”RELIGIA ȘI CONSERVATORII RĂSPÂNDESC CORONAVIRUSUL”. Cum stigmatizează massmedia grupurile religioase, pelerinajele și ceremoniile plecând de la cazul unui cult milenarist din Coreea de Sud

28-02-2020 7 minute Sublinieri

Deunăzi remarcam pornirea unor influenceri autohtoni de a culpabiliza biserica, în special cea ortodoxă, pentru practicile sale care ar favoriza, chipurile, transmiterea coronavirusului. Tendința nu este deloc una strict locală, ci corespunde uneia generale în care religia și chiar conservatorismul politic sunt prezentate drept cauze sau factori de accelerare a răspândirii virusului.

Așa este cazul cu articolul tradus pe larg, mai jos, din Foreign Policy, care descrie situația din Coreea de Sud, unde peste 80% dintre cei infectați cu coronavirus provin din același cult pseudo-creștin milenarist. Cultul, care numără 240 000 membri, are bizareriile sale, specifice oricărui cult de acest tip, condus de un lider mesianic, ermetic și auto-centrat, însă asta nu contează prea mult pentru mainstream media. Dimpotrivă, este suficient ca acest fenomen să fie încadrat ca fiind o chestiune ce ține de religie. Cum titrează FP, „religia (…) a deraiat planurile” controlării virusului. Sau, și mai brutal: „cultele și conservatorii răspândesc coronavirusul în Coreea de Sud”. de parcă este vorba despre orice fel de cult, despre religie în general, sau despre conservatorism ca ideologie, iar nu de interesele imediate ale unui oarecare partid politic.

Dar etichetele și cuvintele cheie sunt esențiale pentru a emite mesajul implicit: oamenii religioși sunt un pericol, la fel și cei conservatori. Efectul s-a făcut simțit, membrii cultului sunt priviți ca niște criminali, iar alte „culte” din Coreea de Sud, cum ar fi chiar Biserica Ortodoxă, au emis reguli stricte de comportament în biserici: au introdus dezinfectarea obligatorie la intrarea în biserică, au interzis sărutarea icoanelor, strângerea mâinii, sărutarea mâinilor clericilor, folosirea cărților liturgice (?), luarea anafurei de la clerici (trebuie să și-o ia singuri), au desființat Agapa de după Liturghie și întâlnirile catehetice (este de remarcat că nu există însă nicio regulă nouă privind administrarea Sfintei Împărtășanii).

Așadar, o psihoză care dă efecte concrete, și care poate fi direcționată asupra unor țapi ispășitori prin stigmatizarea religioșilor și a practicilor religioase. 

În mod similar, în lumea musulmană, Arabia Saudită a suspendat pelerinajele, care sunt definite, iată, ca elemente de risc de răspândire a coronavirusului: „pelerinajele religioase și ceremoniile din Orientul Mijlociu au apărut ca noi riscuri periculoase în răspândirea coronavirusului în regiune..:” 

Văzând acestea, precum și reacțiile luate de diferite culte sau organizații religioase sub presiunea autorităților statului, trebuie să conștientizăm că limitarea sau chiar interdicția ținerii de liturghii sau de pelerinaje se poate întâmpla și la noi. În mod cert doritori ai unor astfel de măsuri sunt, după cum am văzut chiar foarte recent. 

Redăm mai jos articolul din Foreign Policy, care, dacă pe conținut are informații contextuale, are, prin tendențiozitate, funcția de a scoate în evidență rolul nefast al religiei și al forțelor conservatoare…

Foreign Policy | Nathan Park:

Cultele și conservatorii răspândesc coronavirusul în Coreea de Sud

Seulul părea să aibă virusul sub control. Însă religia și politica au deraiat planurile

Inițial, Coreea de Sud părea să aibă sub control epidemia COVID-19, înarmată cu birocrație eficientă și tehnologie de ultimă generație. Cu toate acestea, începând cu 18 februarie, numărul de cazuri de coronavirus din Coreea de Sud a explodat până la peste 1.700 (statistică la data de 27.02). Planul de luptă împotriva epidemiei a fost deraiat de cele mai vechi probleme: religie și politică.

In ceea ce privește pregătirea, aceasta a ajutat Coreea de Sud să aibă o practică anterioară: focarul MERS din 2015 care a provocat 38 de morți. La vremea respectivă, răspunsul incompetent al administrației conservatoare de atunci, condusă de președintele Park Geun-hye, a pus Coreea de Sud în poziția de neinvidiat de a avea cel mai mare număr de cazuri în afara Orientului Mijlociu. Consecințele acestui răspuns, care a contribuit la neîncrederea publică in guvern si a culminat cu acuzarea și înlăturarea președintelui, au împins guvernul sud-coreean să-și reînnoiască semnificativ pregătirea pentru următorul eveniment viral.

Coreea de Sud se pregătește pentru o potențială nouă tulpină de coronavirus încă din noiembrie 2019. Fără să știe ce virus ar atinge țara in perioada următoare, Centrele Coreene pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (KCDC) au conceput o metodă ingenioasă de testare pentru orice tip de coronavirus și eliminarea tulpinilor cunoscute de coronavirus precum SARS sau MERS pentru a izola noua variantă de coronavirus.

Pe durata primelor patru săptămâni ale epidemiei, Coreea de Sud a combinat resurse de înaltă tehnologie pentru a răspunde agresiv, promovând în același timp transparența. Guvernul a urmărit mișcările călătorilor care sosesc din China, de exemplu, urmărind utilizarea cardurilor de credit, verificând înregistrările CCTV sau obligându-i să descarce o aplicație pentru a-și raporta starea de sănătate în fiecare zi. Pentru persoanele infectate, guvernul a publicat o listă extrem de detaliată a locurilor în care se aflau – într-atât de detaliată încât să specifice până și locul ocupat in sala unui cinematograf.

Informațiile au fost, de asemenea, prezentate (cu numele eliminate) într-un site web interactiv care permite publicului să urmărească mișcarea fiecărui individ cu coronavirus. Desigur, au existat îngrijorări legate de confidențialitate – ca exemplu, cazul unui pacient din Daejeon care s-a trezit că vizita lui la un magazin de lenjerie deocheată a fost anunțată pe toate telefoanele din orașul său. Cu toate acestea, dacă punem lucrurile in balanță, aceste dezvăluiri au făcut mult pentru a calma nervii și a preveni panica inutilă a populației. Până la 17 februarie, Coreea de Sud avea numai 30 pacienți cu COVID-19, cu zero decese. Zece pacienți au fost vindecați complet și eliberați din spital, iar unii dintre pacienții vindecați au declarat că boala nu a fost „atât de gravă pe cât s-ar putea crede”. Guvernul părea gata să declare victoria.

Situația a suferit o înrăutățire bruscă săptămâna trecută datorită celui de-al 31-lea caz. Pacientul nr. 31, descoperit pe 18 februarie, era membru al unui cult pseudo-creștin numit Shincheonji, una dintre numeroasele mișcări religioase nou apărute in Coreea de Sud. Fondată în 1984, Shincheonji (al cărei nume oficial este Shincheonji, Biserica lui Isus, Templul Cortului Mărturiei) înseamnă „cer și pământ nou”, o referire la Cartea Apocalipsei. Fondatorul său, Lee Man-hee, susține că a doua venire a lui Isus urmează să instaureze „noul Israel spiritual” la sfârșitul zilelor. Se estimează că cultul are aproximativ 240.000 de adepți și susține că are avanposturi în 29 de țări, pe lângă Coreea de Sud.

Teologia deviantă a lui Shincheonji favorizează deteriorarea sănătății publice. Shincheonji învață că boala este un păcat, încurajându-i pe urmașii săi să sufere consecințele bolii și să continue să participe la serviciile religioase în cadrul cărora stau strâns împreună, respirând sacadat, în timp ce pronunță amin la unison.

Dacă ar fi fost o grupare izolată, lucrurile nu ar fi stat atât de rău – dar, potrivit Shin Hyeon-uk, un pastor care a aparținut anterior cultului, Shincheonji crede în „prozelitizarea înșelătoare”, abordând potențialii convertiți fără a-și dezvălui denumirea. Shincheonji își convinge membrii să-și acopere urmele, oferind un set predefinit de răspunsuri pe care să le dea atunci când cineva întreabă dacă aparține cultului. Adesea, chiar și membrii familiei nu știu nimic legat de apartenența cuiva la cultul Shincheonji. Efectul net este că adepții Shincheonji se infectează ușor, apoi trec la infectarea comunității în general.

Încă nu este clar modul în care membrii cultului Shincheonji au fost infectați cu COVID-19 în primă instanță. (KCDC a spus că pacientul nr. 31 este probabil că nu este primul adept al Shincheonji care a fost infectat, având în vedere cronologia simptomelor sale.) Deși investigațiile sunt încă în curs, autoritățile sud-coreene s-au concentrat pe înmormântarea fratelui fondatorului Shincheonji, care a avut loc la începutul lunii februarie. Shincheonji are 19 “biserici” în China, inclusiv în Wuhan, și este posibil ca adepți din întreaga lume să fi participat la înmormântare.

Membrii Shincheonji infectați răspândesc apoi coronavirusul prin utilizarea spațiilor închise, refuzul carantinei și ascunzându-și apartenența la cult. Deși pacientul nr. 31 a avut o febră ridicată, ea a participat la două ritualuri Shincheonji cu mai mult de o mie de participanți fiecare, asta pe lângă participarea sa la o nuntă și la o conferință pentru o schemă piramidală. Aceasta a vizitat o clinică abia după ce a fost implicată într-un accident de circulație minor, dar a ignorat recomandările repetate ale medicilor de a face teste pentru COVID-19. În alte cazuri, o membră auto-declarată a cultului Shincheonji , care a venise la spital plângându-se de febră mare, a fugit în timpul examinării, când medicii au informat-o că ar putea fi pusă în carantină. O femeie care și-a donat ficatul mamei sale pentru transplant a recunoscut tardiv că aparținea cultului Shincheonji când febra nu ii scădea post operator. Ambele cazuri au condus la o închidere temporară a spitalelor implicate, ceea ce face ca reacția sistemului de sănătate publică la coronavirus să fie mult îngreunată. Într-un caz tragicomic, unul dintre oficialii orașului Daegu, însărcinat cu controlul bolilor infecțioase, a fost revelat a fi un adept al cultului numai după ce un diagnostic a confirmat că a fost infectat cu coronavirus.

De la descoperirea pacientului nr. 31, numărul de cazuri COVID-19 în Coreea de Sud a sărit de la 30 la 977 în opt zile. Aproape toate cazurile noi sunt adepți ai Shincheonji sau pot fi asociati cultului. Deosebit de tragic este cazul spitalului Cheongdo Daenam, unde a avut loc înmormântarea fratelui lui Lee Man-hee. Doar acest spital a avut numai puțin de 114 cazuri, majoritatea fiind pacienți pe termen lung ai secției psihiatrie. Deoarece acești pacienți nu au părăsit niciodată spitalul, cu atât mai puțin au călătorit în străinătate, nu au fost testați timpuriu pentru coronavirus și nici nu au fost carantinați în mod corespunzător. Acest lucru a dus la o etapă avansată a bolii în rândul multora dintre pacienți, ceea ce a condus la 7 din cele 12 decese coronavirus de până în prezent.

Cultul nu este singura ideologie care ajută la împingerea virusului înainte. Conservatorii, care încă și-au revenit din acțiunile și înlăturarea lui Park Geun-hye din 2017, au organizat în fiecare săptămână mitinguri la scară largă în mijlocul Seulului, vreme de câteva luni.Chiar dacă marile corporații își sfătuiesc angajații să lucreze de la distanță și oamenii anulează reuniunile, aceste grupuri conservatoare – formate în mare parte dintr-o populație în vârstă, cu risc ridicat – continuă să organizeze mitinguri, ignorând avizele guvernului Seul de a nu le mai face. Nerespectând apelul primarului din Seul de a opri mitingul, liderul unui grup conservator și pastor, Jeon Gwang Hun afirma implauzibil că este imposibil să contracteze cineva coronavirus în aer liber, în timp ce cei prezenți la miting susțineau că „Dumnezeu a făcut ca vântul să alunge virusul.“

Conservatorii sud-coreeni mai echilibrați, în sălile legislative sau în redacții, nu sunt de un mare ajutor. De când a început epidemia, conservatorii din Coreea de Sud au fost un disc spart, cerând iar și iar, ca guvernul să interzică călătoriile în China. Președintele Partidului Viitor Unit, Hwang Gyo-ahn, a declarat pe 24 februarie: „Recomandăm din nou ferm interdicția de a călători în China. Acesta este practic singurul răspuns disponibil.”. În aceeași zi, ziarul de dreapta LeongAng Ilbo a făcut mișcarea extraordinară de a-și pune editorialul în partea de sus a paginii principale cu titlul: „Pune acum în aplicare interdicția totală de intrare în țară străinilor care vin din China.” (Aparent fără nici o senzație de ironie, JoongAng Ilbo avea o știre, imediat sub editorial, in care se plângea de „Koreafobia” afișată de guvernul israelian când a îndepărtat turiștii coreeni ce vizitau Ierusalimul).

Este un atac cinic care este atât vânătoare de vrăjitoare comuniste, cât și atac rasial. De la alegerea președintelui liberal Moon Jae-in, unul dintre punctele de atac ale conservatorilor a fost faptul că Moon este prea moale in relația cu guvernul comunist din China. Cu COVID-19, politicienii conservatori din Coreea de Sud au găsit o modalitate subtila de a conecta acest punct cu faptul ca focarul viral este originar din China: lui Moon ii este prea frică de China pentru a opri călătoriile in și din China. Această linie de atac accelerează, de asemenea, xenofobia împotriva imigranților chinezi în Coreea de Sud, o țintă convenabilă, deoarece Coreea de Sud organizează alegeri legislative în aprilie.

Pentru a aminti publicului legătura dintre coronavirus și China, politicienii conservatori din Coreea de Sud și presa persistă în a numi boala virală „pneumonie Wuhan” sau „corona Wuhan” în locul numelui oficial. Partidul Viitorul Unit a mers până acolo încât nu a susținut formarea unui comitet legislativ special pentru răspunsul la epidemia COVID-19, deoarece s-a opus oricărei comisii care nu avea cuvântul „Wuhan” în nume (Partidul Viitorul Unit a cedat în sfârșit pe 26 februarie, permițând formarea comitetului). Toate acestea în ciuda eșecului dovedit al interdicțiilor de călătorie și al consensului experților împotriva acestora – fără a mai menționa faptul că nu a existat o legătură între Shincheonji și zonele etnice chineze. Ca și cum ar fi vrut sa ilustreze acest punct de vedere, conducerea Partidului Viitorul Unit, inclusiv liderul parlamentar Shim Jae-cheol, a fost o perioadă scurtă în carantină ca urmare a unei mari întâlniri cu Federația Coreeană a Asociațiilor Profesorilor pentru a critica politica de educație a administrației Moon, întrucât președintele asociației era infectat cu COVID-19 (președintele asociației se pare că a fost infectat prin soția sa, care s-a întâlnit cu un adept al Shincheonji).

Și totuși, guvernul continuă. În ciuda exploziei bruște a cazurilor, Coreea de Sud este în situația rară de a avea un mijloc eficient de detectare a bolii și transparență in ceea ce privește raportarea exacta a rezultatelor. Aparenta explozie comparativ cu alte țări poate fi o problemă de testare, precum și contaminare. Până în prezent, KCDC a administrat peste 40.000 de teste pentru coronavirus cu peste 7.500 de teste coronavirus zilnic, țintind spre a putea testa mai mult de 10.000 pe zi până la sfârșitul lunii februarie. În contrast, Statele Unite au testat mai puțin de 500 de persoane.

Spre deosebire de măsurile draconice de carantină implementate în China, orașul Daegu este încă deschis pentru afaceri, având încredere în cetățenii săi să ia măsuri de precauție adecvate. Eforturile administrației Moon de a răspunde la focar au obținut note mari în general, un sondaj recent a arătat o aprobarea de 64 la sută a populației, în ceea ce privește răspunsul guvernului la focarul COVID-19. Moon a vizitat Daegu pe 25 februarie, cerând un „punct clar de inflexiune în această săptămână” în numărul de cazuri. Pe măsură ce virusul se răspândește la nivel mondial, răspunsul Coreei de Sud poate servi drept model pentru modul în care o democrație liberală high-tech poate răspunde unei pandemii globale care presează cele mai slabe puncte ale societății.


Categorii

1. DIVERSE, Opinii, analize, Pandemia de coronavirus/ COVID-19, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului

Etichete (taguri)

, , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

24 Commentarii la “”RELIGIA ȘI CONSERVATORII RĂSPÂNDESC CORONAVIRUSUL”. Cum stigmatizează massmedia grupurile religioase, pelerinajele și ceremoniile plecând de la cazul unui cult milenarist din Coreea de Sud

  1. Pingback: “SFINTELE TAINE sunt realități, nu simboluri. Este o PROFANARE să ne gândim sau să ne apropiem de ele ca și cum ar fi realități biologice obișnuite, perisabile” – Marturisirile limpezi si puternice ale unor EPISCOPI ROMÂNI (PS
  2. Pingback: “SFINTELE TAINE sunt realitati, nu simboluri. Este o PROFANARE sa ne gandim sau sa ne apropiem de ele ca si cum ar fi realitati biologice obisnuite, perisabile” – Marturisirile limpezi si puternice ale unor EPISCOPI ROMÂNI (PS MACARIE,
  3. Pingback: PATRIARHUL DANIEL REVINE CU PRECIZARI DESPRE REGULA IMPARTASIRII, dar PRECEDENTUL "LINGURITELOR PERSONALE" ESTE CREAT, in numele grijii pentru "cei mai fricosi si mai slabi in credinta"/ PS IGNATIE: "Biserica se conduce nu prin co
  4. Pingback: PATRIARHUL DANIEL REVINE CU PRECIZARI DESPRE REGULA IMPARTASIRII, dar PRECEDENTUL "LINGURITELOR PERSONALE" ESTE CREAT, in numele grijii pentru "cei mai slabi in credinta"/ PS IGNATIE: "Biserica se conduce nu prin comunicate, ci pr
  5. Pingback: PREDICI DE ÎNTĂRIRE A CREDINȚEI ÎN VREMEA ISTERIEI CORONAVIRUSULUI: “Vă rog să nu vă lăsaţi intimidaţi! Şi, mai ales, SĂ NU VĂ LĂSAȚI ÎNDEPĂRTAȚI DE SFINTELE TAINE din pricina provocărilor evidente pe care unii şi alţii le arunc
  6. https://www.facebook.com/Dumi77?__tn__=%2CdC-R-R&eid=ARDumDMNMnFcUKfnH7uDXLgwVocpmdtMe_-Ko2VFEVI8a1b5cncpxBOs1ZP9cfhKlsNMeMf2UO0vvbLt&hc_ref=ARRj2D02A2-u5RRyyRYrtsZg65gr8d7QjSk53B_YxdGPzfgeAuNuNb8WhOvhMONTQXM&fref=nf

    O SOLUȚIE în cazul PANDEMIIOR.
    Consumul Aghiasmei însoțit de rugăciune este suficient
    pentru credincioșii ortodocși (botezați sau catehumeni) să nu fie loviți de diferitele pandemii care bântuie biata omenire.
    Sfatul Luca al Crimeii ne îndeamnă: „Beţi agheasmă cât mai des posibil. Este cel mai bun și cel mai eficient medicament. Spun asta nu în calitate de episcop, ci ca doctor, din experiența mea în medicină!”.

    Sfântul Luca al Crimeii, pe numele său civil Valentin Voino-Iasenețki, a fost profesor universitar și mare chirurg, autor al unor tratate și manuale de medicină indispensabile în domeniu: „Chirurgia infecțiilor septice” și „Rezecții tardive la rănile cu gloanțe ale articulațiilor”.

    În cele ce urmează postez mesajul Părintelui Damaschin Grigoriatul, mesaj pe care ni l-a transmis azi din Africa, unde face ascultare în munca de apostolat. Dumnezeu să-i răsplătească dragostea de a ne fi răspuns cu acest mesaj!
    Mesajul sfinției sale nu face altceva decât să confirme și să întărească cele indicate de Sfântul Luca al Crimeii. Părintele este grec, însă vorbește mai multe limbi, între care și româna, pe care o vorbește mai greu deși o înțelege perfect.

    Video-ul se poate vedea pe fb.

  7. Pingback: PAN-ISTERIA COVID-2019 - o criza provocata si un razboi psihologic, ca PAS NECESAR SPRE DICTATURA A "STATULUI GLOBAL"? Care este rolul OMS in aceasta afacere cu SANATATEA si FRICILE oamenilor? Dr. VASILE ASTARASTOAE: "Speriati de epidemie,
  8. Pingback: PATRIARHUL DANIEL REVINE CU PRECIZARI DESPRE REGULA IMPARTASIRII, dar PRECEDENTUL "LINGURITELOR PERSONALE" ESTE CREAT, in numele grijii pentru "cei mai slabi in credinta"/ PS IGNATIE: "Biserica se conduce nu prin comunicate, ci pr
  9. Pingback: PREDICI DE ÎNTĂRIRE A CREDINȚEI ÎN VREMEA ISTERIEI CORONAVIRUSULUI: “Vă rog să nu vă lăsaţi intimidaţi! Şi, mai ales, SĂ NU VĂ LĂSAȚI ÎNDEPĂRTAȚI DE SFINTELE TAINE din pricina provocărilor evidente pe care unii şi alţii le arunc
  10. Pingback: Parintele Vasile Ioana: CUVANT LAMURITOR DESPRE SFANTA IMPARTASANIE in contextul ”INFODEMIEI” CORONAVIRUSULUI. Explicatii privitor la cele doua comunicate ale Patriarhiei: “PRIMUL A FOST LA PRESIUNE. Numai Patriarh sa nu fii in vremurile astea!
  11. Pingback: “SFINTELE TAINE sunt realitati, nu simboluri. Este o PROFANARE sa ne gandim sau sa ne apropiem de ele ca si cum ar fi realitati biologice obisnuite, perisabile” – Marturisirile limpezi si puternice ale unor EPISCOPI ROMÂNI (PS MACARIE,
  12. https://m.activenews.ro/stiri/Au-iesit-toate-sectele-anticrestine-la-actiuni-blasfemiatoare-in-spatiul-public-160383

    Feministe în acțiuni blasfemiatoare în fața Catedralei Mântuirii Neamului pe 8 martie … Bunul Dumnezeu să le lumineze mintea și inima…
    Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  13. Pingback: BISERICA NAȘTERII MÂNTUITORULUI - ÎNCHISĂ PE MOTIV DE CORONAVIRUS. Ce va fi cu Sfântul Mormânt/ Care vor fi „MĂSURILE SPECIALE” ale autoritălor române de PAȘTI?
  14. Pingback: CARANTINĂ DE PAȘTI? Traian Băsescu pune presiune pe Patriarhul Daniel: CATEGORIC, DA, TREBUIE RESTRÂNSĂ PARTICIPAREA LA SLUJBE. CINE VINE, INTRĂ ÎN CARANTINĂ. PATRIARHUL E RAȚIONAL.../ Reacție fermă a lui Vasile Bănescu: „Biserica nu intră
  15. Era o profetie a Parintelui Arsenie Boca in care spunea ca romanii vor dori sa se intoarca acasa si nu vor putea. Credeti ca o puteti reposta in contextul actual?

  16. Cred ca e un moment de încercare si e nevoie de rugăciune.
    Sa ne rugam mai întâi pentru ierarhi, sa-i lumineze Dumnezeu, cum sa faca fata acestor asalturi viclene, care nu sunt decât teste făcute de cei care au planurile lor.
    Numai cu rugăciunea mai putem sa schimbam ceva, după cum evoluează lucrurile.
    Sa ne ajute Dumnezeu!

  17. Apropo de “judecata penala” a lui Caramitru junior.
    Omul asta af fi penal, daca ar avea judecata. Dar, cum nu are, nu poate fi condamnat pentru instigare la ura si altele.
    Dumnezeu sa-l ierte, ca nu stie ale cui jocuri le face.

  18. Pingback: BISERICA ORTODOXA LA UN PAS DE PRIGOANA MASCATA, IN POSTUL PASTILOR? SE INTERZIC ACTIVITATILE RELIGIOASE CU MAI MULT DE 100 DE PERSOANE!/ Slujbele ortodoxe deja nu se mai tin in Italia, CATOLICII CAPITULEAZA, confirmandu-si secularizarea agresiva, BISERIC
  19. Pingback: SE INTERZIC ACTIVITATILE RELIGIOASE CU MAI MULT DE 100 DE PERSOANE!/ Slujbele ortodoxe deja nu se mai tin in Italia, CATOLICII CAPITULEAZA, confirmandu-si secularizarea agresiva, BISERICA GRECIEI SI PATRIARHIA ANTIOHIEI - POZITII CATEGORICE, EXEMPLARE/ De
  20. Pingback: “O luptă titanică are loc în fața ochilor noștri! Apocalipsa, Marea Revelație, se desfășoară în fața ochilor noștri. Necurata fiara atacă cu disperare lumea, răcnește căutând pe cine și cum să înghită”. PĂRINTELE ELIE RAG
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare