Sinodul a ales noul Episcop al Covasnei si Harghitei/ Monahii si preotii care sunt activi pe internet vor fi “evaluati periodic”/ Eparhiile vor fi implicate in mobilizarea parintilor pentru ora de religie

6-02-2015 3 minute Sublinieri

episcop-harghita

  • Basilica:

Sfântul Sinod a ales ierarhul titular în scaunul vacant de Episcop al Episcopiei Covasnei şi Harghitei 

În zilele de 5 şi 6 februarie 2015, la Reşedinţa patriarhală, sub preşedinţia Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, se desfăşoară şedinţa de lucru a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române. În prima zi, după deschiderea lucrărilor, sub președinția Înaltpreasfinţitului Părinte Laurenţiu, Mitropolitul Ardealului, a avut loc şedinţa Sfântului Sinod pentru alegerea noului Episcop al Episcopiei Covasnei şi Harghitei.

În ziua de 23 ianuarie 2015, Sinodul mitropolitan al Mitropoliei Ardealului în consultare cu Adunarea eparhială a Episcopiei Covasnei şi Harghitei au desemnat prin vot secret drept candidaţi pe Preasfinţitul Andrei Făgărăşanul, Episcopul vicar al Arhiepiscopiei Sibiului şi pe Preasfinţitul Calinic Botoşăneanul, Episcopul vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor.

Sfântul Sinod a ales prin vot secret pe Preasfinţitul Părinte Andrei Făgărăşanul, Episcop vicar al Arhiepiscopiei Sibiului, în scaunul vacant de Episcop al Episcopiei Covasnei şi Harghitei cu 38 de voturi din 45 de voturi valid exprimate.

Întronizarea noului ierarh titular Episcop al Episcopiei Covasnei şi Harghitei va avea loc duminică, 15 februarie 2015, în Catedrala episcopală din Miercurea Ciuc.

Biroul de Presă al Patriarhiei Române

***

Episcopul-vicar Andrei Făgărăşanul s-a născut la data de 22.11.1967 în localitatea Cheţani, judeţul Mureş, primul copil al părinţilor Nicolae şi Maria.Şcoala primară şi gimnaziul le-a urmat în satul natal Cheţani, judeţul Mureş.A absolvit Liceul din Iernut, judeţul Mureş, promoţia 1986.În anul 1989 a intrat ca vieţuitor la Mânăstirea Topliţa, judeţul Harghita.

La 19 iulie 1990 este tuns în monahism cu numele de Andrei, de către Î.P.S. Andrei al Alba-Iuliei. La 20 iulie 1990 este hirotonit ierodiacon la Mânăstirea Topliţa de Î.P.S. Antonie Plămădeală al Ardealului. La 21 noiembrie 1990 este hirotonit ieromonah la Mânăstirea Topliţa de Î.P.S. Andrei al Alba-Iuliei. La 10 august 1995 este numit stareţ la Mânăstirea Făgeţel, judeţul Harghita de către P.S. Ioan al Covasnei şi Harghitei.

În anul 1995, împreună cu doi monahi de Mânăstirea Topliţa, a fost transferat de P.S. Ioan la Mânăstirea Făgeţel, mănăstire greu încercată în 1940. Aici a găsit doar biserica mânăstirii, restul fiind distrus. La 29 august 1999 este hirotesit protosinghel la Mânăstirea Făgeţel, iar la 29 august 2006 este hirotesit arhimandrit la Mânăstirea Făgeţel de către P.S. Ioan al Covasnei şi Harghitei.

În anul 2000 a absolvit Facultatea de Teologie Ortodoxă „Patriarhul Justinian” din Bucureşti. A urmat, în perioada 2002-2005, studii post-universitare la Facultatea de Teologie Ortodoxă din cadrul Universităţii Aristotel din Salonic, Grecia.

La 1 octombrie 2005 este numit Exarh al mânăstirilor din Episcopia Covasnei şi Harghitei, post pe care l-a ocupat până la hirotonirea sa întru arhiereu. În această perioadă, 1995-2008, P.C. Andrei a condus lucrările de refacere a acestei mânăstiri: pictura bisericii, clopotniţa, corp-chilii, arhondaric, gospodărie anexă. Tot în această perioadă a reuşit aici, într-o zonă unde românii sunt minoritari, să adune o obşte de vieţuitori, pe unii îndemnându-i spre şcolile teologice din ţară.

În cadrul lucrărilor Sfântului Sinod din data de 8-9 iulie 2008, desfăşurate la Palatul Patriarhiei din Bucureşti, P.Cuv. Arhim. Andrei Moldovan a fost ales în postul de episcop vicar al Arhiepiscopiei Sibiului, post rămas liber odată cu alegerea Prea Sfinţitului Părinte Dr. Visarion Bălţat în demnitatea de episcop al nou înfiinţatei Episcopii a Tulcii.

La 15 august 2008, de praznicul Adormirii Maicii Domnului, a fost hirotonit întru arhiereu la Mânăstirea Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus. (Informaţii preluate de pw www.mitropolia-ardealului.ro)

Noi hotărâri ale Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române

În zilele de 5 şi 6 februarie 2015, la Reşedinţa Patriarhală, sub preşedinţia Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, a avut loc şedinţa de lucru a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române. Dintre hotărârile luate menţionăm:

– Aprobarea noului Regulament al autorităţilor canonice disciplinare şi al instanţelor de judecată ale Bisericii Ortodoxe Române;

– Cooperarea pastorală transfrontalieră a eparhiilor ortodoxe române din ţară şi cele din apropierea granițelor României cu scopul organizării şi derulării unor proiecte şi programe comune pastoral-misionare, social-filantropice şi cultural-educaţionale;

– Evaluarea periodică de către Centrele eparhiale a monahilor şi preoţilor care desfăşoară activităţi de comunicare în spaţiul virtual. Utilizarea de către clerul ortodox a mijloacelor de comunicare virtuală în întreaga activitate bisericească trebuie făcută cu scopul de a promova misiunea, viaţa spirituală şi unitatea Bisericii, nu în detrimentul acestora.

Întrucât motivarea Curţii Constituţionale a României la decizia nr. 669 din 12 noiembrie 2014 cu privire la ora de Religie afirmă importanţa orei de Religie în educația elevilor, eparhiile vor ajuta pe părinţii copiilor să constate necesitatea continuității şi a învățării sistematice a disciplinei Religie pe întreaga perioadă a școlarizării copiilor.

Biroul de Presă al Patriarhiei Române

[…] Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române (BOR) a dezbătut, la şedinţele de lucru de joi şi vineri, modul în care se desfăşoară activităţile de comunicare în spaţiul virtual, scrie Mediafax. Astfel, BOR a hotărât că centrele eparhiale vor face periodic evaluarea monahilor şi preoţilor care desfăşoară activităţi de comunicare în spaţiul virtual. “Utilizarea de către clerul ortodox a mijloacelor de comunicare virtuală în întreaga activitate bisericească trebuie făcută cu scopul de a promova misiunea, viaţa spirituală şi unitatea Bisericii, nu în detrimentul acestora. Foarte multe biserici au site propriu, unde îşi promovează activitatea, ceea ce este foarte bine. Mai mult de atât, preoţii sunt încurajaţi să folosescă mijlocele moderne de comunicare în activitatea bisericească în special în promovarea activităţilor educative, social- filantropice şi misionare pe care le desfăşoară”, potrivit hotărârii Sinodului, a declarat purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, părintele Constantin Stoica. El a atras însă atenţia că, chiar şi atunci când este vorba de site-uri personale, preoţii trebuie să fie atenţi la ceea ce postează”.


Categorii

1. DIVERSE, Educatie, Ierarhi romani, Internet, New Media, Noile Tehnologii, Scoala romaneasca

Etichete (taguri)

, , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

9 Commentarii la “Sinodul a ales noul Episcop al Covasnei si Harghitei/ Monahii si preotii care sunt activi pe internet vor fi “evaluati periodic”/ Eparhiile vor fi implicate in mobilizarea parintilor pentru ora de religie

  1. In ce consta “evaluarea” ? Vad ca patriarhia se implica de zori pe tema religiei in scoli.Daca n-ar fi asta singura lor preocupare ar fi bine,mai ales ca acum vad ca ajung sa evalueze site-urile .

  2. Oare chiar era de competenta Sinodului hotararea legata de monitorizarea activitatii virtuale a monahilor si clericilor? Cel putin are o formulare foarte securistica; activitatea bisericeasca este descrisa in doi peri si foarte “la obiect”, iar insinuarea delicventilor este de acum o sarcina importanta a Centrelor eparhiale.
    Hilar mesajul sinodal (patriarhal) pe aceasta tema. N-ar fi de mirare ca reactia celor vizati sa fie de aceeasi calitate la un astfel de ton.
    Totusi, a nu se ignora realitatea la care face referire, adica derapajele de multe ori flagrante de pe net, care aduc mari deservicii Bisericii. Mai ales cele din partea unor monahi si clerici.

  3. N-ar strica nimanui sa fie atent la ce scrie pe site-uri. Dar eu nu pot pricepe cum vine partea cu evaluarea, de unde stie Sfantul Sinod al BOR cine scrie pe unde? Isi angajeaza un Big Brother, face dosare de postator pe facebook, sau cum face? Asta nu pot pricepe, daca ma poate lamuri un purtator de cuvant…
    Da’ lasati dragi ierarhi sa mai evaluam si noi, talpa Bisericii, nu ne tineti in Biserica doar pe post de spectatori si auditori.

  4. Si eu tot asa, nu prea am inteles bine ce vrea sa se spuna prin “evaluare periodica”. O fi ca la scoala, cu note? Pe urma m-am dus sa ma lamuresc cu dexonline, si aici se spune: evaluare= Acțiunea de a evalua și rezultatul ei; socoteală, calcul; apreciere, prețuire. Sa fie asadar clericii nostri mai mult sau mai putin apreciati/pretuiti in functie de activitata lor pe web? Iaca, mie tot nu-mi iese la socoteala…

  5. Nu zice nimic de monitorizare, probabil pentru ca monitorizarea deja o fac “serviciile” — de ce sa le ia painea de la gura?

    E vorba de evaluare — probabil “serviciile” n-au posibilitatea sa si evalueze, ele doar constata si fac rapoarte, dosare…

    Ar fi minunat daca Patriarhia s-ar preocupa in primul rand daca continutul site-urilor ortodoxe este intr-adevar o marturisire in conformitate cu dreapta credinta si mai putin cu problemele de imagine publica si PR (“…cu scopul de a promova… nu in detrimentul…”)

    Si Parintii Bisericii ne-au lasat unele texte faimoase in care critica mai mult sau mai putin dur apucaturile si derapajele ne-evanghelice ale Bisericii si societatii din vremea lor, pana la cel mai inalt nivel. Oare ei ce nota ar lua la comisia de evaluare eparhiala?

  6. Cum eu,simplul la minte si naivul,imi aleg sa scriu cate ceva mai ales din dogmatica parintelui Staniloae…sunt nerabdator sa am o discutie cu Evaluatorul de la Arhiepiscopie despre intersubiectivitate si apropriere..de cand astept clipa asta.. :))

  7. @iulian
    Stai sa vezi cand va trebui sa explici concret legatura dintre consecintele unirii ipostatice si podgoriile din Dobrogea…

  8. http://www.ziare.com/klaus-johannis/presedinte/cine-sunt-si-ce-vor-reprezentantii-societatii-civile-cu-care-a-discutat-iohannis-interviu-1347025

    Cine sunt reprezentanţii ortodoxiei?
    Ce doresc ei? Ce obiective au?
    Cum îşi formulează respectivele obiective?
    Cum văd reprezentanţii ortodoxiei prezenţi la consultările de la cotroceni viitorul ţării noastre?
    Cum văd aceştia reformele ce se doresc implementate în societatea noastră?
    Care sunt contribuţiile formulate de aceştia la ideile aflate în dezbatere publică?
    Cum sunt ele primite şi sprijinite de Preşedinte?

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare