Prozelitism si abuz greco-catolic la Vasad-Bihor: BISERICA RETROCEDATA CATOLICILOR INTR-UN SAT DE ORTODOCSI. Episcopia Oradiei ataca “POFTA MORBIDA” a UNIATILOR dupa locasurile de cult ortodoxe!

11-05-2012 4 minute Sublinieri


Prima slujba religioasa greco-catolica in biserica satului Vasad a fost oficiata duminica 6 mai 2012. Episcopia Greco-Catolica de Oradea considera evenimentul o “victorie si o nedreptate reparata prin justitie”, in timp ce, localnicilor nu le ramane decat sa planga si sa sufere. Clerul greco-catolic a fost dezaprobat de satenii care isi exprimau durerea in fata camerelor de filmat ale reprezentantilor Episcopiei Greco-Catolice. Cameramanii greco-catolici, asezati in spatele zidului de jandarmi, le zambeau sfidator ortodocsilor nemultumiti.

Interesul Episcopiei Greco-Catolice a fost sa filmeze cat mai multe injurii ale nemultumitilor pentru ca apoi sa poata spune lumii: “suntem victime si am fost agresati”. Pe siteurile greco-catolice au fost postate filmulete cu multimea nemultumita. Alaturi de filmulete erau si anumite informatii prin care se spunea ca, ortodocsii din sat au fost incitati de preotii ortodocsi si au recurs la acte de violenta. E drept ca greco-catolicii s-au temut de furia localnicilor, dar informatiile sunt eronate. Comandantii jandarmilor aflati la fata locului spun ca nu s-au produs incidente violente. Tot pe siteurile greco-catolice suntem informati ca satenii nu merg la biserica de teama ortodocsilor. Aceasta e o alta minciuna deoarece in sat nu sunt decat putine familii declarate greco-catolice, dintre care practicanti sunt doar trei familii avand o varsta foarte inaintata.

Episcopia Greco-Catolica de Oradea spera ca, in viitor, vor fi cat mai multi credinciosi care vor trece la greco-catolici deoarece nu au o alta alternativa: “unde sa mearga, nu au biserica, ii asteptam sa vina la noi, usile bisericii noastre sunt deschise pentru toata lumea”. Merita amintita si afirmatia protopopului greco-catolic de Beius Ioan Mada, care in urma cu cativa ani, cand a fost retrocedata biserica satului Valanii de Beius (tot cu sprijinul jandarmilor) spunea cu nonsalanta: “A trecut vremea ortodoxiei, acum va incepe sa infloreasca catolicismul”.

Scopul e clar: PROZELITISMUL.
Nu ne mira reactia satenilor. Le intelegem durerea.

In cele ce urmeaza va vom prezenta o inregistrare de la fata locului, postata de reprezentantii Episcopiei Greco-Catolice de Oradea, care, au fost la fata locului special pentru a cauta imagini prin care sa se victimizeze. Conform informatiilor primite de la autoritatile de ordine, se poate vedea si in inregistrare: “…nu au fost acte de violenta”. Daca ar fi existat astfel de cazuri, cu siguranta “victimele” le-ar fi postat cu toata graba posibila. In inregistrare se poate vedea nemultumirea satului fata de “succesul” realizat de Episcopia Greco-Catolica de Oradea:

Nota noastra (razbointrucuvant): De remarcat faptul ca la min. 00.37 “enoriasul” greco-catolic afirma: NOI RECUNOASTEM CA NU SUNTEM DE AICI, DOAR PARINTI…

Pozitia Episcopiei Ortodoxe de Oradea referitor la retrocedarea bisericii din Vasad:http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/05/episcopia-oradiei-luat-atitudine-in.html

Intr-un comunicat emis publicitaţii, Episcopia Ortodoxă Română a Oradiei şi-a exprimat opinia referitor la jefuirea de biserici prin instanţe. Dacă în timpul ocupaţiei Imperiului Habsburgic bisericile ortodocşilor erau luate şi date greco-catolicilor prin silă (forţa armată, legi în dietă etc.), în zilele noastre, acelasi lucru se petrece cu sprijinul unei justiţii aflate in mâinile marilor puteri mondialiste. Din câte se observă, azi, tunurile generalului A. Bukow au fost inlocuite cu sentintele judecatorilor din tribunale.

Biroul de Presă al Episcopiei Oradiei ne informează printr-un comunicat următoarele:

Urmare a evenimentelor petrecute în ultima vreme în localitatea Văşad, din judeţul Bihor, legate de litigiul patrimonial dintre comunitatea ortodoxă şi cea greco-catolică, suntem în măsură a face următoarele precizări, clarificări şi îndreptări, în condiţiile răspândirii unor neadevăruri, exagerări şi chiar calomnii, de către structurile de conducere catolice de rit bizantin.

Tot ceea ce s-a petrecut la Văşad demonstrează incapacitatea conducerii Episcopiei catolice de rit bizantin din Oradea de a promova dialogul. Astfel, în mod unilateral, fără informarea şi consultarea prealabilă a Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei, înainte de sărbătoarea Floriilor, 5 aprilie 2012, uzând de titlul judecătoresc definitiv şi irevocabil, în prezenţa executorului judecătoresc, reprezentanţii uniţilor au dorit să intre în biserica din Văşad, singura din localitate. Parohia ortodoxă a fost somată să predea biserica, moment ce a stârnit protestul credincioşilor ortodocşi (în număr de 870 [opt sute şaptezeci] de persoane, în timp ce uniţi sunt doar treizeci), fără a exista acte de violenţă sau agresări fizice, aşa cum tendenţios au arătat reprezentanţii Episcopiei unite.

Deşi Preasfinţitul Părinte Sofronie, Episcopul Oradiei, a trimis Episcopului unit Virgil Bercea, ca în fiecare an, scrisoare irenică cu prilejul praznicului Învierii Domnului, acesta nu a răspuns, fiind pentru prima oară în ultimii cinci ani când nu a trimis scrisoare irenică de Paşti. De fapt, este singurul ierarh care, în acest an, nu a răspuns cu scrisoare irenică Preasfinţitului Părinte Sofronie, ci a preferat ca, în Săptămâna Patimilor şi în perioada pascală, să atace în presă Biserica Ortodoxă Română.

A urmat o a doua tentativă de executare silită, la data de 26 aprilie 2012, eşuată în mod intenţionat de partea greco-catolică, datorită modului de abordare, executorul judecătoresc renunţând rapid la executare, iar Episcopia Unită victimizându-se într-o campanie de presă exagerată, urmărindu-se provocarea şi tulburarea credincioşilor ortodocşi, deja lezaţi de aceste evenimente dureroase din viaţa lor. Şi această campanie, ca şi cele anterioare, nu a reprezentat altceva decât o altă încercare de manipulare a opiniei publice şi a autorităţilor centrale şi locale şi, nu în ultimul rând, a instanţelor judecătoreşti, cu atât mai mult, cu cât marea majoritate a hotărârilor judecătoreşti ce privesc litigiile patrimoniale le sunt favorabile.

Deşi partea ortodoxă a fost acuzată de „ură interconfesională şi acţiuni antisociale contra greco-catolicilor”, printr-o campanie agresivă de imagine, fără precedent, împotriva ortodocşilor, prin scrisori deschise distribuite în presă, în care automartirizarea şi victimizarea excesivă au fost exhibate exagerat, răspunsul înţelept şi echilibrat al credincioşilor ortodocşi din Văşad a dus în derizoriu abordarea meschină a celor care, în ochii lumii, vor să pară asupriţi şi nedreptăţiţi, uitând că doar cerşetorii îşi arată rănile!

Dovada maximă a bunei credinţe, din partea ortodocşilor creştini, a fost faptul că, imediat după Sfintele Paşti, parohia ortodoxă din Văşad şi-a amenajat un spaţiu liturgic provizoriu de slujire, în casa parohială, părăsind, în bună rânduială, sfântul lăcaş aflat în litigiu, în perspectiva înălţării unei noi biserici parohiale.

În data de 3 mai 2012 , la ora 6 dimineaţa, în prezenţa unităţii de jandarmi, s-a realizat executarea efectivă, prin tăierea încuietorii şi înlocuirea acesteia, uniţii ocupând biserica şi intrând efectiv în posesia acesteia.

Soluţia slujirii alternative în biserica din Văşad, propusă de către uniţi, nu este una viabilă, deoarece experienţa din ultimii ani a dovedit că, în timp, apar blocaje provocate de către greco-catolici, preoţii şi credincioşii ortodocşi majoritari având parte de tratamente umilitoare din partea clerului unit. Un exemplu evident în acest sens este cel din localitatea Cheţ, unde, după deschiderea pe care Preasfinţitul Părinte Episcop Sofronie a arătat-o românilor uniţi cu Roma din Bihor, la începutul anului 2008, în acelaşi an, la 15 august, de praznicul Adormirii Maicii Domnului, preotul greco-catolic a blocat accesul preotului ortodox în biserică, deşi era în vigoare un protocol semnat de slujire alternativă. În aceste condiţii, credincioşii ortodocşi şi-au construit o nouă biserică, târnosită de Preasfinţitul Părinte Sofronie în data de 18 octombrie 2009, la doar un an de zile de la punerea pietrei de temelie.

Din toate acţiunile Episcopiei unite din Oradea, unilaterale, de provocare, se poate deduce reaua intenţie, dorinţa de exagerare rău voitoare, pentru a crea o falsă problemă şi, implicit, o imagine neadevărată cu privire la situaţia confesională din ţară, în criza evidentă de credincioşi, compensată prin pofta morbidă după lăcaşurile de cult construite de înaintaşii celor de astăzi, în majoritate ortodocşi, la fel cum şi înaintaşii credincioşilor care au ridicat bisericile au fost, la rândul lor, tot ortodocşi.

Atitudinile agresive din ultima vreme ale uniaţilor şi spectacolul dezonorant pe care îl promovează, arată incapacitatea de a intra în dialog, în condiţii normale, preferându-se umilirea şi intimidarea credincioşilor ortodocşi majoritari, prin folosirea jandarmilor (ca în timpul ocupaţiei habsburgice) şi a executorului judecătoresc. De altfel, chiar şi chemarea în instanţă a unei comunităţi creştine, fie şi în chestiuni patrimoniale, de către o altă comunitate creştină, este total străină duhului Evangheliei Mântuitorului Hristos Iisus. Dumnezeu să vadă şi să judece! (sursa: Basilica)

Vezi si reportajul ASTRADROM: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/04/biserica-greco-catolica-are-rolul-clar.html

Prezentare in presa locala:
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1/scandalul-bisericii-din-vasad-episcopia-ortodoxa-acuza-sefii-episcopei-greco-catolice-de-minciuna-si-incapacitate-de-dialog–101258.html

Despre dialogul dintre cei doi ierarhi (un articol mai vechi – intrunirea de la manastirea Sfânta Cruce): http://www.realitateabihoreana.ro/content.php?c=articole&id_categorie=6&articol_id=2228&p=69
Vedeti si reportajul realizat de ASTRADROM despre rolul greco-catolicismului in Romania: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/04/biserica-greco-catolica-are-rolul-clar.html

Nota noastra:

E buna luarea de pozitie a Episcopiei Oradiei, dar cu cine facea, oare, PS Sofronie, slujba de Boboteaza acum 4 ani, incalcand flagrant canoanele ortodoxe, smintind poporul si contribuind la unul din cele mai mari scandaluri ale ortodoxiei? Exact cu cel care acum nu ii mai raspunde la amabilitati! Seful unitilor pe plan local, Virgil Bercea!

Iata, acum s-a stricat “prietenia” si iata, sa fie clar pentru toti la ce rezultate bune duce laxismul ortodocsilor, diplomatia, concesiile ecumeniste!

Vor invata oare ceva episcopii nostri tentati de ecumenism din acest incident?


Categorii

Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., Greco-Catolici (Uniatia), PS Sofronie Drincec, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

43 Commentarii la “Prozelitism si abuz greco-catolic la Vasad-Bihor: BISERICA RETROCEDATA CATOLICILOR INTR-UN SAT DE ORTODOCSI. Episcopia Oradiei ataca “POFTA MORBIDA” a UNIATILOR dupa locasurile de cult ortodoxe!

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Eu nu prea inteleg cum e treaba aceasta cu slujire alternativa intr-o biserica. Credeam ca dupa ce o biserica a fost a altei confesiuni, trebuie resfintita inainte de a se sluji Sfanta Liturghie in ea.

    Vasadenii, cei 870 la numar, vor trebui sa-si faca o noua biserica. Iar uniatii sa ramana cu cele 3 familii de enoriasi, sa vedem cum vor intretine biserica cu ei. Poate vor pleca de saracie.

    Cum se vadeste credinta in satele noastre! Care e ortodox adevarat, nu sufera nici gandul sa-si lepede credinta, ci mai tare se incranceneaza! Incapatanarea cea buna!

    Doamne, ajuta!

  2. @Sim:

    Da, slujirea alternativa nu e deloc o “solutie”, nici din punct de vedere canonic si, iata, nici “diplomatic”.

  3. Mai bine zis, scopul greco-catolicilor nu este prozelitismul, ci rautatea pur si simplu. Sa moara capra vecinului!

  4. Slujirea alternativa este un obicei care se poate intalni prin occident. Deci iata de unde vine solutia! Sa nu uitam ca traim alte vremuri!

    Nu stiu insa cum se face cu masa de altar. O fi una si aceeasi pentru ambele confesiuni?

    Insa un lucru este clar, mai fatis, mai pe ocolite se incearca aducerea ortodocsilor sub papucul Papei. Ca sunt dependente financiare, ca sunt jocuri politice religioase, care se numesc diplomatice, ca se mai intervine cu jandarmii, asta demonstreaza ca prin orice metoda se incearca ingenuncherea ortodocsilor.

  5. Si tocmai in ograda Episcopului de Oradea.
    Ecumenistii nu inteleg ca greco-catolicului ii dai un deget, dar el te uraste ca nu ii dai toata mina.
    Astia nu sunt Biserica, sunt doar o simpla secta de deznationalizati.
    In afara de mila, nu merita nimic.

  6. Aceasta atitudine ticaloasa a greco-catolicilor nu este nici prima si nici ultima. Au ordine precise de la Roma si tactici bine stabilite. Nu se dau in laturi de la nimic.
    Cand au luat Biserica “Schimbarea la Fata” din Cluj s-au comportat ca niste salbatici. I-au dat afara pe ortodocsi cu multa satisfactie iar preotul greco-catolic Matei Boila, fost senator taranist, a intrat in biserica urland ca un bezmetic : “Roma! Roma! Victorie!!!” sarind cu picioarele pe Sfanta Masa si dand cu piciorul in Sfantul Potir! A fost mare tulburare atunci.
    Ce poti sa spui?
    “Necredinta calcatorului de lege spune inimii mele ca nu este intr-insul frica de Dumnezeu”

    Matei Boila, de altfel, este cel care a avut initiativa legislativa nr. 243/1996 privind reglementarea folosirii lacaselor de cult ale Bisericii Romane Unite cu Roma care prevedea folosirea in comun de catre comunitatile ortodoxe si greco-catolice in localtatile in care exista o singura biserica. Bineinteles ca, in realitate, scopul nu era ajungerea la o intelegere cu ortodocsii si nici pacea, ci acela de a pune mana pe biserici si de asemenea prozelitismul. Reglementarea a fost adoptata de senat in ’97 dar datorita reactiei aprinse a Episcopilor Bisericii Ortodoxe din Transilvania a fost respinsa in 2001.
    P.S Sofronie Drincec avea, deci, toate datele necesare unei bune intelegeri a situatiei si a politicii greco-catolicilor, din tot ce s-a intamplat in trecutul apropiat.

  7. S-a vazut ca nu merge sa furi credinta ortodoxa de la romani; acum, mai nou, nu s-a putut unelti altceva mai disperat, decat sa se incerce a lua bisericile, cu japca.

    “Temerarilor” si “cutezatorilor” de la clica catolica: de mare violenta am fi avut parte, daca s-ar fi intamplat – utopic – invers; dar viata si actiunile si bisericile voastre sectante – inclusiv bisericile furate de la ortodocsi – nu conteaza catusi de putin pentru voi insiva, orisice ati face; voi sunteti aceia despre care se spune: “Iarta-i Doamne, ca nu stiu ce fac”: cei iertati (din oficiu), de catre Dumnezeu si Sfinti, cum se iarta si pietrele care au cazut peste cineva si l-ar fi ucis.

    (…)

  8. Pana nu se vor produce primele afurisiri si caterisiri ale preotilor si episcopilor ortodocsi care slujesc impreuna cu ereticii (catolici, protestanti si tot felul de alti sectanti), nu cred ca va invata nimeni, nimic.
    Problema cea mai mare care a aparut in Biserica noastra ortodoxa este ca, un patriarh sau episcop care ar trebui sa-l afuriseasca sau cateriseasca pe cel care a slujit cu ereticii, este el insusi impreuna cu ereticii si deci, chiar si el insusi este cazut sub canoanele Sfintilor Apostoli si ai Sfintilor Parinti si ar trebui afurisist, iar daca repeta impreuna slujirea cu ereticii, caterisit.
    Dar, oare talhar pe talhar se va afurisi sau se va caterisi!

    Daca un sinod talharesc, asa cum i-a numit Sfantul Marcu al Efesului, s-a indepartat de la credinta ortodoxa si nu mai respecta canoanele, incurajandu-i sau amenintandu-i si pe ceilalti preoti sa slujeasca impreuna cu ereticii, inseamna ca avem o mare problema a slujitorilor Bisericii.
    Zic a slujitorilor, pentru ca Biserica are si mai avea (din ce in ce mai putini)slujitori ortodocsi, care nu vor trada credinta ortodoxa.

    Cred ca asta este o mare ispita pe care a ingaduit-o Dumnezeu asupra clerului din Biserica noastra si asupra noastra, a tuturor. Deocamdata trebuie sa ne departam de acesti impreuna slujitori cu ereticii si sa nu mai mergem la slujbele tinute de ei.

    Oare credinciosii ortodocsi din Romania nu stiu ca nu au voie sa participe la slujbele cu ereticii, pentru ca sunt pedepsiti de canoanele Sfintilor Apostoli si ai sfintilor Parinti?

  9. Greco-catolicismul este chiar mai rau decat romano-catolicismul pentru ca imita Ortodoxia, dar se inchina tot la Papa. Ei, greco-papistii, s-au nascut dintr-o silnicie petrecuta din ordinul Irodiadei Maria Tereza si dintr-o lasitate a episcopilor care, de dragul privilegiilor, la vremea aceea s-au unit cu Roma. Clericii lor sunt atat de vicleni si dornici de teritorii – ma refer la spatii eclesiale si nu numai – incat ar face “slujbe” si cu 3 oameni in biserica. Dar Dumnezeu le sta impotriva celor mandri, iar celor smeriti le da har. Au castigat la tribunal – institutie jalnica, supusa vicisitudinilor si cutumelor omenesti – dar in fata lui Hristos, dreptul Judecator si-au agonisit iad.(…)

  10. @Un crestin ortodox:

    Iarta-ne, dar aici gresesti. Biserica este cea care inlatura un madular bolnav, nu noi decidem care are har preotesc si care nu mai are. Sau avem noi imputernicire canonica sa caterisim? Au mai fost unii care propovaduiau ca PS Sofronie este lipsit de har si indemnau oamenii sa iasa din Biserica Ortodoxa Romana si sa mearga spre factiuni sectare. Sa nu le urmam acelora.

  11. @Admin
    Nu este frumos sa-mi rastalmaciti cuvintele.

    Eu nu am spus sa-i afurisim sau caterisim noi mirenii. Eu am spus ca, daca noi mirenii mergem la slujbele care se tin impreuna cu ereticii suntem noi insine cazuti sub canoanele Sfintilor Apostoli si ai Sfintilor Parinti.
    Ma mir totusi ca in ziua de azi, aproape toata lumea care se pretinde ortodoxa, evita sa aduca in discutie canoanele pe care a fost intemeiata Sfanta noastra Biserica si Sfanta noastra credinta ortodoxa.

    Am observat ca dati tot felul de exemple din vietile si invataturile sfintilor, dar atunci cand Dumnezeu trimite ispitele asupra noastra, tocmai pentru a se alege “trebnicii de netrebnici”(Parintele Arsenie Boca) luati atitudine impotriva celor care indeamna la a urma exemplul acelor sfinti.

    Sunt fel si fel de ispite, unele mai viclene decat altele. Sa nu cadem in ele si sa incercam sa stam drepti si cu curaj in apararea credintei, in apararea canoanelor Sfintilor Apostoli si a Sfintilor Parinti.

    Capul Bisericii noastre este insusi Imparatul Imparatilor, Domnul nostru Iisus Hristos. Nu este nici patriarhul si nici vreun alt episcop. Biserica nu va fi biruita de portile iadului, dar multi dintre noi vom fi. Dumnezeu nu mantuieste pe nimeni cu forta.

    Asa cum bine stiti, insusi Domnul Dumnezeul nostru Iisus Hristos ne indeamna sa fugim de eretici, Sfinti Apostoli si Sfintii Parinti ne indeamna sa fugim de eretici si au stabilit si sfintele canoane prin care inclusiv noi mireni suntem afurisiti daca nu ascultam de acestea.

    Fratilor, diavolul a primit putere sa-i insele de va fi cu putinta chiar si pe cei alesi. Dara pe noi putin credinciosi sau chiar necredinciosi.
    Sfintele Canoane ale Sfintilor Apostoli si ale Sfintilor Parinti sunt singura lege dreapta a credintei ortodoxe.
    Fara respectarea acestor canoane nu exista ortodoxie.

    As putea sa-mi sustin afirmatiile cu multe, foarte multe exemple din vietile si invataturile Sfintilor, dar sunt sigur ca dumneavoastra le cunoasteti deja.

    Iertati-ma va rog.
    Doamne ajuta.

  12. @Un crestin ortodox:

    Dar nu am rastalmacit nimic. Am inteles ca nu sustii ca mirenii sa cateriseasca un cleric, insa nu exista nicio intemeiere canonica pentru a te indeparta de un cleric in conditiile in care el nu a fost cateristis de Sinodul Bisericii pentru faptele sale. Exista un singur canon referitor la astfe de situatii, din cate ne aducem aminte, nu il stim pe de rost, dar el se refera oricum la situatii netransate. Pe cand in acest caz PS Sofronie a fost judecat in Sinod pentru ierurgia ecumenista, a zis ca ii pare rau si ca isi cere iertare, a fost ”iertat” si s-a decis ca clericii sa nu mai faca ierurgii cu eterodocsii. Evenimentul din 2008 nu a ramas in suspensie si nu a fost urmat de altele asemanatoare ca gravitate. Sigur, parerea de rau a lui PS Sofronie a fost ipocrita, nu ne-am facut vreodata iluzii si nici nu e cazul sa ne facem acum, am si scris despre asa ceva pe atunci, insa fapt e ca el a ramas episcop al Bisericii Ortodoxe Universale si in aceasta calitate e acceptat de toti cei care fac parte din ea. Sau crezi ca daca un parinte athonit vine la Oradea va refuza sa slujeasca cu PS Sofronie? Si atunci, sa fim atenti frate…

    PS: Si da, desigur ca ai dreptate – ortodocsii NU TREBUIE sa participe la slujbe facute cu eretici!

  13. Aurora, cine sunt vicleni si au pofta de teritorii ? Esti chiar atat de sigura ? Daca P.S. Iuliu Hossu ar fi fost viclean si ar fi dorit privilegii ar fi acceptat santajul comunistilor si ar fi devenit mitropolit ortodox. In schimb a ales sa ramana fidel credintei lui, a ales inchisoarea, detentia in manastiri ortodoxe. La fel si ceilalti episcopi greco-catolici, n-au preferat privilegiile, l-au marturisit pe Cristos cu pretul vietii, in inchisoare.
    De ce nu spuneti tot adevarul ? Bisericile greco-catolice au fost furate de comunisti si atribuite BOR.
    La Vasad, ca si in alte cazuri, Biserica Greco-Catolica nu vrea sa-i dea afara pe credinciosii ortodocsi, e deschisa la dialog si propune slujirea alternativa. De ce BOR o refuza sistematic ??? Ortodocsii nu au nicio problema sa slujeasca liturghia ortodoxa in bisericile catolice in care sunt primiti in mai multe tari din Occident.
    Voi face cunoscut episcopilor catolici din Franta felul cum ortodocsii se comporta cu catolicii in Romania.

    Treziti-va, sunteti indoctrinati si nu-i cunoasteti pe catolici – cunoasteti doar indoctrinarea ortodoxa despre catolici.

    Un român catolic din Franta

  14. @Florin:

    La Vasad, ca si in alte cazuri, Biserica Greco-Catolica nu vrea sa-i dea afara pe credinciosii ortodocsi, e deschisa la dialog si propune slujirea alternativa. De ce BOR o refuza sistematic ??? Ortodocsii nu au nicio problema sa slujeasca liturghia ortodoxa in bisericile catolice in care sunt primiti in mai multe tari din Occident.

    Tu esti victima a propagandei catolice. Daca ai fi citit materialul ai fi vazut ca propunera slujirii alternative a venit de la Episcopia ortodoxa a Oradiei si a fost refuzata de uniti. Lucrurile sunt oficiale si faptul ca nici BORul condus de PF Daniel si episcopia condusa de PS Sofronie nu este pe placul catolicilor, e cea mai buna dovada asupra rapacitatii papistase (adica a ”Bisericii” Catolice ca institutie).

  15. Multi dintre greco-catolici nu-si cunosc istoria, nu stiu ca de fapt stramosii lor au fost ortodocsi, fortati sau trecuti de buna voie sub suzeranitatea Papei si a imparatesei Maria Tereza, multi dintre ei nici nu au stiut ca preotii lor au trecut la greco-catolicism in acele vremuri, ei crezandu-se in continuare ortodocsi.
    Iar interesele ierarhilor bisericii greco-catolice nu sunt de a le face cunoscuta aceasta istorie.
    Nu enoriasii sunt vinovati, acestiasunt victimele, ci ierarhii.
    Publicati un articol despre aparitia bisericii greco-catolice in Ardeal, despre daramarea bisericilor ortodoxe si a manastirilor de catre generalul Buckow.

  16. Canonul 45 Apostolic: Episcopul, sau Presbiterul, sau Diaconul, impreuna cu ereticii rugandu-se, numai sa se afuriseasca. Iar de au dat lor voie, ca unor Clerici a lucra ceva, sa se cateriseasca.[Apostolic 65; Sobor 3, 2, 4; Laodiceea 6, 9, 32, 33, 37; Timo 9]

    Nu este chiar asa de simplu cu “imi pare rau”, chiar daca ar fi vorba despre un mirean care are in grija doar sufletul lui, dar cu un preot caruia i s-au dat in grija mii de suflete.

    Daca “ne debarasam” de Dumnezeiestile Legi insuflate de Sfantul Duh si traim dupa altele, mai potrivite cu duhul acesta lumesc, mai moderne, mai “tolerante”, facute de mintile noastre intunecate … ma tem ca aceasta inseamna hula inpotriva Duhului Sfant si nu se va ierta in veci.

    Canonul 6 al Sinodului din Laodiceea: “Nu este ingaduit ereticilor sa intre in casa lui Dumnezeu daca staruie in eres.”
    Opreste pe eretici pana si de la a intra in biserica (de slujire, este clar ca nu se poate vorbi, cu atat mai mult).

    Canonul 46 al Sf Nichifor Marturisitorul se refera la biserici in care nu doar ca au slujit ereticii, dar au si fost luate in stapanire de catre acestia (trecute la cultul lor) : “Va sfatuim ca in bisericile luate in stapanire de eretici sa se intre ca intr-o casa simpla si sa se cante numai de nevoie, asezandu-se cruce la mijloc, iar in altar nici sa nu se intre, nici sa se tamaieze, nici sa se savarseasca rugaciune, nici sa nu se aprinda candele si lumanare.

    Raspunsul Sf. Teodor la Intrebarea 3: Cuvine-se a intra pentru rugaciune si cantare in bisericile pangarite si detinute de preotii care au fost partasi eresului? Raspuns: Nicidecum nu se cuvine a intra in astfel de biserici, din motivele mentionate; caci scris este: ‘iata casa voastra ramane pustie’ (Mt. 23, 38); fiindca indata ce s-a introdus eresul, a disparut superiorul celor de acolo, ingerul, dupa cuvintele marelui Vasile (Scrisoarea 191) si acea biserica s-a prefacut in casa comuna; si regele David zice: ‘Nu voi intra in biserica celor rai’ (Ps. 25, 5), si Apostolul intreaba: ‘Ce unire are Biserica lui Dumnezeu cu idolii?’ (II Cor. 6, 16).”

    Cand s-a aflat Bizantul sub latini, “rasaritenii nu liturghiseau, acolo, unde mai-nainte ar fi liturghisit apusean, de nu ar fi facut mai-nainte apa sfanta, spre curatire.” (vezi notele de subsol de la Pidalion, editia 2004, pag. 88).

    Nu este asa simplu de facut slujba Dumnezeului cel Preasfant si Preainalt.
    Nu poti ca in acelasi locas sa-i slujesti lui satana si pe urma, in acelasi altar sa-i slujesti Dumnezeului cel Viu si Adevarat, Facatorul cerului si al pamantului.

    Sa citim Legile Sfintilor Apostoli si ale Sfintilor Parinti si doar ceea ce au stabilit ei inspirati de Duhul Sfant, numai aceea sa facem fratilor, caci toate maririle acestei lumi vor trece, sunt pieritoare toate, dar sufletele nostre sunt nemuritoare si ne vom lua osanda vesnica.

  17. @Un crestin ortodox:

    De acord, dar nu la aceste canoane ne refeream. E o confuzie la mijloc.

    Ci la problema pe care ai ridicat-o tu: aceea a mirenilor si a atitudinii fata de clericii care se fac vinovati de incalcari ale canoanelor. Tu ai spus ca nu trebuie sa participam la slujbele clericilor care s-au facut vinovati de astfel de fapte, apoi ai nuantat spunand ca doar la slujbele facute cu ereticii. Noi la aceasta problema punctuala am raspuns, fiind de acord cu faptul ca trebuie neaparat osandite si lepadate slujbele cu ereticii, dar ca fata de clericii care s-au facut vinovati de fapte anti-canonice nu ne putem pronunta in locul Bisericii asupra harului lor preotesc sau arhieresc.

  18. @Admin

    Nu am nuantat nimic. Daca un alt preot, fie el si athonit, vine si se roaga cu un preot care s-a facut partas la eresuri, intr-o biserica in care (dupa invataturile Sfintilor) nu mai este Duhul Sfant, nu insemna nimic. Avem destule exemple de patriarhi eretici, inca de la intemeierea Bisericii ortodoxe si pana in zilele nostre, si din toate tinuturile pamantului.

    Atunci cand se construieste o biserica, se face slujba de sfintire prin care, in mod tainic, Dumnezeu trimite Duhul Sfant.
    Sfantul Parinte Arsenie Boca spunea sa mergem atunci cand se face slujba de sfintire a unei biserici, pentru ca acolo, in timpul acelei slujbe, se pogoara Sfantul Duh in deplinatatea Lui si se revarsa peste toti cei prezenti.

    Din invataturile Sfintilor Parinti, pe care tocmai le-am redat in comentariul de mai sus, in biserica in care se face slujba cu ereticii, pleaca Sfantul Duh si deci, nici preotul nu mai are vre-un har de la Dumnezeu, ca sa slujeasca in acea biserica.

    Si este si normal ca Duhul Sfant sa plece, pentru ca nu poti sluji la doi domni: si lui Dumnezeu si satanei.

    Preotul se afuriseste daca doar s-a rugat, iar daca a si slujit impreuna cu ereticul, se cateriseste.

    In aceste 2 pedepse exista o perioada de indreptare, exista o perioada de oprire de la Sfanta Taina a Euharistiei, exista o perioada de pocainta …daca nu ma insel, trebuie sa se roage 3 ani sau mai mult cu afurisitii.

    Iar pentru biserica respectiva trebuie facuta o noua slujba de sfintire.

    Deci da, in acea biserica, daca nu s-a facut din nou slujba de sfintire a bisericii, iar preotul nu a fost indreptat dupa Dumnezeiestile Canoane, nu se mai poate sluji lui Dumnezeu, deci nu mai este har.

  19. @Un crestin ortodox:

    Frate, iarta-ne, probabil crezi ca e cazul sa faci un curs de canonica ortodoxa cu noi. Sa zicem ca o fi nevoie, doar nu le stim pe toate.

    Dar raspunde te rog la aceasta intrebare PRACTICA.

    PS Sofronie este episcop valid al Bisericii sau nu?

  20. Nu stiu. Nu-l urmaresc pe PS Sofronie sa vad daca se pocaieste, daca mai face si prin alte biserici slujbe cu ereticii, nu stiu daca a fost din nou facuta slujba de sfintire a respectivei biserici in care s-a impreunaslujit cu ereticii … Nu stiu.
    Nimeni nu este fara de indreptare atata timp cat vietuieste in cortul acesta pamantesc, dar indeplinind conditiile de indreptare impuse de Dumnezeu prin Sfintii apostoli si Sfintii Parinti.

    Eu v-am raspuns. Daca vreti, va rog sa-mi raspundeti si dumneavoastra la o intrebare.
    Sfintele Canoane scrise de Sfintii Apostoli si de Sfintii Parinti insuflati de Duhul Sfant care purcede de la Dumnezeu Tatal, sunt valide pana la sfarsitul veacurilor si doar ele sunt cele dupa care trebuie sa ne calauzim in trairea ortodoxa, atat ca mirean dar si ca cleric, fie el chiar si patriarh?

  21. @Un crestin ortodox:

    Nu stiu.

    Sa nu raspundem frate ca fariseii…

    Daca nu stii daca PS Sofronie e episcop, atunci de unde stii ca te afli in Biserica? Sau la ce iti foloseste stiinta canoanelor daca nu poti sa faci deosebire in situatiile practice? Cum sa spui ca nu stii, cand el e in comuniune cu toti episcopii Bisericii, si deci si cu tine si cu noi. Tu ti-ai verificat aceste pareri ale tale cu duhovnicul?

    Noi, in schimb, iti raspundem foarte clar, desi ar fi trebuit sa fi vazut asta, urmarindu-ne pana acum: Canoanele sunt insuflate de Duhul Sfant, mantuitoare si calauzitoare pentru tot cel care se afla in Biserica, de la opinca la vladica.
    Dar:

    “Nu-i destul sa stii canoanele, trebuie sa le mai si vezi in Duhul Sfant!”

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/03/27/savatie-bastovoi-sophia-lansare-carte-internet-mandrie-obraznicie-rastalmacire-carteala-vremuri/

  22. @admin

    Vreti sa mint? Eu v-am raspuns corect. Nu il cunosc pe PS Sofronie si ca atare nu pot eu sa spun daca este sau nu preot cu taine valide.

    Daca ati fi citit Pidalionul (Sfanta Traditie), ati fi stiut ca toate Canoanele au talcuirile aferente, talcuiri care au fost scrise tot de Sfintii Parinti insuflati de Duhul Sfant.

    Dumnezeu, in nemarginita lui intelepciune a stiut ca oamenii, odata cu trecerea timpului si imputinarea credintei, vor incerca sa rastalmaceasca Legile vietuirii ortodoxe si a trimis Duhul Sfant asupra Sfintilor Parinti pentru a scrie si talcuirile respective.

    Atentie! Harul nu se ia de la preot pentru curvie, pentru betie, pentru furt, pentru lenevire, pentru … dar se ia pentru EREZIE.

    Si in privinta credintei nu exista concesii. Ar trebui sa fiti mai hotarat. Sunt valide si unice Canoanele Dumnezeiesti, dar chiar daca se trece pe langa ele si traim, mai ales in randul clericilor, dupa alte legi mai umaniste, mai flexibile, mai tolerante fata de alte religii si ereziile lor impartasite si de unii dintre preotii nostri … e cam tot aia. Preotii nostri eretici au har. Cam asta reiese din ceea ce incercati sa transmiteti. Nu zic ca asta urmariti, intentionat, dar asta reiese.

    Ar trebui sa fiti mult mai atent, pentru ca influentati credinta multor persoane care intra pe acest site si probabil ca ve-ti da socoteala la Judecata.

    Ori vorbim din Sfanta Scriptura si Sfanta Traditie, care impreuna alcatuiesc temelia Bisericii ortodoxe, ori tacem.

  23. Am uitat sa va amintesc ( ceea ce sunt sigur ca stiti), ca sunt patriarhi ortodocsi care il pomenesc pe Papa la slujba sau chiar si la iesirea cu Darurile. Sau chiar face slujbe comune de impreunaslujire.
    Si ei sunt in comuniune cu Biserica Universala, deci si cu mine, cu dumneavoastra, cu toti.

    Ce ziceti, dumneavoastra care sunteti in comuniune cu papa, prin unul sau mai multi clerici pe care nu ii cunoasteti sau nu ati auzit niciodata de ei, sunteti in Biserica?

    Cred ca fiecare trebuie sa-si vada de aproapele lui, de preotul din parohia lui, pentru ca pamantul este mare si sunt multi clerici ortodocsi in comuniune cu ereticii.

    Dumnezeu a zis sa ne ingrijim de aproapele nostru, deci cred ca este valabil si pentru preotul ortodox in a carui parohie este fiecare.

  24. @un crestin ortodox:

    Frate, tu de unde stii ce am citit si ce nu? De ce pornesti de la premisa ca tu stii mai bine? Crezi ca e in regula asa? Daca am scris ceva gresit din perspectiva canoanelor si a predaniei Bisericii, de ce nu arati? Si daca nu, de ce cazi in minciuna, spunand despre noi ca sustinem ca preotii eretici au har?

    Apoi, in ceea ce il priveste pe Episcopul Oradiei, te afli in greseala. Nu e voie pentru un crestin constient, madular al Bisericii, sa nu stie unde e hotarul Bisericii. Canoanele sunt hotare ale Bisericii. Inseamna ca le stii pur teoretic, abstract, daca nu le intelegi in modalitatea lor practica de aplicare. Unii, cu mentalitate sectara, fac o greseala si mai grava decat tine, cazand in inselare, si aplica aceasta cunoastere abstracta intr-un mod gresit, considerand pe x sau pe y ca fiind cazuti din har si ajungand apoi ei insisi sa se separe de Biserica. Noi nu am facut decat sa iti atrage atentia ca judecata ta nu este corecta si NU este dupa canoane, nu este judecata dupa cugetul patristic, ci dupa mintea ta.

    Este laudabila ravna pe care o ai pentru Biserica, insa nu ai raspuns la o intrebare simpla: daca aceste pareri le verifici cu parintele duhovnic si, pana la urma, daca ti le verifici cu ceea ce spune Biserica insasi. Ti se pare in regula sa faci opinie separata de Biserica, de parintele Iustin Parvu, de parintele Rafail Noica, de parintele Arsenie Papacioc? A zis vreunul din parintii nostri ca episcopii care au gresit au cazut din har?

    Noi incheiem aici discutia, rugandu-te sa mai cugeti asupra acestor lucruri si sa nu mai gresesti cu gandul atribuindu-ne diverse. Si nu mai pleca de la premisa ca nu am citit canoanele.

  25. @Un crestin ortodox:

    Preotul acela din parohia in care te afli are preotia nu de la el, ci de la episcop, care se afla in comuniune cu patriarhul, iar patriarhul cu toti ceilalti patriarhi.

  26. @Admin

    Iar imi rastalmaciti cuvintele?

    Eu nu am spus de preotii care au gresit, ci de preotii ERETICI.

    Sfantul Parinte Arsenie Boca a zis ca nu se pierde harul prin celelalte pacate, dar cand se ajunge la EREZIE se ia harul de la preotul respectiv.
    Va pot da mai multe exemple dar mi le ve-ti rastalmaci iarasi si nu cred ca are rost.

    O sa inchiei si eu aceasta discutie.

    Nimeni nu este negreselnic, mai ales eu care sunt cel mai mare pacatos.
    Va rog iertati-ma.
    Doamne ajuta.

  27. Un crestin ortodox,
    daca nu ma insel, dvs erati foarte “ravnitor” si cu ocazia canonizarii Sfantului Andrei Saguna. Si atunci ati reusit sa ii necajiti pe admini, iar dupa cateva zile ati revenit, spre bucuria noastra cu o marturie f frumoasa despre cum Domnul v-a aratat ca gresiti. Daca nu ma inseala memoria, mai cugetati un pic la ce vi s-a intamplat atunci. Daca eu ma insel, poate aveti bunavointa si cautati comentariile de la postarea respectiva – cu siguranta va va fi de folos.

  28. @Un crestin ortodox

    “Ori vorbim din Sfanta Scriptura si Sfanta Traditie, care impreuna alcatuiesc temelia Bisericii ortodoxe, ori tacem.”

    Noi ne aflam in Biserica, si cred ca numai de acolo trebuie sa vorbim. Biserica inseamna nu numai Sfanta Scriptura cu suportul si baza sa de intelegere, Sfanta Traditie, ci si intersectia scrierilor tuturor Sfintilor Parinti si multe altele pe care le cunosti si tu. Esti speriat, si pe buna dreptate, pentru ca in curand, dupa cum vedem ca merg lucrurile, ne vom duce cu totii la antibiserica. Totusi nu vorbi gresit despre admin si altii, ca nu de teama/zelul tau e nevoie acum.

  29. @Un crestin ortodox:

    Preotii nostri eretici au har. Cam asta reiese din ceea ce incercati sa transmiteti. Nu zic ca asta urmariti, intentionat, dar asta reiese.

    Nu am rastalmacit nimic, asa ai scris aici si la asta am raspuns.

    Pentru atitudinea noastra fata de astfel de probleme:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/09/22/slujba-ecumenista-ierurgie-de-sfintire-a-gradinii-zoologice-la-radauti-preotii-ortodocsi-se-roaga-impreuna-cu-cei-catolici-14-septembrie-2011/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2010/09/27/taine-si-ierurgii-comune-cu-catolicii-la-bocsa-montana-si-siret-dar-atentie-si-la-glasurile-de-sirena-ale-celor-care-vor-profita-de-aceste-abateri-pentru-a-rupe-biserica/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2010/11/15/cazul-preotului-daniel-crecan-caterisit-pentru-slujirea-si-impartasirea-cu-catolicii-sa-sustinem-episcopia-caransebesului-in-aplicarea-canoanelor/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2010/11/19/aproape-irevocabil-sinodul-mitropoliei-banatului-face-definitiva-si-irevocabila-depunerea-din-treapta-preotiei-in-cazul-pr-daniel-crecan-dar-ps-lucian-afirma-ca-preotul-poate-fi-totusi-reabi/

    Sunt de cercetat si acestea:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/06/17/unica-osandire-ingaduita-ii/

    Dar si acestea:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/11/12/sfantul-ioan-gura-de-aur-13-nov-despre-mila-despre-atitudinea-fata-de-cei-cazuti-in-ratacire-si-despre-cei-care-ii-dau-anatema-pe-altii-desi-suntem-cazuti-atat-de-jos-nu-ne-mai-dam-seama-ca-su/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/09/02/parintele-serafim-rose-2-septembrie-model-de-marturisire-pozitiva-a-credintei-in-duhul-autentic-ortodox/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2012/05/05/duminica-slabanogului-vitezda-lege-reguli-libertate-parintele-coman/

  30. Nu imi mai dati exemple despre judecarea aproapelui sau despre osandire, ca nu a fost vorba despre asa ceva.
    Eu nu am judecat si nici nu am osandit pe nimeni, ci doar am reamintit invataturile Sfintilor.

    Toti indeamna sa fugim de eretici, de impreunaslujirea cu ereticii, deci si de preotii eretici.

    Eu nu am luat nici un preot de mana sa-l duc sa slujeasca cu ereticii si nici nu l-am osandit. Nu eu ii iau harul daca devine eretic, ci Dumnezeu.
    El ne judeca si ne iarta sau ne osandeste pe toti.

    Sfintii nu au zis sa-i cercetam noi pe preotii eretici ca sa vedem daca mai au har, pentru ca nici nu am putea face asta. A zis doar sa fugim de eretici, oricare ar fi ei, din launtrul sau din afara bisericii.

    Nu am judecat pe nimeni daca are sau nu are har, cu toate ca m-ati ademenit sa fac aceasta.

    Atata timp cat este eretic, fug de el, infaptuind astfel porunca lui Dumnezeu, care ne-a dat-o atat prin intermediul Sfintei scripturi cat si prin intermediul Sfintei Traditii.

    Ca harul se ia de la preot din cauza ereziei, a spus-o Sfantul Parinte Arsenie Boca. Nu am spus-o eu.

    Daca aveti vre-o problema cu ceea ce ne-au invatat Sfintii lui Dumnezeu, trebuie sa va rugati mai mult.

    Am sa ma rog si eu, deoarece cred ca eu am fost infaptuitorul acestei tulburari.

    Dumnezeu sa ne miluiasca pe toti.
    Doamne ajuta.

  31. @Un crestin ortodox:

    Nu te-am ademenit, te-am intrebat pentru ca asa am inteles din ce ai spus si credeam ca asta sustii. Nu am plecat de la premisa de rea credinta in ceea ce te priveste, ci am considerat ca ai unele greseli in modul in care privesti lucrurile.

    Cat timp ne pastram impreuna, cu toate divergentele de opinii, avem nadejde ca Domnul ne va lumina pe toti. Doamne, ajuta!

  32. Ar fi culmea ca un preot care are comuniune cu ereticii sau conceptii eretice, dar pe care nu le recunoaste public, fatis, ci se tine macar formal de Biserica, ar fi culmea ca el sa intineze toata Biserica. Cu alte cuvinte, lepadarea unuia nu se intinde la ceialalti decat daca ii atrage in aceeasi intinaciune.
    Sf. Teodor Studitul zice clar ca cel ce slujeste cu eretic greseste, dar cel ce slujeste cu cel ce a slujit cu eretic sau apostaziat nu savarseste lepadare doar prin atat.
    Deci… problema PS Sofronie este una personala. Nu ne priveste pe noi daca nu s-a pocait de greselile sale decat declarativ. Asta atata vreme cat a fost iertat de Sinod si primit in comuniune.

  33. Pentru Florin si pentru alti romani catolici inselati va prezint o carte care are toate probele pentru a judeca situatia. Daca as avea proces impotriva greco-catolicilor as cistiga lejer cu probele din ea.
    O puteti descarca de la acest link: http://www.scribd.com/doc/50038520/dumitru-staniloae-uniatismul-din-transilvania

  34. Sa vedeti ce smecherii fac greco-catolicii in Spania…. imi spunea o crestina ortodoxa care nu prea stie ce e cu credinta asta ca ea merge in Spania la o biserica catolica unde slujeste un preot roman. dar a zis ea ca acel preot are si vesminte bizantine dar si catolice si ca il pomeneste intai pe papa….. pai zic asta nu-i preot ortodox ca-i greco-catolic. – DA zice ea, dar e foarte cumsecade incearca sa ne faca si pe noi ortodocsii sa ne simtim bine, ca acasa… vine la noi cu botezul, m-a vizitat la spital…etc…
    Sunt foarte vicleni fac orice numai sa puna mana pe putere…
    noi ortodocsii nu suntem deloc pregatiti…. de aceea fac ce vor cu noi…ar trebui sa ne mobilizam, episcopiile sa aiba niste fonduri ca sa se poata construi rapid o biserica in cazul in care cea existenta este luata de greco catolici, ca oamenii au credinta cum o au, sunt ca si gainile daca le schimbi cotetul se muta in cel nou….
    Ce sa facem, nu va pieri ortodoxia din asta dar sa le fie rusine ca neavand Adevarul si nelucrand faptele DREPTATII nu se pot impune decat cu forta si cu viclenia ca si tatal lor… papa…care stim al cui fiu este…
    Doamne da lumineaza poporul acesta! AMIN

  35. Exegeticus a punctat bine.Cat timp PS Sofronie nu este caterisit este episcop purtator de har.Aceasta “ravna” care ne caracterizeaza pe noi cei “marturisitori” seamana cu ispita stilistilor care in ciuda argumentelor privind calendarul au uitat de ascultare.De aceea sa nu facem din tantar armasar,ca si cum cineva ne obliga sa fim in comuniune cu ereticii.Acest lucru nu se inttampla…inca.

  36. Pingback: CAND ARHIPASTORII NOSTRI NE SMINTESC SI NE INDUREREAZA: PS Siluan si ”UNIREA INTERCONFESIONALA” a romanilor/ PS Timotei, la Forumul Catolic-Ortodox despre OMUL EUROPEAN - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  37. pentru 11 credinciosi ati luat biserica ortodoxa pentru greco catolicii

  38. Pingback: Mark Gittenstein, alaturi de Monica Macovei, in plin PROZELITISM AGRESIV pentru o religie de numai 0.8% adepti: GRECO-CATOLICISMUL - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  39. Pingback: Episcopia Oradiei protesteaza fata de o noua AGRESIUNE GRECO-CATOLICA: PRELUAREA ABUZIVA A BISERICII DE LA VINTERE - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare