“MODERNIZAREA” ROMANIEI SUB EGIDA FMI: se va inchide 20% din reteaua de cai ferate CFR. Dupa autostrazi, ne lipsim si de trenuri…

29-03-2011 2 minute Sublinieri

Teoretic, costul de transport pe calea ferată este undeva la jumătate față de cel rutier. Practic, după subvenții, pierderi și jaf, transportul feroviar va dispărea cu totul: e doar o chestiune de timp.
În 2009, miliardarul american Warren Buffett anunța cea mai mare achiziție a carierei sale – trei sferturi din rețeaua americană de cale ferată Burlington Northern Santa Fe, pentru care Berkshire Hathaway a plătit 44 de miliarde de dolari. Cei 50.000 de kilometri de cale ferată înseamnă ceva mai mult de o cincime din rețeaua totală a SUA. Buffett e renumit pentru abilitatea de-a vedea profitul pe termen lung și jură că este una dintre cele mai bune investiții pe care le-a făcut până acum.

Cum arată o afacere de aceeași anvergură, la scara și mintea României: Tot o cincime din propria rețea de cale ferată trebuie să desființeaze România începând din 2011. Este vorba, potrivit acordului cu FMI, de 4000 din cei 20 de mii de kilometri desfășurați (11 mii de kilometri de rute). Nu este de ajuns ca liniile să fie închise, ele trebuie musai să ajungă la fier vechi. Primii 1500 de kilometri au fost deja puși pe lista neagră a ministerului Transporturilor.

Prin proiectul de hotărâre se aprobă închiderea, dezafectarea şi valorificarea infrastructurii feroviare excedentară, ceea ce va degreva bugetul statului şi bugetul de venituri şi cheltuieli al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA de cheltuielile aferente investiţiilor şi reparaţiilor infrastructurii feroviare aparţinând domeniului public al statului, respectiv domeniului privat al CFR. În acest mod, efortul statului va fi îndreptat către dezvoltarea şi modernizarea principalelor linii de cale ferată pe care se desfăşoară cea mai mare parte a traficului de călători şi mărfuri, se arată în nota de fundamentare a hotărârii de Guvern, potrivit Mediafax.

Altfel spus, începe o amplă operațiune de canibalizare. Din fierul vechi rezultat, vor mai fi ținute o vreme în viață restul de găuri negre. Nu e nevoie de studii de management ci doar de o fărâmă de minte în cap pentru a anticipa ce urmează: România va rămâne – în cel mai bun caz – doar cu cele câteva sute de kilometri de cale ferată reconstruite recent la costuri de miliarde de euro. Singura necunoscută este CÂT de repede se va întâmpla asta. La ritmul de acum al pierderilor, un deceniu pare o prognoză mult prea optimistă.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) propune Guvernului închiderea a 1.474 km de infrastructură feroviară excedentară, sumele rezultate în urma casării şi dezmembrării urmând să fie utilizate de CFR SA pentru întreţinerea reţelei. Potrivit unui proiect de hotărâre de Guvern, este vizată închiderea unor părţi din infrastructura feroviară proprietate publică a statului, aflată în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi dată în concesiune CFR şi/sau proprietate privată a CFR, care din considerente tehnice şi comerciale nu mai justifică menţinerea în funcţiune.

“Prin proiectul de hotărâre se aprobă închiderea, dezafectarea şi valorificarea infrastructurii feroviare excedentară, ceea ce va degreva bugetul statului şi bugetul de venituri şi cheltuieli al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA de cheltuielile aferente investiţiilor şi reparaţiilor infrastructurii feroviare aparţinând domeniului public al statului, respectiv domeniului privat al CFR. În acest mod, efortul statului va fi îndreptat către dezvoltarea şi modernizarea principalelor linii de cale ferată pe care se desfăşoară cea mai mare parte a traficului de călători şi mărfuri”, se arată în nota de fundamentare. Lista cu segmentele care vor fi închise este anexată proiectului.

Guvernul s-a angajat în urma negocierilor cu FMI să închidă 20% din liniile de cale ferată aflate în administrarea CFR SA, reprezentând aproximativ 4.000 de kilometri, dacă nu găseşte un investitor care să realizeze întreţinerea acestora şi care va fi selecţionat în urma unor licitaţii.

Potrivit datelor CFR, la nivelul anului 2009, lungimea totală a liniilor de cale ferată ale infrastructurii feroviare era de 20.210 km (reţea desfăşurată), din care 17.691 km infrastructură feroviară publică şi 2.519 km infrastructură feroviară privată.


Categorii

1. DIVERSE, Acordul cu FMI, Presa, Razboiul impotriva Romaniei

Etichete (taguri)

, , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

7 Commentarii la ““MODERNIZAREA” ROMANIEI SUB EGIDA FMI: se va inchide 20% din reteaua de cai ferate CFR. Dupa autostrazi, ne lipsim si de trenuri…

  1. M-am speriat ca se vor atinge de telegondole…

  2. @ cristi_g
    Stati linistit! Nu se ating nici de parapante! Inca!

  3. Au taiat ai anul trecut linia Suceava-Putna prin privatizare, apoi de tot. Ba ziceau ca s-a stricat un pod, ba ca firma care preluase complet operatiunile a dat faliment de fapt. Din toamna au repus-o in functiune, preluand-o din nou CFR-ul. Acum iar or sa o taie?

  4. Pingback: Razboi întru Cuvânt » LA CE S-A MAI INHAMAT GUVERNUL IN FATA STAPANULUI FMI: privatizari in sectoare strategice ca energia si transportul, “reforma” continua in sistemul sanitar/ ILIE SERBANESCU DESPRE CODUL MUNCII/ Scumpirea energiei
  5. Pingback: Razboi întru Cuvânt » “Reforma” (vanzarea si inrobirea) Romaniei: bani multi pentru INFRASTRUCTURA DE COMUNICATII ELECTRONICE a statului si PRIVATIZAREA RAPIDA a cee ce a mai ramas din companiile de stat pe sectoarele strategice
  6. Pingback: Razboi întru Cuvânt » COLAPSUL ECONOMIC AL ARGENTINEI SUB DICTATURA FMI: documentarul video integral, subtitrat in romana
  7. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Ilie Serbanescu: Imi pare rau de Grecia si de insulele ei, dar de Romania mi se rupe inima!… SAU DESPRE NOUL VAL AL AUSTERITATII CE NE ASTEAPTA
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune în Postul Nașterii Domnului

Carti

Documentare