DISTRUGEREA CAILOR FERATE: La ordinul COMISIEI EUROPENE, guvernul decide trimiterea a 40% din retelele feroviare la fier vechi

5-06-2014 3 minute Sublinieri

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Guvernul tocmai a aprobat memorandumul care cuprinde, printre altele, concentrarea pe o reţea feroviară mai restrânsă. Ce înseamnă acest lucru? Ei bine, 40% din calea ferată ar putea să dispară.

În ședința de miercuri a Guvernului a fost aprobat și un memorandum privind ”măsuri pentru eficientizarea sectorului de transport feroviar al României”, în ideea în care, spun cei care au inițiat proiectul, aceste măsuri sunt necesare pentru aprobarea Master Planului General de Transport al României.

Documentul a fost redactat de către AECOM, iar pe masa Guvernului a ajuns, prima oară, în ședința din 28 mai, când s-a discutat „într-o primă lectură“. Acest lucru a stârnit un mare scandal printre reprezentanții industriei feroviare: „concentrarea pe o reţea feroviară mai restrânsă“ sau, cu alte cuvinte, rețeaua națională de cale ferată să se reducă la aproximativ 6.200 km (n.r. – 10.000 km de linie desfășurată, față de 20.000 km câți sunt în prezent).

Adio, investiții

„Să vii cu propunerea să închizi linii care unesc localități, orașe… este o aberație. Pe ceea ce ei au scris, nimeni nu mai face investiții. Cei 4.000 km de rețea urmând a fi destinați închiderii, din fonduri publice nu se mai pot face investiții pentru că se consideră că durata de amortizare a investițiilor este mai mare decât durata de exploatare. Și așa, acele linii sunt condamnate la distrugere“, spune Ștefan Roșeanu, consultant pe segmentul de transport feroviar la Bruxelles.

În plus, s-a mai pus o problemă, „în aparență corectă“: să mute subvențiile pentru trenurile de călători pe rețeaua primară (n.r. – cei 6200 de km), statul urmând să nu mai acorde nicio subvenție pentru serviciile de pe liniile secundare, ceea ce transformă aceste linii în linii total nesustenabile. „Nicio firmă privată nu va mai putea să mențină contractele de închiriere sau să închirieze alte linii de pe rețeaua secundară. Dacă muți subvenția, privații își retrag activitatea sau nu mai participă la o nouă licitație de închiriere, condamnând toată această rețea secundară la închidere“, explică Roșeanu.

Totodată, prin legislația fiscală în privința finanțelor publice, autoritățile locale nu au dreptul să cheltuiască niciun ban pentru infrastructura feroviară, nici pentru serviciile de transport feroviar de călători. Or, acest lucru înseamnă că, în condițiile în care liniile secundare s-ar transfera către autoritățile publice locale, acestea nu au prevederea legală să susțină o activitate în acest sens, ceea ce duce, iarăși, la închiderea lor.

„Așa ceva nu poate fi acceptat. E un paradox. Europa se dezvoltă pe acest segment, iar la noi se închide. Probabil că europenilor le convine… noi să rămânem doar cu coridoarele.  Că înțeleg că de la Comisia Europeană a venit această idee. Este clar că nimeni nu poate aproba așa ceva“, spune și Florin Dobrescu, peședintelele Federației Sindicale „Drum de Fier“.

Cu mențiunea că în document se precizează că și reprezentanții Comisiei Europene au recomandat reducerea rețelei feroviare de transport feroviar. „În cadrul scrisorii adresate Ministerului Transporturilor, în data de 27 septembrie 2013, cu privire la Master Plan, Comisia Europeană a declarat următoarele: Reducerea rețelei de transport feroviar la un nucleu sustenabil reprezintă baza de la care trebuie să pornească elaborarea modelării rețelei de transport feroviar“, se menționează în document. Autoritățile române pun această recomandare ca pe o condiție pentru a primi sprijin atât de la FMI, cât și de la CE.

Eu ştiu că e o strategie mai veche negociată cu FMI de reducere a pierderilor privind societăţile de cale ferată şi, în acest sens, ştiţi, săptămâna viitoare avem discuţia cu cei de la FMI. Da, e strategia mai veche de a păstra pentru CFR liniile care sunt profitabile, pentru CFR Călători de a deschide piaţa pentru operatorii privaţi, iar dacă sunt linii care nu mai sunt folosite e evident că acestea trebuie închise, pentru că produc pierderi“, a declarat și premierul Victor Ponta.

Reprezentanții din industria feroviară mai spun că, deși în document sunt date exemplele unor țări europene care au ajustat dimensiunea rețelei feroviare, totuși în cazul Româmniei nu poate fi vorba de așa ceva. „Este adevărat că în alte țări s-au tăiat linii, dar acestea nu se mai foloseau, cele mai multe fiind către centre industriale care au murit“, explică ei.

Artere pietonale sau piste pentru bicicliști

În Memorandumul amintit sunt oferite „opțiuni posibile“ pentru liniile secundare ce nu sunt incluse în cadrul rețelei naționale de servicii publice. „Ce s-ar putea întâmpla, de fapt? Linia de cale ferată respectivă ar putea fi închisă și transformată chiar în arteră pietonală sau pistă pentru bicicliști, chiar dacă, se știe, calea ferată este în afara localităților. 10.000 de cale ferată ar putea să dispară în diverse forme. În loc să investim în infrastructura feroviară, unde gradul de poluare este foarte redus, noi ce facem? Distrugem“, mai spun sursele din industria feroviară.

Că sectorul feroviar din România nu stă deloc bine la capitolul investiții nu este un lucru nou. Însă această variantă este considerată extremă. Potrivit documentului, începând cu anul 1990 traficul feroviar de călători a scăzut cu 90% în termeni absoluți și cu 93% în ceea ce privește cota de piață. „Dacă se continuă evoluția din ultimii 22 de ani, conform scenariului de activitate obișnuită, până în anul 2030 transportul feorviar de călători din România va înregistra o scădere de până la 97% comparativ cu volumul transportat în 1990, ceea ce este echivalent cu un număr de mai puțin de 20.000 de călători pe zi pentru întreaga rețea.

 


Categorii

1. DIVERSE, Acordul cu FMI, Razboiul impotriva Romaniei, Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)

, , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

26 Commentarii la “DISTRUGEREA CAILOR FERATE: La ordinul COMISIEI EUROPENE, guvernul decide trimiterea a 40% din retelele feroviare la fier vechi

  1. Ce dementa !
    In caz de razboi liniile ferate sunt vitale, pe calea ferata se transporta material, camioane, tankuri, munitie, vehiculele cu senile nu pot merge pe asfalt fiindca il distrug. Si asta nu e decat un singur argument dintre multele pentru care aceste cai ferate construite cu sacrificii in zeci de ani, nu trebuie distruse.

  2. Păi tocmai de aceea sunt distruse. Ei deja şi-au făcut planurile şi în cazul în care trupele ruse vor intra în România să nu poată folosi aceste căi ferate.

    Nu contează ce efecte avor avea asemenea decizii asupra României, important este ca Occidentul să fie asigurat în caz de război, iar noi să fim băgaţi la înaintare. Trupele americane se vor implica foarte puţin în tot acest dezastru doar atât cât este necesar să fie declanşat războiul, apoi noi vom trage toate ponoasele
    Dacă SUA îşi va mişca vreodată trupele eficient aceasta se va întâmpla poate doar când ţările din apus vor fi atacate.
    Exploatarea gazelor de şist se înscrie în aceeaşi categorie.

  3. Subscriu la comentariul de mai sus,al lui I.L.

  4. Tactica pamantului parjolit deci… la asta nu ma gandisem, recunosc, ma gandisem ca fiind tara NATO ei ar trebui sa faca totul ca liniile ferate sa fie operationale pentru noi si pentru NATO… Direct rusii nu le pot folosi datoprita ecartamentului diferit, dar le pot folosi cu material rulant (locomotive, vagoane) romanesti. Oricum, daca aceasta ar fi interntia, ar fi foarte interesant de urmarit o harta cu liniile ferate care se vor desfiinta.

    Mie mi se pare strigator la cer, caile ferate romanesti de 150 de ani se dezvolta, ca acum sa fie desfiintare dintr-o trasatura de condei in proportie uriasa, de 40 % !!!
    Liniile ferate nu cer de mancare si chiar nefolosite, ele pot fi mentinute, cu o minima intretinere din cand in cand, niciodata nu poti sti cand ai nevoie sa transporti ceva pe acea linie !

    Este extrem de trist tot ce se intampla in tara asta.

  5. Si nu numai 40%, ci aproape de 100%. Nici nu aveti idee cat fier vechi e la CFR, deci va vinde aproape tot.

  6. cred ca asta este stirea care m-a intristat cel mai mult pe tot anul. La ce le trebuie fierul? Gloante?

    Cite linii sint profitabile in US si in restul Europei? Vai, jaf pina la singe! 🙁

  7. Ei fac in mare ceea ce a facut la scara redusa Mazare la Constanta, desfiintand toate liniile de tramvai si troleibuz si inlocuindu-le cu autobuze. Iar mai nou, daca nu stiti, a decretat ca in cimitirele din Constanta sa nu mai fie garduri de fier, ci numai din ciment/piatra, “ca sa fie un aspect civilzat”. Cum probabil foarte puptini concesionari se vor duce sa ia gardurile acasa, ele vor ramane.. ghici cui…. Este meschin, dar la cat e de mare cimitirul, sunt probabil tone de fier.

  8. Fraţilor, nu mai poate să pună Admin o ştire că săriţi ca postacii lui […] şi mitraliaţi totul. Să o luăm cu începutul, fiţi siguri că linia Bucureşti, Galaţi, Iaşi va exista în continuare, că vin ruşii sau nu. Cred că este vorba de linii secundare care nu mai au viabilitate economică. Dar, că este un dar, trebuie văzut dacă acele linii sunt pe postament de lemn sau de beton. În cazul că sunt pe postament de lemn, este clar că sunt probabil într-o stare nu prea bună de funcţionare, astfel înlocuirea postamentelor este foarte scumpă şi nu se justifică dacă nu este dezvoltare economică în zonă. Cu postamentele de beton este o altă problemă, acestea ar trebui folosite în continuare deoarece sunt moderne şi în viitor pot fi utile chiar şi într-o zonă care acum nu este dezvoltată economic. Cel puţin la mine în judeţ, sunt foarte multe linii secundare între sate care nu sunt într-o situaţie foarte bună şi nici nu prea mai circulă nici un tren pe ele. Întreţinerea acestor linii consumă bani inutili care ar putea fi folosiţi pentru modernizarea altor servicii CFR.

    Haideţi totuşi să nu privim UE ca fiind un lucru 100% rău, de acord că în privinta noastră nici eu nu sunt optimist. Dar cel puţin în cazul de faţă şi poate în alte 15% alte cazuri politica UE a fost corectă faţă de România.

    Poate încercaţi şi reuşiţi să nu aruncaţi cu pietre în cei ce nu sunt de acord cu voi, deşi uneori am impresia că aici pe forum au apărut mulţi foşti saccsivi, care au adus cu ei din păcate şi năravul de pe celălalt forum. Spun asta pentru că îmi amintesc mai demult cum erau comentariile pe acest forum, chiar ele şi în contradictoriu, cel puţin forumişti înainte se respectau şi aveau uneori un limbaj colocvial. Chiar îmi este dor de forumişti de la început, cu care zău că aş mai sta la o şuetă.

  9. @Gheorghita 7
    Nea Gheorghita daca tot e sueta citeste titlul mai bine:40% din caile ferate…Oricat ai fi de optimist nu poti spune raului bine.Cum aratau ceilalti comentatori sunt legaturi vitale,care in loc sa fie activate sunt taiate.Pate sa faca UE ceva bine?

  10. În opinia mea, dpdv strategic în caz de război sunt foarte importante căile ferate de legătură, cele care traversează lanţurile muntoase (Meridionalii, Orientalii etc) prin diferite puncte, defilee…

    40% înseamnă aproape jumătate din reţeaua căilor ferate române. Poate vom afla şi noi care sunt cele 40% din reţelele feroviare, ca să ştim la ce să ne aşteptăm şi să putem supune unei analize serioase această problemă.

    Aici poate fi vizualizată harta reţelei feroviare a României:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Romania-cfr.svg
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/49/Romania-cfr.svg

  11. @cristi_g

    Uico cristi_g, spune-mi şi mie care sunt acele legături vitale care trebuie activate. Şi ce să cari pe ele? Călători? Este plină ţara de autobuze şi microbuze, marfă? Este plină ţara de camioane. Să vorbim de judeţul Timiş pentru că aici locuiesc şi ştiu mai bine situaţia. Judeţul Timiş este considerat unul dintre cele mai dezvoltate judeţe din ţară. Are o reţea de cale ferată foarte dezvoltată, se poate vedea pe harta CFR. Din păcate doar tronsoanele principale ca Timisoara-Arad, Timisoara-Sânnicolau Mare, Timisoara-Deta şi Timisoara-Resita sunt circulate. Legăturile secundare între comune şi sate erau folosite în trecut în principal pentru transportul mărfurilor agricole de la CAP-uri şi IMS-uri. Odată cu restituirea terenurilor agricole şi achiziţia lor de către firme private, transportul mărfurilor agricole se face cu camioane aparţinând respectivelor firme sau prin închiriere de la alte firme. Nimeni nu se mai complică cu CFR Marfă. Astfel aceste lini secundare nu mai au viabilitate economică, şi cred că în Judeţul Timiş chiar depăşesc 40%.

    Ăsta nu înseamnă că CFR Marfă nu este rentabilă, poate să transporte pe distanţe lungi bunuri industriale şi agricole, deoarece ar fi mai ieftin şi ecologic.

    Este o diferenţă între o părere şi o părere documentată cât de cât, nu am pretenţia că sunt expert dar am prieteni care au lucrat la CFR şi ştiu despre ce este treaba, altfel ne tot dăm cu părerea doar aşa să ne contrazicem şi să umplem cu posturi forumul, consumând timpul degeaba al adminilor şi celorlalţi forumisti, Măcar de am avea decenţa de a fi şi scurţi în postări. Promit solemn 🙂 să comentez foarte rar şi pe viitor să fiu mai scurt în scris.

  12. @Gheorghita 7
    Daca vorbim de rentabilitate,asa cum le place capitalistilor,nu am facut nimic.Asa s-au taiat multe fabrici pe la noi.S-au ras de pe fata pamantului pentru ca baietii destepti nu vedeau alta “solutie”.Ma intreb si eu ca prostul,oare in loc de distrugere nu se poate gandi in tara asta la o schimbare a utilitatilor?Chiar nu putem gandi pentru noi,trebuie sa apara mereu mintile (iluminate din vest,care sa dea idei convenabile lor?

  13. Multumita aderarii la UE vom ramane si fara cai ferate. Nu e vorba de numai 40 la suta, ci de 100 la suta. E vorba ca termitele din UE vor fierul de la CFR si-l vor obtine de la bravii nostri conducatori. Gogorita cu productivitatea e pentru fraieri, totul in Romania e neproductiv, deci trebuie ras de pe fata pamantului.

  14. gheorghita frate tin sa-ti reamintesc faptul ca se cauta distrugerea cu tot dinadinsul iar conducatori nostrii sunt oameni potriviti la locul potrivit, iar in ceea ce priveste zona de vest a tarii a devenit si aceea o zona desfigurata economic eu aici in bucuresti cunosc persoane provenita din acea zona in special din timis, caras severin, arad care au venit in bucuresti pt. un loc de munca pt. ca se pling ca acolo nu-si mai gasesc de lucru, iar daca bucurestiul va pica din punct de vedere economic imagineaza-ti ce impact va avea asupra nivelului intregi tari caci aici au venit pt. un loc demunca ft. multa lume depe intreg cuprinsul tarii

  15. Pingback: MASTERPLANUL… DESFIINTARII CAILOR FERATE ROMANE [video] - Recomandari
  16. Da, asa cum au distrus C.A.P.-urile , Fabricile , Uzinele, si absolut tot ce făcea parte din Economia țării, așa vor distruge (tăia) liniile ferate , a acestei forțe, puteri economice C.F.R.
    CFR-UL care-i a doua putere si mijloc de transport, de mișcare după Armata Națională A României .

  17. soarta C.F.R.(cailor ferate romane). a fost jucata inca de pe la inceputul,anilor 1993.odata cu acea greva generala.F.M.I.& acolitii, au cerut Romaniei: “daca vreti autostrazi, trebuie sa reduceti (falimentati)reteaua de cale ferata “. numai atunci veti primi fonduri internationale pentru a construi autostrazi.

  18. Numai tampenii spuneti aici. In primul rand lucrez in domeniul feroviar si vreau sa va spun ca perspectivele transportului feroviar in Romania sunt sumbre si asta nu din cauza ca se taie aproape 40% din calea ferata, ci din cauza ca viitorul transportului in Romania si in lume, in general, se orienteaza catre solutii ieftine, comode si rapide, care nu inseamna cale ferata. Sa nu uitam faptul ca in ultimii 30…40 de ani, saracii de romanii, care prin ani ’80 de abia isi permiteau sa cumpere un casetofon, acum reusesc sa aiba propria masina. Daca la vremea respectiva ne inghesuiam cu toti in trenuri, acum foarte putini mai fac lucrul asta iar rutele feroviare pe sectii neinteroperabile, creeate de comunism mai mult ca sa adune granele tarii, se dovedesc acum nerentabile. In acest conditii, intr-o economie de piata sanatoasa cum se vrea cea a Romaniei, nu are rost sa intretii acele rute feroviare. Iar scuze de genul ca ar fi folositoare pe timp de razboi: domnilor, razboiul in ziua de azi nu mai este ce era o data. Asa ca treziti-va la realitate si acceptati faptul ca in decursul timpului nevoile si infrastructura societatii umane inregistreaza modificari majore. Deci, nu mai priviti problema prin sticla difuza a paharului din care sorbiti in fiecare dimineata ca sa nu inghetati. Analizati problema in detaliu cat mai transparent si apoi: vorbiti.

  19. @rocky:

    Rambo draga, in toate “tarile civilizate” reteaua feroviara este foarte bine si face parte tocmai din solutiile “ieftine, comode si rapide”, chiar strategice, mult mai avantajoase decat cursele intra-aeriene sau decat mersul cu masina.

  20. @rocky:

    Iarta-ma, @rocky, dar ce sustii este pur si simplu fals. Eu zic sa te mai interesezi. Complet de acord cu @admin.

    Numai ca trenurile din „tarile civilizate” nu prea mai seamana demult cu cele de la noi. Nu desfiintarea CF e solutia, ci modernizarea lor.

    Nu vreau sa te „atac”, dar daca lucrezi in domeniul feroviar si gandesti asa, nu e bine. Daca nici voi, cei care lucrati acolo, nu credeti in viitorul CF, atunci intr-un fel devine firesc ca acest viitor sa se prabuseasca…

  21. Eu cred in viitorul caii ferate din Romania dar, trebuie sa recunoastem, nu in forma actuala. Da, imi pare rau ca vor trebui sa dispara multe rute feroviare neinteroperabile nerentabile – e nevoie de lucrul asta, ca vrem, ca nu vrem – dar cu conditia sa ne axam pe acele magistrale feroviare care pot sa aduca un plus de valoare, inclusiv profit. Problema este ca ritmul de modernizare a infrastructurii feroviare este unul foarte scazut si unde s-a mai facut ceva (vedeti coridorul Bucuresti-Constanta), s-a facut cam de mantuiala. Cred ca avem ceva in sange noi romani sa nu facem treaba ca lumea sub un regim democratic, pentru ca noi am mers cel mai bine numai cand am fost sub regimuri de conducere asazis totalitare, cum a fost comunisul unde frica ne-a impins de la spate sa facem lucrurile sa mearga.
    Calea ferata din Romania este demult scadenta la RK, exceptand sectoarele modernizate, inclusiv anumite statii cf. Nu e usor, ne aflam in situatia unei familii care are un salar minim pe economie, cu 10 copii si trebuie sa-si monteze o centrala termica cat mai urgent dar de unde bani, deoarece traficul de marfa si calatori nu mai este ce era odata. Se spunea acum vreo doi – trei ani in cotidianul Capital ca ne-ar trebui urgent (bine ar fi sa-i avem disponibili intr-un an!) cca. 30 – 40 mld. euro numai pentru revitalizarea magistralelor feroviare din Ro si cat de cat imbunatatirea / reinnoirea parcului de locomotive si vagoane. Dar cine ne da noua atatia bani ?? Din acest motiv contributia statului este cum este iar lucrarile se tegiverseaza de la an la an. Pe de alta parte, actuala conducere este preocupata mai mult de cati bani poate sa stranga pentru eventualele campanii electorale si mai putin acorda atentia cuvenita instruirii corespunzatoare a personalului. Oameni cu vechime in domeniu, care au fost crescuti si formati in acest domeniu feroviar, cu greu se vor mai gasi in perioada urmatoare, mai ales ca trendul actual este sa se plateasca cat mai multi oameni cu salariu minim. In aceste conditii, nici un tanar nu va fi motivat sa profeseze in acest domeniu (vorbesc in special de partea de intretinere a caii ferate) si, apropo de acest aspect, desi o sa vi se para hilar, dar daca nu o sa lucrati cu muncitori din Banglades sau India peste vreo 20 de ani, o sa vedeti !!!!!!!! Nu mai vine nimeni sa aiba raspundere si sa invete o meserie daca nu este motivat financiar. Iar daca actuala conducere CFR are impresia ca privatul va face treaba pe mai putini bani, sa fim serios, e un cerc vicios care poate avea consecinte nu tocmai bune care va viza in primul rand siguranta transportului feroviar. Dar la cati habarnisti sunt prin minister, nu e de mirare ca ne cam ducem la vale fara motiv.

  22. La cfr e ca la posta: cineva se straduie (de cativa ani buni) sa demonstreze cat de nerentabila poate fi o companie de stat si asta in pofida contractelor dezastruoase pentru unii dar super profitabile pentru altii. La fel s-a intamplat si cu regiile de transport auto inlocuite partial sau total cu firme private, la fel si cu industria ‘morman de fiare vechi’.. Deh, metehne romanesti, reteta patentata!

  23. Stiu, @rocky, ca nu e usor.Chiar stiu, pt ca intamplarea face sa cunosc si eu niste oameni care lucreaza in domeniu. Stiu si ce conducere abuziva aveti (probabil ca exista si exceptii, nu neg, dar sunt rare si glasul lor e greu sa se faca auzit sau ascultat).

    De fapt, asta e drama intregii tari. Din experienta personala pot sa iti spun ca am observat urmatorul tipar: daca fiecare lupta pentru adevar si ce e bine, asa cum poate si cu mijloacele care ii sunt date, pana la urma Dumnezeu nu lasa nerasplatit acest efort si acest sacrificiu. Eu am ales demult sa fac ce stiu sa fac fara sa mai plasez motivatia financiara pe primul loc. Nu o exclud, dar las pe Dumnezeu sa rezolve el partea asta si eu, pur si simplu, imi fac datoria. Asta presupune efort, riscuri, sacrificii, diplomatie, fermitate, dedicatie, razboi al nervilor…in fine, o groaza de lucruri adesea intrinsec contradictorii si greu de purtat. Uneori poti sa le duci, alteori descurajezi, gresesti, o iei de la capat…in fine, asta e „lupta” ca sa zic asa. Dar este nevoie absoluta de credinta in Dumnezeu. Si, crede-ma, El nu te lasa. In final, nu te lasa. Si asa, treptat, se genereaza si un model de comportament pt altii. Lucru asta e valabil pt fiecare din noi. Asta e, probabil, una din crucile (misiunile) pe care le avem de purtat pt ca ne-am nascut aici. Nu ii acuz pe cei care pleaca, pt ca am observat ca destinul e cel care te poarta pana la urma unde iti e locul, dar o datorie fata de tara tot iti ramane, oriunde te-ai duce.

    In fine, ca sa nu duvaghez: da, stiu ca e greu!

  24. Nu UE ne cere sa inchidem 40% din reteaua de cale ferata ci unele persoane din MT care au constituit interfata cu echipa de “consultanti”. Aceste persoane din MT reprezinta interesele transportatorilor rutieri care sunt interesati sa nu se revitalizeze liniile feroviare astfel ca dumnealor sa prospere in continuare. N-are importanta ca suntem pe loc “fruntas” in Europa cu 92 de decedati in accidente rutiere la milionul de locuitori fata de media din UE de 52.. Cum se sxplica altfel faptul ca, de zece ani nu se gasesc solutii financiare pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar realizarii proiectelor de refacere a liniei Bucuresti- Giurgiu,, inchisa din august 2005, cand a cazut podul de peste Arges de la Gradistea. Uitati-va ce bine le merge celor cu maxitaxi si ce tarife practica.
    UE prin Cartea Alba pentru Transporturi solicita dinpotriva mentinerea unei retele feroviare dense, si punerea in valoare a avantajelor sistemului de transport feroviar, sigur, nepoluant si eficient energetic. In acest sens recomanda transferarea de pe sosea spre sisteme prietenoase cu mediul, precum cel ferovisr sau fluvial, a cat mai multe marfuri si calatori, in scopul reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera care au produs schimbarile climatice.
    De asemenea, nu trebuie uitat caracterul strategic al retelei feroviare, mai ales ca in jurul nostru se agita spirite belicoase. In concluzie raman optimist. Nimeni nu poate sa-si asume raspunderea inchiderii acestor linii.
    Actualul ministru al transporturilor se pare ca are o alta vixiune iar presiunile facute in ultima vreme, inclusiv de
    Comisia Europena, au determinat o schimbare de atitudine. Ca urmare, recent s-au gasit solutii pentru demararea formalitatilor in vederea organizarii licitatiei pentru studiul de fezabilitate necesar revitalizarii liniei Bucuresti Nord-Girugiu Nord. Aceasta linie este solicitata si de autortatile din Ruse-Bulgaria, care prefera sa utilizeze aeroportul Otopeni mult mai apropiat fata de cel din Sofia.
    Vorbim de bunele practici europene dar nu facem mai nimic ca sa le aplicam. In Bucuresti intra si ies zilnic, in total, cca. 500.000 de autoturisme. Daca cele sapte linii de cale ferata ar fi modernizate, in sensul ca ar permite viteze mai marim de circulatie, daca trenurile suburbane ar circula in tacte iar in statiile de pe parcurs s-ar amenaja parcari si s-ar aplica sistemul Park & Ride, s-ar diminua masiv numarul de autoturisme ce intra zilnic in Bucuresti. De ce la Viena, Munchen, Berlin, cunoscutele S-Bahn-uri sau Reteaua Expresa Regionala de la Paris, au succes.
    Haideti sa solicitam MT si CFR-ului sa se intoarca cu fata la calatori si sa demareze un program de amenajari ale liniilor si statiilor din jurul bucurestiulu,, incepand cu liniile modernizate, astfel incat sa faciliteze aplicarea sistemului P&R. Sa nu ne pierdem speranta.
    Poate ca ar trebui ca unele dintre aceste linii secundare sa poata sa fie sprijinite financiar si de catre autoritatile locale, sens in care ar trebui modificata legislatia

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare