SALVAREA ORTODOCSILOR DE ASTAZI (III)

18-04-2007 Sublinieri

Continuarea materialului despre invatatura Arhiepiscopului Averchie:

Ce se înţelege prin “Antihrist”?

singur_ortodoxia1.jpg

“Ar fi de spus câteva cuvinte despre ce înţelegea Arhiepiscopul Averchie când vorbea de “Antihrist”, pentru că îl vedea pe Antihrist în chip duhovnicesc, fără alt senzaţionalism de tip apocaliptic. Pentru a-l recunoaşte pe Antihrist şi ceea ce încă de acum îi pregăteşte venirea, trebuie privit dincolo de ceea ce pare bine şi rău, drept şi nedrept. Trebuie înţeles principiul care stă în spatele lui Antihrist, care este principiul imitaţiei a tot ce aparţine lui Hristos. Din moment ce numele lui înseamnă “cel care se află în locul lui Hristos” sau “seamănă cu Hristos“,Antihrist va fi încercarea ultimă şi cea mai înşelătoare a Satanei de a “copia” creştinismul, de a face o nouă formă lumească din el.

“Antihrist va veni”- scria I.M.Kontzevich – “…nu ca un ateu convins sau ca un epigon al ateismului, bolşevismul, de vreme ce ultimul a arătat lumii toate ororile care au rezultat din ateism”. Ci, mai degrabă, cum spunea Sf. Efrem Sirul,

va veni ca un fur, astfel încât să-i înşele pe toţi: va fi umil, blând, va urî (cum va spune el însuşi) răul, va dispreţui pe idoli, va fi evlavios, bun, iubitor de săraci, foarte frumos, ferm şi milostiv cu toţii. Va preţui mai ales poporul evreu, de vreme ce eveii îi vor aştepta venirea. Şi pe lângă toate acestea, va arăta semne şi minuni şi privelişti înfricoşătoare cu o mare putere; şi va utiliza mijloace viclene să placă tuturor, aşa încât oamenii să-l iubească imediat. Nu va lua mită, nu va vorbi cu mânie, nu va avea o înfăţişare tristă, ci cu o înfăţişare împodobită va înşela lumea, până va deveni Împărat“.

Cu acest tip de înţelegere filozofic şi patristic a realităţii lui Antihrist, Arhiepiscopul Averchie a înţeles că nu trebuie neapărat să trăieşti atunci când el va domni pentru a-l urma (în sens figurat şi totuşi foarte real). Unii pot fi atraşi de ceea ce Antihrist reprezintă – falsificarea creştinismului – de ceea ce au în comun cu el: absenţa interioară a lui Hristos. Scopul a tot ceea ce oferă Hristos este de a-i pregăti pe oameni pentru Împărăţia Sa cea Cerească, în timp ce scopul lui Antihrist este să lege cât mai bine posibil pe oameni de acest pământ. Această diferenţă, deşi foarte simplă şi clară, poate să fie observată cu dificultate, de vreme ce Antihrist însuşi – ca mulţi din predecesorii săi – va fi în aparenţă foarte “duhovnicesc”, legând pe oameni de cele pământeşti prin chiar manifestarea exterioară a lucrurilor menite să-i ducă în rai. Imitarea creştinismului va fi observată doar de aceia care au păstrat o “simţire” despre ceea ce este intrinsec lumesc şi stricăcios şi ceea ce este ceresc şi veşnic.

“Apostazia” de care vorbea Arhiepiscopul Averchie este chiar pierderea acestui discernământ şi acestei dorinţe. Din nou, Sf. Efrem Sirul scrie că, atunci când va veni într-adevăr Antihrist nu va fi văzut aşa cum este de fapt de cel “care are în minte vicleniile acestei lumi şi iubirea de cele pământeşti… cel care este totdeauna prins de grijile acestei lumi, chiar de va auzi nu va crede şi va dispreţui pe cel care va spune aceste lucruri. Dar drepţii vor fi întăriţi, pentru că ei au dispreţuit toate grijile acestei vieţi“.

Un creştinism fără “sare” este plin de lumescul care se pretinde duhovnicesc. Şi să-i acorzi creştinismului atributul de lumesc, înseamnă să-l faci vulnerabil la chemarea lui Antihrist”.

parousia-icon.jpg

CITITI SI PRIMELE DOUA PARTI:


Categorii

IPS Averchie Tausev, Profetii si marturii pentru vremurile de pe urma, Razboiul nevazut, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

29 Commentarii la “SALVAREA ORTODOCSILOR DE ASTAZI (III)

  1. O sa ne speriem de tot pana la urma. Cel mai bine e sa nu facem rau fizic sau psihic, sa nu ironizam, sa nu facem glume, sa nu inselam si sa pastram invatatura si trairea Sfintilor Parinti.Sa ne rugam zilnic. E foarte simplu, dar greu in acelasi timp pt ca oamenii nu au locuri de munca, sunt disperati, nu se pot controla, si societatea e structurata intr-un anume fel.Si mai este vorba si de nivelul de duhovnicie la care ajunge fiecare. Trebuie sa fim realisti.Noi pana la urma nu avem treaba cu institutiile si cu ce vor nu stiu ce organizatii secrete sa faca. Noi trebuie sa ne limitam la persoana noastra si la ce facem cu ea si cu cel de langa noi care are nevoie de ajutorul nostru. Eu nu vad nimic complicat. Ca ni se pregateste ceva….ce putem sa facem? revolutie? Astea sunt la un nivel la care noi nici nu avem acces.Daca o sa ne gandim tot timpul ca ni se pregateste ceva o sa uitam si de Dumnezeu pana la urma; viata o sa ne treaca si ce-am facut? Nimic, doar ne-am agitat sufletul. Fiecare acolo unde e , la orice nivel, sa incerce sa transmita invatatura Sfintilor Parinti si sa aiba grija de sufletul lui si al celor de langa el.Tot ce putem face e sa ne pastram cat mai bine in traditia Sfintilor Parinti,post, rugaciune si fapte bune. Doar asta ne invata si Biserica.Ca daca stam sa facem tot felul de conspiratii in mintea noastra o sa pierdem si ultima urma de Hristos din inima si o sa o luam si razna.Ca la cate am citit ca se intampla si prin manastiri si prin sinod si prin mediile astea bisericesti nici nu mai stiu ce sa cred. DOAMNE IISUSE HRISTOASE,FIUL LUI DUMNEZEU, MILUIESTE-MA PE MINE PACATOSUL!DOAMNE AJUTA!

  2. Sora Alina, depinde de noi daca intelegem si folosim cuvintele Parintilor ca sa ne speriem, sa ne agitam sau ca sa ne trezim si sa invatam sa deosebim binele de rau, sa ne protejam.

    Revolutie nu face niciun crestin, pentru ca asa ceva este impotriva Duhului lui Hristos. Dar, da, putem sa folosim invataturile Parintilor inclusiv despre ce ni se pregateste, pentru ca toate pentru noi si pentru mantuirea noastra s-au descoperit si s-au scris… Nu e vorba de conspiratii inchipuite, este realitatea dintotdeauna a luptei celui-rau impotriva crestinilor in aceasta lume, care azi ia formele… specifice zilei de azi. Ne suparam pe sfinti ca ne vorbesc despre faptul ca antihrist este o realitate si ca incearca sa ne ajute sa nu-l confundam cu Hristos? De ce este miza atat de mare? Nu pentru a speria lumea (citeste primele randuri din acest fragment: “îl vedea pe Antihrist în chip duhovnicesc, fără alt senzaţionalism de tip apocaliptic“), ci pentru ca scris este ca “se vor ridica hristoşi mincinoşi şi prooroci mincinoşi şi vor da semne mari şi chiar minuni, ca să amăgească, de va fi cu putinţă, şi pe cei aleşi“. Avem nevoie sa invatam de la oamenii sfinti, luminati de Dumnezeu sa dobandim discernamantul… E greu de redus totul la post, rugaciune si fapte bune (armele de baza, bineinteles), pentru ca fara a ne forma si o constiinta crestina si fara o atitudine treaza si realista fata de ce se intampla in jurul nostru este greu sa razbim in ispitele veacului in care ne miscam.

    “Ca la cate am citit ca se intampla si prin manastiri si prin sinod si prin mediile astea bisericesti nici nu mai stiu ce sa cred”. E bine sa nu idealizam, ca sa nu fim dezamagiti si apoi sa ne smintim. Biserica nu sta in cutare sau cutare ierarh, preot sau calugar care tradeaza pe Hristos. Ce sa crezi? Sa crezi in invatatura bimilenara a Bisericii, sa crezi in Scriptura si in Sfintii Parinti, iar ceea ce este contrar lor, chiar daca poarta cumva vreo pecete “oficiala” sa dai la o parte si sa te pazesti neintinat de ea. Harul ramane in Biserica cu toata nevrednicia unor slujitori ai sai. Unora, niciodata a tuturor! Dar invatatura pe care o urmam sa ramana mereu cea sanatoasa, neschimbata si dusa mai departe de marii traitori de ieri si de azi…

    Sa-i urmam pe pastorii cei buni, iar pentru ceilati sa ne rugam cu durere.

  3. Si credinta evreilor a fost la inceput credinta cea adevarata si apoi a fost inlocuita cu formalismul. E cunoscut acum pentru toata lumea ce era acela un fariseu, ce sens a dat Hristos acestui cuvant. Se pare ca acum un pericol mai mare paste Biserica. Nu doar formalismul exterior ci falsitatea interioara e pericolul care ne paste. Incurajator e ca asa cum si atunci, nu doar fariseii constituiau Biserica ci si oamenii simpli, sarmani care nu-si pierdusera credinta si care simteau cu suflet curat duhul Bisericii si care L-au recunoscut pe Hristos imediat ce L-au vazut, asa va fi si la sfarsit. Pe langa apostatii caracterizati prin trairea falsa a ortodoxiei, vor fi si cei din inima carora Hristos nu va pleca, cei care vor vedea cu ochi duhovnicesti si vor discerne aspecte fine, ce tin de interiorul omului mai mult de exterior. In conceptia oamenilor de maine, a lumii asteia, a celor ce cred mai degraba in puterea si harul apostatilor decat in intelepciunea “invechita” a Sfintilor Parinti, cei ce au duhul lui Hristos si nu duhul lumii, vor fi poate extremisti, fundamentalisti (cuvinte care in gura unora deja au devenit pentru adevaratii ortodocsi niste complimente sau niste laude si in ce ma priveste un criteriu de selectie). Am ajuns vremurile in care ne intorc la credinta fosti protestanti, trecuti pe la credinte orientale si apoi convertiti la Ortodoxie si care ne spun ca aceasta este singura cale de mantuire, inteleasa in duhul lui Hristos si al Sfintilor Parinti si nu niste clerici pe diferite pozitii care se cred mai actuali si mai intelepti decat demodatii Sfinti Parinti. Acesti clerici nu mai reusesc sa intoarca omul din calea catre pierzare ci oameni ca Seraphim Rose. Sunt uimita cati oameni cunosc , romani nascuti si botezati ortodocsi, care au fost cu adevarat convertiti de catre parintele Seraphim. Si sunt uimita cum oameni cunoscuti si dragi mie au apostaziat, au inceput a se ocupa de radiestezie, bioenergie, terapii complementare si astrologie, tocmai pentru ca au trait o viata in slujba unui ierarh care i-a dezamagit si numai exemplu de credinta nu a fost.
    Eu ma bucur ca inca , printre erezii, se mai poate spune si adevarul si cine are ochi de vazut are ce citi si pe net si din librarii. Si ma bucur ca exista inca oameni cu curaj , care nu si-au facut scop din a deveni placutii si recompensatii celor de la putere ci , cu toate riscurile, incearca sa aduca in fata oamenilor, intelepciunea mantuitoare a Sfintilor Parinti.

    Doamne ajuta!

  4. Pingback: Război întru Cuvânt » SALVAREA ORTODOCSILOR DE ASTAZI (I)
  5. Pingback: Război întru Cuvânt » Sa ne temem de fatarnicie!
  6. Pingback: Război întru Cuvânt » Formalismul si compromisul cu lumea sau Ortodoxia fara Cruce
  7. Pingback: Război întru Cuvânt » Un om în faţa apostaziei contemporane: Arhiepiscopul Averchie
  8. Pingback: Război întru Cuvânt » IPS AVERCHIE TAUSEV: TREI NIVELURI ALE APOSTAZIEI
  9. Pingback: Război întru Cuvânt » “Du-te, sa-ti fie dupa cum ai crezut!”
  10. Sa incepem sa trecem la fapte daca vrem Mila de la Bunul Dumnezeu.Vedeti cum ne-au invatat sfintii ce trebuie sa facem in vremurile de acum?Sa ne rugam si sa raminem in harul ortodoxiei cu multa luare aminte la cine ne cheama si spune ca e de al nostru adica ortodox.Sa ne rugam “cu durere” ne invata Cuviosul Paisie Aghioritul.Va ginditi ce inseamna cu durere sa te rogi pentru ca sa avem intelepciune si har pentru Arhiereii nostri,pentru preotii nostri ,pentru conducatorii nostri,ca astfel sa vedem ca se mai indeparteaza gindul ca vom vedea sfirsitul vremurilor cu ochii nostri?Cind se roaga omul cu durere decit numai pentru ai lui si sufletul sau.Cita importanta si incarcatura ,ce maretia de sfat de la un sfint minunat care ne-a binecuvintat multi din duhovnicii nostri adevarati si mari.Roaga-te cu durere deci daca vrei sa fii ortodox,daca vrei sa ramii in ortodoxie dar nu numai pentru sufletul tau si ai tai si pentru conducatorii nostri politici si duhovnicesti,roaga-te si pasteaza-te tu ortodox ,ai grija sa-l ajuti si pe aproapele tau sa-si apere si el mintuirea daca vrea,roaga-L pe Dumnezeu sa-ti dea credinta si sa te schimbe dupa Mila Lui si dorirea ta rivnitoare,rugatoare,cu fiecare zi sa devii mai ortodox,mai credincios,om nou din om vechi.Si sa-l lasam pe Dumnezeu sa socoteasca cine lucreaza bine,cine e omul care face bine.Pe cel smerit si credincios Dumnezeu si-L apara,mereu va fi cu el,doar asa ne-a promis si asa va face,doar e Dumnezeu si respecta intocmai tot ce ne-a promis.Oamenii care vor sa ramina ortodoxi se vor vedea,Dumnezeu ni-i va arata,nu ne va lasa fara ajutor,dar noi sa fim atenti si sa-i urmam pe cei adevarati.Avem nevoie de preoti ca sa ne mantuim deci pentru dinsii sa facem rugaciune mai intii sa ramina in har cit mai multi,sa avem prin cine sa primim sfat,sa aiba cine sa ne dezlege de pacate.Cheia adevaratei intelepciuni ale acestor vremuri se afla tot in scrierile pe care sfintii vremurilor noastre ni le-au lasat tot din Mila Lui Dumnezeu,tot prin Harul Duhului Sfant.Daca facem cu atentie tot ce ne invata va fi mantuire pentru cel ce si-o doreste si arde sa o primeasca,arde in rugaciune si dragoste penru aproapele si pentru Dumnezeu.Adevarul e simplu dar greu de lucrat caci nu se lucreaza singur si se primeste in dar de la Dumnezeu.Sa incepem lucrarea grabnic,sa incepem cu noi insine in a dori sa ne schimbam ,sa avem credinta,nadejde si durere in rugaciune cerind in dar de la Dumnezeu mantuirea pentru toti care vor sa se mantuiasca.Asa ne invata sfintii.Sa nu mai pierdem timp atit de mult in a studia ce face celalalt si ca nu face bine,sa facem fiecare cit mai bine cum suntem invatati de sfinti si preotii adevarati.De ne e teama ca nu cunoastem preotii adevarati Dumnezeu de va vedea ca lucrarea noastra e buna ne va duce la un preot care va ramine in har pina la sfirsit.Nimeni nu are certitudinea ca in aceasta noapte nu va muri.Deci se va socoti ce am lucrat pina acum.Dreptul lui Dumnezeu cite daruri are de la Dumnezeu si pe cei din jur ii ajuta la mantuire si mult poate in rugaciune.Sa cautam deci sa devenim fiecare un drept al lui Dumnezeu,cu calauza buna tot un drept sa gasim ca sa avem cu cine sa ne asemanam si sa ne smereasca atunci cind avem nevoie.Stim din toate pildele din Sfanta Scriptura cit de mult a mai rabdat Bunul Dumnezeu de la multi pacatosi intre care era un singur drept cu familia lui si pe cel drept l-a salvat pe ceilalti i-a pierdut.Sa fim dreptii lui Dumnezeu,sa punem inceput bun in ce lucram si sa avem nadejde.Sa nu ne dezbinam de biserica de bteama ca nu stim daca preotul din parohia noastra ne va duce pina la sfirsit.Inca nu a venit sfirsitul si se creaza si mai multa dezbinare intre otodocsi gindind ca eu fac bine si care mai face bine ca sa-l strig.Lucrarea adevarata se face in taina si Dumnezeu o vadeste la nevoie,Dumnezeu nu ne-a lasat si nu ne va lasa niciodata,doar suntem ai LUI,noi sa vrem SA FIM AI LUI DUMNEZEU!Bunul Dumnezeu sa ne dea rugaciune tuturor si inceputul cel bun.Cu noi este Dumnezeu!

  11. Pingback: Război întru Cuvânt » Sfantul Ierarh Nifon - Invatatorul nefatarniciei
  12. Pingback: Război întru Cuvânt » VLADICA AVERCHIE TAUSHEV (34 de ani de la adormire) DESPRE CUM POT APOSTAZIA INSISI CEI CARE SE CRED LUPTATORI PENTRU “ORTODOXIA ADEVARATA”. BIRUINTA CEREASCA
  13. Pingback: Război întru Cuvânt » Sfantul Ignatie Briancianinov despre BOALA MORTALA A FARISEISMULUI SI SIMPTOMELE EI MAI GRAVE: smintirea prefacuta, osandirea, ravna vicleana (2)
  14. Pingback: Război întru Cuvânt » FARISEUL
  15. Pingback: Război întru Cuvânt » Teologul Jean-Claude Larchet despre pericolele antihristice ale SPIRITUALITATII SI TEOLOGIEI FARA HRISTOS, FARA SFINTII PARINTI SI FARA VIATA
  16. Pingback: Război întru Cuvânt » SALVAREA ORTODOCSILOR DE ASTAZI (II) – un articol mai vechi, bine de recitit
  17. Pingback: Război întru Cuvânt » Dr. Ioan Gandu: SA LUPTAM LUPTA CEA BUNA (II). “Stiti voi, fratilor, care este arma cea mai puternica a omului pe pamant?…”. De ce o lepadam tocmai pe ea?
  18. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Doua maici de la Brancoveni care plecasera la stilisti s-au intors si au fost reprimite in Biserica prin mirungere/ MARTORI SI MARTURISIRI, PRETEXTE SI CINSTIRI/ PF Daniel va vorbi la Consiliul Europei despre… dialogul
  19. Pingback: Război întru Cuvânt » Sa recitim impreuna (V): VLADICA AVERCHIE TAUSEV (35 de ani de la adormire) DESPRE O FORMA DE APOSTAZIE FOARTE ACTUALA, dar ignorata atunci cand ne centram doar pe corectitudinea formala. CE CAUTA INTRIGILE IN BISERICA?
  20. Pingback: Razboi întru Cuvânt » FOTOGRAFII, DECLARATII SI ASOCIERI SIMBOLICE… Patriarhul Daniel, in plina ofensiva de avangarda a ecumenismului antihristic. La Consiliul Europei, face apel la o educatie in spirit ecumenist. IN ROMANIA, PATRIARHUL A CO
  21. Pingback: Război întru Cuvânt » 14 IUNIE – SFANTUL IUSTIN POPOVICI: “In istoria neamului omenesc au existat trei caderi principale: cea a lui Adam, cea a lui Iuda si cea a papei”
  22. Pingback: Război întru Cuvânt » Ce este Adevarul? UN CUVANT CAPITAL AL SFANTULUI IUSTIN POPOVICI SI O MEDITATIE PE MARGINEA SA. Totul in Hristos…, nu doar in numele Lui!
  23. Pingback: Parintele Epifanie: IUBIRE ŞI ADEVĂR (Epistolă către Patriarhul ecumenic)
  24. Pingback: ANTIHRISTUL - invatatura ortodoxa
  25. Pingback: PARINTELE ELPIDIE despre formele CELUI DE-AL TREILEA RAZBOI MONDIAL, RELIGIA UNICA si PREGATIREA DUHOVNICEASCA (Omilia din 27.03.2013 - video) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  26. Pingback: PARINTELE ELPIDIE despre formele CELUI DE-AL TREILEA RAZBOI MONDIAL, RELIGIA UNICA si PREGATIREA DUHOVNICEASCA (Omilia din 27.03.2013 – video) – Ortodox in Tara Fagarasului
  27. Pingback: SFANTUL IGNATIE BRIANCIANINOV despre SEMNELE SI MINUNILE ANTIHRISTULUI. “Antihrist va fi primit foarte grabnic, fara chibzuinta; va fi urmarea logica, indreptatita si fireasca a orientarii morale si duhovnicesti a oamenilor” -
  28. Pingback: SFANTUL IUSTIN POPOVICI DESPRE EREZIA INFAILIBILITATII PAPALE SI UMANISMELE ANTI-UMANE: Nu-l dati mortii pe pacatos din pricina pacatului! | Cuvântul Ortodox
  29. Pingback: Omilia Sfantului Luca al Crimeei la DUMINICA FEMEII GARBOVE despre FATARNICIE SI PACATUL JUDECARII APROAPELUI si a arhiereilor | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Articole Recomandate

Carti recomandate