Părintele Tudor Ciocan despre REAUA-CREDINȚĂ A AUTORITĂȚILOR care au oprit accesul la moaștele Cuvioasei Parascheva: “TRUPUL SFINTEI ESTE ÎNCONJURAT CU PAZĂ. Am ajuns să fim vrăjmășiți de propriii noștri conducători. Pentru binele nostru! Am mai auzit placa asta! În ‘47, atunci a venit cu tancurile rusești” (AUDIO, TEXT)

14-10-2020 Sublinieri

 

Pr. Tudor Ciocan – Cuvânt la Pilda semănătorului, 11 oct. 2020:

„Prea-cucernici părinți și iubiți frați creștini,

Poate ați sesizat sau nu, am cântat și Troparul Sfintei Preacuvioasei Maicii noastre Parascheva acuma, deși nu este încă prăznuirea ei – miercuri va fi prăznuirea ei – și deși nu este hramul nostru. Dar într-un fel, este un praznic al întregii creștinătăți răsăritene și în mod sigur al întregului nostru popor. În mod sigur, este Sfânta cea mai cinstită de poporul nostru. De aceea, în momentul în care, din motive care nu țin de voința noastră și de libertatea noastră, nu putem ajunge acolo, la ea, înseamnă că ceva nu e bine.

Iarăși, poate ați sesizat, cei care veniți de mai multă vreme la biserică, faptul că la cântările calofonice din timpul Împărtășaniei preoților, cât aranjăm noi acolo Sfintele, am rugat pe cântăreți să cânte din cântările Postului Mare. Pentru că eu așa mă simt acuma, oarecum ca-n Săptămâna cea Mare în care Mântuitorul era trădat, batjocorit și omorât pe Cruce. În Săptămâna Mare, pentru că nu putem să ajungem la Sfânta, și nu pentru că nu vrem, ci pentru că nu suntem lăsați să ajungem. E o foarte mare diferență între faptul că ne putem închina ei și aici, așa este, oriunde cinstim icoana, oriunde slujim Acatistul sau Paraclisul, oriunde suntem cu gândul la ea și cerem mijlocirea ei, este și ea și ne ajută, și așa este, dar nu este voie ca cineva să ne interzică să mergem acolo, dacă vrem. Ori suntem într-o țară liberă și într-o lume liberă, ori nu.

Știu, se spune că libertatea mea se întinde până acolo unde-i fac rău aproapelui. Dar răul acesta nu este un rău dovedit, nu este un rău pe care să-l vedem, nu omorâm aproapele; [că] îl infectăm, mă îndoiesc foarte tare. Dacă existăm, oricare dintre noi suntem un pericol prin însăși existența noastră pentru aproapele. Întotdeauna a fost așa de la păcatul strămoșesc încoace. Fiecare dintre noi, în momentul în care existăm doar, și mama pentru prunc, și pruncul pentru mamă. Și-atuncea ce să facem, să nu existăm?! Să ne protejăm, se spune! Ne protejăm cât și cum? Purtăm măști, se spune. Cât de eficiente sunt? Până la urmă, revin cu aceeași întrebare obsesivă: cât de mulți morți ați cunoscut dumneavoastră de la începutul pandemiei până acum? Nu ce ați văzut la televizor, care manipulează, nu ce ați văzut pe net, care manipulează! Voi spune pe față: MANIPULEAZĂ! Câți ați văzut sau cât ați auzit cu ochii [și cu urechile] dumneavoastră? Văd tot timpul imagini la televizor de la spitalul Covid de lângă noi. Nu știu de când sunt luate imaginile, dar nu corespund: corturi, oameni, agitații. Vedeți, e spitalul lângă noi, corturi, oameni agitații? Unde?!

Ce se urmărește, iarăși? Dacă ascultați Troparul, aicea s-a potrivit bine – a dat Doamne-Doamne, n-am căutat noi, ci așa a fost, Troparul Învierii de astăzi. Trupul lui Hristos a fost pus în mormânt și a fost păzit acolo cu strajă, ca nu cumva credincioșii, apostolii, ucenicii Lui, să vină să-L ia. Dar ucenicii erau înfricoșați de frica mai-marilor iudeilor și romanilor. Și așa se întâmplă și acuma. Este trupul Sfintei înconjurat cu pază, nu cumva să ne apropiem de el. Înțeleg că cei care ne conduc sunt în raport cu noi cum au fost cei care conduceau poporul iudeu în raport cu ucenicii. Altfel spus, se opun nouă. Deliberat și conștient. Și, dacă de la început am spus că mi se pare nepotrivit pentru această viroză să citim rugăciunile care se citesc pentru ciumă, pentru că n-are aceeași mortalitate și nici măcar aceeași contagiozitate, se vădește că mai bine ar fi fost să citim pentru ca Dumnezeu să ne slobozească de vrăjmași. C-am ajuns să fim vrăjmășiți de propriii noștri conducători. Pentru binele nostru! Am mai auzit placa asta! În ‘47: „Pentru binele poporului; noi știm mai bine ce-i bine pentru popor.” Am mai auzit-o. A venit cu tancurile rusești. Acuma nu cu tancurile rusești, ci pe altă cale. Tot din afară.

Ne este drag să fim afară, știți foarte bine că suntem iubitori de străini. Chiar suntem iubitori de străini, că nu mai știu în ce altă țară ar putea fi ales primar un cetățean străin într-un oraș important, sau președinte sau prim-ministru să nu fie de naționalitate română. Dar de-aicea până la a mă înstrăina de credința mea, de credința noastră, cea care ne-a ținut de-a lungul timpului… Pentru că la Sfânta și acuma se vede că suntem UN popor. Altfel, am fost tare împărțiți. Asta este una dintre tarele noastre fundamentale ca popor. Dezbinați, dezbinați, dezbinați! Ardeleni, bănățeni, moldoveni, bucovineni, munteni, dobrogeni, olteni, dezbinați! Fiecare considerându-se mai presus de ceilalți și fiecare disprețuindu-i pe ceilalți într-un fel sau altul. Că unii sunt regățeni, că alții sunt mai cu moț. Și atunci, ce ne-a adunat pe noi de-a lungul timpului? Strict Biserica! Strict Biserica ortodoxă ne-a adunat într-adevăr! Și asta a făcut-o Sfânta și acuma. O face. Adună oameni acolo din toată țara. Și stau unii lângă alții, moldoveni cu maramureșeni, vin din Ardeal, venim și noi de-aici, din Muntenia, vin și din Oltenia, nu mai spun că vin și din alte țări într-adevăr.

În momentul în care se interzice, din diferite motive, tare superficiale și tare îndoielnice, accesul la Sfânta, se atentează la această unitate a noastră ca popor, unitatea noastră spirituală. Bineînțeles că putem face „city break”, cum se spune, în Iași, la mall-ul din Iași. Nu se supără nimeni. Ne putem sui în autocare să mergem până la Suceava. Nu se supără nimeni. Se supără cineva pentru că mergeau creștinii la Sfânta. Bineînțeles că se dă exemplu de alt pelerinaj, romano-catolic din Transilvania. Nu știu cum s-a desfășurat sau poate nu s-a desfășurat. Ei au altă organizare, altă sensibilitate. Nu mă compar cu ei. Nu vreau să mă compar cu ei. Nu sunt romano-catolic, sunt ortodox. Sunt creștin ortodox și român. Ce frumos, ce grozavi sunt ei, ce extraordinari sunt ei, ce frumos stau aliniați! Uite ce frumos stați aliniați aici! Sunt absolut convins că și la Iași se putea face asta. Pentru că știu foarte bine că noi, ca și creștini, ortodocși și practicanți, ascultăm și stăm ascultători. Că poporul e „anarhist”, în general, că și noi, în general suntem [dezordonați], dar atunci când ni se cere de către preot, de către episcop, de către mai-marii noștri bisericești să facem ceva, facem, dacă înțelegem că ne este de folos, mult mai mult decât ceilalți. Pentru că am această conștiință a prezenței lui Dumnezeu și a faptului că noi stăm în fața lui Dumnezeu când facem ceva. Nu mă tem de om, dar mi-e să nu-l supăr pe Dumnezeu. Și nu mi-e frică de mânia lui Dumnezeu, pentru că sunt creștin și-l am pe Hristos, Dumnezeu-Fiul întrupat între mine și o mânie potențială a Tatălui. Nu mi-a frică de asta. Mi-e frică să nu mă îndepărtez EU, prin păcatele mele și neascultarea mea, de Dumnezeu. De aceea sunt convins că acolo lucrurile puteau să se desfășoare foarte bine. Și dacă nu s-au desfășurat, și dacă n-au fost lăsați să se desfășoare, este evidentă rea-voință!

Ne-a rugat Înaltul Preasfințitul Teofan în mod public să slujim Sfânta Liturghie până atunci, zi de zi. Să ajunăm, dacă putem, cine poate. Să ne rugăm, să postim măcar. Cine poate. Să citim Acatistul, Paraclisul Sfintei până atunci, zi de zi. Vom face și noi Sfânta Liturghie și mâine, și poimâine dimineață. Și la casele dumneavoastră vă rog să cinstiți în mod special zilele astea pe Sfânta. Pentru că în momentul în care o cinstim, îi cerem de fapt, și ne arătăm dragostea pentru ea, îi cerem mai mult mijlocirea.

Cum spunea un alt episcop de la care am auzit zilele astea, „boala aceasta” – el o considera grea, eu n-o consider grea, îmi pare rău, nu pot s-o consider grea, atât de grea cât ni se spune că este. Da, este, da, au murit și oameni, au mai murit și de alte boli, nu este mai grea decât o altă gripă. Spunea acest episcop, pe de-o parte ne povestea cât de grea este și ce important este să purtăm măști, să avem distanțare, și pe de altă parte, tot el povestea despre cineva pe care l-a cunoscut direct, care a purtat mască cu soția, cu distanțare, s-a spălat pe mâini, a împlinit toate regulile acestea așa-zise, și a murit în spital. Dumnezeu să înțeleagă! Dar ceea ce mă interesa din ceea ce spunea până la urmă episcopul respectiv, arhiereul respectiv, a fost că o astfel de boală numai Dumnezeu poate s-o oprească. Da, așa este. Dumnezeu poate s-o oprească. Dumnezeu a oprit El ciuma în vremea lui David! Pentru că atunci când spunem rugăciunea aceasta pe care o facem acuma, rugăciunea despre boală, cum a oprit molimele în timpul lui David, era vorba de ciumă, nu era vorba de guturai. Și mureau pe capete. Și se vedeau. Dar Dumnezeu poate să oprească și să-i lumineze pe mai-marii noștri – nu bisericești, că aceștia, slavă Domnului, acum sunt așezați și simțim cu adevărat că sunt părinți ai turmei – ci pe mai-marii noștri lumești care au ajuns să se creadă atotputernici peste sufletele noastre. Și au ajuns să se creadă atotștiutori. Ca și cum ar fi monopolizat știința, înțelegerea, înțelepciunea. Ca și cum noi nu gândim. Între cei care sunt la putere, în conducerea Statului român sunt numai oamenii cei mai inteligenți din țara aceasta. Ceilalți, noi, restul, suntem niște proști, niște analfabeți, niște neghiobi! Nu înțelegem ce se întâmplă. În timp ce acolo sunt mulți potențiali laureați ai premiului Nobel. 🙂 Ăștia sunt șefii! I-am ales. Ne-au fost dați. Și una, și alta. Dar nu voi accepta, poate să fie triplu laureat al premiului Nobel, nu voi accepta niciodată să se așeze între mine și Hristos și între mine și sfinți! Oricât de deștept ar fi! Cu atât mai mult dacă am mari îndoieli cu privire la capacitățile intelectuale ale lor și clar observ reaua-credință. Oricine ar fi, nu are voie să ne despartă de Hristos. Oricine ar fi, nu are voie să ne despartă de sfinții lui Hristos. „Dacă înger din cer ar aduce altă Evanghelie, să fie anatema”, spune Sfântul Apostol Pavel.

Să ne rugăm, deci și să vedem ce se mai întâmplă. Dar să ne rugăm și să fim înțelepți. Să fim înțelepți cu înțelepciunea duhovnicească. Să ne rugăm, pentru că nu se vor lăsa batjocoriți sfinții, după cum nu se lasă batjocorit Hristos. Și pentru că noi, câți suntem ortodocși practicanți din țara asta, 25%, o statistică foarte bună, și nu-i românească, nu-i de-a noastră, a Bisericii, e făcută de un institut de unde ne vine lumina, american, laic. Probabil că 25% trebuie combătuți! Acești 25%  avem datoria să ne rugăm pentru toți ceilalți și e bine ca rugăciune aceasta a noastră să fie împreună cu a sfinților. Și așa cum sfinții nu se lasă batjocoriți, nici noi să nu ne lăsăm batjocoriți.

Ce vom face mai departe, nu știu să vă spun. Asta știu că pot face în mod sigur: Liturghie, rugăciune, post, ajunare. Cine poate. Dar fiecare dintre noi, într-un fel sau altul, să facem lucrul acesta. Atunci vom fi pământul cel bun, atunci vom da rodul cel bun. În rest, într-adevăr, sămânța Evangheliei a căzut pe pământul acesta și rodește, chiar dacă unii încearcă să o piardă. Chiar dacă unii încearcă să arunce cu neghină, chiar dacă unii încearcă să ne facă să fim loc pietros, chiar dacă unii sunt ca păsările rele care vin și mănâncă sămânța cea bună. Atâta vreme cât vom sta în credința adevărată, atâta vreme cât vom fi împreună în Sfânta Biserică, uniți în Sfânta Biserică, uniți prin credința noastră  în Iisus Hristos și prin dragostea noastră pentru Sfânta noastră Biserică, nimeni și nimic nu ne va putea despărți de Hristos. AMIN!”

 

Legaturi:

Care sunt SEMNIFICAȚIILE ATACULUI asupra Sărbătorii SFINTEI PARASCHEVA? “Vă lovim în reperele voastre identitare, care v-au ajutat să rezistați de-a lungul secolelor!” – ÎNTREBĂRI IMPORTANTE CARE TREBUIE SĂ DEA DE GÂNDIT ORICĂRUI OM ONEST

URÂCIUNEA PUSTIIRII batjocorește sfinții și locurile sfinte. PACTUL SATANIC AL CREDINȚEI: “Pe ei nu-i interesează măsurile ştiințifice de protecție, ci exclusiv SĂ CREDEM în COVID, aşa cum l-a “hărăzit Marele Arhitect”. Problema este deci una de credință, nu de ştiință, iar târgul diavolesc se propune pe fondul FRICII”

PS MACARIE: “Într-un mod profund nedrept, autorităţile AU INTERZIS PELERINAJUL LA MOAȘTELE SFINTEI PARASCHEVA fără a ne arăta cu ce este mai riscant pelerinajul decât alegerile”/ ÎPS TEODOSIE: “Cu credință și cu rugăciune vom birui boala mai mult decât cu restricțiile” (VIDEO, TEXT)

Reacții față de interzicerea pelerinajului la Sfânta Parascheva. PS MACARIE DRĂGOI denunță „SECHESTRAREA” abuzivă a sfintelor moaște ale Cuvioasei. „Boala nu se combate cu metode polițienești”/ IPS TEODOSIE: „Cel mai mare pelerinaj este CONFISCAT de cei fără de credință”. Așa-zisele rigori sanitare – doar un pretext (Video)/ PS IOACHIM: „În timpul comunismului nu s-a întâmplat niciodată așa ceva”

PS IGNATIE sarcastic despre apostolii lockdown-ului: „virusul stă mai abitir după colţul tuturor bisericilor”. Arhiereul atrage atenția asupra tentativei de SUPRIMARE a Bisericii din spațiul public și a actului religios

“Durere adăugată la durere” – Mesajul IPS TEOFAN despre blocarea abuziva a pelerinajului de Sfânta Parascheva: TOTUL ARE O LIMITĂ peste dacă se trece, nu e bine pentru nimeni. CHEMARE LA POCĂINȚĂ ȘI POST ASPRU

Reacția Patriarhiei față de noile restricții: MĂSURILE SĂ NU CONDUCĂ LA AFECTAREA LIBERTĂȚILOR RELIGIOASE/ Cătălin Raiu, expert OSCE: ”adresa din cartea de identitate NU poate fi un motiv pentru INTERZICEREA EXERCITĂRII LIBERTĂȚII RELIGIOASE și în cazul acesta chiar și al libertății de mișcare”

UPDATE: Arafat respinge posibilitatea revenirii/ PATRIARHUL DANIEL ia poziție față de interzicerea pelerinajului la Sfânta Parascheva: O MĂSURĂ DISPROPORȚIONATĂ ȘI DISCRIMINATORIE. Întâistătătorul BOR cere REVENIREA asupra deciziei

 

***

Parintele Tudor Ciocan despre PERSECUTIA MASCATA A BISERICII IN NUMELE UNUI “INTERES SUPERIOR”, riscul dependentelor si al expunerii la informatii manipulatoare si LUPTA PENTRU APARAREA LIBERTATII SI A CREDINTEI IN DUMNEZEUL ADEVARAT: “Oricând ni se poate spune că noi suntem de vină pentru tot… Să țin cu dinții de Hristos, de Biserică, să țin cu dinții de libertatea mea, în primul rând cea interioară”

IMPARATUL E GOL! Dar facem ascultare de mai-marii Bisericii. Pana la ce LIMITA? Credinciosii si SISTEMUL IMUNITAR – intre (NE)INCREDEREA IN PURTAREA DE GRIJA A LUI DUMNEZEU si EXCESUL DE PROTECTIE, cu sila, din partea Statului care se vrea dumnezeu (PR. TUDOR CIOCAN – PREDICI AUDIO + TEXT)

Pr. TUDOR CIOCAN despre STRATEGIILE ANTIHRISTICE DE RUPERE A CRESTINILOR INTRE EI, DE BISERICA SI DE DUMNEZEU in vremurile noilor forme ale “luptei de clasa”. ISPITA GRIJII EXCESIVE PENTRU SANATATE si a exacerbarii FRICII DE IMBOLNAVIRE (audio, text)

Cuvant despre ABUZUL DE PUTERE al Statului, NEVOIA DE DISCERNAMANT in urmarea regulilor si despre folosirea PERFIDA a notiunii de “ASIMPTOMATIC” in naratiunea oficiala a Covid-ului, pentru a legitima INROBIREA si a raspandi o SUSPICIUNE GENERALIZATA, care “ne face din oameni neoameni” (AUDIO, TEXT)

Parintele Tudor Ciocan despre “ZEUL COVID” si NOUA RELIGIE MINCINOASA care cauta castigarea sufletelor noastre, prin FRICA si SILNICIE (audio, text)

Predică trezitoare despre LUPTA VICLEANĂ DE A FI DESPĂRTIȚI DE DUMNEZEU, DE A NE LEPĂDA DE HRISTOS, ca să rămânem sănătoși în această lume și despre SISTEMATICA ÎNFRICOȘARE practicată de către mai-marii lumii, care are ca scop “ÎNCHIRCIREA SUFLETELOR și ÎNDOBITOCIREA NOASTRĂ, transformarea noastră în animale speriate”

Statul vrea neaparat sa si CREDEM, nu doar sa respectam regulile. SUPRAVIETUIRE CU ORICE PRET?


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Hrana duhului / PREDICI SI CUVINTE DE FOLOS, Pandemia noului coronavirus, Preot Tudor Ciocan, Prigoana impotriva crestinilor, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

3 Commentarii la “Părintele Tudor Ciocan despre REAUA-CREDINȚĂ A AUTORITĂȚILOR care au oprit accesul la moaștele Cuvioasei Parascheva: “TRUPUL SFINTEI ESTE ÎNCONJURAT CU PAZĂ. Am ajuns să fim vrăjmășiți de propriii noștri conducători. Pentru binele nostru! Am mai auzit placa asta! În ‘47, atunci a venit cu tancurile rusești” (AUDIO, TEXT)

  1. Pingback: IPS CALINIC, Arhiepiscopul Sucevei – cuvinte grele despre PRIGONIREA SĂRBĂTORII CUVIOASEI PARASCHEVA DE LA IAȘI: “Ne-au lăsat fără slujba de Înviere, trebuie să ne lase şi fără cea de Crăciun! Fiecare perioadă îşi are Diocleţie
  2. Pingback: PS IUSTIN, Episcopul Maramureșului și PS IGNATIE, Episcopul Hușilor - atitudini dure despre ACTUL ABUZIV AL "IZOLARII LA DOMICILIU" AL SFINTEI PARASCHEVA. "Iaşiul a devenit pentru câteva zile un adevărat pustiu al Carantaniei, unde Is
  3. Pingback: PS IUSTIN, Episcopul Maramureșului și PS IGNATIE, Episcopul Hușilor - atitudini dure față de ACTUL ABUZIV AL "IZOLĂRII LA DOMICILIU" AL SFINTEI PARASCHEVA. "Iaşiul a devenit pentru câteva zile un adevărat pustiu al Carantaniei, und
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate