PREOTUL CONSTANTIN NECULA conferentiaza la SECTARII PENTICOSTALI DIN BEIUS in Duminica Ortodoxiei, sub semnul ”depasirii barierelor confesionale”

2-03-2012 4 minute Sublinieri

SMINTEALA UNUI AMESTEC ECUMENIST INTRE NEOPROTESTANTI SI ORTODOCSI?

pr necula beius

Este delicat sa abordam acest subiect inca in prima saptamana de Post, insa sminteala prea mare si apelurile repetate ale credinciosilor din Beius, alertati de ceea ce se anunta in orasul lor, ne obliga sa nu tacem. Daca gresim sau daca tulburam pe cineva, ne cerem iertare!

Am fost atentionati pe mail despre afisele care au impanzit orasul Beius, privitoare la conferinta pe care preotul sibian Constantin Necula o va tine duminica, 4 martie, in localitatea bihoreana la sala de conferinte a gruparii penticostale locale. Evenimentul este organizat si intens mediatizat de Fundatia Ciresarii, binecunoscuta organizatie neoprotestanta:

Avem bucuria de a vă invita în Duminica Ortodoxiei – 4 martie, începând cu ora 18.00 la Sala Cireşarii.

O seară în care vom vorbi despre Dumnezeu, despre creştinismul adevărat şi despre sufletele noastre, împreună cu Părintele Constantin Necula – doctor al Facultăţii de Teologie Ortodoxă „Andrei Şaguna” din Sibiu.

Depăşind barierele confesionale, ne vom ruga împreună şi vom cânta din cântările Oastei Domnului. Apoi ne vom strădui să trăim o viaţă mai frumoasă. Vă aşteptăm cu drag!

Eveniment transmis pe Radio Cireşarii şi Cireşarii TV.

Insusi titlul manifestarii este ales cu o  abilitate si o parsivenie maxima, fiind evidenta incercarea de atragere prin manipulare a ortodocsilor, folosindu-se chiar numele sarbatorii praznuite de acestia Duminica, inchinata anume biruintei Ortodoxiei, fara a se mentiona pe afise ca organizatorii nu sunt defel ortodocsi, ci sectari!

Sala in care va conferentia parintele Necula apartine penticostalilor condusi de faimosul pastor “harismatic” Vladimir Pustan, nimeni altul decat cel care a fost invitat sa “predice” de preotul anti-canonic Cristian Pomohaci  (care trebuia caterisit de mult pentru repetatele sale grave abateri de la ortodoxie) intr-o biserica ortodoxa.

De altfel, conform ASTRADROM Bihor, la conferinta va participa inclusiv preotul Cristian Pomohaci:

Pr Constantin Necula si pr Cristian Pomohaci au pactizat cu sectarii

Potrivit Astradrom, Vladimir Pustan ar fi declarat:

“Vor fi foarte multi auditori, am invitat pastori din toata tara, care vor veni cu altii la randul lor. Am invitat oficialitatile locale si multi ortodocsi din zona pe care ii asteptam cu drag. Sper ca cei invitati sa aduca la randul lor si alti prieteni cu ei. Vom face astfel incat ortodocsii care vor veni, sa se simta bine la noi, caci suntem biserici surori. Toti suntem crestini si avem acelasi Dumnezeu.  

Aceeasi sursa adauga:

In discutii purtate cu credinciosii ortodocsi din Beius, pastorul penticostal spunea ca “cei doi preoti care vor conferentia in Beius, sunt fani ai predicilor mele”. De asemenea credinciosilor ortodocsi li se interzice sa distribuie carti ortodoxe (cu pr. Cleopa Ilie, pr. Iustin Parvu, Catehism ortodox, Vietile Sfintilor, carti de rugaciuni etc.) la aceasta conferinta. Singurele carti admise spre vanzare sunt cele care poarta semnatura celor doi invitati sau cele ale cultului penticostal.

Poate ca ni se va spune ca suntem carcotasi si ca preotul Necula, purtator de cuvant al IPS Laurentiu Streza, Mitropolitul Ardealului (adica ierarhul care a girat an dupa an blasfemia “Bisericii de gheata” multi-confesionale de la Balea Lac), intentioneaza sa marturiseasca Ortodoxia chiar acasa la penticostali. Asteptam atunci inregistrarea conferintei cu interes si ne bucuram daca Prea Cucernicia Sa va dori sa le explice sectarilor, in Duminica Ortodoxiei, de pilda, cum este cu icoanele si cu biruinta Ortodoxiei impotriva iconoclastilor (inainte-mergatorii protestantilor de azi), de ce trebuie cinstita Maica Domnului Sfanta Cruce si cat de important este cultul sfintilor, in general.

Ori sa incerce sa le demonstreze, din multa iubire indurerata ce o nutreste fata de niste suflete ratacite de la dreapta-credinta, in ce inselare “harismatica” diavoleasca vadita se afla aceia, inselare care ia numele “darului vorbirii in limbi” si al exaltarii pietiste. Le va vorbi cu siguranta, nu-i asa?, despre Sfanta Traditie si despre Sfanta Euharistie, care inseamna Insusi Trupul si Sangele lui Iisus Hristos, Mantuitorul lumii, iar nu doar comemorare si simbol. Nu are cum sa ocoleasca, desigur, inainte de orice, aratarea pastrarii neschimbate a integritatii harului si adevarului dogmatic (=revelat) in Biserica Ortodoxa – si nicaieri in alta parte – si cum Sfintii Parinti au randuit ca in anume aceasta zi sa se dea anatemei, in slujba Sinodiconului Ortodoxiei, toate ereziile si toti ereticii istoriei. Parintele Necula nu are cum sa rateze prilejul de a se delimita de afirmatiile pastorului Pustan si sa afirme raspicat ca nu se pune problema nici macar ca penticostalii sa se poata numi propriu-zis “biserica”, si cu atat mai putin nu se poate vorbi de “biserici surori”, numai aceasta constituind deja o grava erezie.

In ciuda acestor asteptari, nu putem sa nu ne intrebam si noi, ca niste prosti, nepriceputi si incuiati ce suntem, oare cum si ce poti conferentia in si despre Duminica Ortodoxiei (!), la un eveniment pus explicit sub semnul “depasirii barierelor confesionale”? Deci plecand de la premisa ecumenista a organizatorilor ca, de vreme ce suntem cu totii “crestini”, ce mai conteaza “dogmele invechite” care ne despart fundamental?! Nu-i asa ca suntem deja “una”, purtati pe aripile “iubirismului”, si ca numai niste fanatici si trogloditi fundamentalisti nu inteleg asta si ii dau inainte cu faptul ca Biserica Ortodoxa este singura Biserica, iar restul sunt secte si erezii?

Si inca ceva important mai aflam din anuntul organizatorilor: ca sectarii neoprotestanti si ortodocsii “ostasi ai Domnului” (pare-se ca din ce in ce mai protestantizati ei insisi) “se vor ruga impreuna“, sfidand inca o data canoanele si invataturile elementare ale Sfintilor Parinti si semanand otrava confuziei si sminteala amestecaturii ecumeniste. Este stiut ca prin canonul 45 al Sfintilor Apostoli este interzisa comuniunea cu ereticii: Episcopul sau preotul daca numai s-a rugat impreuna cu ereticii, sa se afuriseasca…”.

Nu stim inca ce va fi, dar ne amintim – cu ingrijorare pentru credinciosii ortodocsi ce vor fi INSELATI de titlul perfid al afisului sa nu stie ca se duc in sediul unei secte periculoase si ca participa la un eveniment ECUMENIST – cum intr-o conferinta “ortodoxa” din 2008, acelasi parinte… nonconformist si mult iubit de tinerii postmodernisti, manipula si denatura grav problemele canonice ridicate de ecumenism. Scriam atunci, referitor la conferinta tinuta la Cluj, unde ne-a facut onoarea sa ne anunte si ca “monitorizeaza” atent siteuri precum Razboi intru Cuvant:

[…] Incearca sa prosteasca un auditoriu – probabil vrajit deja de stilul aparent “sincer”, dezinvolt, “smecher” si… “cool” si de cascada impetuoasa de vorbe revarsate spre el cu un debit uimitor – prin falsificarea realitatii si prin aplicarea unor trucuri “de manual”, care se pot recunoaste usor.Unul din acestea consta in minimalizarea prin caricaturizare atat a problemelor reale reprezentate de ecumenism (Care-i tulburarea mare?”, “Hai sa fim seriosi”), cat si a anvergurii contestatarilor sai, alaturi de exagerarea pana la falsificare a unor subiecte marginale si nerelevante pentru problema in cauza.

De pilda, problema ecumenismului nu are nici cea mai mica legatura cu relatia de vecinatate dintre romani si unguri; acesta este un subiect nerelevant pentru ecumenism: romanii si ungurii au putut sa traiasca si in conditii de buna vecinatate fara sa aiba nevoie de ecumenism. Oamenii simpli se descurca foarte bine, invrajbirile apar atunci cand le trec prin cap unor despoti luminati sa faca “pace intre popoare” si “unitate in diversitate”. […]

In acelasi fel, problema ecumenismului nu este nici abjurarea fatisa de Ortodoxie si trecerea la alte confesiuni, (ce simplu ar fi si ce naivi ar trebui sa ne inchipuim ca sunt ecumenistii!), asa cum incearca sa ridiculizeze pr. Necula contestarile facute acestei miscari, dupa cum combaterea lui nu are in ea nimic ofensiv legat de oricine ar fi de alta credinta... De altfel, criticile si avertismentele dure venite de la toti marii parinti induhovniciti ai Ortodoxiei de pretutindeni, de la teologi reputati caSf. Iustin Popovici sau pr. Dumitru Staniloae si pana la parinti cu viata sfanta ca Paisie Aghioritul, Filotei Zervakos, Epifanie Teodoropulos, Serafim Rose, Sofronie Saharov, Dionisie Ignat, Petroniu Tanase, Staretul Efrem de la Vatopedu, Gheorghe Calciu, Justin Parvu, Arsenie Papacioc, zecile de teologi si ierarhi adunati la Tesalonic in 2004 si atatia multi, multi altii sunt ocultate fara jena, nu exista pentru pr. Necula.

Oare chiar or fi cu toti acei prosti care nu stiu despre ce este vorba cu ecumenismul, care nu se roaga si nu stiu din cele duhovnicesti sau care, si mai si, vor sa “ia gatul” ereticilor?! Dar pentru ca nu se cuteaza a se lovi direct in numele mari, se reduce rafuiala la “prostii” cei mici, care duc “razboaie intru cuvant”… […]

Vedeti integral la:

Acelasi parinte Necula este implicat in promovarea unui alt produs comercial “harismatic”, pe numele sau Klaus Kenneth, ocazie cu care si-a dat intreaga masura a iubirii sale pentru confratii ortodocsi, fie ei arhimandriti sau mireni, ce au indraznit sa critice pe predicatorul-vedeta elvetian:

http://www.agnos.ro/blog/2010/05/20/klaus-kenneth-la-sibiu-mai-2010/

Din prisosul “largimii inimii” despre care vorbeste (confundand-o grav cu “vederile largi” si nonconformiste), pr. Necula il face nici mai mult nici mai putin decat “dobitoc” pe pr. Mihail si pe “blogistii” de noi, care au indraznit sa se lege de idolul KK. De asemenea, ne blesteama sau ne ameninta, practic cu pierderea mantuirii, prin “neiertarea acestui pacat nici in veacul de acum, nici in cel va sa fie”.

Ce poti sa mai spui: la asa “largime a inimii” si “inclusivism” ramanem total muti de uimire.

***

Afisul filmului propagandistic Hope, recomandat de organizatorii Conferintei de la Lyon participantilor pentru a fi diseminat in tarile de provenienta.

Printre cei care participa la realizarea filmului se numara, din partea ortodcsilor romani, pr. Constantin Necula. Co-participant alaturi de acesta sunt si cateva figuri feminine, “episcopese” ale unor denominatiuni protestante. Astfel, a doua figura dinspre stanga, ultimul rand, chiar langa pr. Necula, se numeste Margot Kaessmann, conduce (conducea, intre timp a fost inlocuita in urma unui scandal – n.n.) ca “episcop” Luteranii Evanghelici din Germania si o adevarata vedeta “carismatica” de TV.

afis film ecumenistPr. Necula, al doilea din dreapta pe ultimul rand al pozelor cu participantii la filmul de propaganda ecumenista Hope

***

Ar fi important de revazut si atmosfera infricosatoare, demonica, de la predica pastorului Vladimir Pustan (gazda de la Beius) in biserica ortodoxa din Mosuni, in audienta fascinata si exaltata a credinciosilor ortodocsi si a preotului Cristian Pomohaci, cuprins de o emotie si de un plans nestapanite…:

 


Categorii

Ecumenism, Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., Opinii, analize, Preot Constantin Necula

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

196 Commentarii la “PREOTUL CONSTANTIN NECULA conferentiaza la SECTARII PENTICOSTALI DIN BEIUS in Duminica Ortodoxiei, sub semnul ”depasirii barierelor confesionale”

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 5 / 5 >>

  1. SIM, ai dreptate. Iertare. Doamne ajuta

  2. FETELOR SIM SI INA, HAI SA PORNEASCA ACEASTA NE-TULBURARE DE LA CEI CARE STIU ASTA MAI BINE CA NOI PACATOSII, SI SA SARBATORIM ASA CUM SE CUVINE ORTODOXIA, PRIN ICOANELE VII PE CARE LE AVEM, IAR PE CEILALTI SA-I CATERISIM DIN SUFLETELE NOASTRE,NOI CA SI POPOR A LUI DUMNEZEU, CA DACA NU APAR IDIOTI CARE CER UCIDEREA BEBELUSILOR, PEDOFILII( IN REP.MOLDOVA AZI S-A VOTAT CASTRAREA LOR)L.G.B.T. SI ALTI HANDICAPATI SA NE FACA FRANJURI CA NOI STAM LA RUGACIUNE. OARE PE VREMEA STRABUNILOR NOSTRI EI NU IESEAU SA-SI APERE TARA SI CREDINTA CA VENEAU PAGANII IN VREMEA POSTULUI SA ATACE? FEMEILECURAJOASE CA ASPAZIA OTEL SI ELISABETA RIZEA VA ZIC MACAR CEVA? CAUTATI-LE PE YOUTUBE INAINTE SA SCRIETI PE AICI COMENTARII PIOASE SI IMPACIUITOARE! BUNICA MEA AVEA O VORBA…daca nu ma ajuti, NU ma incurca!!!
    …avem o tara unde au stralucit odata, vitejii daci barabati ne-muritori, si unde stau de veacuri la olalta izvoare, vai si munti cu fruntea-n zari…CAUTATI FETELOR CANTECUL ASTA…Avem o TARA …SI APOI MAI GANDITI CE SI CUM!

  3. @ Andrei:

    Multumim pentru mail si predica.

    Dar…: nu mai scrie cu majuscule, te rugam. Si.. incearca sa intelegi ca si fetele au dreptatea lor, cand discutia deja a mers prea departe, nefiind impotriva tratarii problemei. In toate e nevoie de masura si echilibru. Si vorba parintelui Amfilohie, auzit “live” acum cateva ore: chiar sa ne folosim de acest timp al Postului, ca daca acum nu incercam sa facem mai multe nevointe duhovnicesti, nu ne pocaim si nu ne interiorizam mai mult, sigur in afara Postului nu o vom face. Si… mai mulote pe care nadajduim sa vi le impartasim curand, fiindca sunt DE MARE, MARE FOLOS si parintele a fost foarte inspirat…

  4. Cu privire la acest subiect, găsim detalii şi aici: http://comorinemuritoare.ro/bLOGOS/?p=9138

  5. @vlad:

    E bine ca exista grupari ale OD care se delimiteaza de astfel de actiuni.

    Nu e insa deloc bine ca ne gasesc tot pe noi acarul paun. Afisul in care OD era mentionat nu a fost pus de noi si nici nu am fost anuntati de o delimitare oficiala a Oastei, pe care nu am fi ezitat sa o preluam!

    Mai mult, exista in acel link o precizare:

    E drept că fraţii de la Război întru cuvânt nu au de unde şti dacă preotul Necula a avut sau nu acordul Oastei în demersul său. Totuşi, când li se aduce la cunoştinţă în comentarii acest fapt, răspunsurile admin-ului sunt total nepotrivite. Şi astfel se descalifică şi pierde mulţi cititori ostaşi, care i-au urmărit ani de zile cu drag şi cu respect.

    Lucru care ne nedumereste total. Ce raspunsuri nepotrivite am dat si ce ne descalifica? Chiar NU ne-am pronuntat DELOC la sectiunea de la comentarii asupra Oastei Domnului, fie in general, fie in contextul evenimentului cu pr. Necula. Precizarea e, astfel, cu totul falsa.

  6. @admin:
    Da. Aveti dreptate. Referirile la adresa Oastei sunt in cadrul articolului postat de dv, nu in comentarii: „Si inca ceva important mai aflam din anuntul organizatorilor: ca sectarii neoprotestanti si ortodocsii “ostasi ai Domnului” (pare-se ca din ce in ce mai protestantizati ei insisi) “se vor ruga impreuna“, sfidand inca o data canoanele si invataturile elementare ale Sfintilor Parinti si semanand otrava confuziei si sminteala amestecaturii ecumeniste.“

    Voi semnala greşeala şi administratorilor de pe Comori Nemuritoare.
    Noi citim intotdeauna cu placere site-ul dv. Şi împărtăşim punctele dv. de vedere. Dorim ca şi pe viitor să ne oferiţi materiale pe care să le citim cu plăcere şi din care să ne hrănim sufleteşte.
    Vă dorim în continuare spor în lucrul pe care-l faceţi şi post cu folos duhovnicesc!

  7. @Vlad:

    Multumim si noi.

  8. si daca o fi fost vreo “dorinta” de a propovadui la cultele neoprotestante, ortodoxia ,in DUMINICA ORTODOXIEI,PREA CUCERNICUL PREOT PROFESOR DOCTOR CONSTANTIN NECULA(sper sa nu fi omis ceva din titulatura)…..de ce nu a ales o BISERICA ORTODOXA DIN BEIUS,ca locatie de desfasurare a evenimentului, si acolo sa ii invite pe toti ,pentru ca si asa se inteleg intre ei(toti neoprotestantii nu se inchina,nu cinstesc pe MAICA DOMNULUI SI PE SFINTI,nu au si chiar necinstesc SFINTELE ICOANE,si tot asa……..),si ATUNCI am fi vazut cati din ei ar fi venit,si fara sa i se dea drept de cuvant tov. vladimir pustan sau la altcineva din partea lor……

  9. Fraţilor, sfinţii părinţi au iubit pacea şi nu iau dat ortodoxiei nici cea mai mică
    urmă de agresivitate, de lipsă de înţelegere faţă de semeni, dar au apărat-o
    cu toată fiinţa, cu jertfe martirice (al căror număr numai Domnul îl ştie), de erezii şi de reformele omeneşti. Ecumeniştii însă vin de poziţii foarte îanlte, din funcţii de decizie şi de putere şi fară a o declara deschis, acceptă dinlăuntru ortodoxiei că este închisă, intolerantă, rigoristă, exclusivistă, exact aşa cum sună acuzţiile adversarilor ei. Toate acţiunile lor au exact aceste ţinte. Este astfel ortodoxia ? De ce asemenea acuzţii ? Pentru că se apără de erezie, pentru că îşi păzeşte cu statornicie cele încredinţate de Dumnezeu spre mântuirea lumii ? Unde şi cum se manifestă agresiv ortodoxia ?. Apărarea în faţa atacurilor eretice, păgînizate şi neopăgânizante o numesc, întoleranţă, închistare, lipsă de deschidere, etc. Toţi vin cu argumentele minţii, cu analize şi speculaţii filozofice ce nu au suportul duhovnicesc al sfinţilor părinţi. Ecumenismul nu atacă decât ortodoxia autentică care îi este ţinta şi adevăratul adversar. Atacă tot ce înseamnă apărare pentru ortodox dar nu cu argumentele sfinţilor părinţi ci cu ceia ce aparţine mândriei lumii instruite (pe care o admiră , o aprobă şi o susţin), cu argumentele lumii, politicii, ale minţii, niciodată cu argumentele Duhului sfinţilor părinţilor noştrii. Suntem intoleranţi pentru ca ne aparăm tocmai de aceste atacuri care acum vin din interior, pe calea cu cea mai mare putere. Cine urmează calea sfinţilor părinţi (despătimindu-se) simte cu uşurinţă duhul înşelător al propoveduirii lor, însă cei ce se bizuie pe capacităţile lor, îi cred sincer, pentru că centru credinţei lor este în minte nu în inimă şi duh. Mulţi şi înalţi ecumenişti sunt convinşi de adevărul susţinut de ei şi au curajul să lupte şi cu sfinţii părinţi nu ca Arie şi cei asemenea lor ci cu paşi mici şi speculînd sensibilitatea emoţională şi socială. Faptele lor sunt realizări exterioare, culturale, intelectuale, artistice, oratorice (de cel mai înalt nivel adesea), de milostenie umanitară mediatiztă, fapte care se văd, pentru că se fac ca să se vadă şi care aparţin lumii şi rămân aici. De aceia la nivel academic se luptă să împace ortodoxia şi pe ortodocşi cu lumea şi să-i aducă în lume nu să împace lumea cu Dumnezeu şi să-i aducă pe eretici la cer ..

  10. @ o pacatoasa:

    Linkurile nu sunt functionale, insa nici nu mai are vreun folos sa tot rasucim la nesfarsit aceleasi lucruri. Deja s-a spus cam tot ce era de spus. De acum se exagereaza si pare ca ne preocupa mai mult persoana pr. Necula decat propriul suflet, pana la urma. Trebuie pus si un punct, cel putin pna nu se intampla evenimente noi.

  11. pr.Constantin Necula la Brasov
    http://ascorbrasov.ro/
    A precizat ca la Beius s-a dus cu binecuvantarea mitropolitului.
    Conferinta este in desfasurare….

  12. Completare: m-a sunat un prieten din sala si l-am auzit pe Necula cand a facut afirmatia asta; de asemenea a mai spus ca nu intra in polemici cu “tot felul de razboinici intr-u cuvant”

  13. Pingback: PARINTELE AMFILOHIE la Sophia (audio si text): “Tara are nevoie de oameni care sa se pocaiasca cu adevarat. POCAINTA ESTE DE TEMUT DEMONILOR!” -
  14. Am fost cativa ani in ASCOR prilej cu care l-am cunoscut pe pr Iustin de la Oasa. Seamana mult cu pr Necula in sensul ca amandorora le place sa fie inconjurati de lume care sa-i aclame. Si-au format un cult al personalitatii intre ASCOR-isti si ii trag intr-o directie a unei apostazii moderne in care sa nu suparam pe nimeni si sa ne smerim in fata ereticilor si ecumenistilor. Acest fel de duhovnici care cauta popularitate intre studenti sunt periculosi caci prin ei se insala suflete curate care cauta sincer pe Hristos. Aceste suflete incep sa se familiarizeze cu ecumenismul si cu acest fel de “marturisire” in taina. Ciudat ca ambii dintre cei doi duhovnici sunt mladite formate la Sambata de sus, pe langa pr Teofil Paraian despre care stim destul de bine ca avea inclinatii ecumeniste.
    Aveti grija dragi ASCOR-isti sa nu va lasati amagiti de zambetele viclene ale unor astfel de oameni.

  15. Pingback: Cum a prezentat pr. Constantin Necula ortodoxia penticostalilor din Beius (VIDEO) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  16. @Sim

    “Vremea Postului Mare – vremea ispitelor, vremea tulburarilor
    Vremea Postului Mare – vremea rugaciunii in liniste, vremea pocaintei”

    Asa este…. peeste tot am gasit doar cearta, tulburare.. discutii

  17. pentru cei care vor sa urmareasca postfactum “evenimentul” de la Beius, care a starnit atatea controverse…

    http://www.dailymotion.com/embed/video/xpe0pv

  18. http://www.youtube.com/watch?v=rtfTONbSZkk
    mie mi s-a parut in ordine cuvantul parintelui Necula

  19. http://www.youtube.com/watch?v=rtfTONbSZkk

    repet postarea pentru ca nu am apucat sa scriu tot…
    mie mi s-a parut in ordine cuvantul parintelui Necula, ceea ce am vazut in filmul de pe youtube, putin neobisnuit stilul de exprimare, mai liber, dar potrivit pentru locul unde a mers, pentru a se face mai usor inteles.
    este o marturisire de credinta ortodoxa.

  20. @ Eugenia:

    V-am ingaduit ca o exceptie revenirea la subiect, desi cunoasteti ca am inchis discutiile in care s-au exprimat deja, pana la supra-saturatie, toate opiniile posibile, pro si contra, fiindca nu se ajungea nicaieri in afara de tulburare, ispitire spre manie, si oboseala de multe vorbe. Fiecare oricum ramanea la ideile lui si orice dialog era imposibil. Si asta in Postul Mare.

    Noi am fi preferat, sincer, ca oamenii sa doreasca sa asculte si sa vada, cu cel putin aceeasi ravna, adevaratele marturisiri ortodoxe, in Duh si in Adevar, ale celor care au suferit in inchisori pentru Hristos, de exemplu (si acolo nu se inghesuie nimeni la citit, vizionat si comentat ca aici – DE CE OARE?!) sau ale unor oameni traitori, care sa ne transmita nu doar niste cuvinte omenesti ambalate in retorica moderna, ci… puterea Duhului. Cam asta intelege Biserica noastra prin MARTURISIRE ORTODOXA. Altminteri nu vom reusi niciodata sa facem deosebirea intre păstori si impostori, intre urmatorii lui Hristos si inaintemergatorii lui Antihrist. Formele ortodoxe si corectitudinea exterioara – este scris in profetii – vor fi imitate cu mare dibacie de Antihrist si de slugile sale. De aceea, daca nu ne straduim sa intelegem si sa “prindem” mireasma si gustul inconfundabile ale Duhului, vom putea fi lesne inselati de orice aparenta de “ortodoxie”, care va fi suficient de vicleana in ultimele vremuri incat sa nu se abata chiar fatis de la dogme. Asa cum si ecumenismul va realiza nu o unitate doctrinara (imposibila de altfel) intre religii si “confesiuni”, ci o asa-zisa “unitate in diversitate”, cu respectarea credintei si traditiei fiecareia dintre ele.

    Despre aceasta chestiune de principiu duhovnicesc ne intereseaza sa discutam – si poate ca va merita reluat subiectul intr-un articol – iar nu despre persoane X sau Y. In orice caz nu despre pr. Necula. Multumim!

  21. admin

    “V-am ingaduit ca o exceptie revenirea la subiect, ”
    Scuze, eu doar aseara am vazut filmul….

  22. @ Eugenia:

    Iertati-ne si dvs, dar s-a discutat numai despre asta (la postarea unde am publicat filmarea pt prima oara) vreo 3 zile la rand, pana la degenerare si la… batut apa in piua, asa ca am inchis acolo comentariile – deja exagerate si nepotrivite in Post, mai ales – si credeam ca ca toti cititorii mai fideli ai siteului sunt deja avizati.

  23. http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/03/cateva-reflectii-asupra-partii.html
    SÂMBĂTĂ, 24 MARTIE 2012

    Cateva reflectii asupra partii cenzurate din conferinta pr Necula de la Beius (1)
    “Sfintii Parinti nu sunt de acord cu ideea asta. Cum adica ortodocsii si ereticii sunt “frati”? Biserica Ortodoxa si cea penticostala nu au fost si nu vor fi niciodata “Biserici surori”. Aceasta e o minciuna pornita din globalismul pe plan religios. De aceasta lozinca profita protestantii si catolicii sa faca prozelitism in tarile ortodoxe din rasaritul Europei. Puternicii lumii vor sa globalizeze totul. Aceasta globalizare nu va putea fi facuta daca nu se vor desfiinta granitele, daca nu se vor desfiinta traditiile, daca nu va fi o moneda unica si o religie unica controlata de ei, de acesti stapani ai lumii. Ecumenismul acesta nu are nimic duhovnicesc in el, totul e politic, e incercarea diavolului de a face o religie sincretista care sa fie controlata de un guvern mondial. Nu avem voie sa amestecam Adevarul cu minciuna. Nu trebuie sa ne certam cu nimeni pe acest subiect, dar nici nu avem voie sa facem concesii. Sfintii Parinti si-au aparat Adevarul de credinta cu dragoste fata de Biserica dar si cu compatimire fata de cel cazut, iar daca el vrea sa ramana cazut e problema lui. Nu vom da noi socoteala pentru incapatanarea aceluia. Afirmatia pastorului Pustan este o calomnie la adresa Bisericii Ortodoxe. Adica sa intelegem ca dreapta credinta sa fie “infratita” cu o erezie? Trist e ca pana acum nici un teolog nu a raspuns acestor blasfemii, cu atat mai mult ar fi trebuit sa o faca cei direct implicati. Dar inca nu e tarziu…” (ieromonah Eftimie Mitra – fragment dintr-o discutie telefonica)
    Am avut ocazia sa vedem inregistrarea video oferita de penticostali prin intermediul internetului (vezi si filmarile de pe Razboi intru Cuvant) si am constatat ca lipsesc multe aspecte importante legate de conferinta de la Beius. Lucruri despre care s-a evitat sa se mentioneze. O parte dintre ele au fost publicate de ASTRADROM in articolul “Misiunea ciresarii si diversiunea Duminica Ortodoxiei”. Alte detalii le vom reda in cele ce urmeaza folosindu-ne de o inregistrare primita de la o persoana care a fost acolo[1]. Dupa ce au vazut intrebarile din sala, organizatorii au limitat timpul de a le raspunde la 10 minute, lucru acceptat si de pr. Necula, desi initial se anuntase ca timpul era stabilit la trei ore, iar la cererea auditoriului putandu-se prelungi nelimitat.

    In transmisiunea directa, realizata de organizatori, partea cu intrebari a fost cenzurata din ordinul pastorului Vladimir Pustan, timpul atribuit pana la sfarsitul conferintei a fost completat cu muzica “religioasa” orchestrala. Realizatorul transmisiunii directe a promis ca raspunsurile la intrebari vor fi transmise ulterior ceea ce nu s-a mai intamplat.

    In continuare vom reda prima parte a inregistrarii dupa care vom face o scurta analiza (vezi aici: partea intai a sectiunii de intrebari).

    Vladimir Pustan: “Am adus intre noi un om care sa ne vorbeasca despre ceea ce crede el…” dand impresia ca e doar un crez personal (o parere personala) si nu un adevar de credinta.

    “…Vreau sa le spun fratilor mei adunati aici ca Dumnezeu sa ne ajute sa vorbim cu pasiune despre ceea ce credem NOI asa cum parintele vorbea despre ceea ce crede EL. Dumnezeu sa ne ajute sa ne rugam unii pentru altii pentru ca in Cer n-o sa mai fie garduri. Aicea mai sunt pentru ca le-au pus oamenii si ma rog lui Dumnezeu, ca si in seara aceasta (la fel ca in aceasta seara –n.n.), sa le ia de o parte” Ii spunem pastorului penticostal ca aceste “garduri” nu le-au pus oamenii ci sfintii prin canoane (vezi aici: importanta canoanelor in Biserica Ortodoxa). Aceste canoane au fost lasate pentru a se pastra o buna randuiala si pentru a nu da loc posibilitatii “haosului religios” sa tulbure viata Bisericii. Primele astfel de “garduri” au fost puse de insusi Mantuitorul Iisus Hristos cand a spus ucenicilor sa nu se amestece cu aluatul fariseilor, iar Sf. Apostol Pavel oprea categoric comuniunea cu ereticii. Daca cei ce le-au incalcat se simt “jigniti” e problema lor, n-au decat sa se indrepte.

    Dupa terminarea discursului a urmat sectiunea de intrebari. In momentul cand s-a pus o intrebare cu voce tare (cerandu-se sa se vorbeasca despre pururea fecioria Maicii Domnului) pastorul a intervenit spunand: “sa se cante o cantare si apoi se va raspunde la intrebari”. Biletele au fost triate de organizator care a spus: “dati hartia ca ma descurc eu”. Cele care au fost citite cu voce tare din sala au primit un raspuns (vom vedea si raspunsul) dar sunt si intrebari care nu s-au citit, spun cativa participanti. De altfel, pastorul a mai mentionat ca se va raspunde doar la intrebarile la care merita sa se raspunda.

    Din sala au fost puse un set de sapte intrebari in care se cerea sa se vorbeasca despre pururea fecioria Maicii Domnului, botezul copiilor, intemeierea Bisericii ortodoxe si intemeierea cultului penticostal, vorbirea in limbi practicata de Sfintii Apostoli (glosolalia) si vorbirea in limbi practicata de penticostali, cinstirea icoanelor (despre cinstirea icoanelor si a Maicii Domnului s-a punctat cateva idei in discurs), importanta tradidiei si alte puncte doctrinaire care au indepartat protestantismul de invatatura Bisericii primare. Dupa ce, pe fundalul muzical, au fost cercetate intrebarile cei doi s-au decis sa treaca si de aceasta etapa. Desi timpul oferit conferintei era nelimitat, organizatorul a anuntat pe cei prezenti ca mai sunt pentru intrebari doar 10 minute.

    Intrebarile referitoare la diferentele doctrinare l-au tulburat pe pastorul penticostal care inainte de a da cuvantul parintelui Necula a spus celor de fata: “Vreau sa intelegeti un lucru foarte important pe care vreau sa vi-l spun. Nu mi-a fost frica si nici nu imi este frica sa imi sustin credinta. Vreau sa va spun un lucru care poate ca o sa va socheze. Biserica Penticostala[2] are mai multe puncte comune cu Biserica Ortodoxa decat cu Biserica Baptista, ma refer la punctele de vedere doctrinaire sau dogmatice. Suntem foarte diferiti. Daca vreti sa mergem pe ideea diferentei dintre noi vom gasi timp la nesfarsit. Eu cred din toata inima ca Dumnezeu ne va lumina pe fiecare dintre noi, asa cum spunea parintele mai inainte, si as dori sa intelegeti ca Dumnezeu ne vrea sa fim mai aproape de el”.

    Pr Necula a citit intrebarile respective dar nu a raspuns la ele justificand ca pentru a vorbi despre acestea ar trebui “sapte teze de doctorat” si ca “nu vreau sa ma iau cu fratele Vladimir de putinele noastre barbi”. Raspunsul s-a limitat la lucruri generale ale invataturii ortodoxe fara a combate diferentele doctrinare, trecand la intrebarea despre mantuire prin Biserica. Aici invitatul a dat un raspuns ecumenist (conform teoriei ramificatiilor) in care spunea ca: “Biserica este corabia, este cam greu sa ne departam de capul Bisericii care este Iisus Hristos, ca de aici ni se trage noua ca ne-am facut noi barcute, canoe, fiecare am luat-o dupa capul nostru si am incercat sa facem altceva decat corabie, dar la baza sa stiti ca Hristos este parte integrala a corabiei care este Biserica”. Banuim ca s-a referit la Biserica Ortodoxa.

    Aceasta teorie sta la baza ideologiei ecumeniste spunand ca: “toate bisericile au harul Duhului Sfant si toate fac parte dintr-un intreg” si anume: si “corabia”, si “canoe”, si “barcuta” au posibilitatea mantuirii dar fiecare in felul lor. Pr Necula sustine ca “Hristos este parte intergala” in Biserica (Ortodoxa-n.n.), dar lasa loc interpretarii teoriei ramificatiilor prin care fiecare detine cel putin o parte dintr-un adevar. Aceasta este in contradictie cu ceea ce spune Sfantul Ioan Gura de Aur despre adevarul de credinta la schismatici si eretici[3]: “Daca cineva ar schimba un insemn cat de mic la moneda regala ar falsifica intreaga moneda. Asa e si cu credinta. Daca cineva ar aduce o modificare cat de mica a invataturii de credinta ar schimba toata credinta”. Sfintii Parinti, (pe care pr Necula ii numeste prieteni ai sai) spun ca “cei ce s-au despartit de Biserica si au schimbat credinta sunt anatema” iar in Noul Testament se spune clar: “orice mladita care nu aduce roada si se usuca, se taie si se arunca in foc”. De asemenea e bine sa se stie ca erezia este hula impotriva Duhului Sfant despre care Evanghelia spune ca “nu se va ierta niciodata”. Penticostalii, asemenea baptistilor, iehovistilor, adventistilor etc., sunt eretici pentru ca au schimbat dreapta credinta si schismatici pentru ca s-au despartit de Biserica lui Hristos intemeiata la Cinzecime.

    Sectarii se justifica spunand ca “Sfintii Parinti sunt rai” ca au spus acestea, dar le spunem ca nu din rautate le-au marturisit ci din dragoste, sa ne previna sa nu ajungem in astfel de situatii, pentru a nu ne pierde sufletul. Mai degraba, rai sunt aceia care au schimbat credinta si au rupt Biserica prin schisme. Daca Sfintii Parinti ar fi rai nu ar mai fi sfinti.

    A urmat o intrebare despre diavoli la care a avut timp suficient sa raspunda. Probabil in acest caz toti aveau pareri comune. In cele ce au urmat au fost si alte intrebari la care invitatul a avut timp suficient sa raspunda. Pr Necula a sustinut necesitatea “ridicarii barierelor interconfesionale” dar nu a vrut sa spuna nimic despre cauzele crearii acestor “bariere”.

    In incheiere organizatorii au oferit flori doamnelor din sala invitandu-i pe toti la slujbele din zilele urmatoare. Evenimentul a avut loc cu binecuvantarea a doi ierarhi ecumenisti (Sofronie Drincec si Laurentiu Strezea). Dupa parerea protopopului ortodox de Beius, pr Ioan Balint: “intrunirea a fost o victorie a ortodocsilor asupra penticostalilor”. Chiar asa!? Am vrea sa ne spuna parintele protopop in ce a constat aceasta victorie.

    Cateva observatii esentiale

    Parintele Necula nu a avut erezii, nu a “apostaziat”, a marturisit crezul sau personal fara sa il argumenteze doctrinar astfel incat sa nu-i deranjeze pe organizatori. Merita mentionat ca, prin cuvantarea sa, s-a a aratat ca e cu mult peste nivelul duhovnicesc al acelor preoti din Beius preocupati mai mult de interese personale si practicanti a unei ortodoxii babesti; dar asta nu e de ajuns. Invitatul nu a contrazis afirmatiile organizatorilor care sustineau ca “Biserica ortodoxa si cea penticostala sunt Biserici surori”. Cand au fost puse intrebari directe referitoare la diferentele doctrinaire le-a ocolit diplomat. Pr Necula a mentionat ca Biserica Ortodoxa detine adevarul lasand loc sa se inteleaga ca si alte culte au posibilitatea mantuirii, conform teoriei ramificatiilor care sta la baza ecumenismului mondial.

    Marii apologeti ortodocsi nu au lasat niciodata loc interpretarilor. In cele ce urmeaza vom relata marturia parintelui Dumitru Staniloae[4] care ne spune cum trebuie abordata o intrunire de acest fel: „…Sfinţii Părinţi nu au vrut să ţină sinoade ecumenice cu arienii şi nestorienii. Ecumenismul este rău înţeles. Trebuie să observi imediat ce-i lipseşte unei învăţături, unde este erezia în învăţătura despre Hristos – şi să o combaţi. Trebuie să spui nu numai ce este adevărat în învăţătura ta, ci şi ceea ce este greşit în învăţătura altora… Totdeauna adevărul învăţăturii să rămână. Eu am fost pe la diferite universităţi, mai ales protestante, şi am expus învăţătura ortodoxă. Protestanţii au multe lipsuri, n-au Biserica, preoţia, dar, sunt, aşa, mai largi, nu m-au contrazis. Cu catolicii este mai greu; dacă le spui că le lipseşte ceva, atunci se supără şi refuză să mai discute…” In toata conferinta pr. Necula nu a combatut cu nimic ratacirile protestanteci doar a punctat cateva aspecte ale invataturii ortodoxe. Cu siguranta o astfel de discutie ar fi putut avea loc, in mod pasnic, fara a se trage cineva “de putinele barbi”. A spune adevarul de credinta si a atrage un semnal de alarma asupra greselilor existente in protestantism ar fi fost binevenit. Cine cauta adevarul nu se tulbura cand il afla. Cei ce se cearta cand li se spune adevarul sunt aceia care nu il cauta ci doar se folosesc de citate din Biblie pentru a-si justifica ratacirea. Un cautator de adevar cand il gaseste se bucura si nicidecum nu se tulbura si se “trege de barbi”. Altfel, care ar fi scopul acelei intalniri de la Beius?

    Referitor la afirmatia pastorului penticostal cum ca “Biserica Ortodoxa si cea penticostala sunt surori” parintele Staniloae spune: “Biserica Romano-Catolica si Biserica Ortodoxa nu sunt doua surori. Nu exista decat un cap al Bisericii, Iisus Hristos. Nu poate exista decat un singur trup, adica o singura Biserica. Deci notiunea de biserici surori este improprie”. Marturia parintelui Staniloae se refera la catolicism dar e valabila si pentru sectele protestante, rupte din romano-catolicism.

    Inca din anunturile organizatorilor se mentiona: “sa depasim barierele interconfesionale” care defapt era o tinta clara a conferintei, iar preotul ales in acest scop era ales cu dibacie. Dupa cum se vede, penticostalii au ramas cu ale lor, atata doar ca prin prezenta unui preot ortodox au primit mai multa importanta ramanand cu convingerea ca penticostalii si ortodocsii sunt “frati”, iar Biserica Ortodoxa e “sora” cu cea penticostala. Tocmai ceea ce s-a urmarit. In rest toata organizarea a fost in duhul protestant (lumesc): muzica, orchestra, cuvinte mari, gesturi impresionante etc., cu alte cuvinte, un spectacol in toata regula, si toate astea “in numele lui Iisus”. Oare!? Chiar credeti, oameni buni, ca Iisus e de accord cu o astfel de marturisire? Oare Iisus a avut o atitudine asemenatoare fata de saducheii si fariseii acelor timpuri? Sau si Iisus a fost rau cand le-a spus acelora “morminte varuite” sau “pui de vipere”? In astfel de situatii Iisus a fost ferm, ba chiar spunand: “inapoia Mea satano!”. Apropoo de barierele interconfesionale, de ce sa nu amintim de ceea ce Apostolul Pavel spunea destul de clar: “De omul eretic, dupa prima si a doua mustrare, departeaza-te, stiind ca unul ca acesta s-a abatut si a cazut in pacat, fiind singur de sine osandit” (Tit 3,10-11). Dupa opinia ecumenistilor si a protestantilor Sfintii Parinti au gresit cand au urmat exemplul fermitatii oferit de Mantuitorul si Sfintii Apostoli. Dar iata ca asa “rai” cum erau, Dumnezeu i-a rasplatit cu sfintenia si azi au sfinte moaste.

    Prof. Cristian Marc

    Vedeti si:

    “Pr Necula si gandirea nemteasca”, de Gigel Chiazna: http://www.chiazna.ro/3368/pr-necula-si-gandirea-nemteasca

    Cateva reflectii despre canoanele Bisericii Ortodoxe: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/03/canoanele-bisericii-ortodoxe-si.html

    Duhul lumesc sincretist al miscarii penticostale: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/03/miscarea-penticostala-si-duhul.html

    Scurt istoric al sectei penticostale: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/03/scurt-istoric-al-sectei-penticostale.html
    [1] Am fost in sala la acea conferinta dar, din pacate, nu m-am gandit sa inregistrez. Ulterior cineva m-a contactat telefonic pentru a-mi oferi o inregistrare (facuta cu telefonul) pe care am impartit-o in doua parti. Din aceste inregistrari am scos fragmentele unde era mizica, considerandu-le inutile. Voi posta deocamdata partea I, iar daca se va solicita o voi posta si pe a doua (cea de a doua fiind mai lunga e mai greu de postat – dar la nevoie se poate imparti). Am lasat si la ASTRADROM o copie dupa intreaga inregistrare cu telefonul.

    [2] Insasi expresia de “Biserica Penticostala” sau “Biserica Baptista” este eronata deoarece Biserica e una singura. Hristos la Cinzecime nu a facut mai multe biserici. Cei ce s-au separat (scindat) de Biserica Ortodoxa, intemeiata la Rusalii, sunt secte si se numesc schismatici.

    [3] Schismaticii sunt cei ce s-au rupt de Biserica si ereticii sunt cei care au adus inovatii in doctrina crestinismului primar propovaduit de Sfintii Apostoli. Penticostalii sunt si schismatici si eretici. Normele internationale ecumeniste, bazate pe o politica mondialista, sub pretextul “dragostei” si a “unitatii” au impus o ideologie conform careia toate bisericile detin macar o parte din adevar si toate au posibilitatea de a mantui. Acestei ideologii subscriu si unii clerici ortodocsi care ori sunt convinsi (si atunci nu cunosc invataturile Bisericii despre acest subiect) ori se conformeaza de buna voie sistemului globalist (ingnorand invataturile Sfintilor parinti).

    [4] fost professor la Facultatea de Teologie Ortodoxa din Sibiu si unul dintre cei mai mari teologi ortodocsi la nivel international.

    Publicat de ASTRADROM la 13:02
    Trimiteţi prin e-mail
    Postaţi pe blog!
    Distribuiţi pe Twitter
    Distribuiţi pe Facebook
    Etichete: http://www.blogger.com/img/blank.gif
    1 comentarii:

    IldikoMar 25, 2012 04:04 AM
    Ce frumos o adevarata marturisire de credinta ortodoxa .. doamne ajuta sa gasim printre noi cati mai multi oameni adevarati ca si acest domn PROFESOR CRISTIAN MARC… DUMNEZEU SA VA AJUTE DOMNULE PROFESOR SA NE TRAITI MULTI ANI CU SANATATE SI SA VA AJUTE MAICUTA DOMNULUI, SFINTI INGERI PAZITORI IMPREUNA CU TOTI SFINTII SA PUTETI FACE CAT MAI MULTE MARTURISIRI DE CREDINTA ORTODOXA ,.. SA NE SPUNETI ADEVARUL….. ADEVARUL DE CARE ARE ATATA NEVOIE ACEASTA LUME IN CARE TRAIM. DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS SA II PAZEASCA SI PE PR. EFTIMIE MITRA SI PE PROFESORUL CRISTIAN MARC CARE INCEARCA SA NE DEZLEGE MINTILE NOASTRE TULBURATE.. AVEM MARE NEVOIE DE ADEVAR.. PENTRU A PUTEA MERGE PE CALEA MANTUIRII.. ESTE GREA ACEASTA CALE ..DAR DACA VOM AVEA ASTFEL DE OAMENI PRINTRRE NOI CARE NE SPUN ADEVARUL ATUNCI O SA FIE BINE PT. SUFLETELE NOASTRE, CACI VIATA LUMEASCA ESTE TRECATOARE SI NOI SA NU UITAM CA NU SUNTEM NEMURITORI… VA VENI VREMEA CAND O SA ADORMIM FIECARE LA RANDUL LUI SI ATUNCI O SA DAM SOCOTEALA DACA AM INCERCAT SA NE TREZIM CU ADEVARAT, DACA AM CAUTAT ADEVARUL. SA NE AJUTE BUNUL DUMNEZEU SA GASIM ADEVARUL CARE ESTE IN BISERICA NOASTRA ORTODOXA ASA CUM L-AM GASIT SI EU.
    MULTUMESC BUNULUI DUMNEZEU PENTRU CA SUNT SIGURA CA ESTE CALEA CEA DREAPTA SI SA AJUTE LA CATI MAI MULTI OAMENI SI LA CEI CARE SUNT RATACITI ((penticostali, baptisti, iehovisti, etc) SA SE TREZEASCA ODATA PENTRU TODEAUNA.

    Răspundeţi

  24. Goethe spunea: “Cine nu-si cunoaste trecutul, va fi condamnat sa-l repete!”

    Parafrazand, as spune doua lucruri: 1)daca nu ne cunoastem greselile – trecute sau prezente, le vom repeta de nenumarate ori; 2)pana cand nu ne vom cunoaste bine ortodoxia – dogme, canoane, erezii – vom fi victime sigure ale celor ce spun cu glas tare ca doresc binele intregii umanitati.

  25. prea se exagereaza pe seama pr. Necula. El nu s-a dus acolo in pozitia de victima, nu s-a dus sa adere la crezul lor. S-a dus sa marturiseasca Ortodoxia.E foarte greu sa vorbesti despre ORTODOXIE unor sectari. Parintele a avut curajul asta. Stiu ce spun.. predau RELIGIE ORTODOXA intr-o comuna de rromi penticostali. Parintele exagereaza cu ecumenismul, dar bag mana-n foc ca o face si din “necesitate”. E greu sa nu fi un pic ecumenist in Sibiu… . Pastorul V.Pustan e plin de duhul sectar. Predica “din” patimi.Totusi iti da senzatia ca e in cautare de ADEVAR. Sa dea Domnul sa-L afle.

  26. @ jurostvo:

    Totusi… e Invierea chiar si in satele din Sibiu 🙂 Nu e momentul sa discutam si in noaptea de Inviere tot despre acestea…

    Hristos a inviat!

  27. ecumenismul este monstrul apocaliptic care naste proroci mincinosi. in prezentarea parintelui Constantin Necula nu am simtit acest duh ci o teama de a nu deranja. lucrul acesta este o slabiciune.

  28. nu il mai acuzati pe nedrept…vizionati video-ul si o sa vedeti ca sectari ar trebui sa se teama de vorbele parintelui spuse in adunarile lor…

  29. Pingback: Predici audio si video la INVIEREA FIICEI LUI IAIR SI VINDECAREA FEMEII CU SCURGEREA DE SANGE: Parintele Calciu, Parintele Amfilohie, Parinti de la Putna si Sihastria Putnei: De la realitate la Adevar; pentru ce venim la biserica? -
  30. Pingback: “GATA PENTRU… INCEPUTUL LUMII” (emisiunea In premiera). Mesaje NEW AGE despre apocalipsa 2012 si neomilenarismul pr. Constantin Necula [VIDEO] - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  31. Cateva reflectii asupra partii cenzurate din conferința pr Constantin Necula la penticostali in Beius:
    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2012/03/cateva-reflectii-asupra-partii.html

  32. Ce bine stim sa dam cu pietre in altii…
    Cat de Mari Aparatori ai Dreptei Credinte(care o fi aia ?) suntem, nu cautand sa aruncam fatarnicia, minciuna, clevetirea, desfranarea, betia, injuraturile, hotia, minciuna…etc, din viata noastra zilnica de Foarte Drept Credinciosi Ortodocsi ci, antrenandu-ne in datul cu pietre in bietele suflete ratacite care, sa-mi fie iertata vorba, tot datorita lipsei noastre de cunoastere si traire adevarata in Hristos, in frunte cu clerul nostru Bine-credincios – au plecat din Biserica Ortodoxa.
    Ma bucuram sa vad macar o reflectie asupra acestui aspect…dar fratii nostri sunt prea ocupati sa strige : RATACITII, ECUMENISTII, SECTARII, ca sa aiba timp sa-si curate sufletul…
    Credeti ca Hristos asta a vrut , de asta a murit ?
    VA INSELATI!
    Mai intai scoate barna din ochiul tau si apoi ocupa-te de paiul vecinului…
    Mai intai sa traim noi cu adevarat in Hristos si apoi si altii vor dori o astfel de viata…

  33. @ Daniel Matei:

    HRISTOS A INVIAT, frate!

    Iti multumim pentru salutul de Pasti plin de dragoste frateasca si pentru pilda de traire adevarat in Hristos, de smerenie si de nejudecare, la care vom lua aminte…

    Daca tot te preocupa ceea ce am scris noi pe acest subiect totusi, e bine sa citesti si continuarea…: http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/03/13/cum-a-prezentat-pr-constantin-necula-ortodoxia-penticostalilor-din-beius-video/ Asa, macar pentru o parere mai dreapta, mai intreaga. Altminteri, cel putin zilele astea, sincer, avem alte prioritati decat sa revenim pe aceste subiecte vechi de un an si ceva si, in general, pe polemici.

    HRISTOS A INVIAT!

  34. Va rugăm cu respect sa dati sursa:CITAT Este stiut ca prin canonul 45 al Sfintilor Apostoli este interzisa comuniunea cu ereticii: “Episcopul sau preotul daca numai s-a rugat impreuna cu ereticii, sa se afuriseasca…”.Multumim!

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare