CATASTROFA AVIATICA DIN FRANTA. Bizarul caz al copilotului Andreas Lubitz

28-03-2015 7 minute Sublinieri
Foto: dailymail.co.uk/

Foto: dailymail.co.uk/

  • Digi24:

Profețiile copilotului morții: „Pun la cale ceva oribil, care nu va fi uitat niciodată”

Pun la cale ceva oribil, care nu va fi uitat niciodată” – acestea sunt cuvintele profetice pe care Andreas Lubitz i le-ar fi spus fostei sale iubite înainte de tragedia din Alpi. Fata susține că Andreas Lubitz avea coșmaruri noaptea și se trezea strigând: „Ne prăbușim!”.

Copilotul pare să fi fost un maestru al disimulării. Își ascundea perfect cele mai negre gânduri și a reușit să o sperie așa de tare pe fosta sa iubită, încât aceasta a decis să-l părăsească, relatează The Daily Mail, care citează dezvăluirile fetei făcute cotidianului german Bild.

Declarațiile acesteia vin să întărească ideea că pilotul își ascunsese condiția medicală ce l-ar fi împiedicat să se afle la manșa unui avion.

Lubitz era tulburat, rătăcit, spune fosta sa parteneră. Anul trecut, el i-ar fi mărturisit: „Într-o zi, am să fac ceva ce va schimba întregul sistem și atunci toți îmi vor ști numele și nu-l vor mai uita”. Când fata a auzit de prăbușirea zborului Germanwings, marți, și-a adus aminte de cuvintele lui Lubitz. I-au răsunat în cap ca o bandă repetându-se obsesiv. „N-am înțeles niciodată ce voia să spună, dar acum îmi dau seama”, a declarat fosta iubită a copilotului.

Cei doi au fost împreună șapte ani și au locuit într-un apartament cochet de la periferia Dusseldorf-ului.

Au existat informații că cei doi erau logodiți și că intenționau să se căsătorească anul viitor, dar problemele personale și comportamentul ciudat ale lui Andreas Lubitz deveniseră atât de grave, încât fata s-a speriat și a decis să-l părăsească.

Lubitz ar fi comandat două automobile Audi noi pentru ei chiar înainte de tragedie, într-o ultimă încercare disperată de a o recâștiga. Se pare însă că fata i-a refuzat cadoul, așa că numai o mașină a fost livrată.

Numele iubitei nu a fost dat publicității. Bild o identifică doar cu prenumele și o inițială, Maria W. Are 26 de ani și este stewardesă. Anul trecut, timp de cinci luni a zburat alături de iubitul său în Europa. În mod sigur poliția va dori să o interogheze.

Presa a mai aflat că Lubitz era familiarizat cu regiunea din Alpii francezi în care a prăbușit Airbus-ul A320, întrucât făcuse acolo cursuri de parapantă.

Înainte să devină pilot, lucrase un an ca însoțitor de bord și era tachinat de colegi pe tema asta. Unii îl porecliseră „Andi Tomato” – referindu-se la sucul de roșii, popular printre pasageri. Era obsedat de fitness și își dorea cu disperare să devină pilot încă de când era mic. Se trăgea dintr-o familie bună. Tatăl este om de afaceri, iar mama profesoară de pian.

Dezastrul A320. Secretele ucigașe ale copilotului

Copilotul care a prăbuşit cursa Barcelona – Dusseldorf nu trebuia să se afle la manşă în ziua accidentului. El avea probleme psihice şi primise o scutire medicală, lucru pe care nu l-a comunicat, însă, superiorilor săi. La trei zile de la tragedie, iubita lui a confirmat că bărbatul suferea de o depresie gravă.

Anchetatorii au găsit în casa copilotului Andreas Lubitz o scutire medicală ruptă, valabilă chiar pentru ziua zborului de la Barcelona la Dusseldorf. Copilotul nu le-a pus însă colegilor şi şefilor săi despre problemele medicale şi a urcat la manşa avionului.

„Au fost confiscate documente cu conţinut medical care indică o boală existentă împreună cu tratamentul corespunzător. Faptul că există scutiri medicale rupte printre alte documente care au fost descoperite, scutiri recente şi chiar din ziua accidentului, susţine presupoziţia bazată pe examinarea preliminară că decedatul şi-a ascuns boala faţă de angajator şi faţă de colegii săi”, a declarat Christoph Kumpa, procuror german.

Cu toate acestea, potrivit tabloidului Bild, Andreas Lubitz fusese depistat inapt de zbor la şcoala de aviaţie comercială din Phoenix (Arizona), unde sunt pregătiţi piloţii Lufthansa. Medicii stabiliseră că Lubitz era temporar inapt de zbor şi avea nevoie de „control medical special constant”. Lufthansa fusese informată despre situaţie, iar compania aeriană a transmis informaţia Autorităţii aeronautice federale germane.

Andreas Lubitz „a suferit de epuizare profesională şi depresie în anul 2009”, a declarat mama unei foste colege de liceu a copilotului, citată de Frankfurter Allgemeine Zeitung. În plus, în ultima vreme, Andreas Lubitz traversa o criză în relaţia cu prietena sa, de care se despărţise, situaţie care probabil i-a accentuat afecţiunile.

Pe de altă parte, jurnaliștii germani au obținut vineri informații de la Spitalul Universitar din Dusseldorf care ar indica faptul că pilotul suferea mai degrabă de o afecțiune fizică, și nu psihică.  Această afecțiune fizică ar fi încercat să o ascundă de șefii săi, iar scutirea ruptă găsită în apartament ar fi fost dată pentru această afecțiune fizică.

Medicul psihiatru Albert Veress a exclus, într-o intervenție în emisiunea „Jurnalul de Seară” de la Digi24, posibilitatea – vehiculată în presă – ca Andreas Lubitz să fi făcut unatac de panică, ipoteză vehiculată de presă. Iată explicațiile:

Percheziții

Anchetatorii germani au controlat ambele locuinţe ale bărbatului în vârstă de 28 de ani. Andreas Lubitz avea un apartament de lux la Dusseldorf, pe care îl împărţea cu un bărbat, dar locuia uneori şi cu părinţii, în apropiere de Frankfurt. Poliţiştii au plecat cu saci de documente şi cu o unitate de computer. Lămuriri despre starea de spirit a copilotului ar putea veni în zilele următoare şi de la colegul lui de apartament, care a fost dus sub escortă la audieri.

Între timp, specialiştii au început să contureze un profil psihologic al copilotului german, iar informaţiile sunt tulburătoare. În 2009 tânărul şi-a întrerupt studiile pentru că suferea de sindromul „burn-out”, adică surmenaj fizic şi psihic cauzat de stres, muncă în exces şi un stil de viaţă haotic.

„A fost o perioadă mai lungă, în urmă cu şase ani, când şi-a întrerupt pregătirea. După aceea, el a fost verificat şi şi-a reluat pregătirea. După aceasta, a trecut toate examenele medicale și testele de zbor. Era 100% apt de zbor”, a declarat Carsten Spohr, șeful Lufthansa.

Verificări psihologice

În ciuda asigurărilor date de conducerea companiei Lufthansa, experţii în siguranţa aeriană spun că piloţii de avioane sunt rareori verificaţi temeinic şi eficient în privinţa problemelor psihice, în pofida normelor internaţionale care solicită acest lucru.

„Nu există o evaluare reală a sănătăţii mintale. Îţi verifică ochii, urechile, inima – toate organele care încep să meargă prost atunci când îmbătrâneşti. Dar nu fac nimic pentru cap, nu”, a declarat John Gadzinski, căpitan la o companie americană.

„Trebuie să existe o relaţie de încredere, fiindcă pilotul va încerca mereu să-i ascundă doctorului anumite lucruri, pentru a primi brevetul cât mai repede şi cât mai uşor posibil”, recunoaște Thorsten Onno, medic.

Aceasta în timp ce unii comandanţi de zbor susţin că tragedia din Alpii Francezi nu trebuie să ducă la exagerări în privinţa controalelor psihologice.

„Colegii noştri nu pot merge la un psiholog înaintea fiecărui zbor. Acest lucru nu poate funcţiona în viaţa reală. Supravegherea permanentă nu este nici posibilă, nici necesară”, spune Markus Wahl, purtătorul de cuvânt al unei asociaţii a piloţilor.

Despăgubiri de peste 300.000 de euro pentru rude


Între timp, tot mai multe rude ale victimelor sosesc la locul tragediei, unde resturile umane sunt împrăştiate pe o suprafaţă uriaşă. Urmează identificarea pasagerilor, care va fi posibilă doar cu ajutorul testelor ADN.

„Nu am găsit nici măcar un corp intact”, a confirmat Patrick Thuron, de la Institutul de Criminalistică al Jandarmeriei franceze. „În mod normal, victimele rezultate în urma dezastrelor sunt identificate în proporţie de 90% pe baza amprentelor dentare”, precizează el.

„Responsabilitatea aparţine guvernelor şi companiilor aeriene. Sper să ia măsuri pentru a se asigura că ceea ce s-a întâmplat fiului meu nu se va mai întâmpla niciodată nimănui altcuiva”, spune un tată îndurerat.

„Am avea motive pentru a urî sau pentru a ne răzbuna, dar acest lucru nu va ne va ajuta în niciun fel, ci ne-ar face doar rău”, afirmă și o mamă.

Fiecare dintre familiile victimelor va primi peste 300 de mii de euro, din partea asiguratorului companiei Lufthansa. În afara acestei sume, rudele vor primi din partea operatorului aerian câte 50 de mii de euro.

Alte opt astfel de cazuri au umbrit istoria aviaţiei, când piloţii au prăbuşit intenţionat aeronave pline cu pasageri. Cel mai sângeros bilanţ, cu 217 de morţi, a fost înregistrat în 1999, când un Boeing aparţinând Egypt Air Flight s-a prăbușit în Atlantic, după decolarea de pe aeroportul JFK din New York. Şi în acest caz, pilotul a părăsit cabina, iar copilotul i-a condus pe toţi spre moarte, repetând în şoaptă “Mă încredinţez lui Dumnezeu”.

Asociaţia europeană a piloţilor (ECA) a ridicat joi seara problema independenţei investigaţiei în cazul accidentului de avion din Alpii francezi, după ce anchetatorii au declarat că unul dintre piloţi, Andreas Lubitz, a prăbuşit în mod intenţionat aeronava, relatează DPA, în pagina electronică. Asociaţia care prezintă 38.000 de piloţi europeni din 37 de state a declarat că scurgerile de informaţii către presă despre conversaţiile din carlingă, înregistrate de una dintre cutiile negre, la mai puţin de 48 de ore de la accident a fost “o încălcare gravă a normelor internaţionale de anchetare acceptate la nivel global”.  

Procurorul francez Brice Robin a anunţat joi că Andreas Lubitz a setat manual avionul în modul de coborâre şi nu a răspuns atunci când căpitanul şi echipajul au bătut în uşă în timp ce avionul se îndrepta către un versant.

Anunţul a fost făcut după ce New York Times a relatat acest lucru în jurul miezului nopţii în Europa, citând o sursă militară.   ECA a declarat că motivele şi consecinţele aceste scurgeri de informaţii şi anunţul prematur al procurorului sunt “profund prejudiciabile” şi “trebuie abordate”. “Având în vedere nivelul de presiune pe care această scurgere de informaţii a creat-o fără îndoială, echipa de anchetă se confruntă cu o distragere gravă”, a declarat ECA într-un comunicat.

În Washington, Asociaţia Internaţională a Piloţilor a emis aceleaşi avertismente şi a cerut publicului să se “abţină” de la speculaţii şi să permită investigaţiei să îşi urmeze cursul. ECA a declarat că a fost “profund tulburată” de dezvăluirile “şocante” şi a declarat că a fost o zi foarte dificilă pentru piloţii care îşi dedică vieţile pentru a face călătoriile aeriene sigure.

Autorităţile europene discută  regulii privind prezenţa a două persoane în cabina de pilotaj

Autorităţile europene pentru siguranţa aeriană sunt în discuţii cu industria aviatică şi statele membre despre adoptarea unei recomandări ca în cabina de pilotaj a avioanelor să se afle întotdeauna doi membri ai echipajului, pe timpul zborului, ca reacţia la prăbuşirea avionului Germanwings în Franţa, care ar fi fost o faptă intenţionată a copilotului, relatează DPA.  

În prezent analizăm măsuri pe termen scurt”, a declarat un oficial european, sub protecţia anonimatului. „Discutăm despre numărul de persoane în cabina de pilotaj. Desfăşurăm consultări privind oportunitatea şi fezabilitatea“ unei astfel de măsuri, a adăugat sursa citată.    Potrivit unor oficiali europeni, regula privind prezenţa obligatorie a două persoane în cabină se aplica aeronavelor care nu aveau o cameră de filmat pentru ca pilotul să poată vedea de la locul său cine se află la uşa de la cockpit — a doua persoană fiind cea care se putea ridica şi verifica prin fereastra de observaţie.

Cerinţele privind prezenţa a două persoane în cabină au fost folosite până acum în contextul măsurilor de prevenire a intruziunilor în cabină.

Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviatică nu poate emite decât recomandări fără caracter obligatoriu pentru aspecte care nu sunt legate de capacitatea de zbor.

Pe de altă parte, autoritatea aeriană din Austria, Austro Control, a impus vineri prezenţa a doi membri ai echipajului în cabina de pilotaj pe parcursul întregului zbor, a anunţat Ministerul Transporturilor de la Viena, informează AFP. Măsura intră „imediat“ in vigoare, a precizat o purtătoare de cuvânt, Andrea Heigl. „Vrem să fie adoptată o reglementare europeană cât mai curând posibil“, a subliniat ea.  În practică, reglementare Austro Control nu vizează decât cele două companii austriece, Austrian Airlines şi Flyniki, filiale ale grupurilor germane Lufthansa şi, respectiv, Air Berlin. Mai multe companii europene, dar şi din alte ţări, cum ar fi Canada, au anunţat joi şi vineri introducerea unei astfel de măsuri. Federaţia germană a sectorului aerian (BDL) a informat de asemenea că vrea să impună această regulă în viitor.

Compania de transport aerian Germanwings a dispus retragerea a zeci de panouri publicitare cu sloganul “Pregăteşte-te să fii surprins!” din metroul londonez, după recenta prăbuşire a unui avion de pasageri al companie low-cost, în Alpii francezi.

Compania, subsidiară Lufthansa, avea 65 de banere digitale şi 17 panouri publicitare mari în staţiile din subteranul capitalei britanice.
Multe dintre ele, care conţineau sloganul “Pregăteşte-te să fii surprins! Vizitează Germania!, au fost îndepărtate după ce au căpătat o rezonanţă tragică în urma dezastrului aerian, care a curmat viaţa a 150 de persoane.

Societatea Transport for London (TL) a comunicat că cele 65 de spoturi digitale au fost scoase de pe ecranele LCD din staţiile de metrou la solicitarea oficială a celor de la Germanwings, relatează London Evening Standard.

Cu toate acestea, unele panouri publicitare mari au rămas încă pe pereţii reţelei subterane de transport în comun.

Un purtător de cuvânt al TL a declarat:
Din cele 17 panouri rămase, cinci au fost deja date jos, 10 vor fi înlocuite până mâine, iar celelalte două, poziţionate în locuri mai greu accesibile, vor fi coborâte cât mai curând posibil!

Zborul 4U Germanwing 9525, care efectua o cursă între Barcelona şi Dusseldorf şi care s-a prăbuşit marţi dimineaţă, în Alpii francezi, avea la bord trei cetăţeni britanici, printre care se afla şi un bebeluş de doar 7 luni.

Infografic:  dailymail.co.uk/

Infografic: dailymail.co.uk/


Categorii

1. DIVERSE, Dezastre, calamitati, Video

Etichete (taguri)

, , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

7 Commentarii la “CATASTROFA AVIATICA DIN FRANTA. Bizarul caz al copilotului Andreas Lubitz

  1. ca s-o iau pe scurt. Nu cred nimic din ce s-a spus aici, Nici ca ar fi avut probleme psihice….care par inventate, nici ca prietena…care-o fi aia?! ar fi zis nu stiu ce….nici nimic! CICA era deprimat dar’ dup-aia se pare ca avea probleme fizice nu psihice?!. Si ce sa zic,”depresie”?! Pai daca-i p-asa toti care avem cite-o mica depresie (dar cum definesti depresia de fapt) am fi predisupusi la datul de pamint cu avioan?! Mie imi suna a baliverne si pretexte.

    Prabusirile aste-a de avioane au devenit pline de seminificatii in ultimul timp: ba este rasa toata conducerea Poloniei in 2010, dintr-un foc (de avion) si foarte convenabil pe teren rusesc. O conducere care nu era convenabila establishmentului UE/USA/FMI. Ba, este pus la pamint un avion din UCraina si alde Putin devine mai negru’ ca dracu’ in gura presei Occidentale….un accident picat iarasi la tanc tocmai bine ca sa mai alimenteze focul din Ucraina, dorit atit de mult de madam Noland.

    Ori, mai cade un avion si incepe agitatia Big-Brother rapid si sigur.

    Ca s-o spun pe sleaua, pilotii astia parc-ar fi supusi unui experiment (reusit din pacate) de control mental de la distanta.

  2. probabil o sa-mi spuneti ca aberez, apropo de controlul mental de la distanta.

    Nu mai cred de ceva vreme ca este o aberatie. Credeam inainte ca asa ceva nu este posibil din cauza liberului arbitru lasat in noi de Dumnezeu care impiedica o astfel de actiune.
    Ca dracul nu ne cunoaste gindurile este adevarat. Dar ca omul poate sa incerce sa faca asta, adica sa faca ceeace diavolul in mod direct n-o poate face, este iarasi adevarat.
    Interesul pentru astfel de tehnici este atit de mare si se investeste atit de mult incit, sint aproape sigura ca s-au dezvoltat astfel de tehnici, sigur, inca reduse ca scara si impact dar….ele exista, cred eu. Altfel chiar nu vad o explicatie logica la lantul din ce in ce mai lung de astfel de “suncideri” fara cap si fara coada. Inclusiv 9-11 Septembrie.

  3. Petra
    Avionul cazut la Smolensk, ghidat de la distanta de etablishmentul UE, NATO, USA si prabusit pe teritoriul Rusiei ? adevarul e ca nu am ce face decat sa-ti dau perfecta dreptate. Rusii i-au asteptat pe polonezi cu sufletul la gura pentru a sarbatori impreuna masacrul de la Katyn ,unde mai mult ca sigur, rusii au fost teleghidati de la distanta (ca si in cazul pilotilor) spre a ucide cateva mii de ofiteri polonezi. Conducerea Kremlinului astepta conducerea Poloniei cu stegulete si cu porumbei pentru aceasta mareata sarbatoare. Dar ce sa-i faci daca vesticii au telecomenzi si joystick-uri cu bataie lunga.
    Avionul din Ucraina (Malaysia Airlines), offf saracul Vladimir Vladimirovici, la ce umilinte a fost supus. E clar, UE a preluat controlul aeronavei malaysiene si au prabusit-o deasupra Ucrainei.
    Avionul de la Germanwings. Offf Doamne Sfinte, SUA si UE au preluat controlul aeronavei si… ba nu, iertare pt eroare. Au preluat controlul creierului copilotului Andreas transmitandu-i mesaje subliminale : GO TO ROSSIA ! Planul era ca avionul sa fie prabusit la Sankt Petersburg deasupra unei imense cladiri cu birouri si mii de calculatoare. Dar datorita credintei de nestramutat a Rossiei, avionul ca prin minune s-a izbit de versantii francezi. Sfantul Stalin a ajutat Rossia si de aceasta data .
    PS : parere personala – cred ca a fost vorba de o eroare umana sau defectiune tehnica iar Lufthansa a incercat sa o dreaga punand in scena o piesa lacrimogena cu povestea zbuciumata a lui Andreas. Altminteri traiectoria economica a companiei pierdea vertiginos din altitudine, riscand sa se prabuseasca undeva prin Alpii francezi 🙂

  4. Petra
    In 2004 am zburat de la Bucuresti Otopeni la Venetia. Dupa 15 minute de zbor, am fost anuntati de capitan ca trebuie sa ne reintoarcem pe aeroport din cauza ca un led indica incendiu in cala, dar ca in realitate nu e vorba de nici un incendiu ci e doar o eroare de computer. Va trebui ca pe aeroport sa se schimbe niste cartele cu coduri si vom zbura din nou. Odata ajunsi inapoi pe aeroportul Otopeni am fost tinuti in zona de asteptare 11 ore, timp in care am aflat de pe monitoare la stiri ca pe timpul zborului aeronavei noastre, unul din cele doua motoare s-a oprit in zbor. O echipa din Elvetia a reparat motorul in cele 11 ore de asteptare si am zburat la Venetia cu acelasi avion.
    Ideea este ca orice companie aeriana din lumea aceasta , minte cu disperare in cazul unui eveniment aviatic. Cand te afli la peste 10.000 de metri altitudine, trebuie sa te increzi in niste bucati de aluminiu, nituri, cabluri si pompe ca toate functioneaza corect, mai trebuie sa te increzi in integritatea fizica si psihica a conducatorilor aeronavei si a controlorilor de la turnul de control si in primul rand in Dumnezeu, ca vei ajunge viu la destinatie. Ca si cu automobilul sau vaporul. La fel cand esti calare pe cal sau pe cele 2 picioare din dotare 🙂

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare