MITROPOLITUL CORNEANU si-a desavarsit APOSTAZIA!

27-05-2008 Sublinieri

ACTUALIZAT CU REACTIA PATRIARHIEI

Ca si cum nu era de ajuns tot ceea ce facuse pana acum, de-a lungul unei vieti intregi in slujba… dusmanilor Bisericii, Mitropolitul Nicolae Corneanu a tinut neaparat sa umple cu varf paharul apostaziei sale, demult vadite, ajungand la supremul act de lepadare de ortodoxie si de sminteala grava si generala: acum 2 zile, duminica, 25 mai 2008, s-a impartasit in Biserica Greco-Catolica din Timisoara, cu ocazia sfintirii acesteia!

Dupa cum puteti vedea mai jos, greco-catolicii exulta si socotesc aceasta “o minune”, al carei precedent nu exista decat in insusi faptul uniatiei de la 1700! Intr-adevar, ceea ce a facut mitropolitul Corneanu nu reprezinta altceva decat intrarea (personala doar?) in comuniune deplina cu Biserica Romei si deci lepadarea de ortodoxie, iesirea din Biserica, dat fiind ca Biserica Ortodoxa Romana (si in general Biserica Ortodoxa soborniceasca) NU este in comuniune sacramentala cu greco-catolicii sau cu romano-catolicii. Ca urmare, in mod normal, episcopul apostat ar trebui imediat depus din treapta.

Oricat de departe ajunsese ecumenismul pana acum la noi, pana aici totusi nu avusese cutezanta sa mearga nimeni. Si de data aceasta, Nicolae Corneanu s-a dorit a fi un deschizator de drumuri, in virtutea convingerilor sale exprimate deschis de mai multa vreme, conform carora va veni o vreme in care si romanii il vor recunoaste pe Papa drept cap al Bisericii, iar “crearea Bisericii Greco-Catolice a fost o necesitate de ordin istoric pentru romani“. Insa, in mod evident, cu o institutie si o ierarhie bisericeasca aflata in avangarda ecumenismului nivelator pana la treapta cea mai inalta a sa, si, pe deasupra, sfasiata de multe framantari si tulburari, nu avem a ne astepta la un act de normalitate, de respectare a canoanelor si de impiedicare a stabilirii unui precedent mai mult decat primejdios pentru Biserica. Daca s-ar intampla aceasta, atunci intr-adevar ar fi si pentru noi o mare minune… Pana una-alta, catolicii jubilieaza pentru “minunea” ca un ierarh ortodox a intrat in deplina comuniune cu ei, asteptand ca aceasta “fila de istorie a Bisericii in direct” sa reprezinta primul pas crucial pentru realizarea unei noi uniatii. Insa noi sa ne reamintim cuvintele Duhului Sfant rostite prin parintele pustnic Proclu, inainte de alegerea noului patriarh:

… Toti crestinii sa se roage la Dumnezeu asa: Doamne, da-le minte sa puie un Patriarh care nu vinde Ortodoxia la catolici! Si daca va vinde, pedeapsa lui Dumnezeu are sa-i ajunga! (…) Va spun asa: daca ei vor cauta sa nu robeasca Biserica Ortodoxa, Bunul Dumnezeu va tine toata faptura, toate natiile, toate credintele lor sucite, pe toti ii va tine Dumnezeu. Dar cand are sa-i puie pacatul si vrajmasul ii indeamna sa robeasca Biserica Ortodoxa, ii gata… Ne va durea pe toti odata! Stii cum? Pamantul `ista e ca si cum ar fi o tabla si suntem toti pe tabla aceea. Cand ne-o “curentat”, toti tipam! Si de la mic pan` la mare, toti! Eu sunt simplu, nu pot sa spun altfel… Dar atata va spun: TREBUIE SA NE PAZIM A NU FI LUPTATORI CONTRA LUI DUMNEZEU!

cei-patru-ierarhi_frontpage.png

“COMUNICAT. La Timisoara s-a intamplat o minune.

Duminica, 25 mai 2008, in prezenta Excelentei Sale Mons. Francisco Javier Lozano, Nuntiu Apostolic in Romania, a PS Alexandru Mesian, Episcop greco-catolic de Lugoj, a zeci de preoti romani si straini, si a mii credinciosi veniti din toata tara, alaturi de invitati speciali dintre care amintim dl. Gheorghe Ciuhandu, primarul Timisorii, si IPS Nicolae Corneanu, Mitropolitul ortodox al Banatului, s-a sfintit biserica greco-catolica din Timisoara cu hramul “Sf. Maria – Regina Pacii si a Unitatii”. Cu aceasta ocazie a avut loc un eveniment extraordinar, si care a onorat intreaga audienta, cu o semnificatie religioasa si istorica cel putin egala cu cea a Revolutiei anti-comuniste pornite de la Timisoara. Conform martorilor oculari, in cadrul Sfintei Liturghii, la momentul impartasaniei, IPS Nicolae Corneanu, Mitropolitul ortodox al Banatului, a plecat din mijlocul credinciosilor si a urcat la altar, unde a cerut permisiunea de a se impartasi. Ca raspuns, Excelenta Sa Mons. Francisco Javier Lozano, Nuntiul Papal in Romania, conform traditiei, i-a dat in mana Inalt Preasfintiei Sale Nicolae Sfantul Trup, dupa care i-a fost inmanat potirul cu Sangele Domnului din care Inalt Preasfintia Sa Nicolae s-a impartasit singur. Un eveniment similar nu s-a mai intamplat din anul 1700, cand romanii ardeleni au refacut unirea cu Biserica Catolica. Folosim aceasta ocazie si in calitate de reprezentanti ai Memorandumului ne exprimam bucuria si credinta in bunele intentii si in dragostea frateasca cu care ne-a onorat IPS Nicolae Corneanu. Iata ca cu aceasta ocazie, din vointa divina, suntem pusi in fata unei deschideri intre cele doua Biserici romanesti surori optinute prin rugaciune si truda din partea credinciosilor greco-catolici, romano-catolici si ortodocsi din Timisoara, care se roaga Maicii Domnului pentru unitatea romanilor. Numele Domnului fie laudat!

Pr. Cristian Terhes Purtator de cuvant

Vasile Bouleanu Asistent al purtatorului de cuvant”

PRECIZARE

În legătură cu informaţia apărută în mass-media, potrivit căreia, duminică, 25 mai 2008, în biserica greco-catolică din Timişoara cu hramul Sfânta Maria – Regina Păcii şi a Unităţii, Înaltpreasfinţitul Nicolae, Mitropolitul Banatului, a cerut permisiunea de a se împărtăşi, facem următoarele precizări: Patriarhia Română nu deţine date concrete şi verificate despre eveniment. Ca atare, la proxima şedinţă a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, care va avea loc la începutul lunii iulie 2008, Înaltpreasfinţitul Mitropolit Nicolae poate fi solicitat să ofere explicaţiile cuvenite Sfântului Sinod în legătură cu subiectul în cauză. Până atunci, Arhiepiscopia Timişoarei poate oferi explicaţiile de rigoare.

Totuşi, în principiu, Patriarhia Română precizează faptul că dialogul actual al Ortodoxiei cu Biserica Romano – Catolică, deja destul de fragil, nu poate fi ajutat, ci mai degrabă complicat prin gesturi considerate de unii „profetice”, iar de alţii problematice. Este de dorit să cultivăm nu miraculosul sau senzaţionalul, ci seriozitatea şi credibilitatea în relaţiile dintre Biserici aflate în dialog pentru refacerea unităţii creştine.

BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE

ips-corneanu545528.jpg


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Catolicism si uniatie, Nicolae Corneanu, Portile Iadului

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

141 Commentarii la “MITROPOLITUL CORNEANU si-a desavarsit APOSTAZIA!

<< Pagina 1 / 5 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. E grav, maine poimaine or sa spuna ca suntem uniti deja si noi nici nu am stiut…Nu am nimic cu romano-catolicii nici cu greco-catolicii dar sa ne lase in pace ca la 1700 Atanasie a fost numit “satanasie” din cauza gestului sau. De ce Sfanta Lumina de la Ierusalim, in Biserica Invierii vine doar la Ortodocsi?

  2. Acum ar fi de cerut in numele nostru al tuturor un punct de vedere oficial al PF Daniel si al patriarhiei romane. Si de vazut ce masuri gaseste de cuviinta a intreprinde.

  3. Vai si amar! Chiar nu-mi inchipuiam sa se ajunga asa repede pana aici, dar se pare ca “timpul nu mai are rabdare” in aceste vremuri de explozie a faradelegii in diversele si uratele ei chipuri. Intr-adevar, nu e decat o continuare si o desavarsire a unui curs pe care mitropolitul Corneanu l-a urmat constant de-a lungul intregii sale cariere in ierarhia ortodoxa, cariera, care, dupa cum au dovedit documentele din dosarului sau de la securitate, s-a datorat in intregime disponibilitatii de a sluji regimul comunist. Ramane de vazut daca acest gest deosebit de grav va primi raspunsul pe masura din partea Sinodului si a credinciosilor, sau daca, dupa o mica perioada de agitatie, va fi “neutralizat”, “cosmetizat” ,”sanitizat” si transformat tacit intr-un precedent si exemplu de “buna practica” ecumenista. Care mai apoi va deschide calea unor slujbe “ecumenice” la care din ce in ce mai multi (putini)”credinciosi” se vor impartasi cu (greco)-catolicii, urmand ca mai apoi, plecand de la “realitatile de pe teren,” sa se ceara si sa se obtina o “unire” a “bisericilor surori”. SA NU FIE! Groaznic! Urmeaza o perioda de cernere si de lamurire, care nu credeam sa fie chiar atat de aproape, in ciuda tuturor avertismentelor si cuvintelor parintilor duhovnicesti care au devenit cunoscute si prin acest site. Efectiv nu stiu ce sa mai fac, daca sa mai intru in catedrala din Timisoara sau nu. Parca parintele Calciu sau parintele Iustin Parvu spuneau ca atunci cand va fi impartasire in comun cu ereticii sa nu mai intram in bisericile unde se intampla asa ceva. Vremuri grele, vremuri de cernere, intr-adevar. Sa vedem ce va zice Sinodul. Dar daca nu va exista o reactie ferma si clara, va fi clar ca multi dintre intai statatori ori si-au pierdut credinta dreapta ori sunt satajabili. Dar si la Florenta numai Sf. Marcu Eugenicul nu si-a pus semnatura pe actele acelui sinod mincinos si unirea cu catolicii nu s-a realizat! Sa nu uitam, insa, ca dupa Florenta a urmat caderea Constantinopolului si lunga noapte a turcocratiei. Sa stam cu frica, sa luam aminte!

  4. Un eveniment dureros ca si sfarsitul lumii: de toti asteptat, dar de nimeni dorit… Iata ca cel care tradeaza (vinde) pe oameni dusmanilor Bisericii ajunge sa-L tradeze si pe Hristos. Gestul descalificant al Parintelui Nicolae Corneanu este un exemplu rau pentru noi, credinciosii ortodocsi, care incercam in lumea tulbure de azi, a atator confuzii si sminteli, sa intram in imparatia lui Dumnezeu prin poarta cea stramta (Matei 7, 13) si sa ne ferim de a atinge calea larga care duce la pieire şi pe care, din nefericire, mulţi o batatoresc.
    De aceea, sa staruim nu in acuzarea si lapidarea celor pacatosi si apostati, ci sa staruim in rugaciunea, ca si Sfantul Siluan Athonitul, ca Domnul Hristos-Adevarul sa-i lumineze pe toti oamenii sa-L cunoasca si sa-L iubeasca pe Dumnezeu cel Adevarat, lepadand toate minciunile, plasmuirile si otravurile eretice (catolice, monofizite, protestante, neoprotestante de toate nuantele, new-age-iste). Sa ne rugam ca Bunul si Atotputernicul nostru Dumnezeu sa dea si lui si noua vreme de pocainta, de luminare si de marturisire ortodoxa, si sa scoata lucratori la secerisul credintei, preoti si ierarhi buni, traitori ai vietii lui Hristos, jertfelnici si cunoscatori ai tainelor (dogmelor) dumnezeiesti care nu pot fi targuite la nici o masa sau messa ecumenista.

  5. Va multumim foarte, foarte mult, parinte staret Mihail pentru cuvantul Sfintiei voastre si nu putem decat sa gasim mare mangaiere si intarire stiind ca va avem alaturi si, prin astfel de exemple de atitudine marturisitoare din partea preotilor si monahilor, putem nadajdui ca nu e totul inca pierdut!

  6. Dumnezeu să ne întarească!

  7. Dureros dar, de asteptat…dupa cum evolueaza lucrurile, totul se indreapta cu pasi grabiti catre final. Domnul si Maica Domnului sa aiba Mila si Indurare fata de noi pacatosii!

  8. Sa ne rugam Domnului sa ne dea vreme de pocainta ,pentru ca ceea ce au spus sfintii parinti despre ecumenism si caderea clerului iata se implineste .Nu ma mir pentru ca in Timisoara de mult este o atmosfera de catolicizare.Dumnezeu sa-l ierte si sa-l lumineze pe IPS Nicolae Corneanu si pe ceilalti din sinod care ar trebui sa fie mai aproape de credinciosi si mai cu dragoste.

  9. …e mai tarziu decat credem si tot ni se mai pare neverosimil ceea ce se intampla!
    Oare aceasta simpla mirare, sau inspaimantare sa fie suficienta pentru a intampina cum se cuvine aceste semne clare ale ceea ce va sa vina??
    Ma alatur administratorilor acestui forum in a adresa multumiri Protos. Mihail Stanciu pentru cuvintele Prea Cuviosiei Sale!!
    Sa dea Dumnezeu ca si alti Parinti sa se ridice in apararea Ortodoxiei!

  10. Cumplit lucru se petrece astazi in spatiul crestin ortodox romanesc si cu toate acestea nu se trage niciun semnal de alarma la nivelul ierarhiei ecleziatice. Se calca in picioare Sfanta Scriptura, Sfanta Traditie si implicit Domnul Insusi. Cugetarile Sfintilor Parinti nu sunt atceva decat niste creatii retorice minunate ce-i drept, dar adecvate timpului respectiv. Totul este invaluit intr-un vesmant apusean numit diplomatie, unde chiar daca nu exista unire de cuget, exista unire prin iubire – fapt irational – o iubire arbitrar inteleasa de catre cei care in mod normal ar trebui sa fie potrivit spuselor Mantuitorului Hristos ‘lumina lumii’. Se ne ajute Bunul Dumnezeu ca sa interpretam cele dumnezeiesti fiind curatati de patimi pentru ca nu cumva din pricina noastra sa vatamam atat vremelnic cat si vesnic pe cel pentru care Dumnezeu si-a jertifit chiar si propria-i viata. Amin.

  11. Se apropie vremea mantuirii noastre.
    Domnul Iisus Hristos este cu noi pana la sfarsitul veacurilor! AMIN!

  12. Laicatul trebuie să ia atitudine. Nădejdea este în el, de multe ori în istorie Bisericii laicatul a fost cel care a menţinut dreapta socoteală. Dumnezeu iubeşte poporul său şi il va învăţa ce trebuie să facă. Nu este loc de mândrie aici, ci de compătimire. Dacă Sf. Sinod nu se pronunţă, dar cred că o va face, cel mai auzit prin gura IPS MItropolit Bartolomeu al Clujului, Albei, Crişanei şi Maramureşului, laicatul nu trebuie să tacă. Nu e de dorit însă nici un circ prea mare gen Danion Vasile, ci trebuie să se reunească teologi de profunzime împreună cu cinul monahicesc. Dumnezeu să ne ierte şi să ne ajute.

  13. Nu noi îl apărăm pe Hristos, noi suntem nişte slugi netrebnice. Hristos ne apără pe noi! Cine se poate opune lui Hristos!? Iar vrăjmaşii, prin oprimări, îşi iau toată osânda, şi de la popor, şi de la Dumnezeu. Aceşti oameni nu cred în adevărul lui Hristos, nu cred în canoane, nu cred în martirajul creştin. Se încred în forţa lor materialistă, a funcţiei şi a măririi deşarte, care vor pieri odată cu ei, dar vor rămâne pentru osânda veşnică în faţa lui Dumnezeu şi a unui neam întreg.”

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/04/03/parintele-iustin-parvu-eu-nu-plec/

  14. Ca greco-catolic ce sunt (hei, nu sariti pe mine 🙂 ) doresc sa contrazic afirmatia “greco-catolicii exulta si socotesc aceasta o minune”. A nu se lua afirmatia *unor* greco-catolici ca fiind pozitia *tuturor* greco-catolicilor. Nici acel comunicat drept comunicat oficial al BRU. Uitati-va de unde e luat comunicatul: e o initiativa particulara, nu e situl oficial al Bisericii. Cand va scrie pe BRU.ro “minune” la ce s-a intamplat duminica, atunci sa stiti ca e o pozitie oficiala. Dar cu siguranta BRU nu considera “minune”. E un fapt ciudat, cu o doza buna de neclaritate, confuzie… ori nu asa se descrie o minune.

  15. Dintre noi au ieşit, dar nu erau de-ai noştri, căci de-ar fi fost de-ai noştri, ar fi rămas cu noi; ci ca să se arate că nu sunt toţi de-ai noştri, de aceea au ieşit. (1 Ioan 2:19)

    Să nu vă amăgească nimeni, cu nici un chip; căci ziua Domnului nu va sosi până ce mai întâi nu va veni lepădarea de credinţă şi nu se va da pe faţă omul nelegiuirii, fiul pierzării (2 Tes 2:3)

    11 Şi de aceea, Dumnezeu le trimite o lucrare de amăgire, ca ei să creadă minciuni,
    12 Ca să fie osândiţi toţi cei ce n-au crezut adevărul, ci le-a plăcut nedreptatea.
    13 Iar noi, fraţilor, iubiţi de Domnul, datori suntem totdeauna să mulţumim lui Dumnezeu pentru voi, că v-a ales Dumnezeu dintru început, spre mântuire, întru sfinţirea duhului şi întru credinţa adevărului,
    14 La care v-a chemat prin Evanghelia noastră, spre dobândirea slavei Domnului nostru Iisus Hristos.
    15 Deci, dar, fraţilor, staţi neclintiţi şi ţineţi predaniile pe care le-aţi învăţat, fie prin cuvânt, fie prin epistola noastră.
    16 Însuşi Domnul nostru Iisus Hristos şi Dumnezeu Tatăl nostru, Care ne-a iubit pe noi şi ne-a dat, prin har, veşnică mângâiere şi bună nădejde,
    17 Să mângâie inimile voastre şi să vă întărească, la tot lucrul şi cuvântul bun.

  16. “Pana una-alta, catolicii jubilieaza pentru “minunea” ca un ierarh ortodox a intrat in deplina comuniune cu ei, asteptand ca aceasta “fila de istorie a Bisericii in direct” sa reprezinta primul pas crucial pentru realizarea unei noi uniatii.”

    Las’sa ‘jubileze’ pana nu mai pot! Important ca ceea ce s-a intamplat sa nu reprezinte START-ul si pentru altii! Vedeti voi? Trecutul nerezolvat ne bate mai tarziu, adica – mai pe romaneste – ‘pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti’ – luat la puricat cine/ce trecut dubios are, iar cine are inclinatii d-astea ecumeniste sa fie imbrancit jos nu numai de pe scaun ci si caterisit!
    Astept urmarea…a ceea ce va declansa aceasta apostazie si, o pozitie ferma, de neinduplecat din partea mai-marilor! De nu, vai de ei dar si de noi! ‘batut-am pastorul si s-au risipit oile’ – fiindca nu toate stiu dupa care glas sa mearga si nestiind ce fel de iarba pasc pot cadea otravite si numai e nevoie de nici-un lup ca sa le manance!

  17. – nu e minune cum cred greco-catolicii ,e posedare,lipsa de discernamant si rezultatul a ani si ani de lupta impotriva Bisericii Ortodoxe pe care ar fi trebuit sa o pastoresca spre mantuirea credinciosilor si nu spre smintirea lor:Ev.Matei,6,22-24 ,,22. Luminătorul trupului este ochiul; de va fi ochiul tău curat, tot trupul tău va fi luminat.
    23.Iar de va fi ochiul tău rău, tot trupul tău va fi întunecat. Deci, dacă lumina care e în tine este întuneric, dar întunericul cu cât mai mult!
    24.Nimeni nu poate să slujească la doi domni, căci sau pe unul îl va urî şi pe celălalt îl va iubi, sau de unul se va lipi şi pe celălalt îl va dispreţui; nu puteţi să slujiţi lui Dumnezeu şi lui mamona.

  18. Radu, nu avem motive sa sarim pe tine, si nici pe altcineva. Sa nu pui egal intre durere si “a sari cu picioarele pe cineva”…

    Cat priveste situatia oficiala si pozitia BRU, asta este o alta problema. Politicienii recurg la diverse metode cand vor sa ia o decizie dificila. Arunca un zvon sau cineva din esalonul II, III al partidului lor face o actiune de tip test. Asa s-a petrecut si acum, nu prin zvon, ci prin actiune concreta, in care sunt implicati ierarhi de varf, cat se poate de oficial si de vizibil, inclusiv cu “invitati” prestigiosi din Vatican si cu oameni politici, ca primarul Timisoarei. E un test, sa se vada cum reactioneaza “piata”. Cat de pregatita ar fi sau nu sa accepte asa ceva. Cine mai este cu Sfintii Parinti si cine nu.
    Desigur, dupa aceea, daca se constata ca exista totusi o reactie, ca inca nu a pierit de tot credinta, pot veni comunicatele oficiale, cum deja au venit, care sa ia chipurile o pozitie neutra si “echilibrata”, dar care ocoleste, bineinteles, esenta problemei. E multa strategie aici, indiferent ce parere ai avea tu personal.

    Iata, ca exemplificare, pozitia Patriarhiei:

    http://www.patriarhia.ro/Site/Stiri/2008/127.html

    PRECIZARE

    În legătură cu informaţia apărută în mass-media, potrivit căreia, duminică, 25 mai 2008, în biserica greco-catolică din Timişoara cu hramul Sfânta Maria – Regina Păcii şi a Unităţii, Înaltpreasfinţitul Nicolae, Mitropolitul Banatului, a cerut permisiunea de a se împărtăşi, facem următoarele precizări:
    Patriarhia Română nu deţine date concrete şi verificate despre eveniment. Ca atare, la proxima şedinţă a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, care va avea loc la începutul lunii iulie 2008, Înaltpreasfinţitul Mitropolit Nicolae poate fi solicitat să ofere explicaţiile cuvenite Sfântului Sinod în legătură cu subiectul în cauză. Până atunci, Arhiepiscopia Timişoarei poate oferi explicaţiile de rigoare.
    Totuşi, în principiu, Patriarhia Română precizează faptul că dialogul actual al Ortodoxiei cu Biserica Romano – Catolică, deja destul de fragil, nu poate fi ajutat, ci mai degrabă complicat prin gesturi considerate de unii „profetice”, iar de alţii problematice.
    Este de dorit să cultivăm nu miraculosul sau senzaţionalul, ci seriozitatea şi credibilitatea în relaţiile dintre Biserici aflate în dialog pentru refacerea unităţii creştine.

    BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE

    Alt link
    http://www.greco-catolica.org/a358-Patriarhia-Romana-face-precizari-in-legatura-cu-impartasania-IPS-Corneanu-in-cadrul-unei-liturghii-greco-catolice-la-Timisoara.aspx

    Este cum nu se poate mai penibila, neavenita si neortodoxa reactia. Esenta problemei nu este daca gestul lui Corneanu este echilibrat sau nu, ci daca e canonic sau nu. Asa si mass-media care manipuleaza afirma ca “Romania nu ar fi pregatita pentru homosexualitate”, cand esentialul este daca homosexualitatea este normala sau nu!
    Ce gest profetic considerat de altii? Dar Patriarhia nu stie Sfintele Canoane pe baza carora isi are existenta?! Impartasirea cu ereticii sau schismaticii este considerata apostazie si efectul este inlaturarea episcopului! La o asemenea acuzatie grava, nu se amana o cercetare pentru iulie…sa treaca timpul si sa vada Patriarhia daca are fortele necesare sa generalizeze “gestul profetic” al lui Corneanu!

  19. I-auziti aici – la ei! – pozitie ‘neutra’ (ca timp de gandire, probabil!) si foaaarte alunecoasa:

    Ca atare, la proxima şedinţă (de ce nu, imediat?) a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, care va avea loc la începutul lunii iulie 2008 (tocmai atunci?! de ce? pentru a se vedea reactii/contrareactii si a actiona in functie de ‘preferinte’ sau, pentru a se da uitarii?), Înaltpreasfinţitul Mitropolit Nicolae poate fi solicitat (mie – ‘poate’ asta imi spune mult: adica 1. ‘poate’ fi solicitat ca, doar nu dau turcii navala, nu este ceva atat de grav 2.nu este obligat – cel mult, poate fi invitat ca sa nu se supere )să ofere explicaţiile cuvenite Sfântului Sinod în legătură cu subiectul în cauză. Până atunci, Arhiepiscopia Timişoarei poate oferi explicaţiile de rigoare.(si-uite-asa, ne spalam pe maini ca Pilat din Pont)

  20. Eu zic asa… Gestul Sfintiei Sale a fost acela de a recunoaste ca in Sfanta Cuminecatura se afla Insusi Isus Cristos, Domnul nostru. A recunoaste acest lucru inseamna a recunoaste ce este comun intre cele doua Biserici. Domnul nostru Isus Cristos este UNUL singur, recunoscut de ambele Biserici in Sfanta Cuminecatura.

    E o recunoastere deschisa si dreapta!

  21. @ Mihail:

    Iti intelegem pozitia, de vreme ce esti catolic, dar n-au niciun temei dogmatic si ecleziologic afirmatiile tale. Nici macar teologii cei mai ecumenisti n-au impins lucrurile pana acolo si nu e vorba de nicio recunoastere de catre ambele “Biserici”, ci de actul individual al unei singure persoane, aflata in primul rand in neascultare si in dezbinare cu (in razvratire fata de) propria Biserica.

  22. hmmm….asa sa fie?
    Greco-catolicii se tin drept ortodocsi pentru ca au pastrat ritualul rasaritean in slujbe. In realitate, credinta lor este catolica, insa! Despre ei, Pr.Staniloae a spus: “nu poti fi ortodox pentru ca dai din maini in chip ortodox”. Chiar daca au renuntat la diferentele dogmatice, inclusiv la Filioque, nu au renuntat la primatul papal.

  23. “Biserica catolica ‘este’ totuna cu Biserica lui Hristos, desi invatatura catolica Il coboara pe Hristos la calitatea de simplu instrument al Tatalui prin care se zideste Biserica pe Sf.Ap.Petru.”

    “O forma de a lupta cu Biserica cea adevarata a lui Hristos este si efortul de a o inregimenta alaturi de altele, pe picior de egalitate toate, prin indreptatire omeneasca, nu data de Hristos. Prin mijlocirea drepturilor omului se strecoara principii seculare, potrivite unor institutii exclusiv umane, se inlatura ordinea divina”

    “Cum drepturile omului sunt de sorginte masonica si cum masoneria marturiseste singura ca tinteste distrugerea Bisericii, ecumenismul aflat in desfasurare pare a fi calea aleasa pentru atingerea acestui scop. Caci prin el se cauta nu numai punerea impreuna a tuturor credintelor, ci si ajungerea prin compromisuri reciproce la una care sa fie a tuturor oamenilor din imperiul global. Sigur ca acel amalgam nu mai este Biserica lui Hristos si astfel scopul este atins.”

  24. Ma dezamageste reactia Patriarhiei.Este diplomatica, nu in spirit ortodox.Daca ceea ce se vede pe net nu convinge, de unde strange probele?Si canoanele ce spun?Sau nu mai sunt valabile?Si de ce sa treaca atata timp?Ca sa se uite?Nu se uita.La timisoara s-au intamplat mai multe.Este dureros.

  25. “Sfintii Parinti au talcuit ca in vremea din urma se va lua Sf.Liturghie de pe pamant si atunci va fi vremea lui Antihrist. O forma de a fi luata este si schimbarea ei…Parca ti-e si frica sa te gandesti, dar exista inca de pe-acum “teologi” care ne invata ca acelasi Dumnezeu au si musulmanii si hindusii si toti oamenii. Cunfuzia intre faptul ca Dumnezeu este unul singur si afimatia ca Dumnezeu este acelasi in toate credintele este voita, are scopul de a ne manipula spre unirea cu paganii, nu numai cu crestinii neortodocsi. Si uraciunea pustiiri va ajunge sa stea unde nu se cuvine. Deci, inevitabil se va ajunge aici, caci despre aceasta ne-a vorbit chiar Hristos, Fiul lui Dumnezeu si Dumnezeu. DAr asta nu inseamna ca trebuie sa se ajunga cu aprobarea noastra, chiar cu sprijinul nostru, ci impotriva dorintei noastre. Pana autnci avem datoria de a lupta pentru apararea ortodoxiei.”

    Admin.:
    Magda, te rog sa spui si sursa citatelor

  26. “Rugaciunea pe care trebuie s-o facem pentru tot omul, din Biserica sau din afara ei, este desigur suprema forma de ecumenism si a fost dintotdeauna prezenta. Nu s-a cerut si nu ni se cere sa fim una cu ei prin credinta. Este destul ca sa ne stim una prin fire si sa ne simtim una cu ei prin pacate. Nu ne este permis nici un compromis la credinta. CEEA CE AM PRIMIT NI S-A DAT SPRE PASTRARE, NU SPRE NEGOCIERE. NU ESTE CEVA AL NOSTRU CA SA PUTEM FACE CE VREM CU EL. Principalul merit al ortodoxiei este ca a fost conservatoare. Sa nu ne pierdem acest merit”.

  27. Scuze!
    Carte se numeste “Dorite texte nedorite” – scrisa de un monah anonim (am mai citat din ea…) – Editura CORAL SANIVET – cu binecuvantarea Prea Sf.Pr.Galaction – Episcopul Alexandriei si Teleormanului.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate