PROFESORUL MENCINICOPSCHI CONDAMNAT LA 8 ANI DE INCHISOARE in procesul ICA – Voiculescu. VICTIMA COLATERALA in razboiul dintre securistii mafioti sau CONDAMNAT TACIT PENTRU CURAJUL DE A NE AVERTIZA CU CE SUNTEM OTRAVITI. Ultimul sau cuvant, plin de smerenie si demnitate: “Sunt impacat pentru ca sunt nevinovat. Dumnezeu va face dreptate!” (VIDEO)

8-08-2014 4 minute Sublinieri

“Poate că i-am supărat şi pe cei care nu suportau să vorbesc despre alimente, despre E-uri. Poate că şi de la asta o parte din pedeapsă mi se trage”

“Vreau sa comunic romanilor sa fie foarte atenti ca ceea ce mi se intampla mie li se poate intampla si lor, in orice moment, si dumneavoastra, celor care sunteti aici!…”

***

 GH. MENCINICOPSCHI (65 ani) – ULTIMUL CUVANT INAINTEA SENTINTEI IN DOSARUL ICA

Din emisiunea “100 de minute” (cu Sandra Stoicescu, Antena 3) de joi, 7 august 2014

***
Emil Hurezeanu despre PROCESUL LUI DAN VOICULESCU, INTERVENTIA IN JUSTITIE A PRESEDINTELUI BASESCU si despre pericolul climatului de ura si tensiune sociala scapat de sub control (VIDEO)

Emil Hurezeanu la Digi24 – 5 august 2014

Omul de afaceri Dan Voiculescu a fost condamnat vineri la 10 ani de închisoare cu executare în dosarul privatizării ICA de către Curtea de Apel Bucureşti, pentru spălare de bani şi un prejudiciu de 60 milioane de euro. În acelaşi timp, directorul ICA Gheorghe Mencinicopschi a fost condamnat la opt ani de închisoare cu executare. Alte zece persoane au primit pedepse cu executare sau cu suspendare, cuprinse între trei şi şapte ani de închisoare. Instanţa a decis şi confiscarea proprietăţilor puse sub sechestru şi aflate pe numele lui Dan Voiculescu şi a celorlalţi inculpaţi. A fost instituit sechestru şi pe sediul Antenei 3. De întreaga procedură de recuperare a prejudiciului şi de sechestru se ocupă DNA, sub conducerea Laurei Codruţa Kovesi. […]

UPDATE 14:50 Pe sediul Antenei 3 a fost dispus sechestrul, potrivit deciziei de astăzi a judecătorilor.  De această procedură se ocupă tot DNA-ul. […] / integral pe gandul.info

  • Hotnews:

Gheorghe Mencinicopschi, condamnat la 8 ani de inchisoare cu executare: Nu am ce sa imi reprosez, sunt nevinovat. Privatizarea ICA a fost una dintre privatizarile cele mai de succes

Gheorghe Mencinicopschi, care a fost condamnat, vineri, la 8 ani de inchisoare cu executare in dosarul privind privatizarea frauduloasa a Institutului de Cercetari Alimentare, a declarat, imediat dupa aflarea sentintei, la Antena 3, ca “Eu am avut mare incredere in acest tanar complet de judecata dar acum sunt dezamagit. Sunt convins ca adevarul va iesi la suprafata mai devreme sau mai tarziu, dar cu siguranta va iesi. Este o sentinta nedreapta. Nu am ce sa imi reprosez. Va spun cu toata demnitatea, onestitatea, in continuare, sunt nevinovat.” Mencinicopschi a mai sustinut ca “Privatizarea ICA a fost una dintre privatizarile cele mai de succes, ICA nu numai ca exista, dar este un institut performant, de talie europeana.”

“Fiti linistiti, voi merge la puscarie. Ma bucur ca familia mea intelege. Poate ca si altii vor avea in continuare incredere in mine. Cel mai important pentru mine este ca sunt nevinovat”, a incheiat Mencinicopschi.

​LIVE TEXT Monitorizare Antena 3: Mircea Badea, Adrian Ursu si Oana Stancu initiaza protestele: duminica de la ora 17.00 se vor duce sa se plimbe in jurul Palatului Cotroceni

[…] Ora 15.13: Oana Stancu: Vorbim de distrugerea vietii unor oameni, domnul Mencinicopschi la varsta lui se duce dupa gratii, familia lui pleaca din casa. Dincolo de aceste tragedii personale,  este o tragedie pentru statul roman, pentru toti cei care in aceasta tara sunt procurori si judecatori. Am ajuns in aceasta tara intr-o mizerie absoluta. Acum dupa atatia ani de la revolutie mai trecem prin aceasta mizerie si stam toti in casele noastre? Asa s-a intamplat in comunism. Ce smerenie de martir are domnul Mencinicopschi. Noi ca romani ar trebui sa indreptam aceasta nedreptate. […]

Gheorghe Mencinicopschi a făcut declaraţii, vineri, la sediul IPJ Ilfov, după ce a fost condamnat de magistraţii Curţii de Apel Bucureşti, la 8 ani de închisoare în dosarul privatizării ICA.

Sunt nevinovat şi susţin în continuare acest lucru (…) Poate că i-am supărat şi pe cei care nu suportau să vorbesc despre alimente, despre E-uri. Poate că şi de la asta o parte din pedeapsă mi se trage (…) Familia mea este liniştită pentru că ştie că sunt nevinovat“, a spus profesorul Gheorghe Mencinicopschi.

Nu m-am asociat nici cu domnul Voiculescu, nici cu nimeni să săvârşesc vreodată în viaţa mea o infracţiune (…). Eu nu am câştigat şi nu am avut niciun beneficiu moral sau material de pe urma acestei situaţii în care am căzut, într-un război care nu este al meu, a mai spus el.

Acesta a adăugat că nu are ce să-i reproşeze lui Dan Voiculescu, pentru că nu l-a influenţat.

Nu am ce să-i reprosez domnului Voiculescu, pentru că nu m-a influenţat. Am discutat de câteva ori în viaţa mea cu domnul Voiculescu, a spus profesorul Gheorghe Mencinicopschi.

Mencinicopschi a mai declarat că nu a fost surprins de decizia magistraţilor. “M-am aşteptat la o pedeapsă mare după ce am văzut cum a decurs procesul“, a spus profesorul, adăugând că este împăcat şi speră că Dumnezeu va face dreptate.

Gheorghe Mencinicopschi a fost condamnat definitiv, vineri, de magistraţii Curţii de Apel Bucureşti, la 8 ani de închisoare în dosarul privatizării ICA.

Magistraţii de la CAB au majorat astfel pedeapsa de şase ani primită de Mencinicopschi prin decizia din septembrie 2013 a Tribunalului Bucureşti, care a judecat fondul cauzei.

Directorul ICA Gheorghe Mencinicopschi a fost acuzat de complicitate la infracţiunea de stabilire a unei valori diminuate faţă de valoarea comercială reală a institutului, abuz în serviciu contra intereselor publice şi fals în înscrisuri sub semnătură privată.

dr-mencinicopschi-live-pe-jurnalul-ro-4765237

***

***

[…]Scopul, pana la urma, nu credem ca e (doar) punerea cu botul pe labe a celor puternici ridicati in anii postcomunismului pentru a face loc noilor potentati, ci, mai ales, exercitarea unui control social difuz, o presiune permanenta pusa pe omul rand si o atmosfera sufocanta, intimidanta, politieneasca.

 

Scopul nu este nici unul de eradicare a unui fenomen cum ar fi evaziunea sau, in general, economia la negru (toate sistemele economice din lume, de la SUA la Germania, au economie informala si guess what – aceasta exista pentru ca rezida un interes in asa ceva, nu pentru ca lumea e “penala” de la natura). Scopul fundamental este ca autoritatile sa-si restabileasca intr-o maniera incontestabila puterea de a INFRICOSA, PEDEPSI, SUPRAVEGHEA.[…]

*

*

*

*

*


Categorii

Gheorghe Mencinicopschi, Justitie, Razboiul impotriva Romaniei, Stat politienesc, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

73 Commentarii la “PROFESORUL MENCINICOPSCHI CONDAMNAT LA 8 ANI DE INCHISOARE in procesul ICA – Voiculescu. VICTIMA COLATERALA in razboiul dintre securistii mafioti sau CONDAMNAT TACIT PENTRU CURAJUL DE A NE AVERTIZA CU CE SUNTEM OTRAVITI. Ultimul sau cuvant, plin de smerenie si demnitate: “Sunt impacat pentru ca sunt nevinovat. Dumnezeu va face dreptate!” (VIDEO)

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Profesorul Menci nu este chiar o victima colaterala. A criticat organismele modificate genetic (OMG), produse unde? (Intrebare retorica, bineinteles). Si da, este vorba de control total, nu al romanilor in special (desi poate clasa noastra politica este mai obedienta in a implementa indicatiile ce vin din afara tarii) ci al omenirii in general. Ce mancam, ce gandim, ce emisiuni sa preferam la televizor, nu o sa mai fie decizii individuale independente. Deja suntem manipulati prin media (si aici includ si mesajele subliminale); se studiaza reactiile noastre la stimulii externi specifici pentru a putea afla apoi, pe baza unei telemetrii faciale (sau oculare extrem de precise), ce stare de spirit avem, astfel incat daca aceasta nu e adecvata sa fie aplicata masuri corective coercitive. Este exact cum scrie in Biblie despre vremurile de pe urma care, iata, au si sosit: cei care vor refuza sa primeasca pecetea raului pe mana sau frunte (sa faca rele sau sa gandeasca cum sa faca rele) vor fi prigoniti.
    Doamne ajuta!

  2. Monica Macovei pe RealitateaTV: Prima data in Romania cand se aplica o directiva europeana de confiscare extinsa a averii. Concret, daca ai comis o frauda financiara, si nu poti proba justifica o parte a averii, nu poti proba faptul ca averea este dobandita prin venituri legale, atuci aceasta avere este conficata, valorificata si banii sunt varsati la bugetul de stat.

    Este o lege UE, neprevazuta in codul penal romanesc; iar legile europene se aplica neconditionat.

    In aceste coditii, imperiul imobiliar al lui Bercea Mondial ar trebui sa aiba aceasta soarta. Se va aplica si in cazul lui ?

  3. Ce e dureros este ca multi se bucura de aceste nedreptati (revoltatoare prin ilegalitatea lor). Nu mai traim de mult in democratie. Este clar, e vorba de o dictatura a noii securitati, se pune pumnul in gura oricui este impotriva puterii politice care a acaparat justitia. E politie politica ca pe vremea stalinista. Oricine in felul asta poate fi arestat in viitor, se inventeaza denunturi, se resping probele apararii, ca in vechile tribunale ale poporului. Procurorii corupti au ajuns sa detina puterea. Dr. Menci nu a avut nicio influenta in acea privatizare, si totusi a capatat 8 ani (!), ca un criminal. Mai exista si o fundatie care facea lucruri bune pentru copiii bolnavi, acum cu confiscarea averii (extinse!) nu o sa se mai poata face nimic. E o ilegalitate fara precedent in justitie. Totul pe baza unei expertize false si in acelasi timp apartinand acuzarii (DNA-ului), fapt ilegal conform Constitutiei si hotararii CCR. Adica nu e adevarat ce scrie in lege, ci ce spunem noi, procurorii si judecatorii (corupti), cei care sfideaza legea. Si vazand cati se bucura de aceste hotarari (ilegale) luate azi in justitie, imi dau seama cat de adevarata este acea vorba, cum ca cine se aseamana se aduna. Toti cei care sustin aceste nedreptati si se bucura de ele au in firea lor faradelegea, au aceleasi patimi, sunt facuti din acelasi aluat. Acest sistem corupt, aceasta mafie, este o plaga, precum era vechiul bolsevic. Este foarte grav daca am ajuns ca in justitie, acuzatii sa nu mai aiba dreptul sa se apere (se incalca Drepturile Omului), e foarte grav ca am ajuns ca cei care ar trebui sa aplice legea, sa aplice faradelegea. Traim vremuri periculoase si nedrepte. Dar Dumnezeu e sus si vede…
    Dumnezeu sa le dea putere lui Menci si tuturor celorlalti nedreptatiti, ca numai in El mai putem avea nadejde… 🙁

  4. Probabil domnul doctor Mencinicopschi a avut dreptate,inclusiv de la criticile (obiective,documentate,nepatimase) ale aditivilor alimentari -a avut o pedeapsa mai dura.
    Consider necrestineste,inuman,a te bucura de necazul cuiva chiar daca acela ti-a fost dusman. Cam asta observ la cei ce sunt in tabara “opusa”.
    Dumnezeu sa-i dea putere domnului doctor sa reziste acestei incercari.

  5. Cand a fost privatizat, Institutul de chimie alimentara se afla in pragul inexistentei. Astazi este si lucreaza, dă – SAU NU DĂ – avize pentru diversele substante care ni se baga in mancare, iar dr. Mecinicopschi s-a opus de multe ori celor care incearca sa ne otraveasca, atat in mod public cat si ca director al Institutului (adica isi punea semnatura – SAU NU – pe niste hartii). Daca Dan Voiculescu a primit zece ani, se poate explica prin multe, dar cei 8 ani si confiscarea casei doctorului Mecinicopschi nu se explica decat intr-un singur fel. Cred ca ar trebui sa avem mare grija de acum inainte ce mancam.

  6. Sunteti ABSOLUT siguri ca prof. Mencinicopschi este nevinovat ?

  7. @ Lucian:

    Nu, bineinteles ca e foarte vinovat. Si noi suntem la fel de vinovati. Si pr. Aldea, apropo, cu siguranta ca nu poate fi nevinovat… Asteptam cu drag aceleasi intrebari si cand o sa fim luati noi…

  8. Ce legatura are pr. Aldea (cu apropo) cu ce am intrebat eu ?

  9. Cam aceeasi legatura pe care o avem si noi. Chiar nu cred ca nu intelegi. Oameni care vorbesc. Public.

  10. @Lucian:

    Ideea e daca accepti cadrul in care ti se “vinde” acest proces. Daca da, atunci intrebarea ta e logica. Daca crezi ca intr-adevar justitia romana are o problema cu privatizarea frauduloasa, ca e vorba de lege, atunci intrebarile tale vor fi de acest gen. Daca, insa, te indoiesti ca se urmareste pedepsirea unor faradelegi, si banuiesti ca in spatele procesului stau alte intentii, mai putin onorabile, chiar condamnabile, atunci intrebarea e absurda, in ceea ce-l priveste pe Mencinicopschi. Si legatura cu noi si cu pr Aldea este ca astfel de procese pot fi manufacturate oricand, impotriva oricui indranzeste sa gandeasca diferit fata de ce e “acceptabil”.

  11. Nu frate, nu inteleg. Eu v-am intrebat daca sunteti absolut siguri ca Mencinicopschi este nevinovat in raport cu lucrurile de care a fost acuzat si pentru care a fost condamnat.

    Ce legatura are asta cu voi, cu pr. Aldea si oricine altcineva ?

    Chestia asta, cum ca a fost condamnat pentru ca a vorbit despre e-uri si alimentatie mi se pare, sincer, o gluma, atata vreme cat efectele in societate au fost nesemnificative. Ati vazut voi vreo miscare de amploare in Romania de evitare a produselor cu e-uri si de hranire sanatoasa in general sau in particular, in urma “propovadurii prof. Mencinicopshci ? Eu unul n-am vazut.

  12. @Lucian:

    Am explicat mai sus. In privinta E-urilor, nici nu trebuie sa existe o miscare sociala, e de ajuns sa enervezi niste oameni puternici si influenti. Insa nici eu nu as crede ca asta a contat – cel putin decisiv – in condamnarea lui Mencinicopschi.

  13. @ Lucian:

    EU am vazut aceasta influenta, da, este una mare. Nu e vorba doar despre E-uri, asta e doar un fel de a spune… A vorbit despre “NOUA ORDINE… ALIMENTARA” si a denuntat OTRAVIREA PREMEDITATA a populatiei, inclusiv prin OMG-uri. L-am auzit pe dl. profesor la Antim, mai demult, spunand mult mai mult, off the record, despre ce se temea, si de altfel, acum cativa ani chiar a avut niste probleme, nu mici. Si cred ca Titus L a inteles si a spus o parte din adevar. In orice caz este un om CINSTIT, MODEST si CU FRICA DE DUMNEZEU, pentru asta garantez. Si o poate vedea oricine are buna-credinta.

  14. Un proces de sapte ani, cu plimbari pe la toate tribunalele, cu amanari, cu tergiversari etc… Nu se poate zice ca a fost judecat in graba decat daca esti idiot sau rauvoitor. Mai avea nitel si se prescria fapta. Prezumtia de nevinovatie inceteaza in acest moment. Cine mai sustine ca Menci, Voiculescu si alti telepatici nu sunt vinovati in acest caz, de acum tb sa faca el dovada nevinovatiei, inainte de a continua cu tema justitiei aservite.

  15. E-uri sau nu, ordine alimentara sau nu, daca statea deoparte de inginerii financiare, era liber. Deci nu vad legatura, intre proces si E-uri, vad doar oameni care il apreciaza pentru lucrurile bune pe care le-a facut si pentru firea lui, si nu pot accepta ca acelasi om putea pe de alta parte sa comita si fapte penale. Eu ii doresc sa aiba un regim cat mai bland si sa scape cat mai repede.

  16. Si inca o chestie de principiu: cum e posibil ca un portal de stiri si opinii ortodoxe sa fie atat de influentat de un post tv (Antena3) specializat in dezinformare, spalare si linsaj mediatic, al carui director general neoprotestant are un minim interes pentru jurnalism, fiind mai degraba predicator-infierator-lingau dupa caz? Ce sursa credibila de orice poate fi acest post?

  17. @Mahai:

    Procesul a durat sapte ani, completul de judecata care a dat pedepsele a judecat… o luna. Iar dosarele procesului sunt imense, mii de pagini, ele neputand fi consultate dinainte. Asadar, completul care a condamnat a judecat pe repede inainte, asta e de ordinul evidentei matematice.

    Privatizarea ICA a fost una din multele facute in acei ani. Cine crede ca Voiculescu a practicat o schema originala si unica e “idiot sau rauvoitor”. A fost un modus operandi generalizat, in care aspectele formale ale legii au fost respectate. E de ajuns asta pentru ca oameni nepriceputi la inginerii de acest fel, care se gandeau doar ca ICA sa nu incape pe mana unora care sa-l vanda la fiare vechi si sa-l desfiinteze, cum a fost cazul cu toate celelalte institute de cercetare, sa fie angrenati, pe baza bunei lor intentii, in actiuni de acest fel. De aceea, consideram ca Mencinicopschi este nevinovat – suntem siguri ca i s-au dat toate garantiile ca e legal si ca ICA va functiona in continuare. Pe de alta parte, el efectiv nu a facut nimic concret ilegal (nu sunt documente, acte, probe directe care sa arate ce a facut ilegal).

  18. @Mahai:

    Cam pana aici cu “buna credinta”, nu?

    Sa intelegem ca Gandul, Hotnews si Digi24 au ajuns si ele in proprietatea mogulului condamnat – caci am citat din ele ca si din reportajele de la Antena3.

    Noi credem in nevinovatia lui Mencinicopschi pentru ca il credem pe el, nu un post TV sau altul, si pentru ca nici macar la proces nu a existat “marturia a doi sau trei oameni” care sa il invinovateasca. Dimpotriva, exista marturii pozitive despre si pentru el.

  19. Schema nu a fost originala, dar cu toate astea penala. Si pe bune, sa cred ca Menci in calitate de sef al ICA nu stia ce se intampla cu 3.6 ha in super-zona din Bucuresti de pe terenul institutiei pe care o conducea (in timp ce Antenele lucrau din greu la brandul lui personal)? Mii de pagini sunt praf in ochi, aruncat de avocati. Totusi e un proces care a trecut prin absolut toate fazele si a primit un verdict corect in prima instanta, majorat in a doua instanta, probabil s-au enervat si judecatorii de miile de pagini de praf in ochi aruncate de avocati…

  20. @Mahai:

    Aici e ca la disputele legate de evolutionism vs creationism. Fie crezi, fie nu. Tu crezi ca decizia in acest proces e justificata. Noi avem indoieli, pe baza proverbului latin: “Summum jus, summa injuria.” Si Mencinicopschi se pricepe la E-uri, nu la hectare (care brand, care antene? in anii privatizarii dr. Menci nu exista ca “brand” si noi l-am descoperit pe o cu totul alta filiera decat cea a antenelor, probabil ca majoritatea din publicul sau).

  21. Noi credem in nevinovatia lui Mencinicopschi pentru ca il credem pe el, nu un post TV sau altul.

    Ok, am gresit cu antena3 ca sursa de presa cu interes evident de a fi partinitoare in acest caz. Avem o sursa si mai nepartinitoate: condamnatul insusi… Nu zic ca nu-i o victima, probabil Voiculescu i-a dat toate asigurarile ca ce face e perfect legal, motiv pentru care, fiind de buna credinta, nu a avut nicio problema sa semneze chiar el instrainarea terenului… Sau a avut si i-a rugat pe subordonatii lui ca el sa ramana cu mainile curate? Nu stiu, ca nu am vazut dovezile din proces, nici nu l-am acuzat eu, nici nu l-am condamnat eu… Dar nici nu pot presupune din start ca procesul sau a fost incorect. De ce ar fi fost? Miza prea mare ca sa dai rasol, fie ca procuror, fie ca judecator. Pana la urma, Base nu e vesnic.

  22. @Mahai:

    Nu, nu exista nimic semnat de Mencinicopschi in acest sens, asa o spun chiar si cei care, altfel, sustin deznodamantul procesului. Nici ceilalti, daca judecam dupa pedepsele cu suspendare primite de restul.

    Procesul nu trebuie judecat in abstracto, caci nu a avut loc acolo, in cerul teoretic al conceptelor, ci in Romania meandrelor concretului, unde granitele dintre bine si rau, dintre alb si negru, nu sunt niciodata atat de transante cum suna aceste condamnari. Iar Basescu nu e doar Basescu si atat, ci reprezinta o structura de putere, un nucleu de putere, care evident ca vrea sa controleze in continuare Romania si dupa ce pleaca el – daca mai pleaca, pana la urma, ca nimic nu e sigur pe acest pamant.

  23. @admin, daca era asa de nevinovat si nici n-a semnat, atunci ce a cautat ca participant in nume propriu la licitatia pentru ICA? Au fost doi participanti: el pe persoana fizica si Voiculescu. Tribunalul Bucuresti, prima instanta care l-a condamnat, zice ca tocmai de-aia, ca sa nu zica cineva ca a fost o licitatie cu un singur participant. Zau, imi e si mila de dom profesor, cum l-a pacalit domnule Voiculescu pe trei parale, doua emisiuni, patru simpozioane si niste promovati de carte acolo…

  24. Opresc discutia, nu vreau sa mai dau cu pietre in dl Menci… Cu pacatele lui pe care le va plati cu varf si indesat, a facut si mult bine cu cartile lui. Dar hai sa nu dam nici in judecatori si procurori, cata vreme nu sunt dovezi ca au judecat stramb.

  25. @Mahai:

    Trista perseverenta in a demonstra vinovatia cuiva, fie si asa, “cate putin”, si asta numai ca sa existe un fir de indoiala cu privire la onestitatea omului. Mencinicopschi este genul de om care actioneaza dupa constiinta. Daca ar fi avut indoieli, nu ar fi facut nimic. Nu pentru parale, nici pentru emisiuni (faima lui s-a dezvoltat independent de Antene, era cunoscut si apreciat in domeniu), nici pentru cartile pe care i le-ar fi publicat orice editura din Romania nu a facut vreun “compromis”. Omul, cel mult, a fost convins ca va salva ICA. In ceea ce-i priveste pe procurori si judecatori, sa ii lasam cu propria constiinta si cu Judecata cea de Apoi. Nu ei sunt subiectul de discutie aici si e ciudat ca simti nevoia sa ii aperi cand nu i-a acuzat nimeni. Nimeni nu mai stie numele procurorilor si judecatorilor din perioada comunista, pentru ca numele executantilor nu e important.

  26. Cum, nu-i acuzati chiar dvs ca judeca stramb? Nu se poate, si Menci nevinovat, si judecatorii drepti.

  27. @Mahai:

    Nu se poate, si Menci nevinovat, si judecatorii drepti.

    Tu o spui.

  28. Menci o fi genul de om care actioneaza dupa constiinta, dar oamenii sunt mai complecsi. Pot actiona dupa constiinta aproape tot timpul, si dupa alte criterii in alte cazuri. Nu am ce sa demonstrez despre Menci, au facut-o doua tribunale corect, ar fi facut-o si mai devreme daca nu demisiona Voiculescu din parlament ca sa mute procesul de la un tribunal la altul.

  29. Imi dau si eu cu parerea, cu mintea mea proasta de om pacatos.

    In calitatea sa de director al ICA, domnul doctor Mencinicopschi nu putea avea nici un fel de influenta asupra privatizarii, vanzarii sau instrainarii acestui institut, din simplul motiv ca nu a facut o facultate cu profil contabil.

    Si nici macar absolvirea unei facultati cu profil contabil nu iti da dreptul sa ocupi functii de director cu atributii directe in privatizarea oricarui institut, fabrica, combinat etc. Ca sa ai o semnatura valida in privinta unor bilanturi sau balante contaile, strict necesare si direct cauzatoare in privinta unei privatizari, este obligatoriu sa lucrezi ca ajutor contabil sau practicant sau stagiar sau cum s-o mai numi acum, inca vre-o 2 – 3 ani, dupa care dai un examen de licenta sau asa ceva. Deabia atunci este valabila semnatura pe niste acte contabile fara de care nu numai ca nu se poate realiza nici-un fel de privatizare, dar insasi privatizarea este lipsita de “subiect”. Adica nu ai ce anume si pentru ce anume sa privatizezi.

    Toate aceste acte ale privatizarii au fost intocmite si semnate de catre alte persoane. Iar acele persoane, contabili, cenzori si experti financiari sunt singurii a caror semnatura poate fi luata in calcul.

    Asa spune legea, nu eu. Sau poate s-o fi schimbat legea in ultimii ani si nu mai stiu eu.

    Proprietarul, administratorul, directorul care semneaza dupa expertii contabili, semneaza doar ca a luat la cunostiinta ceea ce a calculat si declarat contabilul. El, directorul, este absolvit de orice neregula, greseala sau infractiune savarsita in actele contabile, atata timp cat nu are calitatea de contabil, cenzor sau expert financiar-contabil.

    Asa spune LEGEA. Daca ma insel, va rog sa ma corecteze cineva.

    Functia de director a domnului doctor Mencinicopschi avea legatura cu pregatirea, experienta si cercetarile sale in domeniul ALIMENTAR. Doar atat.

    Deci, dupa umila mea parere, de om cu mintea proasta, condamnarea domnului Mencinicopschi este doar o pedeapsa si mai ales un exemplu, fata de cei care ar mai avea curajul sa loveasca in profiturile de miliarde de euro obtinute atat din industria alimentara cat si din industria farmaceutica. Caci mancare proasta, artificiala si plina de E-uri, mai devreme sau mai tarziu te face dependent de farmacie.

    Deci, subscriu la ceea ce s-a zis intr-un comentariu anterior:
    Domnul Mencinicopschi a vorbit despre “NOUA ORDINE… ALIMENTARA” si a denuntat OTRAVIREA PREMEDITATA a populatiei, inclusiv prin OMG-uri.

    Si chiar daca nu au fost miscari de strada (caci lumea s-a desteptat si nu se mai lasa manipulata), efectele au fost si sunt in continuare destul de mari, pentru ca majoritatea oamenilor “lupta” acum la nivel individual si de familie.

    Ca un mic exemplu, pot sa spun ca stiu cateva familii in care nici macar nu se mai vorbeste despre margarina, coca-cola, salamuri si multe astfel de produse. Sunt tratate ca si cum nici nu ar exista.
    Iar in urma cu 10 ani, frigiderele erau in permanenta pline cu tot felul de otravuri ca cele enumerate mai sus.

    Daca manifestarile au ajuns sa fie manipulate si deturnate de la scopul lor, oamenii “lupta” acum in secret. Asa cum si ei au incercat sa ne otraveasca in secret si sa ne faca dependenti de industria farmaceutica, nici noi nu mai facem manifestatii la vedere, ci ne protejam in secret. Luptam cu aceleasi arme ca si ale lor.

    Pentru aceasta a fost condamnat domnul Mencinicopschi. A scos la iveala unele dintre cele mai mari secrete ale Noii Ordini Mondiale. Si pentru aceasta “plateste” acum.

  30. “Tu o spui”

    Eu spun pe sleau ce insinuati Dvs mai complicat.

  31. @Mahai:

    N-avem nicio emotie in a spune ce credem. Procurorii si judecatorii, asa cum am spus mai sus, sunt elemente secundare intr-un fenomen mai complex pe care l-am mai descris si il vom mai descrie. Executanti. Cozile toporului. Mai obediente si mai zeloase sau mai putin. Acum foarte obediente si zeloase. Pe noi ne intereseaza cine tine in mana toporul si ce vrea sa faca cu el.

  32. Ştire Mediafax din 20 mai 2012:

    “Ambasadorul Gitenstein ‘are tot dreptul’ să facă aprecieri la adresa procurorului-şef al DNA, pentru că Departamentul de Stat al SUA a ‘finanţat’ atât DIICOT, cât şi DNA şi este interesat de ce se întâmplă cu această ‘investiţie’, a declarat, duminică, vicepreşedintele PDL Monica Macovei.”

  33. inca un inculpat in acest dosar sorin pantis, ce este ft. ciudat cu acest individ este faptul cum de nu i sa atribuit vina cu vanzarea rom telecom si maniera de ”privatizare ” al acestuia, in calitate de ministru al telecomunicatiilor in acea vreme acesta este implicat pina in maduva oaselor in acel jaf cu nume de privatizare, in acea perioada mai exact prin 1999 am lucrat la rom telecom si am vazut intr-o oarecare masura cum a fost ”privatizata” acea institutie si culmea cu ce pret ridicol a fost achizitionata, ca sa nu mai vorbim in maniera in care a fost licitat romtelecomul

  34. @admin si admin2

    Ok. Doar am intrebat. Daca voi considerati, cunoscandu-l pe dr. Mencinicopsci bine, ca este cu siguranta nevinovat, eu unul voi lua aceasta parere a voastra ca o temelie importanta in constructia prorpiei mele pareri (care, sincer sa fiu, inca nu este cimentata).

    Ce cred insa aproape sigur, si aici sunt de acord cu admin si mai putin cu admin2, este faptul ca discursurile acestea ale lui legate de alimentatie nu au avut un rol decisiv in sentinta.

    Mie unuia scrierile lui mi s-au parut cam extreme si, din acest motiv, destul de indoielnice din punct de vedere stiintific: afirmatii abrupte, foarte putine dintre ele avand niste cercetari empirice (adica stiintifice) serioase in spate, etc. De multe ori dupa ce citeai articole d-ale dansului iti venea efectiv sa te duci sa pasti iarba (si, si aia doar din anumite locuri si in anumite conditii) caci doar asta-ti mai ramanea de facut caci dupa parerea dansului carnea era rea, ouale erau rele, legumele erau rele, chestiile organice erau rele, lactatele erau rele, etc.

    Deci, sincer, cu toate ca devinse o voce oarecum consacrata in materie de alimentatie (nu singura insa), chiar nu cred ca era un asa pericol sau ca a calcat intr-un asemenea hal pe bataturi pe cineva cu articolele lui incat sa justifice o asemenea contra-reactie …

  35. @Barnaba:

    http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Special/Romania+furata/

    Impresionante cazuri, nu?

    Si nu sunt toate documentate…. SIDEX, Electroputere, Rocar, Aro, Republica, Brasov, Vulcan, Siderca si multe altele. S-a miscat ceva aici? NIMIC, din cate stim.

  36. Întrebări pentru cei care consideră hotărîrea din 8 august 2014 o înscenare.

    I. Ați citit Rechizitoriul (întocmit de DNA, procuror Eva Emilian) și hotărîrea de condamnare din fond (pronunțată pe 28.09.2013 de Tribunalul București, Secția a II – a Penală, jud. Grațiela Constantin)? Dacă da, aveți de adus reproșuri concrete?
    II. Știați că Voiculescu a tergiversat judecarea cauzei prin cele mai murdare mijloace? Numai de două ori și-a dat demisia din Parlament pentru a întoarce dosarul de la ICCJ la Tribunal.
    III. Vă place linșajul mediatic abject pe care îl face Antena 3?
    IV. Știți cine a fost Voiculescu înainte de 1989 (securist) și ce a făcut după 1989?
    V. Știați că pentru toate activele dobîndite în privatizarea ICA, proaspăt condamnatul Voiculescu a plătit în jur de 104.000 EUR0? Așa și eu aș putea intra în afaceri, fără probleme…

    Citind multe dintre comentariile postate, ajung la concluzia că România își merită soarta cu vîrf și îndesat. 25 de ani românii s-au văitat că nu intră nici un grangure la pîrnaie și, mai ales, că nu i se confiscă averea. Acum a intrat dar a fost ,,execuție” politică, împotriva lui Mencinicopschi mai ales…
    Treziți-vă, stimați concetățeni, luați apărarea (indirect) unuia dintre cei mai abjecți infractori (Varanul)!

    PS Vedeți ce poziție au avut Antenele în dosarul ,,Roșia Montană” și în problema gazelor de șist, ca să vedeți ce patriot e domn profesor…

  37. @Lucian:

    Acum, lucrarile stiintifice pot fi contestate stiintific. Eu il creditez, pana una alta, si am incredere in ce spune.

    @Tache:

    Tache draga, faptul ca procesul e o “inscenare” (in sensul folosit de Hurezeanu), este la fel de evident ca faptul ca, intr-adevar, privatizarea nu a fost in regula. Intrebarilor tale li se poate raspunde cu altele:

    I. De ce din toate cazurile de privatizari frauduloase a fost transat, intr-o luna, doar acesta, in care, intamplator, este implicat tocmai adversarul politic al presedintelui? Taman in an electoral, inainte cu cateva luni de alegeri?

    II. De ce presa basista a creat o isterie in jurul acestui proces? De ce o asteptare si o presiune constanta ca “Varanul” sa fie bagat la puscarie?

    III. Stii cine e dusmanul declarat al lui Voiculescu? Stii in ce serviciu a “servit” inainte de 89 si ce putere are in prezent?

    IV. Stii cate active ale statului au fost vandute pe nimic? Active, zic? Resurse, companii profitabile, o TARA intreaga a fost vanduta la mezat.

    Nu, nimeni nu ia apararea unui securist, insa credem ca oricine are un dram de onestitate si o minima capacitate de a gandi situatia, de a o pune in CONTEXT, nu poate inghiti galusca lui “se face dreptate”. Dreptatea se face prin mijloace drepte, nu prin mijloace samavolnice, si se face doar daca obiectivul acestor actiuni il reprezinta cu adevarat pedepsirea celor care au furat Romania. Crede cineva ca in Romania va incepe era in care vanzarea tarii va fi pedepsita?

    PS: nu avem ce sa vedem, de vreme ce am dat si comentat comportamentul Antena 3 pe temele respective, criticand lipsa lor de onestitate.

  38. Pai tocmai, nu s-au rezolvat foarte multe dosare de privatizari. Unele totusi au fost inchise, sunt in curs, altele s-au ingropat din nefericire (vezi flota) altele vor urma. Eu unul ma bucur ca in fine, dupa sapte ani de tergiversari, un mare securist a fost trecut pe liniel moarta… Din cate stiu, nici Nicolae nu se simte prea bine, nici smecherii fotbalului, nici Copos etc.

    Asa ca eu salut acest progres evident, si evident vreau mai mult! In special ma rod unele privatizari facute cu firme multinationale, cu efecte dezastruase. Padurile, Bechtel, BCR, Romtelecom, Petrom, Rompetrol sunt toate de notorietate. Cel mai mult ma oftica sincer concesiunile de paduri, pentru care sper ca Nastase si cei implicati (nu doar romanii, ci si profitorii austrieci) sa manance parnaie maxima.

    Asa ca bravo, procurorii acestui caz, bravo tribunalelor care nu l-au lasat sa se prescrie, si curaj si la mai mare!

  39. @admin.
    Am descoperit acest site de cativa ani si l-am recomandat de multe ori. Am apreciat patriotismul (normal,firesc nepatimas),calitatea argumentelor, consecventa in principii.
    Cazul domnului doctor Mencinicopschi consider ca a fost prezentat corect aici. Justitia niciunde in lume nu poate face cu adevarat dreptate. Poate in schimb sanctiona nerespectare legii. Din pacate atunci cand legea e stramba,cand instantele nu sunt consecvente cu ele insasi rezultatul este hidos.E adevarat “legea e aspra dar e lege”. Dar tot atat de adevarat e ca legea aplicata ad literam nu mai e lege e faradelege.
    Institutul de cercetari alimentare functioneaza. Eu imi aduc aminte ca dupa fuga lui Omar Haysam au descoüerit ca mama acestuia undeva dintru sat sirian e cea care a preluat IPRS Baneasa. Nu am auzit sa se fi intamplat nimic.
    Desi poate parea aparent o idee fortata,cred ca si consecventa domnului doctor in a evita otravirea romanilor a fost un factor stimulant al arestarii domniei sale.Probabil s-a profitat de oportunitatea de a-l indeparta si a decapita ICA.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare