“STEREOTIPUL DE GEN” DE TIP TRADITIONAL din publicitate – interzis prin lege!

21-10-2013 2 minute Sublinieri

img_1215-640x480

 O asemenea imagine e un stereotip ne-traditional, prin urmare nu face obiectul acestei legi facute de oameni destepti care nu mai vor sa lase reprezentarea femeilor in publicitate in rolurile “precrise” de mame si sotii. 

Senatul a adoptat tacit, luni, o propunere legislativă prin care sunt interzise “hărţuirea de gen”, “hărţuirea morală” şi folosirea în producţiile de publicitate a “stereotipurilor de gen”.

Propunerea legislativă, iniţiată de mai mulţi parlamentari PSD, PNL şi PC, propune modificarea Legii 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi barbaţi.

Potrivit proiectului, prin “hărţuire de gen” se înţelege situaţia în care se manifestă un comportament nedorit, legat de apartenenţa de gen a unei persoane, care, prin gravitate sau caracterul repetitiv ori sistematic, are ca obiect sau ca efect lezarea demnităţii şi a integrităţii persoanei în cauză şi crearea unui mediu de intimidare, ostil, degradant, umilitor sau ofensator. În textul legii se precizează că hărţuirea de gen poate fi sexuală sau morală.

Iniţiatorii definesc “hărţuirea sexuală”, interzisă prin lege, ca fiind situaţia în care comportamentul nedorit, exprimat fizic, verbal sau nonverbal, are conotaţie sexuală.

Legislaţia în vigoare prevede că prin harţuire sexuală se înţelege orice formă de comportament în legătură cu sexul, despre care cel care se face vinovat ştie că afectează demnitatea persoanelor, dacă acest comportament este refuzat şi reprezintă motivaţia pentru o decizie care afectează acele persoane.

Proiectul adoptat tacit de Senat mai stabileşte că prin “hărţuire morală” se înţelege “situaţia în care comportamentul care are drept efect lezarea demnităţii şi integrităţii persoanei în cauză şi crearea unui mediu de intimidare, ostil, degradant, umilitor sau ofensator este motivat de apartenenţa persoanei hărţuite la genul considerat inferior”.

Prin iniţiativa legislativă sunt adăugate noi domenii în care este obligatorie aplicarea măsurilor pentru realizarea şi garantarea egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi şi pentru eliminarea tuturor formelor de discriminare bazate pe apartenenţa de gen: mass media şi publicitate, politică, participare la decizie, furnizare şi acces la bunuri şi servicii.

În capitolul “Egalitatea de şanse şi de tratament în domeniul mass media şi publicitate”, nou introdus, se arată informaţiile distribuite prin mass media trebuie să respecte egalitatea de şanse şi tratament între femei şi bărbaţi şi nu vor conţine, promova sau provoca nicio formă de discriminare de gen.

Prin proiect se interzice firmelor de publicitate să utilizeze stereotipurile de gen în producţiile de publicitate.

Potrivit iniţiativei legislative, prin “stereotipuri de gen se înţelege situaţia în care bărbaţii şi femeile sunt prezentaţi în rolurile lor tradiţionale conferite de societate, atribuite acestora în virtutea caracteristicilor şi apartenenenţei lor de gen ca urmare a persistenţei unor opinii, percepţii, prejudecăţi, credinţe generalizate despre rolurile femeilor şi ale bărbaţilor.

Proiectul de act normativ interzice publicitatea care prejudiciază, în baza apartenenţei de gen, respectul pentru demnitatea umană, aducând atingere imaginii unei persoane sau categorii de persoane în viaţa publică sau particulară.

Este interzisă, de asemenea, utilizarea în publicitate a situaţiilor în care persoanele, indiferent de apartenenţa de gen, sunt prezentate în situaţii degradante, umilitoare şi cu caracter sexist sau pornografic.

În forma care a trecut de Senat, cea propusă de iniţiatori, se precizează că este interzis să i se solicite unui candidat, în vederea angajării, să prezinte informaţii cu privire la starea civilă sau familială ori planul de viitor personal al acestuia.

Proiectul mai prevede înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Drepturile Femeilor şi Egalitate de Şanse între Femei şi Bărbaţi, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, aflat în coordonarea prim-ministrului, prin Cancelaria acestuia, care asigură “integrarea activă a perspectivei de gen în toate politicile şi programele naţionale”.

Senatul este prima Cameră sesizată în cazul acestei iniţiative legislative.

Nota noastra:

 Ce aberant! Sa intelegem ca o reclama pentru mame este interzisa pentru ca statutul de mama e unul traditional precris de societate, de exemplu? Sau cel de sotie? Cine si cum defineste ce este stereotip de gen?! Oare stereotipiile de gen NEtraditionale (femeia ca obiect sexual), folosite din plin in reclame, sunt binevenite?


Categorii

1. DIVERSE, Corectitudine politica/ Marxism cultural, Ideologia genului, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor

Etichete (taguri)

, , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

8 Commentarii la ““STEREOTIPUL DE GEN” DE TIP TRADITIONAL din publicitate – interzis prin lege!

  1. Astia nu au ce face! Pe spinarea noastra!

  2. Astfel de legi nu apar din senin pentru că ”nu au ce face” ci sunt atent introduse, la momentul potrivit, după modelul occidental, integrându-se unitar în politica de deconstrucție socială a națiunilor. Dar pentru că fiecare națiune este mai mult sau mai puțin avansată în acest program de satanizare generală, legile, uneori, apar pe alocuri cu întârziere în funcție de rezistența societății. Acest proces este turat la maxim dar, vorba domnului Ponta: ”societatea românească nu este pregătită” încă să accepte… Suntem ”primitivi” și suntem mulți… sau poate mă înșel.

    Se urmărește destructurarea modelului tradițional, în toate aspectele vieții sociale, și remodelarea mentalului colectiv spre o acceptare totală a unei noi gândiri – omul nou. Roadele acestei inginerii sociale sunt astăzi vizibile la noua generație mai ales, din marile orașe, ruptă aproape total de tradiții și istorie și care a îmbrățișat fără să clipească ”stilul” de viață occidental.

    În acest context trebuie văzut și atacul asupra țăranilor și vieții sătești prezentate în general la modul disprețuitor – oameni fără carte, incapabili să înțeleagă interesele superioare ale societății cu un mod de viață depășit de istorie, un obstacol în calea progresului.

  3. Propunerea legislativă, iniţiată de mai mulţi parlamentari PSD, PNL şi PC, propune modificarea Legii 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi barbaţi.

    Intr-adevar, era o urgenta ce trebuia rezolvata musai. Orice altceva poate astepta. Poporul roman a identificat aceasta “problema” iar reprezentatii s-au ocupat de ea.

    Noroc de acesti oameni luminati din : PSD, PNL şi PC ce stiu sa prioritizeze problemele.

    … sper ca se simte sarcasmul.

  4. Ce-i drept, aici e vorba de “finete in viclenie”, chestiunea e prea fina ca sa o priceapa dregatorii necredinciosi.

    Legiferarea “amestecusului” (apud Parintele Proclu) unor notiuni mai mult sau mai putin abstracte si “corecte” (fata de cine anume?…) ca “hartuire de gen”, “hartuire morala”, “hartuire sexuala”, “stereotipuri de gen”, “egalitate de sanse si tratament” serveste cu prisosinta (si) agendei grupurilor LGBT.

  5. Corneliu Z Codreanu a zis/profetit ca daca intra bolsevicii in tara n-o sa plece pana nu ne satanizeaza. Sa ne ajute Bunul Dumnezeu sa ne pocaim ca ninivitenii si sa schimbe aceasta soarta.

  6. @Unul:

    Bolsevicii la care se referea CZC au plecat demult, iar astia noi vin din zona opusa celei vizate de el atunci. Inclusiv din Germania.

  7. @admin

    Bine era de plecau ei singuri de la ” ciolan”… Acum sant copiii lor la “ciolan” si nu vor sa-i dea drumul, pana mai e carne pe os. Acum vin si din “zona opusa” dar tot rudele lui Itzic si Strul sant.
    Numai Bunul Dumnezeu ne mai poate scapa.

  8. @Unul:

    Pana la “Itzic si Strul” ne mananca si ne vand cu fulgi cu tot ai nostri.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare