VIRGILIU GHEORGHE la Realitatea TV despre EFECTELE NEGATIVE ale tabletelor si smartphone-urilor asupra copiilor si in educatie/ SOCIOPATIA INTALNIRILOR INTERNAUTICE/ Mars pentru familie la Iasi/ CE S-A INTAMPLAT IN IRLANDA SI DE CE SE POATE INTAMPLA SI LA NOI

6-06-2015 10 minute Sublinieri

VIRGILIU GHEORGHE despre efectele negative ale tabletelor si telefoanelor intelgente asupra dezvoltarii copiilor si a invatarii in scoala – la JOCURI DE PUTERE (Realitatea TV – – 26/27 mai 2015)


VIRGILIU GHEORGHE despre efectele negative ale… by medialert

de Denyse O’Leary, Mercator.net

Dacă ai 40 de ani în 2015, asta înseamnă că aveai 15 în anul 1990. Interesul specific adolescentin în ceea ce privește sexul, cu siguranță a existat și atunci; însă ceea ce nu exista atunci era scena cu întâlnirile online. Și această scenă reconfigurează pe deplin viața adolescentului, și întrece orice imaginație faptul că mulți își petrec fiecare moment al trezirii de dimineață, afundați într-un sistem electronic.

Cititorii poate că își amintesc de distopia „blândă” a scriitorului englez Aldous Huxley, „Brave New World” („Minunata lume nouă”), 1932. În societatea perfectă, sexul este din plin, însă relațiile serioase sunt imposibile.

Internetul a redus cu secole previziunea lui Huxley, deoarece miliardarii din Sillicon Valley marchetează valorile romanului „Brave New World” („Minunata lume nouă”) ca ale celei din generația Z, născută în era digitală. Internetul, prin natura sa, promovează relații ocazionale, efemere, lipsite de delicatețe și anonime.

Aflăm de la Yahoo News câte ceva despre Generația Z:

„Acești tineri, născuți după 1995 și care nu cunosc o lume în care să nu existe Internetul, trăiesc o viață care pare să fie la milioane de mile departe de speranțele, visele și morala generațiilor dinaintea lor.

Oamenii din Generația Z vorbesc mai ușor online decât față în față. Prietenii lor din social media sunt la fel de importanți ca prietenii din viața reală iar câteodată chiar se întâlnesc în persoană cu acești camarazi „virtuali”.

Mai mult de 8 din 10 sunt „agățați” în rețele sociale și mai mult de jumătate dintre ei gândesc că acestea sunt locurile în care ei își desfășoară viața lor socială reală.”

O consecință ar fi că atitudinile și comportamentele lor adesea se diferențiază radical de cele ale oamenilor care trăiesc în realitatea actuală, nu virtuală. Iată doar trei exemple din „Vanity Fair”:

– Sexualitatea este afișată fără a avea nicio pretenție de intimitate emoțională.

„Există sexting și Snapchat, unde adolescenții își împart poze cu corpurile lor sau cu părți din corpuri; pe Skype, câteodată chiar se dezbracă unul pentru altul sau se masturbează împreună.”

În zilele realității actuale, ca opuse realității virtuale, nuditatea însemna o scenă de intimitate cu un iubit sau iubită.

Clipul cu nuditatea fetei a ieșit cam prost pentru una din fete:

„Prietena mea, făcea VC ” adică video chat, „cu acest tip cu care practic avea o întâlnire”, a spus Melissa. „El i-a trimis atâtea nuduri, dar ea nu a avut încredere că nu va arăta pozele și altor oameni. Așa că l-a contactat pe Skype și i-a arătat nuduri cu ea în această formă. El a făcut un screenshot (adică o poză din filmare) fără ca ea să știe. A trimis-o întregii echipe de baseball. Apoi au început zvonurile despre ea și i s-au pus tot felul de etichete. Nu a dispărut niciodată. El încă are poza și nu o va șterge.”

Atenție la faptul că ei doar „își dădeau întâlniri amoroase”. Lipsa angajamentului din ambele părți însemna lipsa oricărei consecințe pentru el. Într-o comunitate reală actuală, este foarte posibil ca lucrurile să fi avut o traiectorie ceva mai diferită – în mod special pentru el.

-Unii oameni răspund la o despărțire dureroasă printr-o observare discretă a consecințelor. Social media le hrănește obsesiile facilitând accesul lor la o abundență de informații despre pierdutul obiect al afecțiunii, într-un mod poate prea ușor, anonim și într-un relativ confort. Adolescenții l-au îndemnat pe încurcatul lor vânzător de strategii machiavelice să stea practic „agățat” de durere. În realitatea actuală, prin contrast, necazul, disconfortul și rușinea potențială resimțite probabil ar diminua durerea mai rapid.

-Batjocura printre adolescenți poate fi mult mai nocivă pe Internet pentru că este virtuală, deci, după câte s-ar părea, opțională raportat la realitate. O fată, urmând unui conflict cu un prieten, a devenit victima „Mișcării Anti-Daphne”. Un video de 10 minute pe Youtube a pus-o în cea mai proastă lumină cu putință, ca având țelul de a se sinucide:

„A arătat o poză a mea. Mi-a spus numele. A relatat toate detaliile conflictului. A spus că sunt urâtă și că ar trebui să mă sinucid. A spus tuturor de pe Facebook că este un membru al acestei mișcări și a invitat pe toți să povestească dacă Daphne le-a făcut vreodată ceva.”

„Ideea a prins destul de repede. Am primit o mulțime de mesaje răutăcioase de la oameni care mi-au scris și mi-au șters numele de pe Facebook. Nu le făcusem niciun rău acestor oameni. La școală îmi puneau în geantă lucruri foarte grele sau brânză în panglică/agrafe/legător. Îmi murdărise toată tema pentru acasă. ”

A supraviețuit, dar nu au existat consecințe pentru responsabilii bătăuși de pe Youtube. Da, comunitățile actuale pot fi orașe fără milă. Dar dacă bătăușii ar fi încercat să facă asta în realitate, victima ar fi putut depune plângeri reale.

În discuțiile privind aceste schimbări sociale, am evitat să ridicăm problema moralității pentru un motiv întemeiat. Adolescenții s-au purtat imoral și crud și în trecut. Problema cu întâlnirile de pe internet nu are de-a face așa mult cu lipsa de moralitate, cât are de-a face cu lipsa de actualitate. Toate relațiile devin superficiale și ușor de schimbat, atunci când realitatea este opțională. Comportamentul se înrăutățește în mod natural. Toată lumea devine puțin sociopată.

De aceea, revendicările sentimentalului „dragoste până la urmă” sună atât de dubios.

Bineînțeles că se poate întâmpla; la fel ca și un cățeluș cu două capete. Dar cățelușul nu a fost proiectat pentru a avea două capete. Și internetul nu e construit pentru intimitate sau pentru relații de lungă durată.

Într-adevăr, astfel de bilețele de „dragoste” cu care se termină astfel de piese se dovedesc a fi prima etapă a unei…. care nu va dura un an. Apoi, părțile implicate (în „dragoste”) se reîntorc la „navigare”.

Oamenii care își doresc cu adevărat dragoste nu ar trebui să o caute pe Internet. Însă adolescenții care o caută se pare că nu știu oricum ce este dragostea.

Traducere: Ioana Antone

Cât de mult îl fereşti pe copil de nebunia lumii acesteia? Tu îi cumperi televizor, dar tu nu-i controlezi emisiunile, tu îi cumperi calculator, dar tot tu i-l schimbi, că nu mai este mulţumit de el, tu îi dai acces la internet, dar nu-i controlezi accesul la internet. Deci îţi stă în mână, ţie ca părinte, să faci ce trebuie pentru copilul tău. Dacă-l iubeşti. Dacă nu-l iubeşti, îl laşi liber (greșit). Şi atunci el face ce vrea, pe o parte, şi ce poate, pe de altă parte, cât poate el să înţeleagă.

Noi, care spovedim şi copii şi tineri, primim adesea la spovedanie tineri care mărturisesc în lacrimi o istorie incredibilă – adică de ce-a ajuns până unde a ajuns, până unde a mers nebunia lui, când şi-a dat seama – şi care îşi acuză părinţii pentru că n-au fost cu ei mai drastici.

(Pr. Nicolae Tănase, Soţul ideal, soţia ideală, editura Anastasis, Sibiu, 2011, pp. 98-99)

Duminică, 7 iunie, de la ora 17:00, Departamentul Pro Vita al Arhiepiscopiei Iașilor și Asociația Familia Tradițională vor da startul celei de-a doua ediții a Marșului pentru Familie!

Marșul se va desfășura pe traseul: Parcul Copou – Universitatea „Al. I. Cuza” – Fundație – Piața Unirii – Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt.

Marșul pentru Familie reprezintă punctul culminant al Săptămânii pentru Familie 2015(1-7 iunie), ansamblu de evenimente menite să atragă atenția asupra faptului că familia este cel mai important grup social și că părinții sunt datori să se implice activ în educarea copiilor.

La prima ediție Marsul pentru Familie a avut peste 6500 de participanți care au tras un semnal de alarmă asupra faptului că familia tradițională trebuie protejată.

Cei care doresc să participe sunt așteptați în Parcul Copou de la ora 16:30 pentru o organizare mai eficientă.

Mai jos, puteți urmări câteva imagini de anul trecut.

ALIANTA FAMILIILOR DIN ROMANIA

4 iunie 2015

CE S-A INTIMPLAT IN IRLANDA?

Lucruri teribile s-au petrecut in Irlanda pe 22 mai. In primul si cel mai important rind, 36% din irlandezii cu drept de vot, adica 62% dintre cei care s-au prezentat la vot, au votat ca Irlanda sa nu mai fie o tara crestina. Au renuntat la mostenirea spirituala a parintilor lor. Au respins ceea ce vreme de mii de ani specia umana a considerat potrivit pentru societate, si au imbratisat o practica noua, straina experientei umane in universalitatea ei. Au respins asocierea naturala a femeii si a barbatului, cu scopul de procreare si perpetuare a speciei uname, si au imbratisat ca norma legislativa asocierea nenaturala si perversa a fiintelor umane. Au decis ca mama si tata nu sunt necesari pentru a aduce pe lume noi fiinte umane, si ca normativitatea vietii intime este exclusiv asocierea fiintelor umane pentru placere. Daca in mod indirect si neintentionat vor rezulta copii din aceste asocieri a devenit irelevant pentru vecinii nostri din extremitatea vestica a continentului.

Revolta crestinilor impotriva crestinilor

In al doilea rind, crestinii irlandezi s-au aliat cu cei care nu numai ca nu se identifica ca fiind crestini, dar se numesc chiar dusmani ai valorilor crestine, impotriva crestinilor autentici care au pledat de buna credinta si cu intelepciune pentru normativitatea casatoriei naturale in Irlanda. In alte cuvinte, crestinii s-au raliat cu homosexualii, ateii, feministele, avortistii, secularistii si altii de teapa lor intr-un front comun anticrestin si anti-Biserica pentru a instaura in tara lor normativitatea hedonismului si a imoralitatii. Au votat ca imoralitatea sa devina un drept constitutional. Practic vorbind, au votat pentru interzicerea, in viitor, a legislatiilor fondate pe moralitate. Caci, la urma urmelor, ridicarea casatoriilor homosexuale la rang de drept constitutional inseamna, de fapt, interzicerea de legislatii care diferentiaza intre comportamentele morale si cele imorale.Dupa 22 mai in Irlanda totul va fi permis si nimic interzis. Pe 22 mai revolutia sexuala a fost institutionalizata in constitutia Irlandei. Acest succes al extremistilor sexuali nu poate fi subestimat. Este pentru prima data in istoria omenirii cind o societate decide ca perversiunea sexuala si toate manifestarile revolutiei sexuale sunt normale si constituie drepturi fundamentale care trebuie sa fie protejate de societate. Din aceasta perspectiva se poate spune ca irlandezii au abrogat Capitolul 18 din Levitic impreuna cu toate prohibitiile pe care el le contine impotriva pornirilor sexuale nenaturale si perverse ale speciei umane.

In al treilea rind, votind pentru casatorii homosexuale, irlandezii au abolit heteronormativitatea. Heteronormativitatea e un termen sociologic care vede heterosexualitatea ca unica norma pe care societatea si civilizatia umana au fost cladite. In contrast, din aceasta perspectiva, practicile sexuale ne-heterosexuale sunt privite ca aberatii ori manifestari sociale pe care realitatile sociale nu sunt si nici nu pot fi cladite. Odata respinsa la nivel constitutional, insa, heteronormativitatea isi pierde locul central in organizarea si functionarea societatii si e inlocuita cu dezorientarea sexuala. O societate cladita pe dezorientare si confuzie sexuala va arata total si radical diferita de felul in care societatea si civilizatia au aratat de-a lungul mileniilor. Ne aflam, deci, la marginea unei prapastii care se descinde din extremitatea vestica a continentului nostru. Se va largi ea oare? Greu de prezis, dar e cert ca se va incerca.

Biserica Catolica

Biserica irlandeza a fost si ea o victima a referendumului. Dupa cum observa un scriitor catolic american, William Doino, “Ireland’s decision to approve same-sex marriage, by popular referendum, has left the country’s Catholic reputation in ruins.” (“Decizia Irlandei de a aproba, prin referend national, casatoriile unisex, au lasat reputatia catolica a Irlandei in ruine“) [Detalii aici: http://www.firstthings.com/web-exclusives/2015/05/ireland-a-country-without-a-conscience] Majoritatea covarsitoare a celor care au votat pentru abolirea normativitatii casatoriei naturale au fost tineri irlandezi care din cresa pina la absolvirea universitatii au fost crescuti, educati si formati spiritual si moral in Biserica Catolica. Au fost botezati in Biserica, au fost crescuti in gradinite de copii catolice, au invatat sa scrie si sa citeasca in scolile Bisericii Catolice, au facut scoala in licee catolice, si si-au luat diplomele universitare in universitati catolice. Cum se explica atunci ca s-au revoltat impotriva celei mai influente institutii din Irlanda, aceea care i-a educat si hranit spiritual din pruncie pina acum? Oare ce rau le-a facut ea lor ca ei sa-si ia revansa?

In mare masura, asta se datoreaza educatiei sexuale pe care copiii si tinerii occidentali au primit-o din anii 60 incoace. O educatie sexuala care devine tot mai radicala si bizara. Una care pune neadevaruri in mintile copiilor si le distrug. O educatie, daca chiar poate fi numita asa, care invata copiii si adolescentii ca nu exista diferente intre baieti si fete, ca sexualitatea e fluida, ca heterosexualitatea si ne-heterosexualitatea sunt inventii ale mintii omului nu comportamente definite la nivel biologic, ca sexualitatea e un instrument al placerii nu al procrearii responsabile. Ca nu mai exista “doamne ori domni”, ori ca astfel de apelatii trebuie interzise. Cel mai rau insa, este o educatie sexuala care propaga notiunea de “autonomie sexuala” ca drept fundamental al omului. Odata recunoscuta ca drept al omului “autonomia sexuala” devine o idolatrie protejata de lege ale carei consecinte nefaste pot fi prevazute de orice om cu minte. Autonomia si emanciparea sexuala au devenit strigatul de batalie al generatiei tinere. Tinerii irlandezi si-au exercitat drepturile civile pentru a defini si institutionaliza autonomia sexuala in constitutia tarii lor.

Care sunt explicatiile?

Explicatiile date de presa occidentala pentru capitularea morala a Irlandei catolice sunt diverse, dar trebuie luate in serios pentru ca aceasi factori sunt prezenti si in restul Europei si chiar in Romania. Unii comentatori britanici au atribuit colapsul moral al Bisericii Catolice din Irlanda scandalurilor financiare, cazurilor de pedofilie si declinului moral din ultimii ani din interiorul Bisericii. Altii au punctat ascensiunea divortului, proliferarea pornografiei, propaganda homosexuala, orbirea tinerei generatii cu notiuni radicale de egalitate, transformarea Iralandei dintr-o natiune de oameni virtuosi intr-o tara hedonista. Altii au punctat ascensiunea ateismului si nivelul ridicat de secularizare. Oamenii s-au “saturat” de religie, de Dumnezeu, de “spiritualitate.” Altii devenisera indiferenti la ceea ce se intimpla in jurul lor. Se simteau comfortabili si in siguranta cu sondajele de opinie care reflectau ca vreme de multe decenii Irlanda era cotata ca fiind una din cele mai religioase tari ale lumii. Dar religiozitatea irlandezilor nu a prevenit colapsul lor moral si al Bisericii lor. In 1995 Irlanda a legalizat divortul, cu o prezenta la vot de 68%. Monogamia crestina a fost si ea distrusa.Intre 1996 si 2011 Irlanda a cunoscut o crestere de 550% in numarul divorturilor si a recasatoriilor. Natalitatea in Irlanda a scazut si ea de la 4 copii la 2 copii de familie. Asta in tandem cu ascensiunea contraceptivelor si a diminuarii interesului in procreare. Toleranta fata de afacerile extra-conjugale, optionalitatea copiilor din asocierea adultilor in institutia casatoriei, ascensiunea concubinajului si optiunea divortului au facut “casatoria” atractiva pentru homosexuali.Homosexualitatea nu e compatibila cu regulile stricte ale institutiei casatoriei si familiei. Dar unde monogamia devine irelevanta, concubinajul se substituie casatoriei, infidelitatea devine acceptabila si procrearea responsabila o norma demotata, casatoriile homosexuale se reliefeaza ca si o consecinta logica. Din acesta perspectiva putem spune ca, de fapt, nu homosexualii au demolat casatoria naturala, ci noi, cei care nu am practicat-o asa cum ne-a fost data in invataturile apostolilor.

Cam asa stau lucrurile si in Romania. Si Romania se bucura de un nivel inalt de religiozitate in clasamentul mondial. Dar ne confruntam cu aceleasi probleme de secularizare, concubinaj, divort, pornografie, avort, si mai putin respect fata de Biserica si invataturile Scripturii. Asemenea irlandezilor, pregatim si noi terenul pentru demolarea casatoriei crestine la noi. Ramine de vazut daca nu cumva in 20-30 de ani si noi romanii vom vota sa nu mai fim o tara crestina.

Va mai supravietui Biserica in Irlanda, au intrebat unii comentatori? Observati ca intrebarea nu este daca Biserica va putea schimba cursul istoriei in Irlanda ci daca ea insasi va supravietui. Unii compara Irlanda cu Quebec unde Biserica s-a prabusit cu zeci de ani in urma si ramine fara influenta. Biserica Catolica irlandeza, insa, si-a asumat raspunderea pentru esecul din 22 mai si priveste spre viitor. Are o misiune noua in fata – aceea de a re-crestiniza o tara care pe 22 mai a decis ca nu mai vrea sa fie crestina. Ramine de vazut daca va izbuti. Exista oameni carora sa le pese si care sa stea in spartura? Ne-a frapat, in sensul acesta, o fraza din comentariul unui jurnalist, culmea, ateu (dar si homosexual) britanic, in care el intreaba “is there nobody of any intellectual stature left in our English church, or the Roman church, to frame the argument against Christianity’s slide into just going with the flow of social and cultural change?” (“Nu mai e nimeni cu o statura intelectuala ramas in Biserica engleza [Anglicana], ori Romana [Catolica] care sa poata argumenta impotriva descendentei crestinismului in abisul social si cultural” al zilelor noastre? Este o intrebare care strapunge si care ar trebui sa ne puna pe toti pe ganduri.

Consecintele imediate

Consecintele votului din 22 mai nu intirzie sa se manifeste. Incurajati de triumful homosexualilor aspra crestinilor, avortistii au lansat o campanie pentru un referend constitutional care sa legalizeze avortul in Irlanda. Iar miscarea pro-eutanasie irlandeza a lansat o campanie similara pentru legalizarea eutanasiei. Si in timp de o saptamina de la votul irlandez, Groenlanda a legiferat si ea, printr-un vot parlamentar de 72 la 0, casatoriile homosexuale. Groenlanda are doar 63.000 de oameni, dar impactul psihologic al acestui eveniment, care a avut loc in cea mai mare insula a lumii, nu poate fi subestimat. Groenlanda a devenit cea de a 21 tara a lumii care a legiferat casatoriile homosexuale. Avortul, eutanasia, abolirea traditiei si alte lucruri rele ca acestea sunt consecintele firesti cind o tara voteaza sa nu mai fie crestina. Ea regreseaza in paganism, barbarism si salbaticie.

Ce nu se schimba

Omul inceputului Mileniului III e arogant. Se crede dumnezeu. Capabil de toate, inclusiv de a trai fara Dumnezeu si fara mostenirea spirituala a inaintasilor lui. Dar aroganta omului modern e irelevanta. Caci in final, invataturile Scripturii privind casatoria, familia si sexualitatea nu se schimba. Ele ramin aceleasi. Levitic 18 nu poat fi nici schimbat nici scos din natura lucrurilor. Nici consecintele deciziei legiutorilor ori ale omului de a respinge rinduielile stabilite de Dumnezeu pentru om. Facerea 2:24 nu poate fi nici ea schimbata. Acolo Dumnezeu a rinduit natura omului si a casatoriei. Barbatul si femeia devin una, un singur trup, in, si prin, casatorie. Nici o alta asociere nu se poate substitui acestei rinduieli facute de Dumnezeu odata pentru totdeauna. Nici invataturile Mantuitorului nu pot fi schimbate. Dumnezeu l-a facut pe om barbat si femeie. Crestinii nu pot si nici nu au autoritatea sa schimbe revelatia lui Dumnezeu si invataturile Scripturii privind casatoria si sexualitatea. Chiar daca unele biserici ori culte religioase, prin liderii lor, incearca sa creeze compatibilitate intre invataturile Bibliei si ale lumii seculare privind familia si casatoria, de dragul de a nu se simti marginalizati ori batjocoriti, invataturile Bibliei ramin aceleasi. La fel si consecintele pentru cei care deroga de la ele.

*


Categorii

Avort, Bolile generatiei digitale, Homosexualitate, Internet, New Media, Noile Tehnologii, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor, Video, Virgiliu Gheorghe

Etichete (taguri)

, , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

11 Commentarii la “VIRGILIU GHEORGHE la Realitatea TV despre EFECTELE NEGATIVE ale tabletelor si smartphone-urilor asupra copiilor si in educatie/ SOCIOPATIA INTALNIRILOR INTERNAUTICE/ Mars pentru familie la Iasi/ CE S-A INTAMPLAT IN IRLANDA SI DE CE SE POATE INTAMPLA SI LA NOI

  1. Cum ai fost manipulat ca să nu-ți dorești copii. TOTUL despre sterilizarea psihologică
    http://www.activenews.ro/stiri-social/Cum-ai-fost-manipulat-ca-sa-nu-ti-doresti-copii.-TOTUL-despre-sterilizarea-psihologica-116208

    Societatea actuală, bazată pe consum, nu ţine neapărat să aibă copii – mai mult decât limita de supravieţuire demografică. Important pentru ea este să aibă consumatori de calitate, capacitaţi cât mai devreme în acest sens. Dacă faci un copil, trebuie să te gândeşti cu foarte mare grijă dacă ai ce-i oferi! De fapt, în spatele acestui aparent atât de „responsabil” principiu al parentalităţii se ascunde imperativul economic: trebuie să faci un copil în stare să consume cât mai mult şi cât mai devreme – telefoane mobile, laptopuri, excursii, îmbrăcăminte, produse farmaceutice, vitamine, televiziune, internet, cinematograf. Vizitele la mall-uri, la hypermarketuri sunt subînţelese. Astăzi ţi se cere să aduci pe lume nu un copil, ci un client. Un client cât mai potent, un client pe care eşti învăţat cum să-l înveţi să ceară, să consume, să cumpere. Răsfăţul nu mai este demult un viciu al educaţiei, ci principiul fundamental al pedagogiei actuale. „Fă-ţi copilul fericit şi cumpără-i…”

  2. Pingback: COPIII – IN PERICOL PE FACEBOOK/ Cum este reglementata INTIMITATEA in UE/ Influenta MEDIILOR DIGITALE asupra consumului de stiri. SMARTPHONURILE si SOCIAL MEDIA – devanseaza tot mai mult TELEVIZORUL | Cuvântul Ortodox
  3. Pingback: ROMÂNIA FĂRĂ ROMÂNI: suntem a doua tara a lumii ca nivel de scadere a populatiei!/ PESTE 200 DE PRUNCI NENASCUTI UCISI IN FIECARE ZI IN 2014/ O alta TRAGEDIE sau o alta CRIMA: Zeci de mii de copii români sunt abandonati in anii formarii lor de parint
  4. Pingback: Efecte smartphone asupra copii | NUMAIORTODOX-Cred in Dumnezeu si icoana in fata careia ma inchin este neamul romanesc! Ma misc intre traditie si credinta!
  5. Pingback: AUTIZAȚI DE TELEVIZOR SI CALCULATOR. Dependenta copiilor si adolescentilor de noile tehnologii are efecte devastatoare (DOSAR ROMÂNIA – REPORTAJ TVR foarte important cu Virgiliu Gheorghe, psihiatrul Raluca Grozavescu s.a). MEDIC NEUROLOG: ”O cat
  6. Pingback: SPIONATI PRIN SMART TV. Pericolul din spatele monitoarelor televizoarelor inteligente si legatura cu INTERNETUL LUCRURILOR/ Kate Winslet despre iPad-uri si copii: “LUATI APARATELE DIN MAINILE LOR!” | Cuvântul Ortodox
  7. Pingback: Presbitera CORINA NEGREANU despre PROBLEMELE IGNORATE ALE NOII GENERATII DE ADOLESCENTI si MAGIA INFERNALA A LUMII VIRTUALE: “Prin acest instrument, puterea demonică și rapiditatea lucrărilor ei devin uriașe. CUTIA PANDOREI A FOST DESCHISĂ, TĂ
  8. Pingback: POKEMON GO. O aplicatie produsa de creatorul GOOGLE EARTH a produs o bizara ISTERIE GLOBALA, numai buna pentru a experimenta DIRIJAREA COLECTIVA PRIN INTERMEDIUL TEHNOLOGIEI, chiar si pentru motive absurde sau puerile, generand inclusiv CONSECINTE PERICUL
  9. Pingback: “ADULTESCENTII” – generatiile “EU”, fuga de responsabilitate, EXACERBAREA NARCISISMULUI si ASASINAREA EMPATIEI. Ce au de facut PARINTII pentru a nu produce niste viitori adulti IRESPONSABILI si EGOISTI? | Cuvântul Ortodox
  10. Pingback: “ARMATA DE PSIHOLOGI” care a impus metodele de (non)educatie “liberala” A CREAT O PROBLEMA DE GENERATIE pe care acum o diagnosticheaza clinic (GRESIT), pentru a o rezolva… la cabinetele lor?/ MITUL EDUCATIEI FARA PEDEPSE si L
  11. Pingback: Psihiatrul Manfred Spitzer, autorul volumului DEMENTEI DIGITALE, despre cum utilizarea NOILOR TEHNOLOGII duce la DECLIN MINTAL (Video TVR). SMARTPHONE-ul, printre cei mai periculoși UCIGASI din istorie! In plus: Niciun studiu nu arată că folosirea comp
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare