“REFERENDUMUL PENTRU CASATORIE SI FAMILIE” – inregistrarea integrala a conferintei si interviuri cu participanti (Video)/ SUA: activista pro-viata, secretar de stat la Sanatate/ PORNIFICAREA LUMII/ Ultima frontiera a “emanciparii” de gen: TRANSPECIISMUL
INTEGRAL CONFERINȚA „Referendumul pentru căsătorie și familie. Analiză și implicații” – 25.04.2017
- ADF International: Un bărbat și o femeie – Referendumul pentru definirea căsătoriei în România
În data de 25 aprilie, Coaliția pentru Familie și ADF International au organizat conferința ”Referendum pentru Familie. Analiză și Implicații” la Palatul Parlamentului din București. Delegații au avut drept subiect de discuție efortul inițiativei cetățenești de a defini căsătoria în Constituția României ca fiind o uniune dintre un bărbat și o femeie, inițiativă care se bucură deja de susținerea a trei milioane de cetățeni. Conferința a întrunit atât membri ai Parlamentului și ai Camerei Deputaților aparținând tuturor sferelor politice, cât și profesori universitari, jurnaliști și reprezentanți ai tuturor cultelor religioase creștine (Ortodocși, Catolici și Protestanți).
“Salutăm organizarea acestei conferințe pe o temă atât de importantă. Încurajăm, în acest sens, România să protejeze și să promoveze căsătoria. Societatea noastră trebuie să consolideze căsătoria şi nu să o submineze. Uniunea dintre un bărbat şi o femeie este universală, unică şi depăşeşte barierele timpului. Ea exprimă realitatea că femeile şi bărbaţii aduc lucruri distincte şi de neînlocuit în viaţa de familie. Acesta este motivul pentru care inițiativa cetățenească dorește să modifice Constituția României astfel încât aceasta să definească căsătoria ca fiind o uniune dintre un bărbat și o femeie,” declară Dr. Adina Portaru, Avocat, ADF International Bruxelles.
Un referendum în sprijinul familiei
În 2016, Coaliția pentru Familie, o inițiativă civică, a strâns trei milioane de semnături în sprijinul unei propuneri legislative de revizuire a Constituției României ce are ca scop definirea căsătoriei ca fiind o “uniune între un bărbat și o femeie”. Deși Curtea Constituțională și-a dat avizul favorabil încă din iulie 2016, inițiativa a rămas blocată în Parlamentul României. Rămâne la latitudinea Parlamentului de a organiza un referendum pentru protejarea familiei cerut de trei milioane de cetățeni.
Între timp, Curtea Constituțională a României a adresat o solicitare Curții de Justiție a Uniunii Europene în cazul Coman și ceilalți, cerând o clarificare privind termenii de “soți” și “membri ai familiei,” și în special dacă aceștia pot fi aplicați și cuplurilor de același sex. Decizia ar putea avea un impact major asupra modului în care Uniunea Europeană va trata uniunile între persoane de același sex și dacă aceasta va impune “căsătoria” între persoane de același sex pe viitor.
“Încurajăm ferm România să organizeze referendumul cât de curând posibil, pentru a proteja căsătoria ca uniune dintre un bărbat și o femeie, ca element natural şi fundamental al societăţii. Referendumul este expresia cea mai concretă a unei societăți democratice în care, așa cum arată și Constituția, poporul deține vocea suverană. Într-o societate liberă și democratică, vocile a trei milioane de cetățeni care au semnat petiția pro-familie nu ar fi ignorate, ci ar fi luate foarte în serios,” a spus Sophia Kuby, Director, EU Advocay, ADF International Bruxelles.
ADF International a trimis Curții Constituționale a României un amicus curiae, pledând pentru organizarea cât mai urgentă a referendumului pentru familie.
Pentru informații suplimentare, nu ezitați să ne contactați: globalmedia@adfinternational.org.
- Stiripentruviata:
Interviul acordat de dl. Mihai Gheorghiu, Preşedintele Comitetului de Iniţiativă al Coaliţiei pentru Familie, d-lui Daniel Burtic de la RVE Oradea, la Conferința Internaţională „Referendumul pentru căsătorie și familie. Analiză și implicații” organizată pe 25 aprilie 2017 la Palatul Parlamentului:
Interviul acordat de Adina Portaru, Avocat ADF International (Bruxelles), d-lui Daniel Burtic de la RVE Oradea, la Conferința Internaţională „Referendumul pentru căsătorie și familie. Analiză și implicații” organizată pe 25 aprilie 2017 la Palatul Parlamentului:
Interviul acordat de Dep. Florica Cherecheş (PNL) d-lui Daniel Burtic de la RVE Oradea, la Conferința Internaţională „Referendumul pentru căsătorie și familie. Analiză și implicații” organizată pe 25 aprilie 2017 la Palatul Parlamentului:
Interviul acordat de Sen. Ioan Deneş (PSD) d-lui Daniel Burtic de la RVE Oradea, la Conferința Internaţională „Referendumul pentru căsătorie și familie. Analiză și implicații” organizată pe 25 aprilie 2017 la Palatul Parlamentului:
- Cultura Vietii:
SUA: Unul din cei mai importanți lideri pro-viață, secretar de Stat în ministerul Sănătății
Președintele Donald Trump a numit-o, vineri, pe Charmaine Yoest în postul de secretar de Stat la ministerul Sănătății (Assistant Secretary of Public Affairs at the Department of Health and Human Services, HHS). D-na Yoest îl va înlocui pe oficialul numit în timpul administrației Obama și care este totodată vicepreședinte la Planned Parenthood, cel mai mare business de avorturi din America de Nord.
Yoest, absolventă a facultății de științe politice de la Universitatea din Virginia, este o personalitate proeminentă a mișcării pentru viață din Statele Unite. A fost președinta Americans United for Life, una din cele mai mari organizații de acest fel, precum și vicepreședinta Family Research Council. Charmaine Yoest este și mamă a 5 copii.
Nominalizarea a fost salutată de liderul majorității republicane din Congres, Paul Ryan.
Două organizații pro-viață majore, Students for Life și Susan B. Anthony List, au apreciat de asemenea numirea.
HHS are în subordine cele mai importante agenții medicale din SUA: Centrul pentru Controlul Bolilor (CDC), Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) și totodată administrează programele de sănătate Medicare și Medicaid. HHS are o influență covârșitoare în politicile din domeniul sănătății.
Sub administrația Obama, ministerul Sănătății a obligat angajatorii cu convingeri religioase să furnizeze contraceptive angajaților, în planurile de asigurări. Cel mai cunoscut exemplu este cazul ordinului religios catolic „Little Sisters of the Poor” („Micile surori ale Săracilor”) care a ajuns la Curtea Supremă a SUA, unde judecătorii au cerut guvernului să găsească o cale pentru a respecta libertatea religioasă a angajatorului.
Yoest este extrem de vocală în opoziția față de această obligativitate.
D-na Yoest se declară împotriva avortului în toate situațiile. Un articol din New York Times din 2012 afirmă că ea favorizează scoaterea în afara legii a avortului „fără excepții în cazuri de viol și incest.”
Charmaine Yoest s-a declarat „onorată” să servească administrația Trump și pe ministrul Sănătății, Tom Price, în noua sa funcție.
În perioada campaniei electorale, președintele Trump a făcut o serie de promisiuni mișcării pro-viață din SUA, negociate cu lidera Susan B. Anthony List, primind în schimb sprijinul decisiv al mișcării pentru viață și libertate religioasă.
Drepturile familiei față de Stat în materia educației copiilor
Joi, 27 aprilie, Adunarea parlamentară a Consiliului Europei (APCE) a adoptat cu 38 de voturi la 19, o Rezoluție precum și o recomandare (44 voturi la 19) privind Protecția drepturilor părinților și copiilor lor aparținând unei minorități religioase. Subliniind diversitatea religioasă în creștere a Europei, textul Rezoluției are meritul de a invita Statul la a „afirma” și „proteja drepturile tuturor de a nu fi constrânși să acționeze contra convingerilor lor morale și reigioase profunde”.
Rezoluția reamintește drepturile părinților de a-și educa copiii în conformitate cu propriile convingeri religioase și filosofice, sub art. 2 al Protocolului adițional nr. 1 la Convenția Europeană a Drepturilor Omului.
Ieri, dl. Grégor Puppinck, doctor în drept și director al Centrului European pentru Lege și Justiție (ECLJ) a ținut o conferință la Curtea Europeană a Drepturilor Omului asupra dreptului familiilor în ce privește educația și religia. Conferința, organizată de misiunea permanentă a statului San Marino s-a bucurat de participare a numeroase personalități, în frunte cu președintele CEDO, Guido Raimondi și președinta Consiliului de Miniștri sl Consilului Europei, Theodora Constantinidou.
În discursul său, care va fi disponibil în limba română, dl. Puppinck a reamintit că declarația Universală a Drepturilor Omului exprimă o concepție a societății bazată pe subsidiaritate, care afirmă drepturile naturale ale părinților de a-și crește și educa copiii și garantează acest drept împotriva suprimării de către Stat.
Marți, 25 aprilie, Comisia pentru Cultură și Educație a Parlamentului European (CULT) a adoptat revizuirea Directivei Europene privind Serviciile Audio-Vizuale. Au fost înaintate peste 1300 de amendamente la propunerea de revizuire, publicată în mai 2016 și urmată de lungi negocieri – dovadă a importanței acestei directive.
Cu privire la aspectul protecției copiilor, au fost făcuți câțiva pași înainte: principiile de bază ale protecției minorilor față de conținutul dăunător au fost extinse acum la întreaga gamă de produse audio-vizuale, inclusiv conținutul video online distribuit prin platformele de video-sharing.
Însă standardele de protecție a copiilor în directiva în vigoare, chiar dacă vor fi extinse la platformele de video-sharing, rămân slabe. Astfel, propunerile de amendare ale CULT nu instituie o limitare a conținutului dăunător și pornografic, așa cum se propune prin Amendamentul 81 al Comisiei pentru Piață Internă și Protecția Consumatorului. Raportorul, eurodeputata Sabine Verheyen (Germania, PPE) a declarat că
„Una din principalele noastre priorități este protecția minorilor. Am propus adaptarea unora dintre regulile care se aplică programelor TV pentru a fi aplicate și serviciilor de internet, precum regulile privind publicitatea, plasarea de produse și sponsorizarea.”
FAFCE, Federația Asociațiilor de Familii Catolice din Europa, implicată în dezbateri, subliniază însă că propunerile de amendare „nu sunt suficient de curajoase”. FAFCE scrie, într-un comunicat de presă, că pericolele la adresa copiilor nu sunt doar publicitatea și că, de exemplu, pornografia este larg răspândită pe platformele de video-sharing și accesibilă gratuit, fără niciun control.
Antoine Renard, președintele FAFCE, notează că
„Dacă protecția minorilor ar fi fost în mod real o prioritate a Raportorilor, nu ne-am fi confruntat cu această situație în care punctul focal al multor dezbateri este pus pe cote și probleme comerciale în loc de instrumente concrete pentru abilitarea părinților de a-și proteja copiii. Rezultatul este un compromis prost care dă impresia că membrii Parlamentului sunt subiectul unei presiuni a unui lobby bine finanțat”.
Membrii Parlamentului sunt acum chemați să decidă în ședința plenară din 15 mai dacă se vor deschide unor discuții și dezbateri inter-instituționale, pentru aprobarea finală a legislației.
Un grup de ONG-uri naționale și internaționale pro-familie, printre care și Alianța Familiilor din România, a lansat o scrisoare comună prin care solicită Parlamentului European să le susțină și să întărească prevederile care limitează pornografia și violența gratuită, prin reinstituirea interdicției acestora în programele de televiziune și lărgirea acestei interdicții la alte servicii audio-vizuale. Scrisoarea poate fi găsită aici.
Trans-speciismul – de la om la animal
Transpeciismul este ambitia bizara a unor fiinte care apartin speciei homo sapiens de a se identifica drept animale. Nu s-a stiut prea multe despre acestia pina acum citeva luni ori ani, dar se discuta tot mai frecvent despre ei in literatura si presa anglo-saxona. Termenul provine, cum e si evident, din cuvintele trans si specie, semnificind traversarea ori transformarea dintr-o specie in alta. In cazul de fata de la specia umana la animale. Invers nu, pentru ca, e clar, animalelor nu le „trece prin minte” sa se considere oameni!
Transpeciismul pare a fi noua manie care bantuie lumea occidentala. Este o varianta a deconstructivismului care tinteste la demolarea fiintei umane ca si creatie a lui Dumnezeu si asemuirea lui cu animalul. Originile ideologice ale acestui curent stau tot in evolutionism. Acesta ne forteaza sa regandim insasi esenta umanitatii omului: ce este omul? Ce ne diferentiaza de animale? Acestea sunt intrebari fundamentale cu care persoanele care gandesc traditional se confrunta tot mai des. Azi, miine, transpeciismul va incepe sa fie predat tinerilor si copiilor, iar din aceasta perpectiva este, in primul rind, un atac impotriva demnitatii fiintei umane. El reduce diferentele dintre om si animal la un minim aproape nesemnificativ si afirma ca animalul are mai mult in comun cu omul decit diferente. Transpeciismul este deci un subset al gandirii evolutioniste, conform careia omul este un animal mai evoluat, cel mai evoluat dintre ele. Intre om si animal nu exista un asa numit zid biologic de despartire, ci un teren comun.
E usor de inteles ca transpeciismul e in concurenta cu transgenderismul, cu toate ca cele doua alearga paralel. Transgenderismul declara fluiditatea sexualitatii umane, permitind omului sa se identifice cu oricare sex doreste, ori cu nici unul. Ori sa adopte o predilectie sexuala pe care si-o doreste, ori sa se identifice ca fiind asexual. In paralel, transpeciismul permite omului sa se identifice ca fiinta umana ori ca animal si sa aleaga tipul de animal cu care vrea sa se identifice. Persoanele transgender zic ca s-au nascut intr-un trup gresit („barbat nascut in trup de femeie” ori „femeie nascuta in trup de barbat”) si ca au dreptul sa-si modifice trupul (noi zicem sa-l mutilieze) pentru a corespunde tipului de trup care il au in minte.
La fel gandesc si persoanele transpecii. Ele zic ca in loc sa se fi nascut animale s-au nascut fiinte umane, si cer sa fie recunoscute ca animale. Tehnologia portmoderna nu a avansat pina in stadiul in care procedurile chirurgicale ar putea transforma omul in animal si animalele in om. Daca stiinta va apuca sa ajunga la stadiul acesta putem fi aproape siguri ca si acest capriciu omenesc va fi satisfacut. De fapt, in viitor ne putem astepta la un alt capriciu care va cere sa fie recunoscut ca drept al omului (ori animalelor?), acela de a fi recunoscut nu doar ca animal ci si ca animal cu un sex diferit de cel biologic. Ni se spune ca transgenderismul e viitorul sexual al umanitatii, iar acum ca transpeciismul e viitorul identitatii omului, dindu-i libertatea sa aleaga ce vrea sa fie, om ori animal. Sunt deja destul de multi oameni care sufera de transpeciis si, daca nu suntem cu bagare de seama, maladiile si capriciile acestea vor fi transformate in drepturi.
Recent a facut multa valva cazul unei tinere de 20 de ani din Norvegia care se crede pisica prinsa in „capcana” unui trup omenesc.
Merge in patru labe, miorlaie, si se imbraca ca o pisica. Zice ea ca a descoperit ca e pisica la varsta de 16 ani, ca a fost pisica toata viata, si ca la 16 ani psihologii i-au depistat adevarata identitate. S-a nascut fiinta umana in loc de pisica din cauza unui defect genetic in timpul gestatiei. Un alt exemplu e un tinar din Georgia care se socoteste penguin, si cere sa nu fie discriminat. „Nu ai voie sa discriminezi impotriva cuiva datorita identitatii pe care si-o alege,” zice el. Cei care nu sunt de acord sunt nimiti „antropocentristi,” adica oameni ingusti la minte care considera fiinta umana „centrul” universului. Lista bigotilor, dupa cum vedeti, e in crestere. Oamenii intregi la minte care nu agreaza cu homosexualitatea sunt numiti „homofobi”, cei care dezagreeaza cu maladia trangenderista „transfobi”, iar cei care dezagreeaza cu transpeciismul „antropocentristi”. Fara indoiala ca in curind pentru cei din urma se va inventa un termen denigrant.
Incepe publicarea cartilor
Transpeciismul incepe sa devina la moda si datorita cartilor care se publica asupra subiectului. Mai devreme in an Charles Foster, un fost avocat si profesor de etica la Universitatea Oxford, a publicat, in Marea Britanie, Being a Beast („A fi animal”). In carte se identifica, succesiv, ca fiind viezure, vidra, vulpe si cerb, hranindu-se cu mincarea acestor animale (inclusiv rame), mirosindu-si propriile excremente, stand la pinda noaptea si urmarind fiintele umane plimbindu-se prin parcuri, ori crescind ghiare si parul lung. Vreme de 10 ani a trait ca viezure in padure. Si-a sapat un barlog, dormind ziua si bintuind prin padure noaptea. A mancat viermi si rime. Mirosea copacii, pamintul, excrementele animalelor. A trait asa sase saptamini, dupa care s-a reintors in lumea „civilizata”. Casatorit, Foster avea un fiu de 8 ani pe care l-a dus sa locuiasca cu el in barlog pentru o vreme sa invete si el viata de viezure. De la o vreme Foster s-a identificat ca vulpe, petrecindusi noptile in parcuri, cautind alte vulpi si imitindu-le comportamentul. Scormonea prin cosurile de gunoi, se uita prin ferestrele oamenilor sa vada ce fac, se lua la harta cu pisicile. De la o vreme a inceput sa se identifice ca cerb.
Luna trecuta un alt britanic, Thomas Thwaites, a publicat Goat Man – How I Took a Holiday from Being Human („Omul capra – cum am facut o pauza din a fi fiinta umana”). Cartea lui descrie eforturile lui personale pentru a-si descoperi adevarata identitate animalica. A crezut la inceput ca e elefant dar s-a razgindit. Si-a descoperit adevarata identitate, zice el, vizitind o vrajitoare in Copenhaga care l-a convins ca e tap, adica capra de parte barbateasca. Nu e nimic anormal in a dori sa fii animal, i-a explicat vrajitoarea. De-a lungul istoriei mitologia umana a identificat multe transpecii, adica oameni pe jumatate animale si jumatate fiinte umane. In multe grote din Europa si din alte parti ale lumii, de fapt, exista imagini preistorice de animale cu cap de om si de fiinte umane cu capete de animale. Pentru a devenit si mai „capra”, Thwaites isi facuse picioare de capra si incepuse sa invete cum sa smulga iarba cu gura si cum sa o rumege. A vizitat o ferma de capre in Elvetia sa invete obiceiurile caprelor. Se punea in patru labe si incepuse sa maince iarba in spatele lor. Destainuie la un moment dat ca de la o vreme caprele au inceput sa-l priveasca cu nedumerire, moment in care Thwaites isi da seama ca poate nu e acceptat in lumea lor. Sa-si fi ales el o identitate animalica gresita? Ori sa fi gresit vrajitoarea? Dar mintea, cum sa poata dobindi mintea unei capre? A luat si lectii sa invete sa sara ca si caprele si s-a obisnuit si cu dieta lor.
Tot in Marea Britanie sunt oameni care se considera caini. Zic ei, „nu suntem diferiti de restul oamenilor”. The Guardian a publicat un articol despre acesti oameni-caini pe 25 mai 2016. [Detalii: https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2016/may/25/secret-life-of-the-human-pups-the-men-who-live-as-dogs] Nu trebuie denigrati, zice autorul. Grupurile de oameni-caine s-au inmultit in Marea Britanie in ultimii 15 ani, ajutati fiind, la fel ca homosexualii, de anonimitatea internetului. Majoritatea oamenilor-caini sunt barbati homosexuali, si au un interes deosebit de a se imbraca in haine de piele, poarta cozi de caine, se scarpina ca si cainii, se joaca cu jucarii, maninca din blide special facute pentru caini, si urineaza pe pomi ori stalpii de electricitate. Iar unii dintre ei se plimba pe patru labe, cu un lant la gat sub atentia stapinilor lor. Aceste fiinte participa si in competitii speciale pentru oamenii-caine, una dintre ele avind loc nu demult in Antwerp (Belgia). Un om-caine explica ca vreme de 10 ani a avut acelasi stapin cu care mergea la plimbare cu zgarda la gat. Cind oameni necunoscuti se apropie de stapinul lui ori de el, omul-caine latra agresiv. Oamenii-caine practica sexul de grup. Un grup identificat in articolul din Guardian era format din 9 persoane, toti fiind supraveghiati de acelasi stapin.
In America, povestea e aceasi. Pe 30 mai New Yorker a publicat un articol de 6 pagini asupra subiectului. Il puteti citi aici: http://www.newyorker.com/magazine/2016/05/30/goatman-and-being-a-beast. Din el aflam, pe linga ce am redat mai sus, profilul persoanelor care se identifica ca animale. Sunt oameni care iubesc animalele, iubesc artele, se identifica cu miscarea pentru protejarea mediului, denunta distrugerea planetei de catre homo sapiens, tind sa fie vegetarieni, someri, tineri care locuiesc inca cu parinii lor, fara familie, necasatoriti, singurateci, deziluzionati de absurditatea vietii moderne, animisti, veterinari ori adepti ai unor filosofii marginale, de exemplu Martin Heidegger, in cazul lui Thwaites. Percep viata umana ca o absurditate, o povara, iar pe cea de animal ca pe una libera fara ingrijorari. Persoana umana, din perspectiva lor, e plictisita, snoaba, aroganta, desprinsa de adevarata realitate care ne inconjoara.
Perspectiva crestina
Transpeciismul e inca o dovada a colapsului ratiunii omului postmodern, mereu in cautare de ceva nou, care sa-i stimuleze interesul si sa-i alunge plictiseala. Citeva saptamini in urma am citat din Isaia cap. 5, unde Dumnezeu atentioneaza impotriva oamenilor care socotesc binele rau si raul bine, dulcele amar si amarul dulce. „Socoteala” aceasta se reflecta in denaturarea demnitatii omului. Evolutionismul pretinde ca fiinta umana a evoluat din animale, iar transpeciismul ca fiinta umana „evolueaza” in animale. Cazurile lui Thwaites si Foster, insa, nu sunt izolate. Biblia numeste acest fel de gandire un rezultat al „mintii blestemate” al omului care a transformat creaturile (adica animalele) in zeitati (Romani 1) iar Daniel descrie, in capitolul 4, un fapt istoric similar in cazul imparatului Nebucadnetar al Babilonului, pe care Dumnezeu l-a transformat in animal (bou) din cauza arogantei lui si a lipsei lui de respect fata de Dumnezeu.
Omul postmodern care se crede mai mult animal decit creatura a lui Dumnezeu sufera de aceasi boala ca
Nebucadnetar[Nabucodonosor] – aroganta. Incidentele de transpeciism, putine si rare astazi, se vor inmulti. Dar, in timp ce Daniel numeste mania lui Nebucadnetar „nebunie”, lumea postmoderna numeste transpeciismul, asemenea transgenderismului, un „semn al progresului”. Recomandam o perspectiva crestina asupra transpeciismului: https://blogs.thegospelcoalition.org/trevinwax/2016/06/16/goatman-and-badgerman-should-humans-live-as-animals/?platform=hootsuite.AFR va recomanda: Din multele materiale privind transpeciismul recomandam unul publicat in LA Review of Books in 2015: https://lareviewofbooks.org/article/ode-animals#!
ALIANTA FAMILIILOR DIN ROMANIA
PORNIFICAREA LUMII IN DATE STATISTICE
Deja o realitate, pornificarea planetei se intensifica si produce un numar tot mai mare de victime. Cel putin odata pe an scriem despre pornografie atragind atentia aspra consecintelor si efectelor ei grave, fie in viata intima, ori in societate. Subiectul e deosebit de important pentru ca, asa cum confirma studii frecvente, ea afecteaza negativ creierul, personalitatea omului, relatiile de cuplu, creaza dependenta de pornografie, dependenta de sex, previne satisfactia sexuala in viata de cuplu, submineaza demnitatea femeilor, toxifica mintea, e responsabila pentru traficul de fiinte umane, sclavia sexuala, prostitutie, si multe alte lucruri asemanatoare cu acestea. In plus, ea ne afecteaza viata morala, spirituala si relatiile de familie. Impactul economic negativ al pornografiei e si el imens. Consumul de pornografie costa si exista studii care indica ca ea afecteaza productivitatea la locul de munca. Pornografia a precedat revolutia sexuala si i-a facilitat aparitia, iar revolutia sexuala, odata scoasa din cutia Pandorei, a dezlantuit la rindul ei o avalansa fara precedent a pornografiei. Asa dupa cum revolutia sexuala s-a raspindit pe tot globul devenind un fenomen global, pornografia a facut la fel. Pornografia a facilitat emanciparea sexuala, iar revolutia sexuala a sporit consumul de pornografie.
In anii 60 pornografia a fost declarata o forma de expresie individuala a libertatii cuvantului protejata de lege, iar consumul de pornografie a fost declarat un drept constitutional, la fel si libertatea de a produce si distribui pornografie. Parctic, la ora actuala singura forma de pornografie care e inca ilegala si al carei consum e interzis de lege e pornografia care implica minorii, cunoscuta ca “child pornography”. Dar si pornografia infantila ramine mai in intregime nepedepsita. Dovedirea in instanta a pornografiei infantile ori a consumului de pornografie infantila e extrem de dificila, din care cauza producatorii ori consumatorii de pornografie infantila sunt rar dati in instanta, iar cei gasiti vinovati primesc pedepse lejere. La asta se adauga si pasivitatea autoritatilor fata de consumul de pornografie. Nu cunoastem niciun program specific de reabilitare a persoanelor dependente de pornografie finantat de stat. Dar cu toate acestea, exista si semne incurajatoare. Acum doi ani legislatura statului Utah a adoptat o rezolutie care identifica pornografia ca epidemie care pericliteaza sanatatea publica, iar luna trecuta legislatura statului Arkansas a facut la fel. Ambele rezolutii cer autoritatilor sa adopte masuri specific pentru reducerea consumului de pornografie si sa sprijine financiar organizatiile neguvernamentale care ajuta la reabilitarea celor dependenti de pornografie si sex.
Ce e pornificarea?
Nici cuvintul “pornificare” nici verbul “a pornifica” nu exista in dictionarul limbii romane. “A pornifica” e un verb care la inceput a fost un substantiv. Asa dupa cum cuvintul “sex” a dat nastere verbului “a sexualiza” ori “sexualizare”, ca, de exemplu “sexualizarea mintii ori a societatii”, la fel cuvintul “pornografie” a dat nastere verbului “a pornifica”, care denota transformarea pornografiei intr-o actiune, in cazul nostru impregnarea societatii, a caselor noastre, a spatiului nostru public si privat, si a dispozitivelor noastre electronice de imagini pornografice. Cuvintul a aparut prima data in vocabularul anglo-saxon, ca neologism, sub forma verbului “to pornify”. Intelesul lui e usor de priceput pentru ca descrie plastic dimensiunile imense ale pornografiei si manifestarile ei in societatea contemporana. Factorii cei mai importanti care au dus la pornificarea globala sunt internetul, cerinta de pornografie si consumul in crestere de pornografie, facilitarea accesului la pornografie, si pasivitatea autoritatilor fata de pornografie. Recent, de exemplu, autoritatile scolare dintr-un district scolar din statul Mississippi au examinat laptopurile elevilor, descoperind, cu groaza, ca 20% dintre ele detineau materiale pornografice.
Pornificarea in date statistice
Studii facute in 2016 si 2017 explica in date statistice dimensiunile pornificarii globale. In 2016 cel mai vizitat site web de pornografie din lume a fost accesat de 4,6 miliarde de ori. Asta inseamna 524.000 de ore de vizionare de pornografie ori 17.000 de vieti umane. In 2016 locuitorii planetei au vizionat 92 de miliarde de materiale pornografice, adica 12,5 de fiinta umana. Cercetatorii recunosc ca devine aproape imposibil sa socoteasca exact numarul persoanelor care vizualizeaza pornografie. Este imposibil deasemenea sa se tina statistici exacte privind numarul de situri pornografice. Ca atare, numarul persoanelor care vizualizeaza pronografie si numarul exact de vizualizari e imposibil de determinat cu acuratete si sunt mult mai mari decit cele date de studiile de specialitate.
11 ani – asta e varsta medie de la care copiii sunt expusi pornografiei, fie in mod intentionat fie din accident. Asta inseamna ca majoritatea copiilor deja au vizualizat pornografie pina ajung la 11 ani. 93% dintre baieti si 62% dintre fete sunt expusi pornografiei online pe parcursul adolescentei. 22% din pornografia accesata online de persoane sub 18 ani e vizionata de minorii sub 10 ani.
70% dintre adolescenti definesc pornografia in sensul ei functional, nu dupa forma ei. Asta e cit se poate de tragic pentru ca adolescentii inteleg pornografia ca imagini care le stimuleaza sentimentele intime nu ca o forma de divertisment.
57% dintre adolescenti vizualizeaza pornografie cel putin o data pe luna, in timp ce la barbatii adulti procentul acesta e de 46%. Obisnuinta cu pornografia e si ea foarte raspindita si un numar tot mai mare de adolescenti vad pronografia ca pe ceva normal. Conform sondajelor de opinie, 96% dintre adolescenti fie ca nu vad nimic rau in pornografie fie ca au pozitii neutre. Procentul adolescentilor care au o perspectiva negativa asupra pornografiei e, dupa cum se vede, minuscul.
61% din materialele pornografice sunt accesate prin telefoanele mobile. In SUA acest procent e mai ridicat, de 70%. Asta e o provocare deosebita pentru parinti pentru ca devine tot mai dificil pentru ei sa monitorizeze ori sa previna vizualizarea pornografiei de catre copiii lor.
Consumul de pornografie e in crestere in special la femei. Pina nu de mult consumul de pornografie era asociat, mai in exclusivitatea, cu barbatii. 33% dintre femeile sub 25 de ani cauta pornografie online cel putin odata pe luna.
Sextingul, adica transmiterea de imagini pornografice, de exemplu nuditate, cunoaste si el o explozie fara precedent. 62% dintre adolescenti declara ca au primit imagini sexuale si nuditate prin telefonul celular din partea prietenilor ori cunostintelor lor. De obicei aceste imagini sunt transmise intre tinerii care isi fac curte. Fetele trimit poze provocatoare baietilor iar baietii la fel fetelor. Acest fenomen e numit, in literatura de specialitate, “self-porn”, adica auto-pornografie. Parintii au un rol primordial in prevenirea sextingului prin discutii si actiuni profilactice in relatia cu copiii lor.
Pornografia e folosita ca model de viata intima pentru tot mai multe persoane. 36% din tineri isi justifica consumul de pornografie pentru a afla si invata din imaginile pornografice modalitati si tehnici de angajare sexuala. Vedetele pornografice sunt modele pentru viata sexuala a adolescentilor care vizualizeaza pornografie.
Majoritatea persoanelor care consuma pornografie nu simt remuscari. 80% din persoanele care vizualizeaza pornografie nu se simt vinovate de ce fac. Constiinta nu ii mustra si nu au simtamintul ca vizualizarea imaginilor pornografice e un rau ori un act imoral. Nu e de mirare deoarece oricare slabiciune ori pacat care nu sunt confruntate devin un obicei care in timp inceteaza sa mai irite si devin o parte normala a vietii.
Obligatiile noastre
Datele acestea statistice sunt alarmante. Ele denota citeva adevaruri care trebuie sa ne dea de gandit si sa ne motiveze la actiune. Explozia pornografiei in Romania si in familiile noastre dovedeste ca parintii nu au luat in serios flagelul pornografiei nici nu au luat masuri profilactice pentru eliminarea ei din viata copiilor lor. La fel bisericile si comunitatile religioase. Ne sta in fata o problema majora care afecteaza grav spiritualitatea si moralitatea generatiei tinere. Parintii si bisericile au un rol primordial in eliminarea pornografiei si prevenirea consumului de pornografie la generatia tanara. La fel autoritatile. Gasim de bun augur ca Parlamentul Romaniei sa adopte o rezolutie, la fel ca in Utah si Arkansas, care sa declare pornografia un flagel care afecteaza sanatatea publica a Romaniei si sa lanseze programe special pentru prevenirea si eliminarea ei. Societatea civila are aceasi obligatie: sa formeze si sa sprijine organzatii neguvernamentale care sa atentioneze asupra pericolelor pornografiei. La fel sistemul educativ.
Un exemplu pozitiv
Exista si exemple pozitive. Un articol din Los Angels Times publicat recent scria despre un tinar licean de 15 ani dintr-o familie crestina din California care a lansat o campanie de constientizare a adolescentilor privind pericolele pornografiei. O face cu ajutorul sorei si prietenei lui. Impreuna ei au lansat un site anti-pornografie www.fightingthenewdrug. Mai devreme in luna tinarul a tinut o conferinta la sediul politiei din cartierul lui la care au participat si politistii si primarul orasului. A expus pericolele pornografiei din perspectiva ei ca epidemie publica si a prezentat marturii ale prietenilor lui care i-au marturisit efectele negative ale pornografiei in vietile lor, majoritatea dintre ei devennd dependenti de pornografie inca din scoala elementara. Tinarul se numeste Parker Johnson si e un model bun de imitat.
AFR va recomanda: Recomandam articolul 10 Ugly numbers describing pornography (“10 cifre urite care descriu consumul de pornografie in 2017”) care contine datele discutate in comentariul nostru de astazi, si altele: https://www.challies.com/articles/10-ugly-and-updated-numbers-about-pornography-use
Dupa oameni-caini si oameni-pisici nu o sa treaca mult sa vedem chiar oameni-draci pe pamant. De-a binelea! Asta daca nu deja…
@admin
524.000 de ani, nu de ore, intr-un singur an!
“In 2016 cel mai vizitat site web de pornografie din lume a fost accesat de 4,6 miliarde de ori. Asta inseamna 524.000 de ani de vizionare de pornografie”
Atnetie la acest material – Dezvaluirile unui bancher olandez:
varianta cu traducere vocala
https://www.youtube.com/watch?v=cRuKmxQSPSw
varianta cu traducere text
https://www.youtube.com/watch?v=xptyW0lObpA
O noua problema este atacul organizatiei teroriste Google( care detine si Youtube) asupra canalelor de media alternativa – In ultimele saptamani majoritatea canalelor importante sunt demonetizate si practic fortate sa dispara.
Stef, multumesc pentru link-uri.
“So the entire world as we think we know it, is just an illusion we believe in.”
@Lucian Octavian-Anghel
Hindusii numesc asta Maya, parca, nu? Un concept central al credintei lor.
Cum sunt omorati copiii de elitele sataniste – marturii din Australia si Olanda
http://www.neonnettle.com/features/274-the-disturbing-testimonies-from-survivors-of-child-hunting-parties
https://fionabarnett.org/
Fiona Barnett – Witness of VIP Satanic Ritual in Bathurst, 1985
https://www.youtube.com/watch?v=87lRjfLg2Sk
Child Sacrifice and Trafficking in Holland An Eyewitness speaks out Introduction)
https://www.youtube.com/watch?v=-A1o1Egi20c
Daca afirmi, ce intrebi, “Doroteea”? 🙂
Insa, pentru o intelegere duhovniceasca m-as duce mai degraba cu gandul la cuvantul Sfantului Serafim de Sarov (parafrazez): “de lumea duhovniceasca nu ma indoiesc deloc ca este, dar de cea materialnica adesea”.
Stef, daca vrei, cere-le fratilor admini e-mail-ul meu sa-ti trimit o lista care include si ultimele link-uri puse de tine.
@Lucian-Octavian Anghel
Pt ca nu sunt sigura, nu am aprofundat hinduismul. Informatiile elementare…
Nu stiu unde a spus Sfantul Serafim asta, dar si daca a facut-o vorbea de pe pozitia unuia care traia in reala asceza si rugaciune permanenta si care, in plus, i-a ajutat pe multi intr-un mod cat se poate de ‘neindoielnic’, ‘material’ si palpabil.
Suferinta altora nu cred ca e iluzie, si nici ajutorul pe care il primesc aceia de la altii. Viata pe Pamant e un DAR care ne-a fost dat – mai exact o oportunitate – pt a ne testa/cizela/curata prin experientele potrivite sufletului nostru si pt a deveni astfel demni de Imparatia lui Dumnezeu.Ea e un mijloc de a ajunge la Dumnezeu, cat se poate de concret, nu o ‘iluzie’. ‘Iluzie’ e sa confunzi mijlocul cu scopul final, si sa crezi ca ai venit aici sa te aranjezi lumeste. Dar a pretinde ca viata e o iluzie mi se pare complet inadecvat crestineste, pt ca lumea aceasta e tot creatie a Domnului – virusata temporar, ce-i drept – dar tot creatie si, mai mult, mostenire a omului (‘cei blanzi vor mosteni Pamantul’). Ce e aia ca lumea e o iluzie? Omul de langa mine e o iluzie? Floarea si pisica sunt iluzii? Formula asta mi se pare mai degraba pretext pt unii care se cred induhovniciti de a-si justifica lasitatea stand deoparte si a se transforma in comentatori sterili de pe piscuri pur imaginare. Din gura unuia ca Sf. Srafim de la Sarov care nu manca zile intregi, statea o mie de zile in rugaciune neintrerupta s.a., suna altfel. Din gura noastra (a celor care avem tel mobil, postam pe internet si mergem zilnic la job – iarta-ma te rog – suna penibil si, mai ales, f f ipocrit.
@Doroteea
“Ce e aia ca lumea e o iluzie?”
“‘Iluzie’ e sa confunzi mijlocul cu scopul final”
Dupa cum a observat si Lucian-Octavian Anghel, iti place sa pui intrebari la care sa raspunzi tot tu. Scopul scuza mijloacele?
Suferinta, dezamagirea reprezinta principala cale prin care ajungem sa intelegem ca am fost amagiti si invatam sa ne indepartam de amagiri.
Iluzia este sa crezi ca poti exprima sau intelege realitatea vie prin imagini, concepte si cuvinte, asa cum sustin “oamenii de stiinta”.
Iluzia este aparenta care ne este accesibila prin simturile ai caror scalvi suntem. Cea mai mare iluzie este sa incerci sa schimbi aparentele, ceea ce este o preocupare cotidiana a noastra.
Pustnicii stateau zavorati luni de zile, fara nici o comunicare cu lumea exterioara si aveau suprafiresti, pe care noi nu le putem intelege.
“Ce e aia ca lumea e o iluzie? Omul de langa mine e o iluzie?”
Da, tu nu ai acces la gandurile, experienta de viata si simtamintele altcuiva si umpli acest gol cu ce-ti imaginezi despre acea persoana.
Te-ai gandit vreodata ca limbajul, comunicarea prin cuvinte, este reductionista, ca odata ce atasezi un nume unei fiinte, unei insusiri, unui fenomen, adica le inlocuiesti cu “modele” abstracte, incetezi sa incerci sa mai intelegi realitatea din spatele cuvintelor/modelelor in mod intuitiv, empatic?
Marcu 10
13. Şi aduceau la El copii, ca să-Şi pună mâinile peste ei, dar ucenicii certau pe cei ce-i aduceau.
14. Iar Iisus, văzând, S-a mâhnit şi le-a zis: Lăsaţi copiii să vină la Mine şi nu-i opriţi, căci a unora ca aceştia este împărăţia lui Dumnezeu.
15. Adevărat zic vouă: Cine nu va primi împărăţia lui Dumnezeu ca un copil nu va intra în ea.
Luca 18
15. Şi aduceau la El şi pruncii, ca să Se atingă de ei. Iar ucenicii, văzând, îi certau.
16. Iar Iisus i-a chemat la Sine, zicând: Lăsaţi copii să vină la Mine şi nu-i opriţi, căci împărăţia lui Dumnezeu este a unora ca aceştia.
17. Adevărat grăiesc vouă: Cine nu va primi împărăţia lui Dumnezeu ca un prunc nu va intra în ea.
“Doroteea”, Dumnezeu stie ce e in inima fiecaruia.
Deci, nu te porni degraba la vale, ca ajungi, cum adesea ti se intampla, la judecati cu ipocrizii in… cateva randuri de pripeli. Dar, iti doresc “sa nu mori niciodata” – intelegi?!
Eu am pus un citat din videoclipul din link-ul pus cateva randuri mai sus, in alt comentariu, de “stef”. Pe care as dori sa-l urmareasca si sa-l inteleaga cat mai multa lume, in toate semnificatiile si implicatiile lui. Deci, n-am zis nimic de la mine.
Iar daca vrei sa-mi zici ceva, zi fara sa cauti prilej invaluit. Oricum esti… amuzanta – uneori… 🙂
Cat despre realitate si viata, invatatura Bisericii spune cam asa:
https://doxologia.ro/cuvinte-duhovnicesti/nu-este-altceva-viata-aceasta-decat-umbra-vis
Hristos a inviat!
Adevarat a inviat!
@Lucian-Octavian Anghel:
Citez din articolul posstat de tine de pe doxologia:
‘Spune-mi, iubitorule de lume, dacă ai fi deşteptat pe cineva, care să fi văzut în vis, că a găsit comoară mare, şi cu părere de rău să se mânie asupra ta, zicând că i-ai luat bogăţia lui, sau să se bucure în visul său şi să-şi închipuie că este bogat, nu ai fi zis că este lipsit de minte şi nebun? Astfel este (zice înţelepciunea) cine socoteşte adevărate aceste lucruri vremelnice şi deşarte, căci nu este altceva viaţa aceasta decât umbră şi vis. Ei socotesc că sunt bine norociţi, şi nu sunt. Socotesc că au multe lucruri şi nu au mai nimic. Cred că vor trăi multă vreme şi ei nu vor ajunge nici până mâine, dorm fără grijă, neştiind că astăzi îi va chema să dea înfricoşatului Judecător, răspuns pentru faptele lor. Mulţi adorm în trupeştile lor plăceri, ca Samson pe pieptul Dalilei, când l-au prins Filistenii, şi scoţându-i ochii, l-au pus să învârtească la moara de cai. Olofern dormea când Iudita i-a tăiat capul. Aşa mor şi sunt îngropaţi câţi sunt încurcaţi în desfătări şi adormiţi în păcate. ‘
Prin urmare, exact interpretarea mea: viata e ‘umbra si vis’ cand faci din lucrurile lumesti (bogatia, placerile trupesti etc.) obiectiv final, cand te ‘incurci in desfatari si adormi in pacate.’ Adica autorul randurilor lamureste ce intelege prin asta, nuanteaza, nu absolutizeaza enuntul.
Nu caut niciun prilej invaluit, efectiv mi-a sunat fals.
@M
Sigur ca nu avem acces la intreg adevarul lucrurilor si al oamenilor, dar asta nu le face iluzorii, ele sunt realitati pe care suntem chemati sa le intelegem in cat mai mare masura cu putinta, prin raportarea constanta la Dumnezeu ca obiectiv suprem. Daca eu vad doar piciorul elefantului nu inseamna ca elefantul e iluzie, si nici piciorul lui, iluzie e impresia mea ca elefantul = un picior. De acord, dar asta e si interpretarea mea.
Ba eu cred ca sunt f importante cuvintele si modul in care ne exprimam prin ele. Drept dovada discutia de aici. Sigur ca intelegerea noastra e limitata si, deci, nici exprimarea noastra nu poate cuprinde totul. Dar asta nu inseamna ca ele (cuvintele) nu reprezinta nimic sau ca denatureaza automat. Ele sunt instrumente. Ale minciunii, sau ale adevarului (sau macar ale incercarilor noastre de a ne apropia de adevar), depinde de acuratetea si/sau onestitatea cu care intelegem sa le folosim. Iata, de ex., exprimarea laxa ‘viata e o iluzie’ poate crea confuzii grave si, dupa mine, poate avea chiar conotatii blasfemiatoare (viata e un dar). Daca insa nuantezi, cum o face par. Agapie Criteanu, lucrurile incep sa se lumineze, nu sa devina si mai incurcate.
Apropo de cuvinte, asta imi aminteste de o pilda din Pateric (parca), a postat-o cineva aici mai demult: un frate a intalnit un eretic si a inceput o disputa intre cei doi. Fratele, satul la un moment dat de sterilitatea discutiei, a spus ‘bine, poate ai si tu dreptate, hai sa facem pace si sa incetam discutia.’ Dupa incident a inceput sa simta ca pierde harul. Plangandu-se sfatuitorului sau, acesta l-a indemnat sa-si aminteasca bine tot ce s-a intamplat imediat anterior momentului pierderii harului. El nu-si amintea decat discutia cu ereticul, dar nu vedea nimic daunator in ea. Sfatuitorul i-a explicat ca ‘poate si tu ai dreptate’ a reprezentat de fapt o lepadare, prin urmare ceea ce se vroia o replica impaciuitoare a fost o adevarata impacare cu erezia.
Prin urmare, da, cred ca e f mare importanta cuvintelor. Cu ele poti rani, poti vindeca, poti denatura sau poti clarifica.
pps (pt Lucian-Octavian Anghel): eu nu am spus ca esti ipocrit (nu m-am uitat in inima ta ca sa vad cum esti), am spus ca enuntul ‘suna’ f ipocrit.
“Prin urmare, da, cred ca e f mare importanta cuvintelor. Cu ele poti rani, poti vindeca, poti denatura sau poti clarifica.” – ca bine zici.
@Doroteea
“Sigur ca nu avem acces la intreg adevarul lucrurilor si al oamenilor, dar asta nu le face iluzorii, ele sunt realitati pe care suntem chemati sa le intelegem in cat mai mare masura cu putinta, prin raportarea constanta la Dumnezeu ca obiectiv suprem.”
Nu, lucrurile nu pot fi cunoscute dinafara, bazandu-ne pe simturi si ratiune, tot asa cum nici pe noi insine nu ne putem cunoaste uitandu-ne in oglinda sau la “istoricul” vietii noastre.
Ai avut dreptate cand ai zis ca “‘Iluzie’ e sa confunzi mijlocul cu scopul final”, dar chiar asta faci: Dumnezeu nu este scopul, “obiectiv suprem” ci singurul mijloc prin care putem avea o cunoastere nemijlocita de simturi si aparente: “Eu sunt calea, adevarul si viata”
@Lucian-Octavian Anghel:
Daca te-am ranit cu cuvintele mele, iarta-ma te rog! Am mai spus: eu de regula incerc sa ma raportez la cuvintele si ideile exprimate aici, nu la persoana autorilor. Probabil ca nu-mi iese intotdeauna f bine tentativa asta de departajare.. Oricum, in mintea mea e clar ca nu ma axez prea mult pe persoane, ci pe acordul sau dezacordul de idei.
@M:
Stii ca spunea un sfant (Paisie? Porfirie? Nu mai stiu exact): sa fim la inima precum pruncii, nu la minte. Aici e provocarea. Ca e simplu sa fii bun la inima atunci cand nu cunosti rautatea lumii. Dar, admit: e drum lung si greu pana acolo… 🙂 (vorbesc in nume propriu, dar suspectez ca e valabil pt majoritate).
Sora, am invatat de o vreme sa iert inainte sa-mi greseasca cineva (mie). Asta pentru ca omul greseste usor. Si atunci e mult mai bine asa.
Se poate asta prin aplecare spre intelepciune si dragoste, cu ajutor de la Dumnezeu. Si facand asa putem trece cu bine si peste momentele cand cineva ne greseste, si peste cele in care gresim noi dar avem parerea ca altii ne gresesc. Sa nu cumva sa crezi ca pe mine ma apar sau ma indreptatesc, cand se ivesc antinomii in discutiile de aici. Nu pe mine.
Acum, punctul in care a ajuns mica noastra discutie ma odihneste si ma bucura. Cu aceasta “Doroteea” as putea povesti si discuta mult si bine. Deci, multumesc!
Uite, ceva interesant:
https://www.youtube.com/watch?v=yz1ATifI9To
Si pentru ca te-am vazut receptiva la suferintele oamenilor ajunsi in chinuri groaznice, e un mic material la fratii admini pe care as dori sa-l parcurgi ca sa ne spui ce crezi. Ar fi de folos tuturor celor care viziteaza aici, pana la urma. Daca doresti sa contribui, cere-le materialul printr-un e-mail si ii rog sa ti-l trimita in cea mai recenta forma. Fara fandoseli, simplu, dar foarte important. O sa vezi de ce.
Aceeasi rugaminte o am si pentru “M”, daca ar vrea sa contribuie cu analiza si parerea.
Si oricui doreste, ii adresez aceasta invitatie, cu mentiunea ca vor parcurge acolo lucruri foarte grele (uneori de nagandit), prin care au trecut multi oameni, multi copii.
Desigur, se poate si sa le fi parcurs deja.
Domnul si Maica Domnului sa miluiasca!
Valabil pt majoritatea …
@M:
de unde ai dedus ca `a intelege’ s-ar referi la cunoasterea ‘dinafara’, cum spui tu, bazata exclusiv pe simturi si ratiune? Pe de alta parte, procesul de curatire a inimii nu e unul simplu, pana la desavarsirea lui un pic de ratiune, acolo, nu strica :). E un echilibru in toate….
Bine, ai dreptate: Dumnezeu e (si) mijloc (Calea) si obiectiv (Viata) si cheie de interpretare (Adevarul). Conceptual suna perfect. Si, unde am gresit? Concret, cum se intampla asta? Cum si la ce aplic eu Adevarul din Scripturi daca totul e o iluzie? Cum mi-as putea iubi sau ierta aproapele de vreme ce el e o iluzie? De ce la o adica sa nu fur de vreme ce bunurile sunt oricum vremelnice si desarte? Ce vrea sa zica sa imi inmultesc talantii, la ce bun? Pt o existenta iluzorie?
Iti reamintesc ca teza initiala este ‘viata e o iluzie’ si ca de acolo am ajuns sa ne contrazicem pe aici.
@Lucian..
Frate draga, eu chiar nu am nevoie de demonstratii ca sa imi dau seama cum e Marine, ‘cette lionne de France’, sunt un fan al ei, mi s-a parut o ‘adevaraciune’ de cand am inceput sa o urmaresc :). Pt scepticii ‘de la subsol’ (vorba lui @Alin…), lor le-ar putea fi utila demonstratia.
In ce priveste materialul, iti spun de pe acum cinstit ca daca e ceva cu copii/animale elasticitatea mea e cam redusa. Imi cunosc destul de bine limitele extreme si, crede-ma pe cuvant, daca le incalc nu prea vad cum as mai putea fi de ajutor. O sa ii rog insa pe admini sa imi livreze un briefing si sa imi spuna ei concret cu ce as putea sa contribui.
@Doroteea
Scepticii francofoni ‘de la subsol’ spun ca “bancherul fara inima” a invins-o pe “mincinoasa plina de ura” in cea mai veninoasa dezbatere prezidentiala din istoria Frantei!
Imediat dupa ce Le Pen a parasit studiourile TV, acuzandu-l pe Macron de “minciuni si agresiune”, un sondaj fulger realizat de Elabe a arata ca o majoritate clara a votantilor considera ca Macron a fost cel mai convingator.
http://www.hotnews.ro/stiri-international-21747317-cea-mai-veninoasa-dezbatere-prezidentiala-din-istoria-frantei-intre-mincinoasa-plina-ura-bancherul-fara-inima.htm
@20 Doroteea
“De ce la o adica sa nu fur de vreme ce bunurile sunt oricum vremelnice si desarte? Ce vrea sa zica sa imi inmultesc talantii, la ce bun? Pt o existenta iluzorie?”
Nimeni nu te opreste sa furi, decat frica sau simtul moral. Oricum ne furam mereu caciula, big time, si adesea confundam ceea ce cerem/primim cu ceea ce ni se cuvine. Cine stabileste pretul corect si cum se stabileste “valoarea” la care ne vindem “serviciile”?
“Pe de alta parte, procesul de curatire a inimii nu e unul simplu, pana la desavarsirea lui un pic de ratiune, acolo, nu strica.”
Pai tocmai asta este problema: curatirea inimii si ratiunea nu prea merg impreuna!
@M
Iti dai seama cum tr sa fie cd nu o ai nici pe una nici pe alta? (nu e o aluzie, ci o intrebare!)
@M
Da, din pacate Marine nu a fost in cea mai inspirata zi a ei, iar Macron a ocultat sub praful unor cifre si detalii incontrolabile realitati evidente, dintre care cea dintai ca Franta a ajuns unde a ajuns exact din cauza UE. Discutia parca a fost purtata intre doi candidati la portofoliul finantelor nu intre 2 prezidentiabili, deviind in detalii neesentiale in loc sa se axeze pe directiile principale, de fond. S a vorbit de culoarea tiglelor de pe acoperis cand de fapt constructia temeliei ar fi trebuit sa fie subiectul principal. Iar ea, vizibil obosita, a cazut in capcana…
Daca iese Macrou spiritul Frantei va fi zdrobit pana la capat, iar asta, fara niciun patetism, va fi o pierdere imensa pt intreaga omenire. Cu Franta se va prabusi tot ce a ramas frumos din lumea pe care o stim. Groaznic…
@Doroteea
“cd nu o ai nici pe una nici pe alta” este ca in zicatoarea “prostul nu e prost destul, daca nu e si fudul”
@Doroteea
Ce fericit sunt ! Adio PDL,pardon,Franta ! Romania nu te va regreta (avand in vedere ca Romania nu a beneficiat absolut niciodata cu nimic de pe urma aliantei “spirituale” cu masonii,pardon,cetatenii francezi) !
@emanuel
incurci rau borcanele… Ia o gura de aer, linisteste te un pic, si dupa ce se mai limpezesc apele pune fiecare eticheta la locul ei. Ma rog, daca vrei sa o faci, desigur… Pana la urma bovarismele individuale nu dauneaza nimanui in afara de titular.
@Doroteea
Am gasit eu un borcan!
Virgil Borcan promovează cultura francofonă
http://adevarul.ro/locale/brasov/portret-virgil-borcan-promoveaza-cultura-francofona-1_50ad73d67c42d5a663956cc8/index.html
Iașul a ocupat locul I la un concurs național francofon
http://gzm.ro/iasul-ocupat-locul-la-un-concurs-national-francofon/
Vocea Elenei a impresionat juriul. Va reprezenta județul Iasi la un festival francofon
http://bittv.info/vocea-elenei-a-impresionat-juriul-va-reprezenta-judetul-la-un-festival-francofon/
Doroteea, ma inveti si pe mine sa cant la francofon?
M
Foarte urit ca batjocoresti numele cuiva, un nume cu care s-a nascut. Omul asta al carui nume il iei in deridere mi-a fost coleg la un moment dat, apreciat atit de mine si de colegii mei, cit si de profesori. Nu se cade sa ataci un om din pricina numelui cu care se naste numai pentru ca iti da tie apa la moara intr-o confruntare. Cit despre francofonie, sa auzim numai de bine! Francofilofonie, de fapt.
@m
„Deci dacă lumina care este întru tine este întuneric, dar întunericul cu cât mai mult?“ (Mat. 6, 23)
Din cate se observa cu ochiul liber sunteti departe de curatie sufleteasca iar la ratiune ati renuntat singur dintr-o, se pare, intelegere eretica a functiei acesteia in raport cu mintea si a felului in care ambele au fost afectate dupa caderea adamica.
Au romanii un proverb pentru cei care procedeaza in felul acesta: “nu arunca pruncul cu tot cu apa murdara din covata în care l-ai spalat“.
Prin urmare, da, prostul nu e prost destul daca nu ii si fudul.
Se explica acum cum de v-ati transformat intr-un trolreleu.
In alta ordine de idei, am o vaga presimtire ca glumele la adresa numelui dlui. Borcan au cam fost ultimul cui in sicriu si o sa va aduca o binemeritata pauza de subsol.
Pentru a va alunga plictiseala specifica celor cu mintea odihnita va propun sa lecturati cu atentie articolul de mai jos si, eventual, sa aprofundati tematica.
https://doxologia.ro/cuvinte-duhovnicesti/minte-ratiune-0
Va incurajez cu un citat din articol…
…si va doresc atat mintea romanului cea de pe urma cat si curatia copilului ce odat’ ati fost, ca noi toti.
Vaya con Dios!
@Doroteea
E offtopique aici, asa ca o sa pun comentariu la articolul legat de alegeri cu doua referinte foarte bune legate de ultima dezbatere la prezidentialele din Francia. Lamuritoare, imho.
Altfel, tldr, Lepenia are stofa dar nu e prezidentiabila; Macroul iese – cu forcepsul establishmentului, but anyways – dar problema ramane sa ingroase in urmatorii 4 ani randurile francezilor nemultumiti. Prin urmare, doar o amanare.
@Alin…
‘Prin urmare, doar o amanare.’
In asta imi pun si eu in nadejdea!
Am gasit acest comentariu sub un interviu de ieri al Marinei, si m-a…emotionat:
‘Ne t’inquiète pas Marine, la France.. notre France est bien réveillée et elle a les yeux grands ouverts … et tu aura mon vote dimanche le 7 mai …’
Doamne, ajuta!
@Doroteea
Marine este o femeie puternica: a divortat de 2 ori si traieste in concubinaj cu un algerian-evreu “picior negru”, care are grija de cei 3 copii ai ei din prima casatorie.
Le Pen was raised Roman Catholic. In 1995 she married Franck Chauffroy, a business executive who worked for the National Front. She has three children with Chauffroy (Jehanne, Louis, and Mathilde). After her divorce from Chauffroy in 2000, she married Eric Lorio in 2002, the former national secretary of the National Front and a former adviser to the Regional election in Nord-Pas-de-Calais. They divorced in 2006.
Since 2009, she has been in a relationship with Louis Aliot, who is of ethnic French Pied-Noir and Algerian Jewish heritage.
https://en.wikipedia.org/wiki/Marine_Le_Pen#Private_life
Decizie ISTORICĂ a catolicilor: Alianţă cu Biserica Ortodoxă pentru modificarea Constituţiei
“Reafirmăm, împreună cu cele 3 milioane de cetățeni, care au semnat un demers în această privință, că înlocuirea termenului „soţi” din actuala Constituţie cu sintagma „un bărbat şi o femeie” reflectă cu mai mare claritate modul de înţelegere a ceea ce este căsătoria creştină şi familia în România. Doar căsătoria dintre un bărbat şi o femeie, şi numai în acest caz vorbim de căsătorie, poate garanta supravieţuirea unei societăţi şi a culturii sale; aceasta nu poate fi pusă pe picior de egalitate cu alt fel de uniuni pe care echivocul din termenul „soţi” îl poate ascunde.”
http://www.stiripesurse.ro/decizie-istorica-a-catolicilor-alianta-cu-biserica-ortodoxa-pentru-modificarea-constitutiei_1194691.html