NEW AGE “ORTODOX”. Recenzia cartii “ADEVARATA FERICIRE” de Ioan Grigoras: un amestec toxic de SPIRITISM si HIPNOZA cu MINUNI, MOASTE si personalitati duhovnicesti ale ORTODOXIEI

29-04-2014 7 minute Sublinieri

newagelabel1

Am primit pe mail aceasta atentionare argumentata despre cartea lui Ioan Grigoras, Adevarata fericire, Ed. Aureo, ce este, din nefericire, popularizata si in unele biserici, profitandu-se de naivitatea unor clerici: 

V-am semnalat în urmă cu puțin timp despre lansarea în biserici ortodoxe din municipiul Beiuș a cărții prof.dr. Ioan Grigoraș intitulată “Adevărata fericire” (Editura Aureo, Oradea, 2014), după ce în urmă cu doi ani lansase “În căutarea fericirii”, o carte în care amesteca învățături ortodoxe cu cele de tip new-age, yoga, reiki etc., despre care site-ul dvs. a scris pe larg.

Din capul locului vă precizez că nu sunt teolog, doar creștin-ortodox practicant. Articolul apărut pe site-ul dvs. referitor la “În căutarea fericirii” m-a făcut circumspect în ceea ce privește această a doua carte a domniei sale, lansată, din nou, în biserici ortodoxe din municipiul nostru, după Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie. Din păcate, nu s-au putut pune întrebări la așa-zisa lansare, eu personal nu mi-am cumpărat cartea, doar am împrumutat-o ulterior de la un cunoscut pentru a face câteva observații asupra conținutului, având unele dubii mai ales asupra bibliografiei.

Domnul profesor a mai făcut și o lansare oficială la Muzeul din Beiuș, dar, datorită programului de la serviciu, nu am putut participa la acea lansare pentru a pune câteva întrebări, deși nu apucasem să citesc cartea la acea dată.

Bineînțeles că autorul a precizat că o parte din încasările provenite din vânzarea cărții le va dona pentru biserica aflată în construcție, probabil și pentru a sensibiliza credincioșii participanți la Sfânta slujbă de a cumpăra cartea domniei sale.

Interesant este că lucrarea a fost tipărită la o editură orădeană, nu la Editura “Bunavestire” a Protopopiatului Ortodox din Beiuș. Din alte surse am aflat că d-l profesor n-ar mai frecventa biserica ANL, unde slujește Părintele Protopop Ioan Nat Balint, cel care l-a sprijinit cu lansarea primei cărți (să-și fi dat seama Părintele Protopop de greșeala făcută cu prima carte ?). Nu s-a precizat dacă a avut binecuvântarea protopopului pentru a lansa cartea în bisericile ortodoxe din urbea beiușeană sau autorul a profitat de bunăvoința preoților parohi, care nici nu citiseră cartea, probabil crezând că au de a face cu o lucrare profund ortodoxă și care au presupus că d-l prof. dr. Grigoraș luase binecuvântarea protopopului.

O altă precizare pe care o fac este aceea că nu știu exact dacă domnul profesor mai practică sau nu reiki, deși este de religie ortodoxă. Nu am putut intra în dialog cu profesorul, deoarece erau în jurul său persoane care luau autografe la cumpărarea cărții, iar, în plus, se cântau pricesne la strană, fiindu-mi imposibil un dialog.

Câteva considerații asupra cărții :

1. Autorul continuă să facă trimiteri și la prima sa carte, pe care dânsul presupune că am fi citit-o, amintindu-i numele de câteva ori. Așadar se pare că d-l prof. dr. nu s-a lepădat de prima sa lucrare, dovedită clar eretică, ceea ce ar alimenta faptul că nu a renunțat nici la așa-zisele practici vindecătoare reiki…

2. Însuși titlul cărții, la fel ca și cel al primei sale cărți, pare neinspirat după părerea mea, având un iz de religii orientale, care te duce cu gândul la “nirvana”, la “iluminare”, pe când creștinul ortodox ar trebui să caute mântuirea, nu fericirea. Totuși, la un moment dat, autorul vorbește și despre mântuire în carte, dar, din nou fără a spune clar și răspicat cititorilor că nu există mântuire în afara Bisericii Ortodoxe! N-ar fi chiar un aspect negativ titlul cărții dacă ne gândim la “Jurnalul fericirii” al Părintelui Nicolae Steinhardt. Poate că sunt eu subiectiv, dar nu-mi sună deloc bine fericirea din titlu.

3. De data aceasta, probabil datorită criticilor primite la prima carte, autorul se ferește să folosească termeni specifici învățăturilor yoga (ex. chakra), încercând să îmbrace cartea într-o formă ce s-ar vrea “creștină” (ecumenistă aș zice eu [sincretista, mai bine spus – n.n.]), dar nu ortodoxă, întrucât nicăieri în carte nu ni se spune despre Ortodoxie că este singura credință mântuitoare. Sunt amintite la începutul lucrării minuni specifice doar Ortodoxiei, fără însă a se preciza deloc că acestea se petrec numai la ortodocși: pogorârea Sfintei Lumini la Ierusalim în noaptea de Înviere, arătarea pe cer a unei cruci de lumină de la Golgota până la Muntele Măslinilor la Ierusalim, prezența binefăcătoare a sfinților, a sfintelor moaște (fiind amintiți Părintele Ilie Lăcătușu și Părintele Calciu), minunea apei sfințite, schimbarea cursului râului Iordan la Bobotează, norul de pe Tabor. Repet, nicăieri nu ni se spune că acestea au loc doar în Ortodoxie.

Se vorbește și despre o minune din spațiul italian, anume preschimbarea Sfintei Euharistii în carne și sânge în Lanciano, în jurul anului 700, când Imperiul Roman de Apus era încă ortodox.

4. Bibliografia cuprinde cărți ortodoxe scrise de mari personalități ale Ortodoxiei (Ieromonah Arsenie Boca – “Cărarea împărăției”, “Ucigașa Cetate”, Arhimandrit Ioanichie Bălan – “Părintele Paisie Duhovnicul”, Arhimandit Vasilias Bocoianis – “Cum să trăiești o viață lungă și binecuvântată”, Arhimandrit Serafim Alexiev – “Ceasurile de dinaintea plecării sufletului de pe pământ”, Sfântul Nectarie din Eghina – “Cunoaște-te pe tine însuți sau despre virtuți”, Mitropolitul Irineu Mihălcescu (fost mason și apoi demascator al ei, fiind asasinat) – “Teologia luptătoare”, “Psaltirea”) , dar și cărți eretice, asupra cărora voi scrie în continuare.

5. “Cum să rezolvăm 7 forme de stres letal și să descoperim cinci cauze ale tuturor bolilor” –  Institutul pentru Principii de Bază ale vieții, Box One, Oak Brook, Illinois, 2008 este prima carte din bibliografia pe care eu o consider dăunătoare unui creștin ortodox. Căutând pe net despre acest institut, prescurtat I.B.L.P., evident non-ortodox, aflăm că a  fost fondat de Bill Gotherd. Acest așa-zis lider și fondator al acestui grup, este învinuit de hărțuire sexuală, dublu standard și control total al celor care îl urmează. Ar fi problema domniei sale, dar iată ce spune un fost membru înșelat al acestei grupări, pe care o putem numi fără a greși sectă :

– Bill Gotherd a creat un mod unic de interpretare al Bibliei, care nu lasă loc pentru alternative. Aceasta duce la spălare pe creier și condiționare psihologică a credincioșilor care își ghidează viața după aceste “principii”.

– “Teologia” lui Bill Gotherd are multe greșeli pentru că folosește o hermeneutică greșită. Nevoia sau dorința lui de a pune viața creștină în formule sau pași de urmat l-a dus la interpretări eronate și periculoase pentru sănătatea credincioșilor!

În plus, aflăm că în anii ‘80 fratele lui Bill, Steve Gotherd, care era vice-președinte al I.B.L.P.  s-a folosit de puterea și influența lui și a profitat de lipsa de apărare psihologică a fetelor tinere din Institut și a întreținut relații sexuale cu câteva dintre ele, pe o perioadă de cel putin 5 ani. 

Iată deci din ce operă citează d-l Grigoraș în mare parte a lucrării sale. Vă dați seama ce duh i-a călăuzit pe cei doi frați Gotherd în scrierea lucrării, după ce au abuzat bietele fete amăgite de secta lor!

(Sursa [de proventienta neoprotestanta – n.n.] : http://emizarnescu.wordpress.com/2014/03/14/scandalul-bill-gotherd-si-institutul-in-principii-de-viata/ )

6. Un alt autor citat de Ioan Grigoraș în bibliografia sa este C.S. Lewis – “Creștinismul redus la esență“. Despre C.S. Lewis pot spune că a aparținut de Biserica anglicană, după ce a cochetat și cu catolicismul. Din câte îmi dau seama este foarte apreciat în mediile neo-protestante. Deci nimic de a face cu ortodoxia. [nota noastra: prezenta unui autor ca C. Lewis nu ar fi daunatoare decat daca ar fi folosit in sens doctrinal-normativ. In sens literar, pilduitor, nu e spre paguba, dovada chiar Jurnalul fericirii al lui N. Steinhartd.]

7. Cireașa de pe tort este autoarea Sylvia Browne, citată de d-l Grigoraș împreună cu Lindsay Harrison – “Viața în lumea de dincolo”. Despre Sylvia Browne aflăm amănunte pe site-ul www.divin.ro ( un site care amestecă toate ereziile posibile zen, yoga, tao, șamanism, astrologie, chiromanție, numerologie, alchimie etc.), unde ni se spune că este medium renumit, maestru spiritual și autoare carismatică. În cartea citată, relatează experiențe din trecut, ședințe de hipnoză, explicând procesul de tranziție din această lume terestră în cea spirituală, dar și cel de reîntrupare pe pământ, atunci când circumstanțele o cer! Totală rătăcire! Mai mult, Sylvia Brown și-a fondat propria biserică, numită Society of Novus Spiritus, în 1986, la Campbell, California, cu o religie inventată de ea, amalgamată din creștinism, iudaism, islamism, hinduism, budism etc.!

8. Într-un capitol intitulat “Cele 49 de porunci ale Mântuitorului Iisus Hristos” (eu știam doar de 10), autorul preia masiv învățăturile lui Bill Gotherd din cartea despre care am vorbit mai sus, “Cum rezolvăm 7 probleme de stres letal”, vorbind despre “legile ce lucrează în om, legile care generează sănătatea trupului, ce este stresul, puterea gândurilor și cuvintelor și sistemul nostru imunitar, legătura dintre convingerile inimii și boală, determinarea valorii nutriționale a alimentelor consumate de gândurile și cuvintele noastre, Duhul Sfânt și puterea ce o dă cuvintelor și gândurilor noastre, rolul sistemului limbic în organismul uman, reacții negative provenite din stres, cele 7 boli sufletești și efectul lor asupra celor 7 sisteme biologice ce alcătuiesc ființa umană”. 

Autorul ne propune pentru remediu câte o rugăciune, spre deosebire de prima sa lucrare unde ne propunea poziții de meditație și respirație, nefiind clar de cine sunt scrise aceste rugăciuni. Or fi de autor sau de Bill Gotherd, rătăcitul șef al acelui pompos institut, deși pot părea ortodoxe nu le-am găsit nicăieri (cel puțin pe net, poate mă lămuriți dvs.):

– rugăciune împotriva mâniei

– rugăciune împotriva vinovăției

– rugăciune împotriva poftelor trupești

– rugăciune împotriva amărăciunii

– rugăciune împotriva lăcomiei

– rugăciune împotriva temerilor

– rugăciune împotriva invidiei

[nota noastra: neavand textele rugaciunilor, nu ne putem da seama despre provenienta lor, poate unele sunt chiar din cartile de rugaciuni ortodoxe; chiar si asa, modalitatea de a fi recomandate e profund antiortodoxa – ca un fel de invocatii magice care “rezolva” problema. Rugaciunile nu sunt mantre, nu au putere in ele insele, asa cum e in spiritualitatea orientala, ci doar in masura in care devin dialog intre persoane, intre om si Dumnezeu.]

La fel, nu am găsit “Rugăciunea fericirii”, aflată în deschiderea cărții, poate știți dvs. mai multe pe această temă!

9. În capitolul intitulat “Adevărata noastră casă”, autorul spune:

“Imaginea lumii de dincolo este întipărită în mintea noastră spirituală, o lume uimitor de frumoasă. Dorul de această lume este atât de puternic încât în timpul somnului călătorim spre ea de 2-3 ori pe săptămână, dar mintea este legată să nu ne mai amintim nimic din ce am văzut acolo. Din fericire frumusețea lumii de dincolo este reflectată adeseori și pe pământ și invers, imagini terestre sunt recreate dincolo, tocmai pentru a face legătura dintre cele două dimensiuni”.

Probabil autorul a aflat aceste lucruri din ședințele de hipnoză ale Sylviei Browne.

Tot în acest capitol, autorul nu spune clar despre existența Raiului și Iadului, dar totuși admite că

“un suflet care a trăit departe de credință în lumea aceasta, în momentul morții nu va putea percepe lumina de la capătul tunelului care ne poartă spre această lume și acest suflet va ajunge la ceea ce putem numi eufemistic cerul cel rău, unde se întinde un abis al întunericului, lipsit de Dumnezeu, deci lipsit de iubire, de bucurie, un fel de vid atotcuprinzător”.

Adică nu există Iad? Ci doar un vid atotcuprinzător? O viziune clar non-ortodoxă, inspirată probabil din filozofiile orientale.

Un alt paragraf interesant:

“În cartea anterioară, În căutarea fericirii, vă vorbeam despre puterea gândului cel care stă la baza a tot ce construim pe pământ. În viața noastră pământeană nu ne dăm seama cât de puternică este puterea gândului. În cealaltă lume totul este diferit, căci gândul proiectat va căpăta substanță și realitate. Sunt de asemenea mărturii că trupul care ne va reprezenta în lumea de dincolo este cel de la vârsta de 30 de ani”.

Care puteri ale gândului – telepatii, telekinezii? Va fi o reîncarnare cu trupul de la 30 de ani? E absolut clară influența care răzbate din acest citat.

Probabil tot din ședințele de hipnoză ale Sylviei Browne, d-l Grigoraș ne informează mai apoi că, în lumea de dincolo, vom vorbi în limba aramaică, la fel precum a vorbit Iisus Hristos în perioada petrecută pe pământ.

10. Bineînțeles că lucrarea are și părți bune, autorul îndemnându-ne la rugăciune, dar nu înțeleg de ce d-l profesor nu s-a limitat la bibliografia strict ortodoxă, amestecându-le de data aceasta cu autori străini cel puțin dubioși, după cum am amintit mai sus.

Ca o concluzie finală, impresia mea este că lansarea cărții nu ar fi trebuit să aibă loc într-o biserică ortodoxă, datorită spiritului orientalo-ecumenist [sincretist] al cărții, bibliografiei eretice și falsei impresii că lucrarea s-ar adresa creștinilor ortodocși, fără însă a se pomeni pe parcursul cărții cuvintele ortodox sau ortodoxie! Teama mea cea mare este că domnul profesor nu s-a lepădat încă de reiki sau s-a lepădat și a trecut la spiritism și hipnoză! 

Lumina Sfântă a Învierii să se pogoare asupra tuturor! Hristos a Înviat!

Cu respect,

Fratele Mihail


Categorii

1. DIVERSE, Cuvantul cititorului, Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri...

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

15 Commentarii la “NEW AGE “ORTODOX”. Recenzia cartii “ADEVARATA FERICIRE” de Ioan Grigoras: un amestec toxic de SPIRITISM si HIPNOZA cu MINUNI, MOASTE si personalitati duhovnicesti ale ORTODOXIEI

  1. Frati crestini,

    Hristos a Inviat !

    sa-mi (mai) dau si eu cu parerea:

    1) e foarte bine ca atrageti atentia asupra acestor derive paguboase (parca nu se mai termina; dar nu-i asa, acestea trebuie ca se vor inmulti vazind vremile…), insa,

    2) cei care (speram putini) le pun in vinzare in biserici, nu inteleg ca nu sint canonice, ba chiar toxice; de ce ?

    3) cred ca nu au ideile clare in ceea ce priveste dogmatica ortodoxa, poate chiar si ceva probleme de credinta; cum de nu-si dau seama de erorile dogmatice continute in cartile astea ? asta duce la urmatoarele:

    4) ce au studiat ei in scolile de teologie ? au dat examene: cum le-au trecut ? n-a vazut nimeni ca nu au inteles bazele ? de aia sint ei “fragili”…

    5) eu cred ca este necesar ca episcopii locurilor sa se implice, cu dragoste dar si cu fermitate, cu simt pedagogic si parintesc, eventual cerindu-le celor mai slabi sa dea din nou examenele (nu-i nici o rusine sa inveti, dar pagubos sa pretinzi ca stii si sa nu stii)

    Doamne ajuta !

  2. Adevarat a Inviat !

    un posibil raspuns : suntem mai preocupati de “Cum să rezolvăm 7 forme de stres letal” (inainte sau dupa ce sunt letale ?) decat de dogmatica ortodoxa, sa nu mai vorbim de asceza care o poate face accesibila

  3. Inteleg ca pomenirea spiritismului si hipnozei are loc in primul volum, iar in aceasta carte se face trimitere la primul volum, fara insa a se mentiona direct despre ele.
    Preotul sau preotii care au acceptat lansarea acestei carti in biserica au facut o mare greseala (si vor purta responsabilitatea pentru sminteala care se va face printre enoriasi). Iar indemnul autorului de a cumpara cartea pt a ajuta la constructia unei biserici din donatii viitoare este o mizerie. Nici nu se stie daca se va tine de promisiune, si daca da, aceia vor fi bani necurati care in realitate nu vor ajuta acea biserica, dimpotriva. Si general vorbind, sa iti vinzi cartea cu asemenea pretexte, ca din incasari vei dona catre biserica (sau orfelinate, spitale si alte institutii unde oamenii de regula au tendinta de a dona ceva bani), este in sine un lucru de joasa speta, cu atat mai condamnabil in acest caz cu cat sincretismul propavaduit foarte subtil in carte (deci cu atat mai periculos cu cat are aparenta unei lucrari ortodoxe) face de fapt un mare rau celor din Biserica care isi vor citi cu incredere acea carte. Cu alte cuvinte, cumparati erezia raspandita de mine [de autor](erezie condamnata de Biserica) si va voi ajuta Biserica cu bani.

  4. @Mirela:

    Noi am inteles ca citeaza si analizeaza din Adevarata fericire. Referinta la cealalta carte e doar la inceput, in trecere.

  5. @admin,

    Am zis asta pt ca pomenirea in carte (“Adevarul fericirii”) despre spiritism si hipnoza am vazut ca nu face parte din (contra) argumentele mentionate de cititorul care va trimis mail-ul, dar sunt mentionate in titlul articolului de fata.

  6. @Mirela:

    🙂 Mai citeste odata. Sensul e foarte clar, e vorba despre autorii citati de I. G. in a doua carte, cea despre care e vorba in recenzie.

  7. Zici Bihor si gandul sare la “pleiada” de ecumenisti din zona. Dumnezeu sa-i pazeasca de rataciri pe adevaratii ortodocsi, mai ales pe cei din Beius, aflati sub tirul ereziilor si al celor care fac pactul cu vrajmasul si ii deruteaza. Vezi si cazul pr. Necula (http://www.youtube.com/watch?v=rtfTONbSZkk) care isi incepe conferinta in sala ereticilor mentionand cu mandrie ca a facut parasutism, ca sa fie sigur ca a intrat pe sub pielea auditoriului. Am facut si eu, dar am avut si la pacate un curaj fantastic, iar la multi atractia spre sporturile extreme pleaca de la un complex de inferioritate, pe care doar integrarea in Biserica il drege. Parerea mea. N-are nici o legatura cu acel curaj pe care trebuie sa-l manifeste un crestin ortodox, doar daca omul reuseste sa-l canalizeze catre Dumnezeu si spre mantuire. Din pacate e plin de rataciti care cred ca sunt si buni ortodosci, dar mai trag cu ochiul si la alte tampenii, ca doar doar s-or capatui cu niste “harisme” ca sa-si dea seama restul omeniri ca ei sunt “alesi”.

  8. “In zilele noastre,foarte multi oameni care au cunoscut adancurile intunecoase ale necredintei,dar din mila lui Dumnezeu au fost scosi din acest iad si chemati la lumina,se nasc la o noua viata,cu totul diferita de aceea pe care au trait-o pana acum.Se poate insa intampla ca omul sa nu-si simta bolile duhovnicesti,si daca nu-si obisnuiesc privirea sa fie atenta la neputintele sufletului nu se va lipi de el pocainta launtrica.Fara aceasta,viata duhovniceasca nu va avea un reper,si el se va abate pe un drum gresit.
    Este important ca de la bun inceput viata duhovniceasca a credinciosului sa ia o orientare corecta,iar pentru aceasta e necesar sa-i vorbim despre viclenia patimilor launtrice,sa-i deschidem ochii asupra acelei lumi launtrice cu care el urmeaza sa se lupte si care deseori se ascunde sub masca virtutii si a dreptatii.”
    Arhim.Lazar-“Despre bolile tainice ale sufletului”

  9. “Este uimitor faptul ca ratiunea oamenilor contemporani nu se multumeste cu acele explicatii ale adevarurilor duhovnicesti pe care le propovaduieste invatatura ortodoxa.Ele par multora peste masura de stranii si imposibile.
    In schimb,sunt primite foarte usor cugetari si inventii straine invataturii crestine,care impresioneaza prin absurditatea lor fantastica si prin lipsa oricarui sens sanatos.
    Este specific ratiunii cazute sa cinstesca nebunia ca pe cea mai inalta intelepciune,iar adevarata intelepciune sa o ia in deradere.
    De aceea pentru crestin este foarte important sa isi invete ratiunea cu simplitatea si smerita cugetare.
    Astfel,cartile duhovnicesti trebuie sa fie studiate cu un singur scop:ca sa folosesti aceste cunostinte pentru sufletul tau,ca sa-ti incalzesti inima si s-o aduci la umilinta,iar nu sa te arati invatat in fata oamenilor.”

    Arhim.Lazar-“Despre bolile tainice ale sufletului”

  10. Smintelile de genul ăsta cred că îi pot afecta pe aceia care nu sunt nici în afara Bisericii, dar nici la modul trăitor în ea… cei care merg și la biserică, se roagă, dar în paralel nu resping categoric alte „credințe” (de genul filosofiilor religioase asiatice — feng shui, reiki etc.). Dau un acatist pentru „noroc” și „fericire” (dar nu și pentru întoarcerea la credință, trăirea mai apropiată de Dumnezeu), dar mai merg și pe la diverși care promit bunăstare și vindecare de diverse.

    Din păcate, ceea ce învață acest om, și alții asemenea care fac un „mix” de Ortodoxie cu filosofii, este ceea ce acei oameni au impresia că vor să afle.. o credință care să aibă și destulă comoditate și „succes” în ea.

  11. Kitschul ezoteric cu “iz” ortodox e f. la moda de niste ani incoace si cred, acum, ca e exact expresia putinei noastre credinte si a ignorantei duhovnicesti. Altfel nu ar prinde atat de usor si la atat de multi. Daca n-as fi dat eu insami cu capul in reiki, acum vreo 10 ani, nu m-as mai obosi sa scriu ceva pt. ca subiectul imi provoaca acum aproape rau fizic. Marea inselare vine din faptul ca “maestrii” il prezinta ca fiind 1. compatibil cu ortodoxia si cu orice alta religie, tocmai pt. ca reiki nu ar fi nici religie, nici ideologie si 2. ca ar fi terapie energetica. Daca nu esti avizat, daca mai ai si vreo afectiune, te duci sincer convins ca nu faci nimic rau sau daunator tie. Sau altora. Ba dimpotriva, ca ii mai poti ajuta si pe altii! Deci procentul de naivi bineintentionati e impresionant la cursurile de “initiere”! Evident ca, pe parcurs, cand oamenii incep sa practice, incep sa se vada schimbarile si m-as opri aici cu judecatile, pt. ca e o tema destul de complexa,avand in vedere cate ramificatii are si cum nevinovata terapie devine, pe nesimtite, magie. Din punctul meu de vedere, o data ce incepi sa folosesti simboluri “informate”, cand incepi sa operezi cu energii despre a caror origine si semnificatie nu stii nimic clar, cazi in magie. In plus, “maestrii” au un orgoliu care spune tot! Mai mult, tipul de carti la care se refera articolul de aici e la mare cautare intre practicantii nu doar a reiki, dar si a altor “terapii energetice”. “Salata orientala” cu ulei sfintit,nu, multumesc!

  12. Sint tot felul de carti “proaste” si cel mai important este sa ne ferim de ele mai rau ca de moarte. Cred ca este de asteptat ca astfel de carti vor fi din ce in ce mai numeroase:

    iata 2 exemple:

    aici este citat atit Pr. Dumitru Staniloaie cit si…papa!

    “Three Romanian authors share their perspectives on Christian unity and what it means to be Christian in today’s world. In the first article, Metropolitan Serafim discusses ecumenism and the encounter between Orthodox Christianity and the Western world. Next, philosopher Andrei Plesu talks about angels and nationalism in his thought-provoking essay. Lastly, Fr. Dumitru Staniloae speaks of true Christian love and the important duty Christians have in the world.
    “The Christian faith can only be renewed and restored through the path of holiness. Furthermore, only holiness will unite Christians. That is why Pope John Paul II said: “The Church today needs saints, not reformers.”
    “…the world is a musical phrase. It has the ‘sound’ of the perfect opera. As per Hildegard von Bingen, a visionary nun of the 12th century, ‘each element has, as God established, its sound. Together, they resound like the verse accompanied by a guitar, in a unique harmony’. Therefore, nothing which is created is mute. Boethius was talking about musica mundana, a reflex of a musica coelestis which is above the mundane and beyond sound. Analogically, musica mundana produces a musica humana, equated to the internal harmony of the soul. In a singing world, the human individual must register her or his own melody…”

    Si inca una aici: http://www.amazon.com/Theological-Spiritual-Dimensions-According-Theodore/dp/0773469117/ref=sr_1_6?s=books&ie=UTF8&qid=1398811001&sr=1-6

    “The work of Father Damian offers a message of hope and trust for the spiritual ecumenism of our time, which combines the sanctity of man with the transformation of creation. Together with the glorification and the eternization of man in the resurrected Christ, there will be always beauty in the world. The art of resurrection is reproduced in the technique of the icon and of holiness; the old creation in a new heaven and a new earth. God is an artist; man is created in His image.”

    Din pacate… nu sint singurele 🙁 Si cred ca si comentariile mele ar fi de prisos, cind descrierea cartilor de mai sus este clara…

  13. Dupa cate se pare o cale foarte sigura de a parazita si intoxica ortodoxia este felul cum aceste credinte orientale se dau drept compatibile cu ea. Am cunoscut si eu dupa Revolutie un tip de yoga care-si spunea a fi ortodoxa! Toata treaba lor este sa-si castige adepti printre ortodocsii care nu sunt foarte intariti si, dintre ei, as aminti in primul rand tinerii.

    Cam asa se imbraca astazi diavolul in lumina. Isi pune deviza cu nume cunoscute in ortodoxie, se face ca este si milostiv – ca daca strange banii sa sponsorizeze biserica devine credibil si are si fapte bune si, uite asa, strange in plasa oamenii care mai ajung si pe la biserca.

    Tot in randul aparitiilor de carte ar trebui notata si cea intitulata “Spiritul Ierusalimului -ortodoxia si catolicismul in secolul XXI” scrisa de Mitropolitul Emanuel si cardinalul Kurt Koch si lansata anul acesta la Salonul de carte ortodoxa de la Paris. Coperta este foarte sugestiva: http://www.orthodoxie.com/annonces/avant-premiere-au-salon-du-livre-orthodoxe-lesprit-de-jerusalem-lorthodoxie-et-le-catholicisme-au-xxie-siecle-cerf-dedicace-du-metropolite-emmanuel/ Dupa cate se vede este vorba nu de Ierusalimul ceresc, ci de cel cat se poate de pamantesc. Probabil prin aceasta se mai pregateste lumea si inainte de intalnirea Papei cu kir Bartolomeu la Ierusalim.

    Cine n-are discernamant mai puternic poate consuma diferite lecturi foarte vatamatoare de suflet. E si acesta o lupta dusa in mod pasnic, astfel ca omul sa aleaga singur calea pierzarii.

  14. multumim adminilor, pentru toate aceste materiale.
    Din pacate,multi dintre actualii Profesori Dr. in teologie,au asemenea credinte.
    Dovedesc prin aceasta ca ei, impreuna cu invatatura pe care o preda ca profesori,este straina cu totul de ortodoxie si reprezinta pericolul cel mai mare pentru noi si copii nosti.
    Faptele lor sunt cu un efect, mult mai distructiv decat a sectantilor.
    Ma intreb, in afara de rugaciune,oare ce se poate face in asemenea situatii?
    o sesizare scrisa catre Sf. Sinod ?nu stiu,e dureros ce se petrece.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare