PUTIN CRITICA ECONOMIA DE PARAZIT A SUA. Circus americanus sau cum se naste un nou URSS/ CIPRU: inca o tara ortodoxa care ar putea fi ”salvata” de UE si FMI, Spania si Italia stau la coada/ Soros se retrage din afaceri. De ce?/ SISTEMUL SANITAR: subfinantat in mod PROGRAMATIC si amenintat cu o “LEGE A SANATATII”/ Mega-scandal masonico-mafiot in Italia

2-08-2011 17 minute Sublinieri

SUA: Cea mai mare secetă din istorie

Europa va depinde de deciziile SUA

SUA au intrat într-o nouă recesiune

In ciuda acordului dintre republicanii si democratii din Congresul SUA cu privire la cresterea plafonului de indatorare, riscurile la nivel mondial persista si vin atat de peste ocean, cat mai ales din Europa, unde criza datoriilor testeaza economiile Spaniei si Italiei.

Americanii muta scheletul din dulapul ingust in care il tineau pana acum, intr-un dulap mai mare si mai bine inchegat. Solutia gasita ar putea insa avea un efect de bumerang: sa reaprinda inflatia si sa afecteze tarile BRIC. Daca se va ajunge la un acord pana in data de 2 august, Federal Reserve va inunda din nou piata cu dolari emisi in contrapartida cu cumpararea a noi titluri de Trezorerie, ceea ce va insemna o a treia facilitate cantitativa (QE3), explica Cotidianul Poporului, in editia pentru strainatate. Nici in Europa lucrurile nu stau mai bine, cu exceptia Germaniei. Cat despre Romania, ramane cum am vorbit. (…) Toate aceste razboaie (declansate de George Bush si continuate, de altfel, de Obama – n.n.) costa. Iar daca ele vin si pe fondul unor reduceri de taxe, efectul asupra bugetului este dezastruos. (…) Ca va urma un val doi al crizei (amanat, deocamdata) nu se mai indoieste multa lume. Partea proasta e ca el e mai grav decat primul intrucat vine pe fondul unor economii deja slabite. (…)

Dobânzile pe care Italia şi Spania trebuie să le plătească pentru a se împrumuta de pe pieţele financiare au crescut ieri, îndreptându-se către pragul critic de 7% la care Grecia, Irlanda şi Portugalia au fost nevoite să apeleze la ajutorul UE şi FMI. Randamentele obligaţiunilor pe zece ani emise de Spania au ajuns la 6,45%, în timp ce cele ale Italiei la 6,24%. Pragul de 7% este văzut drept critic, dobânzile peste această valoare făcând împrumuturile de pe pieţele financiare nesustenabile. Politicienii europeni nu au reuşit să câştige încrederea investitorilor cu toate că la summit-ul de luna trecută au decis acordarea unui nou ajutor extern Greciei şi flexibilizarea fondului de urgenţă EFSF. Deşi aveau intenţia de a opri contagiunea către Spania şi Italia, politicienii nu au decis majorarea capacităţii de împrumut a EFSF, aşa cum considerau investitorii necesar.

Aflat la o reuniune a tineretului rus, premierul Vladimir Putin a declarat că Statele Unite trăiesc dincolo de mijloacele lor, taxând economia globală cu problemele lor şi trăind ca un parazit, pe spinarea economiei globale şi a monopolului pe care îl are dolarul. “SUA se întinde mai mult decât poate, taxând economia globală cu problemele sale şi trăind ca un parazit pe spatele economiei globale”, a declarat Vladimir Putin, citat de agentia Ria Novosti.

În acelaşi timp, premierul rus a admis faptul că, ţinând cont de situaţia actuală, Statele Unite au luat o decizie “echilibrată”. Putin a recunoscut faptul că, dacă SUA ar fi intrat în faliment, ar fi fost afectată întreaga economie globală, ceea ce “nu ar fi fost bine deloc”, a concluzionat el. Cu doar trei săptămâni în urmă premierul rus îi acuza pe americani de huliganism referindu-se la eforturile guvernului american de a-şi uşura problemele financiare injectând în economie sute de miliarde de dolari.

In timp ce pe meleaguri mioritice disputele sunt in jurul intrebarilor “cand sa marim salariile” si “cu cat sa marim salariile”, americanii saracii, care nu au avut un guvern responsabil ca al nostru care sa taie in carne vie si sa reduca cheltuielile, se lupta sa convinga lumea ca nu vor intra in faliment, chiar daca este nevoie sa tipareasca (sa butoneze) mii de miliarde de dolari.  (…)

Calculele matematice insa arata clar ca falimentul nu poate fi evitat nici de o parte nici de alta a Atlanticului. Era sa pice bancile, dar nu au picat pentru ca au fost “prea mari ca sa pice”. Datoriile s-au transferat la state si intre timp bancile au devenit si mai mari. Acum stau sa pice statele si bineinteles si statele sunt “prea mari ca sa pice”, incepand de la Grecia care desi nici macar nu e prea mare, are in spatele ei derivate incat sa traga in prapastie toata lumea dupa ea. Asadar, datoriile statelor vor fi pasate la … cine urmeaza deasupra, si cum deasupra nu prea mai e nimic, se va naste astfel un super-stat, sau o super-banca, ramane de vazut, care va prelua toate datoriile dar si suveranitatea statelor. Si iata cum se naste un nou URSS, iar noi ne uitam la circ si ne amuzam, radem de clovn si ni se par hazli poneii, acrobatii ne lasa cu gura cascata iar elefantii care stau in fund ni se par o minune a naturii.

Toata lumea este acum un Circus Americanus.

Guvernul din Cipru este in pericol “iminent” sa solicite un acord de finantare externa cu FMI si UE, sau “bailout”, daca nu va lua masuri urgente de “reparare” a finantelor publice, a avertizat luni Bank of Cyprus, cea mai mare banca comerciala a tarii, transmite Reuters.

“Prin aceasta lipsa de reactie riscam capacitatea de refinantare a statului, iar consecintele vor fi imediate si serioase. Exista o amenintare iminenta ca Cipru sa se alature mecanismului de sprijin al Uniunii Europene, cu toate dezavantajele presupuse de aceasta varianta”, se arata intr-un comunicat transmis de Bank of Cyprus, citat de Mediafax. Fondul Monetar International (FMI) si Uniunea Europeana, au anuntat, din primavara anului trecut, trei programe multi-anuale de “bailout” pentru Grecia, Irlanda si Portugalia, in valoare totala de 382 miliarde euro. O interventie in Cipru nu ar pune presiuni semnificative pe resursele financiare ale UE, deoarece economia locala reprezinta numai 0,2% din PIB-ul blocului comunitar, iar nevoile de finantare sunt estimate la cateva miliarde euro pe an.

Un acord international pentru Cipru ar avea insa efecte psihologice neplacute, amintind ca criza datoriilor de stat din zona euro se poate extinde, deoarece problemele unei tari le afecteaza pe celelalte. Cele trei mari agentii de evaluare financiara, Standard & Poor’s, Moody’s si Fitch au redus in ultimele luni ratingul Ciprului, deoarece bancile locale au o expunere estimata la 5 miliarde euro pe datoria de stat a Greciei, iar economia cipriota are legaturi comerciale puternice cu cea elena.

Vineri, S&P a retrogradat ratingul Ciprului cu o treapta, la “BBB+”, avertizand ca este posibila o noua actiune similara, din cauza “angajamentelor inconsecvente” ale guvernului fata de reducerile de cheltuieli, dar si pe fondul expunerii pe Grecia. Discutiile pe scena politica cipriota privind reducerea cheltuielilor publice sunt in impas, opozitia acuzand saptamana trecuta guvernul ca revine asupra unor promisiuni de reforma. Cabinetul a demisionat apoi, cedand presiunilor acumulate in urma exploziei devastatoare a unui depozit de munitie care a afectat sever cea mai mare centrala electrica de pe insula, declansand o criza energetica.

Vestile proaste au continuat sa curga luni dupa publicarea unor date care arata ca deficitul bugetar a crescut puternic in prima jumatate a anului, la 3,47% din PIB dupa metoda cash, de la 1,87% in perioada similara a anului trecut. Veniturile au coborat cu 1,42%, in timp ce cheltuielile au urcat cu 9,15%. Autoritatile au anuntat anterior ca tintesc un deficit bugetar consolidat de maximum 4% din PIB pentru 2011, fata de 5,3% din PIB anul trecut.

Prognoza a fost facuta insa inaintea exploziei din 11 iulie, care ar putea costa statul pana la 3 miliarde euro, potrivit estimarilor partidelor de opozitie. Evaluarile preliminare derulate de Ministerul Finantelor au condus la reducerea prognozei de crestere economica pentru acest an la zero, de la plus 1,5%. Randamentele obligatiunilor guvernului cipriot cu maturitatea la zece ani au crescut luni la 10,54%, de la 9,71% vineri si circa 6,2% la mijlocul lunii mai.

Purtatorul de cuvant al guvernului, Stefanos Stefanou, a declarat saptamana trecuta ca statul si-a asigurat deja necesarul de finantare pana la sfarsitul acestui an la dobanzi mai mici decat randamentele de acum de pe pietele secundare. Totodata, oficialul a insistat ca interventia externa poate fi evitata. Analistii considera ca Ciprul nu poate continua sa se finanteze din piete pe termen lung la actualele dobanzi. Contractele credit default swap (CDS) pe obligatiunile guvernamentale cipriote, folosite de investitori drept asigurare impotriva intrarii tarii in default (incapacitate de plata), au atins luni maximul record de 7,07 puncte procentuale, de peste trei ori peste nivelul din ianuarie, si se apropie de cifrele afisate in cazul tarilor europene aflate in situatii dificile, potrivit datelor Markit. Bank of Cyprus este cea mai mare banca din Cipru si este prezenta si in Romania.

După 40 de ani de carieră strălucitoare în lumea marii finanţe mondiale, miliardarul George Soros a anunţat un prim pas spre retragere. Într-o scrisoare adresată investitorilor privaţi din fondul său de investiţii, Soros Fund Management, el i-a anunţat pe aceştia că până la sfârşitul anului le va înapoia investiţiile, de circa un miliard de dolari.

Motivaţia gestului lui Soros o reprezintă noua legislaţie americană, ce obligă fondurile de investiţii mai mari de 150 mil. dolari să dea publicităţii date despre investitori, angajaţi şi activele pe care le administrează, conform scrisorii trimise către investitori. “Până acum ne-am bazat pe anumite excepţii care ne dădeau voie să păstrăm activitatea confidenţială, iar astea le-a permis acţionarilor din afară a căror interese erau aliniate cu cele ale familiei să rămână în Quantum (Quantum este fondul cel mai cunoscut din imperiul lui Soros – n.r.).

Cum poate fi însă citită scrisoarea printre rânduri?

Puţini ştiu însă că George Soros deţine cel mai puternic fond speculativ de investiţii din toate timpurile. Conform unui clasament al fondurilor speculative, Quantum Endowment Fund a realizat, din 1973, un profit net care a intrat în buzunarele clienților săi, de 35 de miliarde de dolari. Soros este cunoscut în lumea fondurilor speculative ca fiind investitorul cu cel mai mare apetit pentru risc, reuşind să facă bani doar din speculații, acele “inginerii financiare” pe care dacă știi să le faci, te ajută practic să faci bani din nimic.

Pistolarul capitalismului

“Când George Soros a închiriat un birou nou în Central Park din Manhattan, în anul 1973, pentru fondul său de investiții, era considerat un pistolar de neegalat al capitalismului modern. Acum, Soros reprezintă “the grand old man” într-o industrie matură în care pistolarii nu mai sunt bineveniți”, scriu cei de la Financial Times, care arată că “noul șerif din oraș”, Securities and Exchange Commission, nu vede cu ochi buni fondurile de investiții nereglementate în niciun fel.

Fondul de investiții al lui Soros era capabil să scoată bani din pariuri pe absolut orice: valute, acțiuni ale băncilor sau aur, iar acum există tendința autorităților de a strânge de gât tot mai mult capitalismul sălbatic, în cadrul căruia poți face bani adevărați din speculații împotriva lirei sterline sau a monedei Thailandei, o țară în care Soros este considerat persona non grata. La începutul anilor ’90, Soros deținea jumătate din activele totale ale fondurilor speculative. Acum, deși în cifre absolute, valoarea fondului a ajuns la 25 de miliarde de dolari, Quantum nu mai reprezintă nici măcar un sfert din industrie.

Lui Soros i-a plăcut capitalismul sălbatic. Familiei Rothschild, la fel

Fondurilor care fac pariuri riscante nu le plac regulile noi și, în general, regulile. Exemplul cel mai evident este momentul în care Stan Druckenmiller, un foarte apropiat al lui Soros și-a închis fondul de investiții după reforma Dodd-Frank de anul trecut. Conform scrisorii trimise investitorilor, Soros nu a dorit să-și înscrie fondul speculativ la Securities and Exchange Commission, regulatorul financiar american.

Miliardarul american George Soros a deschis fondul său de investiții împreună cu Jim Rogers. Deși nu se cunosc acționarii acestui fond, unele informații arată că banii cu care a fost deschis aparțin familiei Rothschild și unor oameni bogați din Europa. Ieșirea lui Soros semnalează începutul unei ere negre pentru fondurile speculative, scrie analistul financiar Mike Foster. Un alt deţinător de hedge fund, Carl Icahn, şi-a închis de curând fondul argumentând că nu doreşte să fie arătat cu degetul pentru o eventuală criză ce va urma.

Cele mai cunoscute speculații valutare ale lui Soros

1. Lira sterlină

Punctul culminant al carierei de speculator a lui George Soros a fost în 1992. El a reuşit să câştige un miliard de dolari într-o singură zi – „Miercurea Neagră“, 16 septembrie 1992 – pariind împotriva lirei sterline şi a Băncii Angliei. Soros a forţat practic banca centrală britanică să scoată lira sterlină din sistemul european al cursurilor de schimb pentru a evita un dezastru economic.

2. Criza financiară din Asia

Soros a fost acuzat de faptul că a fost cel care a orchestrat criza financiară din 1997 care a avut loc în Asia, moment în care monedele unor state precum Thailanda și Malaezia s-au prăbușit. În cadrul unui scandal cu ample implicații antisemite, Mahathir bin Mohamad, premierul de atunci al Malaeziei, l-a acuzat pe Soros pentru dezastrul financiar din Asia.

Nota noastra:

Deci George Soros se retrage din activitate pentru ca nu se mai pot face speculatii financiare? Hm… Foarte interesant film. Pistolarul veteran isi agata armele in cui si se apuca sa creasca boi si vaci, cumva, sa intelegem.

Nu era insa Soros profetul unei noi ordini financiare care are nevoie de mai multa reglementare? Si daca s-au pus bazele acestei noi ordini financiare/economice reglementate evocata chiar de el, atunci nu cumva isi joaca, de fapt, rolul pana la capat?

  • Mediafax:

Sistemul sanitar, arieratele, investiţiile şi companiile de stat, direcţii pe care FMI cere acţiuni

Continuarea reformei în sistemul sanitar, reducerea arieratelor statului, creşterea investiţiilor, inclusiv prin absorbţia fondurilor europene şi restructurarea şi vânzarea companiilor de stat, reprezintă direcţii prioritare pe care România ar trebui să acţioneze, afirmă şeful misiunii FMI.

Prima provocare se regăseşte în sistemul sanitar. Din păcate, sistemul este destul de bolnav. Cererile din sistem sunt mai mari decât resursele alocate, ceea se slăbeşte sănătatea financiară a sistemului. Aceste resurse puţine sunt ineficient cheltuite privându-i pe cei mai nevoiaşi. Este nevoie de o reformă comprehensivă în sistemul de sănătate. În următoarele luni, Guvernul va face o reformă, atât pe partea de venituri, cât şi pe cheltuieli”, a spus şeful misiunii FMI de evaluare a acordului, Jeffrey Franks.

Preşedintele Traian Băsescu a declarat, duminică, după întâlnirea cu delegaţia comună a FMI, CE şi BM, că Guvernul nu se poate “gândi în mod serios” la mărirea bugetului pentru sănătate până când nu vor fi puse sub control cheltuielile din acest domeniu, deşi în prezent este subfinanţat.

O altă provocare o reprezintă în continuare eliminarea arieratelor.

Autorităţile au eliminat aproape total arieratele bugetului de sat şi locale şi au realizat o inventariere. Acest exerciţiu a arătat că numai la întreprinderile de stat nivelul arieratelor însumează peste 20 miliarde lei. Aceste facturi neplătite reprezintă o frână majoră în calea creşterii”, a adăugat Franks.

Al treilea domeniu de interes este, în opinia FMI, majorarea cheltuielilor cu investiţiile publice, rămânând în acelaşi timp în limita anvelopei bugetare. “Obiectivul trebuie să fie impulsioarea absorbţiei fondurilor UE. Absorbţia măcar unei părţi ar reprezenta un stimul extraordinar pentru activitatea economică”, a afirmat oficialul FMI.

Cea de-a patra şi probabil cea mai dficilă problemă de rezolvat este implementarea de reforme profunde la întreprinderile de stat. “S-au făcut progrese pentru multe întreprinderi de stat. În multe cazuri Guvernul a decis să meargă cu privatizarea totală sau parţială. Eu aş încuraja Guvernul să fie mai ambiţios în acest domeniu”, a continuat Franks.

Numirea directorilor executivi independenţi la societăţile de stat se va derula în lunile care urmează. Noii directori îşi vor ocupa posturile anul viitor. “Trebuie să ne asigurăm urgent că toate contractele din compniile de stat din domeniul electricităţi şi gazelor sunt transparenete”, a conchis Franks.

Franks: Sistemul clawback din sănătate nu a funcţionat bine. Coplata trebuie aplicată cât mai rapid

Guvernul trebuie să renunţe la sistemul clawback din sistemul santar şi să vină cu o altă versiune de taxare, iar propunerea privind mecanismului de coplată trebuie să intre în vigoare cât mai curând, a declarat pentru MEDIAFAX Jeffrey Franks, şeful misiunii FMI de evaluare a acordului cu România.

“Există o propunere de coplată pentru anumite persoane şi servicii medicale, aflată în curs de aprobare şi care trebuie să intre în vigoare. De asemenea, sistemul clawback, prin care s-a dorit suplimentarea veniturilor la buget, nu a funcţionat foarte bine, astfel că Guvernul trebuie să se mişte repede şi să vină cu o nouă versiune de taxare”, a spus Franks. (…)

Sistemul clawback, introdus la finele anului 2009, prevede că toţi producătorii de medicamente trebuie să contribuie la finanţarea sistemului public de sănătate cu o sumă reprezentând între 5% şi 11% din veniturile realizate din vânzarea produselor.

Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice din România susţine că taxa clawback este injustă, ineficientă şi nu rezolvă problemele din sistemul sanitar. Totodată, Guvernul s-a angajat în negocierile cu Fondul Monetar Internaţional şi Comisia Europeană să introducă sistemul de coplată pentru servicii medicale, iar ponderea scutirilor de la plată să nu depăşească un nivel de 40% dintre pacienţi.

Proiectul de lege privind coplata în sistemul medical a fost aprobat de Guvern în noiembrie 2010, a trecut de Senat şi se află în dezbatere la Camera Deputaţilor. Potrivit proiectului, contribuţia personală a cetăţenilor prin tichetele pentru sănătate nu va depăşi 600 lei pe an, astfel că pacienţii vor plăti consultaţii, investigaţii, spitalizarea până la o sumă cumulată a bonurilor de 600 lei. Peste această sumă, consultaţiile, analizele şi spitalizările vor fi gratuite.

În medicina primară, coplata pentru consultaţiile medicului de familie aferente serviciilor plătite separat va fi 5 lei, iar pentru vizitele la domiciliu în afara programului de lucru de 7 ore va fi 15 lei. Consultaţia la medicul specialist din ambulatoriu va fi plătită cu 10 lei, iar consultaţia la medicul specialist în afara programului de lucru va fi taxată cu 20 lei.

De asemenea, consultaţia efectuată de serviciul de ambulanţă, doar în cazul când aceasta reprezintă solicitare de consultaţie la domiciliu, va presupune o taxă de 20 lei.

Băsescu: Sper ca în toamnă Guvernul să înainteze Parlamentului noua Lege a sănătăţii

Preşedintele Băsescu şi-a exprimat marţi speranţa ca în toamnă Guvernul să înainteze Parlamentului noua Lege a sănătăţii, el sugerând că s-ar putea proceda ca în cazul Legii Educaţiei, unde, deşi a existat un lobby puternic, Executivul şi-a angajat răspunderea iar legea se implementează.

“Sper ca în toamnă Guvernul să înainteze Parlamentului noua Lege a sănătăţii, în care spitalul să nu fie numai unitate de stat. Acum, un spital, în mod oficial, nu poate beneficia de implicarea unor firme private în finanţarea lui”, a spus Traian Băsescu la RRA.

Întrebat care sunt şansele să se mişte un astfel de proiect în Parlament, în condiţiile în care există un lobby puternic din partea spitalelor, şeful statului a apreciat că lucrurile se vor mişca.

“Se va mişca. Nu se poate concepe rezolvarea problemei prin tergiversarea la nesfârşit. A fost lobby-ul din educaţie, care era extrem de puternic, până la urmă Guvernul şi-a asumat răspunderea pe Legea educaţiei, iată că a început implementarea ei. Probabil acelaşi lucru trebuie făcut şi legat de sănătate – noua lege a sănătăţii care are la bază raportul comisiei prezidenţiale şi care se lucrează tot de o echipă din fosta comisie prezidenţială de evaluare a sistemului de sănătate”, a spus şeful statului.

El a arătat că proiectul va fi pus la dispoziţia Guvernului, care îl va discuta, îl va dezbate şi “poate că îl va adopta până la sfârşitul anului”.

Preşedintele Traian Băsescu a arătat că sistemul sanitar nu va fi finanţat suplimetar.

“Se vor da 300 de milioane de lei acum pentru acoperirea unor datorii minimale, iar în continuare banii se vor acorda pe măsură ce Casa de Sănătate şi Ministerul Sănătăţii fac nişte reglementări care să transparentizeze modul de utilizare a banilor“, a spus Băsescu. (…)

(…) “Guvernul va face o reformă, atât pe partea de venituri, cât şi pe cheltuieli”. Nu ni se dau detalii decât referitor la modul în care guvernul ar putea să-şi echilibreze balanţa de venituri şi cheltuieli în momentul actual fără a face o analiză profundă a cauzelor acestui dezechilibru. Cele două mijloace prin care veniturile ar urma să fie suplimentate prin introducerea coplăţilor pe scară largă şi prin taxarea suplimentară a vânzărilor de medicamente.

ÎN OPINIA MEA ABORDAREA ESTE CONCEPTUAL ERONATĂ – ATÂT PACIENŢII CÂT ŞI COMERCIANŢII DE MEDICAMENTE FIIND PRIVIŢI CA SURSE DE VENITURI!

Coplata este înţeleasă simplist de către politicieni – ca un fel de “taxă pe boala” similară „taxei pe viciu”, pe care ar trebui s-o plătească fiecare om aflat în suferinţă, achitând o parte a serviciului medical oferit! Este o greşeală fundamentală şi o abatere de la universalitatea serviciilor medicale şi a principiului echitaţii sociale! A aplica o astfel de concepţie în condiţiile sociale din România înseamnă a descuraja utilizarea serviciilor medicale şi chiar a bloca accesul celor care se afla la limita sărăciei! UDMR sau poate altcineva din guvern a sesizat acest lucru şi a încercat să “îngroape” subiectul transformând o hotărâre de guvern care punea în practică prevederile legii reformei în sănătate din 2006 (care legifera coplata) într-un nou proiect de lege dedicat coplăţii, proiect care a avut menirea strict de a se bloca undeva pe circuitul legislativ. Aprobarea proiectului aşa cum este el acum ar fi echivalentul introducerii obligativităţii plăţii unei taxe destinată celor care au casa în flăcări pentru că pompierii să deschidă robinetul furtunului cu apă.

În realitate, veniturile din sănătate nu pot viza decât sursele din care acest sistem se alimentează, care însă nu sunt nici măcar amintite tangenţial: contribuţia la sistemul de asigurări şi bugetul de stat. Contribuţia la asigurările de sănătate trebuie să fie modificată de urgenţă şi crescută, în trepte, la nivelul iniţial de 14% (cumulate angajat-angajator), aşa cum a fost înainte de venirea la putere a alianţei DA în 2004. Reducerea contribuţiei la 10,7% este o greşeală pe care Guvernul trebuie să o recunoască. Dacă nu se face aceasta corecţie, nu mai rămâne decât varianta suplimentarii susţinute şi constante de la bugetul de stat, ceea ce Guvernul actual pare a nu dori sub nici o formă. Alte forme de suplimentare a unui sistem social, nu există.

FMI a ratat ocazia de a da detalii referitoare la modalitatea de scădere a cheltuielilor lăsând cale liberă abuzurilor de tot felul care ar putea fi luate de politicieni prea puţin avizaţi. Astfel am putea să asistăm la noi reduceri de personal, la noi scăderi de venituri ale personalului medical, la reducerea bugetelor spitalelor, la împiedicarea accesului la îngrijiri de sănătate prin liste de aşteptare, la reducerea listelor de medicamente, etc, toate măsuri complet inadecvate situaţiei actuale din sănătate. (…)

Majoritatea angajatilor din sistemul sanitar (respectiv 81,9%) considera ca isi desfasoara activitatea in conditii de lucru periculoase si foarte periculoase, multi dintre acesti salariati avand tendinta de emigrare, potrivit unui studiu.

Aproximativ 60% dintre respondentii studiului realizat de Federatia “Solidaritatea” sunt nevoiti sa-si cumpere echipamentul individual de lucru, doar pentru 30% acesta fiind asigurat in exclusivitate de catre unitate. Aceasta situatie intervine ca factor de frustrare si insatisfactie fata de locul actual de munca pentru angajatii din sistem. Echipamentul individual de protectie este deficitar pentru 65,6% dintre subiecti, in 16,1% cazuri acesta lipsind in totalitate. Fara indoiala, lipsa echipamentului de protectie reprezinta un factor de risc destul de important pentru starea de sanatate a angajatilor din sistem, afectand in aceeasi masura si siguranta acestora la locul de munca.

Nota noastra:

Asadar, FMI se gandeste ca cererea in sistemul sanitar depaseste ”oferta”, adica resursele disponibile. Drept urmare, in mod logic, urmeaza restrangerea ofertei. Invocarea celor saraci este cinica, in aceasta logica, cand problema cheltuielilor sociale este generata tocmai de saracia din Romania, deci interesul FMI nu este sa ajute statul roman sa fie si social, ci sa se debaraseze de aceasta ”povara”.

Gandirea contabila a FMI a gasit si solutia: sistemul de taxare al producatorilor de medicamente (clawback) nu e, chipurile, eficient, mai eficient este sa taxam cetatenii romani, prin coplata, adica pe cei care DEJA platesc asigurarile de sanatate! Nu ca este just? De ce sa plateasca actorii pietei medicamentelor, cand pot sa plateasca amarastenii?

Alta masura pe acelasi calapod mathusian este prevederea ca de serviciile medicale scutite de plata sa nu beneficieze mai mult de 40% din populatie. Deci, sanatate pe cote!

O masura importanta pe agenda destructurarii sistemului sanitar de sanatate pare a fi si noua Lege a sanatatii anuntata de presedintele Traian Basescu, in care spitalul nu va mai fi o unitate de stat. Un nou mod prin care statul se derobeaza de asigurarea serviciilor medicale, cu alte cuvinte.

Dar obligatia e camuflata acum de promisiunea cresterii salariilor in anul 2012, adica exact in anul electoral. Pentru ca daca da voie FMI, atunci se cheama ca nu e populism si nu, nu are legatura deloc cu alegerile. Atat doar, ca din 2013 o sa vina DECONTUL, dupa cum anunta Ilie Serbanescu…

In orice caz, promisiunile sunt doar pentru “prostime”, caci, pentru serviciile secrete, s-au gasit deja bani pentru suplimentarea bugetelor de salarii.

Pereţi în paragina, podelele putrede, mobilier ruginit, saloane insalubre şi supraaglomerate, acestea sunt condiţiile în care medicii îi tratează pe pacienţii cu boli pulmonare din Vaslui. Spitalul TBC Vaslui este amenajat într-o clădire de patrimoniu care are o vechime de peste 100 de ani. Unitatea medicală nu a mai fost renovată de peste 20 de ani. Pacienţii spun că le este groază să stea în spital, dar nu au bani să meargă la tratament în alte judeţe.

Bugetele serviciilor de informaţii şi ale ministerelor din sistemul de apărare şi justiţie vor fi majorate de Guvern cu aproape 724 milioane lei (peste 170 milioane euro), la cheltuieli de personal, pentru acoperirea creşterilor salariale aferente acestui an, relevă proiectul rectificării bugetare.

  • Gandul:

Boc: Scrisoarea FMI prevede majorări salariale doar în 2012, condiţionat de noi reduceri de personal. Ce spune premierul despre reorganizarea teritorială

(…)

Boc: Proiectul reorganizării administrative nu a fost abandonat, discuţia va fi reluată

Proiectul reorganizării administrative nu a fost abandonat, ci va fi din nou discutat în cadrul coaliţiei, începând cu săptămâna viitoare, odată cu derularea în continuare a procesului de descentralizare prin transferul de atribuţii şi patrimoniu către autorităţile locale, a delarat premierul Boc.

“Proiectul reorganizării administrative nu a fost abandonat, discuţia va fi reluată“, a spus Boc, la postul public de televiziune. În urmă cu două săptămâni, premierul Emil Boc a solicitat, în şedinţă de guvern, ca fiecare ministru să prezinte, în luna august, soluţii privind transferul de atribuţii şi patrimoniu de la administraţia centrală către consilii judeţene, consilii locale şi primării, ca parte a procesului de descentralizare.

Boc declarase anterior că membrii coaliţiei nu au încă un punct de vedere unitar privind reorganizarea administrativă, astfel că procesul va începe, în primă etapă, prin preluarea de către primării a atribuţiilor aparţinând în prezent unor structuri ministeriale.

EXCLUSIV. Mihai Tănăsescu, reprezentantul României la FMI: “Creşterea salariilor cu 5% A FOST DISCUTATĂ CU TRAIAN BĂSESCU. Bugetul permite mărirea salarială şi NU E VORBA DE POPULISM”

  • Money.ro:

Băsescu: România stă mai bine decât PIIGS

Cum a jefuit statul român populaţia în plină criză

În 2010, s-a înregistrat un număr record de români care s-au mutat de la oraș la sat din toată istoria sa națională a țării. Despre cauzele și implicațiile acestui gen de migrație, precum și despre cum ar trebui să trateze autoritățile această tendință spune, într-un interviu acordat Capital, Dumitru Sandu, profesor la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială la Universitatea București.

Capital: Cum se explică această evoluție aparent contrară tendinței de dezvoltare și de urbanizare, în condițiile în care România este membră a Uniunii Europene și trebuie să ajungă la un anumit nivel de convergență cu media UE?

Prof. Dumitru Sandu:
Nu, evoluția despre care discutăm nu este aparent contrară, ci contară tendințelor normale de dezvoltare. Până la un punct – până se ajunge la un nivel de urbanizare ridicat, de aproximativ 70%, cele două procese, urbanizarea și dezvoltarea, ar trebui sa meargă  împreuna, sa se susțină reciproc. În cazul României, din păcate, dominanta afirmată după 1990 este de sens contrar așteptării menționate. (…)

Principalul mecanism care explică stagnarea volumului de populație urbană este legat de migrația internă, adică cea produsă între granițele țării. Anul 1997 este unul de maximă semnificație în istoria socială recentă a României. Începând din acest moment, se schimbă fundamental raportul în circulația migratorie dintre sat și oraș. Până la momentul respectiv, plecările de la sat la oraș le depășeau în volum pe cele în sens invers, de la oraș la sat. În contextul recesiunii economice specifice României anilor 1997-1999, are loc inversarea la care mă refer, migrația urban-rural devine flux dominant în migrația totală.

În perioada 1997-2009, cea pentru care dispunem de date de la Institutul Național de Statistică pe această temă, orașul are o pierdere netă de persoane prin migrație, în favoarea satului, de aproape 340 mii de persoane (aproximativ 28 de mii anual). Mecanismul tradițional – satul pierde, iar orașul câștigă populație – este înlocuit de cel al pierderii nete pentru urban.

Capital: Care sunt cauzele care îi determină pe mulți români să plece de la orașe în sate? Cu siguranță, sunt mai multe categorii de persoane și, implicit, de cauze care le fac să ia această decizie.

Prof. Dumitru Sandu: Explicația este simplă. Șocul inițial al recesiunii de la sfârșitul anilor 1990 a fost mai mare la oraș decât la sat. Populația rurală care migrase la oraș pentru muncă este obligată să revină la țară fie din motive de șomaj, fie presată de costul ridicat al vieții urbane. Satul își reia, pentru ei, funcția tradițională de mediu de asigurare a subzistenței. Ulterior, după încetarea recesiunii, trendul se menține. Orașul continuă să piardă populație în favoarea satului. (…)

În Italia ia amploare scandalul provocat de activitatea unei „asociaţii secrete” – P4 – creată pentru a face presiuni asupra structurilor administrative şi juridice ale statului. În colimatorul procurorilor, apropiaţi ai premierului Berlusconi. Trei decenii după scandalul provocat de loja P2 a controversatului Licio Gelli, în Italia se vorbeşte din nou despre o reţea ocultă şi despre un guvern din umbră. Ziarele sunt pline de retranscrieri de ascultări telefonice în centrul cărora se află un anume Luigi Bisignani, fost ziarist devenit om de afaceri şi lobbyst. El se află în miezul unei vaste reţele care pare că trage sforile puterii, aşa cum făcea în anii 80 Licio Gelli, Venerabilul Maestru al Lojii masonice secrete P2. De altfel, Bisignani este un fost membru al P2. Ancheta privind această reţea secretă şi fapte de corupţie este condusă de doi magistraţi din Napoli care au pus sub acuzare mai multe personaje influente. Suspecţii sunt acuzaţi că au obţinut informaţii secrete şi date personale pentru a face presiuni asupra responsabililor guvernamentali intervenind în favoarea politicienilor şi oamenilor de afaceri care au probleme cu legea, dar şi pentru a şantaja întreprinzători şi persoane din lumea finanţelor.

Henry John Woodcock, unul din cei doi magistraţi, declara că suspecţii au fondat o „asociaţie secretă de tip masonic în vederea atacării administraţiilor publice şi sociale” în care ar fi implicate persoane cu influenţă – funcţionari ministeriali, responsabili ai consiliilor regionale şi municipale, membri ai PDL, partidul premierului italian.

Aşa se explică şi de ce dosarul a fost numit „P4″, în analogie cu loja masonică Propaganda Due (P2) care la finele anilor ’70-începutul  anilor ’80 avea în vedere o lovitură de stat în Italia. (…)

După doi ani de cercetări, unele piese din dosar au fost făcute publice la finele lunii trecute, procurorii acuzând lobbyistul şi un deputat al PDL că au constituit un guvern în umbră şi oferă „consiliere”  miniştrilor, secretarilor de stat şi liderilor partidelor politice, orientând voturi, decrete şi numiri. Raportul anchetei, cu peste 1.500 de pagini, cu mii de înregistrări telefonice şi sute de mărturii, dezvăluie un sistem criminal „care funcţionează după sistemul organizaţiilor de tip mafiot şi terorist cele mai sofisticate”. (…)

„Guvernul din umbră era chiar Bisignani”, consideră La Repubblica. Era eternul om al lojii P2 care ţesea trama secretă între palatele puterii, instituţii, marea economie, poliţie şi serviciile secrete, centrele de informare, în special RAI (televiziunea publică). El era cel care agita maşinăria defăimărilor, decidea transferurile şi numirile  oamenilor acolo unde îi puteau fi folositori.

ENI şi serviciile secrete ruse

Bisignani folosea drept intermediar între Silvio Berlusconi şi şeful societăţii naţionale a hidrocarburilor, ENI.

Compania se află în atenţia magistraţilor napoletani şi au fost făcute percheziţii la sediul din Roma legate de ancheta asupra reţelei P4. Garda de Finanţe a sechestrat o lungă serie de documente, în vizor fiind raporturile, frecventările şi consultările din jurul „lobbyistului” Luigi Bisignani şi ex-magistratului şi deputat PDL, Alfonso Papa. Papa este acuzat şi el că face parte din reţeaua paralelă de informaţii, P4 şi de faptul că a intervenit pe lângă conducerea ENI pentru angajarea amantei sale în cadrul departamentului de securitate al companiei. Este vorba de Ludmila Spornik, zisă şi Luda, o fostă infirmieră de origine ucraineană, dar şcolită la Moscova pentru delegaţiile de politicieni sau oameni de afaceri italieni. Presa scrie că Luda ar avea legături cu serviciile secrete ruse, iar magistraţii italieni au cerut de la ENI contractul de muncă al Ludei.


Categorii

Acordul cu FMI, Criza datoriilor suverane, Criza mondiala, Destramare teritoriala? (Regionalizare, autonomie), Masonerie, Razboiul impotriva sanatatii, Sistemul romanesc de sanatate, SUA versus Rusia

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

17 Commentarii la “PUTIN CRITICA ECONOMIA DE PARAZIT A SUA. Circus americanus sau cum se naste un nou URSS/ CIPRU: inca o tara ortodoxa care ar putea fi ”salvata” de UE si FMI, Spania si Italia stau la coada/ Soros se retrage din afaceri. De ce?/ SISTEMUL SANITAR: subfinantat in mod PROGRAMATIC si amenintat cu o “LEGE A SANATATII”/ Mega-scandal masonico-mafiot in Italia

  1. http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/dezvaluirea-secretului-maririi-salariilor-66200.html

    – acum du-te.
    – pai cum, nu mi-ati spus planul!
    – du-te si nu fi populist!
    – ?
    – dar eu credeam ca e bine sa anunt maririle!?
    – esti populist, ti-am spus!
    – ?
    – nu face moaca asta. Mai omule, asa dam gravitate si credibilitate. Poporul va intelege ca noi NU suntem populisti. Vor sti toti ca nu v-am lasat sa faceti ce vreti. Eu ma opun, dupa ce voi lasati sa va scape cateva zvonuri. Populistilor! Apoi asteptati maciuca mea. Asta va fi semnul! Eu am sa ies cand trebuie sa spun ca, pentru prima oara in istorie, dam poporului bani SANATOSI, munciti, nu ca pana acum – murdari populisti!
    – hmmm?! Incep….
    – taci, nu incepi nimic. Si cand o sa le dam, putin mai incolo, in momentul perfect, vom avea imaginea unor eroi. NU vom avea cum sa ne opunem maririlor la infinit. Asta ar fi sadism. Lumea va intelege, va fi bucuroasa chiar, ne va saruta mana, ne va implora sa le dam maririle alea! Ne vor ruga in genunchi sa fim populisti, sa fim oricum, numai sa le dam bani. Poporul va sti ca noi am fost singurii care am vrut binele. Si apoi, cand inca nu va fi prea tarziu, uite asa, pentru ca nu am fost populisti, o sa le mai dam si ceva in plus! Tipand, chiar in timp ce le dam, ca nu suntem populisti!
    – daca gresesti, te belesc!
    – cum sa esec, ?!
    – nu stiu daca intelegi forta pe care o are, pentru omul simplu, neatent, negarea faptului pe care tocmai il faci in timp ce il condamni! Intelegi tu asta? Doar asa vom castiga.
    – da sefu. Jur! Sper sa nu ma tradeze hienele din jur. Ahh…. Planul cu economate e genial! Abia astept sa ne dati una dupa cap. Toata lumea va sti ca populismul e la Opozitie, nu la noi. Mingea e mereu la altii de acum.
    – bravo. Esti tot mai bun. Repeta asta in gand, pana o sa devii ceea ce spui!

  2. Despre Soros: stirea asta a facut prea multa valva fata de ceea ce este de fapt. Pe scurt: Soros adminsitra un fond de aprox 25 mld USD dintre care 1 mld erau banii altora si restul ai lui. Acum a renuntat la 1 mld, le da banii inapoi investitorilor, dar CONTINUA sa faca trading cu banii lui, deci despre ce discutam?

  3. Pingback: Detalii despre LEGEA SANATATII sau cum au decretat FMI si BM, via Traian Basescu, PRIVATIZAREA TOTALA a sistemul medical romanesc
  4. Astia sunt normali? Spitalele sa fie eficiente economic?? Pai sunt private, ori publice?
    Si ce fel de servicii ofera ele? Vor sa le faca cu finantare public-privata? Atunci pt ce se mai incaseaza contributia de asigurari de sanatate? Si cum ramane cu cei saraci?
    Daca cei care cotizeaza (si vor cotiza) nu ii pot duce in spate pe cei saraci (pt ca ceva de genul asta se subintelege), care e solutia? Taiem mai mult din.. ce? Din fondurile alocate spitalelor (care deservesc pe cine? tocmai asistatii si/sau asiguratii), adica banii incasati ca si CASS se vor aloca si mai prost de acum inainte “in teren”, dar “pe hartie” vor da bine KPI-ii dumnealor. In cazul asta, o oferta mai mica va duce la o cerere mai mica, dpv cantitativ… Oferta scade, atunci daca n-ai de unde nici nu ceri! Despre ce vorbim? Despre pretul de echilibru, fireste… 🙁

  5. Pingback: [VIDEO] Gerald Celente considera ca MAREA CRIZA ABIA ACUM VINE si ca masurile SUA nu vor impiedica dezastrul
  6. Pingback: Americanii dau iar DRUMUL LA TIPARNITA/ Raport al economistilor britanici: Italia spre faliment, Spania scapa/ Rusii, victime ale crizei SUA
  7. Pingback: Astazi este Lunea Neagra a burselor?? MINISTRII FINANTELOR DIN G7 AU TINUT O SEDINTA... SECRETA
  8. Pingback: INCEPE "FURTUNA FINANCIARA PERFECTA" ANUNTATA: bursele scad peste tot/ EUROPA PROMITE INTERVENTII MASIVE SI SEMNIFICATIVE/ Italia isi pierde si ea suveranitatea?/ AVEM IN ROMANIA TOATE INGREDIENTELE UNEI CRIZE MAJORE: interviu de exceptie despre halul in
  9. Pingback: Presedintele Parlamentului din SLOVACIA compara UNIUNEA EUROPEANA cu URSS!
  10. Pingback: DE CE SUNT CONDAMNATI JUMATATE DINTRE ROMANI SA MOARA CU ZILE? Problemele reale ale sistemului sanitar si minciunile propagandistice ale autoritatilor demontate de dr. Vasile Astarastoae. CATRE GENOCID SOCIAL
  11. Pingback: DEMANTELAREA SISTEMULUI SANITAR SI A PENSIILOR PUBLICE: planuri de privatizare, campanii mediatice, propaganda. CE SE URMARESTE? PUNEREA STATULUI IN SLUJBA INTERESELOR MARILOR CORPORATII
  12. Pingback: Ilie Serbanescu despre privatizarea asigurarilor de sanatate: SISTEMUL SANITAR MERGE CLAR SPRE EXTINCTIE
  13. Pingback: Cipru in fata santajului EUROPEAN: "ACORD DE SALVARE" care arunca in aer economia. TAXA IMPUSA DEPOZITELOR BANCARE, BANCOMATE GOLITE MASIV [video] - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  14. Pingback: Ahriepiscopul Ciprului, Hristostom: TARA AR TREBUI SA IASA DIN ZONA EURO "DE INDATA CE AR PUTEA"/ Taxa pe depozite: EXPERIMENT PENTRU DECLANSAREA PANICII BANCARE? - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare