa-puna-p/

26. E cam ca la fel ca si cu horoscopul, acelasi mecanism de sugestie psihologica.

27. @Mirela
    Si in unul dintre articolele pe care le-ai mentionat se spune ca sunt gaze in coada cometei (amoniac, dioxid de carbon, metan) dar se face si presupunerea ca se vor evapora in apropierea Soarelui. Oricum se vede din articole ca sunt doar predictii si poate de aceea nu si-au permis sa faca o avertizare. Acum comete au mai trecut prin apropierea Pamantului fara a se intampla nimic special. Cand eram copil stiu ca asa spunea batranii ca trecerea unei comete anunta cataclisme. Dar mi-aduc aminte ca dupa revolutie ne-a mai vizitat o cometa (nu mai stiu daca era Halley) si a trecut fara probleme. Daca insa se va adeveri ca aceasta va aduce catastrofe atunci s-ar adeveri si profetia parintelui Elpidie cu fenomene neobisnuite. Vom vedea, oricum nu putem sa o impiedicam decat sa o admiram si sa ne vedem de pocainta.

28. @ admin

Am spus ca un sambure de adevar exista aproape in fiecare stire si sunt de acord cu domnia voastra ca ni se sugereaza anumite lucruri pt manipulare. Nici prin cap nu mi-a trecut ca va fi ceva apocaliptic pe 1.10.2013 sau evenimente majore. Ce totusi e de remarcat fata de 2011 si 2012 cand spuneti ca au mai ajuns in astfel de situatii este faptul ca acum au si trecut peste termenul limita si s-a produs blocajul, Guvernul Federal, in momentul in care scriu aceste randuri, si-a intrerupt activitatea, lucru care nu s-a mai intamplat de 17 ani incoace, adica nici in 2011 si nici in 2012. Cat de repede vor debloca acesta situatie, o sa vedem.
    Un lucru este cert – situatia din 2011 si 2012 nu se compara cu cea de acum. Evenimentele se petrec cu o frecventa mult mai mare si , de asemenea, cu o alta intensitate atat pe plan intern cat si international. elitele au nevoie de o criza majora atat interna cat si externa. Din acest motiv va fii razboiul profetit. Moto-ul lor este : cu cat mai rau, cu atat mai bine!

29. @admin,

Si totusi:

🙂

30. @ Mirela:

Da, exprimarea legata de calendar a fost proasta. Dar cam asta a fost singura “catastrofa” de ieri…

31. nici cometele nu mai sunt ce-o fost…in cin’ sa mai ai, domle, incredere in zioa de az’?!

32. Pingback: Ce este si cum se citeste o PROFETIE ORTODOXA? Scurta lamurire pentru neavizati sau AMATORI DE SENZATIONALISM APOCALIPTIC - Recomandari
  33. Pingback: Un spam: ciparea tuturor nou-nascutilor europeni incepand cu 2014 - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune