Poate fi imblanzita “SECTA MAGNATILOR” GLOBALISTI prin Forumurile gen DAVOS si predicile sicofante ale PAPEI FRANCISC?

28-01-2014 7 minute Sublinieri

popefrancisdavos

  • Adevarul:

pr. Eugen Tanasescu: Secta politicienilor şi a magnaţilor

Evanghelia din Duminica aceasta ne relatează cazul demnitarului bogat numit Zaheu. Exact în această perioadă s-a desfăşurat forumul economic de la Davos, o întâlnire a elitelor mondiale din economie şi politică. Care e legătura dintre acestea? Simplu: soluţii la criza economico-financiară.

Papa Francisc s-a adresat Forumului Economic Mondial de la Davos, afirmând două chestiuni importante. Prima precizează raportul omului cu bogăţia: ea nu trebuie să conducă umanitatea, ci să o slujească. A doua vizează distribuţia bogăţiei şi a resurselor. Aici, şeful Vaticanului a arătat că nu trebuie tolerată discrepanţa dintre miile de oameni care mor zilnic de foame şi cantităţile enorme de hrană care, de multe ori, sunt pur şi simplu risipite. Drept urmare, el a recomandat găsirea unor decizii, mecanisme şi procese care să conducă la o mai bună distribuţie a averii şi la integrarea celor săraci.

Papa nu spune ceva nou, dar e foarte bine că reaminteşte elitelor câteva chestiuni fundamentale. Noul Testament conţine numeroase locuri în care tratează problema economică. Dintre acestea, două mi se par relevante acum: cazul Zaheu şi viaţa economică de tip creştin, prezentată în Faptele Apostolilor. Ambele au ca numitor comun comunitarismul/distributismul economic, ca soluţie unică de rezolvare a problemelor economice mondiale. În fapt, dacă stăm bine să ne gândim, unul din motivele principale ale existenţei săracilor este…existenţa bogaţilor. Adică inegalitatea distribuirii resurselor. Statisticile reflecta aceasta foarte bine: primii 85 de miliardari ai globului, deţin mai multă avere decât jumătate din populaţia lumii. Ar putea candida cu succes la statutul de Zaheu.

Realizând inutilitatea bogăţiei strânse doar pentru sine, Zaheu îşi va jertfi propria sa poziţie socială pentru Dumnezeu: demnitar bogat al comunităţii fiind, nu se ruşinează să se suie într-un copac pentru a-L vedea pe Hristos. Chemat de Acesta, va rosti celebrele cuvinte ce sunt baza rezolvării decalajului crescând dintre bogaţi şi săraci, de care se îngrijorează şi cei de la Davos: „Iată, jumătate din averea mea, Doamne, o dau săracilor, şi dacă am năpăstuit pe cineva cu ceva, întorc de patru ori“. Astfel, el devine Apostolul Zaheu, pe care îl cinstim anual la 20 aprilie. Prin urmare, soluţia e simplă: bogaţii şi demnitarii lumi să devină Zahei. Nu mă aştept să se suie în copaci de dorul lui Hristos, dar măcar să le pese de cei pe care îi au în grijă şi să repare nedreptăţile pe care le fac. Oricum, la câte averi au unii, sunt convins că nu le este utilă şi nu o pot folosi pe toată, chiar de-ar cumpăra toată Terra. Ce să faci cu atâţia bani sau bunuri? Vorba Sf. Ioan Gură de Aur: “Eşti bogat? Foarte bine! Eşti zgârcit? Foarte rău!”

Desigur, poate lor nu li se va părea aşa simplu. Pe undeva, este firesc. E foarte greu să îţi schimbi principiile de viaţă economică la 180 de grade, să treci de la lupta pentru acumulare şi administrare egoistă la cea de dăruire şi redistribuire echitabilă a resurselor. Dar altă soluţie nu este. Trebuie să înţelegem că jocul capitalist şi-a atins limitele, aşa cum spunea mai de mult şi marele expert economic Nouriel Roubini.

Dacă politicienii şi magnaţii lumii vor continua să practice acest capitalism care polarizează inechitabil resursele, capitalismul de acumulare, atunci ei vor deveni o grupare de tip sectă. Consecinţele vor fi catastrofale. Se va practica intens cultul banului, se vor reînfiinţa structuri de tip castă iar reeducarea morală a societăţii va socoti ca fiind normale şi “colaterale” neo-sclavagismul de tip patronal, şomajul, afacerismul, lipsa meritocraţiei, fuga de răspundere (apropo, mă aşteptam la o căinţă mai rapidă a responsabililor în cazul avionului din Apuseni, dacă tot ne dăm creştini), luptele între grupuri de interese şi multe alte erori capitaliste.

Într-un final, lumea se va structura asemenea unei secte: va avea lideri politici şi economici care vor încerca să spele creierele “supuşilor” inventând tot felul de norme şi practici nedemocratice, cu iz isteric, grobian şi chiar inuman. Dacă aveţi senzaţia că acestea deja se întâmplă, înseamnă că secta începe să funcţioneze…

Papa Francisc a transmis un mesaj liderilor politici şi economici reuniţi la Forumul economic de la Davos, prin vocea cardinalului Peter Turkson, preşedintele Consiliului Pontifical pentru Pace şi Justiţie. 

Cardinalul Peter Turkson, preşedintele Consiliului Pontifical pentru Pace şi Justiţie, a citit mesajul Papei către liderii mondiali, la ceremonia de deschidere a Forumului Economic de la Davos, Elveţia. Suveranul Pontif a spus că averea ar trebui să slujească umanitatea, nu să o conducăşi le-a recomandat celor peste 2500 de participanţi să promoveze prosperitatea şi să se abţină de la a face excese, relatează Huffington Post.

”Vă rog să vă asiguraţi că bogăţia slujeşte umanitatea, nu o conduce”, este mesajul Papei Francisc. Papa Francisc, cunoscut pentru apropierea faţă cei săraci şi pentru criticile aduse capitalismului, a recunoscut meritele afacerilor de pe urma cărora beneficiază milioane de oameni, deşi acestea au condus la excludere socială. Creşterea egalităţii necesită mai mult decât o creştere economică, deşi o presupune, spune Papa. “E nevoie de decizii, mecanisme şi procese care să conducă la o mai bună distribuţie a averii şi la integrarea celor săraci, care înseamnă mai mult decât politicile sociale, adaugă el. 

În raportul Global Risks 2014, creşterea diferenţelor salariale şi neliniştile sociale sunt printre cele mai importante ameninţări din 2014. Inegalitatea socială s-a accentuat începând cu anii ’80, în prezent, cei mai bogaţi 85 de oameni având o avere mai mare decât cei mai săraci 3,5 miliarde, jumătate din populaţia globului.

 

Cu o zi înaintea deschiderii Forumului Economic Mondial de la Davos, organizaţia Oxfam i-a avertizat pe puternicii lumii că cei mai bogaţi85 de oameni din lume au acumulat avere cât jumătate din populaţiaglobului, subliniind pericolul adâncirii inegalităţii sociale.

Organizaţia notează totodată că averea celor mai bogaţi 1% dintre oameni a ajuns la 110.000 miliarde de doalri, de 65 de ori mai mare faţă de proprietăţile celei mai sărace jumătăţi din populaţia globului.

Oxfam cere liderilor politici şi din mediul de afaceri care participă la summit-ul de la Davos să ia măsuri pentru a reduce inegalitatea. Organizaţia recomandă ca direcţii de acţiune renunţarea la practicile de evitare a plăţii taxelor şi restrângerea activităţilor de lobby.

Cei mai puternici oameni din lume se reunesc în aceste zile în luxoasa staţiune de schi Davos, având ca temă generală de discuţii economia, politica şi societatea într-o lume transformată de criză.

Lideri politici şi din mediul de afaceri şi personalităţi vor face schimb de idei în perioada 22-25 ianuarie în jurul celor mai importante subiecte de pe agenda globală, precum redresarea economiei după criză, consecinţele crizei datoriilor de stat din Europa, adâncirea inegalităţii sociale, ascensiunea clasei de mijloc în Asia, aglomerările urbane sau situaţia politică din Orientul Mijlociu.

Invitaţii şi participanţii se vor bucura, ca în fiecare an, de o companie selectă: premierul japonez Shinzo Abe, preşedintele brazilian Dilma Roousseff, preşedintele Băncii Centrale Europene Mario Draghi, guvernatorul Băncii Angliei Mark Carney, directorul general al FMI Christine Lagarde sau preşedintele Băncii Modiale Jim Yong Kim.

„Anul acesta va fi diferit faţă de anul trecut deoarece evenimentul nu va fi dominat de o anumită criză. Încrederea revine cu timpul. Dar avem şi aşteptări mai temperate. Ştim cu toţii că este nevoie de o reducere a gradului de îndatorare. Este precum alergatul cu un rucsac greu în spate“, a declarat Klaus Schwab, fondatorul Forumului de la Davos, citat de Bloomberg.

Întâlnirea din acest an va fi prezidată, pe lângă Schwab, de directorul general al Yahoo, Marissa Mayer, de Jian Jianqing, preşedintele Industrial and Commercial Bank of China, şi de CEO-ul grupului farmacecutic Novartis, Joseph Jimenez.

Organizatorii aşteaptă aproximativ 2.500 de participanţi din 100 de ţări.

Nota noastra:

Despre viziunile globalizante redistributiste ale parintelui Eugen Tanasescu (pentru care nu exista contradictie intre pozitia de cvasi-purtator de mesaj al Chevron, care are ca UNICA recomandare pentru corporatii o mai buna comunicare, nu si o cerinta pe fond legata de politicile lor ce afecteaza comunitati rurale sarace, si militant al ideilor redistributiste de sorginte stangista) am mai scris, aratand ce au putred si mincinos in ele, atat din punct de vedere al filosofiei sociale cat si din punct de vedere ortodox: In cotidianul patriarhal Lumina SE PROPOVADUIESTE GLOBALIZAREA COMUNIST-”CRESTINA”?

E usor sa faci pe curajosul care infrunta bogatii lumii de dupa fustele Papei, cand acasa la tine, chiar in ograda peste care ai fost pus pastor, lasi sa zburde linistiti ditamai afaceristii verosi veniti sa ia gazul in schimbul “fracturarii” panzei de apa freatice. De discursuri generaliste care indeamna la bine ca sa nu mai fie rau si la pace ca sa nu mai fie razboi e plina lumea – tocmai de aceea e asa multa fericire pe pamant, pentru ca sunt atatia oameni de bunavointa care vorbesc din inima despre adevarurile propovaduite de Hristos… E ceva care nu se leaga? Da, este. Sunt multe care nu se leaga, sa le luam pe rand:

1. E inadmisibil ca un reprezentant al Bisericii Ortodoxe sa impartaseasca ideile ofilite papiste cu care sunt mangaiati pe crestet bogatanii lumii. De cel putin o suta de ani a inceput Vaticanul sa foloseasca teme sociale in discursul sau, iar incepand cu Conciliul II a existat un upgrade redistributist masiv. Rezultatul? Vaticanul cere, nici mai mult, nici mai putin, decat o guvernare globala care sa implementeze, prin intermediul unui aparat coercitiv, justitia sociala. Cu alte cuvinte, in 100 ani de predica redistributista, Vaticanul nu a convertit niciun vames, nu a obtinut niciun Zaheu care sa-si imparta averea saracilor, ci a ajuns la concluzia necesitatii postularii unei autoritati globale coercitive, adica a ajuns la postularea necesitatii unei puteri mondiale. In fata esecului convertirii reale a oamenilor, a persoanelor, Vaticanul predica “mantuirea” sociala prin structuri, prin putere. Este in logica antihristica pe care au descris-o, anterior, ganditori ortodocsi ca Mircea Vulcanescu. 

2. Interpretarea convertirii lui Zaheu in termenii mesajului papist este o prostie si o rusine. Zaheu are o intalnire personala care-l schimba launtric cu Mantuitorul; Papa cere stabilirea unui sistem impersonal de taxe care sa redistribuie averea si sa ajunga, astfel, cate ceva, si la saraci. Zaheu este gata sa dea, practic, TOTUL pentru Hristos. Papa cere bogatilor sa dea de mancare somalezilor resturile care le cad din gura cand se scobesc in dinti. Nicio diferenta, oare?

3. Stabilirea unui sistem de redistribuire a averilor nu are nicio legatura nici cu societatea evanghelica. In prima comunitate de crestini nu exista comunitarism, nu exista redistributie, ci, efectiv, radical si, mai ales, spontan, FARA EXISTENTA UNEI AUTORITATI COERCITIVE, aveau TOATE LA COMUN. Toate proprietatile, bunurile si nevoile. Pentru ca, la fel ca si Zaheu, primii crestini erau dispusi sa dea TOTUL pentru Hristos si pentru aproapele. Iar cei care au incercat sa pastreze ceva pentru ei, mintind, au murit caci li s-a luat de la ei darul infierii si al vietii.

4. Cine vrea sa aiba o idee despre cum se predica bogatilor sa citeasca, intr-adevar, predicile Sf. Ioan Gura de Aur, citat lapidar cu ceva total nereprezentativ de pr. Eugen. Ei da, acolo bogatii erau literalmente sfichiuiti de biciul cuvantului, si erau bogatii cei mai mari, caci erau ai Constantinopolului, ai capitalei Imperiului. Sfantul Ioan nu le cerea taxe, ci le cerea schimbare launtrica si, apoi, punerea in lucrare a acestei schimbari in folosul saracului, pe care el il definea ca reprezentandu-l pe Hristos Insusi. Si daca saracul e Hristos, atunci, oare, il imbunam pe Hristos daca-i redistribuim averea prin taxe? Oare asta spune la Matei, 25? Veniti aici, voi, cei care ati creat sisteme sociale, caci in acele sisteme ma aflam Eu? Sfantul Vasile nu prin crearea unei structuri de putere coercitive a ridicat Vasiliada, orasul saracilor construit pe banii bogatilor, ci prin puterea cuvantului, care cuvant provendea din puterea duhului sau care era intru Hristos. Nu putem astepta de la catolici aceasta, de vreme ce s-au lipsit de puterea Evangheliei, insa noi, ortodocsii, cum o aratam? Cum o punem in lucrare? 

5. Nu, nu e vorba, aici, despre o critica in sine a ideii de redistributie. Fie redistribuire a averilor, fie taxe pe bogati, pe corporatii, cat mai mari! Suntem pentru si impotriva capitalismului neoliberal. Dar sa nu murdarim crestinismul cu politica slinoasa si soioasa a Vaticanului! Sa nu amestecam cerinta ABSOLUTA de convertire a Evangheliei cu paleativul, cu resturile aruncate saracului prin sistemele de redistribuire… Sa nu punem crestinismul la remorca structurilor de putere, oricare ar fi acestea! Si, pe plan social, sa nu punem justitia sociala in slujba planurilor globaliste de intemeiere a unui stat mondial! S-au mai vazut catastrofe mondiale pornite de la declaratii de intentie generoase care promiteau o lume mai buna si noua. Chiar nu s-a invatat nimic din istorie? Nu se intelege, mai ales de catre un crestin, si inca unul purtator de haina preoteasca, faptul ca fenomenul puterii si al dominatiei este inconturnabil in aceasta lume, pana la sfarsitul ei, si ca este nebunie curata sa dai pe mana unora, putini, intr-o asemenea lume, puterea necesara de a construi un edificiu care ar garanta, chipurile, mai multa echitate sociala? 

Prin urmare, ca sa raspundem intrebarii din titlu, nu, problema nedreptatii sociale din lume nu e rezolvata de Forumuri Davos si de predici sicofante papiste. Acestea au rolul de a da o fata umana, uneori charismatica, structurilor de putere reala care apasa pe grumajii saracilor din veac. Oricat de generoase ar parea sau vor fi, la un moment dat, mesajele si discursurile lor, oricat de spectaculoase ar fi masurile preconizate pentru “iesirea din criza”, ele nu vor fi niciodata destinate ajutorarii saracului concret, ci stabilirii unei ordini totalitare a puterii.  


Categorii

NEWS (STIRILE ZILEI), Noua ordine mondiala, guvern mondial (Pasi catre Antihrist?), Opinii, analize, Papa (Papism), Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)

, , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

7 Commentarii la “Poate fi imblanzita “SECTA MAGNATILOR” GLOBALISTI prin Forumurile gen DAVOS si predicile sicofante ale PAPEI FRANCISC?

  1. >Zaheu are o intalnire personala care-l schimba launtric cu Mantuitorul;

    Cititi cu atentie predica par Cleopa la Duminica a 32 a dupa Rusalii. Inima lui Zaheu este atinsa de harul lui Dumnezeu, de unde si marea schimbare.

    Orice inima este atinsa de harul lui Dumnezeu procedeaza la fel…

  2. >Papa cere stabilirea unui sistem impersonal de taxe care sa redistribuie
    >averea si sa ajunga, astfel, cate ceva, si la saraci.

    “Cine nu vrea sa munceasca sa nu manance”. Se regaseste si in Pateric, in cazul unui nevoitor care voia sa faca doar rugaciune.

    Comunismul a dat de mancare la toti, si lumea s-a dezobisnuit sa munceasca; multi au inceput sa fure, sa se descurce sa alerge dupa functii inalte, sa practice coruptia. Comunismul nedreptatea grav pe ce ce invatau si munceau o viata intreaga. Existau lozinci:

    “Cine-i harnic si munceste are tot ce vrea, cine-i lenes si chiuleste are tot asa”
    “Cine-i harnic si munceste, ori e prost ori nu gandeste…”

    DE AIA A AJUNS ECONOMIC IN FALIMENT !

    Capitalismul sanctioneaza eficient foarte dur si incompetenta !
    Din pacate este anticrestin, ca si comunismul.

  3. Uimitor cum de păr Eugen T nu vede aici, că papa nu vorbeşte deloc de şi despre Christos. Aceeaşi “greşeală” o făcea şi Ioan Paul II în discursurile sale în faţa celor fără de Christos.
    Iar că bogaţii de la Davos chiar aparţin unei secte, care lucrează la instalarea antichristului, măcar prin rezultatele activităţilor ei, ar tb să fie common knowledge pt orice creştin ortodox mai răsărit.
    Deci f bun sfatul dat de admin, de a se uita mai îndeaproape la predicile Sf Ioan Gură de Aur, şi mai ales de a urma cuvântul acestuia. Căci niciun Zaheu convertit nu vom vedea în urma atitudinii de mai sus a papalităţii, ci mai degrabă polarizarea şi mai netă a sărăciei şi bogăţiei pe glob. Convertirea vine de-abia atunci când te referi la persoana Mântuitorului Iisus Christos şi cu putere de la Duhul Sfânt. A nu se confunda Duhul Sfânt Dumnezeu cu “sfântul părinte” om!!!

  4. Mai intai felicitari pentru comentariul facut de admin! Este excelent, de-a dreptul!

    Prin discursul facut de Papa se construieste chipul lui de sfintisor care se ingrijeste de saracii lumii, caci acuma sa nu credem ca cei care se intalnesc la Davos iau aminte la ce le spune fie si infailibilul Papa Francisc! Hai sa ne imaginam ca o sa avem in cele ce urmeaza o stire soc, care o sa apara in toate jurnalele lumii: “Auzind discursul Papei, bogatii lumii au decis sa dea impatrit ceea ce au luat de la saraci”. Din pacate asta nu poate sa ramana decat la nivelul imaginatiei. Asadar mai repede oameni simpluti ar fi impresionati de aceaste cuvinte ale liderului politico-religios, a carui popularitate va creste.

    Pe de alta parte ceea ce spune Papa imi aminteste de o poveste din copilarie cand intr-un sat in care oamenii erau lipiti de saracie, din cauza soarecilor care le napadisera casele, dupa ce au incercat tot felul, au decis pana la urma sa accepte targul cu un muzicant care le propusese el ca ii va scoate din mizerie. Asadar, acesta a inceput sa cante din flaut si toti soarecii de prin casele oamenilor au inceput sa-l urmeze pana ce acesta, mergand spre un rau sa-l traverseze, toate rozatoarele s-au inecat. Mai apoi muzicantul s-a intors in sat, cerandu-le oamenilor o plata, dar accestia, din cauza saraciei, nu au avut de unde sa i-o dea. Atunci muzicantul a inceput iar sa cante din flaut si toti copiii satului au mers dupa ei, pana ce acesta i-a inchis intr-o pestera [sa-i zicem Hades]. Bineinteles si parintii au plecat dupa copii si, uite asa, cu totii, au scapat de saracie…

    Morala: sa fim atenti si sa nu ne luam dupa orice cantec de flaut.

  5. Părintele Ioil Ianakopoulos spnea despre comunişti că nu au făcut egalitate ci egalizare.
    Discutând cu un comunist acesta îi spune:

    – Și creștinismul, părinte, tot comunism este. Din punct de vedere social nu există între ele nicio diferență. Amândouă vor egalitate, frățietate, dreptate socială.

    – Există o anumită diferență.

    – Care?

    – Creștinismul spune susținătorului lui: “De ce să ai tu și să nu aibă și acesta? Fă bine și dă-i și lui!” Comunismul spune susținătorului lui: “De ce să aibă acesta și să nu ai tu? Așadar, ia de la el.” Înțelegi diferența?

  6. Doamne ajuta ! Papa , in felul acesta va atrage f. multe popoare ,dar si capii unor biserici ortodocsi ,asa cum au prevazut-o grecii . Se pare ,ca intra in activitate serioasa si multi vor fi inselati ,sarmanii . Dumnezeu sa ne lumineze mintile tuturor romanilor ,de pretutindeni .Si la nevoie sa ne adune bunul DUMNEZEU .

  7. Crestinismul e iubire. Comunismul e iubire cu forta.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Stirile zilei

Carti

Documentare