Razboi digital, propaganda si diversiune. CUM E IMPANZIT SISTEMATIC INTERNETUL DE AGENTI AI DEZINFORMARII

1-02-2013 3 minute Sublinieri

Cine se preface? Cyberluptătorii Pentagonului plantează „informaţii false pe Facebook”

Autor: Soraya Sepahpour-Ulrich

Sursa: GlobalResearsch

Pe 22 noiembrie 2012, „Los Angeles Times” a publicat o ştire alarmantă intitulată „Programul Cyber Corps antrenează spioni pentru era digitală. „Cyberluptătorii” care sunt formaţi pentru organizatii precum CIA, NSC, FBI, Pentagon şi altele, sunt antrenaţi să vorbească, „să tragă prin gunoaie, să implanteze dispozitive de urmărire pe maşini şi să planteze informaţii false pe Facebook. Sunt instruiţi de asemenea să creeze viruşi pentru calculatoare, să fie hackeri pe reţele digitale, să spargă parole, să plaseze dispozitive de ascultare şi mine de date din telefoane stricate şi dispozitive flash”

Deloc surprinzător, în mai puţin de o lună de la apariţia articolului, s-a zvonit că liderul suprem al Iranului, ayatolahul Khamenei şi-a creat o pagină pe Facebook. Stilul şi conţinutul site-ului excludeau posibilitatea să fie autentică, însă Departamentul de Stat a fost amuzat. În ciuda potenţialului alarmării, purtătoarea de cuvânt a Departamentului de Stat, Victoria Nuland, şi-a exprimat, în glumă, curiozitatea în numele Washingtonului de a urmări câte „like”-uri va primi Khamenei. Cu aşa ceva nu se glumeşte. Orice mesaj de pe această pagină avea să-i fie atribuit lui Khamenei, făcând posibile implicaţii periculoase.

La mai puţin de o lună după aceea, pe 24 ianuarie 2013, titlurile colorate din „The Guardian” au scos la lumină blogurile false şi paginile pe Facebook create pentru jurnaliştii Iranieni de la BBC Persian şi au susţinut că aceste pagini au fost create cu scopul de a-i hărţui, intimida sau discredita pe jurnalişti. Aceste bloguri false, potrivit acuzaţiilor publicaţiei „The Guardian” nu sunt ale luptătorilor din trupele americane Cyber Corps, ci creaţia „cyberactiviştilor islamici” în cadrul a ceea ce „pare a fi o operaţie sponsorizată de autorităţi”.

În timp ce adevărul este prima victimă a războiului, jurnaliştii sunt la rândul lor prăzi uşoare graţie în mare parte datelor furnizate de harta operaţiunilor de informare din 2003 (semnată de Ministrul Apărării Donald Rumsfeld şi continuată de Ministrul Apărării Leon Panetta). Ca parte din plan, „angajaţi de la afaceri publice” îi pun în temă pe jurnalişti. În 2005 a ieşit la iveală că Pentagonul a plătit o companie privată, Lincoln Group, pentru a planta „sute de poveşti” în documentele irakiene pentru a sprijini politicile SUA. Planul solicita în acelaşi timp „o serie de tehnologii pentru a disemina propaganda în teritoriul inamic: vehicule aeriene neechipate, „sisteme de adrese publice miniaturizate care să inducă în derută”, sisteme wireless, telefoane celulare şi internet.

În lumina unei propagande atât de larg răspândite, înşelăciunea şi războiul digital al Pentagonului, cu recentele dezvăluiri de la „Los Angeles Times” privind instruirea trupelor Cyber Corps, adevărul nu mai poate fi discernut de minciună şi astfel acceptarea sau respingerea autenticităţii acuzaţiilor de la „The Guardian” devine ceva subiectiv, în ciuda realităţii faptului că jurnaliştii de la BBC au ajuns victime (idem Radio Farda, VOA), ale căror relatări nu sunt binevenite în Iran.

Transmisiunea BBC Persian în Iran este problematică. Lăsând la o parte ilegalitatea acestuia (consultă articolul), BBC Persian, care a fost lansat la începutul lui 2009 primeşte o finanţare semnificativă din partea SUA. Pentru mulţi iranieni, fără îndoială inclusiv pentru cei din guvernul iranian, rolul BBC a fost (şi continuă să fie) o amintire tristă a rolului său trecut în distrugerea democraţiei din Iran în 1953, când, după cum el însuşi a recunoscut, BBC a fost vârful de lance a propagandei Marii Britanii  şi a transmis codul care a pornit lovitura de stat şi răsturnarea primului ministru Mossadegh.

Ca într-o reluare, rolul BBC Persian în agitaţia care a urmat alegerilor din 2009 a fost semnificativ. Pretinzând că  BBC Persian Services îşi baza relatările pe contribuţiile „cetăţenilor jurnalişti” receptând „opt comunicări pe minut de la utilizatori”, propriul lor raport arată că unele relatări eru imposibil de verificat. Spre deosebire de BBC Persian (ca şi VOA, Radio Farda, etc.) „Wired Magazine” şi-a făcut cu prisosinţă tema. În raportul intitulat corespunzător “Iran: Înainte să te topească Twitter se dezvăluia că „Presa SUA proiectează propria sa imagine despre Iran asupra a ceea ce se întâmplă aici, la sol”. BBC Persian, fidel propriilor piste şi mulţumită finanţării Departamentului de Stat, a avut dorinţa de a întâmpina cu trâmbiţe o nouă perioadă în istoria Iranului – o schimbare istorică planificată de afară, fără ajutor din interior. Spre deosebire de ce s-a întâmplat în 1953, a eşuat.

Încă o dată, în timp ce alegerile iraniene se întrevăd la orizont, se pare că alegerile recente din SUA şi Israel nu vor produce o schimbare radicală în relaţiile dintre SUA şi Iran şi nici agenda de politică externă a SUA faţă de Iran – război cu alte mijloace, inclusiv prin propagandă. Cunoscând acest fapt, fie guvernul iranian se pregăteşte pentru un război al propagandei discretând site-urile cu un potenţial de propagare a dezinformării, ceea ce ar putea explica copierea BBC (o mişcare inteligentă, fără îndoială), fie trupele americane Cyber Corps s-au întrecut pe ele însele în abilitatea de a da vina pe Iran.

În orice caz, prin lansarea cyber-războiului, SUA a întrecut orice limită. Cyber-războiul, comparabil cu războiul biologic, este periculos, necruţător şi fără limite. Pierderile într-un asemenea război vor continua să crească – la nesfârşit.

Soraya Sepahpour-Ulrich este un expert în diplomaţia publică, cercetător independent şi scriitor specializat în politica externă a SUA şi rolul grupurilor de lobby.

– traducere pentru razbointrucuvant. Textul nu poate fi preluat decat cu acordul nostru explicit – 

Legaturi:


Categorii

1. DIVERSE, Dezinformari, hoaxuri, diversiuni, manipulari, Facebook, Internet, New Media, Noile Tehnologii, Iran

Etichete (taguri)

, , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

6 Commentarii la “Razboi digital, propaganda si diversiune. CUM E IMPANZIT SISTEMATIC INTERNETUL DE AGENTI AI DEZINFORMARII

  1. Daca se vorbeste de genetica psihiatrica, pe viitor oamenii pot fi controlati mental si datorita tehnicii supradezvoltate de stiinţa.

  2. De cand am descoperit acest site este un entuziasm pentru ca nu credeam ca mai pot vorbi cu cineva despre aceste lucruri pe care le prezentaţi si pe care unele dintre ele le stiam pentru ca am mai citit si imi pasa, nu sunt nesimtitoare cum sunt majoritatea oamenilor.Singura persoana cu care mai vorbesc este mama , sotul si fratele meu, atat.Am incercat sa abordez si cu alti oameni, dar am fost respinsa.

  3. Pingback: Scandalul PRISM: prima faza a celui de-al TREILEA RAZBOI MONDIAL? Este cazul Snowden un exemplu de RAZBOI ANTI-SISTEM DECLANSAT DE SISTEM? - Recomandari
  4. Pingback: Un spam: ciparea tuturor nou-nascutilor europeni incepand cu 2014 - Recomandari
  5. Pingback: NOUA VANATOARE DE VRAJITOARE: etichetarea si discreditarea ANALIZELOR ALTERNATIVE prin asimilarea lor cu “TEORIA CONSPIRATIEI”/ In varianta romaneasca: CINE COMENTEAZA E CU PUTIN! | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare