PARLAMENTUL S-A SPALAT PE MAINI, lasand pe seama viitoarei legislaturi PROIECTUL DE REVIZUIRE A CONSTITUTIEI PENTRU PROTEJAREA FAMILIEI NORMALE/ “Societatea civila” sorosista cere Parlamentului sa nu aprobe initiativa Coalitiei pentru familie, recurgand la aceleasi arsenal ideologic neomarxist

8-11-2016 6 minute Sublinieri

parlamentul-mai-mult-gol

  • Stiri pentru viata:

Inițiativa cetățenească de clarificare a noțiunii de căsătorie în Constituție, lăsată pe mâna următorului parlament

Initiativa cetateneasca de revizuire a Constitutiei in sensul clarificarii notiunii de casatorie ca uniune dintre un barbat si o femeie s-a aflat pe ordinea de zi a sedintei de plen a Senatului, prima camera sesizata, insa nu a mai fost dezbatuta in timp util, astfel ca aceasta ramane mostenire pentru viitorul parlament, avand in vedere ca actualul legislativ isi incheie activitatea si intra in vacanta pentru campania electorala.

Potrivit unor surse parlamentare citate de News.ro, punerea proiectului de lege pe ordinea de zi (pe locul 25 la categoria „Initiative legislative”) s-a facut in urma unei analize in conducerea Senatului din motive procedurale. Astfel, daca nu era introdusa pe ordinea de zi a plenului, propunerea legislativa nu isi putea continua traseul legislativ si dupa terminarea mandatului actualului Parlament si era nevoie de reluarea intregului proces, inclusiv analiza in comisii.

„Nu se va vota azi, este pe ultimul punct pe ordinea de zi”, au mai mentionat sursele citate.

Comisia juridica si cea pentru constitutionalitate, libertati civile si monitorizare a executarii hotararilor CEDO din Senat au adoptat, pe 1 noiembrie, un raport comun favorabil initiativei cetatenesti privind revizuirea Constitutiei, in unanimitate.

Initiativa cetateneasca semnata de circa 3 milioane de romani, ce vizeaza modificarea art. 48, alin. 1 din Constitutie, prevede ca familia se intemeiaza pe casatoria liber consimtita intre un barbat si o femeie, pe egalitatea acestora si pe dreptul si indatorirea parintilor de a asigura cresterea, educatia si instruirea copiilor”. Actualul text al Constitutiei se refera la casatoria dintre soti.

Potrivit Agerpres, la recomandarea Consiliului Legislativ, initiativa a fost completata, prin amendament, cu un nou articol potrivit caruia ‘revizuirea Constitutiei se supune aprobarii prin referendum, organizat potrivit dispozitiilor art. 151, alin. 3 din Constitutia Romaniei, republicata’.

Consiliul Legislativ motiveaza recomandarea inaintata celor doua comisii prin faptul ca, pentru asigurarea unei reglementari complete, proiectul trebuie sa cuprinda, printr-un articol distinct, si norma privind supunerea spre aprobare prin referendum a revizuirii Constitutiei.

Senatul este prima camera sesizata, Camera Deputatilor fiind for decizional. Pentru a intra in vigoare trebuie sa fie promulgata de presedintele Klaus Iohannis.

Parlamentul intra in vacanta pentru campania electorala pentru alegerile din 11 decembrie, iar luni au loc ultimele sedinte de plen in fiecare dintre cele doua camere.

Amintim ca doi senatori PSD au depus saptamana trecuta un proiect legislativ pentru organizarea si desfasurarea unui referendum national privind revizuirea Constitutiei si cer dezbaterea in procedura de urgenta.

Proiectul de lege depus de PSD prevede ca cetatenii Romaniei sa fie chemati sa isi exprime vointa, prin vot, in ultima duminica a perioadei de 30 de zile de la data adoptarii propunerii de revizuire, iar cheltuielile pentru organizarea referendumului sa fie suportate de la bugetul de stat pe anul 2016, cerandu-se procedura de urgenta pentru adoptarea legii in Parlament.

Senatorul Ovidiu Dontu a explicat pentru HotNews.ro ca era nevoie de acest proiect de lege pentru ca, dupa adoparea raportului pentru initiativa cetateneasca, s-a constatat un vid legislativ privind organizarea unui referendum in acest sens, declarand ca cel mai probabil acesta va avea loc anul viitor.

 78 de organizații finanțate din străinătate cer Parlamentului să nu accepte inițiativa Coaliției pentru Familie de clarificare în Constituție a termenului de „căsătorie” ca uniune bărbat-femeie

Sub titlul: „Societatea civilă cere parlamentului să respecte și să protejeze diversitatea familiei în România”, 78 de organizații non-guvernamentale au publicat un apel către Parlamentul României de a nu aproba inițiativa Coaliției pentru Familie de a organiza un referendum care să decidă cu privire la clarificarea termenului de „căsătorie” din Constituția României în sensul armonizării lui cu Codul Civil și al explicitării lui ca „uniunea dintre un bărbat și o femeie”.

Evenimentul Zilei a publicat o anchetă în urma căreia a rezultat că liderii celor mai active organizații din lista semnatarilor primesc finanțări externe de la entități asociate cu numele miliardarului George Soros, care finanțează în principal proiecte de promovare a marxismului cultural în politicile publice. Acest fapt este coerent cu stilul comunicatului, care este cel al ideologiei neomarxiste promovate de organizațiile înființate sau sprijinite de miliardarul american George Soros în lume.

Cu alte cuvinte, scrisoarea este un rod al fondurilor investite de decenii și în România. Probabil că unii semnatari nici nu sunt conștienți că opinia la care aderă este produsul școlii de la Frankfurt exportată în SUA.

Păcat ca atâția oameni care vor sa facă – și fac – ceva pentru România nu au timp sau nu sunt interesați să cunoască rădăcinile și familia ideologică a textelor pe care le semnează!

Redăm mai jos integral textul apelului.(…):

SOCIETATEA CIVILĂ CERE PARLAMENTULUI
SĂ RESPECTE ȘI SĂ PROTEJEZE
DIVERSITATEA FAMILIEI ÎN ROMÂNIA

Organizațiile semnatare solicită plenului Senatului României să respingă propunerea legislativă privind redefinirea familiei, întrucât aceasta nu este nici necesară, nici oportună și contravine standardelor de drepturile omului asumate de statul român și garantate cetățenilor prin articolul 26 din Constituția României, ce protejează viața privată și de familie a tuturor. Adevăratul scop al iniţiativei este acela de afirmare şi perpetuare a discriminării în baza orientării sexuale, scop care contravine dreptului la demnitate umană, obligației statului român de non-discriminare şi principiului egalităţii. Posibila suprapunere a referendumului cu alegerile parlamentare urmărește deturnarea procesului electoral, poluarea acestuia cu mesaje homofobe și limitarea posibilității de analiză corectă, de informare și educare a întregii societăți. Mai grav, organizarea unui referendum pe această falsă problemă a redefinirii familiei distrage atenția societății de la dificultățile majore cu care se confruntă familiile din România, precum sărăcia, lipsa accesului la educație și servicii de sănătate, șomajul, violența domestic și absența unor programe adecvate de protecție și asistență socială.

Propunerea de modificare a Constituției, venită din partea unor organizații conservatoare și religioase, cu susținerea explicită a Bisericii Ortodoxe Române și a unor culte din România, departe de a rezolva o criză demografică așa cum se pretinde, vizează stigmatizarea persoanelor lesbiene, gay, bisexuale și transgender (LGBT) și excluderea lor, pe cât posibil, din societate, prin negarea unor drepturi civile, ce țin de reglementarea relațiilor interpersonale și protecția vieții lor familiale. Inițiativa urmărește substituirea instituțiilor civile ale statului, instituții deschise tuturor cetățenilor, și redefinirea acestora din perspectiva religioasă majoritară. Chiar mai îngrijorător este că aceste organizații vizează modificarea Constituției concomitent cu alegerile parlamentare din 2016, folosind deseori un discurs instigator la ură care are potențialul de a genera o întreagă campanie electorală bazată pe homofobie și nu pe proiecte politice. Acest fapt creează un risc major pentru siguranța persoanelor LGBT atât în spațiul public, cât și în mediul profesional, educațional sau în interacțiunea cu autoritățile publice.

Parlamentarii, în analiza propunerii de modificare a Constituției, trebuie să rețină următoarele puncte:

Propunerea de modificare a articolului 48 din Constituție constituie un exercițiu inutil, manipulator și generator de ură la nivelul întregii societăți – modificarea articolului 48 în modul solicitat de inițiatori nu aduce efecte juridice imediate în folosul persoanelor heterosexuale căsătorite sau care intenționează să se căsătorească și nu îmbunătățesc condiția familiei în societate.

Modificarea articolului 48 pentru a reflecta protecția cuplurilor căsătorite heterosexuale doar în scop procreativ ignoră diversitatea intrinsecă a familiilor din România și riscă să scoată în afara protecției constituționale cuplurile heterosexuale stabile, dar necăsătorite, cuplurile heterosexuale căsătorite care nu au copii, cuplurile heterosexuale cu copii născuți în afara căsătoriei, familiile monopartentale, familiile extinse în care bunicii sau alte rude apropiate cresc copii, dar și familiile bazate pe cupluri de același sex, care în acest moment nu sunt protejate de nicio prevedere a legislației din România.

Încălcarea dreptului la viață privată prin substituirea unei instituții civile cu una religioasă, nu trece testul constituțional de restrângere a drepturilor fundamentale, contravenind prevederilor constituționale și standardelor de drepturile omului asumate de stat.

Politicile publice și cele constituționale nu se pot formula în baza unor prejudecăți. Mai mult, percepțiile sociale în privința persoanelor LGBT în România sunt în continuă schimbare, și nu putem formula politici constituționale în baza unor opinii și prejudecăți de moment, mai ales în condițiile în care opinia publică față de persoane LGBT a devenit mai tolerantă și inclusivă în ultimii 20 de ani.

O analiză comprehensivă a instituției familiei în societatea românească, a diversității acestor modele existente, a nevoilor reale și a mijloacelor pe care statul le are la îndemână pentru a sprijini diversitatea familiilor nu poate fi realizată contra-cronometru, în context electoral, încurajând discursuri populiste nocive. În contextul dat, se urmărește exclusiv instrumentalizarea homofobiei și deturnarea dezbaterilor electorale legitime în cadrul unui referendum organizat ca mijloc de blamare și excludere a persoanelor homosexuale.

Rolul Parlamentului este acela de a promova un dialog consolidat, responsabil și tolerant în privința minorităților, ceea ce nu se poate realiza în contextul unui vot popular asupra unui subiect în care populația nu are acces la informație suficientă și echilibrată pentru a putea formula o decizie. Reamintim membrilor Parlamentului că referendumul local trebuie anunțat cu minim 20 de zile înainte de organizarea lui. Parlamentul nu trebuie să ignore un minim standard democratic, prin organizarea unui referendum național cu o campanie mai scurtă de informare decât cea reglementată pentru consultarea populației la nivel local.

Organizații semnatare (în ordine alfabetică)

ActiveWatch
Agenția Împreună
Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR)
Asociația ACCEPT
Asociața Ema
Asociatia “Help to Heart (Ajuta Viata)
Asociația ANAIS
ASOCIATIA ATELIERE FARA FRONTIERE
Asociatia CERC – Centrul European de Resurse Creative
Asociatia E-Civis
Asociatia E-Romnja
Asociatia Filiala Sfantul Stefan Barlad
Asociația Front
Asociatia Grupul Roman pentru Apararea Drepturilor Omului – GRADO
Asociația HUMAN CATALYST
Asociația Institutul Prezentului
Asociația LGBTeam
Asociatia Lindenfeld, programul Campanie Împotriva Homofobiei și Transfobiei
Asociatia Maatka PHI
Asociatia Mame pentru Mame
Asociatia MetruCub – resurse pentru cultură
Asociația Mișcarea Civică Miliția spirituală
Asociatia Misiune Nobila
Asociația Necuvinte
Asociatia One World Romania
Asociatia Pas Alternativ
Asociatia Pentru Dialog Intercultural
Asociatia pentru Libertate si Egalitate de Gen- A.L.E.G.
Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc
Asociația Plural
Asociatia Sens Pozitiv
Asociatia Solidaritatea pentru Libertatea de Constiinta
Asociația SPICC (Solidaritate, Participare, Incluziune, Comunicare, Cooperare)
Asociatia Umanista Romana
ASOCIATIA VIITORUL TINERILOR
ASUR – Asociația Secular-Umanistă din România
ATU – asociatia pentru tranzitie urbana
CARUSEL
Centrul de Acţiune pentru Egalitate şi Drepturile Omului (ACTEDO)
Centrul de Resurse Juridice
Centrul de Resurse pentru participare publică – CeRe
Centrul de Studii în Idei Politice (CeSIP)
Centrul de Studii Internationale
Centrul de Studii Juridice și Drepturile Omului
Centrul Euroregional pentru Inițiatie Publice (ECPI)
Centrul FILIA
Centrul pentru Inovare Publică
Centrul pentru Jurnalism Independent
Centrul pentru Studiul Democratiei
Consiliul Tineretului din Romania
Federatia ONG Muntenia
Fundatia Centrul de Mediere si Securitate Comunitara
Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate
Fundatia Centrul pentru Politici si Servicii de Sanatate
FUNDATIA COMPARTIR
Fundația Gabriela Tudor
Fundatia Little Johns
Fundatia PARADA
Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile
FUNDATIA PROIECTUL DE EDUCATIE CIVICA SI DEZVOLTARE ACADEMICA
Funky Citizens
Giuvlipen The Roma Feminist Theatre
Institutul pentru Politici Publice
Make a Point
MCA ROMANIA – CENTRUL PENTRU MONITORIZAREA SI COMBATEREA ANTISEMITISMULUI DIN ROMANIA
Median Research Centre
MozaiQ
Pieces of Heaven
PSI România, programul Eu Sunt! Tu?
Romanian Harm Reduction Network
Romanian Women Lobby
SEXUL vs BARZA
Societatea Academică din România
Societatea de Analize Feministe AnA
Societatea de Educatie Contraceptiva si Sexuala (SECS)
Societatea Independenta Romana a Drepturilor Omului – SIRDO
Tineri pentru Tineri
TRANSform

126476

Legaturi:


Categorii

1. DIVERSE, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor, Referendum casatorie familie

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

4 Commentarii la “PARLAMENTUL S-A SPALAT PE MAINI, lasand pe seama viitoarei legislaturi PROIECTUL DE REVIZUIRE A CONSTITUTIEI PENTRU PROTEJAREA FAMILIEI NORMALE/ “Societatea civila” sorosista cere Parlamentului sa nu aprobe initiativa Coalitiei pentru familie, recurgand la aceleasi arsenal ideologic neomarxist

  1. Pingback: Desi CJUE tocmai reafirmase COMPETENTA STATELOR NATIONALE in privinta REGLEMENTARII CASATORIEI, Raluca Pruna continua campania anti-familie: A AVEA O DEFINITIE RESTRICTIVA A CASATORIEI ESTE NETOLERANT/ Ciolosenia Pamantului ne invata ce este decizia democ
  2. Pingback: Desi Curtea de Justitie a UE tocmai reafirmase COMPETENTA STATELOR NATIONALE in privinta reglementarii casatoriei, RALUCA PRUNA isi continua CAMPANIA ANTI-FAMILIE si de “PROTEJARE” A CELOR CU ALTA “IDENTITATE SEXUALA”/ Presedintele
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare