Papa Francisc: BISERICA NU TREBUIE SA INTERVINA “SPIRITUAL” IN VIATA HOMOSEXUALILOR

19-09-2013 2 minute Sublinieri

14papa_reuters_b165d0a499_thumb_630_380

Suveranul Pontif a declarat că Biserica are dreptul de a-și exprima opiniile, însă nu trebuie să se amestece spiritual în viețile lesbienelor și ale homosexualilor, relatează CNN.

Papa Francisc și-a continuat comentariile din luna iulie cu privință la homosexuali în cadrul unui interviu publicat joi.

Acesta a spus că nu îi ascultă pe criticii care spun că ar trebui să fie mai vocal în lupta împotriva avortului și a căsătoriei între persoanele de același sex. 

Papa a insistat că oamenii au nevoie de pastori și nu de clerici care să se lupte cu birocrația și oficiali guvernamentali.

Papa Francisc recomandă membrilor Bisericii Romano-Catolice să trateze “cu milă” homosexualii, persoanele divorţate şi femeile care au făcut avorturi, dar care manifestă căinţă, conform unui interviu acordat revistei iezuite Civiltà Cattolica.

Dacă o femeie avortează, dar o mustră conştiinţa şi se căieşte cu sinceritate, trebuie să fie iertată, îndeamnă Papa Francisc.

“Confesionarul nu este o sală de tortură, ci un loc al căinţei, adaugă Suveranul Pontif.

“Biserica nu trebuie să insiste doar pe chestiuni legate de avort, legate de metode contraceptive sau pe problema căsătoriilor între persoane de acelaşi sex. Eu nu am vorbit prea mult despre aceste lucruri şi mi s-a reproşat. Se cunoaşte poziţia Bisericii faţă de homosexualitate, faţă de divorţ şi faţă de contracepţie. Dar nu putem vorbi doar despre asta. Trebuie să predicăm Evanghelia în toate modurile, să anunţăm Vestea cea Bună a Împărăţiei Cerurilor, să vindecăm toate bolile şi rănile”, a recomandat Papa, conform agenţiei ANSA.

Referindu-se mai precis la homosexuali şi la situaţia persoanelor divorţate şi recăsătorite, Papa a precizat:“Întotdeauna trebuie să primeze persoana. (…) Trebuie să îi tratăm cu milă, a spus Francisc.

Biserica Romano-Catolică are dispoziţii foarte stricte faţă de divorţ şi faţă de metodele contraceptive.

Nota noastra:

Cf. CNN, afirmatiile Papei Francisc au fost facute in publicatia iezuita La Civilta Cattolica (care apare in mai multe limbi si e distribuit in 16 tari), asadar ele reprezinta atat opinia oficiala a papei cat si abordarea ordinului iezuit care, prin Francisc, conduce acum Vaticanul.

Ca de obicei, papa nu forteaza vreo redefinire canonica a homosexualitatii, ci se refera “doar” la abordarea publica a Vaticanului fata de acest subiect. Sensul ar fi ca ofensiva pe chestiunea casatoriilor homosexuale si avortului ar tine de… politica, si mai putin de lucrarea misionar-pastorala! 

Iata, intr-adevar, argument sofistic-iezuit pentru a justifica atat non-combatul papei pe aceste teme (oare ce vor face asociatiile de catolici de tipul Pro Vita de acum, avand in vedere aceasta “incurajare” de la varf?) cat si deschiderea populista catre gay si feministe.


Categorii

"Reforma" in biserica/ aggiornamento, 1. DIVERSE, Homosexualitate, Papa (Papism), Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor

Etichete (taguri)

, , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

49 Commentarii la “Papa Francisc: BISERICA NU TREBUIE SA INTERVINA “SPIRITUAL” IN VIATA HOMOSEXUALILOR

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. pai fara cuvinte, se ne mai aducem aminte cum predecesorul sau de dinainte papa benedict asi dorea cu mare ardoare un guvern mondial

  2. Pope Francis, in the first extensive interview of his six-month-old papacy, said that the Roman Catholic Church had grown “obsessed” with preaching about abortion, gay marriage and contraception, and that he has chosen not to speak of those issues despite recriminations from some critics.

    http://www.nytimes.com/2013/09/20/world/europe/pope-bluntly-faults-churchs-focus-on-gays-and-abortion.html

    The interview was released simultaneously on Thursday morning by 16 Jesuit journals around the world, and includes the pope’s lengthy reflections on his identity as a Jesuit. Pope Francis personally reviewed the transcript in Italian, said the Rev. James Martin, an editor-at-large of America, the Jesuit magazine in New York. America and La Civiltà Cattolica together had asked Francis to grant the interview, which America is publishing in its magazine and as an e-book.

  3. “În ultima perioadă, Papa Francisc a făcut mai multe declaraţii la adresa ateilor, iar în unul dintre discursurile sale recente a sugerat că şi ateii şi homosexualii ar putea fi primiţi în rai. Aceste afirmaţii au indignat oficialii de la Vatican, iar purtătorul de cuvânt Federico Lombardi a fost nevoit să precizeze ulterior că „nu pot fi salvaţi” cei care nu cred în Dumnezeu.”

    (De aici: http://corortodox.blogspot.fr/2013/09/raspunsul-antihristic-al-papei-care.html )

  4. Probabil ca ne-am dori noi ca arama catolica sa fie mai bine rasunatoare. Dar papa vrea cu tot dinadinsul sa-i de pe fata clinchetul de balaur cu manusi.

  5. “Întotdeauna trebuie să primeze persoana. (…) Trebuie să îi tratăm cu milă“

    Ma intreb, Persoana divina mai exista pentru papa ? Unde, poate doar undeva intr-un fundal intunecat, intr-o tacere nepasatoare. Ce il face pe el sa se preocupe mai mult decat trebuie de homosexuali, incat sa uite de Dumnezeu ?

    Omul asta merge cu pasi repezi spre o prapastie mai mare decat catolicismul. El dezvolta erezia catolicismului mai departe spre o nivelare cu paganismul.

  6. Papa cauta sa fie pe placul lumii acesteia, ai crede ca inventeaza o noua religie…

  7. Eu, sincer, nu vad unde este incurajarea feministelor aici… Si in Biserica ortodoxa, daca ai facut avort si te spovedesti, te caiesti, ti se da un canon si dupa niste ani ai din nou voie sa te Impartasesti, desigur, daca nu ai repetat acest greu pacat. De asemeni daca ai divortat, si te spovedesti, te caiesti, ti se da canon si esti iertat. in Bo sunt acceptate chiar pana la trei casatorii religioase, ceea ce in BC nu este acceptat), sigur nu este cea mai buna solutie, dar…
    Eu nu tin cu papa fiindca nu ma intereseaza prea tare, doar la nivel de informatie, activitatea lui, insa stiu foarte bine ca pana nu demult, chiar foarte recent, in BC persoanele divortate nu mai aveau voie NICIODATA sa se impartaseasca, probabil la fel cele care au facut avorturi, deci in sensul asta cred ca, prin aceasta declaratie, BC se apropie mai mult de iubirea si mila lui Hristos pentru oameni, decat o facut-o pana acum.
    Sigur, s-ar putea ca multi sa ma acuze, sau numai sa gandeasca, ca m-am dat cu papa :-)…Nu, nici vorba, nu ma intereseaza BC din punct de vedere spiritrual, dar traind in occident si avand un sot fost catolic (de 11 ani ortodox), cunosc mai indeaproape si mai direct mentalitatea BC. De asemeni am cunoscut multi catolici trecuti la ortodoxie, mai ales in BO Rusa, tocmai pentru ca erau divortati si preotii catolici nu le mai dadeau voie sa se impartaseasca.
    Acuma unii o sa zica, hai fii serioasa, ca la catolici poate oricine sa se impartaseasca ca nu-i intreaba nimeni nimic. Pe de o parte, la prima vedere, asa este, pe de alta parte insa, catolicii credinciosi si care respecta principiile acestei confesiuni nu se duc sa se impartaseasca, daca stiu ca nu li se da voie.
    In concluzie, din acest punct de vedere cred ca ideea ca BC sa aiba mila de femeile care fac avorturi sau sunt divortate, este ceva ce ii apropie de BO, unde eu pana acum nu am auzit ca aceste pacate grele sa nu fie iertate, daca exista pocainta…

    In ce priveste homosexualii, si eu cred ca, atat timp cat ei nu accepta ca traiesc in pacat de moarte, chiar nu are ce sa le faca biserica. Sa insiste, acolo unde este negarea evidentei, cred ca nu are rost si nu ar face decat sa starneasca si mai mult controverse distructive pentru rolul bisericii in societate, care si asa este din ce in ce mai contestat in Europa, cel putin..
    Dumnezeu nu obliga pe nimeni sa vina la el cu forta, El asteapta pe fiecare, pana la ultima sfulare din viata aceluia, dar nu intra cu sila in viata omului…

    Parerea mea este ca uneori s-ar putea sa ajungem in extreme si sa judecam gresit, a priori, orice se intampla in BC.

  8. @Hrisanti:

    Nu ne refeream la afirmatia din Mediafax ci la cea din CNN, ca acolo am facut trimitere.

  9. Aici nici macar nu mai e vorba de biserica catolica, este ceva mult mai grav, acest papa este pus sa distruga din interior ceea ce a mai ramas bun si adevarat in bis. catolica, el nici nu e catolic de fapt, e satanist. El pregateste noua religie mondiala sincretista, antihristica.

  10. @Hrisanti,
    acelasi lucru l-am judecat si eu.De acord cu ce spui.Dar faptul ca Papa nu-i judeca pe ai lui(clericii homo,daca-i adavarata stirea)atunci e jalnic.Consecintele sant catastrofale.Ar mai trebui sa spuna ca se vor matui chiar si fara cainta si gata origenismul.Cred ca mult nu mai e pana atunci.Doamne fereste sa se molipseasca si ortodoxia de asa ceva caci, atunci, cei putini ce vor fi intregi la minte,vor fi considerati nebuni.Nebunia caderii e molipsitoare,mai ales daca e “legala”.Si de aici,pana la a declara toate viciile ca fiind virtuti,nu e mult.Dar nici sfarsitul departe.DOAMNE AJUTA.

  11. Acest papa?? Dar cel dinaintea lui? Dar cel dinaintea lor? Dar cei dinaintea acestor papi? Dar Alexandru VI Borgia? Dar Inocentiu VIII care ii scria lui Mohamed ai II-lea ca trebuie sa accepte doar botezul si sa i se inchine lui (papei) si ii va darui lumea? Cum asa, ACEST papa? TOTI papii!

  12. @ Gheorghe

    Nu am inteles din ce a spus papa ca ar trebui ca romano-catolicii sa fie de acord cu homosexualitatea, avortul sau divortul si ca te poti mantui indiferent ce pacate ai, nu reiese asta de nicaieri. A avea mila de orice pacatos este esenta crestinismului. A crede ca orice pacatos, “dintre care cel dintai sunt eu” spunem noi oirtodocsii, se poate mantui chiar si in ultimul minut al vietii lui este unul dintre principiile de baza ale crestinismului.
    BC s-a pronuntat si impotriva casatoriilor homo, si a avortului, si a divortului, deci nu are cum sa le accepte sau “promoveze” !

    Daca este sa o luam dupa “logica” in care uneori unii ortodocsi ii judeca pe alti pacatosi si dupa interpretarile pe care unii le dau unor declaratii, ar insemna ca Hristos, atunci cand nu a dat cu pietre in femeia dultera,in timp ce toti cei care respectau “legea” la sange stateau cu piatra ridicata deja, EL a incurajat adulterul ?

  13. @ Vranceanu

    Este asa o galagie isterica “la moda” in ziua de azi, in legatura cu Apocalipsa si antihrisul, toti tipa ba-i acolo, ba-i dincolo, ca pana la urma oamenii se vor satura si chiar cand cu adevarat va aparea antihristul, nimeni nu o sa mai creada.
    E ca in povestea aia cu baiatul care striga ca sa incite satenii: “lupul, lupul”, iar cand a venit chiar lupul, nimeni nu l-a mai crezut, si a mancat oile…
    Din cate stiu eu sfintii parinti sfatuiau crestinii sa nu se preocupe prea mult de Apocalipsa si nici de neputintele altora, ci de propriile neputinte.
    Preocuparea asta acuta si exagerata pentru iminenta Apocalipsei a fost lansata de new-age-isti.
    Cred ca usor ne putem insela, atunci cand nu suntem inca despatimiti, si putem ajunge sa ne satisfacem de fapt patimile noastre sufletesti, avand impresia ca luptam pentru dreapta-credinta…

  14. @Hrisanti,
    nu,nu a incurajat adulterul,dar i-a spus “vezi sa nu mai pacatuesti”,iar ea s-a intors cu toata fiinta ei la Dumnezeu,pe cand Papa spune “cie sunt eu sa judec preotii homo?”.Ce intelegi tu din asta?BOR a judecat un caz din acesta, care s-a intamplat sa fie chiar in sf. biserica a patriarhiei, acum cativa ani, si a fost caterisit.”Daca ei il accepta pe Domnul,cina sunt eu s-ai judec?”,dar le spune in ce conditii?,sau pot sa ramana in continuare homo,nu probabil,ci sigur.DOAMNE AJUTA.

  15. E o greseala sa ne uitam la sensul literal al afirmatiilor Papei. Ele nu contrazic flagrant fundamentele doctrinare catolice (nu degeaba e iezuit Francisc) insa DELEGITIMEAZA atitudinea crestin-catolica pe tema avortului si homosexualitatii. Pur si simplu arunca in ridicol, anacronic si “politic” lucrarea jertfitoare si disperata a tuturor organizatiilor catolice din tarile in care legislatia din domeniu a devenit agresiva, carora li se va replica, de acum inainte, de adversarii lor, cu citate din Papa. Si incurajeaza, pe de alta parte, toate interpretarile moderniste ale celor care vor sa vada Vaticanul in fruntea curentului religios anti-conservator (vezi aici: http://www.slate.com/articles/news_and_politics/frame_game/2013/09/pope_francis_interview_forget_homosexuality_and_birth_control_he_s_a_flaming.html). E foarte interesant, de altfel, de observat tacticile de PR aproape derutante folosite de Papa, in astfel de comunicari, modul in care alterneaza afirmatii aparent contradictorii si discursul “revolutionar” pe continut pe care-l foloseste. De pilda, lumea catolica buna este incantata de latura personalista din afirmatiile Papei (accentuarea ideii de persoana). Ceea ce arata ca Francisc a furat, in aceasta privinta, un filon teologic ortodox…

  16. @ admin
    Desigur, papa incearca sa fure de la noi, sau sa accentueze ideea de persoana, insa nu ii intelege cu adevarat sensul. Papa intelege iubirea personala o relatie de iubire omeneasca, limitata, lipsita de harul Persoanei divine ( pentru ca ei nu mai au harul ). Dumnezeu este in Cer iar catolicii isi construiesc ” raiul ” pe pamant, cu ajutorul Papei. Pana ce nu se vor lepada de ereziile in care stau, nu vor putea intelege ce inseamna a fi o persoana, asa cum nu inteleg iubirea.
    Noi intelegem persoana umana in lumina Persoanei divine, adica persoana umana se actualizeaza cu atat mai deplin cu cat se sfinteste ( cu cat mai mult iubeste pe ceilalti ), prin energia necreata a Persoanei divine. Altfel spus, omul devine tot mai mult o persoana prin lucrarea de sfintire a Persoanei dumnezeiesti. Insa la catolici, se accentueaza ideea ca persoana umana e deplina in afara lucrarii divine, adica se numeste persoana deplina un om stapanit inca de patimi. Deci papa accentueaza ideea de persoana umana, dar nu e bine, caci nu accentueaza si ideea de Persoana divina. Asta e baiul, si e periculos, caci si sistemul antihristic face la fel, de exemplu cu lupta impotriva discriminarii, pe care o intelege deformat ( nu-i discrimina pe homo dar discrimineaza-i pe crestini ).
    Deci deocamdata catolicii inteleg deformat cum e treaba cu persoana umana ( importanta ei ), si nu inteleg Persoana divina, de cand au hulit Persoana Duhului Sfant prin Filioqve. Si in afara luminii intelegerii teologiei Persoanei divine, nu ai cum sa intelegi cu adevarat nici persoana umana. Ei Il vad pe Dumnezeu ca pe o esenta rece care e mai importanta decat Persoana. Iar iubirea personala la ei este un fel de a-ti afirma in mod egoist iubirea fata de cineva, a impune altora ideea ca ii iubesti. Asta e tot egoism. Iubirea lor tot la violenta va duce. Cheia problemei lor e sa nu mai huleasca pe Duhul Sfant, si atunci vor cadea toate celelalte erezii. Subiectul e complex, si daca ne apucam sa-l analizam nu mai terminam. Iata inca un reper : cum spui ca iubesti o persoana homo, daca nu ii spui care e adevarul, daca nu te rogi ca acea persoana sa iubeasca si Persoana divina dar si persoanele din jurul ei. Si cum iubeste o persoana homo copii de exemplu, caci in loc sa urmeze o relatie normala si sa dea nastere la copii, prefera ” placerea ” scarboasa a unei relatii nefiresti. Adica pune mai presus de copiii carora le-ar fi putut da nastere, o ” placere ” josnica. Deci o persoana homo nu iubeste cu adevarat copiii ( alte persoane ), si atunci ce fel de persoana este ? Una nedeplina. Suntem persoane in masura in care iubim pe toti ceilalti.

  17. Asta seara la tv franceze l-au citat pe papa, care ar fi spus ca homosexualii trebuie tratati in functie de datele particulare din viata fiecaruia dintre ei.
    Adevarul este ca cei mai multi dintre homosexuali au fost abuzati sexual in copilarie, in familie sau in internate… Din acest punct de vedere chiar ar fi utila o dezbatere sociala, dar… stiu ca e utopie :-).

    @ Gheorghe
    Da, Hristos i-a spus “du-te si numai pacatui”, dar dupa ce a ramas El cu ea, nu a umilit-o, nici aratat-o cu degetul in fata multimii…

    Un singur lucru vreau sa mai spun : ne ocupam prea mult de heterodocsi, cand nici noi ortodocsii “nu ne simtim prea bine” !
    Ne credem “popor ales”, musamalizam rele noastre (y compris homosexualitatea in biserica), dar repede le aratam cu degetul pe ale altora !
    Dar noua mult ni s-a dat, mult ni se va cere !
    Si chiar nu cred ca va trebui sa dam raspuns la Judecata despre ce a/au facut sau zis papa/papii de la Roma !
    Ne satisfacem patimile sufletesti dand cu piatra.
    Sa ne fereasca Dumnezeu ca piatra cu care dam in altii sa nu aiba efect de bumerang…

  18. hrisanti, acest papa daca ai sunt asa de dragi homosexuali ar face bine sa ai ajute ca sa treaca de acest comportament si sa se caiasca de faptele lor, in nici un caz sa le cante in struna si sa le dea apa la moara cu tot felul de baliverne, si nu in ultimul rind sa nu uitam ca papalitatea este adepta unui guvern mopndial

  19. http://www.theguardian.com/world/2013/sep/20/pope-catholic-doctors-refuse-abortions

    In the interview with the Jesuit journal La Civilta Cattolica, the pope explained that church teaching on such issues was well-known, and that he supported it, but that he did not feel it necessary to repeat it constantly.

    He did repeat it on Friday, however. In his comments, Francis denounced today’s “throw-away culture” that justifies disposing of lives, and said doctors in particular had been forced into situations where they are called to “not respect life.”

    “Every child that isn’t born, but is unjustly condemned to be aborted, has the face of Jesus Christ, has the face of the Lord,” he said.

    He urged the gynaecologists to abide by their consciences and help bring lives into the world. “Things have a price and can be for sale, but people have a dignity that is priceless and worth far more than things,” he said.

  20. @Hrisanti:

    Bine spus! Dar cati sa inteleaga? In fond, e mai comod sa vezi pacatele altora decat sa te ingrijesti de ale tale. Unde mai pui ca da si bine la imagine cand faci pe moralistul…

  21. Unde dai si unde crapa.

    De cand a ajuns analiza de discurs judecata a… aproapelui?

    Si chiar trebuie sa spunem ca nu am acordat atentia care trebuia noului discurs al Papei, din lipsa de timp!

  22. @Emanuel,
    subscriu.
    @Hrisanti,
    incepand cu Dumnezeul nostru,Iisus Hristos,si terminand cu ultimul sfant al ortodoxiei au criticat(judecat,daca vrei)toate relele lumii acesteia,indiferent din ce religie proveneau,uneori, anatemizandu-le.Si ca sa previn o noua apostrofare,cum ca noi nu suntem sfinti,o sa-ti spun ca e de datoria mea de crestin ortodox de a vedea ADEVARUL,dupa sf.scriptura,sf.parinti,sf.Traditie,dar mai ales,din tot ceea ce contine BISERICA ORTODOXA.Noi,Biserica Ortodoxa,nu facem prozelitism,nici nu suntam expansivi si nici nu ne bagam pe gatul nimanui,dupa cum o fac altii. A iubi si a tolera inseamna a ierta, a ajuta,de ti se cere ajutorul, dar nu a merge pe aceiasi cale cu cel ce ramane in nebunia lui.(sf.Ap.Iuda-epistola sob.-v.12,13,22,23.)Repet:Papa s-a aratat iubitor fata de aproapele,fiind el chiar si homo,dar nu a vorbit nimic de calea vindecarii de asemenea boala,cainta si intoarcerea la Dumnazeu.Oare a “uitat”sa pomeneasca de ce era mai important?Nu cred.DOAMNE AJUTA.
    p.s.-doctorul pune diagnosticul,dar daca nu da si tratamentul,e totul nul.

  23. @admin:

    Nu la voi ma refeream. Era vorba de un enunt principial cu care sunt de acord. Voi ati furnizat o informatie insotita de un comentariu argumentat. Numai ca – si nu ma refer neaparat la aceasta postare – de multe ori comentariile depasesc argumentul si “sar” direct la presupuneri, care mai de care mai “inflorite”.
    Un exemplu chiar aici, cand cineva foloseste o exprimare de genul “daca Papa tot ii iubeste asa de mult pe homosexuali…”. Cu astfel de exprimari ne discreditam, si ca crestini, si ca forta a argumentului. Daca tot esti sarcastic (ceea ce, apropo, nu e crestinesc deloc! Eu de ex ma lupt cu boala asta), macar sa fii strict in limita informatiei.

    Strict legat de topic, si mie mi se pare ca discursul Papei cu privire la subiect e evaziv. Ambiguitatea poate fi strategie (de pilda nici eu nu cred ca tr sa le inchizi a priori homosexualilor usa Bisericii in nas, si eu cred ca daca se pocaiesc pot fi iertati, si eu cred ca tr tratat cu discernamant fiecare caz, pt ca multi sunt victimele unorr abuzuri cumplite din copilarie care le-au deformat structurile spirituale), dar poate fi si capcana. Bref, si mie mi se pare usor “suspect” discursul. Dar asptept sa vad mai departe ce se intampla, inca nu mi-am format o parare finala…

    Iar voi faceti f bine ca postati si comentati, altfel n-am avea de unde cunoaste aceste lucruri.

    Am mai spus: tonul face muzica.

  24. ps: ca sa fiu si mai clara: exista unele comentarii ale cititorilor care au un ton “popesc”, care mi se pare f nepotrivit atunci candd NU esti preot.

    Sunt comentarii si comentarii – de regula, toti sustinem cam aceleasi idei, dar unii o fac intr-un mod pedagogic si, cum am zis, “popesc”, de ai zice ca se ascunde un “mare maestru” ascuns in ei, altii o fac strict rational, neutru, la argument, iar altii sunt mai milosi, mai ingaduitori, mai tematori parca sa dea cu piatra – pe scurt, mai “vamesi”, in sensul bun al cuvantului. Mai sunt unii, in “lupta”:) care parcurg, ciclic, toate 3 ipostazele – astia imi sunt cei mai simpatici! 🙂

    Bineinteles ca si eu ma aflu pe undeva prin zona, si imi asum, stanjenita, toate devierile!

  25. @doroteea:

    Nu e doar ambiguitate, e premeditat si calculat pana in cele mai mici detalii. E PR, insa PR dintre cele mai profesioniste.

    Papa nu zice absolut nimic nou, dimpotriva, reia unele idei/adevaruri vechi care disparusera oarecum din discursul oficial catolic (prea academizat) sau metaforizeaza pe marginea unor lucruri ca infailibitatea (pe care o plaseaza colectivitatii credinciosilor, aproape ca in ortodoxie) insa MODUL in care o face, accentele plasate produc tot efectul. Este un efect cautat in mod deliberat, pentru a parea ca discursul este revolutionar si dinamic, si arata o mare iscusinta a papei de a manipula idei duhovnicesti si evanghelice dintre cele mai subtile.

    Este pur si simplu ceva extraordinar, dupa cum arata ultimul link dat de Alin (text e preluat inclusiv de siteuri pro-vita), Papa este citabil cu egal entuziasm si de activistii pro-life si de liberalii pro-gay.

    Nu ne spune nimic asta? Nu cumva este ceva mai mult decat o simpla ambiguitate?

    Si da, si critica superficiala a papei rateaza cumva esenta in acest caz, ca nu asta e important, sa criticam pe papa si atat, ci sa ne dam seama ce se intampla, ce simptom avem in fata noastra.

  26. Nu, mai, admit: tipul e dubios! 🙂 (dar tr citit tot link-ul lui Alin)

    Ca sa imi definesc pozitia: personal, el mi s-a parut f (adica FOARTE) suspect din prima clipa, si mi se pare inca. Daca stau pe ganduri este pt ca stiu oameni in a caror judecata am mare incredere, si care il crediteaza (ma rog, atat cat poti credita un papa…). Asta e primul motiv pt care pastrez inca expectativa.

    Al doilea motiv este ca, prin natura discursului lui, ne lipsesc inca probe clare, “irefutabile”. Vezi, acest “entuziasm” poate fi, la o adica, si consecinta unei strategii, de a-i deschide pe “damnati” catre Biserica…nu?

    De-aia stau inca pe ganduri (unde mai pui ca m-au si invatat aia la facultate sa acord circumstante atenuante pana in ultima clipa!! :))…)

  27. @doroteea:

    Nici nu vor exista probe irefutabile; in astfel de cazuri ele apar in ultimul moment, cand… Dumnezeu cu mila.

    Aici este si deghizajul perfect: papa vrea sa-i aduca pe damnati inapoi in staul, nu? Mantuitorul ce a facut? Nu a mers catre damnati? Nu a scandalizat pe farisei? Si cel care-L va imita nu va face si el acest lucru? Cum deosebim iscusinta antihristica de a-L imita pe Mantuitorul cu vocatia evanghelica de a-L urma?

  28. @admin:

    Si-asta e adevarat… Si eu gandesc asa.

    Oricum, din partea mea nu exista risc sa il iau pe papa drept agent al mantuirii oamenirii :). Biserica Catolica si-a aratat “firea”, de acolo nu poate veni salvarea. Din contra, ea a fost, dupa mine, vectorul PRINCIPAL al decrestinarii contemporane a Occidentului. Chiar citeam la voi pe site interviul cu o autoare care incerca sa explice aceasta descrestinare prin tema familiei. Ori familia a fost simptomul bolii, nu boala insasi. Bietii oameni, si ei cauta raspunsuri – dar asta pt ca multi dintre occidentali HABAR N_AU de Biserica Istorica Ortodoxa! Si incearca sa explice totul in paradigma limitata crestinsim = catolicism.

    BC a fost, dupa mine, cel mai perfid instrument al demonului. Vina nu e a credinciosilor de rand, si nici macar a micilor preoti de parohii (recomand sa se citeasca in acest sens istoria Rev. Franceze, de ex. fenomenul Vendee), cred ca Domnul nu a ingaduit ca cel rau sa pustiasca tot – dar faptele raman. Prin urmare, DE LA BC N-ARE CUM SA VINA SALVAREA OAMENIRII. Cel mult, insa, ar putea sa apara cineva care sa o salveze pe ea, pe BC. Caile Domnului sunt nestiuite si intotdeauna surprinzatoare. Ipotetic, accept aceasta varianta…

    Dar, repet, nici mie acest papa nu imi inspira incredere. Dimpotriva.

  29. @admin,
    concluzia la care ai ajuns ,este justa.O concluzie logica ce se va adeveri cat de curand.Ma bucur ca are cine sa ne ia de ciuf,cand noi mai calcam in strachini.Bine ar fi sa n-o facem,dar suntem oameni.Simt o doza de mandrie in toate siturile scrise(inclusiv ale mele),care nu face bine.Toti vrem sa aratam ce stim si nu ascultam ce spune celalalt.Uneori recitesc siturile toate si,vad la mine,ca uneori am exagerat,alteori am minimalizat si-mi pare rau,mai ales ca la varsta mea n-ar trebui.IERTATI-MI greselile toate.DOAMNE AJUTA.

  30. @Gheorghe:

    Subscriem si ne cerem si noi iertare daca am mahnit pe cineva.

  31. Un articol care critica politica Papei cu privire la homosexuali si avort (pontanism, putinism, francism…)

    http://www.soundingblog.com/index.php/orthodoxy-basics/a-church-obsessed.html

  32. Papa Francisc:

    “Biserica Catolică se poate prăbuşi „ca o casă de cărţi de joc” dacă nu renunţă la obsesia sa pentru avorturi, homosexualitate şi contracepţie.”

    E o gafa, intrucat din cuvintele sale intelegem ca Bis. Catolica nu este Biserica intemeiata de Domnul:

    “Tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui”.

  33. n-atz priceput nimic, bravoslavnicilor, diz paup yz cool, ma men, zo kool!

    http://www.thedailybeast.com/videos/2013/09/20/pope-francis-is-awesome.html

    osome!!!

  34. @Mirela:

    exact asta ma intriga pe mine: uneori pare ca saboteaza de fapt BC. Dar de ce, in ce scop..??

    @Alin:

    got it, bro’, he’s the pop-pope! 😛

  35. @Mirela: ma inclin. Observatia ta esentiala!

  36. http://www.mediafax.ro/externe/papa-francisc-s-ar-fi-deghizat-in-preot-obisnuit-noaptea-si-ar-fi-parasit-vaticanul-pentru-a-se-intalni-cu-oameni-ai-strazii-11739700

    Arhiepiscopul Konrad Krajewski il numeste pe Papă “Tatăl Sfânt”…

    În afară de DUMA asta, articolul abundă în nimicuri ridicate la rang de… SEN-ZA-ŢIO-NAL!! Ca de obicei.

  37. Pingback: Papa Francisc cere o alta abordare fata de copiii cu “PARINTI” HOMOSEXUALI/ Intalnire “ecumenica” a Papei cu Patriarhul Bartolomeu la IERUSALIM – programata in mai 2014 - Recomandari
  38. Pingback: PAPA FRANCISC prezideaza un CONCILIU “ISTORIC” al catolicilor unde vor fi abordate teme ca AVORTUL si HOMOSEXUALITATEA - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare