PREDICTIA LOCATIEI SI A PREFERINTELOR PERSONALE: noua frontiera a smartphone-urilor, camerelor de supraveghere si Facebook-ului

22-08-2012 1 minut Sublinieri


Şoc şi groază. Companiile de telefonie mobilă pot prezice mişcările viitoare ale utilizatorilor prin construirea unui profil privind stilul lor de viata, mai exact folosind datele din telefon, scrie dailymail.co.uk

O echipa de cercetători de la Universitatea din Birmingham a prezis cu succes locaţiile viitoare ale unor persoane cu o marjă de eroare de doar 20 de metri, dând naştere la temeri privind încălcarea spaţiului privat al individului, adică accesul la informaţii confidenţiale.

Dacă până acum reţelele de telefonie mobilă puteau urmări locaţia unui dispozitiv în timp real, oamenii de stiinta au dezvoltat un algoritm, o formula matematica, pentru a prezice mişcările noastre viitoare.

Felul cum acest lucru ar fi posibil este compararea informatiilor din telefonul individului, de genul postarii locatiilor pe retelele de socializare sau datele inregistrate de GPS, apoi compararea acestor date cu datele inregistrate de reteaua de telefonie, mai exact celulele pe langa care trece individul cu telefonul. Astfel, algoritmul  poate prezice locaţia viitoare a unei persoane bazandu-se pe pe locurile şi zonele vizitate în trecut, precum şi frecvenţa contactului cu zonele studiate.

Studiul s-a  bazat pe datele obtinute analizand telefoanele mobile ale unui grup de 200 de persoane din Lausanne, Elveţia.

O agenţie de publicitate din SUA a inventat o nouă metodă prin care advertiserii pot urmări clienţii cu ajutorul Facebook şi a programelor de recunoaştere facială. Chiar şi în magazinele cu camere de luat vederi.

Redpepper, o agenţie de publicitata din Nashville, SUA a găsit o soluţie inedită pentru advertiserii care doresc să organizeze campanii promoţionale personalizate. Folosind camere de luat vederi,  programe de recunoaştere facială şi Facebook-ul, advertiserii îşi pot surprinde clienţii fideli oriunde cu discounturi sau alte oferte speciale.

Cum funcţionează facedeals

Denumit facedeals, serviciul oferit de Redpepper presupune instalarea mai multor camere în diverse locaţii, precum magazine, baruri sau restaurante. Acestea au capacitatea de a recunoaşte chipul celor care trec prin zona respectivă şi pot stabili locaţia exactă în care a ceştia se află în mod automat. În acelaşi timp, pornind de la datele personale de pe pagina de Facebook şi în special de la istoricul like-urilor, cei în cauză vor putea primi prin intermediul telefonului mobil oferte personalizate de la producătorii şi furnizorii de servicii care utilizează facedeals.

Oferte personalizate cu acordul clientului

Pentru ca toate acestea să fie posibile, este însă nevoie de acordul clienţilor, care îşi vor anunţa dorinţa de a primi notificări personalizate tot pe pagina lor de Facebook. “Cu ajutorul tău, aplicaţia verifică cele mai recente poze în care ai fost tăguit şi le foloseşte pentru a te identifica în viaţa reală. Ofertele speciale vor ajunge astfel la tine, prin intermediul telefonului mobil, în toate locaţiile în care s-au instalat aceste camere. Tot ce trebuie să faci este să îţi arăţi faţa“,  explică agenţia pe pagina sa de internet. 

Beneficii pentru advertiseri

Potrivit agenţiei de publicitate, aceasta este o metodă extrem de simplă, dar şi utilă, pentru a personaliza unele oferte. “Utilizatorii primesc oferte personalizate imediat ce ajung într-un anumit loc. Producătorii şi furnizorii de servicii nu vor mai fi nevoiţi să îşi pună întrebări referitoare la oportunitatea unei oferte, iar clienţii lor nu vor mai trebui să alerge după oferte. Acestea vor veni la ei , indiferent unde s-ar afla”, mai spun cei de la Redpepper.

Momentan, facedeals este încă în faza de teste.


Categorii

1. DIVERSE, Era Big Brother, Facebook, Internet, New Media, Noile Tehnologii

Etichete (taguri)

, , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

3 Commentarii la “PREDICTIA LOCATIEI SI A PREFERINTELOR PERSONALE: noua frontiera a smartphone-urilor, camerelor de supraveghere si Facebook-ului

  1. Daca ar fi numai “atacul” ofertelor, tot nu ar fi vreo problema, dar…
    In concluzie, trebuie sa ne abtinem cand ceva ne place atat de mult de “ne vine” sa dam like, sa alergam in zig-zag prin magazine, restaurante, sa ne miscam continuu si sa ne punem peruci si dinti falsi, ochelari de soare chiar si pe ploaie…Cel mai bine e sa ai o mimica atat de “expresiva” incat sa nu iesi niciodata la fel in poze (cunosc pe cineva!), sa iti desfiintezi contul de pe fb, daca ai si, in definitiv, sa nu-ti mai pese!
    Fac si eu haz de necaz, imi cer iertare…dar ma raportez la moarte si atunci ma simt libera…

  2. Pingback: CAT DE RISCANT ESTE INTERNETUL WI-FI DIN SPATIILE PUBLICE [video] - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare