DECLARATIA COMUNA DE LA IERUSALIM A PAPEI FRANCISC SI A PATRIARHULUI BARTOLOMEU – la 50 de ani de la intalnirea dintre Athenagoras si Paul al VI-lea. DOCUMENT INTEGRAL: “Asteptam cu nerabdare ziua in care ne vom impartasi impreuna”/ Recunoasterea implicita a “EPISCOPULUI ROMEI” si SLUJBA ECUMENISTA LA PARIS
- Roman Ortodox in Franta:
Declarația comună a Papei Franscisc și a Patriarhului Bartolomeu semnata la Ierusalim pe 25 mai 2014
1. Asemeni venerabililor noștri predecesori, Papa Paul al VI și Patriarhul Ecumenic Athenagoras, care s-au întâlnit aici în Ierusalim acum cincizeci de ani, noi, Papa Francisc și Patriarhul Ecumenic Bartolomeu, suntem determinați să ne întâlnim în Tara Sfânta, “în care Mântuitorul nostru comun, Hristos, Domnul nostru a trăit, a învățat, a murit, a înviat și S-a înălțat la ceruri, de unde a trimis Duhul Sfânt asupra Bisericii în curs de formare” (comunicatul comun al Papei Paul al VI-lea și Patriarhului Athenagoras, emis după întâlnirea de pe 06 ianuarie 1964). Noua noastră întâlnire între Episcopii Bisericilor din Roma și Constantinopol fondate, respectiv, de doi Frați, Apostolii Petru și Andrei, este pentru noi o sursă de bucurie spirituală profundă. Ea oferă o ocazie providențială pentru a reflecta asupra profunzimii si autenticității legăturilor existente între noi, care sunt rodul unui parcurs plin de har, de-a lungul căruia Domnul ne-a condus din acea zi binecuvântată de acum cincizeci de ani.
2. Întâlnirea noastră fraternă de astăzi este o nouă și necesară etapă pe drumul unitătii, către care numai Duhul Sfânt poate să ne conducă, cea a comuniunii într-o diversitate legitimă. Ne amintim, cu profundă recunoștință, pașii pe care Domnul ne-a făcut capabili să-i întreprindem deja. Brațele deschise între Papa Paul al VI-lea și Patriarhul Athenagoras, aici în Ierusalim, după atâtea secole de tăcere, a pregătit calea pentru un gest important, de a retrage din memoria și sânul Bisericii actele de excomunicare reciprocă din 1054. Acest gest a fost urmat de un schimb de vizite între Scaunele respective de la Roma și Constantinopol, printr-o corespondență regulată și, mai târziu, prin decizia anunțată de către Papa Ioan Paul al II-lea și Patriarhul Dimitrios, amândoi de fericită pomenire, să inițieze un dialog teologic în adevăr între catolici și ortodocși. De-a lungul acestor ani, Dumnezeu, Sursă a toată pacea și iubirii, ne-a învățat să ne uităm unii spre alții ca membri ai aceleiasi familii creștine, sub un singur Domn și Mântuitor, Iisus Hristos, și sa ne iubim unii pe alții, astfel încât să putem mărturisi credința noastră în aceeași Evanghelie a lui Hristos, așa cum a fost primită de către Apostoli, exprimată și transmisă nouă de către Sinoadele Ecumenice cât și prin Părinții Bisericii. În timp ce suntem conștienți că nu am atins obiectivului comuniunii depline, astăzi confirmăm angajamentul nostru de a continua să mergem împreună spre unitatea pentru care Hristos, Domnul nostru S-a rugat Tatălui “ca toți să fie una” (Ioan 17 , 21).
3. Deși conștienți că unitatea este manifestă în iubirea lui Dumnezeu și în iubirea aproapelui, asteptam cu nerabdare acea zi în care, în sfârșit, vom împărtăși împreuna Cina euharistică. Ca și creștini, suntem chemați să ne pregătim pentru a primi acest dar al Împărtășirii euharistice, în conformitate cu învățătura Sf. Irineu din Lyon (Împotriva ereziilor, IV, 18, 5, PG 7, 1028), prin mărturisirea aceleiași credințe, rugăciune stăruitoare, o transformare launtrica, o viața reînnoită și un dialog frățesc. În realizarea acestui obiectiv dorit, vom arăta in lume dragostea lui Dumnezeu prin care suntem recunoscuți ca adevărați ucenici ai lui Iisus Hristos (cf. Ioan 13: 35) .
4. În acest scop, dialogul teologic întreprins de Comisia Mixta Internațională oferă o contribuție fundamentală la căutarea deplinei comuniuni între catolici și ortodocși. In timpul succesiv Papei Ioan Paul al II-lea, a Papei Benedict al XVI-lea și a Patriarhul Dimitrios, progresele întâlnirilor noastre teologice au fost substantiale. Astăzi, noi exprimăm aprecierea noastră sinceră pentru realizările facute, precum și pentru eforturile în curs de desfășurare. Acestea nu sunt doar un exercițiu pur academic, ci un exercițiu în adevăr și iubire, care necesită o cunoaștere mereu mai profundă a tradițiilor celuilalt pentru a le înțelege și a învăța de la ele. Astfel, afirmăm încă o dată că dialogul teologic nu caută cel mai mic numitor comun prin care să se ajungă la un compromis, ci mai degrabă își propune să aprofundeze înțelegerea adevărului întreg pe care Hristos l-a dat Bisericii Sale, un adevăr pe care nu ne oprim niciodată să-l înțelegem atunci când urmăm îndemnurile Duhului Sfânt. Prin urmare, afirmăm împreună că fidelitatea noastră față de Domnul cere o întâlnire frățească și un dialog adevărat. Această căutare nu ne îndepărtează de adevăr; dimpotrivă, printr-un schimb de daruri, sub călăuzirea Duhului Sfânt, ne va conduce la tot adevărul (cf. Ioan 16 : 13).
5. Cu toate acestea, chiar făcând împreună acest drum spre deplina comuniune, avem acum datoria de a oferi mărturia comună a dragostei lui Dumnezeu pentru toți, lucrând împreună în serviciul umanității, în special în apărarea demnității persoanei umane în toate etapele vieții și sfințeniei familiei bazate pe căsătorie, în promovarea păcii și a binelui comun, și de a răspunde pentru suferința care continuă să afecteze lumea noastră. Noi recunoaștem că foamea, saracia, analfabetismul, distribuția inegală a resurselor trebuie să fie în mod constant confruntate. Este de datoria noastră de a căuta să construim o societate dreaptă și umană, în care nimeni să nu se simtă exclus sau marginalizat. [slogane-tip pentru “evanghelia” umanismului social secular, specifica doctrinei catolicismului aggiornat, n.n.]
6. Avem convingerea profundă că viitorul familiei umane depinde și de modul în care ne-am salva – atât de atent și cu compasiune, cu dreptate și corectitudine – darul creației pe care Creatorul nostru ni l-a încredințat. Prin urmare, regretăm tratamentul rău, abuziv, al planetei noastre, care este un păcat în ochii lui Dumnezeu. Reafirmăm responsabilitatea și obligația noastră de a încuraja sensul smereniei și moderației, astfel încât toată lumea să simtă nevoia de a respecta creația și de a o salva cu grijă. Împreună, reafirmăm angajamentul nostru de a crește gradul de conștientizare cu privire la gestionarea creației; facem apel la toți oamenii de bună credință să ia în considerare modalitățile de a trăi mai sobru, cu mai puțină risipă, manifestănd mai puțină lăcomie și mai multă generozitate pentru protecția creației lui Dumnezeu și pentru binele Poporului său. [de aceasta data remarcam elementele specifice din “evanghelia” ideologica ecologista, caracteristica discursului Patriarhului Bartolomeu, n.n.]
7. În mod similar, există o nevoie urgentă pentru o cooperare eficientă și angajamentul creștinilor in vederea salvarii pretutindeni a dreptului de a-și exprima public credința lor, și de a fi tratați corect, atunci când se promovează ceea ce creștinismul continuă să ofere societății și culturii contemporane. În acest sens, invităm toți creștinii să promoveze un dialog veritabil cu iudaismul, islamul și alte tradiții religioase. Indiferența și ignoranța reciprocă poate duce doar la neîncredere, chiar și, din păcate, la conflict.
8. Din acest oraș sfânt, Ierusalim, ne exprimam profundele noastre preocupări comune pentru situația creștinilor din Orientul Mijlociu și dreptul lor de a rămâne cetățeni cu drepturi depline în țările lor. Cu încredere, ne întoarcem către Dumnezeul atotputernic și milostiv într-o rugăciune pentru pace în Țara Sfântă și Orientul Mijlociu, în general. Ne rugăm în special pentru Bisericile din Egipt, Siria și Irak, care au suferit cel mai dureros, din cauza evenimentelor recente. Incurajăm toate părțile, indiferent de convingerile lor religioase, să continue să lucreze pentru împacare și recunoaștere echitabilă a drepturilor popoarelor. Noi credem că nu sunt armele, ci dialogul, iertarea și împăcarea care sunt singurele mijloace posibile pentru a obține pacea.
9. Într-un context istoric marcat de violență, indiferență și egoism, mulți bărbați și femei simt astăzi că și-au pierdut reperele. Tocmai prin mărturia noastră comună a veștii celei bune a Evangheliei am putea fi în măsură să ajutam contemporanii noștrii să redescopere calea care duce la adevăr, dreptate și pace. Uniți în intențiile noastre, și amintindu-ne de exemplu, în urmă cu cincizeci de ani, al Papei Paul al VI-lea și al Patriarhul Athenagoras, facem apel către toți creștinii, cat și către credincioșii din toate tradițiile religioase și către toți oamenii de bună voință, de a recunoaște urgența orei care ne obligă să căutam reconcilierea și unitatea familiei umane, cu respectarea deplină a diferențelor legitime pentru binele întregii omeniri și a generațiilor viitoare.
10. Prin efectuarea acestui pelerinaj comun la locul unde Unicul și Același Domn al nostru, Iisus Hristos a fost răstignit, a fost îngropat și a înviat din nou, recomandam cu umilință, spre mijlocirea Preasfintei Fecioare Maria, viitorii noștrii pași pe drumul spre deplinatatea unitatii, încredințand întreaga familie a omenirii dragostei infinite a lui Dumnezeu.
“Să caute Domnul asupra ta cu faţă veselă şi să te miluiască! Să-Şi întoarcă Domnul fața Sa către tine şi să-ți dăruiască pace! ” ( Num. 6 , 25-26) .
Semnata la Ierusalim, 25 mai 2014
Marti, 20 martie 2014 a avut loc la Catedrala Notre-Dame de Paris o slujba ecumenica, pentru a pregati, in rugaciune, intalnirea dintre Papa Francisc si Patriarhul Bartolomeu in Tara Sfanta, prevazuta pentru 24-26 mai, pentru a marca cei 50 de ani de la intalnirea predecesorilor lor, Papa Paul al VI-lea si Patriarhul Athenagoras.
Asa cum putem vedea pe site-ul “Adunarii Episcopilor Ortodocsi din Franta“:
“unul din punctele culminante a fost […] recitarea impreuna, de-o singura voce, a rugaciunii Tatal Nostru [1:02:00 – in video de mai sus]. Aceasta priveghere a fost coprezidata de catre Eminenta Sa, Cardinalul André Vingt-Trois, Arhiepiscop de Paris si IPS, Mitropolit Emmanuel, in prezenta Sfintei Coroane de Spini [a Mantuitorului]. Au participat, de asemeni, din partea catolica, Nunțiu Apostolic precum și Monseniorul Nasser Gemayel, Episcop al Bisericii Maronite în Franța, iar din partea ortodoxa, IPS Nestor si IPS Job. Numerosi preoti catolici din dioceza de la Paris au luat parte la slujire in prezenta preotilor ortodocsi din diferite jurisdictii. Corala Catedralei Sfantul Alexandru Nevsky si corul ortodox bizantin au participat cantand la aceasta priveghere.
Mitropolitul Emmanuel, presedintele Adunarii Episcopilor Ortodocsi din Franta si directorul Biroului Bisericii Ortodoxe la Uniunea Europeeana, unul dintre organizatorii intalnirii ecumenice dintre Patriarhul Bartolomeu I cu Papa Francisc la Ierusalim, a acordat un interviu pentru Radio Vatican (in franceza mai jos) din care spicuim cateva din afirmatiile sale:
– Cred că această nouă întâlnire la Ierusalim va da un impuls și cred că Duhul Sfânt va fi acolo pentru a ne ghida să mergem mai departe pentru a recâștiga comuniunea deplină între cele două Biserici. Dincolo de caracterul jubiliar și de caracterul simbolic al întâlnirii, va exista o întâlnire cu un conținut.
– Cred că este într-adevăr un moment care ar putea marca mișcarea ecumenică, nu numai relațiile dintre cele două Biserici, ci relațiile cu toate bisericile creștine.
– Cred că nu trebuie să ne așteptăm la evenimente spectaculoase. Nu putem stabili peste noapte comuniunea între cele două Biserici. Este o intreaga lucrare ce trebuie să fie făcuta înainte, și aceasta este lucrarea Comisiei Teologice Internaționale.
– Ar fi frumos dacă, după această întâlnire, am putea sa ne impartasim din același Potir. Este dorința noastră și este scopul nostru. Scopul dialogului acesta este.
– Nu este vorba că vrem să punem deoparte problema Primatului, cum a fost trăit în primul mileniu unde a fost Pentarhia în care Roma a avut primul loc. Nimeni nu neagă acest fapt, dar interpretarea care a fost dată mai târziu a cauzat probleme pentru Biserica Ortodoxă.[…] Și cred că Papa Francisc, de la începutul pontificatului său, a arătat deja semne, si s-a numit el însuși Episcopul Romei. De asemenea, el a vrut să dea un rol mai important Sinodalitătii.
– [Patriarhul Bartolomeu] nu se angajeze prin această întâlnire sau in tot ce ar face în numele Bisericii Ortodoxe. El se angajează ca Primul Episcop în Biserica Ortodoxă.
– Această întâlnire se face în Ierusalim, unde este Patriarhia Ortodoxa Greaca. Patriarhul Teofil va fi, de asemenea, la Sfântul Mormânt. Cred că este voința întregii Biserici Ortodoxe să vadă acest dialog continuu, să vada rezultatul acestui dialog, iar rezultatul nu este nimic altceva decât intalnirea in jurul aceluiași Potir. Toate Bisericile Ortodoxe sunt implicate în această lucrare teologică și cred că este o necesitate, și aceasta este o datorie pe care o avem, ca să toți să fim una.
UPDATE 18:00 – Preşedintele Autorităţii Naţionale Palestiniene (ANP), Mahmoud Abbas, va merge la 6 iunie la Vatican, ca răspuns la invitaţia adresată duminică de Papa Francisc atât preşedintelui palestinian, cât şi şefului statului israelian, Shimon Peres, a relatat, pentru AFP, negociatorul palestinian Saëb Erakat. (Agerpres)
———-
Papa Francisc, aflat într-o vizită de trei zile în Orientul Mijlociu, s-a rugat cu capul sprijinit de zidul de beton înalt de 8 metri care înconjoară Cisiordania, despărţindu-i pe palestinieni de israelieni. Un zid pe care scrie cu graffiti “Free Palestine” – notează BBC. A fost o oprire neprogramată venită după ce Suveranul Pontif a lansat o chemare la încetarea conflictului “tot mai inacceptabil” israeliano-palestinian. Într-un discurs rostit la Betleem, Papa i-a invitat la Vatican pe preşedintele Israelului şi cel al Palestinei pentru a se ruga pentru pace. Iniţiativa vine la câteva săptămâni de la intreruperea discuţiilor de pace dintre cele două părţi.
Deşi Vaticanul a insistat că scopul vizitei Papei este pur religios, purtătorul său de cuvânt a spus pentru BBC că gestul Papei este o iniţiativă de pace şi speră să fie prima de acest fel.
Un alt gest remarcat de comentatori a fost că Papa a ales să călătorească direct spre Cisiordania, în loc să intre dinspre Israel – cum au făcut predecesorii săi.
Papa Francisc a ajuns duminică în Israel, fiind întâmpinat de preşedintele Israelului, Shimon Peres. În programul său figurează şi o întâlnire la Ierusalim cu Bartolomeu I, Patriarhul Ortodox al Constantinopolului.
- Gandul: Ce le-a cerut Suveranul Pontif preşedintelui israelian şi liderului Autorităţii Palestiniene
Papa Francisc a sosit duminică la Betleem, în Cisiordania, locul de naştere al lui Iisus Hristos, după care se va deplasa în Israel, Suveranul Pontif pledând pentru găsirea unei soluţii la conflictul israelo-palestinian pentru a se pune capăt unei situaţii “inacceptabile”.
După o primire călduroasă în Iordania, unde a cerut o “soluţie politică” în Siria, Papa Francisc a fost adus duminică la Betleem, cu un elicopter.
Suveranul Pontif a făcut o oprire neprevăzută la zidul de separare ridicat între Israel şi Cisiordania.
“Vreau să spun din toată inima că a venit vremea să se pună capăt unei situaţii care este din ce în ce mai inacceptabilă, pentru binele tuturor“, a spus Papa Francisc, referindu-se la conflictul israelo-palestinian.
Şeful Bisericii Catolice l-a invitat pe preşedintele israelian, Shimon Peres, şi pe Mahmoud Abbas, liderul Autorităţii Palestiniene, să vină la el “acasă”, la Vatican, pentru a se ruga împreună pentru pace.
“În acest loc, Betleem, unde s-a născut Prinţul păcii, vreau să vă adresez o invitaţie, domnule preşedinte Mahmoud Abbas, şi domnului preşedinte Shimon Peres, de a ne ruga împreună, intens, pentru a-i cere lui Dumnezeu darul păcii“, a spus Papa Francisc la finalul Sfintei Liturghii, oficiată la Betleem.
“Vă invit la mine acasă, la Vatican, pentru această rugăciune. Cu toţii ne dorim pacea. Multe persoane o construiesc zilnic, prin gesturi mici. Dar noi – cei plasaţi în serviciul popoarelor noastre – avem datoria de a fi instrumente şi artizani ai păcii, înainte de toate prin rugăciune. Este greu să construim pacea, dar să trăim fără pace este şi mai greu”, a insistat Papa Francisc.
Preşedintele Autorităţii Palestiniene, Mahmoud Abbas, a anunţat că se va deplasa pe 6 iunie la Vatican, răspunzând astfel invitaţiei Papei. “Preşedintele Abbas a acceptat invitaţia Papei şi i-a transmis deja acest lucru”, a declarat Saeb Erakat, negociatorul-şef palestinian.
Papa Francisc in Israel, discuta cu Netanyahu despre… Iisus de medialert
http://www.apostolicpilgrimage.org/change
Cum vor “ei” sa realizeze agenda uniata prin prostitutie confesionala iata
Orthodox and Catholic read the spiritual and theological writings of teachers from each other’s church. They have been enriched by the studies of the Scriptures and Fathers of the Church.
Many Catholics have deepened their appreciation of the meaning of icons, and their place in worship and teaching.
Marriages of Orthodox and Catholic have dramatically increased. The Catholic Church recognizes marriages of an Orthodox and Catholic in good standing blessed by an Orthodox priest.
With the blessing of their pastor, Orthodox young people are free to attend Catholic schools. And, Catholic young people are free to attend Orthodox schools. The differences in church practices are recognized. There can be no attempt to proselytize.
Orthodox and Catholic humanitarian agencies frequently cooperate in providing aid at disasters.
Many Catholic and Orthodox parishes join together in sponsoring food pantries and meals for the needy. In this way, they express a common commitment in the name of Christ to the well being of the society.
Citatul e de la link-ul de mai sus de pe site-ul oficial al prezentarii pelerinajului de la Ierusalim al papei si al patriarhului
Mda, cum spuneam și altădată, „canonizarea” papei mort în apostazie militantă reprezintă saltul uriaș pe care antihrist l-a făcut în vederea întregii lumi: cine nu va fi ca el (ecumenist, globalist, sincretist, tolerant cu toate păcatele și ereziile, corect politic și servil cezarului) va fi considerat conservator, antiprogresist, rasist, extremist, fanatic, terorist…, adică ești o ființă nevrednică de „binefacerile” lumii civilizate de tehnologie dar sălbăticite de patimi. Diluarea conștiinței dogmatice, morale și eclaziale este ținta acestor dialoguri și declarații comune care bălmăjesc sloganurile „Duhul suflă unde vrea.”, „Să valorificăm ce ne unește, nu ce ne desparte.”, „Nimeni nu poate spune unde nu este Biserica.”, „Biserica e încă în formare, iar formarea înseamnă unire.”, sloganuri care ascund în ambiguitatea exprimării hule și erezii pline de viclenie la adresa hotărârilor Sinoadelor Ecumenice și a învățăturilor Sfinților Părinți luminate de Duhul Sfânt.
E trist și regretabil că patriarhul ecumenic a fost parcă doar pe post de „cățel” ascultător al „aport!”-ului stăpânului. Nimeni nu știa, nicăieri în media (măcar ortodoxă) nu s-a spus dinainte (ca în cazul propagandei papiste) că patriarhul ecumenic va merge la Ierusalim să-l întâlnească pe papa, de parcă era un secret diplomatic sau poate le era rușine să se afle… Sau poate se temeau „băeții” de vreun protest, de vreun boicot din partea „ultraortodocșilor”… E drept că tocmai ultraortodocșii au ripostat apoi, dar nu creștinii, ci iudeii care nu văd cu ochi buni (din mândria lor tipică) amestecul iudeilor cu alte neamuri și religii…
Mai trist și mai dureros este că vocile antiecumeniste slăbesc și se împuținează, iar pe fondul diversiunilor mediatice creștinii ortodocși se clatină în credință, se ceartă între ei, lăsând și mai larg deschisă rana dezbinării interne care ne tulbură mai mult decât toți dușmanii din afară…
Doamne Iisuse Hristoase, Dumnezeule cel Viu și Adevărat, ocrotește Biserica Ta și pe păstorii ei îi luminează cu Duhul Tău Sfânt ca să ne învețe cuvântul Adevărului Tău și să ne mântuim cu toții, cu harul și cu iubirea Ta de oameni! Amin.
Faptul ca ecumenismul ia acum pe fata o alta dimensiune, sugerata subtil, una conjugala, e ingrijorator. pe langa tot ansamblul creat inainte de asa-zisul sinod panortodox ce se va tine din pacate chiar la Constantinopol.
Iata un model de venire la ortodoxie E vorba de nepoata regelui catolic Ludovic(zis cel sfant in occident unde a fost canonizat ca rege cruciat, nepoata care s-a botezat ortodox si a ajuns sfanta ortodoxa prin casatoria cu regele serbiei ajuns si el sfant
http://en.wikipedia.org/wiki/Helen_of_Anjou
Lilac Days”, medieval celebration in honour of French princess Helen of Anjou (St Louis’s niece, married to Serbian king Uros the First) held in the medieval fortress of Maglic, near Kraljevo, Serbia, on May 2nd.
Love can really create miracles. Proof? Well, of course, the magical Valley of Lilacs. Every year in the beginning of May, Kraljevo remembers an event when king Uros I, out of love for the French princess Helen D’Anjou, the future Serbian Queen, ordered that the whole valley upstream the River Ibar, in honor of her coming to Serbia, be planted with fragrant lilacs so that her new country would remind her of old homeland – Provence, France.
http://www.citizenside.com/en/photos/culture/2009-05-02/15843/medieval-celebration-in-honour-of-helen-of.html#f=0/82587
Mi-e rau… :8
Hristos a Inviat !
Recomand citirea volumului 1 tradus deja in romaneste a cartii Sfintului Ierarh Nectarie de Pentapolis, facatorul de minuni (al 2-lea volum se pare ca este in pregatire): “De ce Papa si supusii lui s-au despartit de biserica …etc”. Multe se pot invata de acolo. De exemplu:
1) sinodul al VIII-lea condus de Sfintul Fotie cel Mare, patriarhul Constantinopolului, a declarat anatema pe cei care accepta modificarea crezului – doctrina filioque – si pretentiile papei de infailibilitate. Anatema din 1054 a fost un gest inscris pe traiectoria mentionatului sinod
2) concluziile au fost acceptate de papa Ioan VIII, contemporanul lui Fotie, ai carui reprezentanti au participat la sinod
Si atunci:
a) pe ce s-a bazat Athenagoras cind a ridicat anatema ? ce valoare are gestul lui daca el se afla in contradictie totala cu concluziile Sfintului Sinod al VIII-lea, vechi de o mie de ani ?
b) sinoadele ecumenice, toate !, au inceput prin a intari concluziile celor din inaintea lor; noul sinod zis pan-ortodox, or sa aibe ei curajul sa-l contrazica pe cel condus de Sfintul Fotie cel Mare ? nu le e frica de batjocura ?
c) incercarile de la Ferrara din secolul XIV au constatat diferente uriase intre doctrinele celor doua biserici, facind imposibila imparasirea comuna atunci (ceea ce nu i-a impiedicat, totusi, pe unii sa faca “politica” cu consecintele bine cunoscute…); cum ar putea fi ea posibila acum, cind diferentele doctrinale s-au adincit si mai mult ?
d) cum poate kir Bartolomeu astazi sa se pregateasca de impartasire comuna trecind cu vederea concluziile Sfintului Sinod al VIII-lea ?
Doamne ajuta !
PS: eu n-am competente in materie de drept canonic (neavind scoala) dar poate admin sa comenteze, adauge, corecteze, etc, pt folosul tuturor
Pt.ortodoxie, in general,e impottant ce spune si face kir Bartolomeu,dar, pt. noi ortodoxsii romani, este mai important ce gandesc si fac conducatorii bisericii noastre(atat cat, inca, mai este aotocefala Biserica Romana).Deci,cum au primit aceste vesti? sau, mai precis, au stiut de aceste intalniri?.DOAMNE AJUTA!
“Unirea” asta care ni se pregateste cu catolicii va duce la o noua schisma.
soc si groaza – la propriu!
te ia durerea de cap…
Nu au specificat daca “impartasirea” comuna va fi inainte sau dupa cruciada cosmica a papei. Bine ar fi sa nu se grabeasca, sa astepte pana ii boteaza papa si pe extraterestri, ca sa fie clar pentru toata lumea cu cine se uneste.
Poate cineva sa ne spuna cine este IPS Job, care impreuna cu IPS Nestor a participat la slujba de la Paris ?
Nu imi vine sa cred….e foarte trist… ce trebuie sa vina, va veni oricum…fiti uniti, statornici in rugaciune si rugati pe bunul Dumnezeu sa mai amane clipele de ratacire ce sunt pregatite minutios de catre elita mondiala masonica. Ortodoxia nu va pieri niciodata si nu va fi amestecata in anonimatul religiei mondiale, ecumenismul lipsit de substanta.”Dupa roadele lor ii veti cunoaste”, spune Mantuitorul! Priviti roadele catolicilor, bisericile lor aproape goale, scandaluri peste scandaluri. Ortodoxia este unica si tocmai de aceea este atat de frumoasa….Mangaierea pe care ti-o aduce ortodoxia nu se compara cu nimic si de aceea nu trebuie sa acceptam unirea, chiar daca conducatorii bisericii noastre o vor dori! Ortodoxia are totul ! Noi nu avem ce sa luam de la altii pentru ca ce avem noi de la urmasii nostri crestini primit si mostenit cu sangele, este purul adevar! Doamne Iisuse Hristoase fiul lui Dumnezeu, pazeste poporul tau intru dreapta credinta !
De acord cu George P. avocat,bine a sesizat si cititorul.Va rog,cineva sa aibe grija de doroteea,poate un pahar cu apa rece.
Partea plina a paharului este ca toti acesti lupi isi dau jos blana de oaie,se cred suficient de protejati de mai marii lumii sa savirseasca faradelegile si la vedere.Iuda astazi este ecumenist(ca si antihristul de miine )dupa cum spunea vrednicul de pomenire Bartolomeu,dar Anania.
” Ecumenism, piata comuna, un stat mare, o religie dupa masurile lor. Acesta este planul diavolilor. Sionistii pregatesc pe cineva de Mesia. Pentru ei Mesia este imparat, adica va stapani aici pe pamant. Martorii lui Iehova si ei viseaza la un imparat pamantesc. Sionistii vor prezenta unul si martorii lui Iehova il vor primi. Vor spune “Acesta este“. Se va face mare zapaceala. In mijlocul acestei zapaceli toti vor cere un Mesia, ca sa-i mantuiasca. Si atunci vor prezenta pe unul care va spune: “Eu sunt Imam, eu sunt al cincilea Buda, eu sunt Hristos pe care-l asteapta crestinii, eu sunt acela pe care-l asteapta Martorii lui Iehova, eu sunt Mesia evreilor”. Va avea cinci “eu“-uri ! …
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2012/07/13/paisie-aghioritul-antihrist-666-profetii-apocalipsa/
…
PS.Stim ca un preot sau ierarh este ecumenist,nu ar trebui sa mai intram in acea biserica,nici vorbele lor sa nu le mai primim,nici la ei sa nu ne mai spovedim sau impartasim…
Hristos a Inviat!
Nu stiu daca este o coincidenta sau a fost programat totul pana in cel mai mic detaliu, insa mi se pare ca prea se potrivesc toate de la un timp incoace:
25 mai 2014 Alegeri Europarlamentare… (plan politic)
25 mai 2014 Intalnirea capilor celor mai importante religii odata cu:
vizita papei la Ierusalim… (plan religios)
Se stie ca toate problemele lumii se invart in jurul acestor “doi sateliti” (politic si religios) , dar sa fie doua evenimente atat de importante in paralel, ma intreb daca nu cumva s-a vrut distragerea atentiei oamenilor si incarcarea lor cu multa informatie (de pe ambele planuri) pentru a nu realiza ceea ce se intampla de fapt… pentru ca ce este mult plictiseste (si strica).
Se stie ca papa s-a intalnit in ultimul timp si cu presedinti/regi(na) de stat f importanti (SUA, Anglia, …). Din tot ce am vazut si auzit pana acum, el – papa este prezent pe ambele planuri…
De fapt cine este papa si ce ne pregateste…Stim cu totii!? (si nu trebuie trecut cu vederea formatia intelectuala a papei – a studiat psihologia, cu siguranta stapaneste f bine psihologia maselor si nu numai. Vedeti cat e de abil si “cameleonic” in functie de imprejurare, reuseste sa se faca “iubit” si apreciat cu f mare usurinta…are “cale libera” peste tot).
Sunt prea mica pentru probleme atat de mari si nu reusesc sa le inteleg! Dar simt ca ceva ni se pregateste intr-un viitor foarte apropiat… si nu de bine!
Sper si imi doresc sa fi gresit in tot ceea ce am scris, sa fiu doar o carcotasa care vede si traieste sumbru ceea ce se intampla iar de fapt viitorul lumii sa fie unul stralucit si frumos, “actualii si noii” conducatori ai lumii politice si religioase sa fie cei mai cinstiti, corecti, iubitori, altruisti… care au fost vreodata!? Si sa se puna cu adevarat in slujba semenilor lor…………
Doamne iartane, ajutane si ne pazeste! “Cred Doamne, ajuta necredintei mele!”
@ Calcedonean
IPS Job cat si IPS Nestor ambii fac parte din Adunarea Episcopilor Ortodocsi din Franta. IPS Job a fost numit episcop la sfarsitul lui 2013 si face parte din Patriarhia Ecumenica. IPS Nestor face parte din Patriarhia Moscovei si a Rusiei.
A se vedea componenta AEOF aici:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Assembl%C3%A9e_des_%C3%A9v%C3%AAques_orthodoxes_de_France
@sherlok….,
“…se cred suficient de protejati de mai marii lumii….”Mai e ceva,”pamantul de proasta calitate”(indivizi lipsiti de Dumnezeu)pe care ei(masonii&co) isi arunca samanta(cuvantul)mincinos.Cat reprezinta acest “pamant”?Cred ca atat de mult cat sa merite,omenirea,un razboi nimicitor.Daca n-ar fi aceasta lume apostaziata,ei(stapanii lumii) nu ar reusi nimic.Dar…e ceasul lor si puterea intunericului.
@Speranta,
nu mai e nimic de sperat.Vor veni toate asa cum le-au proorocit sfintii,nu mai e cale de intoarcere la Dumnezeu, pt.omenire,sunt prea putini rugatori pe pamant.Balanta s-a inclinat in favoarea…. intunericului.Sa ne rugam la Dumnezeu pt. cei putini , care au o farama de credinta,sa nu se piarda in acest noian de murdarie omeneasca-draceasca.DOAMNE AJUTA!
Sherlock_holmes, aceiasi ispita pe care o ai legata de preotii (ierarhii) ecumenisti am avut-o si eu de curand, insa Bunul Dumnezeu a lucrat printr-un calugar de la manastirea Frasinei foarte drag mie si ispita a trecut. Intr-adevar sa ma spovedesc la un astfel de preot nu m-a sfatuit, insa sa nu intru in anumite biserici mi-a spus ca nu e gandul bun.
Din pacate majoritatea ierarhilor nostri au facut studii in institute ecumeniste, totul este bine pus la punct, insa cum IPS Teodosie si-a schimbat atitudinea (Slava Domnului) in privinta ecumenismului, sa nadajduim ca si alti ierarhi (si cu rugaciunile noastre, nu osandindu-i) se vor intoarce la Izvorul Vietii.
Vremurile sunt de cernere, ,,Mila Ta Doamne ma va inconjura in toate zilele vietii mele”.
@sherlock:
Mda, in opinia mea astfel de ganduri nu doar ca nu sunt bune, ci sunt ganduri ce duc catre o mentalitate schismatica. Sa stam cu frica, sa nu decidem doar noi, de capul nostru, cine, cat si ce consecinte asupra savarsirii Tainelor are ecumenismul vreunui cleric!
@admin,
cine decide”cat si ce consecinte,asupra savarsirii Tainelor,are ecumenismul vreunui cleric”?.Mai simplu,de unde pot sti eu aceasta,de vreme ce cei in drept (BOR)tac?.Parintele meu este un duhovnic de exceptie si totusi participa la rugaciuni,saptamanale, cu catolici si inca vreo 2 culte.A spus ,intrebat fiind de mine,ce fel de rugaciuni:preotii ortodocsi fac vecernia,iar celelalte culte,cand le vine randul,spun TATAL NOSTRU si tin O CUVANTARE.ATAT.Protestantii nu sunt prezenti.Concluzia :mai pot sa ma inpartasesc la un asemenea preot?oricat de drag mi-ar fi?.DOAMNE AJUTA!
@ admin
” Mda, in opinia mea astfel de ganduri nu doar ca nu sunt bune, ci sunt ganduri ce duc catre o mentalitate schismatica. Sa stam cu frica, sa nu decidem doar noi, de capul nostru, cine, cat si ce consecinte asupra savarsirii Tainelor are ecumenismul vreunui cleric! ”
Eu nu m-am referit la validitatea Tainelor savirsite de ei…
Eu nu am zis de Biserica noastra ca intreg,am zis sa-i evitam pe preotii sau ierarhii care nu mai tin dreapta credinta,caci la ei adevarul este amestecat cu minciuna,te poti pierde cu destula usurinta daca nu esti cit de cit ancorat in traditia si viata Bisericii.Este un risc,pe care eu nu mi l-as asuma,atit timp cit mai avem de unde alege preoti sau ierarhi ortodocsi,care tin invataturile sfintilor si-si iubesc Biserica.
Acestia nici macar Crezul nu te pot invata in Adevar,nici de dirzenia mucenicilor care au murit pentru credinta nu-ti pot vorbi in adevar,nici de sfintii marturisitori,ce sa mai vorbim de ispitele contemporane.
Aceasta le-ar prinde si lor bine poate,punind ceva presiune,dindu-le de gindit macar,daca vad ca ramin din ce in ce mai singuri,iar la ceilalti,bisericile sint pline ( teoretic vorbind )
@ Robert
Am vrut sa zic sa nu intri in acea biserica,in sensul sa nu-ti devina biserica ta de suflet,de zi cu zi,unde te spovedesti si impartasesti,unde participi la Sfinta Liturghie sau alte slujbe si asculti predica,unde ceri cuvint de invatatura….etc.Nu in sensul sa nu intri in ea si sa te inchini la icoane,sau sa te rogi daca asa simti nevoia,sau in caz de absoluta necesitate, sa te spovedesti sau impartasesti.Motivatia am dat-o mai sus.
…
Intre un chirurg prost si unul bun,nu cred ca l-ai alege pe primul,daca ar trebui sa faci o operatie mai grea.
PS.E posibil sa si interactionezi cu preotul ecumenist,cu delicatete bineinteles,sa expui invataturile sfintilor daca le cunosti,viata Bisericii,daca o traiesti…dar daca nici asa nu merge,nici sa-ti dai credinta pe nimic,nu cred ca este bine,ca si cum nu ar mai conta.Parerea mea…
Un pic offtopic, dar daca nu stiati, Papa este “in favoarea” alaptatului in public:
http://www.aleteia.org/fr/mode-de-vie/actualites/onu-le-saint-siege-encourage-lallaitement-en-public-5822580476870656
Simpatic rau, acest Papa Francesco! 😀
@admin,
iubite frate,pe site *18 am pus o intrebare si nu am pus-o doar ca sa ma aflu in treaba, ci fiindca ma framanta ,intrebarea,de mult timp si nu-i gasesc nici un raspuns multumitor.Ma rog la Dumnezeu sa-mi lumineze mintea,dar,probabil,iubindul pe parintele meu,nu sunt cu ratiunea inimi limpezita.DOAMNE AJUTA!
@GHEORGHE
Pana la raspunsul admin, poti cauta in Sf. Canoane, ca sa te convingi => este INTERZISA rugaciunea in comun cu ereticii.
Sf. Impartasanie este VALIDA, ca si celelalte Sf. Taine, pentru ca este vorba de un preot ortodox. Problema apare atunci cand ai nevoie de indrumare in cazul in care ai dileme de ordinul acesta, de unde si considerarea unor fapte/ganduri ca pacate sau nu, deci iti vor fi iertate sau nu.
Pentru partea a doua, iubirea pentru duhovnic ar trebui sa fie inscrisa in / intrecuta de iubirea pentru Hristos si Adevar, nu invers! Roaga-te pentru duhovnicul tau si roaga-te si pentru tine ca sa afli raspunsurile bune, daca asta cauti. Si daca doresti, poate iti recomanda cineva de aici un alt duhovnic cu care ai putea discuta lucrurile astea, in functie de orasul in care te afli. Lucrurile nu sunt chiar simple (dar nici imposibile), depinde de raportarea TA la Adevarul de Credinta – trebuie sa ai incredere in Domnul ca vei gasi, cu siguranta, ceea ce cauti. Doamne, ajuta!
Sf. Canoane pot fi gasite aici: http://comptepv.typepad.fr/canonice/2009/07/canoanele-bisericii-ortodoxe-1.html
sau cu explicatii, aici, in Pidalion: http://www.scribd.com/doc/2122526/1-Pidalionul-Canoanele-Bisericii-Ortodoxe-Romane
CANONUL 45 apostolic (OPRIREA COMUNIUNII CU ERETICII)
Episcopul sau presbiterul sau diaconul, dacă numai s-a rugat împreună cu ereticii, să se afurisească; iar dacă le-a permis acestora să săvârşească ceva ca clerici (să săvârşească cele sfinte), să se caterisească.
(si Canoanele 10, 11, 46, 64 apostolice; canoanele 2, 4 Sinodul III Ec.; cenoanele 6, 9, 32, 33, 34, 37 Laodiceea; canonul 9 Sf. Timotei al Alexandriei)
@Florin M.,
multumesc.
http://www.gandul.info/puterea-gandului/zidul-12654487
@ Florin M
Daca s-a ridicat anatema intre Biserica Ortodoxa si Catolica, mai putem sa-i numim pe catolici eretici? Daca da, atunci, conform Traditiei Bisericii nu putem sa ne rugam impreuna cu ei. Daca nu, atunci se pare ca da… Cum o fi pana la urma?
@ Gheorghe
Se pare ca pana in momentul de fata ecumenismul a ajuns aici: slujba la care se poate participa, ortodocsi si catolici (chiar si altii) este Vecernia. Insa in orice caz clericii nu trebuie sa poarte vesmintele cu care slujesc, caci altfel ar fi vorba de o conslujire, o rugaciune impreuna, din partea Bisericiilor din care fac parte. Sau, mai pe scurt, putem spune ca e o fentare: nu ne rugam impreuna dar ne rugam. O strutocamila de rugaciune!
Pana acuma deci, clericii si credinciosii din confesiuni crestine diferite participa impreuna la slujba si spun Tatal nostru. Unii participa mai mult, ca duhovnicul tau, spatamanal- impresionant!-, altii, la alte termene stabilite cine stie cum. Unii se duc la intalnirile astea constransi fiind, altii cu toata increderea. Greu de vazut cum sta treaba caci se poate ca omul sa fie constrans la inceput si mai apoi sa se duca de buna voie…
Si eu sunt de acord cu Florin M. ca mai poti sa te impartasesti la un astfel de preot, atata timp cat tine cum trebuie randuiala slujbelor noastre, a Utreniei, Proscomidiei, a Sfintei Liturghii… caci nu pentru vrednicia preotului Sfantul Duh preschimba Sfintele Daruri.
Trebuie multa rugaciune insa pentru ca Dumnezeu sa-l lumineze si pe el, si pe tine, ca sa stii ce poti sa faci pentru a avea o indrumare duhovniceasca in duhul Biserici noastre Ortodoxe.
@Corina,
multumesc.
@roman ortodox din Franta
Multumesc! M-am mai linistit… Insa numai putin.
@ Corina
“Daca s-a ridicat anatema intre Biserica Ortodoxa si Catolica, mai putem sa-i numim pe catolici eretici? Daca da, atunci, conform Traditiei Bisericii nu putem sa ne rugam impreuna cu ei. Daca nu, atunci se pare ca da… Cum o fi pana la urma?”
Pai daca catolicii erau eretici,adica marturiseau strimb adevarul,prin ce ii absolva ridicarea anatemelor ? Ce legatura are una cu cealalta ? Si-au schimbat marturisirea ?
Daca un elev sustine ca pamintul este plat,iar profesoara de geografie zice ca de fiecare data o sa-i dea nota 4 ( ca ” recompensa ” )…in cazul in care profesoara nu o sa-i mai dea aceasta nota,elevul spune brusc adevarul ? Iar ceilalti care marturisesc ca este rotund,sa fie de acord cu el ? Nici nu-mi dau seama in aceasta conjunctura,care e mai de compatimit,sau de evitat….parca devin una cu totii.
PS.toata simpatia pentru catolicii care necunoscind credinta ortodoxa si pe traitorii ei,desi inca mai cred ratacirile si exagerarile ierarhiei lor,poate intr-o buna zi se vor intoarce acasa.Doamne ajuta!
Slujirea ecumenica istorica la Sfantul Mormant, a Papei Francisc impreuna cu Patrairhul Bartolomeu. Predica Patriarhului Ecumenic Bartolomeu si a Papei Francisc la Sfantul Mormant
IARTA NE DOAMNE CA NU STIM CE FACEM
Ma gandesc care din cele 2 mari pericole imediate asupra credintei si vietii noastre vor fi aproape imposibil de suportat pentru noi: promulgarea sodomiei si a suitei de uraciuni atasate ei in toata europa sau unirea miseleasca a Bisericii Ortodoxe cu biserica “sora”. Daca a doua va produce o schisma si o tulburare imensa in ortodoxie si nu pare sa se intample chiar asa peste noapte, totusi tind sa cred ca sodomizarea europei va fi de nesuportat pentru noi…….cred ca atunci chiar vom pleca in munti, sa ne protejam copiii!
Chiar mă întreb cum vor zice cu toții Crezul la „liturghia comună”…
Nu trebuie sa dam dovada de ignoranta… Pana la urma in Sfântă Scriptura in cartea Proorocului Iezechiel scrie:”eu nu doresc moartea pacatosului, ci ca pacatosul sa se întoarcă de la calea sa si sa fie viu.”(Iezechiel 33,10)…intr-adevăr catolicii s-au abătut de la adevarata dogma. Noi, ortodocșii , având acces la adevăr, trebuie sa dam dovada de mila, de iubire, de Fraternitatea si sa încercam sa ii întoarcem la dreapta credință, mai ales ca toate acele abateri au fost cauzate de anumite factori politici din Evul mediu tocmai in ideea ruperii Bisericii lui Hristos. Având in vedere acestea eu susțin dialogul ecumenic… Pana la urma orice om indiferent ca este ortodox, catolic sau alta confesiune / religie trebuie sa aibă acces la adevarul divin…
Așadar, Fratilor, eu sunt de părere ca noi ar trebui sa facem tot ce ne sta in putința pentru a încuraja acest dialog,cu scopul de a ii aduce pe toți cretinii din nou in sânul adevăratei biserici a lui Hristos.