VATICANUL isi va LIBERALIZA RADICAL normele fata de HOMOSEXUALI/ Estonia – prima tara din Estul Europei care recunoaste CASATORIILE HOMOSEXUALE

14-10-2014 2 minute Sublinieri

Vatican Pope

Într-un document intermediar al Sinodului care se desfășoară în această perioadă la Vatican (unii l-au numit Conciliul III), Biserica Catolică pledează pentru o atitudine foarte deschisă față de homosexuali.

Papa Francisc este pe punctul de a imprima Bisericii Catolice o turnură capitală: pentru prima oară în istoria sa, aceasta se pregătește să dea undă verde divorțaților recăsătoriți să se împărtășească și, mai ales, manifestă o atitudine foarte deschisă către persoanele homosexuale.

Deși nu sunt încă oficiale, aceste decizii se află în documentul intermediar care rezumă dezbaterile de până acum ale Sinodului asupra Familiei ce se desfășoară la Vatican și fixează negru pe alb aceste obiective pe care Papa și le dorește foarte mult.

Aceste prevederi nu vor fi adoptate canonic înainte de 2016, dar economia generală a textului e de natură a tăia elanul cardinalilor conservatori în fața voinței Papei.

Chiar dacă documentul respinge căsătoriile între homosexuali („Biserica afirmă că uniunile între persoane de același sex nu pot fi asimilate căsătoriilor între un bărbat și o femeie”), el pledează pentru o deschidere fără precedent, deoarece „persoanele homosexuale au daruri și calități de oferit comunității creștine”.

Mai mult, fapt fără precedent, documentul adoptat de Vatican manifestă o cvasi-recunoaștere a uniunilor homosexuale: „Fără a nega problematicile morale legate de uniunile homosexuale, luăm act că există cazuri în care sprijinul reciproc până la sacrificiu constituie un ajutor prețios în viața partenerilor.”

În fine, Vaticanul mângâie părintește pe creștet adopțiile de copii de către cuplurile homosexuale: „Biserica acordă o atenție specială copiilor care trăiesc cu cuplurile de același sex, insistând că exigențele și drepturile celor mici trebuie întotdeauna plasate pe primul plan”.

Parlamentul Estonian a aprobat la limita legislatia care va da protectie juridica cuplurilor de acelasi sex, Estonia devenind prima tara ex-sovietica ce recunoaste uniunile sexuale. 

Legislatia, numita Actul de Coabitare, permite ca atat cuplurile de acelasi sex cat si cele heterosexuale sa se inregistreze si sa beneficieze de aproape toate drepturile ce decurg din casatorie, desi contine si unele restrictii privitor la adoptie. Legea a fost votata cu 40 voturi fata de 38, fiind inregistrate mai multe abtineri. Legea va intra in act incepand cu 2016. 

Desi legea nu stabileste o egalitate deplina a casatoriei, Aili Kala de la Asociatia LGBT Estoniana a declarat ca este o “piatra de hotar” pentru ca nici o alta republica sovietica nu a mai stabilit un asemenea nivel al protectiei drepturilor gay.

Rusia si aliatii sai au folosit opozitia fata de drepturile LGBT ca instrument de a incita ostilitatea fata de UE in Estul Europei. Kirghistan, o natiune majoritar musulmana din Asia Centrala, este pe cale sa interzica “propaganda homosexuala” dupa modelul legislatiei rusesti. 

Legislatia estoniana a aparut pe fondul tensiunilor crescande intre tarile baltice si Rusia, inclusiv pe fondul alegatiilor ca Rusia ar fi rapit cetateni lituanieni si estonieni. 

“Inseamna ca spunem Europei ca suntem cu ea”, a declarat activista LGBT Kala. “Rusia poate sa vada ca vrem sa stam in UE si sa primit mai mult sprijin din partea tarilor europene”. 

*


Categorii

1. DIVERSE, Homosexualitate, Papa (Papism), Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)

, , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

23 Commentarii la “VATICANUL isi va LIBERALIZA RADICAL normele fata de HOMOSEXUALI/ Estonia – prima tara din Estul Europei care recunoaste CASATORIILE HOMOSEXUALE

  1. Pe aceeași tema, un articol triumfalist (scris de un promotor al agendei lgbt) despre transformarea președintelui Obama dintr-un fel de anti într-un pro agresiv.

    http://www.newrepublic.com/article/119801/obamas-gay-rights-record-how-he-became-lgbt-president

  2. http://www.catholica.ro/2014/10/13/sinodul-la-jumatatea-drumului-deschidere-fata-de-homosexuali-si-fata-de-uniunile-homosexuale/

    Cu un limbaj uimitor de conciliant privind situaţiile contrare învăţăturii catolice, se spune într-un material publicat de serviciul de ştiri al Conferinţei Episcopale Americane, raportul de la jumătatea Sinodului Episcopilor dedicat familiei subliniază chemarea la o mai mare acceptare şi înţelegere a divorţaţilor recăsătoriţi, a cuplurilor care trăiesc în concubinaj, respectiv a homosexualilor.

  3. Doar nu v-ați fi așteptat la altceva de la papa!?! El nu numai că este omul lumii (NOM), dar chiar tb ca să preia de la un moment dat conducerea acesteia, să-i imprime direcția de urmat. Și acum se vede treaba bine, că a început s-o facă. Să vedem noi pe acel catolic, care de-acum nu va fi de acord cu direcția respectivă!!! Bănuiesc că excomunicarea va avea aceleași efecte precum le avea în Evul Mediu sau darea afară din sinagogă a evreilor acum 2 mii de ani. Toată „soțietatea țivilă” și tot ”statul de drept” va urla împotriva neascultătorului…. Va fi decăzut din drepturi părintești, își va pierde locul de muncă, etc. Paria, ce mai… Și toate în numele iubirii de oameni … homo, nu-i așa?
    Vă dați seama, ce anacronic apare păr Laurențiu Streza sau păr Sebastian Pașcanu față de progresistul papă?!

  4. Prtobabil ca papa Benedict al XVI lea – Ratzinger – a stiut ce i se va impune, si ce va trebui sa prpovaduiascva; negasind nici o solute rationala, a preferat o demisie onorabila. Dupa ce la preluarea scaunului pontifical, spusese ca vrea sa readuca catolicismul pe un fagas conservator…

  5. 13. De se va culca cineva cu bărbat ca şi cu femeie, amândoi au făcut nelegiuire şi să se omoare, că sângele lor asupra lor este. Leviticul, cap. 20

  6. iata si unul din motive pt. care a demisionat fostul papa, ei militeaza acum pe toate fronturile,pt. promovarea acestei holere

  7. N-am încredere în iezuiţi. Papa Francisc este iezuit.

    Nu neg că membrii Societas Iesu au fost promotorii educaţiei şi ştiinţei în catolicism şi că sunt avangarda reformării catolicismului încă de la înfiinţarea acestei societăţii, în anul 1534. N-am însă naivitatea de a ignora duplicicitatea care a caracterizat această ramură a catolicismului.

    Desigur, Societas Iesu este mult mai deschisă spre problemele minorităţilor sexuale decât inchiziţia, pe numele oficial Congregaţia pentru Doctrina Credinţei (Congregatio pro Doctrina Fidei, CDF). Fostul papă, Benedict XVI, a fost între anii 1981-2005 prefectul (şeful) inchiziţiei. Altele sunt însă preocupările majore ale iezuiţilor.

    Biserica Catolică este hemofilică. Catolicii migrează spre bisericile neoprotestante, mai fundamentaliste, sau rămân catolici doar formal, dacă nu devin de-a dreptul atei. Problemele şi reproşurile principale ţin de viaţa sexuală şi cea de familie: sex premarital sau extramarital, contracepţie, avort, IVF, concubinaj, divorţ, recăsătorie etc. şi toate acestea privesc în primul rând majoritatea heterosexuală. Abia în coada listei, mai mult ca un apendice decât ca ceva semnificativ, sunt problemele minorităţilor sexuale şi problematica stereotipurilor de gen, respectiv ale rolului femeii în societate. Pentru unii, mai fundamentalişti de felul lor, BC este prea moale iar pentru alţii BC este prea dură în pretenţii.

    De majoritatea heterosexuală este interesată BC în general şi, acum, iezuiţii în particular.

    Tare mă tem că în disputa conservatori vs reformatori, cu vârfurile de lance inchizitori vs iezuiţi, problema atitudinii faţă de minorităţile sexuale este agitată de către iezuiţi doar ca să aibă unde să cedeze, dându-le satisfacţie măcar aici şi conservatorilor. Că vor beneficia şi minorităţile sexuale de niscaiva firimituri aruncate de la masa bogaţilor nu mă îndoiesc dar am convingerea că ele nu numai că nu-i vor sătura pe minoritarii sexuali dar, mai mult, aceştia vor constata că înainte de a le fi aruncate, firimiturile, au fost bine îmbibate cu otravă.

    M-aş bucura să fiu profet mincinos.

  8. Pentru cei care nu stiu, Sicmar este un sustinator al “drepturilor minoritatilor sexuale”. Am avut un dialog cu el aici:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2014/01/05/papa-francisc-parinti-homosexuali-intalnire-ecumenica-patriarhul-bartolomeu-ierusalim/#comment-251575

  9. Si cum papa este “infailibil” si in probleme de morala,nu numai de doctrina,acum se va vedea si de la cine au primit papii “infailibilitatea “,adeverindu-se astfel:

    ” Primatul si infailibilitatea papala, ca dogme central ale “Bisericii” Apusene, constituie pecetea puternicului ei anthropocentrism. Credinta in Dumnezeu-Omul este inlocuita cu credinta in om. Pe pamant nu exista loc pentru Hristos, de vreme ce Il inlocuieste papa ca unic loctiitor al Lui (Vicarius Christi). “Ce absurditate tragica!”, striga Parintele Bisericii din vremea noastra, Sfantul Iustin Popovici. “Sa se numeasca pe sine loctiitor si inlocuitor al Domnului si Dumnezeului Care pretutindeni este!” Si completeaza: “Dogma despre infailibilitatea papei-om este erezia ereziilor, o razvratire fara precedent impotriva lui Hristos Dumnezeu-Omul… In istoria neamului omenesc exista trei mari caderi: a lui Adam, a lui Iuda si a papei”.

    Din pacate,bietii nostri ecumenisti vor fi pusi intr-o pozitie dificila de pozitia papei fata de homosexualitate ,chiar si la ” Marele Sinod ecumenic “.La care daca mai adugam si presiunea pusa de puterea oculta sau nu a lumii occidentale pe capul lor,mare mirare sa nu inceapa sa mearga si ei cu capul si sa judece cu picioarele.

    Cred ca incepe deja sa se vada sfirsitul lumii la capatul tunelului…mare mirare ca Bulibasa sa nu fie nascut.

  10. @admin

    Bag samă,am lăsat amintiri de neşters dacă, după mai bine de 10 luni, ţi-ai adus aminte de acel dialog! 🙂

  11. @Sicmar: “… greu iti este sa lovesti cu piciorul in tepusa…”

  12. e interesant cum unii oameni (in speta atei sau pe acolo, ignoranti) români ataca mereu cu putere Biserica Ortodoxa, insa pe cea catolica o considera mai ok, mai acceptabila, fiind mereu “deschisa” spre “nevoile” societatii.

    Desigur, “uitand” din ce parte au pornit, printre altele: Inchizitia, cruciadele si indulgentele, aceste chestiuni necurate ce au avut loc de-a lungul timpului.

  13. http://www.firstthings.com/blogs/firstthoughts/2014/10/catholicism-sex-and-marriage

    The liberal commentariat’s persistent strategy is to describe Catholicism as “rigid” about sex, when in fact what they simply disagree with the Church’s teaching. This is a typical liberal strategy. Liberals tolerate everybody and don’t judge—except for bigots and “rigid” people, of course, who can’t be tolerated. In that sense, as we all know, liberals don’t disagree. They condemn. But enough of that.

    I experienced this sort of rhetoric as an Episcopalian, and I can report that it’s consistently used by authoritarian liberals to silence anyone who dares to speak about the truth. To do so “shuts down dialogue.” Truth-talk is “rigid” and “ignores human complexity.” And so I say to the bishops, beware. The dictatorship of relativism has a bureaucratic vocabulary that’s finding its way into the Synod.

  14. Papa…
    Ce e cu acest om? Ştie ce e cu el ?
    Este pus să facă voia oamenilor înaintea Lui Dumnezeu sau voia Lui Dumnezeu înaintea oamenilor ??????
    Curioasă credință şi înțelegere!. Dumnezeu a făcut femeia pentru femeie şi bărbatul pentru bărbat? Şi ce rezultă din asta ? Viață ? Perpetuare a ce????
    Dumnezeu ne vrea homo…?
    Dumnezeu este hedonist şi hedonism ?
    Iubirea care are ca efect păcatul şi moartea mai este iubire ? (Papo??????).
    Papooo…. îl contazici pe Dumnezeu!
    Arăți că Dumnezeu a păcatuit (că a ars Sodoma şi Gomora).
    Cărui dumnezeu slujeşti ?
    Întrbări ce vin la rând, dacă tot stăm la rând (şi în rând cu homofobii).

  15. @Vasile C #12

    Zici: “e interesant cum unii oameni (in speta atei sau pe acolo, ignoranti) români ataca mereu cu putere Biserica Ortodoxa, insa pe cea catolica o considera mai ok, mai acceptabila, fiind mereu “deschisa” spre “nevoile” societatii.

    Desigur, “uitand” din ce parte au pornit, printre altele: Inchizitia, cruciadele si indulgentele, aceste chestiuni necurate ce au avut loc de-a lungul timpului.”

    Nu contest faptul că ar exista români ignoranţi, unii printre atei, şi nici că unii români, ignoranţi sau neignoranţi, atacă Biserica Ortodoxă lăsând în pace Biserica Catolică. Ai dreptate dar nu toţi românii sunt ignoranţi, nu toţi atacă aşa cum spui, şi nu toţi care atacă (aşa cum spui) sunt ignoranţi. Uite, precedentul meu comentariul nu are un cuvânt despre Biserica Ortodoxă ci doar despre Biserica Catolică şi nu sunt deloc cuvinte măgulitoare.

    […editat de admin]

    Ai dreptate şi când sugerezi, per contrario, că Biserica Catolică n-ar fi mereu “deschisa” spre “nevoile” societatii. Sub unele aspecte Biserica Ortodoxă este net superioară celei Catolice, ca deschidere spre societate, cum ar fi abordarea divorţului şi a recăsătoriei ori celibatul / căsătoria preoţilor.

    N-ai dreptate când sugerezi că Biserica Catolică ar avea un trecut tenebros şi Biserica Ortodoxă ar avea un trecut imaculat. Nu era nevoie să mergi atât de departe în istorie pentru a invoca un trecut tenebros al Bisericii Catolice, cu “[i]nchizitia, cruciadele si indulgentele”. Probabil că ai căutat fenomene specifice Bisericii Catolice, le-ai găsit, dar asta nu înseamnă că nu găseşti un corespondent lor în trecutul Bisericii Ortodoxe. Să iau pe rând pe astea trei:

    – Faptul că ortodoxia n-a avut o organizaţie de genul celei inchizitoriale nu înseamnă că n-au fost folosite aceleaşi practici şi în statele ortodoxe. Vânătoarea şi omorârea ereticilor sau schismaticilor a fost o practică constantă în biserica răsăriteană cu mult înaintea a ceea ce se urma să se întâmple în vestul Europei. Persecutarea evreilor şi omorârea homosexualilor în Răsărit a precedat evenimentele similare din Apus cu peste o jumătate de mileniu iar pe cele organizate de către inchiziţie cu aproape un mileniu. De ce să nu-i recunoaştem Bisericii Ortodoxe şi aceste primate?

    – Ortodoxia fiind în vecinătatea păgânilor nu avea nevoie să organizeze cruciade şi cruciaţii să parcurgă mii de km pentru a ajunge faţă în faţă cu păgânii. Războaiele religioase, pentru ortodocşi, erau, de facto, parte componentă a războaielor clasice. Doar cu titlu de exemplu, nu putem să nu ne aducem aminte cum îşi trâmbiţa Ştefan cel Mare bătăliile cu turcii, ca lupte împotriva păgânismului şi cum era confirmat de către lumea creştină.

    – Practica indulgenţelor îşi are echivalentul în ortodoxie în daniile, uneori cu valori imense, făcute bisericilor şi mănăstirilor. Această practică a fost aproape inexistentă în creştinismul apusean şi în nici un caz nu s-a ajuns ca bisericile să deţină proprietăţi funciare aşa cum s-a ajuns la noi unde, înainte de secularizarea averilor mănăstireşti, cca 25% suprafaţa arabilă a Principatelor Unite era în proprietatea mănăstirilor.

  16. @Sicmar:

    Daca incepem cu “boraturi”…

    N-ai dreptate când sugerezi că Biserica Catolică ar avea un trecut tenebros şi Biserica Ortodoxă ar avea un trecut imaculat.

    Catolicismul nu e Biserica, iar aceasta este Una, Apostoleasca si Soborniceasca. Nu Biserica este maculata, ci faptele unora din membrii sai sunt neconforme cu invatatura si practica acesteia.

    In rest, ce sa zic? Nu as vrea sa repetam unele discutii din trecut. Una-i una, alta-i alta… Am repetat: nu exista vanatoare de eretici si nici de homosexuali nici in canoanele Bisericii, nici in practica acesteia. Restul tine de istorie si de contexte locale. Daca Biserica voia neaparat sa arda eretici pe rug si sa ucida homosexuali, ce ii costa pe cei de la Sinoade, pe arhiereii care au consfintit canoanele, sa treaca aceste lucruri in practica sa? Chiar si un liberal ar trebui sa recunoasca cinstit acest lucru, anume ca invatatura Bisericii este coerenta antropologiei sale si, totodata, infinit superioara obiceiurilor istorice de pedepsire a gresitilor societatilor, indiferent de greseala. Apoi, daca tot privim lucrurile istoric, de ce le bagam pe toate in aceeasi oala? Una e Biserica in imperiul bizantin, alta este Biserica in Tarile Romane, de pilda. Una e Biserica in timpul “Veacului de Aur”, alta este Biserica in timpul iconoclasmului si alta dupa caderea Imperiului Bizantin.

    Ce are dania de-a face cu indulgenta? Nu asa se fac comparatiile, daca vrem sa nu fim pareristi care se afla in treaba. O comparatie onesta arata semnificatia practicii donatiei, motivatiile personale mobilizate de act, sensul social al actului, traseul sau de la aparitie la normare, si cauta sa vada daca exista vreo similaritate cu fenomenul indulgentelor dezvoltat in Apus (unde iarasi trebuie vazut de unde a pornit ideea, motivatiile, sensul social, normarea etc.). Saritul asta peste veacuri si culturi diferite este total aiurea. Dovada si faptul ca de la donatii, prin indulgente, ai ajuns la secularizarea averilor manastiresti. Acelea se explica prin alt fapt social, nu prin donatii, ci prin “inchinari”, care avea propriile lor motivatii si implicatii (deseori cu nuanta politica) si care nu apartin aceluiasi registru cu “donatiile”.

  17. Pt Sicmar: of, dar tare proaste comparații ai găsit între Biserica Ortodoxă și cea catolică!! Mustesc de ignoranță! Dacă tăceai, filozof te numeai! Mă și mir, că admin catadicsește să îți răspundă; e timp complet pierdut. Nici tu nu vei trage foloase din răspunsuri, iar noi ceștilalți le știm oricum…

  18. Pingback: “EDUCATIE PENTRU SANATATE” SAU REEDUCARE SEXUALA? Ce se mai experimenteaza in SCOALA ROMANEASCA? [video]/ Proiectul lui CERNEA de inlocuire a OREI DE RELIGIE cu ETICA – adoptat prin aprobare tacita la CAMERA DEPUTATILOR/ Gruparile pro-ho
  19. Pingback: PAPA FRANCISC si gestionarea iezuita a AGENDEI HOMOSEXUALE si “REFORMISTE”. Ce ramane dupa “istoricul” CONCILIU CATOLIC dedicat temelor “FAMILIEI”? - Recomandari
  20. Pingback: FATA NEVAZUTA A HOMOSEXUALITATII/ Ora adevarului pentru America. CARE VA IMPACTUL UNEI DECIZII PRO-GAY A CURTII SUPREME PENTRU “PARTENERII STRATEGICI” AI SUA?/ Marea Britanie vrea SCOALA pentru ELEVII HOMOSEXUALI/ Irlanda – posibil refer
  21. Pingback: AMORIS LAETITIA SI CUVINTELE LUI HRISTOS. Un comentariu la exortatia PAPEI FRANCISC pe tema FAMILIEI | Cuvântul Ortodox
  22. Pingback: PAPA FRANCISC: BISERICA AR TREBUI SA CEARA IERTARE HOMOSEXUALILOR | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare