NAVA FLAMINIA – deznodamant “fericit”, macar pe jumatate?

10-07-2013 2 minute Sublinieri

romania-a-refuzat-14-000-de-tone-de-deseuri-de-pe-nava-flaminia-bomba-toxica-din-portul-constanta-216575

Nava Flaminia, sub pavilion german, distrusă parţial în urma unui incendiu anul trecut, conţine 23.000 de tone de deşeuri, iar 14.000 de tone dintre acestea au fost declarate “import ilegal” de către autorităţile române, acestea trebuind să fie preluate de către statul german.

Reprezentanţii firmei care operează nava Flaminia, sub pavilion german, au primit, marţi, avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deşeuri care se află pe vas, însă autorităţile române nu au dat aviz pentru gestionarea altor 14.000 de tone de deşeuri pe care le-au declarat “import ilegal”, a declarat preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), Mihail Fâcă, prezent în Prahova la inaugurarea unei staţii de producere a energiei pe bază de biogaz.

Mihail Fâcă a precizat că cele 14.000 de tone de deşeuri declarate “import ilegal” vor trebui să fie preluate de către statul german.

Întrebat în ce constau deşeurile pe care autorităţile române le-au declarat import ilegal, preşedintele ANPM a precizat că cele 14.000 de tone de deşeuri sunt ambalate în containere care conţin mâncare alterată, doze de băuturi răcoritoare, mobilă, materiale textile, pantofi.

Mai există nişte containere despre care nu ştim ce conţin, dar din aceeaşi calitate, adică nu există niciun fel de container cu substanţe periculoase, explozibile sau minuni de genul acesta. Aşa ceva nu există“, a adăugat Mihail Fâcă.

Şeful ANPM a mai spus că din totalul de 9.000 de tone de deşeuri pentru care autorităţile române au dat acordul privind gestionarea pe teritoriul României, 8.000 de tone sunt fier vechi şi o mie de tone sunt şlam, un produs care va fi folosit de către fabrici de ciment din România.

“Este chiar interesul lor (al fabricilor de ciment – n.r.), fiindcă are proprietăţi combustibile foarte bune”, a spus Fâcă.

De asemenea, întrebat despre apele uzate de pe nava Flaminia, preşedintele ANPM nu a precizat despre ce cantitate este vorba, însă a spus că acea apă poate fi epurată în “absolut orice staţie de epurare din ţară care are autorizaţie şi acord de mediu”.

“Acea apă este o apă rezultată din procesul tehnologic, adică fierul îl scot de pe navă, îl pun într-un bazin etanş, unde îl spală pentru decontaminare. Apa aceea care rămâne în urma spălării trece printr-o staţie de epurare mobilă a operatorului respectiv, ajunge la caracteristicile NTP 02, care înseamnă la nivelul apei municipale de canalizare şi se poate trece printr-o staţie de epurare”, a explicat Fâcă.

Acesta a mai afirmat că nu poate spune unde va fi epurată acea apă, acest aspect fiind “o chestie contractuală între operatorul care face epurarea şi o staţie de epurare” şi că autorităţile române vor verifica, prin Garda de Mediu, dacă staţia de epurare respectivă respectă toate condiţiile impuse prin lege.

Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat, în luna mai, în Portul Constanţa, aşteptând aprobări de la autorităţile române pentru a fi decontaminată de deşeuri periculoase şi reparată la Şantierul Maval Daewoo din Mangalia, după ce a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012.

“Gândul” a relatat că între cele 2.876 de containere pe care nava MSC Flaminia le transporta, în luna iulie 2012, de la Charleston, SUA, către Antwerp, Belgia, în jur de 150 conţineau substanţe chimice clasificate ca deşeuri periculoase. În incendiul provocat de o explozie la bordul navei au fost distruse sau deteriorate parţial aproximativ 120 de containere cu astfel de substanţe, declara prefectul de Constanţa, Eugen Bola, pentru “Gândul”.

Nota:

Bineinteles ca nu putem avea incredere in tot ceea spune seful Agentiei de Protectia Mediului, dat fiind ca “deseurile periculoase” par sa se fi evaporat subit si nu stim daca ele se afla, de fapt, printre cele refuzate si retrimise in Germania sau printre cele acceptate. Probabil exploziile de la bordul navei or fi fost de la mancarea alterata, dupa domnul Fâcă?! Nu ne ramane decat sa nadajduim ca totusi oamenii acestia au avut constiinta, de vreme ce totusi au declarat “import ilegal” pentru mai mult de jumatate dintre gunoaiele suspecte de pe Flaminia.

ANPM

Legaturi:


Categorii

1. DIVERSE, Razboiul impotriva Romaniei

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

4 Commentarii la “NAVA FLAMINIA – deznodamant “fericit”, macar pe jumatate?

  1. La fel declara si chevron in America, cum ca fluidele rezultate din foraje, pline de sute de chimicale toxice, pot fi deversate fara grija in orice statie de epurare…
    Total fals, caci statiile de epurare normale din orice oras, nu au capacitatea tehnologica de a filtra si anihila chimicale, solventi puternici si alte substante corozive. Acestea doar filtreaza impuritati si trateaza apa impotriva bacteriilor.

  2. Pingback: VASUL FLAMINIA: A INCEPUT DESCARCAREA DESEURILOR, desi nava are 14.000 TONE DESEURI IN PLUS fata de cele declarate de armatorul german, considerate “IMPORT ILEGAL” chiar de autoritatile romane! [Reportaj Romania, te iubesc - partial si VIDEO]
  3. Pingback: VASUL FLAMINIA: A INCEPUT DESCARCAREA DESEURILOR, desi nava are 14.000 TONE DESEURI IN PLUS fata de cele declarate de armatorul german, considerate “IMPORT ILEGAL” chiar de autoritatile romane! [Reportaj Romania, te iubesc - partial si VIDEO]
  4. Pingback: NAVA FLAMINIA ar urma sa plece in Grecia sau in alta tara pentru DECONTAMINARE, dar se va intoarce in Romania, pentru reparatie - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare