OFENSIVA PAPISTA FARA PRECEDENT IN SPATIUL ORTODOX/ Asediul ratacirilor si smintelilor si cateva reactii sanatoase/ ROADELE “CRUCIADEI” KLAUSIENE CA BLESTEME “OSTASESTI” SI CA CIFRA DE PROFIT/ Duhul lumesc ne pierde/ “MODA ORTODOXA” (Stiri si recomandari ortodoxe 25-27 mai 2010)
- Pelerin ortodox:
MAI MULTI IERARHI BOICOTEAZĂ VIZITA PAPEI ÎN CIPRU
Paşii mitropolitului de Lemesou, care va lipsi de la festivitatea de primire a papei Benedict al XVI-lea la începutul lui iunie, vor fi urmaţi conform unor informaţii şi de alţi – cel puţin – patru arhierei. Este vorba despre mitropoliţii Pavel de Kirineea şi Varnava de Trimitunda, precum şi de horepiscopii Hristofor de Carpasia şi Nicolae de Amatunda, fără a fi exclus să-i urmeze şi alţii. Mitropolitul Gheorghe de Pafos a declarat către «Φ», că în comunicatul Sfântului Sinod se face referinţă la faptul că papa este eretic, deoarece se subliniază că există diferenţe dogmatice.
“Oricine se diferenţiază dogmatic de credinţa ortodoxă este considerat de către Biserica noastră eretic şi asta este clar pentru toţi cei care cunosc dogmatică”, a spus.
Pe aceeaşi lungime de undă s-a situate prin declaraţiile sale şi horepiscopul Porfirios de Neapoli.
Ambii însă, încearcă să arate că Ortodoxia nu este vătămată de discuţii şi contacte cu ereticii sau cu cei de alte religii. Cu toate acestea, subliniază că privesc foarte negativ prozelitismul pe care îl promovează biserica catolică prin aşa numita uniaţie. Prin această metodă, episcopi cu aceeaşi înfăţişare ca şi episcopii ortodcşi se prezintă ortodocşi, dar îl pomenesc pe papa, împotriva credinţei ortodoxe.
Hrisostomos al Ciprului: “Toţi ierarhii, care nu vor participa la primirea papei, smintesc poporul”!
Refuzul unor sinodali de a-l primi pe papa Benedict capătă dimensiuni explozive cu arhiepiscopul Hrisostomos, care se pregăteşte să le arate poarta de ieşire tuturor acelor arhierei care îi întorc spatele pontifului (papei). Preafericitul răspunzând la o anumită întrebare adresată de «Φ», a precizat că “va expune tema în Sinod pentru îndepărtarea timp de un an din corpul ierarhiei a tuturor acelora care nu vor participa la primirea papei”. “Le voi propune să iasă din Sinod, dacă refuză să facă parte din el”, a adăugat arhiepiscopul. “Toţi aceia, care nu se vor afla la primire, nu au parte cu mine”, a ţinut să precizeze Întâistătătorul Bisericii Ciprului. De semnalat că după alegerea arhiepiscopului Hrisostomos este prima dată când Biserica Ciprului este divizată asupra unei teme şi mai ales din partea unui factor exogen care testează coerenţa Sinodului.
Sinodul ordinar al Bisericii Ciprului se întruneşte înainte de venirea papei
Întâlnire a Mitropolitului Ilarion de Volokolamsk cu Ministrul de Externe al Vaticanului
Doi patriarhi liturghisind de Rusalii în Măn. Sf. Treimi a Cuv. Serghie din Rusia (VIDEO)
- Adevarul:
Ofensiva diplomatică a Bisericii Ortodoxe Ruse
- Interfax-Religion:
Benedict XVI este invitat in Ucraina in 2012
Patriarhia Moscovei a dat de inteles ca posibila vizita a Papei Benedict XVI in Ucraina, pentru a marca cea 600 de ani de cand capitala cardinalilor s-a mutat de la Galich la Lvov, nu va imbunatati relatiile dintre Biserica Ortodoxa Rusa si Vatican. “Celebrarea a 600 de ani de cand rezidenta cardinalilor catolici s-a mutat in Lvov nu este cea mai buna ocazie pentru vizita Pontifului pe teritoriul canonic al Bisericii Ortodoxe Ruse”, a afirmat pr. Dimitry Sizonenko, secretar al Departamentului de Externe al BORu.
***
- Theologhia: In hoc signo vinces?
- Florian Bichir, fost preot stilist, dar si mare iubitor de ecumenisti si de lustruit pantofii PF-ului (dupa ce ii facuse cu crema ani de zile pe ai IPS Bartolomeu, pe care acum il murdareste cu sarg), tovaras nedespartit al afaceristilor ortodocsi cu “misiune” de la Sibiu, nu putea sa nu ne blagosloveasca si el cu o apologie Klausiana de inalta clasa in taboidul “Libertatea”, o foaie de mare tinuta crestina, nu-i asa, unde i s-a dat sarcina, mai nou, sa tampeasca poporul, pe langa emisiunile de can-can de la TV, unde este invitat permanent: Ispita staretului blogger!
Se poate spune, tinand cont de profilul ziarului si de faimoasa pagina 5, ca nenea Bichir a iesit, practic, la atac impotriva staretului de Antim, cu pieptul gol... nu de alta, ca sa-l apere pe fartatele sau KK, cu care se si aseamana in atatea privinte, avand atatea pasiuni, convingeri si cunostinte comune… Ia mai toarn-un paharel… si mai toarna, odata cu el, si niste ortodocsi…Of, of…
- Gigel Chiazna: Maica Tereza – sfântă ortodoxă?
(…) Cel mai mult m-a obosit modul insistent in care Klaus o ridica in slavi pe Maica Tereza si relateaza toate lucrurile extraordinare pe care aceasta i le-a spus si cum i-a descoperit lui ce cale sa urmeze. De asemenea, pentru mine, un simplu ortodox care a descoperit ortodoxia prin carti si mai ales prin paterice, “exorcizarea” lui Klaus de catre un “preot” protestant mi se pare hilara. Inselare pura, fara loc de interpretare. (…) Uneori intalnirea cu dracul te face sa il cauti si mai mult pe Dumnezeu, cam asa pot sa spun eu despre intalnirile cu sectarii, caci nu au fost doar baptistii, ci si altii. (…)
Ah, si un alt aspect interesant. Am inteles ca Pr. Necula i-a criticat in vorbe dure, nevrednice de un preot, pe fratii de la Razboi Intru Cuvant pentru republicarea articolului Pr. Mihail si i-a asigurat ca nu o sa se mantuiasca. Stiindu-l “ostas” pe Pr. Necula mi-am amintit ca si eu am primit “amenintari” similare de la “ostasii” (care se cred ai) Domnului cand am publicat predica unui parinte care povestea ca pe el l-au amenintat cu bataia pentru ca ii critica. Pe mine nu m-au amenintat cu bataia, dar la fel ca Pr. Necula pe razboinici, m-au amenintat ca daca nu ma pocaiesc si daca ii mai critic nu o sa ma mantuiesc. M-a amuzat episodul si ma face sa cred ca intr-adevar, unde-s multi s-aduna.
Vezi si Oastea Domnului şi judecata lui Dumnezeu
- Roman ortodox in Franta: “Intoarcerea la Hristos” dupa Ioan Ianolide sau dupa Klaus Kenneth?
- Pr. Tudor Ciocan (mesaj electronic trimis noua, inclus intr-un comentariu pe site): Impresii dupa lectura unei carti de Klaus Kenneth
(…) Plus, că în fond, omul îşi dozează efortul după nişte criterii nu chiar duhovniceşti:
“La ora 16, suntem invitaţi la masă la Elena şi Mihail, o pereche tânără, care, însă, s-a dovedit puţin nepricepută în organizarea conferinţei – se vede că nu aveau experienţă, astfel încât la intrarea în sală am dat peste doar 70 de oameni, fapt care l-a enervat mai ales pe Romeo, care se teme că nu va reuşi să îşi scoată nici măcar banii de benzină (p. 211).”
Bine, ca să fiu cât mai obiectiv cu putinţă şi să nu încerc să deformez contextul trebuie să remarc faptul că în urma predicii
“o doamnă tânără, pe nume Dana, plângând din tot sufletul ei, îmi spune că s-a convertit chiar în seara aceasta – înainte ar fi fost o necredincioasă! Cine să mai vorbească în astfel de condiţii despre bani de benzină? Nu, nu, Dumnezeul nostru nu e fitecine – din toate reuşeşte să scoată Binele. Iar dacă la 70 de oameni s-au vândut 30 de cărţi, acesta e un semn neîndoielnic că a meritat călătoria până aici. (p. 212 – 213).”
(…)
Fiind în fond un superficial, cultivă superficialul şi aici e o mare problemă. Ortodoxia trebuie să le arate oamenilor calea spre Hristos, iar această cale nu e deloc superficială. De fapt, Klaus a venit aici să-şi vândă o marfă. El crede (sau cel puţin sper că aşa este) că-l mărturiseşte pe Iisus, dar de fapt îşi vinde cărţile. El şi cei care-l înconjoară ...
(…) Dar e de luat în seamă acest amănunt, că în vreme ce aceia care-l înfruntă pe Klaus Kenneth şi staff-ul lui managerial, luptă doar pentru ideea de Ortodoxie (fără ca din asta să câştige ceva în plan material), Klaus şi echipa lui luptă şi pentru a-şi vinde marfa (nu numai, că ecumenismul protestant răzbate de un număr semnificativ de dăţi din subtextul lui Klaus).
Nota noastra: Apropo de “Ortodoxia ca o marfa” si de minciuna sfruntata cu ““Lumea, pur si simplu, a cazut de la mine. Acum nu ma mai intereseaza muzica” (asta a afirmat textual in conferinta de la Bucuresti), vezi aici CD-ul pe care l-a scos spre vanzare si in Romania: http://klauskenneth.com/pages/music.html
Avem semnale ca in curand vor aparea noi marturii despre IMPOSTURA si caracterul de ESCROCHERIE RELIGIOASA a “misiunii evanghelizatoare” a sarmanului cantaret elvetian (ne)convertit… Dar cine avea ochi sa vada, a putut vedea deja!
- Pe ogor: Carei multimi ne adunam…
- Incotro, Doamne?: BOTEZ LA ERETICI
- Pustnicul digital:
Pricinile Neputrezirii Morților | Numai una’i norocoasă
Un american convertit la ortodoxie
E Bătăiosu’ smintitortodox? «ecranarea Rugăciunilor» și «neputiința/neștiința Atotputernicului»
- Claudiu Tarziu:
MŢR se pregăteşte de vremuri grele
O nouă campanie “Formula As”: Urme româneşti în Bulgaria
- ASCOR Basarabia: Preoţii refugiaţi din Basarabia: destine de martiri
- Altermedia: Omul, “resursă umană”
- Pustnicul digital: Sfaturi pentru vremuri de prigoană: Supraviețuirea cu 2 RON și o firimitură
- Jurnalul national: A ales să moară, salvând viaţa camaradului
- Cristian Stavriu:
Egoismul unei femei in viata de familie!…pilde
Binecuvântatul vicleșug prin care s-a făcut ascultat!…pilde
Cum dobândim mângâierea dumnezeiască?…Cuv.Paisie Aghioritul
Smerenia îl topeste pe diavol!…Cuv.Paisie Aghioritul
Catârul din noi nu vede, nu simte!…Arh.Simeon Kraiopoulos
- Marturie crestin-ortodoxa: Cateheză despre Iconologia Cincizecimii și a Sfintei Treimi – Prof. Sorin Dumitrescu [24.05.2010]
- Presb. Natalia Corlean:
Editorial: Criza fiului risipitor
Postul verii, nou prilej de cultivare a inimii: Dă-ne nouă, Doamne, o inimă sănătoasă!
Articolele lui F. Bichir sant publicate si intr-un ziar romanesc din Montreal, de altfel foarte indoielnic ca si profesionalism.
In cele 3(?) jurnale romanesti ce se publica in aceasta zona de lume gasesti uneori lucruri strigatoare la cer prin lipsa de bun simt si prin necunoastere, prezentate ca si opinii ale comunitatii romanesti.
Dar ce conteaza, ideea e sa ai cu ce umple niste pagini si sa te procopsesti cu finantarea de la guvern pt activitati culturale ale minoritatilor!
La cat de amestecate-s toate in ziua de azi, greu pt oricine sa mai priceapa ca d-l Bichir nu-i eruditul care se crede.
Iar par.C. Necula, care a fost in Montreal acum vreo 5 ani la invitatia unei parohii, ne-a socat pe multi cu opiniile ecumenice cam agresive, justificate prin aceea ca in Ardeal, romanul traieste de sute de ani in buna intelegere cu multe alte culte si religii, prin urmare noi prostimea nu procedam corect luand atitudine fata de amestecul religiilor.Sustinea ca nu opunandu-ne acestui fenomen “normal” vom reusi noi sa transmitem valorile ortodoxiei, ci lasandu-i sa patrunda cum vor ei si apoi, prin exemplu din interior, sa vada si ei ce inseamna sa fii ortodox!
Mare ne-a fost mirarea cand a stropsit de-o maniera ciudata pe unul din fratii nostri care a indraznit sa-l contrazica,cam stangaci ce-i drept,pt ca nu multi au acumulat atatea cunostinte ca sa-si permita o polemica cu el….
Noua ne-a ramas un gust amar…
Off-topic, oarecum:
Am vazut o stire la tv. despre o factiune radicala a adventistilor din Techirghiol. O femeie a murit dupa ce s-a infometat in urma unui ritual. Jurnalistii au intervievat un pastor adventist(frumos imbracat si aranjat-arata a intelectual fin), care se dezicea de aceasta aripa extremista. satana insa, s-a grabit sa faca o asemanare cu “cazul” Tanacu, spunand ca doar in Biserica Ortodoxa a vazut asa ceva. Nu reusesc sa gasesc materialul complet pe net; cautand am dat peste ceva vechi, dar “interesant”: http://www.intercer.tv/newstext.php?id=4540.
E o veselie multicolora prin zona aia!
@Vlad, admin
Adresele sunt acestea:
http://www.acasatv.ro//emisiuni/doua-femei-au-murit-din-cauza-fanatismului-religios-impins-la-extrem-intr-o-familie-din-techirghiol-video.html
http://www.acasatv.ro/emisiuni/secta-vidrenilor-un-exemplu-de-fanatism-religios-dus-la-extrem-video.html
Televiziunile pe mainile generatiei “play boy”…no coment.
@Alta Alina
N-a aparut si la voi in biserica o foicica scrisa de parintele Necula cum ca nu trebuie sa ne acoperim, noi femeile in biserica? La noi in Toronto a aparut.
Citind demonstratia aceea lunga incercam sa inteleg si nu reuseam, o vreme am zis ca e vina mea ca nu inteleg. Cand am citit scrierile parintilor Cleopa, Arsenie Boca m-am lamurit. Nu era nimic de inteles pentru ca de fapt femeile trebuie sa umble cu capul acoperit, daca nu si in afara bisericii cu siguranta inauntru ei.
Da asta ne va fi stampila “fanatici religiosi”
Constat cu stupoare ca deviza “Cine nu-i cu noi e impotriva noastra”, are tot mai multa acoperire. Se fac excluderi in baza opiniei personale, a atitudinii, a constiintei personale. Ma gandesc la ierarhii ciprioti, la coreligionarii nostri de pretutindeni, la cei care isi marturisesc credinta curat ortodoxa. Nu sunt exclusi niciodata ereticii, antisocialii, pervertitii si pervertitorii. Acestia trebuie “tolerati, ingaduiti, promovati,acceptati”. Vi se pare firesc si logic? Mie nu.Mi-e la fel de greu sa inteleg lucrul acesta,ca si in cazul cand cineva imi spune sa las de la mine cand constat ca cineva greseste fragrant si nimeni nu ia atitudine.
CristinaP, nu, n-a aparut, desi idei si manifestari in acelasi stil s-au vazut si la ce-i care l-au invitat sa ne vorbeasca.
Eu nu pricep, de exemplu, de ce preotii din Montreal nu spun nimic despre felul in care trebuie sa ne imbracam sau sa ne acoperim capul noi femeile, despre faptul ca-n biserica la Sfanta Litirghie nu se sade pe scaunele mostenite de la catolici la care nimeni nu renunta, ca barbatii si femeile trebuie sa stea separat, ca nu trebuie sa vorbim in timpul rugaciunii cu toti cunoscutii, vrute si nevrute.
Mi s-a spus ca le e frica sa nu-si piarda credinciosii (adica proprii admiratori, dupa parerea mea).
In schimb, poti sa iei in voie in calitate de preot, un enorias de guler si sa-l scuturi zdravan, explicand ca asa se simte el cand este usor atins pe vesminte cand trece cu Darurile…
Dar nu-i de vina numai parintele Necula, aici cred ca-i un duh la moda, sa modernizezi ce nu poate fi schimbat si modernizat in veci.Sa lasi lumea sa-si faca de cap si sa-l adapteze pe Hristos la nevoile noastre meschine si nu sa renuntam noi la ceva, ca sa nu se supere cumva sponsorii.
Voi fetelor care traiti in Toronto si Montreal, asadar intr-o tara departe de a fi ortodoxa, ci in care din contra, ortodoxia conteaza putin spre deloc, va mirati ca preotii nu va invata care ar trebui sa fie regulile de tinuta si comportament ale crestinilor in biserica? Presiunea societatii canadiene total secularizate, in care exista un amestec foarte mare de tot felul de culte crestine si necrestine (un fel de babilon), este atat de mare, incat poate influenta in rau si anumite aspecte legate de comportamentul credinciosilor in biserica. Nu stiu cat de vinovati sunt preotii. Poate si ei sunt influentati, presati de tavalugul sincretismului religios din jurul lor, poate s-a creeat o obisnuinta din delasare, din lipsa de grija pentru toate aspectele legate de traditie. Incercati sa fiti voi un exemplu pentru celelalte credincioase, si poate asa se for „molipsi” si ele vazand exemplul vostru. :))
Vreau sa va spun ce am vazut eu intr-o tara ortodoxa prin traditie: Grecia. In bisericile grecesti, cel putin in cele de la oras, grecoaicele poarta CAPUL DESCOPERIT, toate, nu am vazut cred pe niciuna purtand un batic, o esarfa, ceva pe cap. Singurele femei cu capul acoperit din bisericile grecesti vizitate de mine, erau romancele, si poate credincioasele din alte tari ortodoxe. Eu cred ca preotii greci isi fac datoria de a le informa pe credincioasele grecoaice ca in biserica trebuie sa aiba capul acoperit, dar cred si ca in societatea tot mai permisiva in care traim, acest lucru a devenit o obisnuinta, alaturi de multe alte lucruri pe care noi credinciosii femei si barbati deopotriva nu le mai facem asa cum ar trebui, desi stim cei mai multi dintre noi ceea ce ar trebui sa facem.
Da,poate,dar tot cuvantul preotului e cel care are ecou si stii bine asta, nu le gasi atenuante in influenta societatii.De-aia sant preoti ca sa mearga contra valului, eu asta cred.
Tu ai vazut vreo schimbare la altii cand ai dat tu exemplu?
Am fost si eu in bisericile grecilor de pe-aici, si ai dreptate
in privinta acoperirii. Si nu numai.Am auzit si de greci ortodocsi care nu practica spovedania, “pt ca parintele nostru a zis ca numai in fata icoanei Mantuitorului, acasa, sa-ti spui pacatele”.
Apoi si greci care merg dupa un preot pe care cu mandrie il lauda ca fiind ucenic al Sfantului Ioan Maximovici, dar care are biserica autonoma, fara deci sa tina de nici o ierarhie.
Vorbeam mai sus de tendinta spre modernizare in cadrul Bisericii române,
dar trebuie vazuta si partea buna, faptul ca aceste biserici exista atat de departe e tara si in ciuda conditiilor sociale.
@ Alta Alina
Da este foarte bine ca aceste biserici exista atat de departe e tara, si in ciuda conditiilor sociale. Este chiar extraordinar! Multi romani au devenit credinciosi practicanti cum se spune, abia cand au dat de greul exilului. Si-au dat seama ce comoara este de fapt ortodoxia, pe care acasa o considerau ca ceva asa de obisnuit, de „banal”, ca aproape nici n-o bagau in seama.
Legat de celelalte amanunte pe care le-ai dat tu despre greci, eu nu le cunosc. Ar fi trist sa fie adevarat.
In ceea ce priveste cuvantul preotului este esential, ai dreptate. Dar trebuie sa ne gandim ca preotii sunt si ei oameni. Traim vremuri foarte grele. Eu insa cred foarte mult in puterea exemplului. ESTE ESENTIALA! Daca n-am fi avut atatea exemple de parinti sfinti in trecut si in prezent atat in Romania cat si in celelalte tari ortodoxe, am fi fost mult mai slabi in credinta. Eu una am nevoie de exemple ca de aer. Credinta mea atata cata este, a fost intarita permanent de puterea pe care mi-au dat-o exemplele oamenilor sfinti: pr. Cleopa, pr. Paisie Aghioritul, pr. Arsenie Boca, Sf. Nectarie, Sf. Luca al Crimeii, Sf. Iustin Popovici, etc., daca ne referim numai la exemplele contemporane. Ce sa mai zicem de Sf. Ioan Gura de Aur, Sf. Vasile cel Mare, Sf. Nicolae sau Sf. Spiridon, sfantul meu de suflet.
Mie una nici un preot nu mi-a facut in mod explicit observatie ca sa-mi acopar capul in biserica. M-am uitat in jurul meu si am vazut femei cu capul acoperit, si stiam ca asa e bine, asadar puterea exemplului poate functiona, … cand te astepti mai putin …
Preotii nu fac destul pt. parohiile lor. Multe preotese nici nu vin la sfanta liturghie sau daca vin, doar asa pe la sfarsit, pt. “impresie artistica”. Practic, ce exemplu dau ele enoriaselor ? Fara batic, cu pantaloni, bluze transparente … Astea sunt preotese ? Ma doare acest lucru, nu mai exista buna cuviinta in biserica.
@ Azucena:
Fiindca nu discutam cazuri particulare si nu se pune problema judecarii unor persoane, ci discutam despre situatii generale si despre fenomene si tendinte, e important si sa identificam corect cauzele. Alina are dreptate, din pacate. Fenomenul mai raspandit este al secularizarii dinauntrul Bisericii, al “aggiornarii” (“modernizarii”), ca o tendinta intra-ecleziala, ca un curent care vine tot mai in forta si cucereste mentalitati, mai ales cand – asa cum este cazul preotului smecheras de la Sibiu, Necula – asta se face si in mod deliberat, programatic, fatis. Asta inseamna, de fapt, apostazia in duh, golirea Ortodoxiei de viata, de Duh, de… Ortodoxie. Din Ortodoxie ramane numai numele, dar in interior, prin acesti gen de preoti oamenii gasesc altceva, alta invatatura. Asadar pe acest gen de preoti, reeducati si care reeduca, nu avem de ce sa-i scuzam. Ei sunt deja “reformati” in gandire si nu mai gandesc ortodox, ci catolic, protestant, paganeste, antihristic… Desigur, si acolo Tainele raman Taine, dar… cam atat, in rest viata ortodoxa nu exista. Aceasta este adevarata MARE APOSTAZIE care ne inghite treptat si care denatureaza si pustieste Biserica, chiar si cand se pastreaza dogmele intacte. Mai grav chiar decat ecumenismul ideologic, care niciodata nu va prinde la masele largi de credinciosi, este reformismul acesta care roade pe dinauntru si “ajuta” cel mai eficient la pierzarea sufletelor.
Am fost si eu cu sotia mea la un sfant maslu si la conferinta despre ecumenism de care pomeneste “alta alina” la biserica aceea din Montreal. Imi amintesc bine cum acest Parinte Necula ne-a spus sa luam cu noi uleiul sfintit cu care putem sa facem cartofi prajiti. E bine de stiut ca uleiul de la sfantul maslu, sfintit fiind, trebuie sa-l inghitim dimineata cu agheazma eventual, sa ne ungem cu el cand avem dureri si neputinte , dar nicidecum sa-l punem in mancare, sa facem ciorbe si cartofi prajiti asa cum am auzit ca recomanda unii preoti. Numai ganditi-va ca acel ulei trebuie apoi aruncat. Si limbajul de la conferinta a fost cam frivol. Am admirat curajul acelui tanar care a incercat sa faca ceva pentru a lumina pe oameni-asa cum s-a priceput el. Pentru a apara Adevarul nu trebuie binecuvantarea niciunui preot paroh – asa cum stramb insinua acel parinte Necula, si mi-a parut rau ca nu m-am sculat in picioare sa ripostez. Ca si cum mucenicii ar fi trebuit sa ia binecuvantare de la duhovnic pentru a apara credinta. Dumnezeu sa-l lumineze pe Parintele Necula ca sa-si foloseasca talantii in apararea credintei noastre ortodoxe si sa-si intoarca fata de la erezia ecumenismului.
@ admin
Foarte bun si just comentariul.
Culmea este ca astfel de preoti (unul dintre ei este si Necula Constantin) vorbesc de slabiciunile ortodoxiei, cand ei insusi o reprezinta…Adica pe de o parte spun ca in sanul ortodoxiei ar fi probleme, iar pe de alta parte chiar ei creeaza altele cu mult mai mari.
Am sa redau mai jos doar cateva fragmente (perle) din discursul lui in conferinta tinuta la Sibiu, (http://www.agnos.ro/blog/2010/05/20/klaus-kenneth-la-sibiu-mai-2010/)cand a prezentat cartile lui Klaus Kenneth :
*Avem o teologie blogista, avem una blegita, si una blogita. Si in ultima vreme sunt foarte multi oameni care se aliniaza, se alieneaza la o teologie virtuala, nu virtuoasa din nefericire in care toata lumea este surogat, numai ei sunt buni.
*La ce Dumnezeu ne tot dam mare si rotunzi – chiar avem fisuri, ca altfel n-am fi biserica, am fi Holding Jesus Christ S.R.L. Ori faptul ca avem fisuri, arata ca inca mai avem de munca, si cata vreme mai avem de munca, inseamna ca nu este sfarsitul.
*Ni s-au intamplat o serie de bucurii inainte sa cunoastem bucuria care este Kenneth, iar pentru mine personal in seara aceasta la ora 7.10, cand am iesit din Vecernie si acatiste, este prima mea intalnire, fata catre fata cu Klaus. Data trecuta l-am ratat, fiind eu insumi bufon intr-o alta punere in scena a ortodoxii nonnormale, ca sa nu-i zic altfel…
*Pe de alta parte, in cartea aceasta veti gasi si cateva refexe asupra poporului roman care sunt rare. Mie personal imi place cel mai mult acea despre religiozitate a poporului roman, o remarca teribila, o asemanare a poporului roman cu poporul indian, care amesteca foarte mult bisericescul cu mondenul, cu viata de zi cu zi
*Cei care ma stiti – si sunteti cativa aici care ma stiti- stiti ca eu insumi am o reactie Kenneth la pupatul crucilor, linsul podelelor, aratatul fundurilor in timpul caditului, si altele de genul asta….visceral am o reactie la chestia aceasta,
*Pentru ca ne referim la acea ortodoxie draga lui Kenneth, ati remarcat ca nu o prezinta sindicalistic si nici ideologic, ci o ortodoxie ca o stare de viata, ca un mod de viata.[…] Cartea este “Largiti si voi inimile voastre”, si care a aparut intre timp la Reintregirea. Si v-am spus de la inceput ca este fundamentala. Rupe in doua, din punctul meu de vedere, jumatate din lecturile pe care le parcurgeti deja in viata. Cine nu pricepe lucrurile pe care le spune atat de cinstit Kenneth, are o problema, si are o problema cu acest “Largiti si voi inimile voastre”. Cred ca e fundamentala. De exemplu a te papagalici in biserica inseamna ca esti vultur in inaltimile ascetico-mistice ale bisericii. Sa stiti ca biserica are si papagali, ca avem nevoie, are si rame, ca avem nevoie. Are de toate. Inclusivismul asta al bisericii nu ingaduie sa se dea rame papagalului si papagalului soim, exact pentru a mentine realitatea si calitatea valorii ierarhice in biserica.
*In ’56 cand Bertrand Russell lua Premiul Nobel pe te miri ce notiuni economice, spune ca doua lucruri trebuiesc distruse intr-un popor pentru ca el sa fie guvernat de o guvernare mondiala : religiozitatea si patriotismul. Religiozitatea si patriotismul. Kenneth prin cartea aceast cu poporul roman ne reincarca un pic patriotismul, iar prin cealalta ne face diferenta intre religiozitate si continutul in credinta. La modul fundamental – si zic eu – ultimativ, pentru multi dintre noi.
*Si acuma am sa inchei spunand asa: ii cer iertare in primul rand parintelui staret de la Antim, pentru ca el este principalul promotor al ideilor…anti nu stiu ce. Le cer iertare in numele meu personal, ca nu pot sa fiu altfel, si ii rog frumos unde mai vad Necula pe google, in carti sa le arunce ei pe foc, si sa le stearga. Si cer iertare aceluiasi parintelui si celor de pe blogurile lor, ca omul asta din fericire a ajuns ortodox daca era dupa ei ajungea blogotoc. Pentru ca modul in care ne batem joc de marturia celorlalti nu poate fi iertat nici in veacul de acum, nici in veacul viitor. Am sa-l rog la un moment dat pe Kenneth sa scrie undeva spre sfarsitul vietii, un CV in care sa ne spuna grupa sanguina a parintelui Sofronie, cat purta la papuci, elemente de intimitate ale parintelui Sofronie, ca nerozii sa priceapa ca l-a cunoscut …o realitate, ca participarea lui la liturghie nu este ciclism, ca sufletul lui este aprins de dorul ortodoxiei. Am venit la catedra in seara asta aici, in primul rand sa-mi cer iertare pentru dobitocia unora din BOR. Punct. Pe care ii socotesc in continuare oameni ai BOR pentru ca spre deosebire de ei, eu chiar cred ca Hristos a inviat si ca-I Capul bisericii din care facem parte. OK?
Asadar acest Pr. Conf. Univ. Dr. Constantin Necula ocupandu-se in special de tineri (a se vedea si http://www.mitropolia.eu/ro/stiri/58/27-28-februarie-2010–tinerii-si-ispitele-lumii-contemporane–nepsis-anglia.htm) vrea sa pregateasca Biserica de maine. Si oare unde aceste seminte pe care le arunca vor prinde mai bine, decat in cadrul tineretului rupt si el de adevarata ortopraxie de valul comunismului si de libertinajul vestului?
Cat meta-cinism iti trebuie ca sa citezi un asemenea cuvant… in vreme ce tu insuti esti aliniat si faci EXACT ce spune Russell aici, ca sa distrugi (dinlauntru) religiozitatea, sa o incarci cu alt continut, tocmai ca sa pregatesti poporul pentru a fi guvernat de o guvernare mondiala….
Cum se aduna cei care se aseamana… Preoti ortodocsi cu reactii VISCERALE la sarutatul SFINTEI CRUCI de catre credinciosi… cu preotii ortodocsi (Lucian Grigore de la Pitesti) care-si marturisea aceeasi reactie de repulsie organica fata de… continutul aflat in potir dupa impartasirea credinciosilor. Va dati seama cata evlavie pot sa transmita acest tip de preoti credinciosilor… Ca sunt unele excese, superstitii, evlavii magice, gresite, etc. este cunoscut, dar modul de raportare la acestea al unuia care este chemat sa slujeasca oamenii sacerdotal, sa aiba DRAGOSTE (“largime a inimii”, nu? 🙂 ) si TACT pastoral, precum si modul scarbos de descriere si modul fortat de generalizare a unor asemenea intamplari… sunt incalificabile.
In rest, am mai spus… sunt admirabile largirea inimii si inclusivismul pe care ni le-a pilduit pr. Necula, intru blestem (“modul in care ne batem joc de marturia celorlalti nu poate fi iertat nici in veacul de acum, nici in veacul viitor”), “dobitocie” si “blogeala”…
CristinaP,
unii duhovnici din Ardeal sfatuiesc fetele si femeile sa intre in biserica in perioada necuratiei, “pt ca nu se poate murdari biserica cu atatea mijloace de protectie cate sunt acum”, le dau crucea sa o sarute, le miruie…Si dvs ziceti de cap acoperit…
admin,
cred ca parintelui Constantin Necula i se poate raspunde cu cuvintele “AM DUHOVNIC” asa cum trebuie sa i se raspunda necuratului, care pe patul de moarte fiind omul,vine si il ameninta cu iadul.
O sora imi amintea aseara, apropo de discutia de aici si de conferintele de acum 5 ani de la Montreal ale parintelui sibian Necula ,cum acesta sustinea ca intr-adevar sintagma “biserici surori” poate n-o fi una pe placul clerului ortodox, dar trebuie sa intelegem ca si Biserica catolica este apostolica,exact ca si a nostra, vrem sau nu sa admitem.
Si ca, prin urmare ar trebui sa le slujim asa cum si ei ne slujesc noua!!!!!
Dar poate s-o fi referit la noi, cei care intram destul de mult in contact cu catolicii,pentru ca ne aflam in tara lor.
Am constatat cu mirare ca e si un prolific scriitor, caruia chiar daca nu are mai nimic nou de spus, ii place sa se manifeste intr-un limbaj doct si adeseori ironic la adresa unei natiuni si-asa prea mult batjocorita.
Un comentariu foarte bun (Flavius) gasit pe blogul parintelui Savatie:
http://savatie.wordpress.com/about/#comment-12837
Ioana,
Noi am avut aici, la Montreal , un parinte care spunea (nu stiu ce mai sfatuieste in ziua de azi,c-am plecat de acolo)ca te poti si impartasi in aceeasi situatie, totul depinde de cum simti tu, ca ai sau nu voie de Sus…si nu-i originar din Ardeal !
De la genul asta de conceptii si pana la a afirma (cum e cazul multora din Banat, incepand cu Mitropolitul, din ce spun unii martori) ca nici macar nu exista diavol, de fapt, si ca oricum ne mantuim toti, la gramada, e o cale foarte scurta. Asta e si esenta mesajului antihristic, New Age, infuzat acum si prin propovaduitorii apostati in duh din interiorul Bisericii: toate sunt o apa si un pamant, nici nu exista pacat , pacatul unic este cel al… judecarii celorlalti si al intolerantei fata de cel diferit de tine.. Si sub diferite forme asta ni se da sa inghitim zilnic, pe toate canalele… Asta e “neo-crestinismul” antihristic, invatatura otravita care ni se serveste de catre neo-evanghelizatori. Unii o fac mai direct si mai fatis, altii mai in surdina, mai camuflat, mai partial, nu pana la capat… Dar efectul este devastator, dizolvant.
Si nu uitati ce spunea Virgil Maxim: “E de dorit un adversar declarat decat unul pervers”
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/05/22/martiri-si-histrioni-sau-cine-ne-transmite-duhul-adevarului-pilda-de-pateric-din-inchisoarea-de-la-targsor-se-poate-sa-dantuiesti-pe-suferinta-ta/
@admin:
Aveti foarte mare dreptate. Sper insa ca in vartejul aggiornamentarii, a catolicizarii, a ecumenicizarii, a schimbarilor subtile care „lucreaza” pe tacute din interiorul bisericii la golirea ortodoxiei de ortodoxie, a incercarii de formare a unor generatii de preoti noi cu vederi largi, relaxate si paralele cu invatatura Sfintilor Parinti si cu Sfanta Traditie, ca in ciuda presiunilor de tot felul si din toate directiile care se fac pentru ca ortodoxia sa piarda Duhul Adevarului, prin secte de toate felurile, prin convertiti de parada, prin conferinte si carti smintitoare, scrise de unii pe banda rulanta, pentru izgonirea lui Dumnezeu din viata noastra prin toate mijloacele,si pentru ca sa credem ca de fapt viata e aici pe pamant si ca nu mai este o viata vesnica sau un iad vesnic, TOTUSI in caeste conditii imposibile, sa ramana cat mai multi preoti neclintiti in dreapta credinta si neinfluentati de smintelile ce dau navala peste noi la tot pasul. Vreau sa-mi ramana MACAR ACEASTA SPERANTA …
P.S. Daca ne referim la ceea ce ati afirmat despre pr. Constantin Necula, sunt de felicitat romanii ortodocsi din Montreal, care au sesizat acele ciudate inovatii aduse, lucruri ne sesizate de catre romanii ortodocsi din propria ograda sibiana.
@Ioana (si nu numai),
http://gabrieltzu.wordpress.com/2009/05/14/perioadele-in-care-femeile-nu-pot-intra-in-biserica/
Fabiana,
multumesc.
http://saccsiv.wordpress.com/2010/05/27/pagina-de-ecumenism-a-site-ului-%e2%80%9eepiscopia-caransebesului%e2%80%9d-si-putin-klaus-kenneth-ca-se-leaga/#comment-34764
http://saccsiv.wordpress.com/2010/05/27/pagina-de-ecumenism-a-site-ului-%e2%80%9eepiscopia-caransebesului%e2%80%9d-si-putin-klaus-kenneth-ca-se-leaga/#comment-34816
Viziunea New Age propovaduita simbolic.
La cele scrise mai sus, adaugam si observatia ca Buddha este reprezentat CENTRAL, mare, si deasupra celorlalti, printre care si a Maicii Tereza, ceea ce corespunde cu propovaduirea lui KK, dupa care Buddha este acum in rai cu siguranta, fiindca a realizat prima jumatate a caii, cea a despatimirii, a lepadarii omului vechi si doar fiindca nu L-a cunoscut pe Hristos nu a ajuns pana la capatul drumului. Consecinta LOGICA de aici este ca Budismul este perfect compatibil cu crestinismul, poate fi chiar o prima etapa. Deci New Age “curat”.
O POVESTIRE SCURTA
In anii copilariei mele, cand unii dintre dvs erati doar in gandul lui Dumnezeu si poate in intentia parintilor, lumea traia linistita, muncind si crescandu-si droaia de copii. O plictiseala totala. Uneori, se intampla ca ceva sa ne scoata din amorteala, din adormire. Venea Ursul in satul nostru! Venea legat in lant, dus de tiganii-ursari, care in ulita mare il slobozeau, si Ursul incepea sa-si faca numarul. Se intelege ca la asa eveniment se aduna tot satul – “de la al cu barba sura, p’an la cel cu tata-n gura”. Toti cu ochii cascati la Urs, urechile ne erau in repaus, ca Ursul nu vorbea. Greseala mare insa, pentru ca ar fi trebuit sa tragem cu urechea la ce isi spuneau ursarii intre ei, in timp ce Ursul isi facea ghimbuslucurile…Desigur, aplauzele si scarpinaturile intre urechi (ca nu avea cornite) erau ale Ursului. Banutii (ca era si o cutie in care se arunca ceva maruntis -oricat de mult se arunca in cutie, tot maruntis se chema) erau ai ursarulor.
Spectacolul ne entuziasma, aplaudam, ne bucuram, ne trezeam din adormire…dar dupa cateva zeci de minute Ursul se oprea, ursarii ii puneau lantul si plecau cu el spre alt sat. Plecau si satenii spre casele lor, comentand si dandu-si cu parerea…
In mintea mea de copil, se iscau deja intrebari: Cine este mai important? Ursul, sau tiganii-ursari? Ca daca n-ar fi fost ei, Ursul nu ar fi fost dresat si nici in sat n-ar fi venit.
Nu indrazneam sa intreb, pt ca in acele vremuri copii nu aveau voie sa vorbeasca neintrebati. De gandit aveam voie sa gandim, asta nu ne interzicea nimeni. Cu aceasta meteahna (de a-mi pune intrebari) am ramas pana acum si intre timp raul s-a accentuat pt ca am invatat si sa scriu.
Povestirea s-a terminat.
Amintirile din copilarie mi-au lamurit problema de ieri. Da, domnul K.K. este indreptatit sa se simta ca apartinand neamului romanesc. Are ceva comul cu neamul meu si tara mea – se incadreaza perfect in traditia satului romanesc! Mai are un pic si se va incadra si in Traditia Bisericii Ortodoxe, dar asta nu depinde de dumnealui, ci doar de ursarii care il plimba cu lantul din loc in loc…
Mare greseala am facut in copilarie ca nu am dat atentie mai mare ursarilor si am stat cu ochii cascati numai la Urs…
@Marcel
Despre cum se intrebuinteaza uleiul de la Sfantul Maslu:
http://candela-aprinsa.blogspot.com/2010/04/cum-intrebuintam-untdelemnul-de-la.html
COMPLETARE LA POVESTIREA IOANEI
Dintr-o curiozitate obraznica a copilariei m-am interesat cum dresau ursarii ursul: il legau pe urs intr-un loc cu lanturi iar pe pamantul de sub labe ii puneau jar si carbuni aprinsi. Saracul urs devenea ursulet si incerca in tot felul sa scape de supliciu sarind in sus si aruncandu-si de-a randul labele in aer doar-doar s-or raci putin. Totul era acompaniat de o anume muzica si de indemnuri asemenea. Apoi se repeta, se repeta, se repeta… Nu-i greu de imaginat ca mai apoi bietul urs reactiona prompt ori de cate ori auzea “acea muzica” ce ii trezea amintiri. Doar ca topaiala groteasca devenea acum in ochii asistentei un dans cu giumbuslucuri. Vedeti ce simplu?
COROLAR NR 1: sunt “ursuleti” care invata jocul fara jar si fara chinuri, mai nobil si mai in acord cu protectia animalelor: cu zaharelul.
COROLAR NR 2: sunt “ursuleti” care joaca cu docilitate si cu nadejdea ca Ursarul isi va tine promisiunea si-le va da zaharelul.
COROLAR NR 3: si in sfarsit, sunt “ursuleti” care joaca din convingere, fara sa fi vazut vreodata nici jarul, nici zaharelul.
PS: exercitiul se poate relua inlocuind “ursuletul” cu “calutul”, cu “catelusul”, cu “maimutica”, cu …
Inca o mica completare:
„Ursarii” vechi si noi, interni si externi, precum si cei fara frontiere, nici macar nu se mai deranjeaza sa foloseasca amenintarea jarului ca in comunism, sau a zaharelului ca in „capitalism”. Acesta metode si-au facut deja efectul prin slabanogirea „omului nou”, in care credinta nu mai are nici un sens, si au expirat. Noile metode sunt insa mai subtile si muuult mai atragatoare. Ursuletii au fost lasati sa zburde in libertate, care s-a transformat rapid in libertinaj. Sunt ursuleti indiferenti, cu mintile spalate care nu mai vad, nu mai aud, dar le e foame. Foamea o sa fie viitorul zaharel, pentru care ursuletii o sa joace si pe sarma …
@ Azucena:
Alegoria se referea aici la KK si la “ursarii” care il plimba prin tara, ca sa-si faca “plinul”…
admin:
cu permisiunea ta am extins putin alegoria. KK este si el o mica piesa dintr-un mare puzzle. Importanti raman insa ursuletii … ce se va alege de ei?
Doamne ajuta!
Intre timp, eu am crescut si am capatat dreptul de a pune intrebari, asa ca mi-am luat curajul si l-am intrebat pe PARINTELE IUSTIN de la Manastirea Petru Voda ce sa cred despre ceea ce se intampla acum in tara noastra. Pentru ca nu am avut posibilitatea de a vorbi personal cu sfintia sa, am facut-o printr-un preot care a mers la Petru Voda si a vorbit cu PARINTELE IUSTIN joi noapte si vineri, inainte de pranz.
Intrebarea mea a fost clara,ca sa nu fie loc de interpretari, si am rugat sa mi se transmita un raspuns din partea cuviosiei sale asemeni, scurt, din acelasi motiv. Am mentionat catre PARINTELE IUSTIN ca raspunsul nu il voi pastra numai pentru mine.
INTREBARE: Preacuvioase, ce ne puteti spune despre Danion in legatura cu discutiile care au fost inainte de internarea Sfintiei Voastre la Cluj?
Dar despre K.Kenneth, care conferentiaza acum prin tara dupa parerea unora intr-un duh cam protestant si ecumenist?
RASPUNSUL PARINTELUI IUSTIN:
Nimeni sa nu mearga dupa ei. Ramaneti in Biserica noastra Ortodoxa.
In spatele lor sunt duhurile necurate. Ca daca nu i-ar ajuta aceste duhuri si slujitorii satanei, nu ar putea tine mai mult de doua-trei conferinte, ca oamenii nu i-ar asculta.
P.S.Mentionez ca povestirea de mai sus este adevarata, dar mi-a fost inspirata de cuvantul PARINTELUI IUSTIN.
Las la aprecierea administratorilor daca este benefic sa publice acest comentariu.
Ma rog Domnului sa fie spre inteleptirea si ajutorul nostru raspunsul Parintelui Iustin.
cdm,
multumesc de completare.
Am scris aceasta povestire dintr-o mare durere a mea si a celor care imi sunt apropiati sufleteste.
De la un cititor al nostru si, totodata, tanar jurnalist, dintr-un mesaj electronic, despre subiectul religios al ultimei luni:
http://florentinatonita.blogspot.com/2010/05/ce-cauta-strainul-la-noi.html
Excelente observatii!