update – UN CAZ CONTROVERSAT. Preotul Razvan Ioan Scurtu din Iasi, depus din treapta si pe cale de caterisire dupa reclamatii legate de atitudinea sa despre VACCINARI, AVORT si CARDURI BANCARE

7-04-2016 7 minute Sublinieri
Fotografie din Ziarul Lumina (http://ziarullumina.ro/sfanta-marina-s-a-rugat-lui-hristos-sa-primeasca-botezul-muceniciei-73794.html)

Fotografie din Ziarul Lumina (http://ziarullumina.ro/sfanta-marina-s-a-rugat-lui-hristos-sa-primeasca-botezul-muceniciei-73794.html). Parintele Scurtu este al doilea din dreapta.

UPDATE

Având în vedere unele informații difuzate în presă, aducem la cunoștința opiniei publice că Pr. Răzvan Scurtu, fost preot misionar la Spitalul „Elena Doamna” din Iași, a fost depus din treaptă (nu mai poate sluji ca preot) nu pentru atitudinea sa vizavi de problema avorturilor, vaccinurilor sau cipurilor, ci pentru abateri de ordin canonic, liturgic și administrativ. De altfel, Consistoriul Eparhial al Arhiepiscopiei Iașilor, la formularea sentinței, nici măcar nu a luat în discuție aspectele la care face referire Pr. Scurtu în declarațiile sale din presă.

            Regretăm situația creată și nădăjduim că Pr. Răzvan Scurtu va avea înțelepciunea să-și asume adevăratele, nu închipuitele vinovății și să afle pacea sufletească prin pocăință și prin smerenie, renunțând la a mai crea tulburare și confuzie în rândul credincioșilor.

Răzvan Ioan Scurtu era preot misionar detaşat la Spitalul de Obstetrică-Ginecologie „Elena Doamna“ din Iaşi de 13 ani. În urma unei reclamaţii din partea conducerii spitalului, el a fost oprit de la slujire şi decăzut din treaptă. Preotul a fost acuzat că ar fi încercat să le convingă pe mame să nu îşi vaccineze copiii, să nu avorteze şi să nu mai folosească cardurile bancare. Răzvan Ioan Scurtu susţine că el doar a răspuns la întrebările pacientelor. „Doar dacă eram întrebat le explicam poziţia, crezul şi părerea mea faţă de aceste lucruri. Nu aş fi putut să intervin în actul medical“, arată preotul, care a contestat deja decizia Mitropoliei. El crede că dacă îi va fi respins recursul, atunci va urma caterisirea.

După ce a fost timp de 13 ani preot misionar detaşat la Spitalul de Obstetrică-Ginecologie „Elena Doamna“ din Iaşi, preotul Răzvan Ioan Scurtu a fost oprit de la slujire şi decăzut din treaptă, în urma unor reclamaţii ale reprezentanţilor spitalului că ar fi încercat să le convingă pe mame să nu îşi vaccineze copiii, să nu avorteze şi să nu mai folosească cardurile bancare.

„Demersul nu s-a încheiat, are dreptul să se adreseze la alte foruri. Este o sesizare din partea conducerii spitalului, s-a întrunit o comisie numită Con­sistoriu Eparhial care cercetează aceste fapte. Este un număr de abateri care i-au fost imputate părintelui, a fost chemat în faţa acesteia şi se va continua cu procedura“, a declarat pr. Marian Timofte, vicar ad­ministrativ al Arhiepiscopiei Iaşilor.

Surse apropiate Mitropoliei Moldovei şi Bu­covinei au precizat pentru „Ziarul de Iaşi“ că preotul a fost acuzat de faptul că ar fi abordat femeile care doreau să avorteze în unitatea medicală şi ar fi încercat să le convingă să nu facă asta, cât şi să nu îşi vaccineze copiii nou-născuţi. Astfel, me­dicii care au făcut plângerea au argumentat că el ar interveni în actul medical.

„Am sesizat la Mitropolie anumite aspecte care ne deranjau în colaborarea cu dumnealui pe care i le-am adus la cunoştinţă. Am remarcat chiar o sfidare din partea dumnealui în condiţiile în care era chemat să se întâlnească cu conducerea maternităţii şi nu putea niciodată să vină, deşi era în timpul programului. Am avut discuţii cu mamele şi le-a abordat pe tema vacci­nurilor, a cardurile bancare, că nu sunt bune, că sunt lucrurile diavolului. Şi-a depăşit din atribuţiile sale şi nu a vrut să schimbe atitudinea, şi de aceea ne-am adresat superiorilor săi pe linie bise­ri­cească“, a declarat dr. Cristina Dobre, managerul maternităţii.

„Nu pot fi acuzat în vreun fel“

Conform informaţiilor obţinute de la surse oficiale din cadrul Mitropoliei, Consistoriul Eparhial a luat pe 14 martiedecizia de a-l opri de la slujire şi de a-l depune din treaptă pe preot. Aceasta nu este însă o hotărâre definitivă, el atacând-o deja la forurile superioare. Practic, depu­nerea din treaptă este similară cu cate­risirea, ce reprezintă scoaterea din rândul slujitorilor Bisericii Ortodoxe. Dacă sen­tinţa va rămâne definitivă, preotul Răzvan Ioan Scurtu nu va putea purta veşminte preoţeşti şi nici să susţină vreo slujbă.

Diferenţa între depunerea din treaptă şi caterisire este că cea dintâi sancţiune ar fi reversibilă după mai mulţi ani „de pocăinţă şi îndreptare“, când el se poate adresa conducerii Arhiepiscopiei pentru a solicita reabilitarea ca preot, demonstrând faptul că s-a îndreptat.

Contactat telefonic de către „Ziarul de Iaşi“, preotul a recunoscut că, în anumită măsură, a discutat cu femeile despre toate cele trei probleme semnalate, dar că ar fi făcut-o doar atunci când a fost întrebat, fără să intervină în actul medical şi fără a încerca să le convingă.

„Din punct de vedere al activităţii mele, nu pot fi acuzat în vreun fel. Ceea ce v-a spus doamna manager sau părinţii de la Mi­tropolie este o forţare a acuzelor pentru că nu le puteam forţa libertatea de alegere a mamelor. Doar dacă eram întrebat le explicam poziţia, crezul şi părerea mea faţă de aceste lucruri. Nu aş fi putut să intervin în actul medical. Conducerea spitalului nu m-a acuzat niciodată, şi niciodată nu mi-a venit vreo înştiinţare să fie chemat în Comisia de Disciplină că stau de vorbă cu mamele de aceste chestiuni“, a declarat pr. Răzvan Ioan Scurtu.

El a precizat că în scrierile sfinţilor părinţi a găsit referinţe cu privire la faptul că toate dispozitivele electronice, inclusiv cardurile bancare, ar fi nefolositoare.

„Am citit la părintele Paisie Aghioritul şi la alţi sfinţi părinţi ai Bisericii Ortodoxe care vorbesc despre aceste lucruri ca fiind nefolositoare şi, chiar dacă uşurează munca omului, îl înrobesc spiritual foarte mult“, a adăugat preotul.

Acesta a declarat pentru „Ziarul de Iaşi“ că, dacă îi va fi respins şi recursul, s-ar intenţiona caterisirea sa.

Preotul de la Spitalul de Obstretica si Ginecologie “Elena Doamna” din Iasi nu mai poate sluji, el fiind depus din treapta dupa ce a fost reclamat de conducerea unitatii medicale ca se substituie medicilor, sfatuindu-le pe paciente sa nu isi vaccineze copiii, relateaza Agerpres.

Cristina Dobre, managerul Spitalului de Obstetrica si Ginecologie “Elena Doamna” din Iasi, a declarat ca a recurs la suspendarea contractului de munca a preotului Razvan Ioan Scurtu. Motivul invocat este faptul ca atat personalul medical, cat si pacientele s-au plans ca preotul le sfatuieste sa nu isi vaccineze copiii sau sa nu isi faca carduri bancare.

“Am facut doar suspendarea contractului de munca a preotului Scurtu si am anuntat si Mitropolia si am cerut punctul de vedere in acest caz. Am avut niste sesizari de la mamici, inclusiv de la personalul angajat, in ceea ce priveste activitatea parintelui. Au fost sesizari conform carora parintele discuta nu tocmai potrivit cu mamicile: le indeamna sa nu faca vaccinurile sau ca nu e bine sa aiba card bancar. Noi credem ca un preot nu se poate substitui medicului”, a declarat Carmen Dobre.

De cealalta parte, reprezentantii Mitropoliei Moldovei si Bucovinei sustin ca preotul Razvan Ioan Scurtu nu mai poate sluji din cauza mai multor abateri.

“Preotul a fost depus din treapta. Nu mai poate sluji ca preot. Nu este o decizie definitiva. De altfel, preotul a si facut recurs. Motivele pentru care a fost judecat sunt cu totul altele. Sunt motive de ordin canonic, liturgic si administrativ care s-au acumulat in timp”, a declarat pentru Agerpres preotul Constantin Sturzu, purtatorul de cuvant al Mitropoliei Moldovei si Bucovinei.

Preotul Razvan Ioan Scurtu nu a putut fi contactat pentru a-si exprima punctul de vedere. In locul preotului Scurtu, la capela Spitalului Elena Doamna au fost delegati de catre Mitropolia Moldovei si Bucovinei preotii de la Spitalul de Neurochirurgie si Spitalul de Pediatrie.

Nota noastra

Cazul pr. Razvan Ioan Scurtu este controversat pentru ca nu vedem cum se pot constitui reclamatiile impotriva sa in motive de depunere din treapta si, mai rau, de caterisire. Cel putin din ceea ce s-a comunicat, destul de clar, pana acum, reiese ca a primit reclamatii pentru atitudinea sa fata de vaccinuri, avort si card bancar. Sa zicem ca, in cazul vaccinurilor si cardurilor, lucrurile sunt mai complicate, insa in privinta avorturilor lucrurile sunt cat se poate de clare si Mitropolia trebuia sa comunice ferm, categoric: da, suntem impotriva avortului si acest lucru nu doar ca nu poate constitui motiv de depunere din treapta sau caterisire, ci este o obligatie pentru orice preot, conform canoanelor si invataturilor Bisericii. 

Revenind la vaccinare si la card bancar, lucrurile sunt mai complicate pentru ca trebuie aratat discernamant si capacitate de nuantare. Orice preot are dreptul sa aiba convingeri in aceste privinte, ca oricare alt cetatean al Romaniei. Ba, in privinta vaccinarilor, are si datoria de a se interesa si de a avea o anume parere mai informata, de vreme ce majoritatea preotilor sunt si familisti si au copii si mai ales pentru ca, intr-adevar, de cele mai multe ori sunt intrebati de enoriasi fara sa aiba ei initiativa (in sensul de a depune eforturi “misionare” antivaccin). Pana una alta, nu exista o lege care sa interzica pareri critice despre vaccinuri, chit ca una e in pregatire exact in aceste zile (o lege ilegitima, extrema, antilibertara si antisociala). Din cate stim, nu exista, de asemenea, o decizie a Sinodului BOR care sa interzica parerile critice pe aceasta tema. Prin urmare, nici parerile critice pe tema vaccinarii nu pot constitui motiv legitim de depunere din treapta si caterisire – altfel decat din dorinta Mitropoliei de a fi zelos de corect politica, ceea ce speram din toata inima sa nu fie cazul. Poate ca ar putea sa constituie o problema de discernamant duhovnicesc daca exista un preot care, inainte de orice altceva, conditioneaza spovedania sau impartasania de ocolirea vaccinurilor, lucru care ar insemna o silire a vointei omului – insa parintele Razvan a negat un asemenea comportament.

In fine, legat de cardul bancar, in mare masura e valabil acelasi rationament ca in cel al vaccinurilor. Adaugam doar atat – ar denota un dezechilibru duhovnicesc ca un preot sa faca din card o prioritate la spovedanie si sa conditioneze continuarea pastoratiei sale de “lepadarea” de cardul bancar. In acest caz, am avea de-a face cu o “duhovnicie” dubioasa si daunatoare, care poate constitui un motiv de mustrare si o incercare de lamurire, insa nici macar in acest caz nu vedem cum se poate sari brusc la masuri extreme cum este caterisirea. Totusi, au fost cazuri de abateri grave la preoti care nu s-au soldat cu asa ceva: participari necanonice la ierurgii slujite impreuna cu clerici eterodocsi, practici vrajitoresti, comportament smintitor fata de credinciosi (abuz, agresivitate, lux etc.). 

Ramane raspunsul Pr. Constantin Sturzu: “Preotul a fost depus din treapta. Nu mai poate sluji ca preot. Nu este o decizie definitiva. De altfel, preotul a si facut recurs. Motivele pentru care a fost judecat sunt cu totul altele. Sunt motive de ordin canonic, liturgic si administrativ care s-au acumulat in timp.”

Avand in vedere, insa, ca publicul a inteles ca problema au fost avorturile, vaccinarile si cardurile, asa cum au declarat cei de la spital, asa cum a raspuns insusi parintele Scurtu, atunci aceasta declaratie nu este de ajuns. Mitropolia trebuie sa comunice clar motivele reale, daca sunt altele, pentru a nu exista ambiguitati care pot sminti lumea. Cu atat mai mult cu cat, in urma cu cativa ani, parintele Scurtu aparea in Ziarul Lumina (2012) si totul parea ca este bine:

Sfânta Muceniţă Marina a fost sărbătorită ieri în paraclisul Spitalului Clinic de Obstetrică-Ginecologie “Elena Doamna” din Iaşi. Luni seara a fost oficiată slujba Vecerniei unită cu Litia. Lăcaşul de închinăciune al Spitalului “Elena Doamna” din Iaşi a fost sfinţit în urmă cu 13 ani. De nouă ani, pr. Ioan Răzvan Scurtu acordă asistenţă spirituală pacientelor internate în această unitate.

Un grup de credincioşi din Iaşi a participat şi s-a rugat luni, 16 iulie, în cadrul slujbei Vecerniei unită cu Litia săvârşită în parasclisul Spitalului Clinic de Obstetrică-Ginecologie “Elena Doamna” din Iaşi. Lăcaşul de închinare cu hramurile Naşterea Maicii Domnului şi Sfinta Mare Muceniţă Marina şi-a serbat al doilea hram. Slujba Vecerniei unită cu Litia a fost oficiată de un sobor de patru preoţi în micul paraclis, amenajat în curtea spitalului. Oamenii care au venit la acest moment de rugăciune au cântat alături de tinerii de la strană cântările “Lumină lină”, “Bogaţii au sărăcit” sau “Fie numele Domnului binecuvântat”. Pe tot parcursul slujbei, chipul Mântuitorului, al Maicii Domnului şi sfinţii zugrăviţi pe pereţii sfântului lăcaş i-au privit pe cei care au înălţat rugăciuni către ceruri, întru cinstirea Sfintei Marina. Deşi temperaturile au fost foarte ridicate în interiorul lăcaşului de cult, puţinii credincioşi prezenţi s-au rugat alături de slujitorii sfântului altar. […]

Misiunea de a mărturisi credinţa ortodoxă

Paraclisul Spitalului Clinic de Obstetrică-Ginecologie “Elena Doamna” din Iaşi a fost amenajat în anul 1999, când a fost sfinţit de Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, pe vremea arhipăstoririi ca Mitropolit al Moldovei şi Bucovinei. Primul preot pe seama acestui paraclis a fost pr. Dumitru Ciobanu, în prezent slujitor la biserica Cimitirului “Buna Vestire” din Iaşi.

Din anul 2003, a fost numit misionar de caritate părintele Ioan Răzvan Scurtu. Misiunea noastră duhovnicească în acest spital constă în mărturisirea credinţei ortodoxe pacientelor internate, angajaţilor spitalului, dar şi tuturor celor care vin în biserica noastră. Avem un program de slujire, fiind prezent în fiecare zi în paraclisul spitalului. Căutăm să facem misiune prin a merge la patul pacientelor atunci când există solicitări, întărindu-le în credinţă prin cuvânt şi faptă. Avem o colaborare frumoasă cu personalul şi conducerea spitalului. Noi căutăm să vindecăm sufletele, iar medicii şi asistentele caută să trateze trupurile. Pentru acest motiv suntem nevoiţi să lucrăm împreună, astfel încât pacientul să se vindece atât sufleteşte, cât şi trupeşte. Au fost multe situaţii când pacientele au venit să mulţumească lui Dumnezeu pentru binefacerile primite, prin mijlocirea Maicii Domnului şi a Sfintei Marina, ocrotitoarele paraclisului nostru”, a mărturisit pr. Ioan Răzvan Scurtu.

 


Categorii

1. DIVERSE, Avort, Opinii, analize, Vaccinuri / legea vaccinarii obligatorii

Etichete (taguri)

, , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

16 Commentarii la “update – UN CAZ CONTROVERSAT. Preotul Razvan Ioan Scurtu din Iasi, depus din treapta si pe cale de caterisire dupa reclamatii legate de atitudinea sa despre VACCINARI, AVORT si CARDURI BANCARE

  1. Puteau doar sa-l transfere la alta biserica. Poate era un preot din vechea garda si trebuia maturat. Miscarile de genul asta sunt foarte triste. Avea si Mitropolia ocazia sa marturiseasca, si sa apere un preot care incearca sa salveze vieti. La noi intr-o biserica sunt niste cruci albe pe fond inchis de aproape 3/4 de metru si lumea calca pe ele zilnic, desi cei mai multi nu le observa imediat. Chiar daca mergi si marturisesti Sfanta Cruce la “responsabil”, afli cu stupoare ca e doar de ornament in pardoseala sau mai iei si flit de la acolitii lui si explicatii prostesti. Dar totusi s-a facut un efort sa se acopere o parte din ele cu covoare si un efort la nivel de retorica pentru a desfiinta ideea ca acele cruci calcate in picioare sunt de fapt cruci. Din Sfantul Munte am aflat ca totusi crucea e cruce, asa ca e mare pacat sa calci pe ele. Eu le-am observat de prima oara cand am fost in biserica aceea, de peste un an de zile. Stiu o manastire la care prin imbinarea placilor de gresie iesea exact modelul unei cruci, iar maicile au schimbat acea gresie pana la urma, chiar daca neajunsul s-a datorat unei neatentii poate. In cazul din Timisoara e vorba probabil de nestiinta muncitorilor care au ridicat acum un secol biserica.

  2. 1.
    “va veni vremea ca oamenii sa inebuneasca si cand vor vedea pe cineva ca nu inebuneste, se vor scula asupra lui, zicandu-i ca el este nebun, pentru ca nu este asemenea lor.” (Sfantul Antonie cel Mare)

    2.
    “Nu asta este, calea violentei, dar suntem mamaliga la ora actuala. E un crestinism flescait, un crestinism vlaguit. Suntem niste oameni, parca asa, care am abdicat de la misiunea noastra de aparatori ai dreptei credinte. Dragul meu, deci ortodoxia n-a fost aparata numai la birouri si numai cu sfaturi si prin conferinte. Nu asa facem ortodoxie! Si pe campul de lupta. Noi am avut si steag si spada de-o potriva. Deci sa intelegem bine ingemanarea dintre eroism si sfintenie. Nu desfiintam pe niciuna. Ele se completeaza reciproc. Mai intai eroismul, si din eroism sa mergem la sfintenie. Nu poti atinge sfintenia fara sa fi erou in planul social. Sfintenia nu inseamna flescaiala asta, meduza, gelatina. Ce inseamna treaba asta? N-avem verticalitate nici cat o molusca la ora actuala in fata marilor probleme. Deci trebuie sa avem si o autoritate. Nu inseamna ca si lovesc daca strig, sau ridic mana. Dar in felul asta eu il ajut efectiv. La noi se doarme efectiv la ora actuala. Parca mutenia este starea specifica a Bisericii, parca am abdicat de la marile noastre rosturi, parca am lasat in mana politicului: faceti voi tot. Noi, Biserica, vorbim ca si cler, ar trebui sa sarim ca arsi. Biserica ar trebui sa sara ca arsa pentru madularele sale, ca acesti cetateni ai tarii mai intai sunt fiii Bisericii.” (Parintele Amfilohie Branza)

    3.
    “Părintele Nicolae Tănase, căsătorit și tată a 6 copii, este preot într-un sat din România, Valea Plopului. Părintele deservește de asemenea și un sat din apropiere, Valea Screzii.

    În anul 1990, Părintele Nicolae a început lupta sa împotriva avorturilor prin predicare. Unele tinere renunță să avorteze, dar nu-și pot permite un copil din motive social-economice.

    Pentru aceasta, Părintele Nicolae înființeză în anul 1994, asociația PRO VITA : PENTRU VIAȚĂ. Asociația îi primește în grija ei pe acești copii, pentru un timp sau definitiv, dar ea primește de asemenea și copii orfani sau copii ai străzii.” (Doxologia)

    “O culme a răului și a păcatului este ajungerea în faza critică de a nu mai face vreo diferență între ceea ce este bine și ceea ce este rău. Ajuns în acest nedorit stadiu de permanentizare a păcatului, omul săvârșește răul ca un automat, devine ca un fel de robot programat de diavol încât cu timpul păcatul se transformă într- o obișnuință atât de stabilă că nici nu mai este nevoie de tentația demonică. Pe păcătoșii ajunși în această stare îi are în vedere profetul când zice: Vai de cei ce zic răului bine și binelui rău, care numesc lumina întuneric și întunericul lumină, care socotesc amarul dulce și dulcele amar (Isaia 5, 20).” (Doxologia)

    Parintele Amfilohie Branza
    https://www.youtube.com/watch?v=zoQY7L5k8yw

    +

    http://www.ziare.com/taxa/plati/taxa-pentru-cei-care-au-centrale-termice-in-apartamente-radet-considera-ca-introducerea-ei-e-iminenta-1416501

    http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Justitie/Laura+Codruta+Kovesi+un+nou+mandat+la+DNA+Presedintele+Iohannis+
    (In declaratia publica, redata audio azi, presedintele statului a spus: nu se poate ca securitatea sa impiedice drepturile civile, dar nici ca drepturile civile sa impiedice securitatea.)

    http://www.9am.ro/stiri/Politica/290826/iohannis-a-chemat-partidele-la-consultari-pe-legea-securitatii-nationale.html

    http://independent.md/un-deputat-vrea-sa-schimbe-buletinele-romanesti-cum-ar-putea-arata-cele-noi/#.VwaddZyLTIU
    http://www.antena3.ro/actualitate/buletinele-de-identitate-s-ar-putea-schimba-cum-vor-arata-cele-noi-334216.html
    (Am auzit azi la Radioul de stat ca proiectul este reactivat in momentul de fata.)

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/?s=vaccinari

    “Daca se constata ca copilul meu se imbolnaveste in comunitate din cauza ca parintii altuia au decis sa nu-l vaccineze pe acela, atunci vor fi consecinte grave.” (coleg de serviciu, 6 aprilie 2016)

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2015/06/04/efrem-filotheitul-povete-parintesti-despre-nepasare-trandavie-frica-dezertare-deznadejde-acedie-razboiul-duhovnicesc-curaj-nadejde-rabdare-furtunile-ispitelor-diavolul-cauta-pe-cine-sa-inghita/

  3. “…pentru abateri de ordin canonic, liturgic și administrativ…”
    Eu vad aici abuzul de putere si dispretul pentru viata si activitatea Pr Razvan. Ce usor este sa dai ordine si comunicate lapidare si vadit nesimtite – Nu se cheama acesta sfidare si fata de toti cetatenii care, se pare ca deranjeaza linistea Mitropoliei?? Eventual si a restului de Gasti Securiste Infometate???
    Ce fac mai marii BOR pentru a se opune Legii Fasciste a Vaccinarii cu Forta si pentru apararea drepturilor platite cu SANGE in’89?????

  4. In primul rand ca nu s-a dat o lege a vaccinarii, deci parintele nu a facut ceva ilegal, ci doar ceva care a deranjat pe altcineva, daca asta e adevaratul motiv al opririi de la slujire. Dar astfel se intelege ca Mitropolia este pro-avort si pro-vaccinare. Ciudat.

  5. http://iasi.mmb.ro/comunicat/precizari-cu-privire-la-cazul-pr-razvan-scurtu

    Având în vedere unele informații difuzate în presă, aducem la cunoștința opiniei publice că Pr. Răzvan Scurtu, fost preot misionar la Spitalul „Elena Doamna” din Iași, a fost depus din treaptă (nu mai poate sluji ca preot) nu pentru atitudinea sa vizavi de problema avorturilor, vaccinurilor sau cipurilor, ci pentru abateri de ordin canonic, liturgic și administrativ. De altfel, Consistoriul Eparhial al Arhiepiscopiei Iașilor, la formularea sentinței, nici măcar nu a luat în discuție aspectele la care face referire Pr. Scurtu în declarațiile sale din presă.

    Regretăm situația creată și nădăjduim că Pr. Răzvan Scurtu va avea înțelepciunea să-și asume adevăratele, nu închipuitele vinovății și să afle pacea sufletească prin pocăință și prin smerenie, renunțând la a mai crea tulburare și confuzie în rândul credincioșilor.

  6. IPS Teofan se scalda in ape tulburi o data cu acest incident – Incheie pe aceleasi acuze de “tulburare si confuzie in randul credinciosilor” fara precizari clare. Tot ce vrea conducerea Mitropoliei este sa se spele pe maini si sa nu se implice. Astfel de semnale denota faptul ca BOR face compromisuri tot mai periculoase si se raliaza unei politici de “silentio stampa” pe chestiuni fundamentale! Vor avea de dat un raspuns greu in fata Judecatorului Hristos .

  7. @stef:

    Sa avem o retinere, totusi. E problematic cazul, insa cu siguranta pr Scurtu nu e singurul anti-vaccin din intreaga Moldova. E adevarat, insa, ca Mitropolia trebuia sa spuna public care sunt acele cauze reale pentru care parintele are probleme de ordin canonic.

  8. “59. Dar nici aşa mărturia lor nu era la fel.
    60. Şi, sculându-se în mijlocul lor, arhiereul L-a întrebat pe Iisus, zicând: Nu răspunzi nimic la tot ce mărturisesc împotriva Ta aceştia?
    61. Iar El tăcea şi nu răspundea nimic.” (Marcu)

    “56. Dar toate acestea s-au făcut ca să se împlinească Scripturile proorocilor. Atunci toţi ucenicii, lăsându-L, au fugit.
    57. Iar cei care au prins pe Iisus L-au dus la Caiafa arhiereul, unde erau adunaţi cărturarii şi bătrânii.
    58. Iar Petru Îl urma de departe până a ajuns la curtea arhiereului şi, intrând înăuntru, şedea cu slugile, ca să vadă sfârşitul.
    59. Iar arhiereii, bătrânii şi tot sinedriul căutau mărturie mincinoasă împotriva lui Iisus, ca să-L omoare.
    60. Şi n-au găsit, deşi veniseră mulţi martori mincinoşi. Mai pe urmă însă au venit doi şi au spus:” (Matei)

    “19. Deci arhiereul L-a întrebat pe Iisus despre ucenicii Lui şi despre învăţătura Lui.
    20. Iisus i-a răspuns: Eu am vorbit pe faţă lumii; Eu am învăţat întotdeauna în sinagogă şi în templu, unde se adună toţi iudeii şi nimic nu am vorbit în ascuns.
    21. De ce Mă întrebi pe Mine? Întreabă pe cei ce au auzit ce le-am vorbit. Iată aceştia ştiu ce am spus Eu.
    22. Şi zicând El acestea, unul din slujitorii care erau de faţă, I-a dat lui Iisus o palmă, zicând: Aşa răspunzi Tu arhiereului?
    23. Iisus i-a răspuns: Dacă am vorbit rău, dovedeşte ce este rău, iar dacă am vorbit bine, de ce Mă baţi?
    24. Deci Anna L-a trimis legat la Caiafa arhiereul.” (Ioan)

  9. “37. Şi precum a fost în zilele lui Noe, aşa va fi venirea Fiului Omului.
    38. Căci precum în zilele acelea dinainte de potop, oamenii mâncau şi beau, se însurau şi se măritau, până în ziua când a intrat Noe în corabie,
    39. Şi n-au ştiut până ce a venit potopul şi i-a luat pe toţi, la fel va fi şi venirea Fiului Omului.” (Matei)

  10. admin – Nu sint de acord cu astfel de stiri! Nu este deloc locul nostru sa ne dam cu parerea. De ce?
    1. NU avem autoritatea spirituala necesara
    2. Nu avem informatiile necesare.
    3. Incurajam vorbe de claca si judecarea pastorilor bisericii. Adica facem jocul taberei adverse.

    Imi scuzati vorba pe sleau dar am ajuns de ceva vreme la concluzia ca e mai bine sa ne vedem de treburile noastre cind vine vorba de ceea ce face sau nu face ierarhia bisericii atita timp cit nu priveste aspecte fundamentale ale acesteia – dogma- aspecte care, la rindul lor trebuie sa fie clare si perfect confirmate. In rest, nu facem decit sa dam apa la moara demonului barfei, revoltei si judecatii, sa cream noi crapaturi in unitatea bisericii si sa dam apa la moara provocatorilor infiltrati care abia asteapta asa ceva.

  11. ceea ce afirma Arhiepiscopia Iasilor este minunat si incurajator : “Având în vedere unele informații difuzate în presă, aducem la cunoștința opiniei publice că Pr. Răzvan Scurtu, fost preot misionar la Spitalul „Elena Doamna” din Iași, a fost depus din treaptă (nu mai poate sluji ca preot) NU pentru atitudinea sa vizavi de problema avorturilor, vaccinurilor sau cipurilor”; stim toti care era atitudinea parintelui Razvan Scurtu : ANTi avort, ANTi cip, ANTIvaccinare, iar arhiepiscopia spune clar ca parintele NU a fost pedepsit pt aceste atitudini, deci arhiepiscopia NU este deranjata de ele. IN CONCLUZIE, ORICE PREOT POATE EXPUNE FARA GRIJA ACELASI TIP DE OPINII ANTICIP ANTIAVORT, ANTIVACCINARE, fara a se ingrijora ca va fi pedepsit de conducere, dupa cum reiese limpede din acest comunicat !!!

  12. medicii de obstetrica ar trebui sa primeasca educatie religioasa in facultatea de medicina.
    preotul razvan scurtu este un duhovnic foarte bun.
    a stat si a vorbit cu mine 3 ore la spovedanie la capela din cadrul spitalului de ob gineco elena doamna iasi.bine ca era in ziua lui libera.
    adica l au dat afara din biserica?nu mai are voie sa profeseze?
    ce e rau in faptul ca le invata pe femei sa nu avorteze?
    cu vaccinarea sint de acord.si cu folosirea cardurilor.

  13. Da. subscriu la comentariul de la punctul 8 si 9. Cat de adevarat.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare