DOSARUL ELECTRONIC – obligatoriu din iunie/ Petitii cu privire la ACTELE ELECTRONICE de identitate inaintate de ASOCIATIILE CRESTIN-ORTODOXE

2-06-2014 7 minute Sublinieri

dosar-sanatate-2_93771300

Medicii de familie şi unităţile sanitare vor avea obligaţia de a deschide, din iunie, un dosar electronic pentru fiecare pacient, în care să fie trecut istoricul medical al acestuia, util la urgenţe. Cei care refuză să folosească dosarul vor putea primi sancţiuni, de la avertisment până la amenzi.

Dosarul electronic este obligatoriu din 1 iunie, prin noul Contract-cadru privind acordarea asistenţei medicale, pentru toţi furnizorii de servicii medicale.

Acesta este folosit din aprilie, în perioada de verificare a sistemului, de către unii medici de familie şi de către spitale, într-o lună de utilizare fiind iniţiate 300.000 de dosare. Din 1 iunie, fiecare român, indiferent dacă este asigurat sau nu, va avea un astfel de dosar electronic.

Iniţializarea dosarului se face cu ocazia unui prim consult. Dosarul electronic de sănătate va conţine toate informaţiile medicale care, în mod normal, sunt în fişele de observaţie, foile de observaţie şi registrele de consultaţii ale pacienţilor.

Foarte importante sunt informaţiile din istoricul medical al pacientului utile în situaţii de urgenţă şi considerate a fi vitale: alergii, grupa de sânge, boli cronice, proteze, dispozitive, internări şi ultimele prescripţii, ultimele două introduse la cererea medicilor.

La dosarul electronic au acces proprietarii datelor, adică pacienţii şi medicii curanţi. Accesul la dosarul electronic de sănătate se poate face fără acceptul pacientului doar într-o singură zonă, cea de urgenţă, iar restul, numai cu acordul acestuia.

“Punctul zero” al dosarului electronic de sănătate a fost în 20 aprilie, când a început iniţializarea datelor în sistem electronic. Acest proces se face printr-o consultaţie, indiferent dacă aceasta se face la medicul de familie, în ambulator sau la spital. Din acel moment, toate datele existente în sistemul Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI), respectiv internările, reţetele şi analizele, sunt adunate în dosarul pacientului.

Din punct de vedere medical, dosarul poate fi accesat de toţi medicii care au cod de parafă, sunt specialişti şi au semnătură electronică. Sunt în această situaţiei 35.000 de medici cu cod de parafă. Accesul se poate face pe baza a două chei: cardul de asigurări de sănătate, introdus în cititor sau matricea de securitate, şi semnătura electronică. Matricea de securitate este elementul alternativ la card, care reprezintă combinaţii de cifre de pe orizontală şi diagonală.

Matricea de securitate este proprietatea pacientului. Aceasta va fi dată pacientului de către orice medic, inclusiv de spital, ambulator sau de familie.

Pacientul poate să vadă cine i-a accesat dosarul, ora, ziua şi IP-ul calculatorului de pe care s-a făcut acest lucru.

Ministrul Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu, declara recent că fraudarea în sistemul sanitar nu va mai fi posibilă atunci când se vor folosi dosarul electronic al pacientului şi cardul naţional de sănătate.

CNAS şi UTI România au semnat, în 28 martie 2013, contractul privind implementarea sistemului informatic integrat pentru Dosarul Electronic de Sănătate, care, potrivit autorităţilor, reuneşte întreg tabloul clinic al pacienţilor asiguraţi, sprijinind astfel corectitudinea deciziei medicale bazate pe informaţii corelate din surse diferite, dar disponibile în timp real (on-line) şi securizat.

Guvernul a aprobat, în 13 mai, pachetele de servicii medicale, de bază şi minimal, şi Contractul cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru 2014-2015, care vor intra în vigoare la 1 iunie.

Petiții către instituțiile statului cu privire la noile acte de identitate ale românilor :

Asociaţia Pentru Libertatea Românilor,
Bacău, Str. Decebal, nr.6, sc.A, ap.11, cod 600283

http://asociatialibertatearomanilor.ro/

Tel. 0744.590.721,e-mail: asociatialibertatearomanilor@gmail.co

CĂTRE

GUVERNUL ROMÂNIEI,
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE,
MINISTERUL AFACERILOR INTERNE,
MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI ADMINISTRAŢIEI PUBLICE, MINISTERUL FAMILIEI, PROTECŢIEI SOCIALE ŞI PERSOANELOR VÂRSTNICE ,
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ,
MINISTERUL DE JUSTIȚIE,
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII,
CONSILIUL LEGISLATIV,

DEPARTAMENTUL PENTRU  RELAŢIA  CU PARLAMENTUL,
AVOCATUL POPORULUI,
DIRECŢIA  DE EVIDENŢĂ A PERSOANEI A JUDETULUI…..

Asociaţia Pentru Libertatea Românilor, împreună cu asociaţiile cosemnatare menţionate mai jos, în temeiul OUG nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată prin Legea nr. 233/2002:

Luând în considerare faptul că un număr însemnat de persoane de cetăţenie română ale căror interese le reprezentăm, nu sunt de acord să solicite  eliberarea actelor de identitate  în formatul stabilit prin Legea nr. 235/2013 privind aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 82/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi actele de rezidenţă ale cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European rezidenţi în România si Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

Luând în considerare faptul că dispozitivul electronic integrat în actele de identitate în format nou conţine informaţii nevolatile şi este emiţător de unde radio care permit localizarea în spaţiu a persoanei şi, mai ales, localizarea acesteia în momentul în care acceseaza un serviciu medical decontat prin FNUASS, şi luând în considerare faptul că orice persoană trebuie să aibă libertatea de a decide dacă doreşte sau nu să deţină asupra sa un dispozitiv emiţător de unde radio care admite interferenţe care pot cauza operaţiuni nedorite,

Luând în considerare faptul că aceste măsuri reprezintă, în fapt, ţinerea sub observaţie a vieţii private precum şi atingerea vieţii private prin diseminarea datelor de identificare, precum şi a datelor de sănătate, probleme de diagnostic, prognostic, tratament, investigaţii paraclinice,

Luând în considerare faptul că orice persoană are dreptul la nume, domiciliu, reşedinţă, precum şi la o stare civilă, dobândite în condiţiile legii,[1]

Luând în considerare faptul că nimeni nu poate fi îngrădit în capacitatea de folosinţă sau lipsit, în tot sau în parte, de capacitatea de exerciţiu, decât în cazurile şi condiţiile expres prevăzute de lege şi că nimeni nu poate renunţa, în tot sau în parte, la capacitatea de folosinţă sau la capacitatea de exerciţiu,[2]

Luând în considerare faptul că rasa, culoarea, naţionalitatea, originea etnică, limba, religia, vârsta, sexul sau orientarea sexuală, opinia, convingerile personale, apartenenţa politică, sindicală, la o categorie socială ori la o categorie defavorizată, averea, originea socială, gradul de cultură, precum şi orice altă situaţie similară nu au nicio influenţă asupra capacităţii civile,[3]

1. Vă solicităm să identificaţi din contextul legislaţiei actuale o soluţie administrativă concretă şi fundamentată juridic prin care să asiguraţi deplina exercitare a drepturilor civile patrimoniale şi nepatrimoniale, precum şi a drepturilor constituţionale şi electorale persoanelor  care nu vor deţine un act de identitate valabil din punct de vedere legal.

2. Vă solicităm să ne comunicaţi dacă statutul juridic al persoanelor care nu vor solicita eliberarea actelor de identitate în formatul prevăzut de Legile nr. 235/2013 si 95/2006 va fi identic cu cel al persoanelor care vor utiliza noile acte de identitate sau, în caz contrar, să ne comunicaţi o situaţie completă a drepturilor şi libertăţilor constituţionale, inclusiv civile şi electorale care vor fi restrânse din acest motiv, precum şi modalitatea în care aceste restrângeri vor opera, cu indicarea temeiurilor de drept incidente.

3. Vă solicităm, totodată, în cazul în care o soluţie administrativă bazată pe actuala legislaţie nu poate fi intrevăzută, să faceţi uz de dreptul de iniţiativă legislativă pentru a reglementa situaţia acestor persoane.

În concluzie, obiectul prezentei petiţii îl constituie în principal pretenţia de a fi informaţi cu privire la statutul legal pe care îl vor avea în toate domeniile vieţii lor sociale, publice şi private persoanele care vor refuza actul de identitate cu mediu de stocare electronic integrat.

Cu deosebită considerație,

Asociaţia Pentru Libertatea Românilor
prin Președinte Profesor
Nicolae Livadă

 

Asociaţii cosemnatare

1.       Asociaţia Naţionala a Cadrelor Militare în Rezervă şi Retragere – Filiala Vrancea „Ştefan cel Mare”, prin preşedinte Chirica Aurelian
2.       Asociaţia Bucovina Profunda, prin preşedinte doctor Mircea Puşcaş
3.       Alianţa Familiilor din România, prin preşedinte Bogdan Mateciuc
4.       Asociatia “PRO-VITA pentru Născuţi şi Nenăscuţi”, Filiala Bucureşti, prin preşedinte Bogdan Stanciu
5.       Asociaţia Prietenii Sf. Efrem cel Nou , prin preşedinte – preot doctor Ciprian-Ioan Staicu
6.       Asociaţia ProTinereţe Alba Iulia, prin preşedinte Florin Croitoru.
7.       Fundaţia „Sfinţii Martiri Brâncoveni” – Constanţa, prin preşedinte Marcel Bouroş
8.       Asociaţia Predania, prin preşedinte Gurgu Ionuţ
9.      Asociaţia „Ortodoxia Tinerilor” prin preşedinte Claudiu Balan
10.    Fundaţia Creştină „Părintele Arsenie Boca”, prin reprezentant Cristian Filip
11.    Fundaţia Sfinţii Închisorilor, prin preşedinte Ioan  Şuţă
12.    Asociaţia Meşterilor Populari din Moldova – Iaşi, prin preşedinte Marcel Lutic
13.    Asociaţia Basarabii prin vice-preşedinte Mihail-Răzvan Vastea
14.    Asociaţia Civic Media, prin preşedinte fondator Victor Roncea
15.    Asociaţia Medicală Concordia 2006, prin preşedinte dr. Cristian Păsălău
16.    Asociaţia Creştin Ortodoxă Mama Olga, prin preşedinte Ciprian Arsene
17.    Fundaţia Sfinţii Martirii Brâncoveni Suceava, prin vicepreşedinte inginer Constantin Barariu
18.    Asociaţia ProVita Bucovina prin preşedinte avocat Marcel Balaţchi
19.    Mişcarea Naţională de Rezistenţă – filiala Mehedinţi, prin preşedinte magistrat Alexandru Moleanu
20.    Asociaţia Tradiţia Românească, prin reprezentant Elena Alexa
21.    Asociaţia Tinerilor Ortodocşi „Orthograffiti”, prin membru fondator Laurenţiu Dumitru
22.    Asociaţia „În Munţii Neamţului”,  prin preşedinte Neculai Luca

[1] art. 59 cod civil
[2]
art.29 cod civil
[3]
art. 30 cod civil

Petitie catre CNCD ( CONSILIUL NAŢIONAL DE COMBATERE A DISCRIMINĂRII)
Asociaţia Pentru Libertatea Românilor,
Bacău, Str. Decebal, nr.6, sc.A, ap.11, cod 600283

http://asociatialibertatearomanilor.ro/

Tel. 0744.590.721
E-mail: asociatialibertatearomanilor@gmail.com

CĂTRE CONSILIUL NAŢIONAL DE COMBATERE A DISCRIMINĂRII

Piata Valter Maracineanu nr 1-3, sector 1, 010155 Bucuresti
Telefon: +4 021 312.65.78 ; +4 021 312.65.79
Fax:       +4 021 312.65.85
Email:     support @ cncd.org.ro

Asociaţia Pentru Libertatea Românilor, împreună cu asociaţiile cosemnatare menţionate mai jos, în temeiul art. 19 alin. 2 şi art. 18 alin. 2 din OUG nr. 137/2000 privind prevenirea şi sanctionarea tuturor formelor de discriminare actualizată,

Luând în considerare faptul că un număr însemnat de persoane de cetăţenie română şi cu domiciliul în România ale căror interese le reprezentăm nu sunt de acord să solicite eliberarea actelor de identitate în formatul stabilit prin Legea nr. 235/2013 privind aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 82/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi actele de rezidenţă ale cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European rezidenţi în România si Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

Luând în considerare faptul că dispozitivul electronic integrat în actele de identitate în format nou conţine informaţii nevolatile şi este emiţător de unde radio care permit localizarea geografică a persoanei şi, mai ales, localizarea acesteia în momentul în care accesează un serviciu medical decontat prin FNUASS, şi luând în considerare faptul că  orice persoană trebuie să aibă libertatea de a decide dacă doreşte sau nu să deţină asupra sa un dispozitiv emiţător de unde radio care admite interferenţe care pot cauza operaţiuni nedorite,

Luând în considerare faptul că aceste măsuri reprezintă, în fapt, ţinerea sub observaţie a vieţii private precum şi atingerea vieţii private prin diseminarea datelor de identificare, precum şi a datelor de sănătate, probleme de diagnostic, prognostic, tratament, investigaţii paraclinice,

Luând în considerare faptul că orice persoană are dreptul la nume, domiciliu, reşedinţă, precum şi la o stare civilă, dobandite în condiţiile legii, [1]

Luând în considerare faptul că nimeni nu poate fi îngrădit în capacitatea de folosinţă sau lipsit, în tot sau în parte, de capacitatea de exerciţiu, decât în cazurile şi condiţiile expres prevăzute de lege şi că nimeni nu poate renunţa, în tot sau în parte, la capacitatea de folosinţă sau la capacitatea de exerciţiu, [2]

Luând în considerare faptul că rasa, culoarea, naţionalitatea, originea etnică, limba, religia, vârsta, sexul sau orientarea sexuală, opinia, convingerile personale, apartenenţa politică, sindicală, la o categorie socială ori la o categorie defavorizată, averea, originea socială, gradul de cultură, precum şi orice altă situaţie similară nu au nicio influenţă asupra capacităţii civile,[3]

1. Vă solicităm să apreciaţi dacă va exista o diferenţă de tratament din partea statului, autorităţilor şi instituţiilor publice, persoanelor publice sau private între persoanele care nu vor solicita eliberarea actelor de identitate în formatul prevăzut de Legile nr. 235/2013, respectiv Legea nr. 95/2006  şi  persoanele care vor utiliza noile acte de identitate.

2. Vă solicităm, totodată, să ne comunicaţi dacă consideraţi oportună elaborarea unei politici publice care să garanteze deplina exercitare a drepturilor constituţionale, inclusiv civile şi electorale de către persoanele aflate în această situaţie.

Cu deosebită considerație,
Asociaţia Pentru Libertatea Românilor
prin Președinte Profesor
Nicolae Livadă

Asociaţii cosemnatare

1.       Asociaţia Naţionala a Cadrelor Militare în Rezervă şi Retragere – Filiala Vrancea „Ştefan cel Mare”, prin preşedinte Chirica Aurelian
2.       Asociaţia Bucovina Profunda, prin preşedinte doctor Mircea Puşcaş
3.       Alianţa Familiilor din România, prin preşedinte Bogdan Mateciuc
4.       Asociatia “PRO-VITA pentru Născuţi şi Nenăscuţi”, Filiala Bucureşti, prin preşedinte Bogdan Stanciu
5.       Asociaţia Prietenii Sf. Efrem cel Nou , prin preşedinte – preot doctor Ciprian-Ioan Staicu
6.       Asociaţia ProTinereţe Alba Iulia, prin preşedinte Florin Croitoru.
7.       Fundaţia „Sfinţii Martiri Brâncoveni” – Constanţa, prin preşedinte Marcel Bouroş
8.       Asociaţia Predania, prin preşedinte Gurgu Ionuţ
9.      Asociaţia „Ortodoxia Tinerilor” prin preşedinte Claudiu Balan
10.    Fundaţia Creştină „Părintele Arsenie Boca”, prin reprezentant Cristian Filip
11.    Fundaţia Sfinţii Închisorilor, prin preşedinte Ioan  Şuţă
12.    Asociaţia Meşterilor Populari din Moldova – Iaşi, prin preşedinte Marcel Lutic
13.    Asociaţia Basarabii prin vice-preşedinte Mihail-Răzvan Vastea
14.    Asociaţia Civic Media, prin preşedinte fondator Victor Roncea
15.    Asociaţia Medicală Concordia 2006, prin preşedinte dr. Cristian Păsălău
16.    Asociaţia Creştin Ortodoxă Mama Olga, prin preşedinte Ciprian Arsene
17.    Fundaţia Sfinţii Martirii Brâncoveni Suceava, prin vicepreşedinte inginer Constantin Barariu
18.    Asociaţia ProVita Bucovina prin preşedinte avocat Marcel Balaţchi
19.    Mişcarea Naţională de Rezistenţă – filiala Mehedinţi, prin preşedinte magistrat Alexandru Moleanu
20.    Asociaţia Tradiţia Românească, prin reprezentant Elena Alexa
21.    Asociaţia Tinerilor Ortodocşi „Orthograffiti”, prin membru fondator Laurenţiu Dumitru
22.    Asociaţia „În Munţii Neamţului”,  prin preşedinte Neculai Luca

[1] art. 59 cod civil
[2]
art.29 cod civil
[3]
art. 30 cod civil


Categorii

1. DIVERSE, Carduri electronice/ cipuri, Guvernarea electronica (E-GUVERNARE)

Etichete (taguri)

, , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

7 Commentarii la “DOSARUL ELECTRONIC – obligatoriu din iunie/ Petitii cu privire la ACTELE ELECTRONICE de identitate inaintate de ASOCIATIILE CRESTIN-ORTODOXE

  1. …numai sa fie acceptate de populatie! Ca acordul il obtin ei ulterior, pe alta cale,presand familia si explicandu-le ca persoana aflata in coma, nu-si va mai reveni niciodata, ca e in moarte cerebrala etc…Important acum, e sa fie acceptate aceste carduri de catre populatie, pentru ca apoi actele ce includ cardul sa fie acceptate s.a.m.d.Pas, cu pas.
    Oamenii inca dorm…

  2. Niciun dosar si nicio investigatie nu se poate face fara acordul pacientului. Pacientii ar trebui sa stie asta, iar medicii ar trebui sa aiba un formular de consimtamint.

  3. Pingback: Autoritatile ar renunta la trecerea ACORDULUI PENTRU DONARE DE ORGANE pe CARDUL de SANATATE/ Medicii de familie critica DOSARUL ELECTRONIC - Recomandari
  4. Pingback: DOSARUL ELECTRONIC de SANATATE – costisitor, inutil si (din fericire) neutilizat - Recomandari
  5. Pingback: Nu mai avem doctori, dar vom avea… carduri. CARDUL ELECTRONIC DE SANATATE – distribuit de pe 20 septembrie si OBLIGATORIU incepand cu 2015/ Vasile Astarastoae arata CRIZA REALA din sistemul sanitar: DEFICITUL CATASTROFAL DE MEDICI - Recomandar
  6. Pingback: Diferenta intre propaganda si realitate: DATELE PERSONALE ALE 80% DIN POPULATIA COREEI DE SUD AU FOST FURATE!/ Atentie: cele mai VANATE date personale sunt cele de pe CARDURILE DE SANATATE/ Medicii de familie refuza achizitionarea cititoarelor - Recomanda
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare