PREOTUL CONSTANTIN NECULA conferentiaza la SECTARII PENTICOSTALI DIN BEIUS in Duminica Ortodoxiei, sub semnul ”depasirii barierelor confesionale”

2-03-2012 4 minute Sublinieri

SMINTEALA UNUI AMESTEC ECUMENIST INTRE NEOPROTESTANTI SI ORTODOCSI?

pr necula beius

Este delicat sa abordam acest subiect inca in prima saptamana de Post, insa sminteala prea mare si apelurile repetate ale credinciosilor din Beius, alertati de ceea ce se anunta in orasul lor, ne obliga sa nu tacem. Daca gresim sau daca tulburam pe cineva, ne cerem iertare!

Am fost atentionati pe mail despre afisele care au impanzit orasul Beius, privitoare la conferinta pe care preotul sibian Constantin Necula o va tine duminica, 4 martie, in localitatea bihoreana la sala de conferinte a gruparii penticostale locale. Evenimentul este organizat si intens mediatizat de Fundatia Ciresarii, binecunoscuta organizatie neoprotestanta:

Avem bucuria de a vă invita în Duminica Ortodoxiei – 4 martie, începând cu ora 18.00 la Sala Cireşarii.

O seară în care vom vorbi despre Dumnezeu, despre creştinismul adevărat şi despre sufletele noastre, împreună cu Părintele Constantin Necula – doctor al Facultăţii de Teologie Ortodoxă „Andrei Şaguna” din Sibiu.

Depăşind barierele confesionale, ne vom ruga împreună şi vom cânta din cântările Oastei Domnului. Apoi ne vom strădui să trăim o viaţă mai frumoasă. Vă aşteptăm cu drag!

Eveniment transmis pe Radio Cireşarii şi Cireşarii TV.

Insusi titlul manifestarii este ales cu o  abilitate si o parsivenie maxima, fiind evidenta incercarea de atragere prin manipulare a ortodocsilor, folosindu-se chiar numele sarbatorii praznuite de acestia Duminica, inchinata anume biruintei Ortodoxiei, fara a se mentiona pe afise ca organizatorii nu sunt defel ortodocsi, ci sectari!

Sala in care va conferentia parintele Necula apartine penticostalilor condusi de faimosul pastor “harismatic” Vladimir Pustan, nimeni altul decat cel care a fost invitat sa “predice” de preotul anti-canonic Cristian Pomohaci  (care trebuia caterisit de mult pentru repetatele sale grave abateri de la ortodoxie) intr-o biserica ortodoxa.

De altfel, conform ASTRADROM Bihor, la conferinta va participa inclusiv preotul Cristian Pomohaci:

Pr Constantin Necula si pr Cristian Pomohaci au pactizat cu sectarii

Potrivit Astradrom, Vladimir Pustan ar fi declarat:

“Vor fi foarte multi auditori, am invitat pastori din toata tara, care vor veni cu altii la randul lor. Am invitat oficialitatile locale si multi ortodocsi din zona pe care ii asteptam cu drag. Sper ca cei invitati sa aduca la randul lor si alti prieteni cu ei. Vom face astfel incat ortodocsii care vor veni, sa se simta bine la noi, caci suntem biserici surori. Toti suntem crestini si avem acelasi Dumnezeu.  

Aceeasi sursa adauga:

In discutii purtate cu credinciosii ortodocsi din Beius, pastorul penticostal spunea ca “cei doi preoti care vor conferentia in Beius, sunt fani ai predicilor mele”. De asemenea credinciosilor ortodocsi li se interzice sa distribuie carti ortodoxe (cu pr. Cleopa Ilie, pr. Iustin Parvu, Catehism ortodox, Vietile Sfintilor, carti de rugaciuni etc.) la aceasta conferinta. Singurele carti admise spre vanzare sunt cele care poarta semnatura celor doi invitati sau cele ale cultului penticostal.

Poate ca ni se va spune ca suntem carcotasi si ca preotul Necula, purtator de cuvant al IPS Laurentiu Streza, Mitropolitul Ardealului (adica ierarhul care a girat an dupa an blasfemia “Bisericii de gheata” multi-confesionale de la Balea Lac), intentioneaza sa marturiseasca Ortodoxia chiar acasa la penticostali. Asteptam atunci inregistrarea conferintei cu interes si ne bucuram daca Prea Cucernicia Sa va dori sa le explice sectarilor, in Duminica Ortodoxiei, de pilda, cum este cu icoanele si cu biruinta Ortodoxiei impotriva iconoclastilor (inainte-mergatorii protestantilor de azi), de ce trebuie cinstita Maica Domnului Sfanta Cruce si cat de important este cultul sfintilor, in general.

Ori sa incerce sa le demonstreze, din multa iubire indurerata ce o nutreste fata de niste suflete ratacite de la dreapta-credinta, in ce inselare “harismatica” diavoleasca vadita se afla aceia, inselare care ia numele “darului vorbirii in limbi” si al exaltarii pietiste. Le va vorbi cu siguranta, nu-i asa?, despre Sfanta Traditie si despre Sfanta Euharistie, care inseamna Insusi Trupul si Sangele lui Iisus Hristos, Mantuitorul lumii, iar nu doar comemorare si simbol. Nu are cum sa ocoleasca, desigur, inainte de orice, aratarea pastrarii neschimbate a integritatii harului si adevarului dogmatic (=revelat) in Biserica Ortodoxa – si nicaieri in alta parte – si cum Sfintii Parinti au randuit ca in anume aceasta zi sa se dea anatemei, in slujba Sinodiconului Ortodoxiei, toate ereziile si toti ereticii istoriei. Parintele Necula nu are cum sa rateze prilejul de a se delimita de afirmatiile pastorului Pustan si sa afirme raspicat ca nu se pune problema nici macar ca penticostalii sa se poata numi propriu-zis “biserica”, si cu atat mai putin nu se poate vorbi de “biserici surori”, numai aceasta constituind deja o grava erezie.

In ciuda acestor asteptari, nu putem sa nu ne intrebam si noi, ca niste prosti, nepriceputi si incuiati ce suntem, oare cum si ce poti conferentia in si despre Duminica Ortodoxiei (!), la un eveniment pus explicit sub semnul “depasirii barierelor confesionale”? Deci plecand de la premisa ecumenista a organizatorilor ca, de vreme ce suntem cu totii “crestini”, ce mai conteaza “dogmele invechite” care ne despart fundamental?! Nu-i asa ca suntem deja “una”, purtati pe aripile “iubirismului”, si ca numai niste fanatici si trogloditi fundamentalisti nu inteleg asta si ii dau inainte cu faptul ca Biserica Ortodoxa este singura Biserica, iar restul sunt secte si erezii?

Si inca ceva important mai aflam din anuntul organizatorilor: ca sectarii neoprotestanti si ortodocsii “ostasi ai Domnului” (pare-se ca din ce in ce mai protestantizati ei insisi) “se vor ruga impreuna“, sfidand inca o data canoanele si invataturile elementare ale Sfintilor Parinti si semanand otrava confuziei si sminteala amestecaturii ecumeniste. Este stiut ca prin canonul 45 al Sfintilor Apostoli este interzisa comuniunea cu ereticii: Episcopul sau preotul daca numai s-a rugat impreuna cu ereticii, sa se afuriseasca…”.

Nu stim inca ce va fi, dar ne amintim – cu ingrijorare pentru credinciosii ortodocsi ce vor fi INSELATI de titlul perfid al afisului sa nu stie ca se duc in sediul unei secte periculoase si ca participa la un eveniment ECUMENIST – cum intr-o conferinta “ortodoxa” din 2008, acelasi parinte… nonconformist si mult iubit de tinerii postmodernisti, manipula si denatura grav problemele canonice ridicate de ecumenism. Scriam atunci, referitor la conferinta tinuta la Cluj, unde ne-a facut onoarea sa ne anunte si ca “monitorizeaza” atent siteuri precum Razboi intru Cuvant:

[…] Incearca sa prosteasca un auditoriu – probabil vrajit deja de stilul aparent “sincer”, dezinvolt, “smecher” si… “cool” si de cascada impetuoasa de vorbe revarsate spre el cu un debit uimitor – prin falsificarea realitatii si prin aplicarea unor trucuri “de manual”, care se pot recunoaste usor.Unul din acestea consta in minimalizarea prin caricaturizare atat a problemelor reale reprezentate de ecumenism (Care-i tulburarea mare?”, “Hai sa fim seriosi”), cat si a anvergurii contestatarilor sai, alaturi de exagerarea pana la falsificare a unor subiecte marginale si nerelevante pentru problema in cauza.

De pilda, problema ecumenismului nu are nici cea mai mica legatura cu relatia de vecinatate dintre romani si unguri; acesta este un subiect nerelevant pentru ecumenism: romanii si ungurii au putut sa traiasca si in conditii de buna vecinatate fara sa aiba nevoie de ecumenism. Oamenii simpli se descurca foarte bine, invrajbirile apar atunci cand le trec prin cap unor despoti luminati sa faca “pace intre popoare” si “unitate in diversitate”. […]

In acelasi fel, problema ecumenismului nu este nici abjurarea fatisa de Ortodoxie si trecerea la alte confesiuni, (ce simplu ar fi si ce naivi ar trebui sa ne inchipuim ca sunt ecumenistii!), asa cum incearca sa ridiculizeze pr. Necula contestarile facute acestei miscari, dupa cum combaterea lui nu are in ea nimic ofensiv legat de oricine ar fi de alta credinta... De altfel, criticile si avertismentele dure venite de la toti marii parinti induhovniciti ai Ortodoxiei de pretutindeni, de la teologi reputati caSf. Iustin Popovici sau pr. Dumitru Staniloae si pana la parinti cu viata sfanta ca Paisie Aghioritul, Filotei Zervakos, Epifanie Teodoropulos, Serafim Rose, Sofronie Saharov, Dionisie Ignat, Petroniu Tanase, Staretul Efrem de la Vatopedu, Gheorghe Calciu, Justin Parvu, Arsenie Papacioc, zecile de teologi si ierarhi adunati la Tesalonic in 2004 si atatia multi, multi altii sunt ocultate fara jena, nu exista pentru pr. Necula.

Oare chiar or fi cu toti acei prosti care nu stiu despre ce este vorba cu ecumenismul, care nu se roaga si nu stiu din cele duhovnicesti sau care, si mai si, vor sa “ia gatul” ereticilor?! Dar pentru ca nu se cuteaza a se lovi direct in numele mari, se reduce rafuiala la “prostii” cei mici, care duc “razboaie intru cuvant”… […]

Vedeti integral la:

Acelasi parinte Necula este implicat in promovarea unui alt produs comercial “harismatic”, pe numele sau Klaus Kenneth, ocazie cu care si-a dat intreaga masura a iubirii sale pentru confratii ortodocsi, fie ei arhimandriti sau mireni, ce au indraznit sa critice pe predicatorul-vedeta elvetian:

http://www.agnos.ro/blog/2010/05/20/klaus-kenneth-la-sibiu-mai-2010/

Din prisosul “largimii inimii” despre care vorbeste (confundand-o grav cu “vederile largi” si nonconformiste), pr. Necula il face nici mai mult nici mai putin decat “dobitoc” pe pr. Mihail si pe “blogistii” de noi, care au indraznit sa se lege de idolul KK. De asemenea, ne blesteama sau ne ameninta, practic cu pierderea mantuirii, prin “neiertarea acestui pacat nici in veacul de acum, nici in cel va sa fie”.

Ce poti sa mai spui: la asa “largime a inimii” si “inclusivism” ramanem total muti de uimire.

***

Afisul filmului propagandistic Hope, recomandat de organizatorii Conferintei de la Lyon participantilor pentru a fi diseminat in tarile de provenienta.

Printre cei care participa la realizarea filmului se numara, din partea ortodcsilor romani, pr. Constantin Necula. Co-participant alaturi de acesta sunt si cateva figuri feminine, “episcopese” ale unor denominatiuni protestante. Astfel, a doua figura dinspre stanga, ultimul rand, chiar langa pr. Necula, se numeste Margot Kaessmann, conduce (conducea, intre timp a fost inlocuita in urma unui scandal – n.n.) ca “episcop” Luteranii Evanghelici din Germania si o adevarata vedeta “carismatica” de TV.

afis film ecumenistPr. Necula, al doilea din dreapta pe ultimul rand al pozelor cu participantii la filmul de propaganda ecumenista Hope

***

Ar fi important de revazut si atmosfera infricosatoare, demonica, de la predica pastorului Vladimir Pustan (gazda de la Beius) in biserica ortodoxa din Mosuni, in audienta fascinata si exaltata a credinciosilor ortodocsi si a preotului Cristian Pomohaci, cuprins de o emotie si de un plans nestapanite…:

 


Categorii

Ecumenism, Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., Opinii, analize, Preot Constantin Necula

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

196 Commentarii la “PREOTUL CONSTANTIN NECULA conferentiaza la SECTARII PENTICOSTALI DIN BEIUS in Duminica Ortodoxiei, sub semnul ”depasirii barierelor confesionale”

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 3 / 5 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. @ Marian
    Sa ne ierte pe toti! E prea mandru sa considere necesara si o alta interventie,un alt preot sau ierarh…De ce nu?

  2. @Gabriela
    “Pr Necula a inceput cu semnul Sfintei Cruci,in numele Sfintei Treimi.” Conferentia Pr. Constantin Necula şi nu Pastorul Constantin Necula. E o chestiune de imagine. Am ascultat doar 3 min in direct aceasta intalnire. Organizatorul spunea cam asa “in imparatia lui dumnezeu (nu pot sa scriu cu majuscule) nu vor fi garduri intre noi cum sunt aici, puse de oameni”. A fost ulterior amendata aceasta afirmatie ulterior?
    Poti sa raspunzi si tu: “parintele a vrut doar sa-i puna pe oameni pe ganduri, nu sa nasca certuri. Cine vrea cu adevarat sa cunoasca respectivele diferente are la indemana suficiente scrieri. Iar cine nu vrea oricum nu ar fi primit nici din gura Parintelui…”. Atunci de ce s-a dus? Sa fie prostie? Nicidecum! Sa fie mandrie? Sa fie urmare curatirii zonei Beiusului de calugari traditionalisti? Ce lucrare sa mai fie si asta? Un lucru e sigur, asta nu e Ortodoxie!

  3. Nu apare pr Pomohaci? S-o razgandit?

  4. “A evitat sa intre in discutii contradictorii…din respect pentru gazde”!

    No comment!

    “Respectul” pentru “aceste gazde”, ce o considera pe Maica Domnului – “o simpla femeie” – iar pe noi, cei ce-i cinstim pe Sfinti – “pupatori de oase”!

    Unde esti Vladica Bartolomeu, sa vezi pentru ce te-ai zbatut ca sa te detasezi de Mitropolia Ardealului?

    “Fratii” (veghetori) din Lojile inalte, au un inainte-mergator in persoana lui C.Necula – “împăciuitorul”!

    Vlădica Bartolomeu, unul dintre putinii barbati adevarati ai acestui Neam, in vremurile noastre!

  5. Doamne ajuta!

    Am intrat de cateva minute pe site. Am citit materialul publicat de fratii nostri de la Razboi, am citit toate comentariile. Pun o simpla intrebare, poate parea prosteasca: ce a cautat aceste parinte la o intalnire eretica exact in Duminica Ortodoxiei? Nu am fost in sala, nu am vazut inregistrare, insa doar simplul fapt ca a acceptat(si aflu cu stupoare ca nu e prima oara cand se afiseaza cu penticostalii eretici si pomohaci (care numai preot nu se poate numi…Dumnezeu sa ma ierte pentru judecata)), numai simplu fapt ca a acceptat aceasta conferinta, este un mare semn de intrebare despre ce crede si cum crede si cum marturiseste acest parinte necula Ortodoxia si Adevarul.
    Ceea ce a ales sa faca acest parinte intr-o duminica atat de importanta pentru Ortodoxie, cred mai degraba ca este un act pur ecumenist si modernism vulgar impotriva Ortodoxiei!
    Iertati! Post cu folos….si fara bravura ecumenista si pasi spre erezie si exaltare protestanta pentru cei care cred ca este nevoie de inovatii in Biserica Ortodoxa si ca pot trece nu stiu ce bariere confesionale.
    Ortodoxia nu este relgie, Ortodoxia este ADEVAR SI MARTURISIRE, este MOD DE VIATA SI TRAIRE DOAR IN HRISTOS SI CU HRISTOS!

  6. Domnul Vela Gheorghe (alias Miles Christi),

    Ce ne puteti spune despre ceea ce “predicati” dvs. aici:
    http://www.youtube.com/watch?v=1T2U999UMTQ

    Ca un adevarat Ostas al Domnului ce sunteti (cu acte-n regula), nu ma mira ca-l sustineti pe seful dvs.!

  7. O observatie apropo de pastorul penticostal din filmuletul de la sfirsit. Cind amdat peste stirea asta, fara s-o citesc in intregime am deschis cu filmul cu Pastorul fara sa stiu despre ce era vorba, cine erau cei care vorbeau, etc.

    In primul rind m-a uimit modul in care multimea de crediniciosi (femei mai ales) scanda la fiecare vorba a preotului cite un Amin, Aliluia, etc. Era atit de…ne-ortodox tocmai pentru ca dadea semne de exaltare. Ori exaltarea care inseamna o auto-exagerare a sentimentelor fara motive reale nu are nimic de-a face cu spiritul ortodox chiar la palierul cel mai de jos…..n-o sa vedeti intr-o biserica ortodoxa normala asa ceva.

    Si apoi l-am auzit pe omul in negru. Cind am vazut prima oara video-ul nu stiam cine este si ce vrea. Aproape imediat am realizat ca individul nu avea cum sa fie ortodox….Apoi am re-asculat mai atenta si am observat ca preotul ortodox l-a prezentat ca fiind profesor la teologie….fara insa sa specifice a cui teologie. Deci manipulare constienta din partea preotului ortodox, prin omisia unei informatii foarte importante.

    Ma uitam la personajul bine hranit care zbiera (este singurul cuvint care-mi vine in minte). Am realizat atunci ca el este un exemplu a cit de relevant este nu numai CE spui dar si CUM spui. Daca as fi citit ce spunea el, fara sa-l aud si fara sa-l vad as fi spus ca este o foarte buna predica (pina la un punct). VAzindu-l insa imi era foarte greu sa fac abstractie de maniera de prezentare. Agitat, patetic, trecind brusc de la o stare emotionala violenta la calm si apoi iarasi inapoi. Dar ce m-a deranjat cel mai mult a fost nivelul decibelilor care vroiau sa te forteze sa participi si tu la starile alea emotionale pe care el reproducea in fata celorlalti. Si apoi undeva pe la mijlocul discursului arunca si porumbelul: nu conteaza din ce biserica faci parte; n-ai voie sa critici biserica altuia; toti sintem biserica lui Hristos, daca-l iubim….ma rog chestii d-astea.Oribil! Pur si simplu dezgustator…astia au obiceiul dezgustator sa te opreasca pe strada si sa te traga de mineca cu intrebari de genul: Il iubesti pe Hristos? Vrei sa te intilnesti cu Iisus?. Insa ce ma revolta este ca inainte nici unul nu indraznea sa intre in bisericile ortodoxe de unde erau dati afara in suturi. In Grecia de exemplu intr-un sat pe care eu il stiu de cite ori aparea unul din acesti “propovaduitori” preotul se ducea si tragea clopotul si apoi mobiliza citiva sateni ca sa-i prinda pe indivizi si sa-i scoata din sat cu forta.

  8. @ Marian:

    Au existat rugaciuni in comun?

    In ce a constat totusi discursul, conferinta, cam ce a spus (nu doar ce nu a spus)? Pomohaci a lipsit?

  9. Elena G.

    E nu “predic”, fiindca nu am “mandat”, nefiind sacerdot, ci rostesc “cuvant de invatatura”, cand sunt “pus” de catre unii preoti…(ultima data am vorbit la o Biserica (din Sibiu) de Intampinarea Domnului, anul acesta, fiindca am fost rugat de preotul paroh…)
    Pr. Necula nu imi este “sef”, ci mi-a fost “profesor”, al Facultatea de Teologie din Sibiu, si (in urma cu ceva timp), mi-a fost si mi-a ramas unul dintre putinele “modele” de orator din BOR, si chiar din intreaga lume culrurala romaneasca actuala!
    Sunt “ostas al Domnului” din 1996, si am intrat in Oastea Domnului cu “binecuvantarea” duhovnicului meu din Bucuresti, fara ca el sa fie membru al O.D.! Nu m-am jenat niciodata si nici nu ma jenez sa ma declar si “ostas”, si despre asta am mai vorbit pe acest site si cu alte ocazii!
    Daca ai fi urmarit cu atentie ce am “spus”, in acel clip, nu m-ai fi mai intrebat retoric ce…”predic”, fiindca nu este nimic greu de inteles…!
    Demarajul moral si “al cunoasterii vietii duhovnicesti”, l-am inceput, datorita intrarii si activarii in Oastea Domnului!
    O mica “biografie” a mea si “mostre” cu privire la conceptia crestina pe care o impartasesc, gasesti si la urmatorul link,
    (fiindca, ai amintit de “pseudonimul” (niknameul), sub care am mai scris pe alte forumuri si siteuri pe net)…:
    http://mileschristi-mileschristiro.blogspot.com/

    Am scris comentariul de mai sus, nu ca sa ii fac vreo “apologie” Pr. C. Necula, ci pentru ca unele idei si pareri “negative” despre el “au fost amplificate”, irational de unii comentatori, fara ca sa stie ceva in mod clar despre el, si fara ca sa il fi cunoscut…
    Eu am vorbit despre el ca un om si student de al sau care il cunosc multa vreme, dar, daca vrei “si ca un ostas”, care il cunoaste inclusiv din Adunarile Oastei Domnului si de la Liturghiile pe care Pr. C. Necula le-a oficiat la Adunarile fratilor ostasi, atat pe tara, cat si regionale…!

    Inca ceva…eu nu sunt “domn”, sunt “frate” cresbtin ortodox al tau, si daca nu ai inteles de cand scrii pe acet site, ca cei care sunt vizitatori si comentatori statornici si “destul de vechi” ai acestui site, sunt FRATI de credinta, inseamna ca trebuie, fie sa citesti mai mult despre ce ESTE Biserica ca EKKLESIA lui Hristos, fie sa iti revizuiesti niste pareri “inexacte”, ca sa nu spun eronate despre cine sunt “fratii”, si “domnii” de credinta din Biserica noastra…!

    Sper sa nu fi perceput aceste cuvinte ale mele ca fiind imbacsite de un “damf malitios”, asa cum le-am perceput eu pe ale tale…sora intru Hristos!

    Dumnezeu sa aiba mila de noi toti!

  10. @Vela Gheorghe
    Ca si ostasi credeti ca “gardurile” dintre ortodocsi si penticostali sunt puse de oameni? Pot fi ele inlaturate printr-o “cantare si-o cuvantare” fie aceasta din urma chiar “geniala”?

  11. Nu frate, NU cred!
    Gardurile sunt puse de INVATATURILE pe care cele doua culte le au!

    Sfintii Parinti spun ca “INVATATURILE” Bisericii noastre Ortodoxe sunt “HOROI” (cum se spune si scrie in greaca veche, dar eu nu stiu greaca veche ca sa scriu cu alfabet grecesc…), care in traducere inseamna “hotare”, adica “limite”, pana unde ne este ingaduit ca sa ne “intindem” cu cugetarea si “cercetarea” (din simpla curiozitate sau dintr-o adevarata sete de cunoastere), TAINELE CUNOASTERII cu privire la ceea ce suntem pe pamant ca si crestini si oameni, si membrii ai Bisericii si locuitori vremelnici ai lumii acesteia.

    Invatatura Bisericii Noastre este compusa din mai multe ADEVARURI fundamentale DE CREDINTA, care difera ca si grad de CERTITUDINE si care sunt de 3 categorii:

    – DOGME,
    – TEOLOGUMENE,
    – si Pareri Teologice

    DOGMELE aunt ADEVARURI FUNDAMENTALE, care au 5 carcateristici prin care se deosebesc de orice alte adevaruri umane religioase sau profane…si anume sunt:

    1. Adevaruri Revelate, de Dumnezeu si nu de omaeni,
    2. Sunt date de Dumnezeu PRIN BISERICA ORTODOXA CRESTINA,
    3. Sunt Adevaruri COMPREHESNIBILE, care se pot intelege si pricepe ca sa poata fi respectatae si cinstite si traite cu viata,
    4. Sunt Adevaruri IMUABILE si ETERNE, care nu se pot modifica si revizui, si nici simplifica si nici completa, fiindca Biserica Ortodoxa nu a primit REVELATIA si ADEVARURILE SALE “cu portia” si “taraita”, sau “in mod esalonat”, CI TOATE ODATA si PENTRU TOTDEAUNA,
    5. Si sunt Adevaruri OBLIGATORII pentru MANTUIREA NOASTRA, care trebuiesc nu numai stiute, ci mai ales respectate si experiate si aplicate si traite in viata pamanteasca pentru a putea ajunge in Imparatia lui Hristos!

    Teologumenele sunt ADEVARURI care au fost “puse in lumina” si lamurite oamenilor intr-un mod deosebit de numiti SFINTI PARINTI sau mari TEOLOGI si SCRIITORI BISERICESTI, si provin de obicei din interpretarea si talcuirea DOGMELOR sau a SFINTELOR SCRIPTURI sau a vietii liturgice a Bisericii Noastre. Partcularitatea acestror “adevaruri”, prin care se deosebesc de parerile teologice, consta in aceea ca cu ele SUNT DE ACCORD TOTI, sau APROAPE TOTI Pastorii Bisericii Ortodoxe.

    Iar “parerile teologice”, sunt idei particulare si proprii doar unui/unor cleric/i sau teolog/i sau scriitor/i bisericesc/ti, care nu sunt acceptate “oficial” de catre toti ceilalti membrii ai Bisericii, dar nici nu sunt repinse ca erezii, ci sunt propagate ca pareri “folositoare” de suflet in medii restranse in Biserica si se refera la anumite aspecte ale invataturii despre lume si viata a Bisericii, care nu au fost indeajuns de explicate detaliat fie in cartile Biserecesti, fie pe cale orala pana acum!

    Referitos la GARDURILE de care aminteai…
    Biserica Ortodoxa ARE “TARCUL” EI, pentru oile ei cuvantatoare, care NU-I DELOC MIC, ci PASUNEA SA este atat de mare si bogata ca o viata INTREAGA nu-ti ajunge sa o aprofundezi si s-o cunosti!
    Cata vreme RAMAI in HOTARELE INVATATURII BISERICII (adica in HOROI-urile DOCTRINARE ale Bisericii), este binem iar cand “sari parleazul” TE RATACESTI si DAC NU TE INTORCI IN TARCUL BISERICII, pieri pe PASUNI strine si cu hrana otravititoare de suflet…!

  12. Domnul Pomohaci ,(caci preot nu mai poate fi numit)trebuia de mult timp scos din preotie,dar dupa cate se pare patriarhia romana doarme si se complace cu ereticii.
    Patriarhia romana dupa ce canoane se ghideaza?Propria lege?Canonul apostolic oare nu e lege pt Biserica Ortodoxa Romana?
    Canonul 64 Apostolic spune clar: “Daca vreun cleric sau laic ar intra in sinagoga (adunarea iudeilor sau a ereticilor) spre a se ruga, sa se si cateriseasca si sa se si afuriseasca”. Oare putem fi noi mai presus decat Sfintii Apostoli?Oare nu au stiut ei de ce au hotarat aceasta?
    Dureros ce se intampla cu noi.Guvernantii ne vand,mai marii bisericii ne smintesc si ne vand sectarilor.Doamne, ai mila de noi pacatosii robii tai si nu ne lasa in mana satanei.Apara-ne si nu ne lasa sa pierim!

  13. Toate aceste se intampla pentru ca permitem .Daca ne-am mobiliza cu mic cu mare nu s-ar intampla asa ceva.Nu trebuie uz de forta dar se pot face manifestari si atentionati mai marii nostri ca mai existam si noi.Daca se mai continua mult asa raman bisericile goale.

  14. @Vela Gheorghe
    “Gardurile sunt puse de INVATATURILE pe care cele doua culte le au!” Daca aceasta este si convingerea “geniului” despre care vorbeati inteleg de ce a participat la aceasta conferinta. “Gardurile” ar fi puse de oameni, de reprezentantii cultelor. Total gresit! Adica erezie!
    Mai apoi multumesc pentru “cuvantul de invatatura”. Ceea ce este extras din manual este in regula. Cu privire la partea a II-a:
    “Biserica Ortodoxa ARE “TARCUL” EI, pentru oile ei cuvantatoare, care NU-I DELOC MIC, ci PASUNEA SA este atat de mare si bogata ca o viata INTREAGA nu-ti ajunge sa o aprofundezi si s-o cunosti!
    Cata vreme RAMAI in HOTARELE INVATATURII BISERICII (adica in HOROI-urile DOCTRINARE ale Bisericii), este binem iar cand “sari parleazul” TE RATACESTI si DAC NU TE INTORCI IN TARCUL BISERICII, pieri pe PASUNI strine si cu hrana otravititoare de suflet…!”
    Cine a pus “gardul” dintre Dumnezeu si Adam? Dumnezeu sau omul? Omul din mandrie si nu din lipsa de interes fata de Dumnezeu, sau din necredinta in Dumnezeu. Ba chiar a vrut sa fie numaidecat asemenea Lui. Dumnezeu s-a facut om ca sa-l regaseasca pe Adam! Cine a pus gardul dintre Hristos, Biserica lui Hristos, si penticostal? Hristos sau omul protestant? Omul protestant din mandrie pentru ca se pretinde a fi numaidecat asemenea lui Hristos. Sta in putinta “omului ortodox” de a se face penticostal pentru a-l regasi pe acesta din urma. Nicidecum! Penticostalul are o singura cale: prin pocainta sa se reintoarca la Tainele lui Hristos.

  15. cred ca este destul de greu sa accepti o asemenea invitatie. faptul de a vorbi unora de altă credinta este destul de dificil, cere multa atentie duhovniceasca, multă cunoştinţă şi o invincibilă putere de mărturisire. nu stiu daca părintele le-a avut pe toate in mod deplin, dar in timp ce vorbea, mi-a venit în minte imaginea cu Sfântul Apostol Pavel în Aeropag, cum vorbea acelora despre credinta in adevăratul Dumnezeu, fără să scoată în evidentă minusurile paganatatii in care zaceau. mi se pare ca a fost o mărturie frumoasă despre frumusetea Ortodoxiei. Nu era necesar sa le arate greseala, ci sa miste in cei de acolo dorinta dupa frumosul care nu piere niciodata. am impresia ca ne este frica de intalnirile cu ceilalti si ne simtim mai bine in izolatie. asta nu inseamna ca trebuie sa facem o regula din tipul acesta de marturisire, dar daca a fost o provocare, cred ca provocarea a fost tratata in “stil ortodox”, pt ca părintele a dat la iveala esenta credintei ortodoxe într-o maniera cum putini o pot face.

  16. Doamne ajuta!

    am vazut conf in direct pe ciresarii tv.Vreau sa spun ca , asa cum a mentionat cineva mai sus pr. Necula a inceput cu “in numele Tatalui si-al Fiului si-al Duhului Sfant “, DAR nu si-a facut cruce.
    Impresia mea e ca stiindu-se vizat(mai ales de blogeri, la care chiar a facut o mentiune)si stiind ca se inregistraza toata conf. a marturisit credinta ortodoxa , credinta in Maica Domnului chiar printr-o intamplare. A vb si despre sfinti, a dat citate , a fost convingator intr-un fel , DAR a losat loc de interpretari, MAI ALES LA PARTEA DE INTREBARI, careia Pustan i-a alocat 10 minute . A lasat sa se inteleaga ca de fapt si altii se pot mantui, in afara Ortodoxiei.
    Un alt aspect, care a putut fi observant de cei din sala sau de cei care au vazut in direct pe tv: la intrebari-a primit o lista cu 7 intrebari scrisa la calculator, cum pr. Necula a spus, le-a citit pe toate(se dorea sa se vb despre Pururea Fecioria Maicii Domnului , Cultul sfintilor, cinstirea icoanelor, botezul copiilor, vb in limbi, astea mi le amintesc acum) si a spus ca pentru fiecare i-ar trbui o teza de doctorat . La Pururea Fecioria Maicii Domnului mie mi s-a parut ca s-a eschivat. ..Insa reactia lui Pustan la acest subiect a fost de zambet ironic, s-a putu vedea si e pe filmari. ..
    Despre iconoclasm a vb in prima a conf.; despre botez a punctat putin spunand ca nu constiinta persoanei botazate conteaz, ca a vazut adulti care nu au intotdeauna constiinta-am parafrazat pt ca nu am retinut exact , dar se poate auzi pe inegistrarile ce speram sa apara. Dar nu a spus ceva ce eu as fi considerat important de spus: nu doar varsta conteaza, ci mai ales faptul ca botezul orthodox se face “in numele Tatalui si-al Fiului si-al Duhului Sfant “, copilul primeste pecetea Duhului Sfant si un inger pazitor.
    In general, parerea mea e ca a incercat sa le combine, a inceput ortodoxia, vorbind despre ea cu destul elan , dar nu incheiat toate aspectele, au ramas dechise, si nu era cazul.

    Altceva, scuzati-ma ca sar de la una la alta: la final Pustan la imbratisat pe pr Necula, punandu-si capul pe umarul lui, dar Necula nu a raspuns la fel, desi a pus si el mana dupa Pusta. Poate ati obs si voi ca in timpul conf. l-a numit pe Pustan “frate” .

    O alta exagerare, care s-a vrut , dupa parerea mea, o magulire a penticostalilor, a fost cand a zis ca in bis . ort . tot la 50 de zile e o sarbatoare mare(cei cometenti pot sa confirme daca e asa), ceea c ear face-o mai apropiata de “bis.” penticostala.
    Mai revin cu impresii, pe masura ce imi mai amintesc.

    Oricum , penticostalii din sala nu cred ca au digerat conf. pr. Necula, fiind obisnuiti cu un fel de discurs afectiv/de destindere . unele imagini din sala din timpul conf. arata ca nu se prea intelegea despre ce vb.(alta lb?)
    Daca am suparta pe cineva il rog sa ma ierte.

  17. Am urmărit toată interventia Părintelui de la Beiuş.
    A fost o mărturisire de credinţă ortodoxă. Dacă aţi fost atenţi cuvintele cheie folosite de Părintele au fost: Ortodoxie, Taine, Biserică. Iarăşi, cine a fost atent a văzut că a vorbit corect şi ortodox despre: Maica Domnului, Sfinţi, Post, despre modul în care Ortodoxia este şi poate fi pentru fiecare viaţă trăită cu bucurie dar şi maximă responsabilitate în Hristos.
    Cred că discursul său a atins subiectele nevralgice atât căt se putea pentru ca o mărturisire de credinţă în faţa unor oameni cu alte convingeri să nu se transforme într-o polemică din care nimeni n-ar fi avut de câştigat. Oare Sfântul Apostol Pavel în Areopag a început să le scoată ochii păgânilor atenieini cât de rătăciţi sunt că se închină mulţimii zeilor. Totuşi în cuvântul său şi-a mărturisit credinţa fără să-i jignească pe păgâni.
    Cuvântul Pr. Necula nu a făcut rabat de la învăţătura Ortodoxă. De fapt a fost un “cuvânt de laudă” al Ortodoxiei în Duminica Ortodoxiei în faţa unei săli pline de penticostali. Felul în care a fost spus a lăsat să se transpară trăsăturile necesare şi specifice unui propovăduitor ortodox: verticalitatea credinţei, elocvenţă, harisma cuvântării şi respectul faţă de auditor(chiar dacă este eretic).
    La urma urmei cred că gestul Pr. Necula a fost unul de curaj, de binecuvântat curaj de dragul lui Hristos.

  18. Introducerea facuta de Pustan pr Necula arata, zic eu, destul de clar duhul ecumenist – citat Pustan “Duhul acesta care ne infrateste, care ne pune impreuna” ..” pentru binecuvantare noastra ca si oameni ai lui Dumnezeu”
    care il completeaza pe cel misionar penticostal , dupa cum a spus Pustan :
    prafrazare:oricand puteti sa gasiti aici o “oaza in care sa veniti sa va rugati “..
    ..” facem o lucrare in toata Romania, ne ducem in casele oamenilor si vb “despre un Iisus Hristos care trebuie sa-l avem in inimile noastre”

    Pustan si-a prezentat invitatul astfel “parintele Cristian Necula de la Sibiu”-Constantin, nu Cristian + nu a mentionat prof la Fac. de Teologie Ortodoxa de la Sibiu.

    gardurile despre care s-a mai vb mai sus,asa retin, ca nu am citit chiar acumtoate comentariile, care sunt puse de oameni, iarasi este o nuanta de ecumenism.

  19. Oastea Domnului s-a dorit o miscare de renastere in sanul ortodoxiei,dar a ajuns acum sa semene cu o secta.Singuratatea la care te expune trairea practica a credintei strabune e simtita pe propria piele de multi dintre noi.dar casele de adunare ale Oastei nu sunt solutia.Aceste adunari in afara Bisericii in care se canta,se predica,dar si acceptarea unui al doilea botez(!?!)de cei care intra in aceasta adunare,au fost tolerate de conducerea Bisericii.E greu de spus daca luarea unei atitudini ar fi creat o schisma,dar e tot la fel de greu ca in cazul gruparii Pomohaci.
    Provin dintr-o zona cu traditie in astfel de adunari.Preotii participa si ei la adunarile Oastei Domnului si totul devine derutant pentru omul simplu.Asa ca acesta este un pericol mai mare decat sectele declarate.Oastea Domnului are o putere de “racolare” mult mai puternica si credeti-ma ca multi ajung sa frecventeze casa de adunare si uita sa mai ajunga la Biserica.

  20. Pr Necula s-a limitat la o marturisire de credinta ortodoxa astfel incat sa fie pe placul tuturor, mai ales organizatorilor dar si sa nu “greseasca” stiind ca e urmarit de blogherii ortodocsi.
    Muzicantul Pomohaci nu a fost si nici cei de la Oastea Domnului, asa cum se anuntase la predicile penticostalilor inainte de conferinta.
    Draga “Vela Gheorghe” ti-am ascultat predicile, pe care tu le numesti “cuvinte de invatatura” si am constatat foarte usor ca nu se deosebesc nimic de duhul neoprotestant al pastorului Pustan care nu e altcineva decat “fratele” parintelui Necula.
    Cei care au fost in sala au vazut si alte lucruri care in transmisia in direct nu apar si nici in inregistrarile oferite de organizatori. Acestea le puteti obtine doar de la cei ce au fost acolo.

  21. ideea cu “sa marturisim ortodoxia fara sa suparam pe nimeni” miroase putin a apostazie.
    Am vazut cand i s-a pus parintelui Necula intrebarile despre pururea fecioria Maicii Domnului si celelalte de pe biletul cu cele sapte intrebari, penticostalii au ras ironic iar pr Necula s-a eschivat politicos amanand subiectul pe o alta ocazie care nu se stie daca va mai fi vreodata.
    Ce a spus nu a spus rau stiind ca e si urmarit de blogherii ortodocsi dar a lasat loc multor interpretari care puteau fi clarificate in mod cuviincios si pasnic.
    Daca nu a fost capabil sa faca fata era bine sa stea acasa.

  22. pr. Necula:” Nu cred ca nu ne deosebeste nimic, cred ca sunt diferente fundamentale, mai putin fundamentale, se vor descurca unii, in timp, sa le lamureasc, dar in aceeasi vreme cred ca nu este permis unui popor sa se dezbine pe talcul Evangheliei. Cand un popor se dezbina pe seama Evangheliei ceva nu-i in regula la un popor. Si atunci am inteles ca Ortodoxia trece peste popoare si dincolo de toate, in ciuda faptului ca avem o Ortodoxie ferma, o Ortodoxie dreapta, o Ortodoxie romaneasca, ea ramane una sfanta, apostoleasca biserica. Asa cum am marturisit in Crez: sfanta, soborniceasca si apostoleasca.”

    l-ati intrebat pe Marian daca au fost rugaciuni comune.Il rog sa ma ierte, raspund eu daca el nu a reusit inca.
    S-a rostit Crezul ortodox de catre Pustan impreuna cu cei din sala, la inceput.

  23. mpf!

    “Frate eu nu am spus ca “gardurile” sunt puse de oameni, ci de INVATATURILE BISERICII NOASTRE si de invataturile celuilat cult, si prin extensie de invataturile oricarei denominatiuni neortodoxe!

    Ai fortat “asocierea” unei idei ale mele cu ceea ce a spus Pr. C. Necula! Ce a spus il priveste pe el, iar ce am spus eu despre INVATATURILE “celor” doua culte, m apriveste pe mine!

    La Sinoadele Ecumenice, Sfintii Parinti s-au pronuntat de fiecare data (dar absolut de fiecare data) cu privire la 3 chestiuni care priveau VIATA BISERICII, care era pusa in primejdie de anumite erezii sau practici liturgice sau reguli si cutume tipiconale NEcanonice, si au solutionat de fiecare data 3 MARI PROBLEME care afectau in vremea lor VIATA curata si sanatoasa a cresitnilor ortodocsi din acele timpuri, si anume:

    – Chestiuni DOCTRINARE…si au FORMULAT si EXPLOCAT DOGME DE CREDINTA impotriva unor invatauri gresite eretice care distrugeau viata crestinilor multor eparhii,
    – Chestiuni DE DISCIPLINA CANONICA, si au EDICTAT CANOANE BISERICESTI obligatorii pentru a fi respectate de catre membrii Bisericii,
    – Si Chestiuni DE RITUAL LITURGIC si PRACTICI LITURGICE, care erau fie neconforme cu adevarurile de CREDINTA, in unele eparhii ale Bisericii Crestine a Primului Mileniu, fie erau NEUNIFORME, in multe eparhii!

    Invataturile date de SFINTII PARINTI, sunt ZIDURI (daca termenul gard nu iti place) care STAU CA NISTE STAVILE puternice in fata Credinciosilor (a celor ortodocsi), precum a fost marele zid chinezesc pentru China Antica, pentru ca ei sa nu apuce pe cai gresite si sa isi piarda sufletele. Credinciosii care stau intre “zidurile” acestor Invataturi FERICE DE EI!…, iar cei care vor sa le “escaladeze” printr-o indrazneala nebuna, fie intelectuala, fie Imorala ies de sub OCROTIREA BISERICII!

    Nu eu am pus aceste ziduri, CI SFINTII PARINTI !!
    Iar pentru mine ei, Sfintii Parinti nu sunt “oameni” simpli, ci PASTORI SFINTI care au vorbit si lucrat MANATI DE DUHUL SFANT!

    Faptul ca spui ca ereticii si-au facut si ei garduri…este treaba lor, si nu suntem noi ortorocsii vinovati ca s-au “ingradit” in ereziile lor, si ca s-au SEPARAT si RUPT de Biserica…! Daca asa au vrut asa au facut…! Neprimind DRAGOSTEA ADEVARULUI, s-au ingradit in “gardurile minciunii ucigase de suflet”…

    Ultima parte a comentariului-replica al tau este un “sofism”, construit de la premise false, caci afirmi: “…Sta in putinta “omului ortodox” de a se face penticostal pentru a-l regasi pe acesta din urma. Nicidecum! Penticostalul are o singura cale: prin pocainta sa se reintoarca la Tainele lui Hristos.”

    Cine a afirmat ca ortodocsii trebuie sa se faca “penticostali” sau eretici ca sa-i aduca pe eretici la Ortodoxie…? Eu NU! Si pentru viitor “sa nu mai rastalmacesti” ideile oamenilor!

    O ultima remarca…nu ti-am scris din “manuale” de teologie (ci din memorie, dar dintr-o memorie…OBOSITA si “PONOSITA”, peste care s-a pus praful gros al uitarii)…Dogmatica mi-a placut si am citit-o inainte de a intra la Teologie si alaturi de MISTICA erau cartile de Teologie pe care le iubeam cel mai mult, ba chiar am daruit Cursuri de Dogmatica si Morala (universitare) fara sa imi pese cui vroia…uneori pe tren…!

    Ca sa ramai si tu si alti comentaori cu o “pozitie” transanta a mea cu privire la prezenta Pr. Necula la Penticostali, iata ce am de spus:

    – Consider ca poate fi O SMINTEALA pentru unii credinciosi ortodocsi mai slabi in credinta…
    – Insa poate fi si o OCAZIE ca unii dintre penticostalii sa isi fi facut “regrete” ca nu au ramas in Biserica daca vroiau o viata noua cresftina…pe care inainte nu vrusesera sa o inceapa ca si practicanti in Ortodoxie,
    – Pr. C. Necula este mult prea siret si “inteligent” (eu nu nu il laud…) ca sa nu isi fi luat niste masuri de precautie cand s-a dus acolo, mai ales ca STIA ca multi ortodoscsi vor vocifera si vor dezaproba aceasta prezenta,
    – fenomenul sectar SE (poate) COMBATE si prin ATAC si nu numai prin aparare…De ce spun asta, fiindca Pr. Necula (iar nu-l laud) SE PRICEPE SA MINEZE “opinii” de masa…si poate ca intentionat A LASAT ACOLO idei care SA-I “puna pe ganduri” pe penticostali…,
    – Sincer as fi vrut sa nu se duca, ca sa nu inceapa toate discutiile iarasi impotriva Oastei Domnului,
    – Dar daca a ales sa mearga poate ca si-a luat masuri de precautie…
    – Conform Canoanelor…pare “nescuzabila” prezenta, dar sa nu uitam ca pana in sec VI, cand Imparatul JUSTINIAN a interzis “confruntarile” publice teologico-filosofice dintre crestini si pagani…Crestinii NU REFUZAU confruntarea doctrinara cu nimeni…!
    – Prezenta Profesorului si Teologului BOR C. NECULA la Beius a fost (strict in opinia mea) o CONFRUNTARE PUBLICA doctrinara, si nu o SIMPLA INTALNIRE…ci UN ATAC al unui “priceput” orator asupra MINTILOR penticostalilor…!

    De nu iti place ce am scris…eu nu mai am nimic de adaugat…dar NU IMI PUNE MIE IN CARCA sa iti lamuresc motivele participarii Pr. Necula acolo…este treaba lui, insa eu nu vad o “tragedie” din asta…ci si ceva…SUBTIL…fiindca stiu ca este omul subtilului…\

    Doamne Ajuta!

  24. Sunteti jalnici,

    nicaieri in Biblie nu gasesc ca mantuirea este a ortodocsilor. Iisus a venit pentru toti oamenii si veti fi surprinsi sa vedeti ca nu vor fi ortodocsi in cer ci oameni cu adevarat nascuti din Dumnezeu.

    Sunteti carcotasi. Pr. NECULA chiar si-a facut cruce! Am cumparat DVD-ul video si se vede aceasta pentru cei care se leaga de asta…

    Neoprotestantii sunt pe locul 2 in lume ca numar de adepti. Ortodocsii oare de ce sunt tot mai putini?

    La urma urmei, toti sunteti sectari, pentru ca in 1054 ati rezultat din Marea Schisma.

    Scopul <> chiar este sa-i aduca pe oameni la mantuire si a riscat mult chemand un preot ortodox sau mergand intr-o biserica ortodoxa sau catolica, pentru ca si la neoprotestanti sunt destul “ingusti” ca cei de pe acest forum care cred ca mantuirea este data doar lor.

    DOAMNE DUMNEZEULE trezeste poporul roman si ajuta-ne sa ne apropiem de tine sincer si fara ura fatza de semenii nostri!

  25. @a.maria

    Crezul ortodox este defapt CREZUL NICEO-CONSTATINOPOLITAN din anul 381, adoptat si de neoprotestanti, deci nu ortodocsii l-au inventat…

  26. Oricum, acest site pare a fi un fel de OTV, insusi denumirea sa nu aduce pace… Biblia spune “cautati pacea”.

  27. @ Vela Gheorghe:

    1. Ai ascultat si citit aici?

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2008/10/31/cum-manipuleaza-si-cum-ne-monitorizeaza-vedetele-ecleziale/

    si aici:

    http://www.agnos.ro/blog/2010/05/20/klaus-kenneth-la-sibiu-mai-2010/

    Si aici o facea pe “nebunul” parintele genial pe care il aperi, cand ii batjocorea pe antiecumenisti si ii ameninta/blestema pe arhim. Mihail Stanciu si pe criticii de pe bloguri ai lui Klaus Kenneth?

    2. Noi am exagerat cumva irational cu ceva comentand aceste “iesiri”?

    3. Spui ca il mustra pe PF Teoctist? Stii cumva daca a facut-o, ulterior si cu actualul Patriarh si cu arhiereul caruia ii este purtator de cuvant la Sibiu? Sau intre timp au incetat simonia si coruptia din Biserica?

    4. La alegerea patriarhului Daniel, Pr. Necula declara satisfacut si revansard pentru EVZ, insultand grosolan memoria PF Teoctist, de putina vreme adormit intru Domnul si trasandu-i agenda razbunatoare PF-ului Daniel:

    „Dusman al triumfalismelor si al complexarii pe motiv de ortodoxie, Patriarhul Daniel nu poate fi decat mai puternic decat Mitropolitul Daniel in combaterea sectarismelor din sanul ortodoxiei, a falselor purisme si a colportorilor de falsa marturie crestina”; “Cred cu tot sufletul ca Biserica isi va recapata demnitatea raspunsului in fata evazionistilor de falsa educatie si cultura. Stiindu-i capacitatea de analiza si reactie rapida, cred ca nu vom mai suferi de retardarea simptomatica pe care lipsa de coerenta si chiar lipsa de curaj de pana acum au facut-o posibila,/b>”; “Sper ca lectia Patriarhatului P.F. Sale Daniel sa fie una deplina. Sa-i rusineze pe toti aceia care, bolnavi de scenarita cronica, au umilit Biserica prin jignirea oamenilor ei exponentiali, Arhiereii “. (EVZ – 14 sept. 2007).

    Tot atunci Pr. Necula lanseaza o cartea servila la adresa PF Daniel, despre alegerea sa ca Patriarh, scrisa impreuna cu… cine credeti? FLORIAN BICHIR SI ROMEO PETRASCIUC. Intamplator, aceleasi nume implicate in scandalurile KK si in mazilirea Arhim. Mihail Stanciu din rangul de staret la Antim si in inchiderea blogului sau.

    5. In ceea ca ce priveste manifestarea de la Beius pentru PUSTANII penticostali, a iesit cam cum am anticipat ca s-ar putea intampla “in cel mai bun caz”: un discurs echivoc, abil “balacit”, astfel incat sa nu poata fi acuzat in mod clar de apostazie sau de altceva. Intr-adevar, nu ne indoiam de inteligenta prea cucerniciei sale si nici de indemanarile sale retorice. De buna sa credinta ne indoim in continuare. Pe faptele deja prezentate si inclusiv pe PREZENTA sa la penticostali, pentru a gira ECUMENISMUL si “depasirea barierelor confesionale”, adica a “gardurilor” dintre “confesiuni”. Numai aceasta este deja o declaratie de RECUNOASTERE PE PICIOR DE EGALITATE a ereziei penticostale.

  28. @Vela Gheorghe

    “Ca sa ramai si tu si alti comentaori cu o “pozitie” transanta a mea cu privire la prezenta Pr. Necula la Penticostali, iata ce am de spus:

    – Consider ca poate fi O SMINTEALA pentru unii credinciosi ortodocsi mai slabi in credinta…”

    Avem canoane clare in aceasta directie, si deci nu este vorba de putina credinta.

  29. Acesta e rezultatul trecerii Bihorului la Mitropolia Sibiului

  30. @”Sf.Ciprian”:

    Daca esti un penticostal de la ciresarii si nu altceva, ia aminte:

    1. Iti bati joc de un mare Sfant, luandu-i numele desi voi nu credeti in sfinti. Trebuie sa te caiesti de acest pacat, anume la Sfantul Ciprian.

    2. Tupeul tau nu doar ca nu are nimic crestin in el, insa este si grosolan, de toparlan care se da in stamba pe net. Spamul e partea ta pe internet. Duhovniceste, partea voastra este descrisa in psalmi: “parti vulpilor veti fi”, de nu va veti intoarce si nu va veti cai de erezia voastra.

    3. E foarte semnificativ cum va manifestati dispretul fata de ortodoxie si respectul fata de pr. Necula, desi acesta din urma a participat la o conferinta la voi. Pentru domnia sa, ar fi fost mai bine sa fie exact invers.

  31. @ a.maria
    Poate daca erati putin mai atenta ati fi observat ca pr Necula si-a facut semnul Sf.Cruci…dar erati prea grabita sa-l prindeti in cuvant.Va rog sa ma iertati!

  32. Vă vorbesc în absolută cunoştinţă de cauză! “Oastea Domnului” este puntea de trecere spre secte; este calul troian introdus de sectari în ograda Ortodoxiei. Sunt înţeleşi între ei! Blasfemia de la Beiuş a fost bine calculată de marele VIP Necula. Practic s-a scuipat pe mormintele Sfinţilor Martiri Ardeleni! Pentru penticostali a fost o adevărată mană cerească ( “vezi că au nevoie de noi ?” “Vezi că noi avem dreptate ?” ) iar pentru ortodocşi o pricină de mare sminteală ( “Păi, însemnă că şi ăia sunt buni” “Atunci de ce ne aburesc popii că numai noi avem dreptate”etc ). Nicăieri în Scriptură nu scrie că trebuie să alergăm după sectari şi să-i aducem la Adevăr! Scrie doar că de omul eretic, după ce-l mustri, să te îndepărtezi! SE CAUTĂ CU ORICE PREŢ CONFUZIA, SUB PRETEXTUL UNEI FALSE MĂRTURISIRI! Adevărata mărturisire nu se face în faţa ereticilor ci în faţa lumii apostate şi a celor care îţi cer să te lepezi de Hristos, cu preţul vieţii! Sfinţii Părinţi îi dădeau anatemei, dar fără ură, ci cu nădejdea că se vor căi. NU POŢI DISCUTA CU UN ERETIC DESPRE ORTODOXIE DECÂT ATUNCI CÂND DOREŞTE SĂ SE ÎNTOARCĂ ŞI NUMAI DUPĂ CE A DAT ANATEMEI VECHEA SA EREZIE! Citiţi vieţile Sfinţilor şi Istoria Ortodoxiei şi vedeţi! Dacă Pustan vrea să discute cu noi, să-şi blesteme erezia, să o dea anatemei, şi discutăm! ( vezi cazul Fericitului Teodoret al Cirului, care a fost obligat de Părinţi să-l dea anatemei pe Nestorie, şi abia apoi a putut fi reprimit în treapta episcopiei ).Necula de la Sibiu şi mulţi alţi profesori vânduţi nu fac altceva decât să lingă mâinile celor care i-au susţinut financiar când şi-au făcut doctoratele prin străinătate, şi faţă de care au obligaţii foarte mari)
    NU VĂ AMĂGIŢI că vezi Doamne , vor converti ei pe sectari la Ortodoxie! Şi ţineţi-vă bine în credinţa strămoşească. ESTE ÎNCEPUTUL UNOR MARI PRIGOANE ÎMPOTRIVA CELOR CARE SE VOR ÎNCĂPĂŢÂNA A RĂMÂNE ÎN DUHUL SFINŢILOR PĂRINŢI! TOTUL, ABIA ACUM ÎNCEPE!

  33. @ Valentin

    “Cei care au fost in sala au vazut si alte lucruri care in transmisia in direct nu apar si nici in inregistrarile oferite de organizatori. Acestea le puteti obtine doar de la cei ce au fost acolo.”

    daca ai fost in sala te rog sa scrii aici ce nu s-a putut vedea, si mai ales cum a fost atmosfera in sala.

    cred ca si Marian a fost, dupa cum a postat.

    oricine ar fi, sunt curioasa sa vad ce pot spune in plus fata de ce s-a auzit /vazut.
    aparut si pe http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/03/ce-fost-de-duminica-ortodoxiei-la-beius.html o marturie de la fata locului.
    chiar vroiam sa spun si eu, cum bine a spus acolo, ca Pr. Necula trecea de la una la alta.

    chiar si faptul ca,intr-adevar, afisele puse de ASTRADROM, langa afisele lor (din care nu s-a rupt niciunul), aproape toate au fost rupte in timpul noptii [continutul lor nu ataca deloc ci ii indemna “pe credincioşii ortodocşi să nu urmeze preoţilor Constantin Necula şi Cristian Pomohaci deviaţi de la canoanele Bisericii Ortodoxe.”] pentru mine nu e intamplator.

  34. Vedeti in om si partea frumoasa,nu doar defectele!

  35. @ Gabriela:

    🙁 De ce insistati sa ne mahniti, ignorand evidentele si mergand pana in panzele albe cu apararea unui preot cu convingeri si atitudini ecumeniste declarate?

    Nu il cunoastem personal (deci ca om) pe pr. Necula si nu asta era discutia, nu asta ne intereseaza, ci ceea ce face p.c. sa in calitatea sa de preot si in mod public. La cele de mai sus, ca proba, reluam inca o data (fiindca poate nu s-a remarcat in postare, in subsol) si:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/07/15/de-la-adunarea-generala-a-conferintei-bisericilor-europene-de-la-lyon-2009-in-desfasurare-spre-sinodul-unionist-de-la-lyon-1274/

    Afisul filmului propagandistic Hope, recomandat de organizatorii Conferintei de la Lyon participantilor pentru a fi diseminat in tarile de provenienta.

    Printre cei care participa la realizarea filmului se numara, din partea ortodcsilor romani, pr. Constantin Necula. Co-participant alaturi de acesta sunt si cateva figuri feminine, “episcopese” ale unor denominatiuni protestante. Astfel, a doua figura dinspre stanga, ultimul rand, chiar langa pr. Necula, se numeste Margot Kaessmann, conduce (conducea, intre timp a fost inlocuita in urma unui scandal – n.n.) ca “episcop” Luteranii Evanghelici din Germania si o adevarata vedeta “carismatica” de TV. http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/wp-content/uploads/2012/03/afis-film-ecumenist.jpg

  36. Incerc si eu sa vad partea buna, dar conteaza care e mai influenta.Si oricum cand e vb de credinta lucrurile/afirmatiile/marturisirile nu pot fi ambiguee sau incomplete. Initial am fost putin surprinsa pozitiv de elanul pr. dar , consider eu, pe tot parcursul conf. s-au strecurat afirmatii care nu sunt ce se astepta lumea bine intentionata la o conf cu tema respectiva; cand amesteci albul cu altceva nu mai e alb …pb sa fi fost locatia?

    probabil pt ca miza mi se pare importanta privesc astfel situatia.

    dar, dupa cum spunea un pr. beiusenii si cei zona o sa aiba ce isi merita. in “traducere” nimic bun dpdv duhovnicesc (ortodox , bine-inteles)
    am vb mult prea mult deja..
    Iertati-ma daca parerile mele v-au suparat,sunt doar parerile unei pacatoase ortodoxe.

  37. Daca si penticostalii au rostit Crezul, ne intrebam, retoric, ei, oare, la care “Biserica Una” s-or fi gandit?

    Acum ne ramane sa nadajduim doar ca, dupa aceasta intalnire de tip “experiment pilot”, nu vor urma si altele, pentru “cuviincioasa” reciprocitate (de exemplu la Cincizecime?), inaugurand chiar o “traditie” a dialogului fructuos ortodoxo-penticostal.

  38. Ar fi cateva lucruri de comentat dupa lectura tuturor mesajelor de pe aici si sper sa pot reveni cu cateva cuvinte. Pana una alta, cred ca fiecare ar trebui sa steie un pic “pe loc repaos” si sa se cerceteze pre el insusi in ce duh este si scrie aici.

    Referitor la modul in care parintele Necula a ales sa propovaduiasca evanghelia in Duminica Ortodoxiei (deci nu la ce a marturisit, ca sa fie clar) as remarca un singur lucru: mesajul evanghelic din Duminica Ortodoxiei este VINO si VEZI.

    Chemarea spre EL, spre Biserica Sa, pentru convingerea tuturor ca aici este apa vie (fie ca aceia sunt in dreapta credinta, fie ca ratacesc). Nicidecum MERGI la cei rataciti, EXPUNE-TE cand nu e cazul si PROPOVADUIESTE unor urechi care NU VOR sau nu sunt PREGATITE sa ASCULTE in timp ce smintesti pe cele care te asculta.
    Parintele ar trebui sa fie mai cu luare aminte caci nu ma indoiesc ca e suficient de inteligent ca sa prinda toate nuantele si consecintele faptelor sale.

    Iertati.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare