Doua maici de la Brancoveni care plecasera la stilisti s-au intors si au fost reprimite in Biserica prin mirungere/ MARTORI SI MARTURISIRI, PRETEXTE SI CINSTIRI/ PF Daniel va vorbi la Consiliul Europei despre… dialogul inter-religios/ PATRIARHIA DA REPLICA ATACURILOR MURDARE DE LA TVR, DAR CONTINUA SA PROMOVEZE ECUMENISMUL/ Lupta acerba pentru… pace a organizatiilor “ecumenice”, dupa prototipul crezului antihristic/ CUVINTE PROFETICE ALE PARINTELUI STEINHARDT DESPRE CANCERUL EUROPEI SI DRUMUL SPRE SCLAVIE (Stiri si recomandari religioase 6 aprilie 2011)

6-04-2011 18 minute Sublinieri

Deranjat de zgomotul utilajelor care efectuează lucrări în centrul vechi al Capitalei, un preot de la biserica Stavropoleos a găsit o modalitate mai puţin ortodoxă [?!?! – cam ce considera redactorii de la RTV ca ar reprezenta o metoda “ortodoxa” si de ce anume aceasta ar fi “neortodoxa”?? n.n.] pentru a-şi continua slujba.

Preotul a aşezat cinci măicuţe în drumul excavatorului, după cum a povestit, la martorocular@realitatea.net Adrian din Bucureşti.

Deşi lucrările sunt în întârziere, acţiunea maicuţelor a avut efectul scontat. Muncitorii, uimiţi, s-au oprit şi au fost nevoiţi să aştepte pe marginea drumului finalul slujbei de duminică.

Sâmbătă 26 martie a.c., la Sfânta Mânăstire Brâncoveni, a avut loc slujba Privegherii, la care PS Părinte Episcop Sebastian a săvârşit şi reprimirea la Ortodoxie, prin Sfânta Taină a Mirungerii, a fostei monahii Timoteia Elena Pop, trecută împreună cu preotul Nichita Paşcan la stilişti. Este vorba de cea de-a doua maică din cele 29 plecate, care a realizat înşelarea în care căzuse.

Duminică 22 mai 2011, la ora 18, la Catedrala Mitropolitană Sfinţii Arhangheli din Paris (9 rue Jean de Beauvais), va debuta ciclul de conferinţe comemorative: Martor.

Înaltpreasfinţitul Mitropolit Iosif va deschide acest ciclu dedicat martirilor- mărturisitori din temniţele româneşti şi nu numai, printr-un parastas în memoria filosofului creştin, om politic-om de stat,  Mircea VULCĂNESCU, mort în puşcăria de la Aiud.

Comemorarea va continua cu urmărirea filmului Mihail Şora – despre Mircea Vulcănescu realizat şi montat pentru această ocazie. Va urma o masă rotundă la care vor participa Înaltpreasfinţitul Iosif şi cele două fiice ale filosofului: Alexandra Elisabeta de Hillerin – Vulcănescu şi Maria Ioana Vulcănescu.

Va avea loc şi un moment surpriză, dedicat surorilor Vulcănescu.

Cel care va media ciclul conferinţelor va fi Pr. Emilian Marinescu  – consilier al Departamentului Cultură.

Momentul se va încheia cu o agapă oferită de către familia Vulcănescu.

Informaţii referitoare la acest eveniment se pot obține de la  Pr. Emilian Marinescu (Consilier Departamentul Cultură)

E-mail: cultural@mitropolia.eu
sursa: mitropolia.eu

România Liberă de azi publică un articol pe care nu ştiu încă dacă să-l consider o glumă de 1 aprilie (deşi cam macabră) sau o dovadă de neprofesionalism cras: Mormântul lui Mircea Vulcănescu, identificat la Râpa Robilor.

Întîi, pentru că textul nu susţine enunţul din titlu. Doi cercetători bănuiesc că ar putea identifica mormîntul lui Vulcănescu. E totuşi altceva decît că l-ar fi găsit.

Pe urmă, autorul articolului ne furnizează în premieră o informaţie neverosimilă: cadavrele foştilor deţinuţi politici îngropaţi la Rîpa Robilor ar fi purtat cîte o plăcuţă de metal la gît pe care erau imprimate numerele lor de dosar penal. Spun că informaţia nu e credibilă din două motive: 1. nici un schelet descoperit pînă acum acolo nu avea vreo plăcuţă care să ajute la identificare, 2. în sistemul penitenciar românesc nu exista această practică a plăcuţelor de identificare; de ce ar fi fost făcute doar pentru morţii de la Aiud? Mai mult, după cum mi-a spus dl Demostene Andronescu, fost deţinut politic la Aiud în perioada 1957 – 1964, în acele timpuri deţinuţii nu aveau nici număr matricol de penitenciar pe zeghe, ci erau identificaţi după nume. (…)

– Nu aveţi nostalgia de a călători la Roma? Ce aţi privi, judeca, admira?

– Ba da. Ce aş privi? Pieţele, fântânile, palatele, pinii, cârciumioarele din cartierele populare. N-aş judeca, n-aş admira. Occidentul, acum, nu-i de admirat, e de plâns. Căci e pierdut, doomed zic englezii. Îmi amintesc cuvintele Domnului: „Nu mă plângeţi pe Mine, fiice ale Sionului, ci pe voi!”. Cancerul e încă lăuntric, nu s-a dat în vileag. Dar mai poate medicul, care ştie, încerca poftă trupească pentru femeia cu metastaze generalizate, deocamdată neexteriorizate?

– Trăind în divinitate, omul de mâine îşi va justifica amplitudinea fiinţei, ca refugiu, ca vamă de purificare, de asceză?

– Vă admir optimismul. Sunt foarte sceptic referitor la omul de mâine, după cât de laş, de netot, de naiv, de uşor de îmbrobodit, de nătărău ni se arată astăzi. Europa de azi, Occidentul, oferă un spectacol de nerozie şi îndobitocire cum rareori a mai fost din secolul IV încoace. Şi ăştia să realizeze amplitudinea fiinţei? Aida-de!

Vor realiza amplitudinea sclaviei, către care au făcut deja paşi mari!

(…) Care este scopul proiectului tau “Fenomenul Pitesti”?

– Sa retrezeasca interesul pentru istoria noastra si mai ales pentru oamenii care au trait-o, fiindca ei pot fi repere morale intr-o societate atat de confuza ca a noastra. Mi se pare ca ne dam prea usor cu parerea despre orice, mai ales despre lucrurile pe care nu le stim si la care nu ne pricepem, si avem o placere aparte in a eticheta si judeca. In parte, asta se intampla din cauza ca nu cunoastem realitatea lucrurilor despre care vorbim, si atunci eu incerc sa vin cu o solutie si sa pun la dispozitia oamenilor cat mai multe informatii despre subiect. Speranta mea este ca, odata ce aflam, sa nu mai lipim etichete in mod gratuit, sa nu mai generalizam, sa ne mai smerim... Bine-ar fi, dar cine stie daca se va intampla asta.

Acest nou Cuvînt a fost alcătuit de către Părintele Gheorghe Calciu (1925-2006) – la cererea a numeroşi tineri din România, şi îndeosebi a studenţilor din A.S.C.O.R. – după 20 de ani de la rostirea la Radu-Vodă a celor “Şapte cuvinte către tineri” (şi a “Cuvîntului suplimentar către tinerii teologi”) care aveau să-i aducă arestarea şi condamnarea la 10 ani de închisoare (din care a efectuat 5: 1979-1984)*, urmaţi de exilul la care a fost împins de Securitate (din 1985). Textul – cu cîteva minime îndreptări tacite – este reprodus aici din revista Puncte cardinale (an VIII, nr. 4/88, aprilie 1998, pp. 1-2), unde a apărut pentru prima oară în ţară, cu titlul redacţional “Hristos a înviat în inima ta!”. Cele cîteva paranteze drepte îmi aparţin. (R. C.)

  • Basilica:

Averea Bisericii – coşmar pentru Televiziunea Română

În legătură cu emisiunea-dezbatere cu tema „Averea Bisericii” difuzată în cadrul emisiunii Cu ochii’n 4 pe canalul TV România 1 în seara de 30 martie 2011, Patriarhia Română face următoarele precizări:
Aşa cum au remarcat numeroşi telespectatori, emisiunea a fost agresivă, lipsită de obiectivitate şi de profesionalism, arătând, de fapt, reaua intenţie a realizatorilor prin prezentarea trunchiată şi tendenţioasă a informaţiilor cu scopul vădit de a discredita Biserica în contextul crizei economice actuale.

Această atitudine a reieşit inclusiv din prezentarea promoţională agresivă a emisiunii cu scopul creării percepţiei în opinia publică a faptului că Biserica ar deţine proprietăţi uriaşe folosite în scopuri nedeclarate. Averea Bisericii a fost prezentată hiperbolic şi chiar ridicol, ca un fel de „tsunami pecuniar”, care a devenit un coşmar-obsesie pentru politica editorială a televiziunii naţionale.

Chiar dacă în urmă cu aproape o lună într-un interviu de peste o oră acordat domnului Daniel Georgescu, reporter TVR, preotul jurist Ionuţ Corduneanu, vicar patriarhal administrativ, având datoria de a arăta transparenţă şi respect pentru opinia publică, a explicat pe larg care sunt proprietăţile şi sursele de venituri ale Bisericii Ortodoxe Române necesare acoperirii cheltuielilor crescânde pentru construirea, consolidarea şi restaurarea lăcaşurilor de cult în majoritate aflate în patrimoniul cultural-naţional, pentru întreţinerea acestora, precum şi pentru susţinerea lucrării pastoral-educaţionale şi social-filantropice a Bisericii în favoarea societăţii româneşti, realizatorii emisiunii cu tema „Averea Bisericii” au prezentat, aproape obsesiv, sume de bani ireale şi proprietăţi fabuloase pe care le-ar deţine Biserica. De exemplu, în timpul emisiunii s-a făcut afirmaţia falsă că Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor ar fi primit deja suprafaţa de pădure (116 000 hectare, corect 166 000 hectare) pentru care se judecă în instanţă de mai mulţi ani, fără câştig de cauză. De asemenea, în mod suspect problema restituirii proprietăţilor bisericeşti naţionalizate de către Stat, care ar reprezenta un act de dreptate şi o soluţie durabilă pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare a cultelor, a fost sistematic evitată de moderator, domnul Cornel Mihalache.

În acelaşi timp, s-a remarcat atitudinea pătimaşă şi partizană a acestuia precum şi a unora dintre invitaţii ostili Bisericii, deranjaţi de faptul că Biserica Ortodoxă Română se bucură de încredere din partea majorităţii populaţiei, mai ales pentru că Biserica păstrează identitatea spirituală a neamului românesc şi nu primeşte directive şi sprijin financiar din străinătate.

Este surprinzător şi regretabil faptul că tocmai postul naţional de televiziune, TVR, susţinut financiar în majoritate de către contribuabili de credinţă ortodoxă, atacă Biserica naţională a poporului român pe tema sprijinului acordat acesteia de către Statul român. Ori, salariile celor care lucrează în Televiziunea Română, plătite de la bugetul de Stat, sunt incomparabil mai mari decât sprijinul salarial acordat de Stat personalului deservent al Bisericii Ortodoxe Române. În acelaşi timp, suma de la bugetul de Stat alocată celor şase componente ale Televiziunii Române (circa două sute milioane lei) este aproape egală cu sprijinul salarial alocat de Stat Bisericii Ortodoxe Române (aproximativ două sute zece milioane lei), deşi contribuţia reală a Bisericii la viaţa spirituală, cultural-educaţională şi social-filantropică a comunităţilor locale din ţară şi din diaspora română este incomparabil mai mare şi mai eficientă.

Adesea, sprijinul salarial foarte modest acordat în prezent de Stat preoţilor din parohii este chiar mai mic decât impozitul plătit de aceştia către bugetul de Stat pentru salariul lor integral, deşi acest salariu nu mai poate fi realizat în multe localităţi, întrucât contribuţia credincioşilor a scăzut dramatic din cauza fenomenului migraţiei, şomajului şi sărăcirii populaţiei. În concluzie, considerăm că datoria Televiziunii naţionale nu este aceea de a tensiona în mod artificial relaţiile dintre Stat şi Biserică, nici de a diminua şi submina capacitatea de acţiune a Bisericii, astfel încât aceasta să nu mai poată ajuta spiritual şi social poporul român, atât de umilit astăzi de factori interni şi externi dornici de profit imediat sau pe termen lung, tocmai pentru că acest profit se obţine în defavoarea sa.

Cum este finanţată Biserica în alte state europene

UN DEMERS POZITIV, DAR INCOMPLET

Observaţii ale Patriarhiei Române referitoare la Legea privind parteneriatul dintre stat şi culte în domeniul serviciilor sociale

Patriarhia Română propune un Consiliu Consultativ al Cultelor din România

Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române a declarat astăzi, 4 aprilie, cu prilejul vizitei absolvenţilor promoţiei 2010-2011, ai Colegiului Naţional de Apărare, la Palatul Patriarhiei, în Sala Europa Christiana, că în viitorul apropiat,

la propunerea Patriarhiei Române, se va înfiinţa Consiliul Consultativ al Cultelor din România. În cadrul acestui consiliu reprezentanţii cultelor din ţara noastră vor coopera în prevenirea conflictelor interreligioase şi interconfesionale

În acest sens, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a declarat: „În curând vom încerca să înfiinţăm în această clădire Consiliul consultativ al cultelor din România pentru a avea o structură, o bază de consultare, de cooperare, de prevenire a conflictelor interreligioase şi interconfesionale, dar şi pentru a avea o consultare în ceea ce priveşte problemele comune ale societăţii şi în acelaşi timp să arătăm solidaritate şi cooperare între diferite culte din România”, după cum informează Radio TRINITAS.

PATRIARHUL ROMÂNIEI VA EFECTUA O VIZITĂ OFICIALĂ LA CONSILIUL EUROPEI DE LA STRASBOURG

PATRIARHUL ROMÂNIEI VA EFECTUA O VIZITĂ OFICIALĂ LA CONSILIUL EUROPEI DE LA STRASBOURG

BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE ne informează:

În zilele de 9-10 aprilie 2011, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel va efectua o vizită canonică la Strasbourg, la invitaţia Înaltpreasfinţitului Părinte Mitropolit Iosif al Mitropoliei Ortodoxe Române pentru Europa Occidentală şi Meridională, iar, între 11-13 aprilie 2011, Patriarhul României se va afla într-o vizită oficială la Consiliul Europei cu sediul la Strasbourg, la invitaţia domnului Mevlüt Çavuşoğlu, Preşedintele Adunării Parlamentare a Consiliului Europei.

Sâmbătă, 9 aprilie 2011, de la orele 18.15, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel va oficia o slujbă de pomenire şi va sfinţi două troiţe noi în cimitirul militar românesc din localitatea Haguenau, situată la 30 kilometri nord de Strasbourg.

Duminică, 10 aprilie 2011, de la orele 9.30, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel va sfinţi catapeteasma bisericii Sfântul Ioan Botezătorul a parohiei ortodoxe române din Strasbourg şi capela parohială cu hramul Sfântul Ioan Valahul, apoi va oficia Sfânta Liturghie înconjurat de un sobor de ierarhi, preoţi şi diaconi. După Sfânta Liturghie, Preafericirea Sa va binecuvânta şcoala, sala de conferinţe şi biblioteca parohiei ortodoxe române din Strasbourg.

După-amiaza, de la orele 17.30, Patriarhul României va sfinţi biserica cu hramul Sfinţii Cosma şi Damian a parohiei ortodoxe române din oraşul Mulhouse, situat la aproximativ 100 kilometri sud de Strasbourg.

Luni, 11 aprilie 2011, la sediul Consiliului Europei de la Strasbourg, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel va avea întâlniri cu domnul Thorbjorn Jagland, secretarul general al Consiliului Europei, cu domnul Thomas Hammarberg, comisarul pentru Drepturile Omului şi domnul Jean-Paul Costa, preşedintele Curţii Europene a Drepturilor Omului (CEDO). În continuare, Patriarhul României se va întâlni cu membrii delegaţiei parlamentare române la Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei (APCE).

Seara, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel va participa la un dineu oferit în onoarea Preafericirii Sale de către Arhiepiscopia Romano-Catolică de Strasbourg şi va susţine conferinţa cu tema Orient, Occident: provocările actuale ale dialogului interreligios, organizată la Catedrala din Strasbourg.

Marţi, 12 aprilie 2011, orele 9.00, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel se va întâlni cu domnul Mevlüt Çavuşoğlu, Preşedintele Adunării Parlamentare a Consiliului Europei. Apoi, de la orele 10.00, Patriarhul României va participa la sesiunea de lucru a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei cu tema Dimensiunea interreligioasă a dialogului intercultural şi va rosti o alocuţiune în plenul Adunării Parlamentare.

Preafericitul Părinte Patriarh Daniel şi delegaţia însoţitoare vor reveni la Bucureşti în ziua de 13 aprilie 2011.

Un blog pentru promovarea Bibliei

Şcoala de Teologie Biblică a Universităţii Biola din California, Statele Unite, a lansat de curând un blog denumit The Good Book (www.thegoodbookblog.com), care urmăreşte să prezinte o viziune autentică asupra Istoriei Biblice şi a cărţilor Sfintei Scripturi, în contextul în care pe piaţă apar foarte multe răstălmăciri şi interpretări eronate asupra Bibliei, informează site-ul www.christianexaminer.com, citat de Ziarul Lumina”. 30 de profesori ai acestei şcoli teologice şi-au propus ca prin intermediul acestui blog să ofere răspunsuri pertinente prin studii foarte bine documentate la orice atac sau răstălmăcire făcute asupra Bibliei. Şcoala biblică din California declară că este fidelă teologiei creştine protestante.

NOTA NOASTRA:

Asadar, sa intelegem ca ziarul Lumina se bucura ca un blog american “promoveaza” Biblia sectara, protestanta, care are ca misiune sa o “apere” de ‘rastalmaciri’… deci, se poate deduce logic – data fiind fidelitatea declarata fata de protestantism (desi nu se precizeaza si care ramura de protestantism) – ca este vorba de apararea ei inclusiv de talcuirile ortodoxe, ale Sfintilor Parinti?!?! Iar daca nu, atunci care sa fie rostul unei asemenea stiri, cu un asemenea titlu… Are aceasta legatura cu demersurile avansate catre acceptarea la nivel “ecumenic” a unei singure versiuni a Sfintei Scripturi, puternic protestantizata si “curatata” de toate referirile politic incorecte?

[1] Adunarea Episcopilor Ortodocsi din Franta are ca presedinte pe Mitropolitul Emmanuel Adamakis al Mitropoliei Patriarhiei Ecumenice, in Franta, si este formata din zece membri, dintre care reprezentantul Patriarhiei Romane este Mitropolitul pentru Europa Occdentala si Meridionala, IPS Iosif Pop.

Paris 31 martie 2011 – AEOF a tinut reuniunea sa periodica din fiecare luna pe data de 29 martie 2011 la sediul AEOF, fiind prezidata de Mitropolitul Emanuel. Mai multe subiecte de actualitate au fost tratate, precum si probleme inter-ortodoxe care au fost pe ordinea de zi. Au fost in mod particular evocate preparativele cu privire la vizitele pe care urmeaza sa le faca in luna aprilie, in Franta, Preafericitul Patriarh Ecumenic al Constantinopolului, Bartolomeu I si Patriarhul Daniel al Romaniei.

Patriarhul Bartolomeu efectueaza o vizita oficiala in Franta intre 11 si 14 aprilie 2011, unde va avea ocazia sa intalneasca la Paris, mai multi oficiali ai tarii. Patriarhul Bartolomeu va intalni de asemeni episcopii ortodocsi din Franta si va impartasi cu ei experienta Bisericii ortodoxe din Franta precum si cooperarea inter-ortodoxa in sanul AEOF. Luni 11 aprilie 2011 la 18.30, Patriarhul Bartolomeu va face slujba de Te Deum, deschisa pentru participare tuturor, la catedrala Saint Stéphane. Tot cu ocazia acestei vizite Prea Fericirea Sa va participa marti 12 aprilie 2011 la ora 10.30 la o intalnire ce va avea loc la Editura CERF din Paris, pentru a prezenta cartea sa “Intalnirea tainei, Sa intelegem crestinismul ortodox astazi. O vizita la Institutul de teologie Saint Serge din Paris este in mod egal programata pentru joi 14 aprilie la ora 10, unde se va tine o sesiune academica ce va avea ca subiect noua editie a Traducerii Ecumenice a Bibliei (TOB). AEOF va difuza in curand programul detaliat al intregii vizite a Patriarhului Bartolomeu la Paris.

La randul sau, Prea Fericirea Sa, Patriarhul Daniel, intaistatatorul Bisericii ortodoxe din Romania, va efectua o vizita intre 9 si 13 aprilie la Strasbourg, invitat de catre Consiliul Europei, pentru a se adresa acestei instante, cum a fost cazul si pentru alti intaistatatori ai Bisericilor ortodoxe in trecut. In afara unui program pastoral, o conferinta pentru “doua voci” este de asemeni prevazuta la Strasbourg, la care va lua parte Patriarhul Daniel alaturi de Cardinalul Jean Louis TAURAN, presedintele Consiliului pontifical (Biserica Romano-Catolica) pentru dialogul inter-religios. Un program detaliat al vizitei Patrarhului Daniel la Strasbourg va fi de asemei disponibil si difuzat in curand.

Episcopii ortodocsi din Franta au evocat, de asemenea, dezbaterea actuala, care se deruleaza in Franta, pe tema laicitatii. Cu privire la acest aspect preiau la randul lor, si aproba, mesajul pacific si pozitiv, vehiculat in Tribuna publicata de Conferinta Responsabililor de Cult din Franta (CRCF), din care face parte si AEOF. Ei au subliniat intreaga importanta a acestui cuvant care cheama la un dialog continu, care este capabil sa asocieze cu incredere si in pace, toate fortele trainice implicate – fiind esentiale pentru experienta noastra comuna in Franta – precum laicitatea. O laicitate, adauga episcopii ortodocsi, care este de neconceput in prezent decat de o maniera “deschisa” si “pasnica” in respectul legilor si valorilor republicane ale Frantei.

  • Doxologia:

Bisericile Europei şi Americii cheamă NATO să renunţe definitiv la arme nucleare

Într-o scrisoare deschisă publicată pe site-ul Consiliul Mondial al Bisericilor, (WCC) (http://www.oikoumene.org) la sfârşitul lunii martie, patru organizaţii internaţionale ecumenice, printre care şi WCC, au chemat Organizaţia Tratatului Nord Atlantic (NATO) să îşi retragă cele 200 de focoase nucleare tactice din Europa şi să le elimine din strategiile sale. Aceasta va fi un pas important spre o lume liberă de arme nucleare.

Scrisoarea a fost semnată de Consiliul Mondial al Bisericilor (WCC), Conferinţa Bisericilor Europene (CEC), Consiliul Naţional al Bisericilor creştine din Statele Unite şi de Consiliul Bisericilor Canadiene.  Aceste organizaţii au chemat de asemenea la un „angajament stăruitor în dezarmarea nucleară”.

În alte două ocazii, cele patru organizaţii eclesiale au adresat NATO apeluri similare într-o scrisoare comună, în martie 2009, înaintea aniversării a 60 de ani de la întemeierea NATO, şi în octombrie 2009. Acestă nouă scrisoare a fost trimisă ca anticpare a revizuirii politicilor nucleare ale NATO, care va avea loc în 2011. În noiembrie 2010, la summit-ul de la Lisabona, NATO a adoptat un nou concept strategic, dar ţările membre nu au putut cădea de acord asupra unei noi politici nucleare.  O problemă delicată este prezenţa armelor nucleare tactice, care sunt situate în cinci ţări non-nucleare. În timp ce unele ţări ca Germania, doresc să fie scoase afară din ţară, ca rămăşiţe ale Războiului Rece care nu mai au nici un rol în politica actuală a NATO, alte ţări insistă ca aceste arme să fie păstrate, în special Franţa şi unele ţări nou-membre ale UE din fostul bloc comunist. O decizie finală va fi luată la Summit-ul NATO de la Chicago, din 2012.

În această scrisoare, cele patru organizaţii ecumenice îşi exprimă dezamăgirea pentru rezultatele neconcludente ale summit-ului de la Lisabona. În comunicatul acestui summit, în timp ce afirmă răspicat că doreşte o lume fără arme nucleare, NATO se defineşte încă o alianţă nucleară atâta timp cât armele nucleare există. Şi nici o referinţă concretă nu este făcută, cu privire la paşii spre un control al armamentului nuclear, non-proliferare şi dezarmare.

În orice caz, cele patru organizaţii întâmpină cu bucurie noul plan defensiv al NATO, ca o nouă oportunitate de schimbare “care este aşteptată de toţi”. De asemenea se fac o serie de recomandări. Un pas pentru NATO ar fi să se ralieze la noua politică USA, care afirmă că armele nucleare nu vor fi folosite împotriva statelor non-nucleare care sunt parte a Tratatului de neproliferare (NPT).

Scrisoarea exprimă şi îngrijorarea celor patru organizaţii cu privire la arsenalul nuclear vast al Rusiei şi subliniază nevoia de transparenţă, relocaţie şi reducere a acestora. Bisericile avertizează toate părţile că există o legătură directă între deciziile NATO şi răspunsul Rusiei, şi că această problemă nu trebuie amânată prin negocieri complexe şi îndelungate.  Această scrisoare a fost trimisă şi Preşedintelui Statelor Unite, Barack Obama şi Preşedintelui Rusiei, Dimitri Medvedev.

(Conţinutul complet al scrisorii poate fi acesat pe http://www.oikoumene.org/en/resources/documents/general-secretary/wider-…)

(Pr. Ioan Valentin Istrati)

Papa Benedict: Violența este instrumentul favorit al lui Antihrist

NOTA NOASTRA:

In realitate, potrivit invataturilor Sfintilor Parinti ai Bisericii UNA adevarate (ortodoxe), nu violenta, ci tocmai aparenta “iubire de pace” (lumeasca) este si va fi instrumentul favorit al lui Antihrist si al inaintemergatorilor sai. Inaintemergatori printre care se numara, precum se vede, si aceste perfide structuri trans-religioase de tipul CONSILIULUI MONDIAL AL BISERICILOR, al caror crez unificator este nu dogma crestina, ci umanismul antropocentric de tip hiliast (milenarist), care va fi tocmai “religia” viitorului stapan uzurpator al lumii, omul faradelegii si fiul pierzarii, Antihristul… Deja Papa Benedict, probabil mai mult silit decat de bunavoie – stiute fiind conceptiile sale anterioare mai traditionaliste (in sens catolic) – a facut si el pasi majori in teoretizarea teologic-ideologica a acestui drum prin enciclica sa faimoasa “Caritas in veritate”, o veritabila marturie de credinta in… Noua Ordine Mondiala! Iar astfel de declaratii ca aceasta din urma, asemanatoare cu cele ale ereticei Vassula Ryden (care si ea a adoptat discursul militant despre Antihrist, dar inversat – satanic – pentru a sluji ecumenismului), nu fac decat sa mentina oamenii intr-o stare de amagire pentru a nu-l putea recunoaste niciodata pe adevaratul Antihrist, ba chiar pentru a-l primi cu bratele deschise, ca unul ce va implini tocmai nazuintele acestea “fierbinti” pe care se bate atata moneda acum: pace, unitate, infratire… Sunt pasi mici deocamdata. Unul, simbolic, mai mare, se va produce odata cu mega-adunarea sincretista de la Assisi, preconizata pentru octombrie anul acesta. Dar cand se vor precipita evenimentele si vor avea loc marile zguduiri, pentru cei care vor mai supravietui, toate acestea vor fi contat…

In sensul acesta, va invitam sa (re)cititi:

Din 2012, religia va fi studiată în toate şcolile Rusiei

Patriarhia Ierusalimului a închiriat terenuri statului israelian pentru următorii 140 de ani

Primatul Bisericii Ortodoxe a Ciprului s-a întâlnit cu Papa Benedict al XVI-lea

Ceremonia de beatificare a Papei Ioan Paul al II-lea, în 1 mai 2011

Expoziţie dedicată Bizanţului la Washington

Vladimir Putin a primit “Ordinul Sf. Sava” din partea Patriarhiei Sârbe

Prima canonizare în Biserica Ortodoxă Bulgară, după 47 de ani

Această canonizare a fost o premieră în Bulgaria fiind prima săvârșită de către patriarhul nonagenar al Bulgariei, Preafericitul Maxim, în timpul păstoririi sale, de 40 de ani.

Biserica Ortodoxă dinBulgaria a celebrat duminică, 3 aprilie 2011, prima canonizare din ultimii 47 de ani. Sute de închinători au umplut catedrala cu cupole de aur Sf. Alexander Nevski din Sofia pentru a participa la canonizarea victimelor unei sângeroase înăbușiri a unei revolte bulgare de către turci, în 1876.

Potrivit agenției bulgare Novinite, această canonizare a fost o premieră în Bulgaria fiind prima săvârșită de către patriarhul nonagenar al Bulgariei, Preafericitul Maxim, în timpul păstoririi sale, de 40 de ani. Au fost astfel canonizați doi sfinţi clerici, opt călugăriţe şi până la 5.000 de bulgari necunoscuți după nume, adunaţi şi ucis într-o mănăstire în oraşul central Apriltzi şi oraşul sudic Batak în 1876.

Această strivire a Răscoalei numită apriliebulgar a stârnit o reacţie internaţională şi, indirect, a dus la războiul ruso-turc din 1877-1878 și la eliberarea Bulgariei de sub conducerea otomană. Victimele sale nu s-au dovedit a fi săvârșit vreo minune, dar cu toate acestea au fost recunoscute ca “martiri pentru credinţă (creştină)“, după cum au explicat oficialii Bisericii Ortodoxe Bulgare.

Ultimele canonizări efectuate de către Biserica Ortodoxă Bulgară au fost cea din 1962 a Cuviosului Paisiede la Hilandar și cea din 1964 a Cuvioslui Sofronie Vrachanski.

(Petru Avram)

Masonii isi fac publicitate (nemarcata) in Cotidianul, printr-un articol de o slugarnicie rara. Vor deci numaidecat sa se stie ce ‘patrioti’ si ‘unionisti” sunt ei…

La finalul lunii martie la Piatra Neamț a avut loc o dublă frăție. Una de sânge pentru că s-au înfrățit români de o parte și de alta a Prutului, respectiv frăția întru masonerie conform cutumelor masonice de sute de ani.

Pe 26 martie la Piatra Neamț prin grija lojii masonice din această localitate membră a Marii Loji Naționale a României (MLNAR) a avut loc un eveniment cu rezonanță masonică, adică înfrățirea lojii din Piatra Neamț cu o lojă din Chișinău. Pe lângă membrii celor două loji la întâlnire au participat marele maestru al MLNAR Tudorel Nițulescu și marele maestru al Marii Loji Naționale a Republicii Moldova Victor Madan.” Această întâlnire reprezintă o dublă înfrățire. Frăția de sânge pentru că s-au întâlnit români de o parte și de alta a Prutului și frăția întru masonerie conform cutumelor de sute de ani ” ne-a declarat Tudorel Nițulescu, mare maestru al Marii Loji Naționale a României.

Un lucru remarcabil la acest moment este și acela că pe 27 martie 1918 Moldova de dincolo de Prut s-a unit cu regatul. Abia la 1decembrie 1918 prin Proclamația de la Alba Iulia s-a creat România Mare. Iată deci că masonii au grijă să respecte și să memoreze momentele importante din istoria noastră națională.

În urma întâlnirii de la Piatra Neamț cei 2 mari maeștri au convenit ca în luna aprilie să aibe loc la Chișinău o nouă întâlnire la care va fi invitată și o lojă din Sankt Petersburg, dar și marele maestru al Marii Loji Unite a Rusiei Constantin Sapovalenko. Această viitoare întâlnire va fi ca un arc peste timp din istoria noastră națională. Este unanim recunoscută prietenia dintre Petru cel mare al Rusiei și domnitorul Moldovei Dimitrie Cantemir, amândoi fiind masoni. Menționăm că Dimitrie Cantemir a fost inițiat în loja masonică “Lebăda Albă” din Sankt Petersburg.” Din spirit fraten masonic dar și dintr-o prietenie profundă față de masoni Dimitrie Cantemir a creat la Iași o lojă masonică cu același nume (Lebăda Albă) consfințind această cutumă masonică care se numește înfrățire. După aproximativ 300 de ani, înfrățirea dintre loja masonică din Piatra Neamț, cea din Chișinău și loja din Sankt Petersburg vor fi reconfirmarea respectului pentru tradiția masonică românească cât și un omagiu adus acestei mari pesonalități a istoriei neamului românesc-Dimitrie Cantemier ” ne-a mai declarat Tudorel Nițulescu. Menționăm că Marea Lojă Națională a României se află sub recunoașterea Marii Loji Naționale a Franței făcând parte din Marea Lojă Unită a Europei. În plus Marea Lojă Națională a României a fost garantul de amiciție pentru Marea Lojă Națională a Republicii Moldova, în acest fel Marea Lojă Națională a Republicii Moldova devenind membră a Marii Loji Unite a Europei.

În ultima perioadă de timp este de remarcat activitatea Marii Loji Naționale a României aceasta anunțând că în luna aprilie vor fi create noi loji masonice. Este vorba despre prima “Lojă Diplomatică” unde vor putea participa diplomați români masoni, dar și crearea la Târgu Mureș a lojii “Tran-silva”. De asemenea este demn de amintit faptul că la finalul săptămânii trecute și la Timișoara a avut loc tot un eveniment cu rezonanță masonică. Este vorba despre înfrățirea a două loji una din Serbia din orașul Niș și alta din Timișoara. Evenimentul se înscrie în spiritual secularei prietenii dintre popoarele sârb și român. Tratatul de înfrățire a fost semnat în prezența marelui maestru Tudorel Nițulescu și Dragoslav Pavlovici, marele maestru al Marii Loji Naționale a Serbiei.

  • Parintele Mihail Stanciu:

”Călător la porțile Răsăritului” Concertul formației Anton Pann – Sala I.C.R. – 31 martie

Pelerinaj în imagini la mănăstirea Ormilia – Halkidiki

Slava Crucii – Părintele Dumitru Stăniloae

  • Doxologia:
Dreptatea divină și dreptatea umanăde ierodiacon Hrisostom Filipescu

Vom avea mari surprize, pentru unii poate neplăcute, când vom întâlni în Rai chipuri ce poate nu le-am preţuit îndeajuns.

Unii dintre cei care propovăduiesc Evanghelia sunt pândiţi adeseori de riscul de a adapta dreptatea lui Dumnezeu în funcţie de propria dreptate. Mă tem că inclusiv noi, cei de astăzi, poate chiar mai mult decât semenii noştrii din alte epoci, repetăm scenariul de acum două mii de ani, reaşezând ierarhiile valorilor potrivit dreptăţii omeneşti: cinstim pe cei drepţi şi blamăm pe cei păcătoşi, ne sprijinim pe cei bogaţi şi ne îndulcim cu prezenţa lor, le dăm şanse de mântuire, iar pe cei săraci îi compătimim şi uneori îi dispreţuim, umplându-i cu vorbe grele de fiecare dată când îi vedem şi făcându-i să nu mai vină a doua oară la noi, suntem prieteni cu fariseii, cu cei de neam bun,  cu mai marii vremurilor şi ţinem la distanţă pe vameşi şi pe desfrânaţi, căutăm compania cărturarilor şi evităm asocierea cu oamenii simpli, needucaţi, dăm întâietate oamenilor de succes şi izolăm pe cei ce nu ne aduc beneficii şi aşa mai departe.

Hristos nu a făcut aşa, ci dimpotrivă. A arătat prin toate cele trei pilde (pilda cu oaia cea pierdută, pilda cu drahma cea pierdută şi pilda cu fiul risipitor) pe care le găsim la Evanghelistul Luca în capitolul 15, că  păcătoşii sunt mai aproape de Dumnezeu decât drepţii. Ei simt mereu gustul dulce al iertării. Morala care împarte oamenii în buni şi răi, în drepţi şi păcătoşi, nu este morala Dumnezeieştilor Scripturi şi nici a Bisericii, ci este produsul răstălmăcirii omeneşti neputincioase la cuvântul miezos al Scripturii. Cei care au produs această morală nu au fost păcătoşii, ci drepţii. Ei au produs această morală pentru a pune în evidenţă starea lor de drepţi, prin contrast cu starea păcătoşilor.

Nimeni nu poate fi drept în faţa lui Dumnezeu, dar mulţi se cred drepţi, îndreptăţindu-se în faţa propriei conştiinţe sau a conştiinţei sociale. Aceşti drepţi care nu uită să-şi spună zilnic în mintea şi inima lor cât sunt de neprihăniţi, nu se vor bucura de întoarcerea celor păcătoşi, asemenea fiului celui mare din parabola fiului risipitor. Dar Evanghelia se adresează celor păcătoşi, nu celor drepţi. Tot în Pateric întâlnim ideea că sfântul care ştie că este sfânt, nu e sfânt, e un rătăcit, un înşelat. La fel şi dreptul care ştie sau se crede că e drept, nu-i drept în faţa lui Dumnezeu.

Omenirea aşteaptă de la Dumnezeu să facă dreptate, iar Dumnezeu nu vine cu dreptate, ci cu milă şi cu dragoste. Unde este milă şi dragoste, nu este dreptate. Vom avea mari surprize, pentru unii poate neplăcute, când vom întâlni în Rai chipuri ce poate nu le-am preţuit îndeajuns pe pământ, în această viaţă scurtă. Și cu dreptatea noastră cu care sugrumăm inimi,  vom vedea că altele au fost criteriile lui Dumnezeu. Soluţia cu care vine Evanghelia Mântuitorului Iisus Hristos şi Biserica de două mii de ani şi până la sfârşitul veacurilor este mila, bunătatea, facerea de bine, pacea şi nu doar dreptatea. Omul însă, din egoism vrea să fie îndreptăţit mereu, chiar şi în relaţia sa cu Dumnezeu.

Marea şansă pe care Dumnezeu o acordă secundă de secundă, minut de minut, zi de zi, acelora care cad, care păcătuiesc, care rătăcesc, care uită de Dumnezeu o viaţă întreagă, este că și în ultimele clipe ale vieţii lor pot recupera pentru veşnicie dragostea lui Dumnezeu. Acesta este marele paradox al creştinătăţii, că niciodată nu este prea târziu şi că în orice moment te-ai întoarce vei fi socotit ca şi cum nu ai fost departe de Hristos nici o clipă, vei lua plata ca cei ce au stat o viaţă alături de El. Unde este dreptatea aici ? Nu este dreptate. Unde este dragoste şi milă, nu mai este dreptate. Dreptatea oamenilor este relativă şi egoistă în raport cu dreptatea lui Dumnezeu. În faţa lui Dumnezeu, dreptatea omenească este răstignită.

Teologii afirmă în baza scrierilor Sfinţilor Părinţi că temeiul, criteriul judecăţii finale va fi dragostea de aproapele, atitudinea faţă de semeni, în care se află chipul lui Hristos. Nu doar mărturisirea credinței ne va mântui, ci viețuirea conform dreptei credințe. La ce îţi va folosi credinţa cu care te-ai bătut în piept o viaţă, dacă inima ţi-a fost goală? La ce ţi-ai obosit trupul cu postul în zadar, dacă nu ai avut milă şi dragoste faţă de cei din jur? Ți-ai împietrit mai tare inima în rugăciune dacă nu ai iertat sincer, ci doar din vârful buzelor pe cel ce ţi-a greşit. Mila şi dragostea vor fi criteriul judecăţii finale şi nu jertfa arsă pe altarul egoismului. „Milă voiesc, iar nu jertfă”, spune Domnul. Legea cea Nouă a Noului Testament, aceasta este, iubirea, porunca iubirii. Nu există păcat care să nu poată fi iertat de Dumnezeu. Un singur lucru trebuie să facă omul: să-şi vină în fire asemenea fiului risipitor, să conştientizeze că s-a îndepărtat de Dumnezeu şi să se întoarcă, să vină acasă. Întorcându-se va fi primit fără nici un reproş. Oamenii reproşează, Dumnezeu niciodată. În Pateric, în cartea bătrânilor nevoitori spre sfinţenie, se spune că „De va voi omul de dimineaţa până seara poate ajunge la măsura desăvârșirii”.

Ce minune estecă Dumnezeu nu ne osândeşte plecarea, ci ne binecuvântează mereu întoarcerea! Dacă nu ar fi Dumnezeu, cu iubirea Sa, ne-am condamna unii pe alții și nimeni nu ar mai ajunge în Rai…

Robi, prieteni, frați sau despre inevitabilul Hristosde protosinghel Hrisostom Rădăşanu
Dispariția religiei de Laurentiu Gheorghe
  • Ramura Inflorita:

Despre libertate si voia lui Dumnezeu

Viețuirea după Dumnezeu este lepădarea de întristare pentru cele pământești

Cântec de leagan din Moldova şi o recomandare

Tot despre cruce şi asumarea ei

Ce este un creştin adevărat?

  • Iubire. Intelepciune fara de sfarsit:

Poem (Daniel Turcea) – Logos, izvorul

Dedic acest poem maicii Teodosia Matei și celor îndrăgostiți de poezia lui Daniel Turcea. Am aflat de curînd un lucru minunat, acela că Mitropolia Moldovei și Bucovinei, prin Înaltul Mitropolit Teofan, a reeditat volumul Epifania și urmează să reediteze întreaga operă ce îi aparține poetului. Anul acesta, pe 28 martie, la împlinirea a 32 de ani de la plecarea lui Daniel Turcea din această viață, s-a lansat la Iași volumul de versuri reeditat Epifania, apărut la Editura Doxologia. Mă bucur mult pentru gestul omagial meritat, adus și inițiat de Biserica Ortodoxă Română poetului mistic, de scoaterea lui din umbră și uitare.

Dialog înregistrat cu Părintele Petru Moga la Cluj Napoca

  • Paul Ghitiu:

Omul vrăjit (V): CRIZA ca bătaie de joc

Ceilalţi, seminţele fericirii noastre

Când vorbim cu Dumnezeu, Satana se depărtează

  • Graiul Ortodox:

33. Sfântul Iustin Popovici despre Ioan Scărarul și ”Scara” lui (Predică la Duminca -4- din post)

64) Luptătorul înflăcărat


Categorii

Biserica Ortodoxa Bulgara, Ecumenism, Ierarhi rusi, Inchisorile comuniste/ Crimele comunismului, IPS Iosif Pop, Nichita Pascan (fostul parinte de la Brancoveni), Noua ordine mondiala, guvern mondial (Pasi catre Antihrist?), Pagini Ortodoxe, Papa (Papism), Parintele Calciu, Patriarhul Daniel, Patriarhul ecumenic Bartolomeu, Patriarhul Irineu al Serbiei, PS Sebastian Pascanu, Raspunsurile Bisericii la problemele vremurilor, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

13 Commentarii la “Doua maici de la Brancoveni care plecasera la stilisti s-au intors si au fost reprimite in Biserica prin mirungere/ MARTORI SI MARTURISIRI, PRETEXTE SI CINSTIRI/ PF Daniel va vorbi la Consiliul Europei despre… dialogul inter-religios/ PATRIARHIA DA REPLICA ATACURILOR MURDARE DE LA TVR, DAR CONTINUA SA PROMOVEZE ECUMENISMUL/ Lupta acerba pentru… pace a organizatiilor “ecumenice”, dupa prototipul crezului antihristic/ CUVINTE PROFETICE ALE PARINTELUI STEINHARDT DESPRE CANCERUL EUROPEI SI DRUMUL SPRE SCLAVIE (Stiri si recomandari religioase 6 aprilie 2011)

  1. Sa-i dea Dumnezeu putere si intelepciune Parintelui Iustin si micii obsti de la Stavropoleos sa-si continuie lucrarea. Tare greu trebuie sa fie lupta cea dreapta in buricul Bucurestilor. Au parte de tot felul de ispite, mai ales din partea turistilor care intra in biserica si vorbesc tare si fac poze chiar in timpul vecerniei, zgomote, motociclisti care trec printre oamenii veniti la inviere, muzica tare de la “carul cu bere” si cate si mai cate.
    Realitatea nici nu intelege ce inseamna Ortodox si blasfemiaza in stanga si-n dreapta.

  2. Pingback: Razboi întru Cuvânt » CONFLICT INTRE PATRIARHII PE MOTIVE DE “SFERE DE INFLUENTA”. Patriarhul Teofil al Ierusalimului ameninta Patriarhia Romana cu intreruperea comuniunii… Tristul spectacol al LUPTEI LUMESTI PENTRU PUTERE si al
  3. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Patriarhul Daniel, la Consiliul Europei, face apel la o educatie in spirit ecumenist. IN ROMANIA, PATRIARHUL A COORDONAT INFIINTAREA CONSILIULUI CONSULTATIV AL CULTELOR
  4. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Concluzia summit-ului religios mondial de la Bruxelles: AVEM NEVOIE DE O CONDUCERE MONDIALA MAI PUTERNICA
  5. Pingback: Război întru Cuvânt » 14 IUNIE – SFANTUL IUSTIN POPOVICI: “In istoria neamului omenesc au existat trei caderi principale: cea a lui Adam, cea a lui Iuda si cea a papei”
  6. Pingback: CONFERINTA INTER-RELIGIOASA (SINCRETISTA) LA SOFIA, ORGANIZATA DE UN MASON DECLARAT, DE GRAD 33(!), CU PARTICIPAREA IPS TEODOSIE/ Biserica Sarba il mai loveste o data cu calomnii pe Artemie/ Scade numarul de calugari din Muntele Athos?/ TINERII EUROPENI S
  7. Pingback: Angela Merkel asteapta vizita Papei in Germania, DOAR PENTRU A PROMOVA SI MAI VARTOS... ECUMENISMUL. Pentru ca la noua ordine mondiala este INDISPENSABILA SI UNIFICAREA RELIGIOASA
  8. Pingback: Sub pretextul crizei grecesti, dusmanii seculari ai lui Hristos arata cu degetul spre... AVERILE BISERICII ORTODOXE DIN GRECIA
  9. Pingback: NOUA ORDINE RELIGIOASA A LUMII, PANRELIGIA (Ecumenismul inter-religios total) SI TACTICILE FOLOSITE
  10. Pingback: LEGILE NOAHIDE (TALMUDICE), MASONERIA SI UNIUNEA EUROPEANA. Ce legatura este intre iudaism, SUA, revolutia franceza si “dreptul international”?
  11. Pingback: Fostul parinte NICHITA PASCAN si o parte a obstii de maici de la BRANCOVENI, care s-au rupt de BOR in 2010, au ajuns la STILISTII MATEITI - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  12. Pingback: PATRIARHUL DANIEL la Bruxelles, ALATURI DE BARROSO SI VAN ROMPUY, "uitand" de Hristos si preslavind "zeul" Europa, cu morala "echitatii", a "moderatiei si vigilentei in folosirea banilor"(!) si a luptei cu... "
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare