Vesti proaste din Irlanda catolica: “REVOLUTIE SOCIALA”, “REFERENDUM ISTORIC”. S-a votat masiv pentru CASATORIA HOMOSEXUALA/ Scopul initiativei PARTENERIATULUI CIVIL: DIMINUAREA influentei sociale a BISERICII/ Desant de ACTIVISTI ACCEPT in licee pentru “FAMILIARIZAREA” elevilor cu “PROBLEMATICA LGBT”/ Ziua marsurilor in Bucuresti (Video)

23-05-2015 13 minute Sublinieri
MARSUL DIVERSITATII - 2013

Un copil… “neindoctrinat”?!

[…] Desi nu au fost inca date rezultatele finale, ministrii prezic ca Irlanda va deveni prima tara care va adopta casatoriile intre persoane de acelasi sex prin intermediul unui vot popular cu o marja de circa 2 la 1, la doar doua decenii dupa ce a dezincriminat homosexualitatea.

“Acest subiect a atins intr-adevar un nerv in Irlanda. Este un mesaj puternic pentru fiecare persoana tanara LGBT (lesbian, gay, bisexual, transgender) din Irlanda si fiecare tanara persoana LGBT din lume”, a declarat ministrul Egalitatii Aodhan O’Riordain.

Ministrul Sanatatii Leo Varadkar, care a dezvaluit in luna ianuarie, intr-un interviu radio, ca este homosexual, a arata ca referendumul se aseamana cu o revolutie sociala. […]

Irlandezii, un popor cu reputaţia de a fi unul dintre cele mai conservatoare din Europa, au votat pentru legalizarea căsătoriilor între persoane de acelaşi sex, în cadrul referendumului care a avut loc vineri. Deşi rezultatele finale vor fi anunţate în această seară, până şi tabăra celor care au făcut campanie împotriva căsătoriilor gay şi-a recunoscut înfrângerea. Aceasta înseamnă că Irlanda va deveni prima ţară din lume care legalizează căsătoriile de acest fel printr-un vot naţional. Un alt rezultat fără precedent este prezenţa uriaşă la vot, de circa 60%, o rată de participare nemaiîntâlnită în istoria acestei naţiuni. […]

Irlanda, unul dintre cele mai conservatoare state din Europa, a votat pentru legalizarea căsătoriilor între persoane de acelaşi sex.

Potrivit rezultatelor parţiale, peste 55 la sută dintre alegătorii care s-au prezentat la referendum s-au declarat în favoarea unor astfel de angajamente.

Chiar dacă rezultatele finale se vor anunţa abia diseară, tabăra celor care erau împotriva legalizării mariajului între persoane de acelaşi sex şi-a recunoscut înfrângerea.

Conform estimărilor, prezenţa la urne a atins cote-record: 60 la sută dintre alegători şi-au exprimat intenţia de vot. Niciodată în istoria ţării nu au venit aşa de mulţi cetăţeni la urne.

Premierul irlandez Enda Kenny, de orientare democrat-creștină, a adus sâmbătă un omagiu miilor de tineri imigranți care s-au întors în această săptămână pe insulă pentru a vota vineri în referendumul privind căsătoriile între persoanele de același sex, informează EFE.

În condițiile în care numărătoarea provizorie a voturilor indică o victorie comodă a celor care se pronunță în favoarea căsătoriilor gay, Kenny a subliniat că decizia electoratului trimite totodată un mesaj comunității internaționale cu privire la “leadership-ul progresist” demonstrat de Irlanda, prima țară din lume care tranșează această chestiune printr-un referendum.

Analiștii sunt de părere că votul tinerilor a contribuit decisiv la victoria clară a propunerii făcute de guvernul de la Dublin, o coaliție între conservatori și laburiști, iar rata participării la vot ar putea ajunge la 60%, semnificativ mai mare comparativ cu plebiscitele anterioare.

Pentru Kenny, catolic practicant, este “o dovadă de necontestat” că electoratul irlandez — care numără ceva mai mult de trei milioane de alegători — a luat foarte în serios această campanie. “Cred că din punctul de vedere al tinerilor, îndeosebi al acelora care au călătorit de peste tot doar pentru a desena un X pe o foaie de hârtie, se demonstrează valoarea pe care au acordat-o acestei chestiuni și importanța pe care au dat-o politicii”, a spus premierul.

Vineri, în ziua votului, rețelele sociale s-au umplut de fotografii și filmulețe postate de utilizatori care veneau pe calea aerului, pe apă sau pe uscat în Irlanda ca să poată vota în referendum, fenomen nemaiîntâlnit până acum în această țară.

Kenny, care a mărturisit că el însuși s-a văzut nevoit să facă “o călătorie de autocunoaștere” pentru a accepta căsătoriile gay, a amintit că în ultimele săptămâni peste 60.000 de irlandezi s-au înscris pentru întâia oară în registrul electoral.

Pe de altă parte, detractorii (?! – asa se numesc acum aparatorii definitiei traditionale a casatoriei, detractori? – nota Cuvantul Ortodox) căsătoriilor între persoanele de același sex s-au declarat mândre că au putut să apere poziția unei minorități “pe care nimeni nu o ascultă”. Grupul “Mamele și tații contează” (MFM), unul dintre cele mai vizibile în timpul campaniei, a subliniat sâmbătă dificultățile de care s-au lovit detractorii mariajului gay pentru a găsi adepți în societatea irlandeză.

  • RFI.RO:

Irlanda decide prin referendum asupra căsătoriilor gay

Alegătorii din Republica Irlanda votează într-un referendum asupra legalizării căsătoriilor între persoane de același sex și potrivit sondajelor de opinie ar putea deveni primul stat independent din lume care aprobă egalitatea căsătoriilor prin plebiscit.

Clasa politică în marea majoritatea susține aprobarea amendamentului constituțional, în timp ce Biserica Catolică, vare și-a pierdut în ultimii ani influența tradițională se opune.

Cetățenii cu drept de vot se pronunță asupra introducerii în Constituție a următorului text: “Căsătoria poate fi contractată potrivit legii între două persoane fără a ține cont de sexul lor.”

În acest fel, electoratul este chemat să ratifice proiectul de lege adoptat deja de parlamentul Irlandei în luna martie 2015.

Sondajele de opinie au indicat sprijin destul de solid în favoarea “DA”-ului, deși în ultimele zile ale campaniei “NU”-ul pare să fi fost în urcare.

Experiența trecutelor referendumuri arată că sondajele nu sunt prea fiabile în acest gen de consultare electorală în Irlanda, mai ales când vine vorba de prezență la vot.

DA-ul este sprijinit de majoritatea politicienilor, de alegătorii mai tineri și de cei din mediul urban, în timp ce NU-ul are susținerea clerului catolic, a persoanelor mai în vârstă și a celor din mediul rural.

Cum alegătorii mai în vârstă tind să se prezinte în număr mai mare la vot surprizele nu sunt excluse.

Stat contra Biserică

Premierul Enda Kenny, care este lider al Fine Gael (afiliat Partidului Popular European), e un ferm susținător al egalității căsătoriei, iar printre politicienii care o susțin este și Mary McAleese, fostă președintă a Irlandei, care deși catolică practicantă, are motive personale de a vota DA, fiul ei Justin fiind homosexual care a luptat din greu pentru a fi acceptat de societate.

Un vot DA nu ne costă pe noi ceilalți nimic. Un vot NU îi costă pe copiii noștri gay totul”, a spus  Mary McAleese.

Printre personalitățile care susțin DA-ul se numără actorul Colin Farrell, cântărețul Bono și fostul internațional de rugby Brian O’Driscoll.

În opoziție se situează primatul catolic al Irlandei, Arhiepiscopul Dublin-ului, Diamuid Martin, care a spus “nu doresc să bag pe gâtul oamenilor vederi religioase, dar cred că o căsătorie trebuie să fie între un bărbat și o femeie”.

Influența Bisericii Catolice a suferit o diminuare semnificativă în ultimele decenii ca urmare a dezvălurii unor scandaluri în care preoți au fost implicați în abuzuri sexuale asupra unor credincioși, inclusiv minori.

Scandalul a dus la demisia în iulie 2014 a predecesorului Arhiepiscopului Martin, Cardinalul Brady.

Irlanda a legiferat parteneriatul civil între persoane de același sex abia în 2011, iar relațiile sexuale între persoane de același sex au fost dezincriminate abia în 1993. […]/ integral pe rfi.ro

[…]

Parteneriatul civil ar scapa romanii de dominatia Bisericii.

E vineri si te duci la mare cu prietena, cu care esti cuplat de patru ani, pentru minivacanta de Rusalii. Ati plecat tarziu din Bucuresti, ca ea a avut de lucru la corporatie. Deodata, un bou intra in voi de pe contrasens. Te trezesti la Spitalul Clinic Judetean Constanta. Tu esti bine, ai doar cateva contuzii, dar ea e dusa cu targa intr-o alta sala. Vrei sa vezi daca e bine, dar te opreste doctorul. Iti spune ca nu poti sa intri dupa ea, ca nu esti sotul sau fratele ei, adica nu esti apartinator. Urmeaza cateva ore de Iad, in care o sa astepti sa-i vina parintii ca sa afli ceva despre starea ei, si-n care ea o sa fie la fel de febrila ca nu stie ce ti s-a intamplat. N-ar fi trebuit sa aveti o optiune prin care sa stati impreuna la spital in astfel de situatii? Una care sa nu fie atat de complicata ca o casatorie? Din genul asta de situatie s-a nascut nevoia de parteneriat civil in tarile civilizate din Occident. Citeste articolul integral pe Vice.

Nota noastra:

Articolul integral este pe varianta in romana a vice.com. Cine vrea sa citeasca o insailare lingusitoare fata de Remus Cernea e invitat sa caute materialul. Evitam referirea prin hiperlink pentru a nu ii face trafic degeaba – materialul chiar e precar, din toate punctele de vedere, nu doar puternic ideologizat. A se retine insa ideea de baza: parteneriatele civile sunt gandite ca un instrument de combatere a “dominatiei” Bisericii, definita, evident, doar ca o organizatie ce nu are ce cauta in dezbaterile si legiferarile pe aceste domenii. Discutia despre organizatiile religioase laice, despre reprezentativitatea acestora, despre faptul ca Biserica este si institutie sociala, nu doar organizatie, despre dreptul religiosilor de a avea puncte de vedere politice – nu exista, caci nu trebuie sa existe. Pentru domnii de la Vice lucrurile sunt simple: o parte a societatii traieste in Evul Mediu, e cam idioata si trebuie, prin urmare, exclusa din decizia politica. O viziune discriminatoare si stigmatizanta – insa una permisa, admisa si admisibila, validata social, nesanctionabila de gardienii corectitudinii politice pusi in slujba propagandei LGBT.

La nici un an de când a primit un vot negativ, propunerea legislativă privind parteneriatul civil a fost înaintată, sub o altă formă, spre legiferare, parlamentarilor români. Însă, în urma voturilor negative primite la Senat şi la comisiile Camerei Deputaţilor, legea va fi supusă pentru vot de respingere. Despre lipsurile şi efectele negative pe care le aduce familiei acest proiect legislativ, am vorbit cu deputaţii Ioan Cupşa şi Cosmin Necula.

Propunerea legislativă privind reglementarea parteneriatului civil a primit în cadrul comisiilor Camerei Deputaţilor, în calitate de for decizional, doar un vot pozitiv la Comisia pentru muncă şi protecţie socială, iar de la celelalte comisii numai voturi negative. Ultimul vot a fost săptămâna trecută, la Comisia juridică, când membrii au votat unanim împotrivă. Astfel, proiectul legislativ urmează să fie supus, în perioada următoare, plenului Camerei pentru vot de respingere.

Patriarhia Română şi-a exprimat în nenumărate rânduri poziţia legată de parteneriatul civil care „încearcă să slăbească familia tradiţională sau să i se substituie şi reprezintă un atentat la identitatea acesteia. Subminarea valorilor familiei tradiţionale prin crearea unor alternative la aceasta periclitează familia naturală ca temelie a societăţii umane. De aceea, familia tradiţională are dreptul şi datoria de a-şi proteja propria identitate, demnitate şi continuitate“, după cum se spune într-un comunicat de presă. Aşadar, Patriarhia Română solicită Camerei Deputaţilor, cameră decizională, „să respingă şi de această dată propunerea legislativă privind reglementarea parteneriatului civil, întrucât constituie un atentat la valoarea permanentă a familiei şi la identitatea acesteia“.

Ar şubrezi instituţia căsătoriei

Despre conotaţiile acestui vot am vorbit cu deputatul Ioan Cupşa, unul dintre membrii Comisiei juridice din Camera Deputaţilor. Potrivit acestuia,

„iniţiativa legislativă privind parteneriatul civil, dacă s-ar transforma în lege, cred că ar submina instituţia căsătoriei şi drept urmare ar submina şi familia, aşa cum o vedem noi în complexitatea şi în frumuseţea ei. Familia şi căsătoria, instituţii juridice care au un conţinut de drepturi şi obligaţii regăsite într-un întreg ansamblu de norme juridice, au în mod esenţial şi o încărcătură socială, istorică, tradiţională şi religioasă care, toate împreună, definesc familia şi căsătoria, astăzi, în România. Deci, cred că o lege cu acest conţinut, cel dorit de iniţiator, ar şubrezi şi mai mult instituţia căsătoriei. Şi, şubrezind instituţia căsătoriei, ar aduce o atingere familiei“.

Normele care reglementează practic căsătoria şi familia nu trebuie privite numai prin prisma interesului individului, al cetăţeanului, al fiecăruia dintre soţi.

„Ele trebuie privite şi prin prisma unui interes social esenţial, comun, al nostru, al tuturor. Avem nevoie de familie! Avem nevoie ca familiile să se formeze, iar mai apoi să dăinuie, să se nască copii, iar copiii născuţi în aceste familii să fie educaţi şi crescuţi pentru binele lor şi pentru mai binele nostru al tuturor. Avem nevoie ca societatea românească, aşa cum o înţelegem noi, să dăinuie“, mai spune deputatul.

Susţinătorii acestui proiect legislativ au argumentat, printre altele, sprijinindu-se pe faptul că în câteva state europene a fost deja legiferat parteneriatul civil. Însă, la nivel de Uniune Europeană, căsătoria şi familia sunt considerate subiect de interes naţional. „Părinţii Europei şi tratatele europene au înţeles diversitatea acestor instituţii de la naţiune la naţiune şi au lăsat fiecăruia dintre state opţiunea de a-şi reglementa în acord cu nevoile lor sociale cele două instituţii“, explică Ioan Cupşa.

Discriminare, egalitate şi echitate

S-a mai spus că această propunere legislativă ar înlătura discriminarea pe considerente de orientare sexuală, însă, deja, în România, discriminarea este interzisă prin lege. „Noi vorbim de diversitate, de echitate şi nu de egalitatea aritmetică. Deci, nu poţi să vorbeşti despre discriminare dacă în mod esenţial subiectul de drepturi şi obligaţii este diferit sau circumstanţele în care acţionează acesta sunt eminamente diferite. Vorbim despre discriminare atunci când în aceleaşi condiţii, personale şi de fapt, persoanele sunt tratate diferit“, mai spune deputatul.

Se vorbeşte cu destul de multă uşurinţă despre egalitate:

„Sigur, cuvântul egalitate se regăseşte foarte des în tratatele internaţionale, în Constituţie, în toate normele dreptului pozitiv, însă egalitatea respectivă nu trebuie privită ca o egalitate aritmetică, nu este vorba de uniformitate, este vorba mai degrabă de echitate, noţiune care se bazează pe justa măsură şi nu pe uniformitate. Echitatea face parte din conţinutul principiilor fundamentale ale dreptului şi nu egalitatea. Sau, în sfârşit, egalitatea juridică, şi nu egalitatea cum o văd în mod obtuz mulţi dintre cei care o apără în forul public. Adică, pe româneşte, unor circumstanţe personale diferite, unor circumstanţe obiective diferite se vor aplica norme cu conţinut diferit sau chiar norma în sine va avea în conţinutul său dispoziţii diferite“.

„Nu construim Românii diferite“

În cadrul dezbaterii pe marginea propunerii legislative,

unul dintre cei care susţineau acest proiect, prezent fiind la lucrările comisiei, ne spunea nouă, membrilor comisiei, că avem obligaţia de a face «o Românie diferită de cea de ieri». Adică, obligaţia noastră ar fi de a legifera astfel încât o Românie diferită să se nască!? Datoria noastră, aşa cum am spus-o şi în comisie, nu este să legiferăm pentru a face o Românie diferită, ci să urmărim realizarea «mai binelui» social. Este un scop de neacceptat, o miză falsă să construim Românii diferite, aşa cum îşi doresc unii. Tot atunci s-a făcut afirmaţia că dacă am adopta acest proiect legislativ ar însemna c-am realizat «un progres notabil în respectarea drepturilor omului în România», fără să ni se arate însă care ar fi acele drepturi care acum sunt încălcate în România şi care necesită intervenţia noastră, a legiuitorului“, spune deputatul Ioan Cupşa.

În sine, proiectul legislativ legat de parteneriatul civil are scăpări cu privire la conţinut.

„Sunt probleme legate de reglementarea paralelă, sunt probleme de tehnică legislativă, dar propunerea legislativă este şi improprie, incompletă ca şi conţinut. Vă dau un exemplu, proiectul legislativ stabileşte dreptul partenerului supravieţuitor de a veni la moştenire alături de ceilalţi moştenitori, actualmente stabiliţi prin lege, fără însă să ne spună cum!? Deci, conţinutul este imperfect, impropriu. Cu privire la anumite drepturi pe care le instituie, cum ar fi dreptul la pensie de urmaş sau anumite drepturi de natură socială, nu arată nici care este impactul bugetar şi nici nu arată din ce surse se vor acoperi aceste costuri impuse bugetului asigurărilor sociale de stat. Doar şi numai acesta este un motiv suficient pentru ca iniţiativa să primească un raport negativ. Dar ce e mai important, şi aici am avut discuţii cu majoritatea membrilor comisiei care şi-au exprimat votul, iniţiativa aceasta nu ne-a convins din punctul de vedere al interesului social, nu ne-am convins de utilitatea socială a unui asemenea act normativ“, spune Ioan Cupşa.

Instabilitate şi nesiguranţă

„Un alt aspect pe care l-aş sublinia este că iniţiatorul sau iniţiatorii – pentru că iniţiatorul formal este unul singur, dar iniţiatorii de facto cred că sunt mai mulţi, este evident acest lucru şi prin susţinerea pe care o primeşte acest proiect – deşi în expunerea de motive se vorbeşte despre un alt fel de familie, în exclusivitate propun şi doresc să legifereze doar în legătură cu drepturi de natură patrimonială. Nu-i interesează deloc ce se întâmplă cu copiii şi cum vor fi protejate interesele acestora, copii care eventual sunt născuţi şi crescuţi într-o astfel de familie, să-i zicem, «diferit㻓, crede deputatul.

În plus, proiectul legislativ stabileşte doar drepturi, fără a stabili nici un fel de obligaţie în legătură cu membrii parteneriatului civil.

„Dobândeşti în mod foarte facil anumite drepturi, intri foarte facil într-o relaţie care este protejată sau care urmează a fi protejată din punct de vedere social şi ieşi foarte simplu, prea uşor, fără să îţi asumi practic aproape nici o obligaţie, dintr-un astfel de parteneriat. Crearea unei astfel de alternative la căsătorie ar naşte cu certitudine o oarecare instabilitate şi oarecare nesiguranţă. De ce? Pentru că ieşirea dintr-un astfel de parteneriat civil, care se doreşte a fi o alternativă la căsătorie, ar fi atât de facilă încât ar încuraja practic instabilitatea unor astfel de relaţii. Se propune ca printr-o singură declaraţie notarială să pui capăt unei astfel de familii «diferite», unui astfel de parteneriat civil. Astfel, creând o alternativă la familie, o alternativă nesănătoasă, imperfectă, se introduc o instabilitate şi o nesiguranţă prin felul în care dânşii vor să legifereze, dar de care nu avem nevoie“, conchide deputatul Ioan Cupşa.

Supralegiferare şi suprareglementare

Şi deputatul Cosmin Necula, membru al aceleiaşi Comisii juridice de la Camera Deputaţilor, susţine că proiectul legislativ despre parteneriatul civil induce o altă stare socială, diferită de cea de normalitate, având multe deficienţe juridice.

„Există o serie de relaţii contractuale, testamentare, patrimoniale care sunt perfect acoperite de legea română şi nu este necesară o nouă supralegiferare prin care să se stabilească nişte drepturi care deja există. Dacă este să folosesc un limbaj comun, în momentul de faţă există toate posibilităţile pentru două persoane fizice să aibă tot felul de relaţii, să doneze una alteia, să facă tranzacţii, să lase moşteniri fără să aibă o legătură de rudenie. Deci, justificarea pentru a exista încă un model de contract sau încă o formulă juridică în care doi oameni să beneficieze de aceste drepturi se cheamă suprareglementare. De aceea Comisia juridică, în unanimitate, a calculat din punct de vedere tehnic şi a respins acest proiect“, explică deputatul Cosmin Necula.

Dacă această lege ar fi aprobată, s-ar legifera o serie de drepturi pentru partenerii de acelaşi sex care să exceadă cadrului moral.

„Nu contest acum problemele sau apartenenţa socială de grup sau pe bază de sex a persoanelor care există în România. Dar o societate normală, din punctul meu de vedere, este bazată pe relaţii între persoane care sunt de sex diferit. Orice societate care îşi doreşte un viitor pentru poporul său, pentru sine, va încuraja şi va favoriza totdeauna relaţiile între persoanele care nasc copii. Or, naşterea acestor copii se poate face doar între persoane de sex diferit, nu de acelaşi sex. Pe de altă parte, este certificat din punct de vedere medical şi social faptul că orice copil se va dezvolta armonios şi normal în momentul în care va fi înconjurat de mama şi de tatăl său, nu sub o altă formă. Copilul trebuie să aibă un exemplu în mama şi tatăl său, nu între două persoane de acelaşi sex“, mai spune Cosmin Necula.

Publicitate inutilă

Potrivit deputatului Necula, statul român trebuie să încerce, pe orice cale, să favorizeze familia, nucleul de la care un popor îşi poate menţine identitatea şi tradiţia.

„Familia, totdeauna, va reprezenta, practic, elementul central al oricărei societăţi, pentru că familia generează viitorul acestui popor, adică copiii, pe care trebuie să-i educe într-un spirit de normalitate, într-un spirit de corectitudine. Şi aici, dacă îmi este permis, vă pot spune că statul român trebuie să realizeze un întreg pachet legislativ şi să-l adopte astfel încât familia să fie încurajată. Suntem pe un spor demografic negativ, din păcate. Trebuie să găsim o soluţie să încurajăm familiile să aibă copii, poate nu doar unul, să nu fie tentate să facă avorturi, copiii să aibă posibilitatea de a frecventa şcoala şi să fie crescuţi şi educaţi în familie într-un spirit corect, cinstit, social şi creştin.“

Votul acesta, în unanimitate, poate fi înţeles şi ca o nemulţumire a membrilor comisiei, având în vedere faptul că s-a revenit cu această propunere legislativă la aproximativ un an de când parteneriatul civil a primit tot un vot negativ.

„Eu nu pot să spun că am fost deranjat, dar o parte dintre colegii de comisie au considerat că în momentul în care încerci aceeaşi variantă îmbrăcată sub o altă formă, practic, vei avea acelaşi rezultat şi nu reprezintă decât, poate, o publicitate care este inutilă din punct de vedere social“, spune deputatul, care crede că există suficient de multe presiuni asupra familiei în zilele în care trăim, şi nu doar în România. „Voi căuta de fiecare dată să susţin familia, pentru că din punctul meu de vedere reprezintă cel mai important nucleu al acestui popor. Reprezintă exact tradiţia, cultura, civilizaţia poporului român, fiind singurul cadru în care un copil poate să ajungă un bun român, un bun om, un bun creştin“, conchide deputatul Cosmin Necula.

Curajul de a fi activist LGBT într-o țară homofobă. Povestea lui Luca

Intoleranța față de persoanele LGBT este în creștere în rândul tinerilor. Semnalul de alarmă este tras de Asociația ACCEPT care subliniază faptul că anul trecut 60% dintre tinerii români declarau ca nu și-ar dori să aibă ca vecin o persoană LGBT, cu 15% mai mult decât în 2012.

“Am foarte mulți prieteni care nu sunt acceptați sau am auzit părinți care să spună că nu își vor accepta niciodată copii așa și există și cazuri extreme în care copii sunt dați afară din casă și nu mai sunt susținuți financiar.”

Luca este un caz fericit. Proaspăt admis la Harvard, tânărul de 18 ani nu s-a confruntat cu probleme din partea părinților atunci când le-a mărturisit că are o altă orientare sexuală. Atitudinea părinților l-a ajutat să meargă mai departe și să devină activist. Acum susține și promovează drepturile comunității LGBT. Recunoaște însă că cel mai greu i-a fost să le mărturisească părinților. Avea 16 ani când și-a făcut curaj.

“A fost cam prea complicat să le zic părinților”

Luca a venit la întâlnire cu mama lui, Iaromira. Este una dintre puținele mame, poate chiar singura voce care susține public și vocal identitatea asumată de băiatul ei. Recunoaște că a fost șocată la început, apoi a avut puterea să stea alături de fiul ei în lupta cu intoleranța.

Un studiu realizat de BBC, arată că România ocupă locul 3, după Croația și Ungaria în rândul țărilor cu cele mai mari rate de acte homofobe. 26% dintre membrii minorităţilor sexuale din UE spun că au fost atacaţi fizic sau ameninţaţi în ultimii cinci ani. Abuzurile nu au loc doar pe stradă ci și în școli, atrage atenția directorul Asociației Accept.

Cu ce probleme se confruntă tinerii gay și trangender în liceele din România atât din partea colegilor cât și a profesorilor? Florin Buhuceanu enumeră cazuri de discriminare și hărțuire.

Din procentul tinerilor gay agresați, foarte puțini sunt cei care au raportat abuzurile la poliție și chiar și mai puțini au fost tratați ok de către autorități. În incercarea de a remedia situația Asociația ACCEPT a lansat proiectul „E timpul pentru combaterea discriminării LGBT în liceele din România!”  prin care va forma 54 de cadre didactice care vor testa acest curriculum anti-discriminare și  care vor familiariza 540 de elevi de liceu cu problematica LGBT.

Intoleranța nu se manifestă însă numai în licee ci și în familiile tinerilor gay. De aceea la ACCEPT s-a înființat un grup de suport pentru părinți. Moderatoare este tot Iaromira, care încearcă acum să le explice participanților cât de important este să nu își respingă copii pe criterii de orientare sexuală.

Luca este unul dintre puținii tineri care au curaj să își asume public identitatea. Este un act de curaj într-o țară cu grad crescut de homofobie și o Uniune Europeană în care din cauza abuzurilor 2 treimi dintre persoanele gay nu se țin de mână pe stradă cu persoana iubită. Se declară fericit că nu a avut parte de reacții negative din partea colegilor, ba mai mult, i-au facut la un moment dat și o glumă scriind în numele lui pe contul de Facebook declarația că e straight.

Nota noastra:

Aceasta este o mostra de material de propaganda LGBT. Nu ne referim aici la cazul concret al tanarului Luca, ci la modul in care este instrumentalizat atat el, cat si istoria sa.

Confuzia deliberata intretinuta in acest material este cea dintre atitudinea fata de homosexuali si atitudinea fata de homosexualitate. Este, in opinia noastra, manipulatoriu sa suprapui cele doua tipuri de atitudini, caci prima se refera la oameni, a doua la valori si stiluri de viata.

Daca veti fi curiosi sa verificati, majoritatea sondajelor care sunt folosite de ACCEPT pentru a alarma opinia publica cu privire la “homofobie” contin intrebari legate de atitudinea fata de homosexuali, nu fata de homosexualitate. Or diferenta este foarte mare, caci in prima varianta, cel care respinge, prin prisma valorilor sale, homosexualitatea, este asimilat cu cel care nu suporta sau nu accepta din punct de vedere social persoanele care sunt homosexuale. 

Insa stirea reala este ca ACCEPT se va introduce, din nou, in licee, in mod sistematic, cu obiective clare, prin care adolescentii care vor avea anumite probleme de personalitate vor fi consiliati sa “come out” si sa se declare gay. ACCEPT va desfasura, practic, o operatiune de propaganda LGBT pentru “familiarizarea elevilor” cu homosexualitatea sub pretextul combaterii homofobiei din licee. 

Două manifestații azi în Bucuresti. La marşul diversităţii au venit peste 500 de persoane, care au militat pentru drepturile minorităţilor sexuale. În replică, radicalii de la Noua Dreaptă au organizat o contramanifestaţie sub sloganul “marşul pentru normalitate”.

Câteva sute de oameni au plecat în marș de la Arcul de Triumf până în zona Pieței Victoriei, acolo unde toată manifestația s-a și încheiat după ora 19:00.

Este un eveniment care are loc în București în ultimii zece ani și este organizat de Asociația Accept. Ei spun că și în România ar trebui să existe o lege care să le permită persoanelor de același sex să se căsătorească și să aibă voie să adopte copii.

Tot astăzi, dimineață, pe un al traseu au plecat cei de la Noua Dreaptă, care au reprezentat marșul normalității. Contramanifestaţia este organizată an de an. Aceștia spun că cererile făcute de comunitatea gay nu ar trebui să existe niciodată în România.

Tudor Ionescu, Noua Dreaptă: „Avem nevoie în România de familii puternice, de familii sănătoase, numeroase. N-avem nevoie să legalizăm nici măcar această formă de coabitare într-un parteneriat civil, chiar dacă vorbim de două persoane de sex diferit”.

La cele două marșuri nu au existat incidente. Câteva sute de jandarmi au asigurat ordinea.


Categorii

Homosexualitate, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor

Etichete (taguri)

, , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

44 Commentarii la “Vesti proaste din Irlanda catolica: “REVOLUTIE SOCIALA”, “REFERENDUM ISTORIC”. S-a votat masiv pentru CASATORIA HOMOSEXUALA/ Scopul initiativei PARTENERIATULUI CIVIL: DIMINUAREA influentei sociale a BISERICII/ Desant de ACTIVISTI ACCEPT in licee pentru “FAMILIARIZAREA” elevilor cu “PROBLEMATICA LGBT”/ Ziua marsurilor in Bucuresti (Video)

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. a) de unde are acest “accept” banii pt activitate/propaganda ? cine-i finnteaza ?? inca o data, de unde vin banii ? aici e raspunsul !

    b) de unde si pina unde au eu dreptul ?! de a “forma”, “educa” cadre didactice ? cine le “da” acest drept ? la noi e parca sat fara ciini

  2. The Rose Family – Robert Frost

    The rose is a rose,
    And was always a rose.
    But the theory now goes
    That the apple’s a rose,
    And the pear is, and so’s
    The plum, I suppose.
    The dear only knows
    What will next prove a rose.
    You, of course, are a rose –
    But were always a rose.

  3. Da…

    Revolutie sociala in Irlanda: Alegatorii irlandezi, in favoarea casatoriilor homosexuale

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-20183082-revolutie-sociala-irlanda-alegatorii-irlandezi-favoarea-casatoriilor-homosexuale.htm

    Gandul.info a titrat mare:

    REFERENDUM ISTORIC în Irlanda. Primul vot naţional pentru LEGALIZAREA căsătoriilor gay

    Irlandezii, un popor cu reputaţia de a fi unul dintre cele mai conservatoare din Europa, au votat pentru legalizarea căsătoriilor între persoane de acelaşi sex, în cadrul referendumului care a avut loc vineri. Deşi rezultatele finale vor fi anunţate în această seară, până şi tabăra celor care au făcut campanie împotriva căsătoriilor gay şi-a recunoscut înfrângerea. Aceasta înseamnă că Irlanda va deveni prima ţară din lume care legalizează căsătoriile de acest fel printr-un vot naţional. Un alt rezultat fără precedent este prezenţa uriaşă la vot, de circa 60%, o rată de participare nemaiîntâlnită în istoria acestei naţiuni.

    null

    Totodata, cum reda Adevarul.ro cele doua marsuri de azi:

    http://adevarul.ro/news/societate/marsul-normalitatii-ochii-unui-copil-cinci-anitati-inseamna-oameni-raia-1_55607dc6cfbe376e3581da1a/index.html

    EVZ isi aduce si el obolul:

    http://www.evz.ro/din-viata-unui-homosexual-in-bucuresti-multi-suntem-oameni-cu-joburi-directori-de-companii-medici-sau-avocati.html

  4. @faramaturile…

    Manipulare, desigur, insa una mai subtila. Este de luat in seama si reflectat asupra a ceea ce s-a intamplat in Irlanda. Tocmai pentru ca a fost, sau este, o tara catolica, un fel de Polonie a Occidentului, diferita de toti ceilalti, cu traditii crestine locale puternice, faptul ca aici s-a ajuns la casatoriile homosexuale prin vot popular e tragic.

    O parte din explicatie probabil sta in scaderea influentei si presitigiului bisericii catolice dupa scandalurile urate despre pedofilia practicata, pare, sistematic:

    In the Republic of Ireland, starting in the 1990s, a series of criminal cases and government enquiries covered allegations that priests had abused hundreds of minors over previous decades. State-ordered investigations documented “tens of thousands of children from the 1940s to the 1990s” who suffered abuse including sexual abuse at the hands of priests, nuns, and church staff in three diocese.[69]

    In many cases the abusing priests had been moved by senior clergy to other parishes. By 2010, a number of in-depth judicial reports had been published, but with relatively few prosecutions. The abuse was occasionally made known to staff at the Department of Education, the police, and other government bodies, who have said that prosecuting clergy was extremely difficult given the “Catholic ethos” of the Irish Republic.

    In 1994, Micheal Ledwith resigned as President of St Patrick’s College, Maynooth when allegations of sexual abuse were made public. The June 2005 McCullough Report found that a number of bishops had rejected concerns about Ledwith’s inappropriate behavior towards seminarians “so completely and so abruptly without any adequate investigation”, although his report conceded that “to investigate in any very full or substantial manner, a generic complaint regarding a person’s apparent propensities would have been difficult”.[70]

    One of the most notorious cases of sex abuse in Ireland involved Brendan Smyth, who, between 1945 and 1989, sexually abused and indecently assaulted 20 children in parishes in Belfast, Dublin and the United States.[71] Controversy over the handling of his extradition to Northern Ireland led to the 1994 collapse of the Fianna Fáil/Labour coalition government.[72]

    Six reports by then National Board for Safeguarding Children in the Catholic Church have up until 2011 established that six Irish priests were convicted between 1975 and 2011. [73][74]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_Church_sexual_abuse_cases#Ireland

    O a doua explicatie consta in faptul ca elita politica s-a raliat in corpore pentru cauza casatoriilor homosexuale si multe figuri publice si/sau politice care treceau drept catolic practicante au pledat pentru asa ceva.

    In fine, o alta cale de a explica lucrurile sta in continutul, mesajul campaniei. Nu mai e vorba despre “toleranta”, ci de “regasirea de sine”, de recapatarea integritatii si depasirea diviziunilor (un editorialist vorbea despre faptul ca nu va mai exista conflictul intre Irlanda liberala si Irlanda Conservatoare. Tabara pro-LGBT este tabara binelui, a includerii, a increderii, a unitatii si a inimii. Tabara pro-traditie, in schimb, a devenit tabara “detractorilor”, a “paranoiei”, a “fricii”, a celor care vad totul ca un joc de suma nula, din care doar o parte castiga.

    http://www.irishtimes.com/news/politics/fintan-o-toole-ireland-has-left-tolerance-far-behind-1.2223838

    […]The resounding Yes is a statement that Ireland has left tolerance far behind. It’s saying that there’s no “them” anymore. LGBT people are us — our sons and daughters, mothers and fathers, brothers and sisters, neighbours and friends. We were given the chance to say that. We were asked to replace tolerance with the equality of citizenship. And we took it in both arms and hugged it close.
    […]
    The Yes side did not rise to provocations and insults, it rose above them.
    […]
    It looks like a victory for Liberal Ireland over Conservative Ireland. But it’s much more significant than that.
    It’s the end of that whole, sterile, useless, unproductive division.
    […]
    The cleavage between rural and urban, tradition and modernity that has shaped so many of the debates of the last four decades has been repaired. This is a truly national moment
    Instead of Liberal Ireland and Conservative Ireland we have a decent, democratic Ireland.
    It looks like LGBT people finally coming out of the closet. But actually it’s more than that: it’s Ireland coming out to itself.
    […]
    We had a furtive, anxious hidden self of optimism and decency, a self long clouded by hypocrisy and abstraction and held in check by fear. On Friday, this Ireland stopped being afraid of itself.
    The No campaign was all about fear — the fear that change could have only one vehicle (the handcart) and one destination (hell). And this time, it didn’t work. Paranoia and pessimism lost out big time to the confident, hopeful, self-belief that Irish people have hidden from themselves for too long.

    It looks like a victory for global cosmopolitanism. But actually it’s a victory for intimacy.
    It was intimacy that made Ireland such a horrible place for gay and lesbian people, for all those whose difference would be marked and spied on and gossiped about. But intimacy is a tide that is just as powerful when it turns the other way. Once LGBT people did begin to come out, they became known. Irish people like what they know. They like the idea of “home”.

    On Friday, the wonderful spectacle of people coming back to vote, embodied for all of us that sense of home as place where the heart is — the strong, beating heart of human connection.
    Finally, it looks like a defeat for religious conservatives. But nobody has been defeated. Nobody has been diminished. Irish people comprehensively rejected the notion that our republic is a zero sum game, that what is given to one must be taken from another. Everybody gains from equality — even those who didn’t think they wanted it. Over time, those who are in a minority on this issue will come to appreciate the value of living in a pluralist democracy in which minorities are respected.

    E de luat aminte la fiecare din aceste aspecte…

  5. http://www.traditioninaction.org/religious/h085rp.StPatrick_1.html

    ‘Once the Saint had a great vision, in which the actual state and the future of the Church in Ireland were revealed to him. In the first place, he saw the whole land, as it were, like a great furnace whose flames reached to the sky. And he clearly heard the voice of an Angel saying, “Such is now – the state of Ireland in the sight of the Lord.”

    After a little time, instead of this far-spreading universal fire, he saw flaming mountains here and there over the land, then torches shining, succeeded by glimmering lights amidst an ever-increasing darkness. Last of all, he saw a few live coals buried and burning deep in the earth. Then an angelic voice was heard, saying that such should be the successive states of the Irish people in times that were coming.

    Then, with tears rolling down his cheeks, the Saint repeated many times those words of the Psalmist, “Will God then cast us off forever ? Or will He never more be favorable again? Or will He cut off His mercy forever from generation to generation? Or will God forget to show mercy? Or will He in anger close off His mercies?”

    The Angel answered and told him to look to the north of the land, and that there he should see the Hand of the Most High. The Saint lifted up his eyes, and, behold, a little light arose in Uladh (Ulster), which had struggled long in the darkness, until at length the whole island was filled with the brightness of its glory, and Ireland returned to its first state of all-pervading fire. (Acta SS., p. 575). ‘

    Deci, hai, nu e totul pierdut…

  6. Ireland is a nation known for its number of Catholics and the laws that such Catholic influence has created. Ireland outlaws abortions and outlawed gay marriage by constitutional decree. Homosexual acts were even only criminalized just two decades ago.

    Civil partnerships for same-sex couples have been legal since 2010 which provided legal protections to those couples but marriage has long been seen as a religious institution in Ireland.

    The on the referendum debate has been framed as a litmus test of just how much the demographics of Ireland has changed and just how traditionally Catholic the population is.
    An official 1,201,607 people voted in favour of amending the constitution, while 734,300 voted against legalizing same-sex marriage. Only Roscommon-South Leitrim, a mostly rural community, had a majority of “no” votes out of Ireland’s total 43 constituencies.

    sursa

  7. @doroteea
    pai Ulsterul (Irlanda de Nord) e singura regiune din Marea Britanie care nu a acceptat legalizarea casatoriilor persoanelor de acelasi sex in 2013. Legislativul nord-irlandez a refuzat sa se alature parlamentelor Angliei, Tarii Galilor si Scotiei in actiunea de recunoastere a ssm.. Doar ca acum se fac presiuni constante asupra politicienilor Sinn Fein pentru a introduce legalizarea.
    http://www.belfasttelegraph.co.uk/news/northern-ireland/irish-gay-marriage-referendum-pressure-to-build-on-northern-irelands-politicians-to-allow-vote-on-gay-marriage-31247405.html

  8. Dupa mintea mea, cred ca cea mai mare influenta asupra rezultatului referendumului a avut-o modificarea componentei de varsta a votantilor, Se petrece un fenomen asemanator celui din anii 70 cand generatia baby-boom incepuse sa modifice in mod semnificativ credintele si mentalitatile societatii americane.Doar ca fenomenul e la scara mondiala gratie mijloacelor de propagare globala a culturii de masa (internet, televiziune, hollywood, etc..)
    De exemplu, in SUA, un sondaj de opinie de acum o luna privind reimplicarea trupelor americane in Irak, a dezvaluit un lucru interesant:
    Perhaps the most striking shift in public opinion has been among 18- to 29-year-olds who are becoming increasingly hawkish on the question of U.S. involvement. A Harvard University Institute of Politics survey released in late April showed that 57% of that group favored sending ground troops to participate in a military campaign against ISIS.
    That’s a dramatic shift from eight years ago when 60% of that age cohort said most or all troops should be withdrawn from Iraq.
    “This youngest generation of first-time voters doesn’t have a personal connection to 9/11, to Hurricane Katrina, to [George W.] Bush and then the promise of Obama” as they contemplate foreign policy for the first time, said John Della Volpe, director of polling at the Institute of Politics. “There’s certainly an indication that the youngest voters are interested in a stronger, more forceful foreign policy.”
    http://edition.cnn.com/2015/05/21/politics/2016-gop-iraq-ground-forces/

  9. @enkidu:

    Da, cert e ca e un factor major. Insa nu e suficient pentru explicatie, pentru ca acesti tineri au alte valori, si atunci trebuie cautat ce s-a intamplat cu ei, de fapt, ce schimbare sociala reflecta orientarea lor.

  10. @admin
    Ce schimbare sociala?
    As avea o ipoteza…cred ca asistam la efectele aculturarii (occidentalizarea) lumii. Incepe sa se modifice personalitatea de baza a populatiei intregului glob.
    “Pe baza studiilor a opt culturi ale unor triburi primitive, populaţii în stare apropiată de cea de „natură”, Kardiner atestă că, în cadrul fiecărui grup social, există o structură de conduită comună întregului lot social, pe care o numeşte personalitate de bază. Prin personalitate de bază el înţelege o configuraţie psihologică specifică, proprie membrilor unui grup social concret, ce se obiectivează într-un anumit stil de viaţă, „matricea” pe care se dezvoltă ulterior trăsăturile individuale de caracter pe care indivizii brodează apoi variante singulare”
    https://psihoconsultanta.wordpress.com/discipline/psihologia-personalitatii/
    Ori aculturarea ( accelerata de internet, televiziune, hollywood) tocmai asta face, distruge matricea fiecarei natiuni, colectivitati sau etnii, si introduce una noua, matricea homo novus. Iar aceasta inlocuire se produce intr-un segment de timp, fenomen care concorda cu observatiile facute sociologi, si anume ca personalitatea de baza nu se schimba inainte de trecerea a trei generatii. Se elimina acea perceptie a traditiilor, a fenomenelor istorice, perceptie care provine din povestirile de familie si contactul direct cu generatiile varstnice. Se inlocuieste specificitatea memoriei colective care acopera trei, poate patru, generatii.
    Si luand ca baza generatia contemporana celui de-al doilea razboi mondial, nascuta in perioada interbelica (generatia marilor duhovnici daca vreti) ajungem astazi la pragul dintre a treia si a patra generatie, la bariera de generatii in care se desavarseste aculturarea (in cazul de fata occidentalizarea..cu tot cortegiul de ideologii new-age si isme).
    Despre personalitatea de baza care se formeaza acum, acel homo novus STAS mondial, s-a tot scris pe site si banuiesc ca fiecare intuieste mai mult sau mai putin cu ce se mananca.
    “tinerii frumosi si liberi ai facebookului” 

  11. @enkidu:

    Da, cam asa. Insa aici nu a fost nevoie de 2-3 generatii. Pare ca generatia nascuta dupa 90 e rupta de antecedentele sale, intr-un fel sau altul.

    Parca, totusi, nu e suficient nici acum. Ceva mai lipseste din tablou, referitor la aceasta generatie tanara care a crescut intr-un mediu nou tehnologico-mediatic.

  12. @admin
    poate modul specific in care se transmite mesajul, datorat monitorul si televizorului. Studiile arata ca dupa 30 de secunde de privit la televizor sau monitor se suprima capacitatea cognitiva, cortexul frontal fiind blocat, cu alte cuvinte, fitrul gandirii e eliminat iar privitorul intra intr-o stare usoara de hipnoza.
    Imaginatia e puntea dracilor spre minte si ce este mai plin de imagini daca nu un film care beneficiaza si de un mediu de propagare favorizant sugestionarii.
    Si cred ca a fost nevoie de 2,3 generatii, fiecare din ele pierzand cate ceva din matrice pe drum.

  13. @admin, @enkidu

    subscriu, asa mi se pare si mie

    @enkidu

    ‘pai Ulsterul (Irlanda de Nord) e singura regiune din Marea Britanie care nu a acceptat legalizarea casatoriilor persoanelor de acelasi sex in 2013.’

    Ce chestie… Nu ca as fi avut indoieli asupra viziunii, e atat de clara. Dar cand vezi ca se si confirma..

  14. @enkidu:

    Cred ca si asta e doar un ingredient. Ceva mai insidios trebuie sa se fi intamplat, nu doar expunerea asta la televizor si, de vreo 10 ani, la internet. Modelarea sociala (cu componenta cognitiva cu tot) prin mass-media e foarte importanta, insa ceva trebuie sa fi fost modificat sau corelat si cu contextul social, ma gandesc. Pe de o parte te deformeaza prin televizor si internet, pe de alta iti restrang “oportunitatile” de viata sociala la rolul de consumator reproducator al unui sistem economic. Insa intr-un alt stil decat inainte. Inainte se reproducea in numele familiei si natiunii. Acum, in numele diversitatii, “iubirii”, al dezvoltarii personale, al emanciparii, etc. Adica, vreau sa spun ca probabil s-a intamplat ceva si pe plan economic-social, nu doar pe partea de socializare prin media. Ca sa fac o comparatie, cred ca la noi satul romanesc e pulverizat in primul rand social si economic. Apoi, desigur, in acest vid creat in urma desavarsirii “modernizarii” economice a satului, modelarea prin tv si net merge altfel.

  15. @Framaturile:

    Deci rusii o sa voteze cu 100% atunci daca se face referendum din asta la ei. 🙂

  16. Iaca nu rusii conduc in statistica respectiva. 🙂

  17. @fo:

    Da, insa nu as merge pe pista asta. Bautura asta e si ea tot un obicei cultural, pana la urma. Irlanda veche era tare betivana, insa era veche. Trebe vazut cand si cum s-a transformat beutura in instrument cultural de remodelare sociala. 🙂

  18. Bautura + droguri (se gasesc la orice colt de strada) + relatii promiscue. Plus faptul ca in Biserica Catolica au fost promovati orataniile alea (ca oameni cu greu pot fi numiti).

  19. Nu arunc o piatra inspre catolici spunand ca ei sunt pedofili. Fereasca sfantul! Spun ca, din cate se pare, cineva a avut interesul sa promoveze astfel de cretini. Catolicii din Irlanda au fost foarte reticenti fata de “Aggiornamento”.

  20. Si voi stiti cum incepe Constitutia Irlandei?

    Bunreacht Na hÉireann (1937), Preamble: “in the Name of the Most Holy Trinity, from Whom is all authority and to Whom, as our final end, all actions both of men and States must be referred, … Humbly acknowledging all our obligations to our Divine Lord, Jesus Christ … And seeking to promote the common good, with due observance of Prudence, Justice and Charity, so that the dignity and freedom of the individual may be assured (…).”

    Va si vai…

  21. pai pulverizarea satului, rurbanizarea dupa cum scriai pe undeva, poate fi echivalata cu fenomenul migratiei unde aculturarea se produce in 3 generatii. A disparut o lume veche, lumea satului, depozitara etosul national si a aparut altceva in schimb, o lume noua.
    bunicii, copiii plecati la oras in perioada industrializarii comuniste, decreteii si acum generatia 90.
    Occidentalizarea, ca fenomen de aculturare, cuprinde cu siguranta toate mecanismele economice, sociale, mediatice, etc., fiind, pana la urma un fenomen amplu care vizeaza mai toate componentele unei civilizatii.
    Exista, de exemplu, si aculturare militara..ca prim simptom al acestui fenomen. Multe ciivilizatii au inceput prin a copia modelele militare ale altor civilizatii si au sfarsit prin a se transforma ele insele (Rusia lui Petru cel Mare a inceput cu modernizarea armatei, Japonia perioadei Meiji); modificarea standardelor militare dupa cele ale NATO (sua) e in sine un indicator de trend.

  22. Deci, concluzia: mutatul la tara, si asta nu inseamna ruperea de realitate dus on varful muntilor, satul romanesc inca mai exista, va spun eu din propria experienta, trebuie doar cautat.Putin curaj, multa nebunie si se poate…

  23. cert este ca in majoritatea tarilor catolice aceste spurcaciuni se legifereaza pe banda rulanta, iar papa francisc asista pasiv si fara a lua vreo atitudine

  24. https://www.lifesitenews.com/opinion/marriage-hasnt-changed.-ireland-has

    May 25, 2015 (Barbwire.com) — On Friday, May 22, 2015, the people of Ireland failed to heed the warning the Apostle Paul gave to the Christians of Rome.

    They “exchanged the truth about God for a lie.” (Romans 1: 18-30) In this case, they exchanged the truth of natural marriage for the lie of false equality and fake tolerance.

    Dublin Archbishop Diarmuid Martin told the Irish Times that the referendum amounts to a social revolution and the Catholic Church needs to do a reality check because “most of those people who voted yes are products of our Catholic schools for 12 years.”

    That is why the Catholic Church in Ireland, and throughout the West, needs a new evangelization.

    Many fellow Christians have asked me how this could happen since “Ireland is Catholic.” It happened because, for all practical purposes, this is not true. The Irish have what the Apostle Paul described — a form of religion but they deny its power. (2 Tim. 3:5) There are no doubt faithful Christians in Ireland, but they are clearly in the minority.

    Prime Minister Enda Kenney joined the crowd claiming “with today’s vote, we have disclosed who we are: a generous, compassionate, bold and joyful people.” His Deputy Prime Minister Joan Burden called the vote a “magical moving moment.” Nothing could be further from the truth.

    Referendums cannot change reality. What has changed is Ireland. It has rejected its Christian roots. The veneer of Ireland as the home of Christian missionaries has been ripped away.

    On the Feast of St. Patrick I wrote a tribute to the missionary, suggesting that we take our cue from St. Patrick, and “start to view our culture as pre-Christian, since that points to our hope in the supernatural work of God that can change the entire trajectory of a civilization.” I reminded readers, “If our culture is pre-Christian rather than post-Christian, then that means it’s time to get to work!” The Irish referendum simply shows how much work there is to do!

    Marriage did not change

    No matter what some dissidents predict, however, the Catholic Church will never change the doctrine concerning marriage. It is affirmed from the first book of the Bible to the last and defended by the Councils of the Church in an unbroken tradition. “Marriage is not just any relationship between human beings,” the Congregation for the Doctrine of the Faith explained. “It was established by the Creator with its own nature, essential properties and purpose.”

    That same congregation affirmed that “no ideology can erase from the human spirit the certainty that marriage exists solely between a man and a woman, who by mutual personal gift, proper and exclusive to themselves, tend toward the communion of their persons. In this way, they mutually perfect each other, in order to cooperate with God in the procreation and upbringing of new human lives.”

    This is not a truth available only through special revelation but is revealed in the natural law. “The Church’s teaching on marriage and on the complementarity of the sexes reiterates a truth that is evident to right reason and recognized as such by all the major cultures of the world.”

    The smoke of Satan

    So how could Ireland, by a 2 to 1 vote, exchange this truth for a lie? In 1968, Pope Paul VI warned in his letter On Human Life that separating the unitive and the procreative dimension of the conjugal embrace in marriage would lead to a degraded view of human sexuality. Rather than sexual intercourse in marriage being the gift of self, it becomes the use of another. The manufacturing of life in a test tube or use of the body of a third party as a carrying case in surrogacy replaces the beauty of bearing children.

    In the sexual revolution, western culture embraced all of these things, and we are now tasting its bitter fruit. Sin separates us from God and from one another. It also separates us within ourselves — body, soul and spirit. What God meant to be joined together, we have rent asunder.

    But there is still more to it. Paul VI warned in 1972 that the “smoke of Satan” had crept within the Church. It has. We face real opposition from a real enemy. At its root, the attack on marriage is diabolical.

    But this is not counsel of despair.

    On Pentecost we remember the Holy Spirit falling upon the early disciples. One of the fruits of this experience was unity. The diabolical war on marriage can be dispelled by a new outpouring of the Holy Spirit. The fruit of the Spirit is unity and we need this unity to withstand what lies ahead.

    No law at all

    The Irish referendum sets faithful Christians on a collision course with the Irish state, the laws of God against the laws of fallen men. With such conflicts, the faithful must follow God and not men. In his Letter from Birmingham Jail, Dr. Martin Luther King wrote, “there are two types of laws: just and unjust. I would be the first to advocate obeying just laws. One has not only a legal but a moral responsibility to obey just laws.” He then affirmed, “Conversely, one has a moral responsibility to disobey unjust laws. I would agree with St. Augustine that ‘an unjust law is no law at all.’”

    “How does one determine,” he asked, “whether a law is just or unjust? A just law is a man-made code that squares with the moral law or the law of God. An unjust law is a code that is out of harmony with the moral law.”

    The Irish referendum is an unjust law, since it amounts to a national repudiation of the natural law. Cultures do not so much break the natural law as break themselves against it.

    When an entire country freely chooses to reject both the laws of nature and of nature’s God, there will be consequences.

    Let us pray that those consequences become an occasion for the Emerald Isle to repent and return to what it once knew.

  25. Da, corect mesajul, si nu ar trebui uitat: casatoria nu s-a schimbat, pt ca ce inseamna ea Altcineva a stabilit, iar Legea Lui nu se schimba doar pt ca noi intelegem sa o incalcam. Doar cei care se lupta cu Legea vor fi zdrobiti, atat.

    ‘Piatra din capul unghiului’ – cea peste care au cazut si care se va rasturna apoi asupra lor.

  26. Pingback: REFERENDUMUL DIN IRLANDA: campania PRO-GAY, FINANTATA “NEBUNESTE” de fundatii americane/ CUM SE CUMPARA SI CUM SE VINDE LUMEA/ Reactii in Australia si Germania/ ZEGREAN da inapoi pe tema DECALOGULUI | Cuvântul Ortodox
  27. Pingback: Memoriul societatii civile crestine pe tema EDUCATIEI SEXUALE: “Educatie pentru sanatate – DA, educatie ideologica – NU!”/ Ambasada SUA arboreaza STEAGUL LGBT/ ACCEPT si agenda reeducarii din licee/ Decizii controversate ale CEDO: REINTROD
  28. Pingback: VATICAN. Documentul de lucru pentru CONCILIUL consacrat FAMILIEI nu ar mai contine prevederile “revolutionare” privind HOMOSEXUALITATEA | Cuvântul Ortodox
  29. Pingback: VIRGILIU GHEORGHE la Realitatea TV despre EFECTELE NEGATIVE ale tabletelor si smartphone-urilor asupra copiilor si in educatie/ SOCIOPATIA INTALNIRILOR INTERNAUTICE/ Mars pentru familie la Iasi/ CE S-A INTAMPLAT IN IRLANDA SI DE CE SE POATE INTAMPLA SI LA
  30. Pingback: AUTIZAȚI DE TELEVIZOR SI CALCULATOR. Dependenta de noile tehnologii la varste mici are EFECTE DEVASTATOARE (Dosar Romania – reportaj). MEDIC NEUROLOG: ”O categorie nouă sunt copiii cu autism light, cei care privesc mult la televizor”/ “T
  31. Pingback: AUTIZAȚI DE TELEVIZOR SI CALCULATOR. Dependenta copiilor si adolescentilor de noile tehnologii are efecte devastatoare (DOSAR ROMÂNIA – REPORTAJ TVR foarte important cu Virgiliu Gheorghe, psihiatrul Raluca Grozavescu s.a). MEDIC NEUROLOG: ”O cat
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare