REPERE SI FALSE REPERE/ Dragostea adevarata si ispitele infidelitatii/ IERI FRATI SI UCENICI LA SF. IUSTIN POPOVICI, ASTAZI DUSMANII CEI MAI INVERSUNATI – Noutati si opinii despre situatia Episcopului Artemie. CUM SE POATE EXPLICA INVERSUNAREA SI RADICALISMUL FARA PRECEDENT AL ACTIUNILOR IMPOTRIVA SA?/ Biserica Ortodoxa Rusa aproba, similar Papei, folosirea prezervativelor! (STIRI SI RECOMANDARI RELIGIOASE)
- Blogul lui Razvan Codrescu: PARASTASUL DE 4 ANI AL PĂRINTELUI CALCIU
- Claudiu Tarziu: Care ne sînt reperele?
- Ion de la Chiuiesti: Mitropolitul Bartolomeu Anania, membru de onoare al Academiei Romane
- Presbitera Corina Negreanu: Ierusalime, Ierusalime! De te voi uita, uitată să fie dreapta mea! (Psalm 136)
- Oameni si demoni: IN VECI ORTODOCŞI de Adrian Păunescu (12 noiembrie 1997)
- Apostolat in Tara Fagarasului:
Despre dragoste sau “Dacă m-ai iubi, ai…”
- Crestinortodox:
Despre rusinarea si lepadarea de Hristos
Bucuriile lumii si bucuria lui Hristos
Hristos, prietenul pacatosilor
Dracuirea – inchinarea lucrurilor celui viclean
Mult si prost vs. putin si bun
- Cristian Stavriu: Viata Sf. Serghie de Radonej! -video
- Basilica:
Hram la Biserica „Sfântul Mare Mucenic Mercurie” din București
Moaştele Sfintei Mari Muceniţe Ecaterina, în Biserica Parohiei „Colţea” din Bucureşti
Particele din moastele sfintei Ecaterina se mai gasesc si intr-o racla a Bisericii Precupetii Noi din Bucuresti, dar si la…
Hramul Paraclisului Facultăţii de Teologie Ortodoxă din Bucureşti
Ierarhii Ortodocşi Români din Diaspora se întâlnesc la Roma
„Seri Filocalice” în Capitală
Întâlnirea duhovnicească de duminică, 28 noiembrie, din „Aula Magna” a Facultăţii de Drept, va fi susţinută de Părintele Gheorghe Holbea, Consilier în cadrul Sectorului teologic educaţional al Patriarhiei Române care va vorbi despre “Umanitatea abstractă a ideologiilor şi persoana în lumina învăţăturii creştine”.
***
- UPDATE: Interfax: Russian Orthodox Church okays use of condoms/ Biserica Ortodoxa Rusa este de acord cu folosirea prezervativelor
Iata ca s-au trezit si unii reprezentanti oficiali ai Patriarhiei Moscovei sa repete papagaliceste spusa papei Benedict despre cum este, uneori, permisa folosirea metodelor contraceptive de genul prezervativului. Autorul afirmatiei este pr. Vsevolod Chaplin, seful Departamentului sinodal pentru relatiile Biserica-Societate:
“Fundamentele Politicilor Sociale ale Bisericii Ortodoxe Ruse disting intre metode contraceptive avortive si non-avortive. Preotii pot ingadui oamenilor sa le foloseasca pe ultimele”.
Totusi, pr. Chaplin, a adaugat ca asta nu inseamna ca Biserica aproba “orice decizie egoista a sotilor de a nu avea copii”. Pr. a continuat indemnand pe cei infectati cu HIV sa reflecteze serios inainte de a intretine relatii sexuale, pentru a evita infectarea celorlalti.
***
- Pelerin ortodox:
DECLARAŢIA PATRIARHULUI IRINEU AL SERBIEI DESPRE CATERISIREA EPISCOPULUI ARTEMIE
DECLARAŢIE PROVOCATOARE A EPISCOPULUI TEODOSIE DESPRE EPISCOPUL ARTEMIE
23.11.2010 BISERICA SÂRBĂ A RECUNOSCUT INDEPENDENŢA KOSOVO [implicit, n.n.]
VIDEO DIN TIMPUL ŞEDERII EPISCOPULUI ARTEMIE LA HOTELUL ROYAL (up-date – text)
MIRKO DJORDJEVIC DESCOPERĂ ADEVĂRATELE MOTIVE ALE PRIGOANEI EPISCOPULUI ARTEMIE
Comentariul nostru:
Cum putem explica scandalul legat de caterisirea brutala si necanonica a Episcopului Artemie de catre Sinodul Bisericii Serbiei (sa nu uitam totusi ca decizia nu a fost votata in unanimitate, ci au existat si voturi impotriva)? Exista aici, dupa toate probabilitatile, o combinatie letala intre mize geopolitice si presiuni ecumeniste, avand ca epicentru Kosovo. Nu e clar daca atitudinea anti-ecumenista a episcopului Artemie ar fi provocat, doar ea, o asemenea prigoana. E putin probabil ca ceilalti ierarhi sa fi riscat un asemenea scandal daca Artemie ar fi fost episcop in alta eparhie, de pilda. Mai degraba, atitudinea antiecumenista a lui Artemie s-a suprapus peste o atitudine defavorabila planurilor americane si europene legate de Kosovo si, astfel, de Serbia intreaga. Doar o asemenea miza geopolitica poate explica caracterul brutal si de “blitzkrieg” cu care au reactionat adversarii lui Artemie.
Uneori stam si ne intrebam cum este posibil sa se intample asa ceva in Serbia, prin comparatie cu alte tari ortodoxe, cum suntem noi sau grecii, de pilda. Uitam insa faptul ca Serbia este in afara Uniunii Europene (spre deosebire de greci si noi), ca acolo au existat razboaie si conflicte pana de curand, deci au existat structuri de rezistenta locale adversare ale americanilor/europenilor/albanezilor etc., si ca exista presiuni mari ca aceasta sa se “reseteze” complet pentru a fi arondata centrului de putere bruxellez. Aceste presiuni merg in directia inlaturarii a oricarei ramasite de putere caracteristice pentru perioada ne-europeana, autohtonista a Serbiei. In mod evident, Artemie este macar un simbol al acestor forte autohtone, daca putere concreta nu mai are. Un posibil catalizator.
Sa nu uitam, iarasi, ca oficialii sarbi, care acum un an se dadeau de ceasul mortii ca nu vor recunoaste sub nicio forma Kosovo, in prezent au recunoscut, practic, autoritatea albaneza si sunt deschisi catre “dialog”. Surprinzator pare faptul ca Rusia, aparent, a renuntat complet la orice influenta in Serbia. Editorul Stratfor, George Friedman, nici nu a considerat necesar sa faca o vizita in aceasta tara, totusi atat de importanta in anii trecuti in ceea ce priveste mizele si conflictele regionale, in turul sau de analiza strategica a regiunii rasaritene in raport cu Rusia. Pare ca Serbia a cazut definitiv in partea interioara a frontierei cu Rusia (vezi harta aici) si poate ca americanii nu mai permit sa miste nimeni in front, in aceste conditii.
Intr-o tara vecina, Bulgaria de pilda, biserica ortodoxa locala are atitudini anti-ecumeniste foarte ferme si solide. Nimeni nu se deranjeaza insa, deocamdata, de aceste atitudini. De ce? Deoarece ele nu au impact major, nu pot avea consecinte politice serioase. Pe cand in Serbia o astfel de rezistenta poate reprezenta atat un focar local necontrolat de rezistenta cat si un cap de pod pentru influenta ruseasca. Lucru ce, se pare, nu mai e tolerat in tara vecina…
Multumiri pt toate aceste linkuri adunate despre pr. Artemie. Asa este, presiunile politice joaca rolul principal.
Nu inteleg; in ce situatie (concret) aproba Biserica Ortodoxa Rusa folosirea prezervativelor, va rog, daca ma poate lamuri cineva?
@ Ioan C.:
Nu reiese din stire.
Ecumeniştii promovează religia universală
http://graiulortodox.wordpress.com/
Doamne ajuta, admini!
Ce inseamna “blitzkrieg” ?
google.ro 😉