LUPII, CHEMATI PAZNICI LA OILE ORTODOXE. NU SE IMPUNE CATERISIREA PREOTULUI POMOHACI?

2-05-2009 Sublinieri

GRAVA DERAIERE PENTICOSTALISTA INTR-O BISERICA ORTODOXA

img-346.jpg

O alta ipostaza a preotului-cantaret de muzica populara si neoprotestant in duh, Cristian Pomohaci

 GIGEL CHIAZNA: PESTELE DE LA CAP SE IMPUTE!

“Vă poruncim în numele Domnului nostru Iisus Hristos, să vă feriţi de orice frate care umblă fără rânduială şi nu după predania pe care aţi primit-o de la noi.” (II Tesaloniceni 3, 6)

Intr-una din cartile cu invataturile Pr. Arsenie Boca se mentioneaza o profetie pe care acest parinte ar fi facut-o cu referire la Ardeal: “Vom pierde Ardealul, Sibiul va fi ultima reduta”. Cand am auzit-o prima data, am zis: nu cred, nu are cum, probabil parintele a spus altceva si oamenii nu au inteles bine. Cum sa pierdem Ardealul, cand stim ca ca cocosul unguresc nu va mai canta cucurigu niciodata si intr-adevar in contextul actual, nu se pune problema ruperii Transilvaniei. Si chiar daca profetia s-ar fi referit la domeniul spiritual, nu avem cum sa pierdem Ardealul, cum o intreaga bucata a tarii sa piarda credinta si sa se lepede de mostenirea milenara pe care parintii nostri ne-au lasat-o cu pretul atator jertfe?

Insa atunci cand Corneanu s-a impartasit la eretici, printre alte ganduri mi-am adus aminte si de aceast cuvant al Pr. Arsenie Boca, care a facut multe profetii care s-au implinit – cum ar fi si exodul romanilor la munca in strainatate – si multe altele care urmeaza sa se intample – printre care si aceasta cu pierderea Ardealului. Nu mica mi-a fost teama deoarece un proverb spune “Pestele de la cap se impute“. Intr-adevar mai ales in Biserica acest proverb este adevarat, si exista chiar un verset care spune cam acelasi lucru: “Bate pastorul si turma se va risipi”. Atunci cand diavolul a batut pastorul Corneanu si i-a luat mintile, turma drept-credincioasa intr-adevar s-a risipit, sau mai bine zis s-a disipat in marea multime a crestinilor fara trecut, fara istorie, fara dogme si sinoade, fara sfinti si fara Maica Domnului, si fara … Hristos la urma urmei, deoarece fecioarelor care nu aveau untdelemnul, adica dreapta credinta, Mantuitorul le-a raspuns “Nu va cunosc pe voi!”

Iata acum ca tot in Ardeal, dar in alta parte, un fapt strigator la cer s-a intamplat, poate nu de magnitudinea lepadarii lui Corneanu, dar inca o turma si-a pierdut pastorul, sau probabil acum a ajuns la noi stirea, asa cum si in Timisoara multi considerau ceva firesc impartasirea cu ereticii cu mult inainte si doar cand Corneanu a facut-o public s-a ajuns la cunostinta intregii tari.

Iar faptul strigator la cer este aceasta: In Duminica Tomei (nota noastra: pare sa fie vorba, de fapt, de Duminica de dupa Botezul Domnului, deci in ianuarie), intr-o biserica din comuna Mosuni (vezi site), un predicator eretic a fost chemat sa tina cuvant “de folos” de la amvonul unei biserici ortodoxe. Poate nu e prima data cand se intampla asta aici, dar e prima data cand avem si noi filmarea si o putem vedea:

 

 

pomohaci.jpg

Cititi si:

 


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Portile Iadului

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

186 Commentarii la “LUPII, CHEMATI PAZNICI LA OILE ORTODOXE. NU SE IMPUNE CATERISIREA PREOTULUI POMOHACI?

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 4 / 7 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Hristos a inviat!
    Imi permit sa adresez un cuvant fratelui VELA GHEORGHE considerand ca aceasta ar putea sa foloseasca si altor crestini ce citesc randurile de fata:
    In lumina iubirii crestine (vezi epistola I-a catre Corinteni cap.13) accept pe fiecare om ce marturiseste ca Iisus este Domn si Dumnezeu si ca Maria este pururea fecioara si Nascatoare de Dumnezeu dar, in acelasi timp, din mila Lui am fost chemat la slujire in Sfantul Altar si din dragoste pentru acesta slujire atrag atentia ca miscarea Oastea Domnului, ca de altfel orice incercare de grupare in alte conditii in afara de randuiala statutara a Bisericii Ortodoxe Romane este de la cel rau. Mi se va spune ca Oastea (cea ortodoxa(!!!) ) este cinstitoare a rinduielilor BOR, ca respecta ierarhia, ca nu incearca decat sa stimuleze si sa intareasca viata duhovniceasca in Biserica si altele ca acestea. Personal cred ca Biserica Soborniceasca are capacitatea de a lucra si lupta prin acei slujitori ce sunt chemati si alesi. Poate chiar fratia ta esti printre cei chemati la apostolat (si cred ca apostolatul poate imbraca forme diverse, nu numai preotia sacramentala) dar nu pot intelege de ce este nevoie sa ma numesc “frate ostas”, “preot ostas” si nu asa cum este de doua mii de ani: frate sau preot? A spus fratia ta, ca ceilalti crestini ortodocsi (cei care nu sunt Ostasi) ar trebui sa-i priveasca pe… Ostasi ca pe “niste frati nascuti de PANTECELE DUHOVNICESC AL ACELEIASI MAME duhovnicesti – BISERICA noastra strabuna!”; Biserica noastra strabuna nu are scopul de a naste, periodic, frati (grupari diverse) ci a fost intemeiata de Mantuitorul nostru prin Duhul Sfant ca sa fie pastratoare a Adevarului despre Invierea Sa. Sfanta Scriptura impreuna cu Sfanta Traditie cuprind acest Adevar in forma revelata de-a lungul timpului, dupa Atotstiinta Divina prin Iubire fata de oameni. Biserica lucreaza, prin Duhul Sfant, in scopul de a asigura accesul fiecarui membru al Ei la acest Adevar intr-o forma reala si nealterata. Adevarul nu se schimba odata cu trecerea timpului; metodele de propovaduire se pot si trebuiesc adaptate dar adaptarea nu o face omul ci Duhul. Iar Duhul nu poate si nu vrea sa lucreze impotriva Lui Insusi, asa ca nu ar crea, atunci cand ceva nu merge bine intr-o parohie sau chiar eparhie o grupare (un frate mai mic dar mai intelept!!!). Indiferent de ce fel de justificari ar sta la baza unei incercari de externalizare a activitatii pastorale nu ma pot convinge si de faptul ca acei care fac pastoratie in paralel nu ar putea sa faca acelasi lucru daca s-ar numi doar crestini ortodocsi si nu ostasi. Ma inspaimant de fiecare data cand ridic mainile mele spre El si-L chem sa se pogoare peste Daruri dar nu pentru ca nu sunt ostas ci pentru ca nu m-a simt vrednic de Slujirea cea Mare. Si atunci ce ar trebui sa fac? Sa ma fac Ostas sau sa ma pocaiesc, sa ma rog si sa ma straduiesc “cu timp si fara timp” sa fiu la fel ca Stapanul, Mantuitorul si Parintele meu in toate. Dar poate daca nu sunt ostas nu voi reusi!?! Iertata sa-mi fie ironia! Ce sa-i indemn pe fii mei duhovnicesti: sa devina ostasi precum cei mai de seama membri ai Oastei sau sa devina crestini precum Primul intre crestini, Hristos – Capul Bisericii.
    Concluzie: Oastea Domnului este o grupare asemenea unei operatii de apendicita care a ramas deschisa si care s-a infectat. Acum face mai rau decat apendicita insasi. Frati ostasi, va rog, fiti credinciosi Duhului si folositi harul si puterea in iubire pe care o aveti multi dintre voi, spre intarirea Bisericii! Nu fratele ostas este in greseala, multi au o traire duhovniceasca aparte, dar continua izolare de lucrarea Bisericii strabune va duce la pierderea identitatii adevarate (crestin-ortodox) si la formarea uneia noi (crestin-ostas).
    Chiar daca aceste cuvinte vor da nastere la dorinta de “drept la replica” rog pe toti cititorii sa ma ierte daca nu voi raspunde pe aceasta tema. Ii rog totodata, si pe Sfantul Ioan Gura de Aur si pe parintele Dimitrie Staniloae (doi mari “ostasi”) sa se roage Domnului pentru neputinta mea.

  2. Cititi cu totii comentariul parintelui Gheorghe.Dumnezeu sa-l intareasca!
    Avem nevoie de astfel de preoti,restul sunt POPI.Sa nu va fie spre lauda,parinte!

  3. dragii mei vorbiti cat mai aveti vreme pt ca in curand va vor pune botnita sau lacat la gura.acesta a fost scurtul vis al libertatii de exprimare.nu vedeti ca fetele bisericesti cu audienta cea mai mare la public,vorbitorii prin sali de conferinte sunt deja vanduti satanei si ne trag si pe noi nestiutoriisi usor influentabilii.cei 7 sau 12 pustnici de la Athos ies oare in public si fac declaratii?sa ne rugam ca ei sa mai existe si sa ridice durerea omenirii la cer ca sa mai aflam putina alinare.vezi DanPuric-azi e om frumos maine e urat;parintele Paraian o da dupa cum bate vantul ,preotii din Ardeal isi canta durerea azi la amvon maine pe scena sau la tv -vezi la Raduleasca care si-a lasat credinta ortodoxa pt baniSa ne rugam la Bunul Dumnezeu sa ajute sa separam graul de neghina si sa lasam dorinta de razbunare.pedeapsa ne vine tuturor de la Domnul,ca in parabola cu femeia adultera cel nevinovat sa arunce primul piatra si femeia a ramas fara pârâsi,ei nu vor decat sa ne dezbine si sa ne invrajbeasca pt a ne domina mai usor-asadar vegheati si nu dormiti!

  4. Folositoare cele scrise de fratele Vela Gheorghe,cat si observatiile facute de Pr. Gheorghe in legatura cu Oastea Domnului.Eu zic ca Oastea Domnului a aparut ca un fel de reactie la imobilismul si inertia trairii credintei de catre crestinii romani ortodocsi din timpurile noastre.Este de admirat ravna trairii crestine a celor din OD (in cadrul Bisericii Mame),totusi, aparitia unei miscari oarecum distincte in sanul acesteia,cel putin prin nume,creaza suspiciuni si mediu propice judecatilor de deosebire si altor sminteli caracteristice firii umane cazute.
    Sa nu uitam ce le-a raspuns Domnul apostolilor care se intrebau care sa fie cel mai mare intre ei si de asemenea fiilor lui Zevedeu.
    Parerea mea este ca in marea familie ortodoxa nu trebuiesc create “bisericute” ,ci Una Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica ajunge tuturor calibrelor de crestini sa se manifeste dupa marimea sufletului fiecaruia.Ceea ce spun este o parere personala si nu o axioma,daca cineva imi zice ca gresesc nu ma supar,caci vreau sa invat si eu CE TREBUIE,de la unul si de la altul care cunosc mai multe decat mine.

  5. DUMNEZEU sa aiba mila de noi si sa ne binecuvanteze , sa faca sa lumineze peste noi FATA LUI.Ca sa se cunoasca pe pamant CALEA TA.Si printre toate neamurile mantuirea TA.

  6. Anul trecut am incercat si eu sa ajung la Mosuni pentru a sta de vorba cu parintele Pomohaci. Dumnezeu m-a pazit de pericol si nu am asistat decat la o slujba dimineata si nu am fost la dezlegarile de noapte.
    Atmosfera de acolo mi s-a parut putin ciudata. Femeile de acolo mi s-au parut foarte evlavioase, era extrem de multa lume, pentru femei era obligatoriu sa porti fusta si batic si trebuiau date doar anumite daruri la altar (paine, vin, ulei), cumparate din sat, de la o femeie (nu am inteles de ce nu erau bune alte produse de acelasi fel, luate din alta parte).
    Canoanele pe care le da se bazeaza din cate stiu eu pe citirea unor anumiti psalmi si pe tinerea unui post negru care de multe ori nu se da miercurea si vinerea, ci sambata, duminica, zile cand, din cate stiu eu, nu este canonic sa se dea post negru. (asta din cate am citit eu din indreptarul de spovedanie).
    La inceput am fost dezamagita ca nu am vorbit cu preotul, dar mai tarziu, mi-am dat seama ca am fost pazita de o primejdie.
    Am cautat o doamna pe care o consideram o apropiata a parintelui, deoarece are un site in care ii promoveaza imaginea. Am rugat-o sa ii dea un pomelnic preotului si mi s-a parut destul de circumspecta si de suspicioasa in a ma ajuta, intrebandu-ma de unde am aflat de Mosuni, ce stiu de parintele Pomohaci, de ce vreau sa ajung acolo, etc. Mi s-a parut ciudat ca ma intreaba detaliile astea, atat timp cat este un preot curat, care nu are nimic de ascuns, iar eu eram doar o persoana care avea nevoie de ajutorul dansului, nu eram vreun jurnalist de investigatii.
    Nu am mai insistat, am cautat sa imi rezolv problemele in alta parte si pana la urma, Dumnezeu mi-a aratat calea si m-a trimis acolo unde trebuia, adica la Petru Voda, singurul loc unde, dupa parerea mea, poti fi intr-adevar mangaiat sufleteste.
    Sa ma ierte Dumnezeu, nu vreau sa acuz pe nimeni de nimic, dar am vrut sa deschid ochii si altora si sa impartasesc din experienta mea.
    Este greu pentru noi, neantrenati in a deosebi duhurile, sa discernem intre cine sunt adevaratii trimisi si lui Dumnezeu pe pamant.
    Sa ne ajute Dumnezeu pe toti sa ne aflam calea spre mantuire si spre adevarata marturisire.

  7. Draga Agnes,

    mama a fost botezata greco-catolica in 1947 si ca toti greco-catolicii a fost “trecuta” la ortodocsi ca urmare a desfintarii bisericii greco-catolice.

    dupa revolutie cind biserica greco-catolica s-a reinfintat a inceput incet-incet sa frecventeze o biserica greco-catolica construita exact linga blocul unde stam.

    eu eram plecata din tara la vremea aceea si (mai grav) ma luptam cu propriile indoieli si lipsa de credinta.

    cind in sfirsit cu mila lui Dumnezeu am iesit din mlastina necredintei, m-am intors la Ortodoxie si am revenit si in tara, mama era de mai multi ani membra a parohiei de care am pomenit.

    tata nu i s-a impotrivit din simplul fapt ca nu vede unde e problema: pentru el nu e diferenta intre greco-catolici si ortodocsi.

    deci e de lucrat in ambele directii: si cu mama si cu tata.
    desigur ca nu ma las, ca nu mi-am pierdut nadejdea.

    multumesc si Doamne ajuta

  8. @ Doina Georgescu: Practicarea rugaciunii lui Iisus de capul fiecaruia este o lucrare nu lipsita de primejdie . Trebuie sa ai macar binecuvantare de la duhovnic(ca si pentru citirea Psaltirii) , daca nu chiar indrumare permanenta. Aceasta rugaciune poate fi practicata de oricine dar cu ascultare. Insa aceste lucruri pot fi explicate cu bladete mai ales cand te asculta un intreg auditoriu. Cat priveste showul parintelui Pomohaci nu m-a mirat prea mult. E in contextul lucrurilor care se petrec in Biserica Ortodoxa in ultima vreme si mai cred ca asta-i doar inceputul. Ortodoxia este atacata din interior mai mult decat din afara. Cineva dintre cuviosii parinti spunea de curand ca din Biserica nu cade decat putregaiul. Sa avem grija de noi insine in primul rand si de cei apropiati noua. Smerenia este singurul lucru ce ne va pazi deoarece este singura virtute ce nu poate fi imitata de diavolul. Cand scuturi un mar incarcat de roade primele si cel mai usor cad merele putrede. Sa ne tinem bine de Hristos Domnul ca a inceput scuturatul. Maica Domnului sa ne apere.

  9. Multumim Parinte Gheorghe. Ma bucur sa constat ca in aceste vremuri tot mai tulburi cu fiecare ceas care trece exista printre noi slujitori adevarati ai Domnului nostru Hristos cel Rastignit. Astfel nu ne simtim singuri aici pe pamant, nu-i totul pirdut. Cat despre Oastea Domnului, cum spunea parintele Cleopa (mancal-ar Raiul),e jumatate secta. Orice om botezat crestin ortodox e ostas al lui Hristos. Cand voi gasi o porunca cat de mica lasata noua de Domnul si care nu poate fi indeplinita in Sf. Biserica ci doar in Oastea Domnului atunci in secunda doi ma voi inscrie in ea.

  10. Este tragic ce se intampla in sanul bisericii celei drept maritoare a lui Hristos. Satanism pe fata.

  11. Cred ca aici, ca si in cazul recentei sfintiri de la Aiud, aceasta incercare era necesara, pentru ca numai asa ne puteam da seama de intentiile reale ale celor care pretind ca reprezinta ortodoxia.
    Anul trecut am avut parte de multe incercari, dar cred ca mi-au fost date tocmai pentru a nu cauta semne si minuni, pentru a nu ma increde in fortele proprii sau in cele ale oamenilor.
    Daca stau sa ma uit inapoi, imi dau seama ca incercarile au fost necesare pentru a-mi recunoaste pacatele, a ma intoarce la credinta si de a o practica si pentru a-mi da putere de a discerne, de a alege ceea ce este intr-adevar de la Dumnezeu si pentru a cunoaste adevarata fata a oamenilor.
    Am cautat liniste si raspunsuri la multi preoti, dar linistea adevarata am regasit-o doar citind Paraclisul Maicii Domnului si alte acatiste, in preajma moastelor sfintilor, mai ales ale Sfantului Nectarie, doar mergand la Parintele Justin.
    De un real folos mi-au fost articolele de aici, de pe Apologeticum, articolele lui Danion, ale lui Victor Roncea, care m-au “scuturat” putin, m-au trezit la realitate si mi-am dat seama ca atunci cand te rogi cu adevarat si credinta iti este vie, si ispitele si incercarile sunt pe masura. Incercarile prin care trecem sunt masura credintei noastre si puterea rugaciunii este singura prin care putem sa le depasim.

  12. Ciudata reactie au cei din Biserica. Parca ar fi si ei penticostali.

    Insa fratilor din alte regiuni, nu mai generalizati! Nu in tot Ardealul penticostalii predica in biserici ortodoxe si nu toti preotii ardeleni canta muzica pe scena!! Sunt preoti de foarte buna tinuta ortodoxa aici la noi in Ardeal si Banat!Ca peste tot, padurea are si uscaciuni…

  13. @Viorel
    Adevarat si mare cuvant-“Smerenia este singurul lucru ce ne va pazi deoarece este singura virtute ce nu poate fi imitata de diavolul”.

  14. @Doina Georgescu
    Parintele Teofil e cred, cel mai mare raspanditor al rugaciunii “Doamne Iisuse…” la noi in tara. O recomanda oricui. In nici un caz nu cred ca a spus sa nu fie folosita. Poate se referea la studentii (conferinta fiind la ASCOR) care lasa cursuri si invatat ca sa fie isihasti, lucru cu care pr nu e de acord, pt noi, oamenii din lume el recomanda rugaciunea fara sa ne lasam de indatoririle noastre de zi cu zi.

    @xenia
    iata ca a mai gresit si parintele Arsenie…

    @nicolae
    ai incredere in omul acela care ti-a zis acel lucru de la pr Teofil Paraian? Mie mi se pare greu credibil…sunt multe inventii si scorneli in lumea asta…trebuie sa cercetam cu atentie sursele…

  15. Cosmin, ai incredere in intuitia ta, simtul acela pe care ti l-a lasat Dumnezeu pt. a deosebi adevarul de inselare ! Nimeni nu urmareste sa-l denigreze pe Par. Teofil, ci sa semnaleze ratacirile lui. Cei de mai sus au dreptate. Cauta si te vei convinge singur ! Multi dintre cei alesi vor fi ispititi de satana. Roaga-te si Dumnezeu iti va descoperi in cine sa ai incredere ! Doamne ajuta !

  16. @Cosmin:Parintele Arsenie l-a oprit pe pr. Teofil Paraian sa se faca preot(daca e adevarata afirmatia). Teofil Paraian s-a facut preot. Deci a gresit Parintele Arsenie cel care se uita la om si vedea in Duhul Sfant pana la al treilea neam sau parintele Teofil Paraian care nu l-a ascultat?

  17. Ca sa fiu mai explicit: am participat cu multa dragoste la toate conferintele tinute in ultimii ani in orasul meu de catre parintele Teofil Paraian. Intr-adevar pe langa altele recomanda practicarea rugaciunii lui Iisus. A vorbit si despre intalnirea cu parintele Arsenie Boca. L-am auzit personal cand a raspuns unei intrebari: “Draga eu nu am evlavie fata de parintele Arsenie Boca”. Aceasta afirmatie m-a pus pe ganduri.

  18. @ Viorel
    “Smerenia este singurul lucru ce ne va pazi deoarece este singura virtute ce nu poate fi imitata de diavolul. Cand scuturi un mar incarcat de roade primele si cel mai usor cad merele putrede. Sa ne tinem bine de Hristos Domnul ca a inceput scuturatul. Maica Domnului sa ne apere.”
    Nu tu ai spus cuvintele acestea, frate, ci Maica te-a binecuvantat cu intelepciunea Duhului Fiului ei. “Cine are urechi de auzit, sa auda!” Roaga-te si pentru mine!

  19. @cosmin Frate drag, nu-mi permit sa fac o acuzatie daca nu am dovezi.Pr. Teofil a facut aceasta afirmatie in fata unei obsti monahale intregi. Pr. e suparat pe pr. Arsenie ca nu a vrut sa-l primeasca ultimele doua dati cand acesta a vrut sa-l intalneasca, pe motiv ca daca nu face ascultare degeaba mai vine.De aici reactia asupra pr. Arsenie. Nu te sminti ca la asa vremuri pe care am ajuns sa le traim, asa oameni avem.La o conferinta in Arad s-a luat de pr. Cleopa de la Sihastria. Mila Domnului cu noi sa putem discerne intunericul de lumina. Pentru aceasta sa ne rugam, si sa ne tinem de duhovnicii ce sunt constanti si nu se abat de la Adevar care dupa spusele Domnului ne va face liberi.

  20. @ Viorel
    Indraznesc sa scriu aceasta dor datorita link-ului pe care l-ai postat anterior.

    Preot Gheorghe C. Iftimi: Si eu sunt preot la Constanta… si nu ma rusinez!

    Nu ma rusinez de Slujirea ce mi-a fost incredintata (de catre Inaltpreasfintitul Teodosie). Daca cineva poate dovedi ca am dat bani pentru hirotonie sa o faca, daca nu, sa nu ma palmuiasca ci sa asculte pentru ca spre aceasta am fost chemat. Cei care au indrazneala de a vorbi cu atata aprindere, de sunt botezati cu botezul crestin, mai intai sa numere cate duminici ori sarbatori au lipsit in ultima perioada de la adunarea credinciosilor in biserica pentru Sfanta Liturghie. Daca au lipsit mai mult de trei Duminici sau sarbatori fara cauze binecuvantate, s-au exclus singuri din adunarea credinciosilor. Unul ca acesta are nevoie, mai intai, de pocainta pentru sufletul lui pana sa caute curaj sa palmuiasca pe ierarh. Cei ce nu sunt crestini, rataciti fiind oricum si neavand partasie cu ortodoxia, ar trebui sa aplice o regula a bunului simt macar: nu ma amestec in casa altuia. Ai grija crestine, tu care in acuzarea ce o faci te folosesti de numele Mantuitorului prin referiri justificative la invatatura Lui, daca te folosesti de El fara ca tu sa implinesti mai intai cele ce le rostesti, esti fur de cele sfinte, blasfemiator si hulitor prin ceea ce faci! Ma rog pentru sanatatea Inaltpreasfintiei sale pentru ca este parintele meu si il iubesc, ma rog si pentru intarirea Bisericii noastre in fata atacurilor diavolului si slujitorilor lui pentru ca este Biserica mea si o iubesc, ma rog si pentru acuzatori pentru ca sunt fapturi ale lui Dumnezeu si as vrea sa spun ca ii iubesc dar sunt slab si nu am ajuns la inaltimea aceea; ii respect pentru ca il iubesc pe EL. Doamne apara Biserica aceasta a Ta nu pentru noi ci pentru sfintii martiri si marturisitori ai acestui neam si daruieste-ne putere sa fim asemenea lor in credinta! Imbratisez frateste pe toti fratii mei preoti si diaconi din Eparhia Tomisului si din toate Eparhiile ce lucreaza in Duhul, aparand Adevarul. Binecuvantare pentru toti crestini drepmaritori!

  21. @Pr. Gheorghe
    Afirmatia despre smerenie nu-mi apartine. Am aflat-o in cartile Parintelui Cleopa – daca nu ma insel – deci pe dinsul l-a luminat Maicuta Domnului ca pe unul care merita din plin acest lucru, iar dansul pe noi.

    Cat despre linkul acela recunosc ca “m-a luat valul” lucru pentru care imi cer iertare. Daca stiam ce inseamna smerenia de care vorbeam nu o faceam. Dar eu sant foarte osarduitor in a ivata pe altii lucruri pe care eu nu le misc nici cu un deget. Poate cu rugaciunile cuviosiei voastre ma voi trezi si eu si ma voi rusina macar de barnele din ochii mei. Damne ajuta!

  22. @ Viorel

    Sa ne iubim unii pe altii, rugandu-ne unii pentru altii, si asa vom implini Legea lui Hristos! Domnul si Maicuta Lui sa te binecuvanteze spre tot lucrul bun si ziditor de suflet! Pomeneste-ma frate!

    Pomeniti-ma fratilor si ma iertati pe mine pacatosul!

  23. @Pr. Gheorghe
    Am citit si eu articolul din RL despre cursa in care a cazut IPS Teodosie.Sunt multe
    lucruri care SE INTAMPLA in Biserica si pe care eu NU LE INTELEG.
    Insa de un lucru sunt sigur:stiu a cui este presa si ce vor aceia cu Biserica lui Dumnezeu…

  24. Uite-asa…pe nepregatite a facut simonie IPS-titul Teodosie (fost Snagoveanu, numit ‘spagoveanu’) numai o data?!…da de unde! A facut si in trecut lucrul asta si in deplina cunostinta de cauza: drept urmare, chiar d.p.d.v. lumeste, asta se numeste abuz in functie si in serviciu, duhovniceste…boleste de iubirea de arginti! (la ce-i trebuie unui monah – prin ‘vocatie’ – bani, bunuri lumesti?! Hai sa vorbim de voturile monahale care intra in flagrant cu dorinta de straie nu stiu de care, mitra episcopala, samd…)
    Si nu e singurul! Nu dau nume si adrese fiindca majoritatea preotilor (cu scoala, cu vocatie) s-au poticnit de cererea de bani de catre anumiti IPS-titi, episcopi…

    Asa ca, sa nu fim ipocriti iar sub mantia iubirii crestinesti si sub asa-zisa smerenie sa acoperim pacatul inaltpreainantului care este urat, greu si vrednic de judecata si lumeasca si duhovniceasca!

    In privinta Pr.Teofil Paraian, luati cartea ‘Din ospatul credintei’ si o sa vedeti ca spune la un moment dat ca, n-are nimic impotriva la rugaciunea impreuna cu catolicii…

    Averche TAusev vorbeste in van de valurile de apostazie din randul Bisericii?! La fel ca si intr-o familie, asa si in Biserica: parintii sunt rai si netrebnici, uitati-va la odraslele lor! Ceea ce semeni, aia si culegi!

  25. Vanzarea preotiei aduce excluderea din Biserica
    Vanzarea pe bani a harului preotiei sau “simonia” este un pacat pedepsit de crestinism inca de acum 2.000 de ani. De asemenea, Biserica Ortodoxa Romana a condamnat oficial coruptia in randul clericilor intr-o sedinta a Sfantului Sinod din anul 2004. “«Simonie» este fapta prin care, in schimbul unor bani, bunuri sau avantaje, ca si prin prietenie, nepotism, influente sau presiuni de orice natura, se obtin o hirotonie, eparhie, parohie, functie, distinctie sau avansare clericala, precum si admiterea, notarea, promovarea sau absolvirea in invatamantul teologic preuniversitar, universitar si postuniversitar”, se arata intr-un document intocmit la respectiva intalnire a inaltului for bisericesc.
    Pedepsele impuse de canoane pentru acest pacat sunt extrem de dure. Episcopii prinsi ca au luat mita pentru a oferi in schimb harul preotiei trebuie exclusi din randul prelatilor (sunt caterisiti). In acelasi timp, se anuleaza hirotonirea celui care a platit pentru a deveni preot. “Daca vreun episcop sau diacon ar dobandi vrednicie prin bani, sa se cateriseasca si acela ce l-a hirotonit si sa se taie cu totul din Biserica”, prevad evangheliile ortodoxe.

    Sursa: site-ul proortodoxia.

  26. Hristos a inviat!
    Deoarece “orice lucru in lume are un rost anume” – ma intreb care e scopul compromiterii unor fete bisericesti si cu generalizare spre tot cinul preotesc. Daca au gresit (si doar gresim toti si mereu) au sa dea (o sa dam) socoteala pentru toate.
    Imi vine in minte doar un fapt petrecut in turma IPS-ului Bartolomeu. Dupa revolutie a venit libertate pentru greco-catolicism. Un preot (ortodox fost greco-catolic) cu dorinte de marire a cerut un targ mai marilor lui : functie mare sau trecerea tuturor “oitelor” lui (care fie vorba tineau la el) la greco-catolicism. PS-ul locului fara multa valva a decis sa-i ofere acel post. A primit oare ceva? NU STIU. Dar multi oameni (mii sau poate zeci de mii) au ramas ortodocsi. Nu intru in detalii despre viata, familia si sfarsitul (tragic) al acelui preot. Dar dupa ce acesta a trecut in vesnicie, in acel loc a fost trimis un preot tanar si foarte credincios care a adunat si mai multa lume in biserica ortodoxa!
    M-am intrebat de ce votul acestui P.S. la sinod-ul BOR a fost acela al unanimitatii. Nu am gasit raspuns. Dar la comunicatul comun al prelatilor ardeleni in ceea ce priveste documentele biometrice a semnat foarte clar: P.S. Justinian Chira ! Si oare de ce l-a primit pe Parintele N. Steinhardt la Rohia desi vremurile erau foarte grele ?
    Oare noi cum ne vom comporta in vremurile ce vin? Vom lua oare deciziile intelepte?
    Doamne ajuta-ne si ne pazeste !

  27. @Aurora
    Cu respect, sora, iti zic ca n-am nimic impotriva discutiilor obiective legate de orice persoana. Dar obiective sa fie. Nu-mi plac scoaterile din context .N-am zis ca cineva incearca sa-l denigreze pe pr Teofil, ci doar ca unele lucruri sunt rau intelese. Cred, de asemenea, ca despre un om poate vorbi corect numai cei care-l cunosc. Eu unul, de ex, n-as putea vorbi despre pr Staniloae, sa zicem, pt ca nu l-am cunoscut. Eram copil cand a murit.

    @viorel
    Pr Teofil nu s-a facut preot ci A FOST facut preot. Ca asa e randuiala in Biserica Ortodoxa: omul nu se face, ci e facut preot de ierarh. Iar ierarhul are toata responsabilitatea cand face sau nu preot pe cineva. Parintelui Teofil i s-a spus ca nu poate sa se faca preot de cand era student. Si, dupa spusele sale, si-a luat gandul. S-a multumit cu situatia de monah si gata. Insa a venit vremea cand ierarhul s-a gandit sa-l faca slujitor.Asa ca IPS Nicolae Colan l-a facut diacon. N-a apucat sa-l faca si preot, a slujit asa 23 ani si dupa aceea IPS Antonie l-a facut preot. Pt ca asa lucreaza Dumnezeu, prin oameni.

    In legatura cu evlavia: fratia ta ai evlavie la toti oamenii deosebiti din Biserica? Sau, mai direct, ai evlavie la toti sfintii Bisericii? Ar fi posibil asa ceva? Nu vad cum poate fi o problema daca nu ai evlavie la pr Arsenie.

    @nicolae
    Pr Teofil nu “s-a luat” de pr Cleopa. Asa si unii dintre sfinti “s-au luat” unii de altii atunci cand nu au fost de acord in anumite chestiuni. Se poate spune asa ceva? Eu zic ca nu. E foarte frecvent ca doi duhovnici sa nu fie de acord in anumite chestiuni. Daca tot e vorba de pr Cleopa, acesta a zis ca preotii din Ardeal vor merge in iad cu credinciosii pt ca-i impartasesc prea des. Nici mai mult, nici mai putin!! Inseamna ca “s-a luat”? Nu, inseamna ca nu e de acord cu impartasirea deasa practicata de altii.
    Pe de alta parte, pr Teofil are si cuvinte de lauda pt pr Cleopa. Au aparut intr-o carte de la Teognost de acum cativa ani cu invataturi ale pr Cleopa .

    Pe acelasi om, daca il cauti de bun, il gasesti bun, daca il cauti de rau, rau il gasesti.

  28. Hristos a inviat!Acuzatiile ce se aduc inaltului Teodosie nu sunt pentru prima data. Nu trebuie sa-l acuze nimeni de nimic, doar sa urmareasca inregistrarea.Se poate ca ea sa fie falsa?!?!?!? Se poate, dar pentru ce sa intrebi pe cineva daca e bogat si cat e be bogat, sau de ce sa nu se expuna nici pe el si nici pe altii, si pentru ce atata zbatere pentru o diploma de seminar. De ce nici in a doua zi de la izbucnirea acestui nou scandal ce ataca inalta ierarhie a Bisericii, nci ierarhul nici Sinodul nu au luat o pozitie oficiala exprimata public la acuzele aduse, mai ales ca se spune din partea consilierului de imagine a arhiepiscopului ca e o inscenare? De ce nu poate fi contactat macar telefonic? Intrebari fara raspuns deocamdata, doar ca aceasta tacere devine suspecta. Oricum pe zi ce trece e tot mai bine dupa mine, dupa altii tot mai rau; da ce sa faci cand Dumnezeu vrea sa se descopere anumite lucruri, stari, oameni. Poate e asa poate nu e asa, dar nu poti sa nu te intrebi aceste lucruri. E bine sa stim si noi, sa cunoastem, trecutul si prezenul celor ce ne pastoresc, atat inainte cat si dupa hirotonie. Are dreptate Magda “(la ce-i trebuie unui monah cu vocatie – bani, lucruri lumesti…)”.Marea majoritate a ierarhihilor la noi au masini super luxoase, vesminte, mitre, engolpiane, carje, metanii, despre care nu mai vorbesc. Sunt incadrati la salarii pe functia de ministri de stat si consilierii lor pe functia de secretar de ministru, cu salarii de multe zeci de milioane. Nu mai sti ce sa zici ca locuiesc si in palate si toate acestea stau intro puternica contrazicere cu monahismul si ce presupune el ca mod de vietuire. Pentru ce toate acestea, cui ii folosesc, cine se bucura de ele? Oare Dumnezeu? Poate asa trebuie sa fie, dar ce facem cu indemnurile pe care Mantuitorul le da in Sf. Scriptura cu privire la slujirea si propovaduirea Apostolior si zicem noi si urmasilor lor ca asa si sunt.Pentru cine sunt predicile despre saracie, urmarea de buna voie si imitarea felului de vietuire a Domnului si a Sfintlor? De ce se tace si in cazul lui Pomohaci si in cazul Inaltului cu aceeasi tacere ca si in cazul lui Corneanu si a lui ceata? Probabil va fi acelasi raspuns. Doamne, cauta din cer si vezi…

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate