BISERICA MEDITATIILOR: preotul militar Ionel Vrinceanu din Focsani organizeaza MEDITATII GRATUITE pentru examenul de BAC

8-02-2014 5 minute Sublinieri

35 de elevi învaţă română într-o biserică de lemn din Focşani, nu pentru că nu au unde studia, ci pentru că aici beneficiază de meditaţii gratuite pentru examenul de Bacalaureat. Autorul acestei acţiuni este un preot militar, care a participat la patru misiuni în teatre de operaţii externe – Kosovo, Irak şi Afganistan. El a pus la dispoziţia elevilor şi a cinci profesori voluntari biserica de lemn în care slujeşte, pentru al doilea an consecutiv.

Preotului militar Ionel Vrînceanu i-a venit ideea de a organiza meditaţii gratuite pentru o parte dintre elevii de clasa a XII-a după ce a văzut rezultatele de acum doi ani de la examenul de maturitate.Văzând rezultatele, am spus că trebuie să facem ceva. Noi am vrut ca ceea ce facem să fie mai discret. Nu este nimic spectaculos, e ceva normal. Prima dată am cooptat copii de la casele de copii din Focşani şi din familiile fără posbilităţi materiale. Important este ca aceşti elevi să şi dorească să înveţe. Sunt unii de la care nu prea ai ce scoate din ei”, afirmă el, contactat de gândul.

În acest proiect este ajutat de Mihaela Tătaru, contabil la unul dintre liceele din Focşani.

La început credeam că nu o să găsim nici profesori, nici elevi, pentru că lumea este refractară, dar nu din răutate, de multe ori din cauza lipsei timpului. Însă, spre bucuria mea, toate persoanele pe care le-am contactat şi rugat să mă ajute în acest proiect au acordat sprijin”, afirmă ea.

Satisfacţiile au venit şi pentru preot şi pentru profesori. Un număr de 19 tineri dintre cei 25 care şi-au suplimentat anul trecut cunoştinţele în biserica de lemn au luat Bacalaureatul, iar 14 dintre ei au intrat la facultate.Ceilalţi şase nu aveau şanse. La facultate, avem o fetiţă care este la Academia de Poliţie. Doamnele, pe care i-au văzut că sunt foarte silitori, i-au mai pregătit şi separat fără un sfanţ. Sunt elevi care ar fi vrut să înveţe, au sclipiri, dar nu îi ajută nimeni. La clasă ora este mică”, consideră preotul Ionel Vrînceanu.

Avem un băiat de la Casa de Copii care ne-a luat 10 la BAC la matematică. Este în Bucureşti la aeronautică, la spaţială sau aşa ceva. Când ne sună şi ne mulţumesc, simţim că am realizat ceva”, adaugă el cu emoţie în glas.

O altă mândrie a grupelor de meditaţii de la Biserica „Sfântul Prooroc Ilie Tesviteanu”, din incinta Unităţii Militare 282 Mecanizată „Unirea Principatelor” – Focşani,  o reprezintă o tânără care a fost acceptată la o universitate din Marea Britanie, la Bristol.

Am avut elevi care într-un an- doi de curs nu au ieşit la tablă. Însă  aici, doamna de matematică îi scoate pe rând pe fiecare şi le explică. Unii au fost luaţi de la zero şi au avut rezultate deosebite. Nici părinţii şi nici profesorii nu se aşteptau la asta”, mai spune preotul militar.

Copiii fără posibilităţi materiale care au venit anul trecut la meditaţii în biserica unităţii militare din Focşani au avut parte şi de mici surprize din partea preotului şi a profesorilor. Una dintre ele a constat într-o excursie de o săptămână la mânăstirile din Neamţ.

Icoanele îi inspiră pe elevi

Mulţumit de rezultatele obţinute anul trecut, preotul Ionel Vrînceanu, în vârstă de 47 de ani, a prins curaj să continue proiectul. Astfel că, de anul trecut din noiembrie, a pus din nou la dispoziţia elevilor şi a cinci profesori mica bisericuţă din lemn, pentru meditaţii zilnice la română, matematică, istorie, geografie şi biologie.

În grupa din acest an, sunt şi foşti elevi din anul trecut care nu au reuşit la examenul de Bacalaureat. Meditaţiile se desfăşoară pe parcursul a cel puţin două ore, de luni până vineri, cu pauză marţi.

Părintele Ionel Vrînceanu a vrut să le găsească elevilor un spaţiu mai adecvat învăţăturii, la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” din Focşani, însă majoritatea acestora au refuzat ferm, susţinând că se simt mult mai bine în biserica de lemn ce a fost construită în anul 2002 în stil maramureşean. Învaţă altfel, probabil datorită icoanelor”, crede Ionel Vrînceanu,  primul preot din România care a  plecat în misiuni în teatrele de operaţiuni din străinătate.

În aceste condiţii, preotul a dotat biserica cu două table noi, de 400 de lei, moderne, pe care le-a cumpărat de pe internet, „cu sprijinul unui sponsor”. „Tablele sunt necesare la orele de matematică. Am avut una împrumutată de la garnizoană. Dar astea noi sunt mult mai bune şi ajung pentru toţi. Doamna de matematică e mulţumită de ele”. Totodată, el a cumpărat şi scaune rabatabile, pe care le foloseşte şi la slujbe, şi mese care se extind, astfel încât toţi elevii din acest an care „vin să înveţe pentru BAC” să aibă loc.

I-am conştientizat de la început că este foarte important să acorde atenţie BAC-ului. Că e păcat ca părinţii lor să se chinuie pentru ei timp de patru ani de zile. Am zis să le facem un orizont, un viitor. Noi avem şi o fundaţie şi, în măsura posibilităţilor, să îi ajutăm în viitor cu bani. Este greu”, mai spune preotul.

La rândul ei, Mihaela Tătaru a afirmat, pentru gândul, că în condiţiile în care grupa de meditaţii din acest an, cu efectiv mărit la română, se va dovedi a fi interesată de învăţătură, va găsi o soluţie pentru pregătirea tuturor pentru examenul de Bacalaureat. „În acest moment există o zi liberă de meditaţii, marţea. Luni se face matematică, miercuri istorie, joi română, vineri biologie. Geografie încă nu am început. Dacă va fi cazul vom împărţi copiii la română în două grupe şi vom face în două zile pentru a-i ajuta pe toţi, pentru a le acorda fiecăruia câte o şansă. Trebuie, însă, să dovedească că ei merită acest lucru. Îmi este milă, dacă mai vine un elev, nu poţi să îi spui poftim ieşi afară”.

Unii dintre elevii care vin la meditaţii nu sunt din Focşani, astfel că efortul lor este considerabil.Vin dimineaţa şi mai pleacă seara, însă rămân pentru aceste ore pentru că sunt încântaţi. La biologie, anul trecut, doamna profesoară putea să facă cu ei doar de la 5 la 7 seara, astfel că elevii trebuiau să rămână peste noapte în oraş”, mai spune Mihaela Tătaru.

Fost profesor de matematică: „Ce fac acum mă împlineşte”

La început, o parte dintre tinerii care veneau la meditaţii nu erau încântaţi să arate acest lucru. Anul trecut nu voiau să fie văzuţi, le era jenă că o să râdă colegii de ei şi de faptul că învaţă într-o biserică. Le-am spus că ruşine trebuie să le fie doar dacă fură, adaugă Mihaela Tătaru.

Florin Corodeanu este unul dintre cei care anul trecut a mers la meditaţiile de la biserică. Cu o situaţie materială nu tocmai bună, Florin este acum student Facultatea de Inginerie Aerospaţială din cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti. Anul trecut, fostul elev al Colegiului Tehnic „Edmond Nicolau” din Focşani a obţinut nota 10 la examenul de Bacalaureat.Pentru mine având în vedere că am învăţat, meditaţiile au contat cam 30% pentru BAC-ul de la matematică. Mi-au plăcut, însă, foarte mult”, afirmă Florin Corodeanu.

La meditaţiile de anul trecut de la biserică a ajuns şi Andreea Lupu, printr-o prietenă. „Eu am făcut doar la istorie. La şcoală făceam clasicul model teoretic de învăţare şi la aceste meditaţii puteam să dezbatem probleme, să înţelegem exact ce s-a întâmplat. A fost ca o aprofundare. Mediul a contribuit foarte mult la concentrarea noastră. Dacă la şcoală aveam tentaţia de a mai vorbi de a mai face şi alte lucruri, acolo chiar eram serioşi. Era o linişte care ne intra până în suflet”, spune ea. Cu media de 9,10 pe care a obţinut-o la Bacalaureat, ea a intrat la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA.

În acest an şcolar, Ioana Neagu, o tânără care îşi doreşte să ia Bacalaureatul şi să se pregătească apoi pentru a deveni educatoare, a aflat de proiectul preotului Ionel Vrînceanu de la diriginta ei.

De când le-am început mi-am făcut şi câţiva prieteni, plus că facem o echipă pentru că avem acelaş ţel. Toţi vrem să luăm BAC-ul şi ne ajutăm unii pe alţii. Faptul că suntem, înconjuraţi de icoane parcă ne dă putere. Aştept cu nerăbdare să vină zilele de meditaţii, parcă primesc un cadou completat şi de bucuria întâlniri cu colegii, mai spune Ioana, elevă în clasa a XII-a la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau”.

Ajutorul oferit Ioanei şi tuturor celorlalţi elevi veniţi la biserică să înveţe reprezintă pentru Gherghina Felea, profesor de matematică, ieşită la pensie de mai mulţi ani, o mare bucurie. „Eu iubesc foarte mult matematica şi tot ce am făcut până acum a fost din pasiune şi la şcoală şi peste tot. Mai mult, întotdeauna la şcoală am făcut multe, multe ore suplimentare. Aşa că ce fac acum mă împlineşte”, a afirmat Ghergina Felea, pentru gândul, adăugând că speră că şi în acest an va obţine rezultate bune cu elevii.

Eu felicit şi profesorii lor. Noi completăm ceea ce fac ei la şcoală pentru că acolo sunt puţine ore şi profesorii oricât de bine intenţionaţi sunt nu au timpul necesar”, adaugă meditatoarea, a cărei şedinţă de predare durează cel puţin două ore şi jumătate.

La 47 de ani, Ionel Vrînceanu,  primul preot din România care a plecat în teatrele de operaţiuni militare din străinătate – are cinci misiuni la activ, una în Kosovo, două în Irak şi două în Afganistan, speră ca proiectul său să fie preluat şi de alţii.


Categorii

1. DIVERSE, Educatie, Modele in societate, Preoti si duhovnici romani, Video

Etichete (taguri)

, , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

7 Commentarii la “BISERICA MEDITATIILOR: preotul militar Ionel Vrinceanu din Focsani organizeaza MEDITATII GRATUITE pentru examenul de BAC

  1. Foarte emotionant! Iata cat de multe se pot face cu ajutorul lui Dumnezeu, cu putina bunavointa si implicare! Dumnezeu sa le rasplateasca tuturor eforturile!

  2. 1. Trebuie spus ca la Fac de aeronave – IPB nu ami are cautare deoarece nu ofera perspective in Romania; asemenea multor discipline ingineresti. Anul trecut, s-a intrat in toamna pe baza de dosar, fara concurs.
    La oficiile de somaj, exista un mare numar de ingineri tineri….

    2. Matematica (fizica, informatica) nu se poate invata “pornind de la zero” in clasa a 12 a. Oricati maditatori ai avea, oricat timp ai investi. Se poate pregati un examen de Bac la care sa iei nota de trecere, dar nu mai mult.

    > Avem un băiat de la Casa de Copii care ne-a luat 10 la BAC la matematică

    Baiatul respectiv in mod cert a invata pe cont propriu inca din scoala generala; a stapanit niste cunostinte, a avut o disciplina a muncii, o putere de munca, o curba (putere) de invatare peste medie.

    3. Im poveste un parinte de la Sava cu copil la clasa de real, ca exista trei categorii de elevi: cai care vor sa faca medicina, cei care vor sa faca informatica si cai care pleaca la studii in strainatate. Pt medicina, copilul face meditatii incepand din clasa a 11 a si plateste 20 mil lei pe luna. In principiu se intra din prima la fac dorita – profesorii specializati pe meditatii au bagat la facultati de elita generatii intregi.
    Reteta este sigura.
    Elev la Sava inseamna un mediu concurential, unde toti invata si vor sa faca ceva in viata. Succesul inseamna mediu + ajutorul parintilor.
    Exista copii de la 30-40 km de Bucuresti care fac naveta zilnic.

    4. Gestul preotului este laudabil, dar nu trebuie sadita iluzia ca intr-un an sau doi poti recupera ce n-ai facut tot liceul.

    ILUZIE CULTIVATA DE GANDUL !

  3. Bac-ul la mate, asemenea admiterii in clasa a 9 a este un examen fara mari pretentii.

    Obiectivul principal este sa promoveze cat mai multi elevi (INCUSIV CEI DE LA LICEELE TEHNOLOGIE CARE DAU MAREA MAJORITATE A PICATILOR) – in conditiile monitorizarii video; subiectele sunt gandite sa ia cat mai multi elevi nota de trecere cu car mai putina materie stiuta. Cu toate astea procentul de promovabiliotate vara este de sub 50%…
    Subiectele nu cer cunostinte profunde, creativitate, competente de exceptie. Sunt cativa algoritmi, care e drept acopera o mare parte din materie. Cine ia 7 la mate, in nici un caz nu stapaneste materia la un nivel minim de decenta.

    PS: Subiectele date la mate la admiterea in cl a 9 a au fost ridicol de simple… I-AU NEDREPTATIT PROFUND PE CEI PUTINI CARE AU INVATAT !
    Listele cu multi elevi cu note peste 9 la mate, nu au nici o semnificatie. Elevii care stiu amestecat cu elevii indopati meditatii (4-5 luni) care stapanesc niste algoritmi, car care sunt departe de a fi inteles matematica. Cunostintele netemeinice dobandite in acest fel se pierd la fel de repede. IAR PARINTII RAMA CU ILUZIA CA IN VIATA POTI TRECE SUPERFICIAL, CU EFORTURI SI MUNCA PUTINA…
    Confuzie foarte paguboasa…

    PS: DOAR UN AN DE MEDITATII PORNIND DE LA ZERO INSEAMNA INGRASAREA PORCULUI IN AJUN !

  4. @Mircea B.

    Din punct de vedere al logicii umane, ce spuneti e corect.

    DOMNUL intervine acolo unde logica umana se sfarseste, si El are capacitatea de a umple orice goluri. ‘Ceea cela om nu e cu putinta, la Dumnezeu e cu putinta.’

    In rest, n-as idealiza atat liceele ‘laudate’ (Vianu, Sf. Sava). Sigur, e bine sa trimiti copiii acolo pt ca vor invata raportandu-se la standarde inalte. Dar, din pacate, multi dintre ei sfarsesc prin a pleca in strainatate. In plus – marea jale a invatamantului romanesc – in astfel de licee mai mult ca oriunde se pune un accent nefiresc pe stiintele exacte (prin asta intelegand fizica si matematica. Punct.). De-aia romanii sunt atat de stangaci in tot ce inseamna stiintele sociale – istorie, economie, sociologie – si de-aia si merge rau societatea. Pentru organizare, structura, democratie si solidaritate este nevoie de cultura in aceste domenii – o cultura a libertatii as numi-o. Noi nu o avem. Copiii nostri ‘buni’ ies toba de matematica, parasesc tara, pe acolo isi mai pierd si credinta, se aranjeaza binisor slujind la stapani straini pentru cauze si interese adesea discutabile si… cam asta. Ma intreb, la judecata Lui Dumnezeu, cu ce te vei lauda? Cu ce ai contribuit tu, cu darurile date de la Dumnezeu, la propasirea/salvarea si inaltarea neamului?

    Am avut ocazia sa predau la doua facultati (ca asistent): una cunoscuta, alta ‘particulara’, mai ‘de duzina’. La cea din urma – au conditii destul de bune in ce priveste taxele – ajung copii simpli si nu foarte pregatiti (ba chiar slab pregatiti). Multi dintre ei sunt nevoiti sa munceasca in paralel. Dsi ma revolta uneori lipsa lor de informatie, mai impresioneaza in schimb curatenia si intelepciunea pe care o au. Mai multa si mai mare ca a copiilor din facultatile de prestigiu, care de multe ori (nu intotdeauna, desigur) capata o aroganta subtila, bine disimulata. Preocupare pentru colectivitate si responsabilizare sociala nu am vazut la nici unii, in general. Cei simpli sunt insa mai milosi, mai realisti.

    In concluzie, cred ca echilibrul acela ideal intre responsabilitate duhovniceasca si sociala si competenta profesionala nu a fost atins inca nici macar la scara medie, ci doar accidental, in Romania.

  5. @doroteea
    >Din punct de vedere al logicii umane, ce spuneti e corect.
    >DOMNUL intervine acolo unde logica umana se sfarseste, si El are capacitatea
    >de a umple orice goluri.

    Sa nu promovam superficialiatea, nemunca si incopmetenta.

    1. Prin darul lui Dumnezeu, par Paisie Aghioritul a cvorbit cu o frantuzoaca in franceza (desi nu cunostea limba) si cu par Cleopa. Dar nu s-a facut translator…

    2. Prin BINECUVANTAREA par Arsenie Boca cineva a luat examenul la teologie, cunoscand doar un subiect, dupa ce primise avertizarea ca va veni vremea cand nici cu doua facultati nu vei mai gasi de lucru…

    3. Acum 40 de ani, un tanar dorea sa termine 8 clase pt a intra la seminar, si nu stia de loc matematica, dupa ce cu multe stradanii (un an pierdut exclusiv din cauza matematicii) si lacrimi la propriu, a primit in vis incredintare de la Sf Calinic, ca va putea intra la seminar; si asa a fost.

    Dar nu as recomanda nimanui sa nu invete si sa se astepte ca va deveni inginer prin rugaciuni…

    E foarte adevarat ca multi din start pleaca “afara” “ca sa se realizeze”; dar asta e alta problema.

    > Preocupare pentru colectivitate si responsabilizare sociala nu am vazut la
    nici unii, in general.

    Din cate stiu exista lectii de matematica pe yputube in lumba romana – de mai multi ani (un profesor din Bacau la Trinitas a vorbit). Cred ca e vorba de prof Ioan Ursu – la servici youtube restrictionat.

    EU INSISTAM ASUPRA ALTUI FAPT: IN ANUMITE DOMENII, DEPRINDERILE SE FORMEAZA IN TIMP, PRIN MUNCA SUSTINUTA, INCEPAND DE LA 10-12 ani SAU CHIAR MAI DEVREME. CA AUTODIDACT, LA O VARSTA TARZIE E MULT MAI DIFICIL. E bine sa nu venim cu exemle din clasa “tenorului” Costel Busuioc.

  6. Pot face pregătire toți copii? Sau sunt selecții? As dori sa fac și eu pregătire.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare