Părintele Tudor Ciocan – CUVÂNT DE ACTUALITATE despre ispitirea „tehnologiei izbăvitoare”, LIBERTATEA DE OPȚIUNE versus DICTATURA ANTIHRISTICĂ și FORȚAREA VACCINĂRII. Între NOUL TURN BABEL și NOUL POTOP iminent… (AUDIO, TEXT)
Pr. Tudor Ciocan – Cuvânt la a treia zi de Crăciun, Sfântul Arhidiacon Ștefan, 27.12.2020:
„Preacucernici părinți, iubiți frați creștini,
Dăm slavă lui Dumnezeu că ne-a învrednicit să slujim și a treia zi de Crăciun, chiar și așa, afară, chiar și-n condițiile acestea ceva mai vitrege. Îmi aduc aminte de această slujire și mă gândesc ca la momente fericite de care ar trebui să ne bucurăm. Nu-i mai puțin adevărat că, după părerea mea, există o presiune care apasă peste noi, peste lumea aceasta. O presiune mai vădită decât în alți ani. Această presiune a bolii respective, a pandemiei și presiunea așa-zisă a vindecării pandemiei.
Această presiune și statul nostru la slujbă îmi aduc aminte foarte tare de potopul lui Noe. Pentru că așa stăteau înainte să vină potopul și mâncau, spunea Mântuitorul, „mâncau, se căsătoreau” și nu știau că vine peste ei potopul, stând în nesimțirea lor duhovnicească, pentru că pentru aceasta a venit potopul. Ca să curețe neamul omenesc de păcatul care intrase adânc în el. Dar nu a putut nici acest potop, nici această cale nu a fost îndeajuns pentru a curăți cu adevărat firea omenească. Și tare mi-e mie frică nu cumva noi să stăm acuma să ne rugăm, să fim mulțumiți că stăm în obiceiurile noastre de Crăciun și de fapt peste noi să vină potopul.
Nu în sensul acesta al distrugerii noastre de către Dumnezeu, pentru că Dumnezeu a făgăduit că nu se va mai întâmpla aceasta și Domnul Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos a spus, de asemenea, că nu va trece seminția aceasta, deci nu se va mai distruge vreodată omenirea așa cum a fost în vremea lui Noe, ci „potopul” adus de oameni. De oameni care sunt binevoitori, poate ne sunt binevoitori. Sigur nu sunt pe deplin conștienți de consecințele faptelor lor. Asta este cu tehnologia. Problema cu tehnologia este că este amorală. Nu neapărat imorală. Și se dă de multe ori exemplul cuțitului cu care poți să tăi pâinea sau poți să-l înjunghii pe aproapele.
În momentul în care Adam și Eva aveau făgăduința nemuririi și de fapt erau nemuritori, ce face diavolul? Îi ispitește cu cunoașterea, cu o falsă cunoaștere de fapt – că „Nu, nu veți muri”, așa cum le-a spus Dumnezeu, dar „veți fi asemenea cu Dumnezeu, cunoscând binele și răul”. Adam și Eva cunoșteau binele; punând Adam nume făpturilor și Dumnezeu a binecuvântat aceste nume, și-a arătat că judecata pe care el o avea despre făpturi corespundea desăvârșit judecății lui Dumnezeu despre făptură. Deci problema nu era că nu cunoștea. Într-adevăr, nu cunoștea răul. Nu cunoștea răul pentru că în Rai era ferit de orice rău. Și într-adevăr, într-un fel, diavolul nu l-a mințit și l-a mințit. I-a spus: „Nu! Veți cunoaște binele și răul.” Da, le-a spus într-un fel adevărul. Evident că acest adevăr ar fi vrut să nu-l cunoască și evident că le-a spus într-un fel fals. Într-un fel, nu i-a mințit. I-a mințit când le-a promis că nu vor muri. Au murit. În alt fel nu i-a mințit, pentru că au început să cunoască răul și au știut binele pe care l-au avut și l-au pierdut și au cunoscut răul în care au rămas. De asta diavolul este ambiguu. După care, omul începe – prin mila lui Dumnezeu i se croiesc haine noi, veșmânt de piele, pentru că se îmbrăcaseră în frunze de smochin – nu discutăm aici interpretarea și tâlcuirea -, după care omenirea începe să evolueze oarecum autonom.
Turnul Babel este exemplu de autonomie a oamenilor care au învățat să producă cărămizi arse și au înălțat turn „ca să ne facem nouă faimă!”, se spune în textul biblic. Încercând prin tehnologie de data aceasta – că era tehnologie antică – să ajungă în cer, în Împărăția cerurilor. Ce se întâmplă cu această tehnologie? Nemurirea ne este făgăduită și nouă acum de Dumnezeu. Știm că putem să dobândim nemurirea trecând prin moarte și știm că nemurirea cu adevărat fericită o vor dobândi cei care smerindu-se, vor primi Evanghelia și vor trăi cu Hristos, se vor strădui pe cât le este cu putință, dar în chipul cel mai sincer cu putință să fie cu Hristos [încă] din lumea aceasta. Aceia vor dobândi Împărăția Cerului, vor moșteni pământul, vor vedea pe Dumnezeu, se vor îndestula de dreptate și de iubire. Tehnologia face altceva. Îți făgăduiește toate acestea în lipsa moralității. Nu trebuie să fii moral ca să dobândești sănătatea. Nu trebuie să fii moral ca să dobândești stăpânire asupra lumii. Nu trebuie să fii moral ca să dobândești viața veșnică. Ce înseamnă moralitate? Nu doar moralitatea Vechiului Testament. Pentru noi, moralitatea nu înseamnă că nu furi și nu desfrânezi și nu dau în cap și nu mint și nu fac jurământ mincinos. Pentru noi, moralitate înseamnă să fim cu Hristos. Cu adâncul nostru să fim cu Hristos. În fibra noastră să fim cu Hristos, așa cum spune Sfântul Apostol Pavel, că Duhul, și prin Duhul și Hristos este acolo, în noi, acolo unde se îmbină oasele, și mai adânc decât atâta. De aceea, în momentul în care o tehnologie vine acum și ne făgăduiește o sănătate pentru o boală pe care nu putem s-o negăm, dar a cărei greutate putem s-o vedem fiecare dintre noi, și ne făgăduiește că în acest fel, aplicând tehnologia aceasta vom dobândi însănătoșirea, am mari îndoieli. Pentru că merge pe aceeași schemă, ca a turnului Babel.
Se mai întâmplă ceva. În momentul în care – și am mai spus aceasta – boala aceasta este, nu poate nimeni s-o nege – în momentul în care este exacerbată gravitatea ei și ne este indusă frica în mod sistematic, și în ciuda a ceea ce vedem cu ochii noștri, în momentul acela am și mai puțină încredere în cei care ne asigură că vom fi sănătoși după aceasta. Pentru că nu mi-au dat dovadă de-a lungul timpului, de când a început această boală, nu mi-au dat prea multă dovadă că merită să am încredere în ei, că sunt responsabili cu adevărat pentru sufletele noastre și pentru trupurile noastre. Că au o percepție prin care să reflecte [realitatea] și care să mă convingă, nu să mă forțeze să fac ceva.
Și am mai spus: dictatura antihristică și orice dictatură te forțează să faci răul. Pentru că binele nu trebuie să ni se impună cu forța. Așa a fost și dictatura comunistă. Binele nu trebuia impus cu forța. Dacă ceva este bine, fiecare dintre noi simți lucrul acesta și vom face binele respectiv. Unii îl vor face, alții nu.
Pe de altă parte, iarăși, și vedem aceasta și se va vedea cu ochiul liber de-acum încolo, cei care sunt mai degrabă reținuți în ceea ce înseamnă astăzi actele acestea tehnologice prin care să ne dobândim sănătatea și spun: „eu nu prea vreau, că suntem liberi, așa ni s-a spus, suntem doar voluntari, doar cei care vor dori vor primi această… izbăvire”, spre deosebire de cei printre care și eu m-aș număra, printre cei care nu-și doresc această „izbăvire”, și-mi asum lucrul acesta, eu nu cer celorlalți… Dacă unul crede că el așa se „izbăvește”, să se ducă să-și facă vaccinul. Să se ducă acolo să-și poarte tot ce se cere de către autoritățile „supreme și infailibile” ale lumii acesteia. Suntem liberi. Noi, ca și creștini, respectăm libertatea celorlalți, libertatea de opțiune, libertatea de alegere. N-avem voie în fond, ca și creștini, să-i obligăm pe ceilalți să creadă ceea ce credem noi. Putem să încercăm să-i convingem. Când sunt copiii noștri, într-adevăr, avem un anumit discurs. Când sunt mai mari deja, e un dialog și ne rugăm lui Dumnezeu ca să-i lumineze pe toți, astfel încât din proprie voință să împlinească tot ceea ce este necesar pentru ca să se bucure de prezența lui Hristos în viața lor. În timp ce ceilalți, care nu văd izbăvirea decât prin vaccin, vor vrea să ne forțeze pe noi, restul, să ne vaccinăm. Pentru că, încă o dată, Antihristul e dictator și nu suportă libertatea. Și vor fi evident, că am văzut deja, mijloacele mediatice și politice de a ne presa să vrem să facem, și vor fi [condiționările] acestea sociale foarte mari: „Cum?! Din cauza ta că ești tu încăpățânat și radical și fundamentalist să mă îmbolnăvesc eu sau să moara mama mea sau copilul meu??” Fă-ți tu! Eu spun că fiecare trebuie să răspundă de trupul său. Dar așa va funcționa, din păcate.
Ce legătura are cu Sfântul Ștefan? Evident că și Sfântul Ștefan s-a luptat să-L mărturisească pe Hristos. Și, încă o dată, și foarte important lucrul acesta, deși a strigat la aceștia, la mai-marii Templului și la cei care l-au condamnat: „Voi, cei netăiați împrejur la inimă și la urechi!”, deci i-a certat rău de tot, nu a luat pietrele cu care era atunci lapidat și să se apuce să le arunce către ceilalți. Nici creștinii, deși erau o comunitate puternică deja, câteva mii de oameni sunt deja mulți și erau uniți, erau într-un duh și într-un cuget, nu s-au organizat într-o armată cu care să-l apere, să-l scoată pe Sfântul Ștefan de-acolo. Iar Sfântul Apostol Petru, când a ieșit din închisoare, a ieșit în chip minunat, prin lucrarea îngerilor.
De asemenea, să fim cu luare-aminte la un alt cuvânt pe care mai-marii iudeilor de-atunci l-au spus Sfântului Petru și Sfântului Ioan, Apostolul și Evanghelistul, să nu mai vorbească despre Hristos. Și aceștia au spus că se cuvine a asculta mai mult de Dumnezeu decât de oameni.
Și mă voi întoarce la un alt cuvânt, de data aceasta din Vechiul Testament, dar la un sfânt la care avem cu toții mare dragoste, Sfântul Prooroc Ilie: „Dacă Domn este Dumnezeu, închinați-vă Lui. Dacă Baal este Dumnezeu, atunci închinați-vă lui.” Dar nu le amestecați pe una cu alta.
Ceea ce-mi doresc cu adevărat este cumva să fim în Arca lui Noe. Nu să fim înșelați spre a rămâne afară. Pentru că va fi aici un moment – și va fi nu un moment, vor fi probabil luni de zile, poate ani, dar [sigur] luni – în care vom fi presați, fiecare dintre noi – cum am spus ieri, prin modul cum suntem integrați în societate, acolo este slăbiciunea fiecăruia dintre noi – vom fi presați să ne schimbăm opțiunea în caz că nu vrem să facem ceea ce mai-marii ne sugerează deocamdată să facem. Era o vorbă foarte cunoscută (în comunismul stalinist): „Dacă nu știi, te învăț, dacă nu poți, te ajut, dacă nu vrei, te forțez.” Suntem în faza în care ni se spune că nu știm despre ce este vorba. Ba știm despre ce e vorba. Deci suntem în faza în care suntem învățați. Apoi, va fi faza în care vom fi ajutați. După care va veni, foarte probabil, [faza în care vom fi forțați], dacă Dumnezeu nu intervine cumva, și mă rog lui Dumnezeu pentru aceasta. Așa cum ne-a ajutat să ne ținem slujbele, așa, în curtea bisericii, la distanță, dar să nu fie peste noi -20°C, să putem să ducem toate slujbele, mă rog lui Dumnezeu ca El să pună capăt deja vizibilei prigoane! AMIN!
Legaturi:
***
DESPRE CADEREA BABILONULUI SI FALSELE MINUNI ALE LUI ANTIHRIST. Cum sa ne ferim de inselare?
SFANTUL IUSTIN POPOVICI: “Trebuie sa ascultam de Dumnezeu mai mult decat de oameni!”
***
Un cuvant plin de putere al PS Damaschin tinut la Manastirea Putna. Ne atinge sufletele, dar ii atinge si pe cei de la conducere, asa cum ii sta bine unui ahiereu care apara credinta si indruma turma prigonita. Vrednic este!
Citez: “Cand Dumnezeul meu este batjocorit eu nu pot sa tac”. Sa dea bunul Dumnezeu sa avem cat mai multi arhierei cu atitudine care sa ne arate cum sa reactionam in fata prigonitorilor.
https://www.ortodoxradio.ro/webcast/predici/Putna/2020/predica_2020.12.27-Sf._Arhid._Stefan_PS_Damaschin.mp3
Va urez “La multi ani, intru mantuire!”, putere si ocrotire de la Maica Domnului si intelepciunea de a trece
prin aceste vremuri adunand comoara pentru suflet.
@ Dorina:
Pai nu l-ati vazut si la noi cuvantul? 🙂 Nu e chiar de marturisire,sa fim totusi realisti, dar macar e un pic mai incurajator decat atitudinea din aceste luni de mascare… http://www.cuvantul-ortodox.ro/dumnezeu-deranjeaza-fiindca-vadeste-cine-suntem-fuga-in-egipt-sfantul-arhidiacon-stefan-ps-damaschin-dorneanul-predica-putna-video-intelepciune-demnitate-in-fata-potrivnicilor-grija-la-viata-noastra/
Doamne, ajuta si miluieste! Multumim!
Slava Domnului pentru ciocanarii pietrei inimilor noastre!Sa-i inmulteasca si sa-i invredniceasca pe pietrari,pe ziditori si pastorii cei buni!