update: Proiectul a fost respins, spre supararea (S)EXPERTILOR/ EDUCATIE SEXUALA OBLIGATORIE IN SCOALA? “Expertii” lauda proiectul legislativ care a ajuns pe ordinea de zi a Senatului si ataca Biserica pentru… “indobitocire” si “mentalitati retrograde”: “NU EXISTA TOLERANTA IN GANDIRE VIZAVI DE ACEST ASPECT”

5-05-2015 8 minute Sublinieri

educatie_sexuala

  • Adevarul: 

Senatorii, pudici, au respins propunerea prin care „Educaţia sexuală” trebuia să devină materie obligatorie

Senatorii au votat împotriva transformării disciplinei “Educaţie pentru sănătate” din materie opţională, în materie obligatorie. Asta după ce deputaţii dăduseră aviz pozitiv. Fostul ministru al Educaţiei în mandatul căruia a fost introdus acest opţional, senatorul Ecaterina Andronescu, a explicat pentru “Adevărul” că propunerea legislativă a doctorului Tudor Ciuhodaru (senator PP-DD) nu avea nicio şansă să primească un vot pozitiv. […]

“Schimbările de curriculum se fac de către Ministerul Educaţiei prin Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE), ai cărui experţi realizează curricula şi programele şcolare. Dacă s-ar fi votat pozitiv ca o materie să fie introdusă în şcoli prin lege, s-ar fi creat un precedent şi s-ar putea interveni oricând în acest sens”, susţine Ecaterina Andronescu, preşedintele Comisiei pentru Învăţământ de la Senat. La rândul său, senatorul Timotei Stuparu, membru al aceleiaşi comisii, a explicat că s-a votat negativ în primul rând fiindcă raportul comisiei de învăţământ a fost negativ.

De asemenea, spune el, o materie în plus în trunchiul comun ar fi supraîncărcat programa. “Săptămâna trecută, din cele 48 de puncte de pe ordinea de zi din plen, 20 de puncte vizau modificări aduse Legii Educaţiei. Cred că soluţia va trebui să fie modificarea Legii Educaţiei, să luăm legea şi să o analizăm punct cu punct. În ceea ce priveşte curricula, aceasta se poate modifica prin ordin de ministru, dacă ar fi trecut propunerea legislativă, ar fi fost o supralegiferare”, a explicat senatorul. […]

Curriculă nouă pentru gimnaziu şi liceu Potrivit metodologiei care reglementează elaborarea de curricule naţionale, acestea sunt realizate de către o comisie formată din experţi de la Ministerul Educaţiei, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE), reprezentanţi ai altor organisme abilitate ale Ministerului Educaţiei şi de alţi specialişti din domeniul educaţiei şi formării profesionale. Directorul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, expertul Ciprian Fartuşnic, a explicat pentru “Adevărul” că introducerea în trunchiul comun a opţionalului “Educaţie pentru sănătate” ar încărca programa, în condiţiile în care aceasta ar trebui simplificată.

“Sunt discipline din trunchiul comun unde se predau aspecte ce ţin de educaţia pentru sănătate cum ar fi fizica, biologia sau orele de dirigenţie”, a spus Fartuşnic, care a adăugat că educaţia pentru sănătate este foarte importantă şi că există sub formă de opţional. Dacă această disciplină va ajunge sau nu în trunchiul comun rămâne de văzut, iar răspunsul l-am putea avea chiar până la sfârşitul acestei veri, având în vedere că în prezent se realizează noile planuri cadru pentru gimnaziu şi liceu, care vor fi anunţate cel mai probabil în iulie-august, spune Fartuşnic.

Poziţia Guvernului

În ceea ce priveşte poziţia oficială a Guvernului, executivul a respins propunerea legislativă a doctorului Ciuhodaru motivând că prevederile acesteia vizează conţinutul planurilor cadru de învăţământ care se aprobă prin ordin de ministru.

“Aşadar, planurile cadru de învăţământ nu fac obiectul normelor primare stabilite prin Legea Educaţiei, deoarece la stabilirea disciplinelor şcolare care compun planul de învăţământ se ţine cont de nevoile specifice dezvoltării personale, de nevoile pieţei forţei de muncă şi ale fiecărei comunităţi. Astfel, adaptarea planului cadru la aceste nevoi conduce la necesitatea reglementării acestuia la nivel de normă subsecventă legii”, se arată în motivarea Guvernului, la care executivul mai aminteşte că “Educaţia pentru sănătate” există deja din 2004 ca disciplină opţională.

Contactat de “Adevărul”, secretarul de stat din preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei, Vasile Şalaru, a spus că în opinia sa personală, “Educaţia pentru sănătate” nu trebuie să facă parte din trunchiul comun, ci să rămână un opţional, ca să nu se încarce programa şcolară. “Curricula cere foarte mult lucruri de la elevi şi nu toate sunt în concordanţă cu ceea ce cere societatea astăzi. «Educaţia pentru sănătate» se face în familie, o fac învăţătorii şi profesorii la şcoală, se face la orele de consiliere, de asemenea, în perioada Săptămânii Şcoala Altfel, se pot organiza vizite la unităţi sanitare. La disciplina «Ştiinţe» de la clasele a XI-a şi a XII-a la profilul uman se predau astfel de cunoştinţe la nivel ridicat, ca pentru adulţi”, a spus Şalaru.

Oficialul din minister care se ocupă de elaborarea curriculei, Liliana Preoteasa, nu a putut fi contactată pentru a-şi da un punct de vedere.

Expert Educaţie: “Senatorilor le este teamă de Patriarhie”

Expertul în Educaţie Tincuţa Apăteanu spune că, în realitate, senatorilor le-a fost frică de reacţia Patriarhiei. “Le este teamă să implementeze o astfel de lege fiindcă s-ar pune în opoziţie cu Biserica Ortodoxă Română (BOR) şi cu organizaţiile religioase. Dacă exista voinţă politică*, se găsea o soluţie, însă costurile electorale ar fi prea mari”, a spus Apăteanu.

La rândul său, psihologul Mihai Copăceanu spune că “încărcarea programei cu încă o materie obligatorie nu este o scuză” şi că oficialii nu îşi dau seama cât de importantă este Educaţia pentru sănătate. Educaţia sexuală este cea mai importantă bază în dezvoltarea adolescenţilor, deseori nu au cu cine vorbi în familie despre lucrurile acestea şi informaţia ar putea să o găsească în mediul şcolar, dar nu este înntotdeauna cazul. Adolescenţilor le este ruşine să vorbească cu părinţii lor despre schimbările prin care trec. Un adolescent care nu a primit o minimă educaţie sexuală va ajunge să se căsătorească peste 4-5 ani şi nu va şti că trebuie să meargă cu soţia la ginecolog, spre exemplu. De asemenea, educaţie sexuală înseamnă şi educaţie emoţională, psihologică, o pregătire minimă pentru înţelegerea acestui aspect esenţial din viaţa noastră şi pe care nu-l poţi nega”, atrage atenţia Copăceanu. […]

Nota: Experta in dude… comite una la fiecare parerism de specialist. Acum e vorba despre “vointa politica” ce trebuie, in conceptia dumneai, sa fie musai impotriva institutiilor sociale (BOR), a societatii civile (organizatiile religioase) si a electoratului. Logic, nu-i asa, oamenii au votat politicienii ca acestia sa aiba o vointa politica impotriva vederilor si intereselor lor! Nici celalalt expert nu se lasa mai prejos, supralicitand si transformand, deja, educatia sexuala in cea mai importanta materie. Pai, probabil, dupa acesti experti, ar trebui sa fie si singura, sa stim o treaba.

Educaţia sexuală ar putea ajunge materie obligatorie la şcoală

Un proiect de lege în acest sens este pe ordinea de zi din plenul Senatului, cameră decizională în acest caz.

În expunerea de motive, iniţiatorul Tudor Ciuhodaru susţine că nevoia obligativităţii unei astfel de materii reiese din faptul că România este pe primul loc în Europa la mortalitate cauzată de întreruperi de sarcină, la avorturi primitive, la bolnavii de hepatita B şi C, la bolnavii de tuberculoză, la cancerul de col uterin, la incidenţa bolilor cardio-vasculare şi suntem pe ultimul loc la donatori de organe şi la prevenirea gripei. Tot în motivaţie se arată că toate aceste afecţiuni sunt cauzate de factori care se pot corecta printr-o educaţie corespunzătoare. Este vorba de fumat, alimentaţie nesănătoasă, sedentarism, obezitate şi relaţii sexuale neprotejate.

„Sunt în continuare în creştere comportamentele de risc la tineri precum consumul de alcool şi droguri reflectate în creşterea absenteismului, abandonului şcolar şi a delincvenţei juvenile. Educaţia necorespunzătoare în domeniul sănătăţii reproducerii a dus la creşterea comportamentelor sexuale de risc legate de vârsta începerii vieţii sexuale, lipsa mijloacelor de protecţie la sex cu parteneri multipli tradusă prin creşterea numărului de mame minore“, se mai precizează în motivare.

Odată inclusă în trunchiul comun, educaţia pentru sănătate ar fi predată de personal specializat în toate instituţiile de învăţământ din România, mai subliniază medicul Ciuhodaru.

Românii, ruşinaţi de sex

Experţii salută această iniţiativă spunând că România este cu mult în urma ţărilor occidentale la acest capitol şi că motivul pentru care am ajuns astfel este fiindcă atât profesorilor, cât şi părinţilor le este jenă să vorbească despre viaţa sexuală şi despre prevenirea bolilor cu copiii lor.

Sexul este un subiect tabu în România şi oamenii cred că dacă le vorbim despre asta copiilor nu facem decât să-i încurajăm să-şi înceapă viaţa sexuală. Părinţii refuză să le vorbească despre sexualitate fiindcă le este greu să recunoască faptul că un adolescent are nevoi sexuale. De asemenea, nici profesorii nu au pregătirea necesară şi limbajul adecvat. Nu există toleranţă în gândire vizavi de acest aspect şi biserica are o foarte mare contribuţie în acest sens. E o îndobitocire să nu le spui adolescenţilor ce înseamnă lucrurile acestea, ce înseamnă igiena intimă. Spre exemplu, copiilor le este ruşine să spună dacă au o infecţie a pielii şi nu ajung la doctor din cauza asta“, a explicat psihologul Mihai Copăceanu.

El a mai subliniat că în zilele noastre, unii copii îşi încep viaţa sexuală în jurul vârstei de 14 ani şi, fiind curioşi, se hrănesc cu mituri şi idei false astfel că la maturitate ajung să aibă lacune de educaţie sexuală. „În societatea românească e o pudoare şi o ruşine să vorbeşti despre lucrurile fireşti. Copiii sunt frustraţi că nu au cu cine să vorbească şi apelează la anturaj, la copiii mai mari“, a explicat psihologul.

Nevoia unei educaţii pentru sănătate versus curricula prea încărcată

La rândul său, expertul în Educaţie Tincuţa Apăteanu a explicat că ruşinea de a vorbi despre lucrurile acestea vine din mentalităţi învechite, retrograde, care încă persistă în România. „Am observat că în special organizaţiile religioase se opun educaţiei pentru sănătate în pofida oricăror evidenţe şi cercetări. Cel puţin în ceea ce priveşte educaţia sexuală, studiile* arată că adolescenţii, cu cât sunt mai bine informaţi în legătură cu subiectele legate de sexualitate si consecinţele actelor sexuale neprotejate, cu atât îşi încep viaţa intimă mai târziu. Organizaţiile religioase despre care vorbeam încearcă să transmită ideea că sexualitatea este un lucru ruşinos ce trebuie ascuns şi în niciun caz dezbătut în public, de aceea transmit că numai părinţii ar trebui să se ocupe de educaţia sexuală a copiilor. Din păcate, mulţi dintre părinţi amână discuţia până când este prea târziu, în răstimp, copiii îşi construiesc o imagine de multe ori deformată asupra sexualităţii, de la prieteni sau diferite site-uri online. Cele mai afectate sunt fetele, care în lipsa informaţiilor corecte ajung în situaţii care le pot afecta întreaga viaţă. Multe fete, în special în mediul rural, nu îşi cunosc drepturile şi de multe ori nici măcar nu ştiu că pot spune «nu». Nu ştiu să se protejeze, nu ştiu care sunt consecinţele, nu ştiu exact cum se fac copiii până când nu este deja prea târziu. De asta avem cel mai mare procent de mame minore din Europa, a spus Apăteanu.

Pe de altă parte, Adriana Săftoiu este de părere că introducerea materiei „Educaţie pentru sănătate” în trunchiul comun ar îngreuna programa. „Curriculumul este şi aşa foarte încărcat. Cred că despre lucrurile acestea se poate vorbi la orele de dirigenţie, iar inspectoratele şcolare pot impune astfel de activităţi de informare în şcoli, predate de specialişti. De asemenea, riscăm ca un lucru bun să fie respins de elevi pentru faptul că este obligatoriu”, a precizat Adriana Săftoiu.

Colegiul „Spiru Haret“, cu un pas în faţă

Educaţia pentru sănătate este momentan materie opţională, însă nu toate şcolile o aleg în curriculum. Spre exemplu, la Colegiul Naţional „Spiru Haret“, există chiar grupe de prim ajutor iar Educaţia pentru sănătate se predă de câţiva ani de către profesorii de biologie care le vorbesc elevilor atât despre educaţia sexuală, cât şi despre cum se acordă primul ajutor sau recunoaşterea simptomelor diverselor boli.

Patru noi discipline opţionale

În acelaşi timp, Ministerul Educaţiei propune patru noi discipline opţionale, respectiv „Joc şi mişcare” la clasele pregătitoare, I şi a II-a, „Educaţie pentru prevenirea riscului rutier”, în învăţământul primar, „Educaţie pentru dezvoltare” şi „Educaţie pentru drepturile de proprietate intelectuală”, la liceu. Cele patru noi discipline opţionale vor fi introduse din anul şcolar 2015-2016, în oferta centrală de Curriculum la decizia şcolii (CDS).

Cum e în alte ţări

În Finlanda, educaţia pentru sănătate este inclusă în orele de biologie la clasele primare, iar mai târziu se predă separat ca Educaţie pentru sănătate. În Franţa, Educaţia sexuală se predă în şcoli din 1973, iar unităţile de învăţământ le dau adolescenţilor prezervative încă din clasele a VIII-a şi a IX-a. În Germania, educaţia pentru sănătate este obligatorie din 1992, fiind iniţial introdusă în şcoli în 1970. Şi în Marea Britanie, educaţia pentru sănătate se predă obligatoriu în toate şcolile, aminteşte psihologul Mihai Copăceanu, care a studiat la universitate acolo. În alte părţi ale lumii, precum India sau ţările africane, educaţia pentru sănătate se concentrează mult pe prevenţia infectării cu virusul HIV.

Românii folosesc două tuburi de pastă de dinţi pe an

Un studiu desfăşurat în rândul a 7.000 de copii din şapte centre universitare din ţară arată că 75% din copiii de până în 13 ani au carii pe dinţii temporari, în timp ce 4 din 10 copii au carii pe dinţii definitivi şi aproape 90% din acestea sunt netratate. Concret, incidenţa ridicată a cariilor arată lipsa unui comportament de prevenţie şi nevoia de educare cu privire la regulile esenţiale pentru o igienă orală corectă. Datele sunt îngrijorătoare şi în ceea ce priveşte starea de sănătate orală a adulţilor, care nu au fost obişnuiţi încă de mici să îşi spele corespunzător dantura. Comparativ cu alţi europeni, românii folosesc doar două tuburi de pastă de dinţi pe an, asta în mediul urban. La sate, situaţia este dezastruoasă, asta pentru că un tub de pastă de dinţi este schimbat abia după doi ani şi jumătate. Românii folosesc, în medie, aceeaşi periuţă de dinţi timp de un an şi jumătate. (Claudia Spridon)

*Nota: Bun asa, exprimare de manipulare taxabila dupa manual. Nu STUDIILE, de parca toate studiile, ci unele cercetari pot fi invocate. Insa organizatiile religioase invoca, de asemenea, studii si cercetari atunci cand resping educatia sexuala… Este un procedeu lipsit de onestitate, desclalificant, sa degradezi punctul de vedere al unor actori sociali relevanti pe acest subiect.

sex-ed


Categorii

1. DIVERSE, Cultura desfraului, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor, Scoala romaneasca

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

22 Commentarii la “update: Proiectul a fost respins, spre supararea (S)EXPERTILOR/ EDUCATIE SEXUALA OBLIGATORIE IN SCOALA? “Expertii” lauda proiectul legislativ care a ajuns pe ordinea de zi a Senatului si ataca Biserica pentru… “indobitocire” si “mentalitati retrograde”: “NU EXISTA TOLERANTA IN GANDIRE VIZAVI DE ACEST ASPECT”

  1. Din aceste articole se vede foarte clar cum se vine cu argumente fabricate in laboratoare de psihologie, astfel incat sa se implementeze si la noi in tara o astfel de educatie, careia putem sa-i spunem, fara doar si poate, reeducare. Bineinteles ca oricat de bine pus la punct se vrea sa fie limbajul lor, chiar si avand experienta Vestului, argumentele lor nu stau in picioare. Cu toate acestea ele vin ca un berbec sa sfarame portile cetatii neamului nostru. Lovesc o data, si inca o data, pana ce nazuiesc sa intre si sa se alipeasca de duhul omului. Dupa aceasta omul e mult mai simplu manipulabil, dat fiindca e si mult mai mult inrobit, insa, culmea este ca acuma el crede ca e mult mai liber si mai inteligent. Are cunostinte despre sex inca din frageda pruncie. I se pune la scoala prospectul in fata, i se preda modul de functionare ca si cum ar fi pur si simplu o masina, incapabil sa mai poata fi stapanul sentimentelor sale. Adica, printre multe si importante hibe care le aduce educatia sexuala, mai este si aceasta, ca ii face pe oameni nesimtiti.

  2. Ora de religie – optionala
    Educatia sexuala – obligatorie

    Calea catre Dumnezeu – optionala,
    calea catre (inrobirea de catre) duhul necurat al desfranarii – obligatorie…

    😕 😕

  3. Se încearcă să se dea liber la desfrânare, iar când desfrânarea devine o obișnuință, atunci aproape totul este pierdut.Mai mult are de pierdut, mult mai mult, societatea, dacă se dă frâu liber unei asemenea așa zise educații.Copiii o vor înțelege ca pe ceva firesc, și deloc nu este așa.De ce nu se face o educație adevărată,-dar lumea nu este pregătită pentru asta-,când ar trebui să se spună copiilor că sunt doar două căi „oneste” în viață, prima a unei vieți petrecute în „necăsătorie”, o cale îngerească, și o a doua – calea căsătoriei -, care nu ar trebui să fie a desfrânării, când partenerii își respectă jurământul dat în fața lui Dumnezeu reprezentat de preot și de comunitatea civilă.Trăirea în cinste este ceea ce ne trebuie pentru „ridicarea” sinelui și a țării, și nu liberalizarea unui trai rușinos.Dar cu cine să discuți așa ceva, cu expertul în educație(care educație?) care nu știe nimic despre „Legea lui Dumnezeu” care stă nevăzută încă de la facerea lumii și ghidează mersul lumii spre mântuire.Dintotdeauna acest subiect a fost unul rușinos, și dacă ar cerceta ar vedea și de ce este rușinos, și astfel și-ar vedea de alte treburi, căci sunt multe de rezolvat în toate domeniile.Dacă experții ar ști ce este, și care sunt păcatele care-i aduc omului necazurile(bolile, accidentele,situațiile conflictuale), atunci s-ar opri de la astfel de intervenții neortodoxe.Poporul român, chiar dacă a ajuns într-o stare de plâns, nu cred că a ajuns să fie considerat, în general – desfrânat. Dar dacă se va vota o astfel de lege,atunci, nu se știe dacă nu intră pe acest contestat făgaș.Ce pot eu să mai spun? Să readuc în memorie ceea ce ne avertizează Biblia :„ Vai celor prin care vor veni – SMINTELILE -, căci mai bine le era lor dacă nu se nășteau.Să ia aminte „toți experții” ! Până la urmă cred că se va renaște și marele voievod Vlad Țepeș !

  4. Victorie a părinţilor şi a bunului simţ.Totuşi părinţii trebuie să vegheze în continuare ,şi să împiedice pervertirea copiilor,şi să atenţioneze diriginţii să nu transforme orele de diregenţie în ore de educaţie sexuală,lucru care se întâmplă în unele şcoli.Uneori la astfel de ore sunt invitaţi psihologi şi medici ginecologi,cu toţii specialisti în pervertirea copiilor,care vorbesc de contracepţie,avort şi sex protejat.În plus nu se cere acordul părinţilor cum ar fi normal.

  5. @ nae:

    Deocamdata nu e nicio victorie a parintilor, pe care nu i-a intrebat nimeni nimic. E doar stoparea juridica a unui abuz legislativ, a fortarii notei prin incercarea de introducere a unei discipline curriculare direct prin lege speciala, sarind peste Ministerul Educatiei! Pericolul ramane foarte fierbinte, fiindca e clar ca urmatorul pas va fi sa incerce pe calea legala, odata ce nu a “tinut” manevra pe usa din dos.

  6. Lector universitar de la Queen Mary University, din Londra, prezinta studentilor din anul intai o reprezentatie feminista in pielea goala cu scene de masturbare si urinare. Femeia are si un doctorat, dar nu este clar in ce domeniu…

    University lecturer shows new students naked video of her urinating and masturbating on stage
    The show is described as ‘feminist performance art concerned with the female body’ and features backing music by Leona Lewis and Nicole Scherzinger.
    In the most powerful scenes, Ms Barri-Holstein is pictured pushing a condom out of her vagina, masturbating with a sword into another actress’ mouth, and swinging naked from the roof of the theatre covered in stage blood.
    Despite the video’s controversial content, Ms Barri-Holstein was praised by another second-year student who called her ‘amazing’ and advised new students ‘not to be scared off by how open she is’.
    http://metro.co.uk/2015/03/25/university-lecturer-shows-new-students-naked-video-of-her-urinating-and-masturbating-on-stage-5120301/

    Depraved Feminist Drama Teacher Performs Degraded Porn Act in Front of Horrified Students
    http://www.dailystormer.com/depraved-feminist-drama-teacher-performs-degraded-porn-act-in-front-of-horrified-students/

    University defends performance art ‘vagina video’
    Dedicated students have praised their “fantastic” Drama lecturer after she showed a graphic video to freshers.
    http://queenmary.tab.co.uk/2015/03/26/on-campus-smoking-ban-leaves-students-fuming/

  7. Pericolul ramane.Daca astfel de ore se vor introduce trebuie sa avem dreptul de a ne retage copiii.Parintii trebuie sa aiba un cuvant de spus si in alegerea optionalelor.Dirigintii,profesorii de biologie,si mai ales psihologii scolari,ca de altfel toti factorii implicati in educarea elevilor trebuie sa ceara parerea si acordul parintilor atunci cand vor sa faca ore de educatie sexuala,si mai ales nu trebuie sa permita participarea elevilor care nu au acordul parintilor

  8. ‘Educatia sexuala’, daca are ca scop prevenirea bolilor, sarcinior nedorite sau mai stiu eu ce au ei in cap, poate fi explicata limpede-cristal in maxim 2 ore.

    Daca are alte scopuri – sigur, de acord aici: e nevoie sa faci din ea o disciplina in toata regula. Eventual si cu proba practica, nu…?

  9. Pingback: Presiuni activiste pentru introducerea EDUCATIEI SEXUALE in scoli, deghizata sub forma “Educatiei pentru Sanatate”/ CERNEA CERE PRESEDINTELUI IOHANNIS RESPINGEREA LEGII REFERITOARE LA INSCRIEREA LA ORA DE RELIGIE/ Scandalul vaccinului anti-HPV
  10. Eu nu inteleg de ce se revolta toata lumea. Educatie sanitara nu este educatie sexuala. De ce trebuie sa omoram o idee benefica? Adevarul este ca elevii au nevoie de o astfel de materie, multi copii nu stiu cum sa spele corect pe maini, nu stiu cum sa se spele corect pe dinti, nu stiu care sunt bolile pe care le pot lua din diverse locuri. Ce rau este intr-o astfel de materie?

    Si da, probabil ca in maxim o ora ar trebui sa fie acoperite si bolile cu transmisie sexuala. Copiii trebuie sa stie, trebuie sa stie de ce sa se fereasca, asta nu inseamna ca ii indeamna nimeni sa faca sex, dimpotriva, daca li se explica ce se poate intampla daca fac acest lucru s-ar putea sa se gandeasca de 2 ori.

    In loc sa se aseze toti la aceeasi masa si sa se gaseasca o solutie, e mai bine sa interzicem.

    Si tot nu am inteles nota de la pasta de dinti, ce legatura are pasta de dinti cu sexul?

  11. @Dia:

    Pai tocmai pentru ca ideea de educatie sanitara e parazitata de ONG-urile seculariste, pro-gay si anticlericale care vor sa introduca, cu pretextul acesteia, educatia sexuala. Asa ca legatura dintre pasta de dinti si sex nu am facut-o noi, arbitrar, ci exista in realitate, daca o vedem si ne intereseaza.

  12. Pai si e mai bine sa fie scoasa de tot? Nu ar fi mai bine sa se gaseasca o solutie care sa multumeasca pe toata lumea?
    Mi se pare absolut necesara o astfel de disciplina, copiii trebuie sa stie cum sa spele corect pe maini, pe dinti, la ce boli se expun in diverse situatii.
    Si ce este rau in a afla de bolile cu transmisie sexuala? Ele exista chiar daca incercam sa le ascundem. Ce inseamna de fapt educatie sexuala, care este monstrul de care be temem?
    Eu mi-as dori sa vad ceva constructiv, bun, nu e buna legea in forma actuala, atunci care sunt propunerile pentru imbunatatirea ei. Dar propuneri realiste si constructive, abstinenta pana la casatorie nu este una dintre ele. De exemplu, ok, nu le vorbim de homesexuali & co ( nici nu ar trebui intr-o astfel de disciplina, dar intradevar sunt unii care vad sex peste tot), ci le vorbim strict de bolile cu transmisie sexuala, despre riscul sarcinii nedorite, despre impactul asupra unui organism inca in dezvoltare, etc. Si asta oricum ar acoperi maxim 1,2 ore. Iar restul de ore ar putea sa acopere alte aspecte foarte importante cum ar fi de exemplu rolul unei alimentatii sanatoase, rolul sportului in mentinerea sanatatii…si ma pot gandi la o multime de lucruri.

  13. @Dia:

    Pai si e mai bine sa fie scoasa de tot? Nu ar fi mai bine sa se gaseasca o solutie care sa multumeasca pe toata lumea?

    ONG-urile crestine si pro-viata au cerut ca educatia sanitara sa ramana si sa se ocupe exact cu ce ii spune numele.

    Dar propuneri realiste si constructive, abstinenta pana la casatorie nu este una dintre ele.

    Cine decreteaza asta? In SUA se finanteaza din bani publici programe de educatie sexuala bazate pe abstinenta. Abstinenta poate fi o propunere, ce-i rau in a o evoca? Cum poate cineva sa o excluda din discutie, cu ce drept si pe ce baza?

  14. @Dia:

    citez:

    ‘De exemplu, ok, nu le vorbim de homesexuali & co ( nici nu ar trebui intr-o astfel de disciplina, dar intradevar sunt unii care vad sex peste tot), ci le vorbim strict de bolile cu transmisie sexuala, despre riscul sarcinii nedorite, despre impactul asupra unui organism inca in dezvoltare, etc. Si asta oricum ar acoperi maxim 1,2 ore. Iar restul de ore ar putea sa acopere alte aspecte foarte importante cum ar fi de exemplu rolul unei alimentatii sanatoase, rolul sportului in mentinerea sanatatii…si ma pot gandi la o multime de lucruri.’

    Pai asta este viziunea ta si a multor alti parinti de prin occident care au fost initial de acord cu ‘disciplina’, si care dup-aia s-au pomenit cu o mare teapa. Pt ca ce inteleg parintii prin ‘educatie sexuala’ nu coinicide cu interpretarea data de cei care o propun, si care au o cu totul alta agenda.

    Vezi ca a fost postat si aici pe site, daca nu ma-nsel (daca nu sigur gasesti pe net) un interviu cu presedinta uneia din asociatiile britanice care se opun e.s. Tin minte ca tipa povesteste cum a pornit initial ideea la ei, cum toti parinitii au zis ‘da, e o idee buna! Ne scuteste pe noi de o sarcina ambarasanta’, dupa care s-au pomenit cu cu totul altceva. Iar cand au inceput sa protesteze, nu i-a bagat nimeni in seama: baietii aveau agenda lor pe care nu intelegeau sa o negocieze cu parintii nici macar milimetric. E f elocventa relatarea, pt ca descrie exact, faptic, ‘capcana’ si felul in care este ea intinsa.

  15. @doroteea

    Este foarte probabil sa ai dreptate. Nu este caz singular, sunt multe discipline unde nu se preda ceea ce trebuie. Atunci ar trebui militat pentru introducerea acestei discipline asa cum trebuie. In niciun caz renuntarea la idee doar pentru ca ar putea fi implementata altfel. Daca este implementata altfel decat a fost agreat initial atunci ar trebui protestat si parintii pot fi o forta daca doresc acest lucru. Cu toate ca nu sunt de acord cu toate ideile asociatiilor pro life, crestine (cum nu sunt nici cu cei din tabara adversa) etc. as face front comun fara nicio problema pentru o cauza comuna si sunt convinsa ca ar fi si altii ca mine. Insa mesajul transmis este usor confuz, eu am inteles (poate gresit) ca aceste asociatii militeaza pentru neintroducerea legii. Si nu sunt singura.

    @admin

    Spuneti ca sunteti de acord cu educatia sanitara intr-o anumita forma? Care este forma respectiva cand ajungem la partea sensibila si anume educatia sexuala. Ca trebuie sa le spunem tinerilor ceva si acolo si nu toate familiile fac asta acasa. E foarte dificil: deloc e rau, prea mult iar este rau (prin prea mult ma refer la unele aberatii pe care le scot asociatiile pro gay etc…). Mie mi se pare ca aici este o lupta a extremelor si nu cred ca se va ajunge prea curand la vreun rezultat.

    Nu e nimic rau in abstinenta, dimpotriva mi se pare o idee excelenta sa li se insufle tinerilor ideea ca absitnenta este cea mai sigura metoda sa eviti problemele. Insa problema este amestecarea ei cu religia, nu vad legatura cu casatoria, casatoria nu o sa te fereasca de bolile cu transmisie sexuala si de asemenea organismul nu se maturizeaza neaparat la casatorie. Casatoria este o componenta ce tine de religie, de aceea nu mi se pare normal sa fie adusa in acest context. Acest lucru poate fi mentionat la ora de religie. Da, ora de religie este un alt aspect unde depinde atat de mult de ceea ce se preda, cine preda si cum se preda, dar asta este o alta poveste :).

  16. @Dia:

    Casatoria e legata de religie? Da, insa nu la maniera asta. Abstinenta si viata sexuala inceputa cu casatoria au fost practici sociale, adica erau practici vii, ale oamenilor obisnuiti, nu neaparat religiosi. Nu sunt doar valori religioase, ci sunt valori sociale practicabile si functionabile. E foarte normal sa se vorbeasca si despre casatorie, pentru ca altfel, copii o sa ramana cu ideile false despre ce inseamna dragostea si familia sau casatoria doar cu ce vad din filme. Si cred ca nimeni nu vrea ca copiii sa creasca cu ideile lui Hollywood in cap despre ce inseamna o casatorie, mai ales daca ne gandim la ultimele filme. Deci discutia are relevanta sociala, in primul rand. Si sigur ca ar trebui ca la aceasta ora sa li se vorbeasca si despre boli cu transmitere sexuala. Ar fi chiar util sa se faca o corelatie intre diferitele stiluri de viata de cuplu sau de comportament sexual si aceste boli. Si atunci iar avea relevanta stilului de viata familial, bazat pe casatorie, drept un element necesar in aceasta ora.

    In ceea ce priveste activitatea ONG-urilor pro-viata, acestea au depus inclusiv un memoriu care a fost acerb atacat de ONG-urile laiciste si anticlericale. Noi am retinut ca ele cereau o educatie sanitara propriu-zisa, nu eliminarea acestei ore.

  17. @Dia,

    cum am spus, cred ca primul lucru care trebuie inteles (din experienta altora) legat de aceasta educatie sexuala este ca asociatiile care o promoveaza AU O AGENDA PROPRIE, NE-NEGOCIABILA. Din tot ce s-a intamplat prin alte parti rezulta ca profilaxia este doar un pretext, nu un scop real al lor. Cu alte cuvinte, ce vreau eu sa spun este ca acesti oameni NU pot fi parteneri de dialog, pt ca ei doar se prefac ca dialogheaza, in realitate au niste obiective care trebuie musai atinse si care nu au NICI O legatura cu obiectivele noastre, ale parintilor, sau cu cele pe care le afiseaza. Ori n-ai la ce intelegeri si solutii de mijloc sa ajungi cu parteneri de dialog care nu sunt de buna-credinta.

    Mai mult, in aceste asociatii se pompeaza la greu, si ei au toate mijloacele necesare pt ca odata ce au apucat un deget sa inhate toata mana, si sa te pomenesti cu ei ca in tarile nordice, in gradinite, de ex., unde este cu totul prematur si traumatic sa te apuci sa le vorbesti copiilor de sexualitate sau de faptul ca ei ar putea avea alt gen decat cel de sub buric. Nu s-a ajuns la noi deja aici, dar toate semnele sunt ca spre asta se tinde cu tenacitate – pt ca asta vedem ca s-a intamplat la altii.Repet, de lucrurile astea iti dai seama f clar daca le urmaresti atent traiectoria.

    Stiu, si eu inteleg nevoia parintilor de a ‘externaliza’ acest aspect stanjenitor al educatiei :), pt ca sunt la randul meu parinte. Dar tare ma tem ca cei pe mana carora vrem sa ne dam copiii sunt ‘lupi in blana de oaie’, si ca, date fiind vremurile, suntem obligati sa luam cat mai mult haturile in propriile noastre maini. Nu zic ca e usor, dar nici imposibil. Putem colabora intre noi (e clar ca trebuie sa invatam sa strangem randurile!), cu profesorii – aia normali – de anatomie, mai citim o carte, in fine…se gasesc solutii. Nici nu cred ca e nevoie ca problema sa fie abordata frontal, ci indirect, adica profitat de orice ocazie pt a-i invata pe copii sa iubeasca cu adevarat, sa nu se uite unii la altii ca la niste obiecte, ca la niste ambalaje, sa ii invatam sa ajute, sa ii ajutam sa isi dezvolte pasiunile\, sa invete respectul, justa masura, sa realizeze ca faptele sunt cele care definesc omul etc etc..Iar restul va veni, incet-incet, de la sine.Eu, fiind credincioasa, efectiv in situatii de-astea, cand nu stiu ce sa fac, ma duc la Dumnezeu si cer: ‘Doamne, am problema x, ajuta-ma, arata-mi solutii!’ Si solutiile chiar apar. Zic si eu… :-s

  18. Pingback: “Flashmob”-ul pentru EDUCATIE SEXUALA OBLIGATORIE, cu exhibitie “artistica” de chiloti si prezervative si cu SOMATIE pentru Ministerul Educatiei/ IDEOLOGIA (HIPER)SEXUALISTA NU SLUJESTE EDUCATIEI, ci PERVERTIRII: “Agresarea c
  19. Pingback: MINISTRUL EDUCATIEI RESPINGE CARACTERUL OBLIGATORIU AL EDUCATIEI SEXUALE/ Scrisoare deschisa a unor asociatii crestine pe tema educatiei sexuale/ VACCINAREA, INTRE PROPAGANDA OFICIALA, AMENINTARI si REFUZUL JUSTIFICAT AL PARINTILOR SI AL UNORA DINTRE MEDI
  20. Pingback: PUTEREA CA REEDUCARE: “Ai putere atunci când rupi conştiinţa omului în bucăţi, iar bucăţile vii le rearanjezi în forme noi, pe care tu însuţi le hotărăşti”/ IMPOTRIVA MATERNITATII SUROGAT/ Amnesty International – promotoare
  21. Pingback: DREPTURILE PARINTILOR PUSE IN DISCUTIE IN DECIZII STATALE PE SUBIECTE CONTROVERSATE. Asociația „Părinți pentru Ora de Religie” (A.P.O.R.) transmite preşedinţiei că SUSŢINE EDUCAŢIA PENTRU SĂNĂTATE ŞI EDUCAŢIA PENTRU FAMILIE, NU SI EDUCAŢI
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare