Organizatiile crestine sustin Ministerul Educatiei in chestiunea EXPOZITIEI Human Body de la MUZEUL ANTIPA. LISTA STATELOR CARE AU INTERZIS EXPOZITIA

7-04-2013 5 minute Sublinieri

spectacol-macabru-sau-metoda-educativa-controverse-in-jurul-expozitiei-the-human-body-de-la-muzeul-antipa-197986

Am primit pe mail:

Comunicat ADN

Alianța pentru Demnitate Națională a luat act de decizia Ministerului Educației Naționale de a restricționa accesul copiilor la expoziția de cadavre de la Muzeul Antipa.

În acest sens, dorim să-i asigurăm de sprijinul nostru moral pe oficialii MEN care au hotărât să protejeze copiii acestei țări de spectacolul degradant pentru o ființă umană oferit de aceasta expozitie. Nu putem decât să ne bucurăm că factorii de decizie ai MEN țin cont de părerile acelor oameni și organizații care reprezintă societatea românească în ansamblul ei.

Considerăm că această decizie nu iese din sfera bunului simț comun și nu poate fi judecată pe criterii ideologice decât de cei care au această propensiune. Suntem, de asemenea, convinși că majoritatea covârșitoare a românilor este alături de cei care au luat această decizie, deoarece vizionarea expoziției – unde aceste cadavre sunt puse în poziții delirante – poate duce la o desensibilizare a oamenilor, de la vârste fragede, în fața misterului morții și la tratarea fără respect a corpului uman. Aceste elemente esențiale în profilarea educativă a unui copil nu pot fi eludate de dragul publicității agresive a unei expoziții de o asemenea factură.

Inocența vârstei fragede și compasiunea umană în general nu pot fi sacrificate de dragul unor persoane iresponsabile, capabile să atace, prin emoții puternice ce pot produce traume
ireversibile, psihicul fragil al unor copii puși în fața acestui spectacol grotesc.

Așa să ne ajute Dumnezeu!

Vă asigură de toată considerația,

Președintele Alianței pentru Demnitate Națională

Iulian Capsali

***

Comunicat de susținere a reglementării vizitării Expoziției ”Human Body”

Asociația Basarabii felicită inițiativa Domnului Ministru al Educației Remus PRICOPIE de a limita accesul copiilor la expoziția pseudo-științifică ”Human Body” ce are loc acum la Muzeul Antipa.

Dorim să adresăm un mesaj de susținere morală pentru Doamna Melania VULPOIU  Inspectorul Şcolar la Inspectoratul Școlar Județean Călărași, ce a acționat într-o manieră umană, creștină,  și a trimis către școli un email de interzicere a vizitării expoziției de către școlari. Gestul ei este unul al normalității într-o societate românească eminamente creștin-ortodoxă, conservatoare în care educația copiilor joacă un rol principal.

Membrii asociației pe care o reprezint, majoritatea părinți, nu doresc să-și crească și să-și formeze copiii într-o societate care promovează lipsa de respect pentru om, pentru sufletul și pentru trupul omului. Vrem să ne creștem copiii cu sentimentul apropierii sufletești, al iubirii și al prețuirii creștinești față de semeni, nu cu cel inuman, rece, grotesc, dat de transformarea trupului uman în exponat, în simplu obiect de divertisment, așa cum promovează dez-umanizanta expoziție de la Antipa.

Susținem  interzicerea definitivă a aceastei expoziții pentru că promovează crima morală și posibil fizică săvârșită asupra acelor persoane (acum simple obiecte folosite spre producerea de profit) și face ca Omul, minunea lui Dumnezeu, să fie transformat în exponat de vitrină, asemănător celor împăiate, tot de la Antipa.

Mulțumim deasemenea Doamnei Liliana PREOTEASA, Domnului Eugen STOICA, Doamnei Mihaela Tania SANDU și tuturor colegilor de la Inspectoratul Școlar al Municipiului București. Suntem alături de dumneavoastră și vă susținem corecta decizie pe care ați luat-o.

Mihail-Răzvan VASTEA

Vicepreședinte Asociația Basarabii

București-Romania

***

bodies-pitcherjpg-9ac108fc3c5bb8ec

Expoziţia „The Human Body – Corpul Uman”, găzduită de Muzeul Antipa din Bucureşti în perioada 22 martie – 30 iunie, a stârnit de-a lungul anilor controverse în mai multe ţări. În 2010, Franţa a fost primul stat care a interzis organizarea expoziţiei care include cadavre şi părţi umane, despre care s-a zvonit la un moment dat că provind de la deţinuţi politici executaţi în China.

Controversele iscate în jurul expoziţiei „Corpul Uman”, găzduită în această perioadă de Muzeul Antipa din Bucureşti, nu sunt deloc noi. Exponatele au stârnit reacţii puternice în toate statele în care ele au fost prezentate publicului.  Franţa a devenit primul stat care a interzis complet organizarea expoziţiei numită atunci „Trupul nostru: universul din interior”. La sfârşitul anului 2010, instanţa supremă franceză a susţinut printr-o decizie considerată crucială două verdicte similare date anterior de alte două tribunale franceze.

Primele două verdicte au fost contestate de organizatori, care au denunţat subiectivitatea judecătorilor, acuzându-i că au luat hotărârile pe baza credinţelor personale.  Atunci când Curtea de Apel a publicat motivarea, judecătorii au arătat că interzic expoziţia pentru că aceasta încalcă prevederile din codul civil al Franţei, care stipulează că „rămăşiţele umane trebuie tratate cu respect, demnitate şi decenţă”.

Or, au argumentat judecătorii, acum corpurile erau folosite „în scopuri comerciale”. Expoziţia a fost prezentată în Franţa, mai întâi la Lyon şi apoi la Marseille, în primăvara anului 2008. Apoi, în februarie 2009, ea a ajuns şi la Paris, unde au avut loc proteste şi dezbateri.

Până la urmă, ea nu a mai fost organizată în alt oraş francez şi interzisă complet de Curtea de Apel, instanţa supremă franceză, în 2010. Nemulţumirea francezilor venea însă din alte motive decât cele invocate de cei care au organizat protestele din România. Două organizaţii pentru respectarea drepturilor omului din Franţa, „Împreună împotriva pedepsei cu moartea” şi „Solidaritate pentru China”, şi-au exprimat îngrijorări privind provenienţa cadavrelor expuse.

Activiştii susţineau că este posibil ca trupurile să fie cele ale unor deţinuţi politici din China, torturaţi şi apoi executaţi de regimul de la Beijing. În replică, organizatorii au spus că exponatele sunt, de fapt, obţinute de la şcoli de medicină din Hong Kong.

Printre argumentele invocate de cele două organizaţii se numără starea în care au fost prezervate trupurile, care arată faptul că acestea au fost livrate la scurt timp după moarte. Un alt argument al activiştilor este că pe corpuri nu există vreun semn de traumă sau boală care ar fi putut cauza moartea persoanelor respective. La acel moment, compania Encore Productions, organizatorul din Franţa al expoziţiei, nu a putut dovedi – invocând principiul confidenţialităţii medicale – că grupul chinez care a furnizat cadavrele nu le-a obţinut, prin cumpărare sau alte mijloace, de la închisori chineze.

Avocaţii au contestat însă vehement motivul pentru care ea a fost interzisă – folosirea în scopuri comerciale a rămăşiţelor umane. „Vom vedea dacă orice expoziţie organizată, la care se vând bilete, poate fi interzisă pe acest principiu”, explica atunci Patrice Spinosi, avocatul grupului Encore Productions.

Disputele privind provenienţa cadavrelor folosite în expoziţie datează însă de aproape 10 ani. În 2004, publicaţia germană „Der Spiegel” a publicat un articol în care susţinea că trupurile sunt ale unor deţinuţi chinezi. Jurnaliştii au scris că Gunther von Hagens, cetăţeanul german care a folosit pentru prima dată metoda plastinaţiei pentru conservarea de organe umane, ar fi cumpărat trupuri din închisorile chineze. Atunci, von Hagens a susţinut că nu ştie de unde vin cadavrele, însă a returnat şapte dintre ele Chinei. În 2004, neamţul a obţinut o hotărâre judecătorească împotriva publicaţiei „Der Spiegel”, care nu a putut dovedi că trupurile aparţineau fără urmă de îndoială unor deţinuţi.

Tot în 2010, expoziţia a ajuns şi în Marea Britanie, unde organizatorii – Premier Exhibitions – au fost acuzaţi că primesc „bani pătaţi de sângele” disidenţilor chinezi. Acolo, preţul unui bilet pentru intrarea la expoziţia „The Human Body” fusese stabilit la 14 lire sterline. În România, preţurile biletelor se situează între 32 şi 60 de lei pe persoană şi, respectiv, 85 şi 135 de lei pe grup. Grupurile de peste 10 copii vor primi o reducere de doi lei pe persoană. De asemenea, copiii cu vârste mai mici de şapte ani beneficiază de acces gratuit.

„Punem o întrebare simplă: puteţi garanta că trupurile nu sunt ale unor persoane executate în China? Dacă organizatorii nu pot răspunde, atunci autorităţile ar trebui să ia în vizor această expoziţie”, explica doctorul David Nicholl, cadru medical la spitalul municipal din Birmingham şi activit pentru drepturile omului.

Atunci, presa britanică a publicat informaţii conform cărora Premier Exhibitions a furnizat autorităţilor britanice o depoziţie scrisă în limba chineză, care atesta faptul că trupurile provin din China, dar doar atât. Un purtător de cuvânt a detaliat apoi, spunând că toate cadavrele aparţin unor persoane care au ales să-şi doneze trupurile pentru cercetări ştiinţifice şi că toate acestea proveneau de la oameni care au murit din cauze naturale. Mai mult, ei ar fi desfăşurat examene medicale care au arătat că trupurile nu fuseseră supuse la abuzuri fizice.

Aceste argumente au fost reluate de organizatori ori de câte ori expoziţia ajungea într-un stat nou, rezultatele fiind mereu aceleaşi: trupurile sunt din China, dar au fost donate de persoanele în cauză, care nu erau deţinuţi politici, nu au fost torturate şiexecutate. În acel moment, expoziţia fusese organizată deja în Germania şi în Statele Unite şi se bucurase de succes din partea publicului, însă nu în lipsa protestelor. În 2008, procurorul general al statului New York a ajuns la o înţelegere cu protestatarii: accesul la expoziţie se făcea doar în prezenţa unor pancarte pe care vizitatorii erau anunţaţi că părţile umane pe care le vor vedea ar putea proveni de la deţinuţi chinezi care au fost torturaţi şi executaţi.   

Din aceleaşi motive, expoziţia a fost interzisă în Hawaii şi în Seattle. Dezbaterea s-a extins şi în Europa de Est, dar din alte motive. Procurorii din Polonia au analizat, în 2009, dacă expoziţia, organizată acolo sub titlul „Corpurile… Expoziţia”, înseamnă o desacralizare a trupului uman.  „Investigăm acest caz pentru a verifica dacă trupurile au fost desacralizate şi dacă au fost îndeplinite toate procedurile necesare pentru a organiza această expoziţie în Polonia”, a explicat atunci pentru Reuters un purtător de cuvânt al procuraturii de la Varşovia. Până la urmă, ancheta procurorilor nu a scos la iveală nicio ilegalitate. În urmă cu fix un an, în martie 2012, presa din Polonia titra simplu „S-au întors!” Expoziţia a fost organizată încă o dată, cu aceleaşi exponate, după ce se bucurase de un succes răsunător în 2009.


Categorii

1. DIVERSE, Comunicate, Educatie, Iulian Capsali, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului

Etichete (taguri)

, , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

11 Commentarii la “Organizatiile crestine sustin Ministerul Educatiei in chestiunea EXPOZITIEI Human Body de la MUZEUL ANTIPA. LISTA STATELOR CARE AU INTERZIS EXPOZITIA

  1. O lume deliranta!
    Felicitari Ministerului Educatiei si Invatamintului!

  2. Proprietarii “exponatelor stiintifice” dela Human Body fac profit din astfel de expozitii. Si eu am fost dus (desi nu era curios si nu as fi dat taxa de intrare) in Gemania la aceasta expozitie de un prieten la care am fost in vizita. Sa stie toata lumea ca proprietarul exponatelor are un fond prin care pe linga taxa de inchiriere a spatiului ofera “comosioane” persoanelor de care depinde obtinerea spatiului. Mituirea persoanelor de care depinde obtinerea spatiului este “o lege” pentru afacerile din romania in care este implicat spatiul public.

  3. În limba veche „nemoaște” însemna „neputincioase”, „slăbănoage”; „a nemoști” – a slăbi, a deveni neputincios. E și ăsta un fel de a ne nemoști.
    Deci bine i-au întărit profesorii pe copiii pe care i-au dus mai degrabă la Sfânta Paraschiva, așa cum s-a arătat într-un articol anterior.

  4. …Si se duc romanii la asemenea ex-pozitii?

    Cei care din orice motive,de bani,etc…au facut posibila
    aceasta batjocora,sunt orice,numai oameni nu.
    -Ar fi fost posibil asa ceva in perioada,,ceausescu”???-din unele puncte de vedere,sunt regretabile,acele vremuri.

  5. Dar cand se merge de colo colo cu sfintele moaste aia se poate? Adica de ce acei sfinti nu au dretul de odihna si trebuiesc plimbati sa fie pupati si eventual sa se mai stranga si niste bani? De ce nu sunt lasate osemintele la locul lor si de ce nu se vine la ele? Este o expozitie. Cu cadavre. Ei si? Ati auzit de cadavre neidentificate? Alea de multe ori ajung la facultati de medicina. Ati auzit de oameni care isi vand corpul stiintei? Probabil ca nu…Inainte sa sariti pe problema si sa acuzati, cititi, mai cititi un pic si dupa aceea vorbiti. Pana la urma nu v-a bagat-o nimeni pe gat, aceasta expozitie.

  6. Dna Emilia dlav…probabil ca dvs nu erati curioasa sa calatoriti, sa cititi, sa nu fiti cenzurata…si va multumeati cu statul la cozile de lapte la 5 dimineata, cu indoctrinarea si cenzura si cu tacamurile de pui sau capete de oaie. Unii vor mai mult de atat. Deh…fiecare cat il duce capul.

  7. E careva care scrie aici, curios sa vada cum arata sistemul venos port? Sau sistemul nervos? Sau organele umane? Sau sa intreb: stie cineva ce e sistemul venos port? Ei, daca vreti sa vedeti cum arata corpul omenesc, cum functionam, din ce suntem alcatuiti atunci la expozitia Human Body puteti sa aflati raspunsurile…sa mai adaugati desteptaciune. O pozitie de dans de degradanta? Sau una de pozitie la start? Expozitia e anatomie pura, stiinta. Stiti care e tara unde a fost bine primita? Japonia. Un stat cu cel mai inteligent, disciplinat si muncitor popor din lume. Noi trebuie sa comentam,sa dam cu pietre, sa ne ferim de Satana, dar sa cunoastem, sa stim, sa invatam, sa fim destepti,curiosi…asta nu…Inainte sa va grsbiti sa va dati cu parereadespre ce nu cunoasteti, stati un pic..calm , cititi de Japonia, despre arta, despre corpul omenesc, despre chimia care ne tine in viata. Avem un creier din care folosim o particica. Nu vreti sa folositi mai mult?

  8. @dan:

    Sunteti in urma cu “argumentele”. Tot ce spuneti sunt platitudini rostogolite de sustinatorii expozitiei care fireste ca nu dovedesc mare aptitudine pentru spirit critic sau pentru gandire, pana la urma. Gandirea, stiti, actul acela care ar trebui sa fie specific fiintelor umane. Mult mai lesne este insa sa preluam din aer truismele si sofismele profitorilor expozitiei de cadavre si sa ne mai si credem, pentru acest act de copy paste mental, destepti.

    Deci, la toate acestea deja scrisesem urmatoarele:

    Raspunsul Muzeului Antipa si aparatorii expozitiei Human body arata ca la mijloc nu ar fi vorba doar despre o morbida expunere a unor cadavre impaiate, ci despre inca un front al celor care ataca crestinismul prin teoria evolutionista si prin denigrarea cinstirii moastelor.

    Apropo de cinstirea moastelor, s-a putut observa faptul ca mai multi inteligenti din randul ateilor – militanti sau nu – au ricanat fata de “habotnicii” care se opun expozitiei Human body pe motiv ca ar practica un dublu standard: “pupa” moastele dar refuza vizionarea unor cadavre expuse. Comparatia este lipsita de continut deoarece nu exista legatura intre cele doua practici, atat in ceea ce priveste finalitatea lor, cat si semnificatia.

    – cinstirea moastelor reprezinta o cinstire a trupului uman care a fost sfintit de harul dumnezeiesc. Moastele reprezinta, practic, o pre-figurare a ceea ce vor deveni toti oamenii mantuiti. In acest sens, trupul uman nu este un mijloc utilitar, nici nu este instrumentalizat, ci este cinstit, respectat pentru ceea ce a fost menit sa ajunga si, mai ales, pentru faptul ca moartea (putreziciunea) a fost invinsa de viata. Departe de a fi ceva morbid, asadar, moastele si cinstirea lor au semnificatia de a reprezenta biruinta vietii si a harului asupra putreziciunii si stricaciunii la care trupul uman este, indeobste, supus. Bineinteles ca pentru atei constiinta vesniciei si a posibilitatii de a birui putreziciunea este un pericol de care elevii trebuie protejati…

    -expozitia Human body reprezinta o instrumentalizare cinica a cadavrelor umane cu pretextul educatiei. De ce pretext? Pentru ca, din punct de vedere educational, oamenii/elevii nu vor invata ceva semnificativ din aceasta expozitie. La fel de bine puteau fi realizate mulaje din plastic daca se dorea educarea. Unii considera ca astfel de mulaje nu ar fi replicat cu atata fidelitate anatomia umana. Insa cine poate sustine, vreodata, utilitatea unei educatii tip popularizare care sa respecte detalii atat de mici incat sunt greu de retinut/reprodus si de specialistii in anatomie? Cine din cei care vor viziona expozitia vor ramane “educati” in privinta cine stie caror nervi sau fibre de la cine stie ce organism anatomic? Pe de alta parte, daca accentul este pus pe redarea fidela a unor detalii de filigran ce tin de anatomia umana, atunci mult mai indicata ar fi nu expozitia de cadavre, care este statica, ci realizarea unor simulari pe calculator, unde, in plus, avantajul este de a putea arata dinamic functionalitatea diverselor parti ale anatomiei umane, indiferent de micro-dimensiunea acestora… De aceea, avand in vedere ca sub aspect educational expozitia este NULA, raman valide doar controversele etice puse de manipularea cadavrelor, care au fost expuse, de altfel, desi iresponsabilii de la Antipa se fac ca nu au auzit

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2013/04/03/sinistrii-aparatori-ai-expozitiei-morbide-human-body-de-la-antipa-reactioneaza-virulent-la-nota-ministerului-educatiei/

    Alte lucruri legate de cadavre (acel ei si pe care-l aruncati este complet rusinos. Ei si?? Daca era mama dvs pe acolo mai era acest EI SI?!):

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2013/04/11/virgiliu-gheorghe-despre-expozitia-human-body-muzeul-antipa-batjocorire-a-omului-ce-aduce-aminte-de-experimentele-concentrationare-comertul-macabru-cu-cadavre-ale-prizonierilor-chinezi-executati/

  9. “Sistemul venos port” 😀 Pfui, eşti vezuvian, frate! Cu asta ne-ai dat gata, ne-ai demonstrat cît de înapoiaţi şi troglodiţi suntem. Mai sunt unii care, atunci cînd vor să pară erudiţi, spun “apocatastază”, sperînd că cei din jur vor înmărmuri de uimire şi admiraţie.

  10. @dan:
    Te rog citeste ce scrie Ovidiu Hurduzeu doctor al Universităţii Standford şi autor al volumelor ”Sclavii fericiţi. Lumea văzută din Silicon Valley” şi ”A Treia Forţă. Economia libertăţii. Renaşterea României profunde”,
    aici http://epochtimes-romania.com/news/ovidiu-hurduzeu-scriitor-expozitia-the-human-body-n-are-nimic-in-comun-cu-stiinta-medicina-sau-etica—189509

    si citeste (ff important pana la ultimul rand) ce scrie si Alexandru Căbuz licenţiat în inginerie electronică în SUA şi doctor în fizică în Franţa,
    aici http://www.contributors.ro/cultura/antipa-human-body-muzeu-al-viitorului-pentru-eliminarea-parazitilor-din-mintea-tinerelor-generatii/

    Ma bucur ca esti un om curios si studios si cred ca o sa-ti placa ce scriu acesti doi oameni pe care ii duce capul.

  11. “Grupurile de peste 10 copii vor primi o reducere de doi lei pe persoană. De asemenea, copiii cu vârste mai mici de şapte ani beneficiază de acces gratuit.”

    Oare de ce organizatorii acestei expozitii a monstruozitatii s-au aratat atat de dornici de a face copii sa priveasca astfel de orori? Cum vor creste copii care au vazut corpul unei femei dezbracat si transformat intr-un manechin plastifiat impreuna cu fatul din pantece, carora li s-a inoculat cultul mortii in locul respectului fata de viata si fata de semeni?

    Am ajuns într-un moment al istoriei umane când arta nu mai este artă în adevăratul sens al cuvântului, când expresia “Fiecare vede arta prin ochii lui” este folosită pentru a justifica nişte devieri grave (şi macabre) de la ceea ce ar trebui să inspire arta în general: frumosul, pacea, liniştea, trezirea conştiinţei, sau chiar trezirea celor mai înălţătoare sentimente.

    Zilele acestea orice poate fi numit artă, indiferent dacă provoacă dezgust, indiferent dacă batjocoreşte fiinţa umană în numele artei (sau ştiinţei).

    O deviere macabră de la scopul unei expoziţii îl reprezintă “renumita expoziţie” de cadavre găzduită de Muzeul Antipa din Bucureşti. Incluzând peste 200 de exponate – corpuri umane reale care au trecut printr-un proces de plastinare…
    Organizatorilor le este indiferent de unde provin aceste trupuri neînsufleţite şi în faptul că oamenii au ajuns să fie indiferenţi şi nepăsători în faţa morţii dezgolite.
    Cât timp spectatorul simte că poate fugi de responsabilitate invocând motive precum “Eu sunt aici, ce treabă am eu cu China, avem şi noi probleme noastre!” şi cât timp mass media românească preferă să vorbească despre subiecte de nimic, ignorând atrocităţi comise de regimul comunist chinez, sau suspiciunile care planează asupra expoziţiei de la Antipa, mulţi dintre noi vor folosi “oportunitatea” pentru a-şi justifica nepăsarea, ignoranţa, indiferenţa faţă de semenii lor.
    http://epochtimes-romania.com/news/expozitia-cadavrelor-de-la-antipa-un-pas-inapoi-pentru-valorile-umane—188689

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare