Avocatul Piperea si fostul sef al Fiscului sunt convinsi ca STATUL “PREGĂTEȘTE” PREMEDITAT UN IMPRUMUT LA FMI, CU MASURI DE AUSTERITATE SIMILARE CU CELE DIN 2010. “Guvernul ZERO” – tehnocratii nu fac incasari la Buget, nu iau deloc fonduri europene, nu fac investitii si, in general, NU FAC NIMIC PENTRU ROMÂNIA, LA ORDIN EXTERN? Guvernul Cioloș – mandatat sa ingroape România? (video)

10-06-2016 11 minute Sublinieri

CE INTERES INALT AU FRANCEZII LA MINISTERUL SANATATII?

ciolosdragu

***

[…] Si, poate, zic poate, vom incerca sa intelegem legatura dintre zvonul (confirmat azi de fostul sef al fiscului in ziarul Bursa) ca Statul roman se va imprumuta din nou, masiv, la FMI (care FMI, desigur, va veni cu conditii grele de consecinte ca, de exemplu, eliminarea legii darii in plata si a legii clauzelor abuzive, plus niscaiva reduceri de personal si de salarii, cam ca in mai 2010), pe de o parte, si declaratiile din august 2015 ale BNR, pe de alta parte, din care rezulta ca se estimeaza un risc sistemic sever rezultat dintr-o colectare redusa a taxelor si impozitelor, care colectare redusa va face necesar un nou imprumut si, deci, statul trebuie sa fie cu manusi fata de banci, care s-ar putea supara si ar putea sa refuze sa mai imprumute bietul stat roman.

PS Nu-i asa ca deja va place sintagma “risc sistemic sever? In curand o sa ne obisnuim atat de mult cu ea, incat n-o sa ne mai sperie cu nimic. Si acea stare de lehamite, prieteni, este chiar riscul sistemic. Al dracului de sever …

***

Walter Marian Nemo: D-le Piperea, nu credeți că d-abia acum începe adevărata criză ?  Supraindatorarea populației, la nivel personal va duce la o cooperare fățișa a Statului care se va contopi cu Sistemul bancar ?
Gheorghe Pipereaba da, asta spun inca din ianuarie. Si spun ca de aceea omu’ nu trebuie sa se mai imprumute la banci. Doar ca cei cateva zecii de mii de fericiti posesori ai unui credit Prima casa – editia 2016 au ratat deja mesajul.

[…] Va rog sa observati ca, desi, in decembrie 2015 aveam excedent bugetar, acum avem deja deficit bugetar care trebuie (re)finantat cu imprumuturi. Bine, ce nu ne spune comunicatul MFP este ca, intre timp, peste 2 mld lei s-au utilizat pentru garantiile oferite de stat bancilor in programul Prima casa.

Bun. Prea bun. Prea de la Washington si Bruxelles.

[…]

  • Cotidianul:

Ce înseamnă împrumuturile pe bandă rulantă ale statului din ultima perioadă

La începutul acestei săptămâni, Ministerul Finanţelor Publice, condus de Anca Dragu, a împrumutat 500 de milioane de lei de la bănci printr-o emisiune de obligaţiuni cu maturitatea reziduală la 45 de luni, la un randament mediu de 2,25% pe an. Săptămâna trecută, același minister a împrumutat 313 milioane de lei de la bănci printr-o emisiune de obligaţiuni cu maturitatea reziduală la 11 ani, la un randament mediu de 3,98% pe an. În cadrul unei sesiunii suplimentare la emisiunea de 313 milioane de lei, Finanțele au mai atras 7,5 milioane de lei. În luna mai, împrumuturile au fost de 3,6 miliarde de lei prin emisiunea de obligațiuni de stat și certificate de trazorerie. Cumulat, în primele cinci luni ale anului, Trezorerie a împrumutat aprozimativ 22 miliarde de lei și 775 milioane de euro de pe piața internă.

În perioada următoare, statul român se va împrumuta cu peste 15,5 miliarde de euro. Finanțele au anunțat că vor să împrumute 1,5 miliarde de euro de la instituțiile financiare pentru a susține scadența în 2016 a unor euroobligațiuni și cu 3 miliarde de euro prin emiterea de obligațiuni pe piața internațională pentru consolidarea rezervei valutare a Trezoreriei. În plus, Finanțele urmează să emită și să vândă titluri de stat în valoare de aproape 50 de milioane de lei.

“Nu se precizează destinaţia acestui împrumut. Probabil că va fi un ‘credit de nevoi personale’ cu ipotecă contractat de stat, ipoteca urmând a fi pusă pe veniturile pe care Statul le încasează de la noi (dar pe care omite să le încaseze de la cei care practică optimizarea fiscală şi de la evazioniştii pe care fiscul, cu tot cu antifrauda sa spărgătoare de nunţi, s-a obişnuit să nu îi vadă sau să nu îi deranjeze). Banii, mai mult că sigur, vor merge către acoperirea găurii create în buget de proastă colectare a veniturilor la bugetul de stat. De altfel, comunicatul MFP chiar spune că cei 3,75 miliarde de lei care, în decursul lunii iunie 2016, vor fi colectaţi de la bănci din subscrierile de către acestea de obligaţiuni şi certificate de trezorerie cu dobânda de 2,25% pe an, vor merge către ‘refinanţarea datoriei publice şi finanţarea deficitului bugetului de stat’”, susține avocatul Gheorghe Piperea, cunoscutul apărător în instanță a clienților băncilor.

Potrivit acestuia, titlurile de stat în valoare de 11 miliarde de euro euro nu vor putea fi achiziţionate decât în proporţie foarte mică de populaţie (probabil, sub un miliarde de lei). Restul va fi destinat băncilor, fondurilor de investiţii şi instituţiilor financiare internaţionale (50% piaţa internă, 50% piaţa externă).

Pentru cumpărarea acestor titluri de stat, băncile vor primi o dobânda minimă de 2,25% pe an. În condiţiile în care dobânda la depozitele atrase de la populaţie şi de la firme este de sub 1% (şi să nu uităm că Euribor şi Libor sunt şi vor rămâne ani de zile la niveluri negative), înseamnă că Statul român e o bună vacă de muls în condiţiile deşertului de oportunităţi pe care, singure, şi l-au creat băncile (populaţia la urăşte, firmele le evită). De altfel, se vede uşor foamea uriaşă de astfel de titluri, din moment ce o emisiune de 500 de milioane de lei, derulată ieri (luni, n.r.), a fost supra-subscrisă de două ori şi ceva – băncile au oferit 1,2 miliarde de lei pentru această emisiune de doar 0,5 miliarde. În plus, titlurile de stat au risc zero în portofoliul băncilor, deci plasamentul în astfel de titluri ameliorează ratingul (eventual, deteriorate) al unor bănci şi le permite altora să se împrumute mai ieftin pentru a-şi refinanţa plasamentele în credite”, a mai spus Piperea.

Acesta susține că cea mai mare parte din aceşti bani, care ar trebui să fie atraşi într-o singură luna, iunie (e vorba de 3,75 miliarde de lei) sunt necesari “refinanţării” unui alt credit obligatar, scadent tot în iunie. “Deci, că şi mulţi consumatori, care nu mai pot să îşi achite la scadenţă toate datoriile, şi statul este în această situaţie, doar că are cu ce să se refinanțeze: statul se împrumută din nou, rostogolind datorii mai vechi, în timp ce consumatorul “trebuie” să poarte jugul până la final (şi, uneori, şi după). În mod evident, refinanţarea statului se face cu costuri mai mari. Trebuie să câştige, totuşi, şi cineva din asta, nu? Bănci, intermediari, consultanţi…”, a afirmat Piperea.

În final, avocatul s-a referit la împrumutul de 1,5 miliarde de euro destinat consolidării rezervei valutare a Trezoreriei statului, care urmează a fi contractat de la instituţiile financiare internaţionale (FMI, Banca Mondială sau, după caz, Comisia Europeană ori BCE).

gheorghe_piperea_procese_banci_oltchim

“Vă reamintiţi, desigur, că şi împrumutul din 2010 luat de la FMI şi de la CE, în valoare cumulată de 20 miliarde de euro, a fost destinat, în proporţie de peste 60%, ‘consolidării rezervei valutare’, dar nu a statului, ci a BNR (ce a făcut BNR cu aceşti bani e alt subiect, tot atât de preocupant, dar discuţia se amână pentru altă ocazie). Şi, desigur, bugetarii, pensionarii şi părinţii aflaţi în îngrijirea copiilor mici îşi reamintesc că acel împrumut din 2010 a fost însoţit de cele mai dure măsuri de austeritate din întreagă Europa – 25% reduceri de salarii, 15% reduceri de pensii şi indemnizaţii, sute de mii de concedieri, un milion de falimente personale. Acelea au fost condiţiile puse de FMI şi CE (despre care am aflat, ulterior, de la un fost preşedinte FMI, că au fost supralicitate de Isărescu şi Băsescu). Nu văd niciun motiv că aceste condiţii să nu fie reluate. Dimpotrivă. Practic, acesta va fi programul de guvernare impus guvernului, politic, sau tehnocrat, care se va fi instalat după alegerile din decembrie 2016”, a spus Piperea, care a încheiat că “viitorul arată roz, cu o tentă pronunţată de violet (de la vânătăi)”.

***

Scandalul Hexi Pharma pare să fi trecut în plan secund în ultimele zile, asta şi în contextul alegerilor locale. Totuşi, chiar dacă justiţia română întârzie nepermis de mult să elucideze acest caz, câteva concluzii se pot deja trage. Iar printre acestea, în termeni de business un lucru e cert: firma Hexi Pharma este definitiv scoasă din piaţa de profil, iar locul său trebuie de urgenţă preluat de altcineva.

În acest context este interesantă o imagine surprinsă luni seara, 6 iunie, în faţa Ministerului Sănătăţii, unde era parcată o maşină oficială cu steag francez,

după cum se poate vedea în imaginea de mai jos. Acest tip de protocol e întâlnit doar în cazul reprezentanţelor comerciale, a consulatelor sau a ambsadelor. Deci “vizita de lobby” a fost una cât se poate de serioasă şi, se pare, la cel mai înalt nivel.

Interesant, liderul mondial pe piaţa dezinfectanţilor este chiar compania franceză Anios, care era interesată de mai mult timp de scoaterea din joc a celor de la Hexi Pharma. Acest lucru a fost evidenţiat chiar de anchetele lui Cătălin Tolontan, într-una dintre ele acesta arătând că cei de la Anios au dat în judecată Ministerul Sănătăţii pentru că aceştia au acoperit faptul că Hexi Pharma distribuia dezinfectanţi diluaţi. (Detalii AICI)

Un lucru e cert: milioanele de euro din contractele obţinute de Hexi Pharma se mută în aceste zile spre alte companii, bătălia pe “felia de caşcaval” rămasă liberă fiind extrem de acerbă.

Rămâne de văzut ce explicaţii ne va oferi noua conducere de la ministerul Sănătăţii despre vizitele pe filieră franceză de luni seara şi cât de agreate de legislaţia română sunt acţiunile de lobby.

Oare cine? Pentru a da răspuns la întrebarea din titlu va trebui ca, în prealabil, să vedem, nu numai care sunt părţile implicate în instalarea acestui Guvern, ci şi ce a urmărit fiecare dintre acestea. Este de vină Klaus Iohannis pentru că a vrut un Guvern al său? Sunt de vină de demonstranţii, adică “tinerii frumoşi liberi”, care s-au săturat de clasa politică? Sunt vinovate ONG-urile manipulatoare? Este de vină PSD, care nu a mai vrut să îşi fructifice majoritatea? Este de vină PNL, care a colaborat cu socialiştii? Este de vină Bruxelles-ul sau FMI, care şi-au plasat cozile de topor în Executivul României?

Că acest Guvern Cioloş reprezintă o catastrofă mult mai mare decât era preconizată chiar şi de către cei mai sceptici analişti politici, ţine de domeniul evidenţei. Nu s-a dovedit a fi un Guvern de tehnocraţi. Nici măcar de birocraţi, cum îmi imaginam eu. Ci, de diletanţi. În cel mai bun caz. Şi asta dacă, în unele situaţii, nu este vorba chiar de rea-voinţă. Eu unul îmi imaginam că acest Guvern Cioloş va fi unul de tranziţie şi că, în cel mai bun caz, va fi capabil să administreze, în condiţii rezonabile, ţara şi să pregătească, tot în condiţii rezonabile, alegeri libere. Nu am suspectat niciodată acest Guvern ar putea să aibă o viziune pe termen lung şi asta din simplul motiv că fiind un Guvern de tranziţie, din afara partidelor politice, dar navigând, totuşi, pe motoare politice ar fi fost cu neputinţă să facă gaură în cer. De aceea, chiar din prima zi, l-am denumit Guvernul sac de box.

Nu bănuiam însă că vom ajunge la rezultate de tip catastrofal. În materie de colectare de impozite şi taxe. În domeniul salarizării. În privinţa asistenţei medicale. În învăţământ. În accesarea fondurilor europene. În domeniul investiţional. Dar aşa a fost să fie. Cine este vinovat?

[…]

O mai mare răspundere, mult mai mare, o au, cum arătăm, principalele partide politice. Dar lor li se mai adaugă şi ONG-urile manipulatoare. Acele câteva zeci de ONG-uri care s-au erijat în vocea societăţii civile – în România există mii de ONG-uri care îşi fac treaba cu onestitate – şi care au impus reguli. Respectivele ONG-uri sunt finanţate, fie de instituţii ale statului, fie de Fundaţia Soros. Printre instituţiile statului, la capitolul finanţare mascată se numără şi serviciile secrete, în special SRI. Care a procedat în aşa fel încât să existe, nu numai societăţi comerciale acoperite, ci şi ONG-uri acoperite. Numai bine de utilizat pentru manipularea maselor în asemenea situaţii. Deci, printre vinovaţi trebuie inclus, obligatoriu, şi Serviciul Român de Informaţii.

Sunt mulţi analişti care afirmă că la mijloc există şi o trădare a interesului naţional. Cu alte cuvinte, că Cioloş şi mai mulţi membri ai cabinetului său sunt impuşi de la Bruxelles şi de la nivelul FMI şi Băncii Mondiale, în scopul de a promova o serie de măsuri, în folosul acestor instituţii. Sau de a nu promova tot în interesul lor. Asemenea acuzaţii vor fi descâlcite de istorie. Dar, până una-alta, într-adevăr, se poate aprecia că o serie de activităţi sau inactivităţi voite ale Guvernului Cioloş au un caracter anti-naţional. Nu m-aş grăbi însă să atribui principala responsabilitate unor etnităţi externe, atâta timp cât, totuşi, deciziile majore s-au luat la Bucureşti.

După punerea sub acuzare penală a premierului unui stat european, în persoana lui Victor Ponta, şi, mai ales, după Colectiv, câteva zeci de mii de manifestanţi din toată ţara au început să iasă pe străzi şi să solicite o schimbare. Câteva zeci de mii, dintr-un total de vreo 8-9 milioane. De cetăţeni cu drept de vot. Cum au gândit cei care s-au aflat în casă? Au fost ei sau nu, cu adevărat, reprezentaţi de demonstranţi? Şi, în definitiv, de ce nu li s-au alăturat acestora dacă erau de acord cu ei? Sau de ce nu au organizat contra-manifestaţii? Sunt întrebări bune. Care trebuie să primească răspunsuri. La fel de bune.

Avem un corp cetăţenesc suficient de consistent, de bine educat politic, pentru a interveni, în mod responsabil, în viaţa cetăţii? Sau populaţia continuă să se lase manipulată? Ca în anii ‘90? Nu cumva, partidele, aşa cum sunt ele, nu reprezintă altceva decât expresia stadiului democratic al diferitelor orientări ale populaţiei? Şi dacă aşa este, atunci nu ar mai simplu să afirmăm, în mod curajos, că cel care răspunde, cu adevărat, pentru catastrofa Cioloş este însuşi cetăţeanul român?

Poate că nu. Poate că răspunsul este infinit mai complex. Dar ceea ce este cert este că ne aflăm în prezenţa unei catastrofe. Că România regresează. Că România nu progresează. Şi că nici măcar nu a putut face acest Guvern Cioloş, astfel încât să ne garantează alegeri libere şi în consens cu legi bune, promovate de Executiv şi adoptate de Parlament. Dimpotrivă. Marea fraudă electorală abia a început!

(Sorin Roșca Stănescu)

Instalat semi-fraudulos, după o lovitură de stat aplicată de aceleaşi forţe gri-murdar de care ne este deja imposibil să scăpăm, „Guvernul meu” este o realitate anonim-obsedantă. Ştiu, construcţia sună ciudat, dar despre asta e vorba: o mână de slujbaşi anonimi, fără personalitate, lipiţi de nişte scaune pe care arată caraghios.

Ce este „Guvernul meu”? O formă fără fond, o grămadă de neica nimeni, cu CV-uri cosmetizate după ultima modă mediocro-europeană, incapabili de o opinie cât de cât coerentă. O grămadă de nuli aflaţi într-o stranie imposibilitate de a emite vreo pretenţie, de a lua o iniţiativă. Tipul de slujbaş din birocraţia UE: mândru că există, umil faţă de superiori şi preocupat să transpună în faptă orice ordin primit. În asta, de altfel, constă şi mândria pe care o au: sunt mândri pentru că sunt curele de transmisie eficiente, fără întreruperi, fără gânduri contrare doctrinei. Ei sunt nou-omul, omul-curea de transmisie, non-raţional, dar mândru în prostia sa.

„Guvernul meu” e o dezamăgire pentru toată lumea. Chiar şi pentru talibanii iohannisto-băsişti care sunt de-a dreptul disperaţi atunci când constată (dacă sunt capabili să constate!) pe ce culmi de penibil poate urca prostia. Aşa-zişii miniştri, incapabili să închege două vorbe, au ajuns să fie supliniţi de Suciu, un fel de căprar detaşat la Guvern a cărui responsabilitate este evitarea căderilor în penibil. În faţa presei, singurul care vorbeşte e Suciu. Restul sunt acolo doar de poză, de butaforie. 

Dezastrul însă abia de-acum începe să se vadă. În privinţa absorbţiei de fonduri europene lucrurile au intrat definitiv în gard. Am pus iremediabil cruce la aproximativ 7 mld. EUR. Atât de abruptă e situaţia încât însuşi Cioloş i-a cerut demisia fătucii ăleia care a stat precum pupăza din tei. Iar ca înlocuitor l-a propus pe un papiţoi macovist ale cărui performanţe întru prăbuşirea absorbţiei de fonduri le veţi constata rapid. O să vedeţi că am dreptate!

Şi mai urât arată lucrurile la Finanţe, minister condus de cuplul tragi-comic Dragu-Biriş. Încercând o fentă ieftină, cele două personaje au anunţat cu tobe şi trâmbiţe că au reuşit creşterea veniturilor cu 6%(YoY). Victoria celor doi croitoraşi a fost însă de scurtă durată întrucât fostul şef al ANAF, Gelu Diaconu, a demonstrat că, în realitate, victoria celor doi e un dezastru la scară. Toată creşterea anunţată se datorează exclusiv creşterii colectării cu 25%(YoY) din luna ianuarie 2016. În celelalte două luni – februarie şi martie – în ciuda creşterii susţinute a consumului, încasările s-au prăbuşit. În fapt, incompetenţa ridicată la rangul de politică oficială va face ca România să intre spre sfârşitul anului din nou în teritoriu negativ, iar un nou „ajutor” de la FMI va fi o nouă realitate a anului care urmează.

Singurele succese sunt înregistrate în ceea ce priveşte securitatea. Nu contează că Cioloş n-avea voie să dea ordonanţe de urgenţă în acest domeniu sensibil. A dat-o, cu binecuvântarea plăvanilor din umbră! Acum Coldea are voie să te-asculte şi-n […], fără nicio justificare. Ciorduţa te poate acuza oricând că ai obţinut un folos de natură nepatrimonială pentru că ai mers pe stradă şi, uite-aşa,  transformarea ţării într-o colonie penitenciară merge beton în linie dreaptă. Asta în paralel cu prăbuşirea economică necontrolată! Doar sunt chestiuni compatibile, iar exemplul Coreei de Nord ne demonstrează că merg uimitor de bine mână-n mână!

Atât de prost arată „Guvernul meu” încât nici măcar Iohannis nu-şi mai revendică paternitatea.

[…]

Există o conspirație la nivel guvernamental, pentru ca România să nu atragă fonduri europene? Această întrebare a fost adresată joi, în emisiunea ”Subiectiv”, de către Răzvan Dumitrescu și Oana Stancu Zamfir.

Rata absorbției fondurilor europene în România, pentru perioada 2014 – 2020 este în acest moment de 0%.

Ministerul Fondurilor Europene spune că, la această oră, nivelul de absorbție este foarte mic în întreaga Uniune, fiind dat exemplul Poloniei, acolo unde rata absorbției este de 0,77%.

Europarlamentarul Mircea Diaconu crede că este vorba de o încercare a marilor state de a-și lua banii necheltuiți înapoi.

”Importanți parlamentari din statele mari propun bugetele să fie anuale, să își ia banii în fiecare an. Altă explicație nu ar fi. De ce ne facem că nu vedem, de ce încearcă la altcineva…eu nu aș putea dormi noaptea. Sunt oameni care știu despre ce este vorba…” spune Mircea Diaconu, care crede cu tărie că aceste ”zerouri” să fie parte dintr-un plan mai mare.

Afirmațiile sale au fost întărite și de Eugen Teodorovici, fost ministru de Finanțe și al Fondurile Europene.

”Cum pot eu om privat din România să concurez cu piața unică europeană? Noi unde suntem? Noi nu luăm nici măcar banii ăștia amărâți. La fostul cadru financiar am fost pe plus, am luat mai mult decât am cotizat. Pentru mine este evident că există un astfel de plan” a conchis Eugen Teodorovici.

”Este o incompetență crasă, o lipsă de viziune, chiar și nesimțire, coroborată cu o acțiune concertată de privare a României de aceste fonduri. Există o campanie în care se spune că în România se fură fonduri europene. De aceea se întâmplă aceste lucruri” crede și senatorul Șerban Nicolae.


GUVERNUL CIOLOS ARE MANDAT SA INGROAPE ROMANIA? de medialert

Legaturi:


Categorii

1. DIVERSE, Acordul cu FMI, Articolele saptamanii, Gheorghe Piperea, Razboiul impotriva Romaniei, Tradatori si lichele, Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE), Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

4 Commentarii la “Avocatul Piperea si fostul sef al Fiscului sunt convinsi ca STATUL “PREGĂTEȘTE” PREMEDITAT UN IMPRUMUT LA FMI, CU MASURI DE AUSTERITATE SIMILARE CU CELE DIN 2010. “Guvernul ZERO” – tehnocratii nu fac incasari la Buget, nu iau deloc fonduri europene, nu fac investitii si, in general, NU FAC NIMIC PENTRU ROMÂNIA, LA ORDIN EXTERN? Guvernul Cioloș – mandatat sa ingroape România? (video)

  1. Pingback: MAREA TRĂNCĂNEALĂ A ȚĂRII BANANIERE CE AM AJUNS: “PROIECTUL DE TARA” SI “STRATEGIA DE DEZVOLTARE” – momente electorale pentru GUVERNUL TEHNOCRAT/ “Romania competitiva” – pe seama saracilor sai/ CIOLOS S
  2. Pingback: MAREA TRĂNCĂNEALĂ A ȚĂRII BANANIERE CE AM AJUNS: “PROIECTUL DE TARA” SI “STRATEGIA DE DEZVOLTARE” – momente electorale pentru GUVERNUL TEHNOCRAT/ “România competitiva” – pe seama saracilor sai/ CIOLOS
  3. Pingback: THE WINTER IS COMING. Avocatul Gh. Piperea despre GLOBALISMUL NEOLIBERAL/ Cifrele saraciei si depopularii României | Cuvântul Ortodox
  4. Pingback: ESCROCHERIILE BANCHERILOR LUMII. Cine are curajul sa-i traga la raspundere? (VIDEO) | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare