CONVERTIREA ACTORULUI AMERICAN Jonathan Jackson LA ORTODOXIE

12-04-2012 4 minute Sublinieri


Intr-o lume in care majoritatea celebritatilor alege sa-si traiasca altfel viata, castigatorul a patru Premii Emmy Jonathan Jackson, actorul, cantaretul, compozitorul si scriitorul, cunoscut mai ales gratie interpretarii lui Lucky Spencer din serialul “General Hospital”, a ales o alta cale: cea a ortodoxismului (ortodoxiei – n.n.), tranzitia lui de la adventism spre vechea credinta trecand prin Romania. Jonathan si familia sa se pregatesc acum spre a fi botezati  de Pasti. Jonathan s-a casatorit cu Lisa Vultaggio, o colega de platou din serialul “General Hospital”, la varsta de 20 de ani, iar acum, la 29, este deja tatal a trei copii. Nu prea exista vedete americane adepte ale ortodoxismului,  exceptii fiind Jennifer Aniston, Tom Hanks, Chris Cornell, James Belushi sau  jucatorul de fotbal de la Pittsburg Steelers, Troy Polamalu.

Intr-un interviu acordat Parintelui Andrew Spephen Damick pentru postul de radio Ancient Faith Radio, Jonathan Jackson povesteste despre devenirea lui ca ortodox practicant si cum se impaca smerenia cu statutul de star la Hollywood. Nascut la 11 mai 1982 in Orlando, Florida, si-a inceput cariera in 1991, dupa ce i-a calcat pe urme fratelui sau, Richard Lee Jackson, care se mutase deja la Los Angeles. Tatal sau, Rick Lee, a fost medic, iar mama, manager. In afara de Richard, mai are o sora, Candace, care studiaza Dreptul.

Pe Jonathan l-ati vazut si in seria Terminator, a aparut alaturi de Al Pacino in Insomnia, dar a impartit ecranul si cu Ben Kingsley sau David Arquette. Ambii lui parinti au fost adventisti de ziua a 7-a de patru generatii.

“Am crescut asa pana la varsta de 9 sau 10 ani, cand ne-am mutat la Los Angeles si am primit un rol in serialul “General Hospital”, povesteste Jackson. Cand ne-am mutat in LA nu am avut acolo o biserica. Iar eu si fratele meu, care e si el actor si membru al formatiei noastre Enation, ascultam inregistrari ale predicilor in fiecare seara.

Asa ca, de la 11 la 15 ani, nu am prea fost la biserica ci doar ascultam aceste inregistrari noaptea. De la 12 sau 13 ani, am inceput si sa citesc carti de religie. Iar slujbele mi-au captat foarte mult atentia cand aveam vreo 13 ani, iar asta m-a condus spre un drum. Insa inca nu vedeam ce sens are sa ma duc la biserica. Il iubeam pe Dumnezeu, pe Iisus, insa biserica era un concept care ma confuza. Ma gandeam ca pot citi carti, pot asculta inregistrari, ce sens are sa ma duc la slujbe?

Pe de alta parte, imi doream sa fac parte din marea familie crestina, insa nu stiam ce inseamna asta cu adevarat. Apoi, cand am implinit 17 ani, am gasit o biserica. Pana acum cativa ani, nici macar nu stiam ce inseamna catehismul. Dupa ce m-am insurat, m-am mutat la Washington. Cred ca multi protestanti ar putea fi atrasi de ortodoxism (ortodoxie – n.n.) datorita ratiunii dar si posibilitatii de a-L intalni pe Dumnezeu, de a intelege cine e. Eu mi-am gasit raspunsurile si o casa in ortodoxism(ortodoxie – n.n.).

Cum s-a intamplat tranzitia mea spre ortodoxiesm? Ei, bine, in 2007 am fost trimis sa turnez un film in Romania: The Dark is Rising. Am stat acolo cam trei luni si jumatate. Am avut un rol important, interesant este insa ca la montaj personajul interpretat de mine a fost taiat. Dar cred ca am fost trimis acolo pentru un alt motiv.

Am fost insotit de sotia mea si de cei doi copii pe care ii aveam atunci. Am stat la Bucuresti, dar nu acolo am aflat despre ortodoxiesm. Am fost insa in cateva biserici ortodoxe. Mici, cu mult aur… erau lucruri complet straine pentru mine. Sotia mea este italianca, botezata in religia catolica, si amandoi gandeam atunci la fel despre ortodoxiesm; era un soi de var (?-n.n.) mai ciudat. Nici macar nu m-am gandit sa aprofundez. Era doar o chestie usor bizara.

Primul lucru pe care l-am facut cand am ajuns in Romania a fost sa vizitam o biserica ortodoxa, iar cand am iesit am fost jefuiti de niste tigani. A fost un fel ciudat de “Bun venit”, insa Romania e o tara superba.

La un moment dat, am avut o pauza de filmari de o saptamana si, dat fiind faptul ca sotia mea este italianca, ne-am gandit sa mergem la Roma pentru ca nu era prea departe. Eram deja la Bucuresti de vreo doua luni. Am fost la Roma si acolo mi-am dat seama ca este mult mai mult de descoperit despre crestinism decat crezusem pana atunci. Locuiam la cateva strazi distanta de Catedrala Sfantul Petru si a fost magic, dar nu stiam de ce. In Colosseum e o cruce imensa, care ne-a impresionat puternic. Eram in prezenta unor martiri crestini. Calatoria aceea a fost un moment in care mi-am spus ca trebuie sa aflu mai mult despre religia mea. M-am intors in Romania si am comandat o carte despre istoria crestinismului. Mai toate cartile pe care le citisem erau despre catolicism si protestantism. Nimic despre ortodoxie. Am petrecut trei ani cautand carti despre istoria crestinismului si nu am dat peste aproape nimic despre Biserica Estului, pentru ca toate sunt scrise de istorici vestici. Am citit Chesterton, Papa Paul al II-lea, Henry Newman… Dar erau lucruri despre catolicism cu care nu puteam sa fiu de acord, pentru ca eu cautam continuitatea credintei.

Am fost apoi cu sotia mea la cateva slujbe catolice, dar abia cand am fost la una ortodoxa m-am simtit ca intr-una a vechii credinte. Eram pe punctul de a trece la romano-catolicism, insa ramasesera cateva lucruri importante cu care sufletul meu nu se impaca. Asa ca ma rugam lui Dumnezeu sa-mi arate o a treia usa. Si mi-a venit in gand: inainte de a renunta sa mai caut vechea credinta si sa devin un protestant “demisionar”, trebuie sa studiez Marea Schisma.

Apoi, toate lucrurile au inceput sa se aseze. A urmat o calatorie de patru ani de invataturi. Am continuat sa citesc despre ortodoxiesm apoi am dat cautare pe Google dupa biserici ortodoxe si am gasit doua grecesti. Prima oara cand am intrat in una, nu era nimeni acolo. Doar o doamna mai in varsta. Usile erau inchise, am batut si ea m-a lasat sa intru. Intaia data cand am privit icoanele care erau ceva bizar pentru mine, mi-a venit in gand o expresie ce nu se potrivea cu locul in care eramInsa, daca in bisericile catolice simteam ca ma intorc in Evul Mediu, aici era ca sunt in biserica originara.

Un alt lucru interesant este ca visasem odata, desi nu fusesem niciodata in una, ca intru intr-o biserica ortodoxa. Iar cea in care merg acum este exact ca cea aparuta in vis. Ciudat este insa ca primul gand cand am pasit in ea a fost: Fugi, pleaca de aici! Si m-am gandit ca e straniu pentru ca stiam in inima mea ca ala e locul in care ma trimisese Dumnezeu. Am inceput sa transpir. Dar dupa aceea, am simtit ca Duhul Sfant imi zice: Ramai pana la sfarsit!

Primele 45 de minute au fost foarte dificile. Apoi, intregul loc s-a transformat. Parca s-au deschis portile Raiului. M-a impresionat ca oamenii se rugau cu atata smerenie, o smerenie fericita, a Invierii.

Drumul nu a fost usor, insa am adus-o apoi si pe sotia mea. Acum si ea este cu tot sufletul in Biserica Ortodoxa.

Cum v-a influentat credinta cariera artistica?

Am inceput sa fac actorie de la 11 ani si, impreuna cu fratele meu, mi-am pus problema cum vor interfera cele doua. M-am gandit ca Iisus a vorbit in parabole si atunci cand abordez un rol incerc sa portretizez caracterele in asa fel incat oamenii sa se priveasca in ele ca intr-o oglinda. Actoria inseamna un fel de intalniri. Majoritatea rolurilor mele sunt intunecate, dar incerc sa le portretizez neintrand in zona intunecata, ci in lumina.

Cum se impaca smerenia, care e calea ortodoxiei, cu statutul de star caruia fanii ii spun cat de minunat este? 

De cand sunt mic il rog pe Dumnezeu sa imi dea intelepciune. Dar nu vreau intelepciune fara smerenie. Sigur ca de multe ori gresesc, judec oamenii, dar nu imi pierd nadejdea. Nu am raspunsul la intrebarea asta, dar stiu ca in fiecare zi a mea de pacatos Iisus este cu mine. Faima e o cruce, pe unii ii inghite. Faima e ridicola si e total opusa Imparatiei, in care trebuie sa intram asemeni unui copil. Ma rog mereu sa raman in prezenta Lui. Iar asta nu se poate fara smerenie. Iar ortodoxia m-a ajutat pe drumul smereniei.

Ortodoxia e cel mai frumos lucru pe care il poti trai. Este casa perfecta, o binecuvantare si o transcendenta. O comunitate cu Dumnezeu si cu sfintii sai, o experienta mistica pe care nu o poti spune in cuvinte. Este biserica istorica”.

Aflat in turneu cu formatia sa Enation, Jonathan Jackson lucreaza si la cartea “Acting in The Spirit” in care exploreaza o alta cale de a te apropia de actorie.  “Actoria ca o ruga, ca o intalnire. Povestesc experienta mea, insa nu este ca si cum eu as avea raspunsurile”, mai marturiseste actorul.


Categorii

1. DIVERSE, Convertiri

Etichete (taguri)

, , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

44 Commentarii la “CONVERTIREA ACTORULUI AMERICAN Jonathan Jackson LA ORTODOXIE

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. “Vântul suflă unde vrea şi tu îi auzi glasul, dar nu ştii de unde vine şi nici unde se duce. Aşa este cu tot cel ce e născut din Duhul“

    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=35&cap=3

  2. mult prea frumos…

  3. Tom Hanks, ortodox?? Cel din “Codul lui DaVinci”??

  4. Pingback: Android « Blogu' lui Saurian
  5. CONGRATULATION Emmy Jonathan Jackson!WELCOME IN ORTHODOXY!YOU DID THE BEST STEP IN YOUR LIFE!GOD BLESS YOU AND YOUR FAMILY!

  6. @ Florin M.

    da, Tom Hanks ala…

    mai aparuse si in 1993 intr-un film, “Philadelphia’ in care se
    introduc notele propagandei homo din america (sensibilizarea
    publicului la problemele homo, el fiind actorul principal).
    Dupa ce-a aparut in “Cod”, n-am mai vrut sa mai aud de el.

    Despre istoria lui, gasim pe diverse sites, de ex
    http://www.johnsanidopoulos.com/2009/05/orthodoxy-of-tom-hanks.html
    urmatoarele:

    A fost crescut Catolic, cu mama-vitrega Mormoana, cu o matuse Nazareana
    (zice ca-i un soi de super-Metodist), si ca toti prietenii lui
    din liceu au fost evrei. S-a facut ortodox cand s-a casatorit cu
    Rita Wilson (1988). Sunt comentarii interesante pe acolo…

    Nota de ansamblu e ca TH e Ortodox de anturaj… (se vede din
    ultimele filme).

  7. Am urmarit filmuletul de pe link – la primirea premiului Emmy in 2011, JJ a multumit in primul rand Sfintei Treimi! Si apoi celor din famila sa si altora care l-au ajutat… mi se pare foarte frumos!

    http://ancientfaith.com/podcasts/emmaus/general_hospital Aici este interviul integral luat de Pr Andrew Stephen Damick lui JJ la Ancient Faith Radio. Vorbeste cu multa sinceritate si smerenie, se vede ca de mic a cautat sa Il cunoasca pe Dumnezeu si pana la urma L-a gadit!

  8. @ Florin M.
    Tom Hanks, ortodox?? Cel din “Codul lui DaVinci”??

    De acord si eu cu Florin M. Cred ca Tom Hanks este ortodfox de fatzada. Si asa cred si despre Jonahan. Ar fi frumos sa fie o convertire sincera si chiar mi-as dori sa fie asa, dar am indoieli. Ma gandesc aici la unii din protestantii astia mediatizati care au trecut la ortodoxie si fac propaganda ecumenista, sau baga alte sageti in pledoariile lor. Si mai ales eu cred ca un ortodox nu are ce cauta la Holywood. Holywood-ul este o industrie satanica. Filmele sunt pline de mesaje si imagini distructive ale mentalitatii si sufletelor tinerilor. Cum poti sa intri in Biserica la Liturghie si sa stii ca ai jucat scene sexy sau violente sau mai stiu eu de care. Si in plus Holywood-ul e condus de persoane anticrestine convinse, care nu ar accepta ortodocsi buni in industria asta (decat poate ca sa-i desparta de credintza). Deci vom vedea ce ne va spune viitorul despre Jonathan, ce filme va face, ce scene, sau daca va parasi filmele.

  9. Ps.21

    7. Toţi cei ce m-au văzut m-au batjocorit, grăit-au cu buzele, clătinat-au capul zicând:
    8. “Nădăjduit-a spre Domnul, izbăvească-l pe el, mântuiască-l pe el, că-l voieşte pe el”.

    12. Înconjuratu-m-au viţei mulţi, tauri graşi m-au împresurat.
    13. Deschis-au asupra mea gura lor, ca un leu ce răpeşte şi răcneşte.

    Ps.68

    12. Şi mi-am smerit cu post sufletul meu şi mi-a fost spre ocară mie.
    13. Şi m-am îmbrăcat cu sac şi am ajuns pentru ei de batjocură.
    14. Împotriva mea grăiau cei ce şedeau în porţi şi despre mine cântau cei ce beau vin.

    E ziua invierii si in loc de Hristos a inviat si bucurie ca se converteste un ratacit, chiar daca poate nu stie tot ce are de facut si marturisit de prima data, vin doi baieti plini de evlavie si povestesc parerea lor despre cum urmeaza sa fie sufletul respectivilor. In fata tin sa va zic: daca e ceva rusinos si de ocara in ortodoxie, fatarnicia voastra este. Ca asa au hulit cei care se credeau “din dreapta credinta” pe toti incepand cu Hristos, deci si despre voi sunt versetele de mai sus si ar trebui sa va marturisiti rautatea cu prima ocazie sa nu cadeti sub osanda. Cine sunteti voi sa stiti ce va fi intr-un minut, nu ce va fi sufletul acestor oameni intr-un an? Si cu ce indrazneala veniti sa povestiti ce credeti voi, cine sunteti voi? Vi se pare ca e suficient sa spuneti Crezul cum trebuie, rugaciuni si sa primiti Sfintele Taine si gata, asta e dreapta marturisire? Cu mai mari ca acestea primite a calcat Iuda direct spre portile iadului. Pentru voi Hristos a inviat conditionat. Il recunoasteti numai daca aveti chef.

  10. @ Alexandru:

    Ai dreptate in esenta, dar, iarta-ne, parca nici duhul mustrarilor tale nu este tocmai cel mai bun si mai smerit si mai in acord cu ziua Invierii. Tocmai astazi sa dam drumul la cearta? Mai bine face o vorba indurerata, dreasa cu sarea dragostei, decat un bici din streanguri de cuvinte pe care nu suntem cei mai potriviti a-l manui.

    Iarta-ne! Si sa ne iertam intre noi!

    HRISTOS A INVIAT!

  11. O MARE , O MARE DOAMNE , descopar in fiecare zi lucruri minunate despre ortotocsie , despre cum putini dar buni si smerii vin acasa , pentru ca ortodocsia inseamna drept si ei mici sau mari vin acasa . Ca vedete din cetatea filmului sunt venite acasa ( nu pot folosi convertite ) ma face sa cred ca DA , DA , DA sfanta si adevarat mai micuta biseica ortodoxa este RAI din CER venit . Doamne Ajuta-ne dar astazi mai ales HRISTOS A INVIAT .

  12. Pingback: Interviu cu actorul american Jonathan Jackson despre convertirea la ortodoxie (TRADUCERE INTEGRALA) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  13. “alexandru”
    Sa fie asa cum zici tu. Am spus ca m-as bucura sa fie o convertire sincera a actorului incepator in viata crestina si sa fiu eu cel cu exces de zel care gresesc. Dar nu uita ca “ortodocsi” mediatizati gen Dan Puric vor mai aparea in prim plan. De aia si sunt asa sceptic in privintza lui Jonathan Jackson. Sper sa fie la inceput si sa intre pe calea cea drepata (daca va parasi Holywood-ul ar fi un semn bun).

  14. Am ascultat si eu cam 30 minute din interviul asta http://ancientfaith.com/podcasts/emmaus/general_hospital . Si intr-adevar, este un interviu clar ecumenist. Jonathan are o parere buna despre protestanti, despre catolici, dar ortodocsii sunt “ceva mai buni, mai originali, mai traditionalisti” (idee destul de comuna a curentului ecumenist). Dar, din partea unui incepator sa zicem ca se accepta (cu toate ca, catehumenul trebuie invatzat despre dreapta credintza, erezii, catolicism, ecumenism). Eu vreau sa spun ca trebuie sa fim atenti la mesaje ecumeniste de acest gen. Daca omul e sincer (si poate e, nu dau eu sentintza finala) atunci totul e bine. Spune si lucruri frumoase, dar eu unul nu am incredere in el.
    “alexandru”: – Sunt multi asa zisi “rataciti convertiti” care nu fac decat sa atace ortodoxia si adevarul din interior. Este asa de rau sa fim atenti la aceste mesaje neortodoxe? Era un articol foarte bun al Pr. Mihail Stanciu despre Klaus Keneth care se potriveste si aici.

  15. HRISTOS A INVIAT!
    Ce bine ar fi sa stim sa deosebim duhurile. Daca dupa ce asculti interviul cu JJ spui este unul ecumenist, nu stiu ce sa mai cred. Insasi ortodoxia noastra ne invata sa fim iubitori cu toata lumea. Eu pana acum nu am citit la vreun Sfant sau nu am auzit la mari nostrii duhovnici sa arunce cuvinte grele asupra altor religii, ba chiar gasesc la acest minunat om duhul adevarat al ortodoxiei si cum Adevarul nu se dezbate pentru ca este Persoana, atunci acest duh este unul singur, problema este daca il recunoastem sau nu. Recomand sa ascultati (“in pace”) acest interviu si cred ca poate aduce o mare bucurie si poate fi o mare invatatura despre ortodoxie chiar si pentru marii traitori, mai ales pentru ei.
    Sa nu uitati ca el nici macar nu era botezat cand i sa luat acest interviu.
    Sa ne amintim ce a facut Tatal cand a venit “fiul ratacit”, nu a inceput sa creada in gandul lui “de ce sa ma mai zbat ca asta poate iara pleaca, ca pana acum mi-a dat destule dovezi ca nu pot avea incredere in el”, ci prin insasi bunatatea cu care l-a primit a consolidat hotararea fiului ratacit.
    Inchei cu un lucru pe care acest actor l-a surprins ca extraordinar in ortodoxie (si este) “Binecuvantati si ma iertati!”

  16. Am ascultat “in pace” acest interviu.
    “Insasi ortodoxia noastra ne invata sa fim iubitori cu toata lumea.” – Suntem iubitori cu toata lumea dar nu trebuie sa fim iubitori cu inselaciunea vrajmasului, cu erezia. Cu omul nu am nimic, cu erezia care e opera vrasmasului, am, incerc sa ma feresc de ea.
    “Eu pana acum nu am citit la vreun Sfant sau nu am auzit la marii nostrii duhovnici sa arunce cuvinte grele asupra altor religii” – inseamna ca n-ati citit destul. Nu numai ca spun Sfintii parinti ca alte religi sunt gresite, dar spun mai mult, spun ca toate religiile sunt gresite in afara de ortodoxie. Au fost sinoade intregi care au dat anatemei erezii din fel de fel de religii. De fapt ortodoxia nici nu poate fi pusa in aceeasi oala cu “alte religii”. Ortodoxia este singura cale de mantuire.
    Oricum vizavi de Jonathan ramane sa vedem ce va face pe viitor. Am spus, eu cred ca ori a gresit ca e incepator si abia acum invata, ori poate face parte din curentul ecumenist, nu am de unde sa stiu sigur, viitorul ne-o va arata. Dar deocamdata e sigur ca are si idei gresite care nu trebuie luate de bune.

  17. Ca si la acest actor si la mine ati inteles ce ati vrut. Un singur lucru vreau sa explic; prin “cuvant greu” m-am referit la cearta (…) fara iubire nimic nu facem si va mai scriu un lucru, fara iubire nici duhurile nu le deosebim si mai aruncam cu noroi unde nu stim, dar sa ne rugam sa nu ni se spuna si noua celor putin mai prozeliti, la judecata, “Niciodata nu v-am cunoscut pe voi. Departati-va de la Mine cei ce lucrati faradelegea”. Si Apostolul spune: “de as avea atâta credinta încât sa mut si muntii, iar dragoste nu am, nimic nu sunt” (ICor. 13,2). Cu pacea… trebuie sa aduca lumina si dragoste..
    Doamne ajuta!

  18. @ Nou si vechi,

    Ce anume v-a deranjat mai exact la ce a spus JJ?

  19. mo
    Dar apararea adevarului Dumnezeiesc nu face si ea parte din dragostea de Dumnezeu? Trebuie sa fim atenti si sa respingem ideile pacatoase si eretice si sa promovam adevarul si nu minciuna. Problema este ca sunt unii care cum vad pe cineva ca a contrazis ecumenismul, sau alte religii, sau a rostit cuvantul erezie, mai ales daca e ortodox, gata, ala e habotnic, ala se cearta, ala e neiubitor, ala arunca cu noroi, sau e prozelit. Eu unul recunosc, arunc cu noroi in inselari, dar nu in oameni. Incerc sa nu ma cert cu nimeni. Citatele pe care le-ati dat nu se potrivesc aici. Eu zic ca astea se potrivesc mai bine: “Daca voi veti tacea, pietrele vor vorbi” ; “Tot cel ce incalca si nu are invatatura lui Hristos nu Il are pe Dumnezeu” ; “Oamenii eretici vor inainta din rau spre mai rau inseland si fiind inselati” – II Tim 3, 13. ; “Cel ce se arata a fi prieten al lor, vrajmas al lui Dumnezeu este” – Iv 4,4 ;
    “Pentru ce ma chemati Doamne , Doamne si nu faceti ce va spun?” Lc 6, 46. Ereticii spun Doamne Doamne dar ei nu asculta de Dumnezeu si de poruncile lui date prin apostoli si prin Sfintii Parinti ci isi fac ei propriile lor porunci care se opun si combat poruncile cu adevarat Dumnezeisti.

  20. Mirela
    Jonathan are o parere buna despre protestanti, despre catolici, dar ortodocsii sunt “ceva mai buni, mai originali, mai traditionalisti” (idee destul de comuna a curentului ecumenist). Lauda Vaticanul si Biserica Catolica si pe protestanti, curentul protestant. Acestea nu sunt idei ortodoxe.

  21. Sa nu uitam ca acest om a facut, deocamdata, ce nici unul din cei care comentam aici nu putem; in mijlocul intregii lumi fara de Dumnezeu a cinematografiei (pe care si eu o condamn) a marturisit pe Sfanta Treime si sa nu uitam ca el nu lauda pe catolici in detrimentul ortodoxiei ci ii separa in mod clar de noi. Afirm cu tarie ca acest om este unul din cei pentru care Domnul Nostru Iisus Hristos va spune: “mărturisi-voi şi Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri”(Mt 10, 32). Faptul ca el este azi ortodox mie nu imi spune decat ca Dumnezeu lucreaza si daca suntem atenti la ce marturiseste el ne dam seama ca intr-adevar a fost si este un cautator sincer. Eu vad in aceasta convertire un exemplu si o nadejde nu numai pentru lumea occidentala, ci si pentru intreaga lume, DA SE MAI POATE SA AJUNGEM LA CONOSTINTA ADEVARULUI DACA SUNTEM SINCERI. Mi-am dat sema ca oricine de pe acest glob se poate mantuii. Desi stiam , iata si un exemplu concret langa noi. Acest om cauta de mic si Dumnezeu i s-a descoperit. Daca privim mediu din care vine si vedem ce cuvinte spune, ar trebuii sa ne inclinam in fata lui. Eu in continuare am o parere buna despre intreaga lume nu numai despre unii si altii, iar acest om imi intareste speranta ca omenirea sincera il va gasi negresit pe Dumnezeu, care este numai in ortodoxie descoperit in adevar. Cred ca nu este de condamnat un om ca el, star de cinema si cantaret, bogat, faimos, care de o viata este in lumea aceasta si care acum se elibereaza. Acest om nu este un ecumenist ci este un marturisitor. Atasez si un clip relevant zic eu, in care aminteste de Sf Treime de rugaciune si de un preot ortodox … http://www.youtube.com/watch?v=gumL0PqgyuY Pace!

  22. Iata de cand cauta acest om (si atunci era protestant sau altele). Dupa atatea cautari sa ajungi la ortodoxie ce poate fi mai exemplar pentru toate lumea lor. Totusi el a cutat de atunci :
    1 http://www.youtube.com/watch?v=YHPQmKfuVTo&feature=relmfu
    2 http://www.youtube.com/watch?v=7Zg08TYtkvg&feature=relmfu
    3 http://www.youtube.com/watch?v=Jp3iU3yM_ak&feature=relmfu
    4 http://www.youtube.com/watch?v=gumL0PqgyuY&feature=related
    5 http://www.youtube.com/watch?v=b1Uyp562XDI&feature=related
    si mai sunt , dar este destul de relevant
    Dupa atata marturisire sa il fi lasat Domnul acolo..

  23. Sunt idei frumoase, sper si eu sa fie sincera convertirea lui. Dumnezeu lucreaza si acum in lume si o parte buna e clar ca se poate vedea si in aceasta convertire. Sa vedem ce va face pe viitor. Eu unul sunt un pic mai sceptic deocamdata. (am vazut un caz asemanator la Klaus Kenneth, care continua sa propage ecumenismul la mult timp dupa convertirea lui la ortodoxie) Nu-mi inspira incredere Jonathan. Dar la fel de bine se poate sa si gresesc. Deocamdata, ca incepator, Johnatan are o directie ecumenista. Sper sa si-o schimbe.

  24. @Nou si vechi,

    Fii atent, am impresia ca ai inteles gresit s-au te-ai grabit. Citeste, te rog, cand ai timp, traducerea integrala a interviului, corectat pe alocuri (mai e un articol postat ulterior, aici:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/04/18/jonathan-jackson-convertire-interviu-complet/

    Jonathan are o parere buna despre protestanti, despre catolici, dar ortodocsii sunt “ceva mai buni, mai originali, mai traditionalisti”

    O sa vezi ca nu e asa cum spui. El vorbeste despre ce credea inainte de a veni la credinta ortodoxa, nu cum gresit ai inteles, ca face propaganda ecumenista. El nu vorbeste de bine despre cultele protestante, ci despre oameni, in sensul ca ar putea fi convertiti la ortodoxie daca ar sti despre aceasta mai multe.
    In plus, nici nu era un protestant convins, de aceea nu se ducea in “bisericile” protestante, ci se intalnea cu mai multe persoane acasa la el, cu care discutau despre Dumnezeu, tocmai pentru ca nu avea o parere buna despre acele culte (din pacate nici ce facea el nu era mai presus, intrunindu-se cu harismatici).
    Pe urma, eu n-am gasit unde vorbeste frumos de catolici, doar de Vatican, care l-a uimit, cand l-a vizitat, mai ales prezenta moastelor Sfintilor l-a impresionat. Gandeste-te ca el e american (in America credinta e mult simplificata, nu exista icoane sau statuete, ca la catolici, nici Slujbe ca la noi). Pentru un crestin protestant, american mai ales, unul care in viata lui nu a vazut asa ceva, Vaticanul, arhitectura (Pieta mai ales), picturile, te dau pur si simplu pe spate (stiu de la o prietena, ortodoxa, care a fost acolo si mi-a povestit). Asa ca nu vad nimic rau faptul ca s-a declarat uimit. Asadar, nu pe catolici ii lauda (ba chiar spune si de ce nu a acordat incredere Catolicismului, si de ce nu e de acord cu el, despre infailibilitate, de ex (ceeea ce arata ca e o persoana inteligenta, sau inspirata, bravo lui ca a stiut sa discearna).

    Apoi, parintele care ii ia interviul este un preot ortodox, nu un reporter oarecare. Pe urma te-a necajit faptul ca pe ortodocsi ii vede “doar” mai traditionalisti, mai originali. Dar tocmai asta e partea buna, cea care l-a condus spre Ortodoxie. El cauta credinta veritabila, cea de pe vremea Sfintilor Apostoli si imediat dupa aceea. Deci ce e rau in asta? Daca ai fi fost in locul unuia care vrea sa gaseasca adevarata credinta, nu tot dupa asta te-ai ghida? Adica, e normal, nu? El defapt, povesteste cautarile sale, cum a ajuns la credinta cea adevarata. De aceea, cred ca l-ai nedreptatit pe bietul Jonathan, care nici macar nu apucase sa se boteze, iar de catehizat… a fost autodidact, a citit singur, o sa vezi cand vei citi, da exemple de carti ortodoxe carora le face reclama, si care l-au marcat in sensul bun. Nu stiu daca a apucat sa citeasca despre erezii, insa tot e bine, deocamdata, ca a venit la Ortodoxie. O sa aibe timp sa afle (mai ales ca e un tip studios si atras de religie, de Dumnezeu, are ravna, cum s-ar spune, ceea ce nu putem spune despre multi dintre crestinii ortodocsi care chiar frecventeaza Biserica (una sunt eu…)

    “Nu-mi inspira incredere Jonathan” – mai, pai nici macar nu il cunosti si te grabesti cu suspiciunile, in loc sa te bucuri ca Domnul a mai primit o oita in turma Sa. Mie imi inspira, din tot ce a spus, cum s-a simtit venind la Ortodoxie, cat de bucuros se vedea ca este, cu cat entuziasm vorbeste… se vede ca nu a facut o convertire de forma, ci dintr-o aspiratie sincera. El de mic a fost in cautarea lui Dumnezeu, oare cati dintre noi putem spune asta? Si mai ales daca ne-am gasi intr-o familie protestanta…

    Concluzionand, JJ nu transmite niciun mesaj eretic in interviu, dimpotriva, explica ce l-a deranjat la protestanti si catolici si face o buna propaganda ortodoxiei, pe care am inteles ca are de gand sa o promoveze, mai ales in cercul lui de cunostinte din America, care nu este deloc mic. Vezi, de ex. in video in care e filmat primind un premiu, cum multumeste in primul rand Sfintei Treimi (si nu se rusineaza ca altii sa vorbeasca despre Dumnezeu). Asadar, citeste traducerea integrala de la link-ul dat mai sus, si mai vorbim.

  25. @Nou si vechi:

    “daca va parasi Hollywood-ul va fi un semn bun”

    Oare? Era un interviu mai vechi cu un arbitru de fotbal roman, a fost dat chiar si aci pe site, l-ati cetit?

    Totusi, vad ca domnia voastra cunoasteti (mai bine) planurile lui Dumnezeu si ce ar trebui sa faca cu bietul Jon. Dar atunci, ma intreb, cine va mai marturisi acolo pe Hristos, va supuneti dumneavoastra incercarii in locul sau?

    Apropo, de convertitul Eugene Rose ce parere aveti, credeti ca a scapat din ghearele ecumenismului? Il putem trata cu condescendenta sau il lasam sa se mai “coaca” olecuta, macar un 10-20 de ani, asa? 🙂

    “Oricum vizavi de Jonathan ramane sa vedem ce va face pe viitor. Am spus, eu cred ca ori a gresit ca e incepator si abia acum invata, ori poate face parte din curentul ecumenist, nu am de unde sa stiu sigur, viitorul ne-o va arata. Dar deocamdata e sigur ca are si idei gresite care nu trebuie luate de bune.”

    Acelasi lucru il putem spune despre orice convertit, desigur. Eu insa sunt nedumerit de altceva: ce facem cu ei, cu convertitii astia, pana la momentul in care decidem ca sunt “siguri“: ii bagam in carantina, in ceva tarc, o zarca mica cu demascari si interogari regulate?

    Cu atatea griji fata de “convertiti” eu zic sa avem luare aminte la noi, sa nu carele cumva sa cadem noi acolo unde (deja) ii vedem cazuti pre altii. Ce bine ar fi sa fim la fel de prevazatori si la fel de intransigenti cu noi insine. Nu de alta, dar oare noi ne-am convertit cu adevarat?

  26. Si interviul cu arbitrul Tudor, vad ca adminul l-a ratat (precum unii fotbalisti de la Steaua, ratand chiar si aflati in fata portii goale 🙂 ):

    – Atunci, trecand la chestiuni du­hovnicesti, imi amintesc cuvantul unui parinte care spunea: “Eu nu inteleg fotbalul… Atata energie… atata efort ca sa ajungi la minge si, cand ajungi la ea, ii dai cu piciorul”.

    – Da, nici eu nu inteleg ce caut in fotbal la momentul asta. Dar nu am blagoslovenie sa ies.

    – De la duhovnic?

    – Da.

    – Si e bine in fotbal?

    – E bine pentru ca, din punctul meu de vedere, iti ofera un drum catre Dumnezeu. Prin greutatile pe care le ai te ajuta sa mergi pe o anumita carare.

    – Adica poate fotbalul sa duca la Dumnezeu?

    Orice poate sa duca la Dumnezeu. Cu atat mai mult fotbalul, care e dificil.

    – A intrebat cineva odata un ierarh de-al nostru daca Dumnezeu iubeste fotbalul. Si acela i-a raspuns: “Cred ca lui Dumnezeu nu-i pasa de fotbal”…

    Eu cred ca Dumnezeu ii iubeste pe toti. Indiferent daca sunt in fotbal sau nu. Ii iubeste si pe cei care sunt acolo.

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/08/05/suflete-schimbate-la-fata-1-alexandru-tudor-marturisirea-de-credinta-si-minunile-din-viata-unui-arbitru-roman-de-fotbal/

    Tot de acolo, inca un fragment “tare” (unii i-ar zice de-a dreptul genial) si amuzant, in felul sau:

    – Poti sa te rogi in timp ce arbi­trezi?

    – Foarte greu…

    – Adica stau la gat impreuna cru­cea si fluierul?

    – Stau, dar rugaciunea e foarte grea in timpul jocului. Trebuie sa te rogi inainte sau dupa.

    – Banuiesc ca sunt totusi si altii care se roaga in timpul jocului, poa­te chiar in mod serios. Nu ma refer la cei care se roaga din tribuna, ci la cei care chiar joaca. Pot sa fie cu gandul la Dumnezeu in timp ce sunt in fuga dupa minge?

    – M-a intrebat un jucator acum, de curand: “Domnu’ Tudor, puteti sa va rugati tot meciul rugaciunea inimii?”. Cand l-am auzit, am zis: “Frate, dar du-te la duhovnic si ia blagoslovenie intai!”. Eu nici nu ma gandisem la treaba asta. Dar el… Vezi? Un jucator care a fost foarte ajutat de Dumnezeu, in sen­sul ca a dat goluri decisive pentru echipa lui.

    Eu, dupa ce am cetit acest interviu, m-am linistit. Poate reusiti si dumneavoastra. Slava lui Dumnezeu pentru toate, dupa cum bine spune o doamna tare de treaba si pe care o “suspectez” c-ar fi cu un picer in Rai.

    Deci, domnu’ NousiVechi, puteti sa va rugati tot meciul rugaciunea inimii? 🙂

  27. Mirela
    Am citit acum interviul de la linkul pe care mi l-ati dat.
    Insa interviul nu e tradus intergal puteti verifica si veti vedea ca nu e tradus integral..
    Chiar am dat minutele din interviul original care e aici
    http://ancientfaith.com/podcasts/emmaus/general_hospital unde am gasit eu probleme.
    min 4.50 – 5.00 “, nu doream sa fac parte dintr-o confesiune, imi doream sa fac parte din marea familie crestina, insa nu stiam ce inseamna asta, cu adevarat.” in clip spune asa “I wannted to belong to the holl world wide cristian movement.” – Care este “the holl world wide crestian movement”? Este ortodoxia? Nu cred, este miscarea ecumenista.
    Min. 06.00 – “get connected with the charismatic movement, we did a home church.” Zice ca au fost supravegheati de un pastor la intalnirile lor, pe o perioada de doi ani si jumatate.
    Min. 6.15 – 6.40 Si afost grozav. “wich was great, it was a very poewrfull time, it was an amazing experience”. Ati vazut vreodata rugaciunile carismaticilor, ale penticostalilor? Sunt si pe youtube. Acolo e Satana cu duhul lui cel rau si inselator peste oamenii aia nu e Dumnezeu. Eu unul daca as fi scapat din inselatoria aia as fi fost ingrozit si scarbit de amintirea clipelor alea prin care am trecut, nu as fi spus ca a fost grozav.
    Minutul 7: zice de miscarea carismatica prin care a trecut “some beautifull amazing experiences” – eu zic ca asta nu e ortodoxie sa lauzi miscarea carismatica.
    Min 7.35, iar lauda miscarea protestanta. Zice ca au dorintza de a-L intalni pe Dumnezeu, Il experimenteaza, dar nu au traditia Bisericii, dar sunt exact in locul in care trebuie , ei il cauta pe Dumnezeu, …
    Protestantii sunt in inselare, nu sunt deloc unde trebuie si nu fac deloc ce trebuie. Doar unul care ajunge sa isi puna seriose probleme vizavi de protestantism si incepe sa caute altceva ajunge la ortodoxie.
    Min 14.25 Spune ca a citit 16 carti de Papa Benedict, de Ioan Paul al II-lea “beutifull bokks, powerfull stuff”, dar sunt unlele lucruri cu care nu a fost de acord in special infailibilitatea. Eu unul am citit ceva din papa Benedict, “Sarea pamantului” si e plina de aberatii si erezii la tot pasul. Infailibilitatea chiar e un punct din marea multime de erezii pe
    care le are catolicismul. In nici un caz “beutifull bokks, powerfull stuff”.
    Min 15.20 spune ca afost la slujbe catolice unde a fost foarte miscat de Duhul Sfant. A simtit ca “waw, this is a hystoric faith”. Apoi spune ca la catolici se simtea in biserica medievala si apoi la ortodocsi se simtea ca in istoria antica a Bisericii. Adica da de inteles ca ortodoxia e ceva mai traditionala decat catolicismul. Ori asa ceva e fals, ortodoxia e Biserica, catolicismul e altceva, e antibiserica.

    Mai spune Jonathan
    “Dar dupa aceea, am simtit ca Duhul Sfant imi zice: Ramai pana la sfarsit!” Asta e caracetristica a protestantilor si sectarilor, ei aud si vorbesc direct cu Duhul Sfant. Sunt ei si Duhul Sfant.
    “Actoria ca o ruga, ca o intalnire. Povestesc experienta mea, insa nu este ca si cum eu as avea raspunsurile”. Actoria ca o ruga? Hai sa fim seriosi. Ce are Holywoodul si filmele alea pline de spurcaciuni cu rugaciunea.
    Jonathan este in trupa de rock Enation.
    “Enation is an American independent rock band.” Industria muzicala e cel putin masonica si anticrestina, daca nu chiar satanica, este condusa de evrei. Iar cea rock este de-a dreptul satanica. Vedetele de succes mai ales in muzica colaboreaza cu masoneria, cu illuminatti, daca nu chiar cu
    satanismul. Iar vedetele rock cu atat mai mult.

    Iata unele dintre motivele pentru care nu am eu incredere in Jonathan si ortodoxia pe care el o propaga.

  28. Alin-7
    Mai ales in ziua de azi cand este atata inselaciune este foarte bine sa fim prevazatori.
    Nu cunosc cazul lui Eugen Rose.
    Spuneti ca eu cunosc planul lui Dumnezeu cu Jonathan. Nu il cunosc, dar cunosc porunca lui Dumnezeu care ne spune sa ne ferim de rataciri si erezii si sa cautam adevarul.
    Pe “convertiti” nu ii bagam in carantina, dar nici nu luam de bun tot ceea ce auzim de la ei, mai ales cand vin si propaga ecumenismul. Eventual daca putem ii ajutam sa afle adevarul, iar daca nu putem, incercam noi sa pastram si sa aparam adevarul. Nu uita ca si in ortodoxie sunt lupi necrutatori care vor sa duca pe multi la inselare.
    Rugaciunea inimii sigur nu pot sa o fac in timpul meciului. Dar nu mai intru acum si in interviul lui Tudor ca sar din una in alta. Oricum sper ca nu sunt cartitorul cotidian care scoate la iveala partea goala a paharului. Eu unul am vazut la Jonathan chestii nasoale pe care le-am aratat. Pentru noi, e bine sa ne bucuram de o convertire, ne aduce bucurie si incurajare. Noi romanii suntem mai departe de lumea occidentalilor si nu urmarim indeaproape evenimentele, declaratiile interviurile de la ei. Ca parte plina a paharului pe care o vad este ca poate o parte din fanii lui Jonathan vor fi de acum interesati de ortodoxie.

  29. Admin, articolele acestea mi le-ati fi indicat si daca as fi spus despre Klaus Kenneth ca este in inselare si ca propaga ecumenismul?

  30. @Nou si vechi:

    A facut acest actor turnee de propovaduire ortodoxa, in care s-a autopropus drept model, invatator si indrumator al maselor nestiutoare din popor?

  31. Nu, dar asa a inceput si Klaus Kenneth ca un convertit, care a gasit in sfarsit calea dupa multe cautari si rataciri. Acest actor propaga ecumenismul ca si Klaus. Isi lauda experientele protestante (ratacirile) prin care a trecut, spunand ca sunt bune, sunt trairi puternice, emotionante etc, asa cum face si Klaus. Inca are acel duh protestant. Canta rock ca si Klaus. In plus mai este si actor de succes la Holywood. Eu zic ca sunt asemanari intre ei si ca Jonathan are destule puncte care ridica semne mari de intrebare.

  32. @Nou si vechi:

    Aha, deci e vinovat pentru ceva ce inca nu a facut. Buna treaba, perfect ortodoxa.

    Nu era mai simplu sa se constate ca acest convertit are unele opinii care sunt gresite, care nu il anuleaza ca nou membru al Bisericii?

  33. Nu a facut? Nu canta rock? Nu e actor la Holywood? Nu propaga ecumenismul? Nu este si el in duhul proestant in care e si Klaus? Cum se boteaza el fiind cantaretz de rock si actor la Holywood? Cum se boteaza el cu ideile astea ecumeniste pe care le are? Pacatul trebuie lasat cand te apropii de Biserica. Oricum nu e de luat de model.
    Si in plus eu am spus ca are unele opinii gresite. Am spus ca:
    1. ori e incepator si greseste;
    2. ori e lup in piele de oaie.
    Am spus: sa vedem ce va face pe viitor, nu am sustinut sus si tare ca e lup in piele de oaie. Dar am spus ca deocamdata mai are multe probleme.
    Deci acum imi dati dreptate ca propaga ecumenismul si are opinii gresite? Are directie ecumenista? Are in interviul sau erezii ecumeniste sau nu?

  34. @Nou si vechi:

    Fratia ta ai o obsesie, noua, veche, nu stim, poate perpetua. E bine sa scapi de ea.

    Deci nu face ce face Klaus, ADICA: nu tine conferinte si nu e propovaduitor al ortodoxiei, cel putin nu din cate stim noi. Nu ne-am referit la stilul de viata pentru ca asa, (mutatis mutandis) si tu faci ce face Klaus – mananci, bei, dormi, faci ce face si el, asa ca pazea! 🙂 A dat un interviu si noi l-am dat, nu inseamna ca il dam exemplu pentru stilul de viata sau ca ce zice el sunt literele de aur ale predaniei. Ce e asa greu de inteles?

    Deci acest actor are opinii gresite, da, insa asta nu inseamna ca nu s-a convertit, ca nu e membru al Bisericii, si nici nu poate fi pus pe acelasi plan cu un guru cum e Klaus, pentru ca nu isi propune sa INVETE pe altii.

  35. Poate am si un pic de obsesie. Dar mie mi se pare ca aici sunt si idei periculoase pentru ortodoxul care citeste acest articol.
    “Intr-un interviu acordat Parintelui Andrew Spephen Damick pentru postul de radio Ancient Faith Radio, Jonathan Jackson povesteste despre devenirea lui ca ortodox practicant si cum se impaca smerenia cu statutul de star la Hollywood.” – smerenia se impaca cu statutul de star la Holywood?
    “Cum se impaca smerenia, care e calea ortodoxiei, cu statutul de star caruia fanii ii spun cat de minunat este?”
    “Cum v-a influentat credinta cariera artistica?” – oare are treaba credintza cu actoria la Holywood? L-a ajutat Dumnezeu sa ajunga acolo, in mijlocul pacatului?
    “Aflat in turneu cu formatia sa Enation … ” – Jonathan canta rock, urmeaza sa se boteze, toate sunt bune.
    “Actoria ca o ruga, ca o intalnire.” – iar o aberatie.
    Ca sa nu mai spun de ereziile ecumeniste din interviul pentru pentru postul de radio Ancient Faith Radio.
    In primul rand am vrut sa semnalez niste lucruri neortodoxe.

  36. @Nou si vechi:

    Ok, le-ai punctat, s-au discutat si rasdiscutat, hai sa mai facem si altele de-acum.

  37. @Nou si vechi,

    min 4.50 – 5.00 “, nu doream sa fac parte dintr-o confesiune, imi doream sa fac parte din marea familie crestina, insa nu stiam ce inseamna asta, cu adevarat.” in clip spune asa “I wannted to belong to the holl world wide cristian movement.” – Care este “the holl world wide crestian movement”? Este ortodoxia? Nu cred, este miscarea ecumenista.

    Vad ca citezi doar o parte din propozitie, rastalmacindu-i sensul. Fraza completa este: “I wannted to belong to the holl world wide cristian movement, which I have no concept of what that might mean, as Universal Church” – deci voia sa apartina Bisericii Crestine Universale, adica Bisericii, desi nu intelegea prea bine ce presupune aceasta dpv practic. Asadar nu unei anumite miscari, deci nu se referea la o miscare ecumenista, despre care cred ca habar nu are.

    Min. 06.00 – “get connected with the charismatic movement, we did a home church.” Zice ca au fost supravegheati de un pastor la intalnirile lor, pe o perioada de doi ani si jumatate.

    Aceasta este deja tradus, si da zice a AU FOST, este ceva ce a facut in trecut. Adica tu acum ce faci, il critici pentru practicile lui din trecut? Dar de Sf. Pavel ce ai fi spus? Sau de Sf. Ciprian sau Sf. Moise Etiopianul? E totusi absurd ca te iei de trecut, in fond omul a povestit ce obisnuia sa faca el mai inainte de a veni la ortodoxie.

    Min. 6.15 – 6.40 Si afost grozav. “wich was great, it was a very poewrfull time, it was an amazing experience”.
    Minutul 7: zice de miscarea carismatica prin care a trecut “some beautifull amazing experiences” – eu zic ca asta nu e ortodoxie sa lauzi miscarea carismatica.

    El vorbeste transpunandu-se in trecut, vorbeste despre impresiile pe care le-a avut atunci, “amazing experiences” erau atunci pentru el, insa ERAU. Caci daca ar fi avut aceeasi parere buna si in prezent, precum spui, oare ca ar mai fi cautat Biserica Universala? Ar mai fi venit la ortodoxie? Si inca ceva, gandeste-te ca la momentul interviului el nici macar nu fusese botezat!!! Sunt sigura ca dupa botez, dupa ce a simtit cu adevarat Harul lui Dumnezeu, ar avea opinii ceva mai radicale despre experientele lui din trecut. Deci el la momentul vorbirii nu avusese inca experienta trairii in Duhul Sfant, si acest lucru este foarte important, de aceea nu e cazul sa fie judecat prea aspru. Nu vorbim despre un ortodox care a stat ceva timp in Biserica si simpatizeaza cu protestantii sau charismaticii, ci de un incepator care nu fusese probabil catehizat (sau prea putin) si mai ales un nebotezat. Peste asta ai trecut mult prea usor.

    Min 7.35, iar lauda miscarea protestanta. Zice ca au dorintza de a-L intalni pe Dumnezeu, Il experimenteaza, dar nu au traditia Bisericii, dar sunt exact in locul in care trebuie , ei il cauta pe Dumnezeu, …

    Mai exact zice “I think that at the heart of this earning that protestant charismatic people have, is a earning to encounter God, to experience Him, to learn who He is and they don’t have the tradition of the Church, so they are creating new traditions, but I that for the most part, people’s heart are absolutely in the right place, they are searching for God, for answers.”
    Spune nu de protestanti, ci anume de acel grup de charismatici pe care i-a intalnit, si nu spune ca ei sunt in locul care trebuie, ci ca inima lor este in locul care trebuie, si explica mai departe, in sensul in care acestia sunt dornici sa il afle pe Dumnezeu si sa-L experimenteze, de aceea si spune ca acesti charismatici ar putea fi atrasi spre Ortodoxie mai mult decat spre protestantismul clasic.

    Min 14.25 Spune ca a citit 16 carti de Papa Benedict, de Ioan Paul al II-lea “beutifull bokks, powerfull stuff”, dar sunt unlele lucruri cu care nu a fost de acord in special infailibilitatea.

    Nu spune “beatiful books”, ci “beatiful things”, adica a gasit niste lucruri frumoase dar spune ca au fost lucruri cu care nu s-a putut impaca, precum infailibilitatea papei. Or fi erezii in acele carti, evident, dar pentru un prostestant informatia respectiva era chiar un “upgrate” fata de ce cunostintele pe care le avea din protestantism despre lume, credinta si Dumnezeu. Si presupun ca or fi fost si lucruri frumoase scrie in acele carti, nu doar erezii. El inca nu are notiunea ereziei, precum o are cineva care cunoaste subiectul, de aceea nici nu ar fi cazul sa avem mari pretentii de la un catehumen.

    Min 15.20 spune ca afost la slujbe catolice unde a fost foarte miscat de Duhul Sfant. A simtit ca “waw, this is a hystoric faith”. Apoi spune ca la catolici se simtea in biserica medievala si apoi la ortodocsi se simtea ca in istoria antica a Bisericii. Adica da de inteles ca ortodoxia e ceva mai traditionala decat catolicismul. Ori asa ceva e fals, ortodoxia e Biserica, catolicismul e altceva, e antibiserica.

    Da, povesteste cat de miscat era, pt asa simtea el ATUNCI. “I felt like…”, si asta e ce gandea el atunci, ca aceea e credinta istorica (pe care si-o dorea), dar imediat dupa aceea spune ca a simtit ca fiind o credinta medievala si nu cea veche. “Adica da de inteles ca ortodoxia e ceva mai traditionala decat catolicismul.” – era ceva ce gandea el atunci, cum incerca sa inteleaga, era criteriul sau de departajare a credintei adevarate: vechimea (ceea ce e si foarte corect), nu fals, si depinde si cum interpretezi. E clar ca nu cunoaste subiectul bine incat sa realizeze ca toti care s-au desprins din Biserica, s-au indepartat de Hristos (nici unii ortodocsi de la noi nu cunosc bine acest aspect).

    “Dar dupa aceea, am simtit ca Duhul Sfant imi zice: Ramai pana la sfarsit!” Asta e caracetristica a protestantilor si sectarilor, ei aud si vorbesc direct cu Duhul Sfant. Sunt ei si Duhul Sfant.

    Ei, asta-i… le interpretezi pe toate negativ. Atat s-a priceput el sa spuna, probabil o fi fost o voce interioara (a propriei constiinte sau a ingerului pazitor) care l-a indemnat sa ramana, dar e clar ca a fost si un ajutor de la Dumnezeu acolo. Sa stii ca atunci cand omul cauta pe Dumnezeu cu sinceritate, Dumnezeu ajuta uneori chiar in chip minunat (desi nu ceva mai presus de fire i s-a intamplat lui JJ). Precum Sfantului Eustatie Plachida, caruia Hristos i-a vorbit dupa ce i s-a aratat o cruce luminoasa intre coarnele cerbului pe care il vana, a auzit glasul Domnului care l-a chemat.
    (“Eu sînt Iisus Hristos, care Dumnezeu fiind, pentru mîntuirea ome-nească îmbrăcîndu-mă în trup, de voie am pătimit, şi cruce am răb-dat; iar tu, neştiindu-Mă, Mă cinsteşti, pentru că lucrurile tale cele bune, şi milosteniile cele multe s-au suit înaintea Mea, şi Mi-am adus aminte să te mîntuiesc pe tine. De aceea, M-am arătat ţie prin această vieţuitoare, ca să te vînez întru cunoştinţa Mea, şi să te unesc cu credincioşii robii Mei, pentru că nu vreau ca omul cel ce face lucruri drepte, să piară încurcîndu-se în cursele vrăjmaşului.”)

    “Actoria ca o ruga, ca o intalnire. Povestesc experienta mea, insa nu este ca si cum eu as avea raspunsurile”. Actoria ca o ruga? Hai sa fim seriosi. Ce are Holywoodul si filmele alea pline de spurcaciuni cu rugaciunea.

    Asa incearca el sa o interpreteze, nu stiu ce sa spun, ca nu am citit cartile lui, dar spunea ca va scrie in carte in care va trata din aceasta perspectiva. Dar in orice lucru pe care il faci, conteaza mult si gandul pe care-l pui.

    “Enation is an American independent rock band.” Industria muzicala e cel putin masonica si anticrestina, daca nu chiar satanica, este condusa de evrei. Vedetele de succes mai ales in muzica colaboreaza cu masoneria, cu illuminatti, daca nu chiar cu satanismul. Iar vedetele rock cu atat mai mult.

    Nu poti sa generalizezi. Ce inseamna industrie muzicala masonica? Ca cei care ajuta sa te lansezi te obliga sa introduci niste versuri anticrestine, eventual un videoclip cu simboluri… Trupa lui nici macar nu e una de rasunet, ca sa poti sa o banuiesti de asa ceva. Nu orice trupa de muzica este anticrestina, versurile melodiilor ma indoiesc ca sunt anticrestine (el fiind liderul trupei).

    Sunt si niste prejudecati la mijloc dar si multa generalizare. E o gandire in sabloane aceasta. E clar ca tu pui gandul rau inainte, esti negativist.

    Insa nu pot sa inteleg cum de poti avea atatea pretentii de la un fost protestant (american pe deasupra, caci in America erezia e la ordinea zile) si incepator si nebotezat… Mie asta imi scapa, si sincer nu iti inteleg pretentiile in acest context. Si cand analizam lucrurile, corect este sa le sa punem pe toate in balanta, pentru a ne forma o opinie, si nu sa scoate doar cateva lucruri negative (petrecute oricum in trecut) si sa ne facem o idee doar dupa acestea. Ai sarit usor peste lucrurile deosebite pe care le-a spus, precum “Ortodoxia e cel mai frumos lucru pe care il poti trai. [… ]aici te simti “Acasa” adresat fanilor sai, precum si ce a spus despre trairea Sfintei Liturghii, traire pe care nu stiu cati ortodocsi de la noi o au. Dar probabil ca cele bune nu mai conteaza…

  38. Pingback: PARINTELE SAVA DE LA MANASTIREA OASA - americanul convertit la Ortodoxie si calugarit in Romania (VIDEO "In premiera" si text "Formula As") - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  39. Pingback: CONVERTITI CONTEMPORANI LA ORTODOXIE dau marturii vii si puternice despre intoarcerea lor "ACASA", in singura Biserica adevarata: "Ortodoxia e o trezire" - Razboi întru Cuvânt - Recomandari

Comentariile sunt inchise.

Formular comentarii

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare