Academia Română: “Generalizarea învățământului on-line poate compromite întregul sistem de educație”/ Spre „școala online” permanentă?

29-07-2020 1 minut Sublinieri

Sursă foto: https://www.zf.ro/eveniment/statisticile-ires-arata-realitatea-scolii-online-unul-din-trei-copii-19121663

ProvitaMedia

“Generalizarea învățământului on-line poate compromite întregul sistem de educație”

– POZIȚIA ACADEMIEI ROMÂNE –

Cel mai important for academic al țării nu putea rămâne indiferent la convulsiile prin care trece învățământul românesc, confruntat acum și cu calamitatea “școală online”. Extrase din documentul de poziție publicat ieri:

* “Academia Română susține că educația se face în cadru social, prin interacțiunea directă dintre elevi, studenți, cadre didactice, părinți și oricare alte persoane și entități aflate în contextul conectării sociale. Academia Română remarcă utilitatea și eficiența desfășurării unor activități didactice în spațiul virtual, dar apreciază că educația on-line este o formă complementară educației directe, în sala de clasă.”

* “Tehnologia informației și comunicațiilor (…) reprezintă un suport remarcabil în procesul de educație și instruire, dar utilizarea acestora trebuie făcută cu precauție și responsabilitate.”

* “Pentru ciclurile preșcolar și primar (3-11 ani) școala on-line este departe de a fi o opțiune; din contră, aceasta poate avea efecte dăunătoare pentru elevi, în sensul periclitării bunei lor dezvoltări psiho-sociale și intelectuale. Educația se face în interacțiune directă cu un educator, relația dintre elev și învățător/profesor fiind mai mult decât comunicare de sunete și imagini. Învățătorul/profesorul este model, ocrotitor, suport moral etc. și trebuie perceput în chip nemijlocit de elevi.”

* “Educarea prin socializarea directă continuă să fie foarte importantă, chiar dacă din liceu începe cultivarea competențelor, a talentelor și se fac primii pași spre viitoarea profesie. Însă extinderea utilizării tehnicilor digitale în procesul formativ-educativ trebuie să se realizeze cu precauție.”

* “Generalizarea învățământului on-line poate compromite întregul sistem de educație atât prin consecințe directe asupra calității, cât și prin cerințele legate de asigurarea echitabilă a accesului tuturor elevilor/ profesorilor la infrastructura performantă”.

Textul complet aici:

Asociația Pro Vita:

Spre „școala online” permanentă

Cel mai îngrijorător aspect al situației cu „școala online” este acela că autoritățile administrative (ministerul Educației, în speță) au început să emită reglementări cu caracter general – care sunt exclusiv de competența legii organice – cu potențial de a permanentiza așa-zisa „școală online” sub pretexte diverse, din care pandemia este doar unul.

Spre exemplu, Ordinul de ministru nr. 4135/2020 „pentru crearea și/sau întărirea capacității sistemului de învățământ preuniversitar prin învățare on-line” stipulează că

„Ministerul Educației … poate decide, în cazuri justificate (de exemplu, suspendarea cursurilor ca urmare a instituirii, pe teritoriul României, a stării de urgență) și pe baza unor instrucțiuni emise în prealabil, că evaluarea la anumite discipline/module poate fi realizată și on-line.”

Cu alte cuvinte, în loc să fie limitată strict la perioada stării de urgență, „școala online” ar putea deveni „noua normalitate” în, practic, orice situație pe care ministerul o va aprecia drept „justificată”.

Remarcăm că la data emiterii OM nu exista un temei legal pentru acesta, legea Educației Naționale neprevăzând predarea/evaluarea online pentru învățământul preuniversitar. Or, actele administrative aplică legea, nu se fac ele însele lege. De asemenea, expresia „de exemplu” este interzis a fi utilizată în acte normative, care trebuie formulate clar și exhaustiv pentru a fi evitate abuzurile.

Deși deciziile administrative pot fi contestate în instanță, considerăm problematic că prevederi de o importanță capitală pentru procesul de educație din România sunt formulate neliniștitor de vag sau chiar cu abateri de la litera legii.

De aceea, atât Memoriul celor 25 de asociații pentru redeschiderea școlilor din toamnă, cât și petiția cetățenească suport al acestuia (semnată deja de peste 21.000 de părinți!) solicită limitarea strictă a posibilității predării/evaluării în mod online în învățământul preuniversitar DOAR la perioada stării de urgență.


Categorii

1. DIVERSE, Internet, New Media, Noile Tehnologii, Pandemia de coronavirus/ COVID-19, Scoala romaneasca

Etichete (taguri)

, , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

3 Commentarii la “Academia Română: “Generalizarea învățământului on-line poate compromite întregul sistem de educație”/ Spre „școala online” permanentă?

  1. Aia nu-i scoala, online…Am ajuns momentul in care guvernele refuza instruirea de baza popoarelor pe care le conduc, la ordin internationalist.
    Statul refuza sa-si mai asume responsabilitatea educatiei-instruirii copiilor, dupa ce 150 de ani (in Romania) s-a straduit sa elimine orice concurenta in domeniu, instituind monopol asupra scolii. Statul continuua insa sa blocheze accesul la piata educatiei a oricaror alte institutii- scoli private de toate nivelele, Biserica, parintii copiilor implicati in invatamant, profesori privati. Cu alte cuvinte, guvernele lumii ne vor neinstruiti, neeeducati, prosti, usor de manipulat prin media, dupa ce au proclamat monopolul Adevarului–“informati-va doar de la noi, din surse de incredere”.
    “Continuua sa crezi”, zice lozinca unei trompete guvernamentale de propaganda.

  2. Din ce în ce mai mult educației îi este pusa masca, botnita, pentru a nu mai putea vorbi cu beneficiarii ei, elevii și studenții. Ecranul laptopului sau telefonului a devenit masca , o mască ce lasă să se vadă foarte puțin din realitatea care trebuie să existe între profesori și elevi. Masca pusă pe fața educației face sa se audă în surdină explicațiile profesorilor, așa cum ni se întâmplă nouă celorlalți, când vorbim prin cârpa de la gura unii cu alții.

  3. Pingback: Profesorul FLORIN COLCEAG despre PSIHOZA PANDEMIEI, EFECTELE DEZASTRUOASE ALE SCOLII ONLINE asupra copiilor. "Oamenii sunt manipulati, au invatat sa ia pastile. Nu stau sa gandeasca, vor o pastila de cunoastere. Din cauza asta, sunt in stare sa-si in
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare