P.S. LUCIAN MIC, EPISCOPUL CARANSEBESULUI L-A CATERISIT PE PREOTUL DANIEL CRECAN DE LA BOCSA MONTANA pentru concelebrarea si impartasirea cu un preot catolic de Rusalii. Iar “poporul dreptcredincios” refuza noul preot, acuza Episcopia de “intoleranta medievala” (!) si cere interventia lui… Nicolae Corneanu

8-11-2010 3 minute Sublinieri

Un preot ortodox din Bocşa Montană a fost sancţionat pentru că ar fi celebrat Sfânta Liturghie din duminica Pogorârii Sfântului Duh, împreună cu colegul (sic! – n.n.) său roman catolic. Problemele au apărut în momentul în care pozele au apărut pe Facebook şi au fost văzute de reprezentanţii Episcopiei Caransebeş.

Sute de bloguri conţin fotografii şi comentarii, pozitive ori negative, despre evenimentul din 23 mai 2010 de la Parohia Ortodoxă din Bocşa Montană. Preotul paroh ortodox, dr. Daniel Crecan, este acuzat de către superiorii săi „că ar fi dat sfintele taine neortodocşilor şi că ar fi concelebrat Sfânta Liturghie împreună cu preotul romano-catolic Rolf Philip Schoenenberg, în duminica Pogorârii Sfântului Duh”. Credincioşii ortodocşi spun că, de fapt, preotul lor nu a concelebrat, ci doar a asistat la Sfânta Liturghie catolică [Liturghie catolica tinuta in Biserica ortodoxa?! ar fi fost absurd, dar cel putin la fel de grav, insa e doar o minciuna foarte mare, n.n.], în spiritul bunei-înţelegeri care domneşte în comunitatea lor între toţi creştinii.

Consistoriul Episcopiei Caransebeşului s-a sesizat şi l-a depus din treaptă pe preotul Daniel Crecan, care a făcut însă recurs la Consistoriul Mitropolitan din Timişoara. În toată această perioadă, însă, preotului Daniel Crecan nu i s-a mai dat voie să slujească în biserica parohială, fapt ce i-a nemulţumit extrem de tare pe credincioşii de acolo.

În ciuda tuturor fotografiilor de pe internet, care se pare că ar fi fost postate şi pe profilul de facebook al preotului, credincioşii spun că acesta nu a concelebrat cu preotul Rolf Philip Schoenenberg, deşi recunosc că acesta a fost prezent în Biserică, dar spun că nu ar fi rostit nici un cuvânt. Mai mult, supăraţi că preotul lor a fost pedepsit, oamenii au închis biserica şi nu au permis preotului trimis de către Episcopie să suplinească parohia nici să săvârşească Sfânta Liturghie, adică slujba duminicală şi nici pomenirea morţilor, care în Banat a avut duminică, în ajunul sărbătorii Sfinţilor Arhangheli Mihail şi Gavriil. „Preotul nostru nu a făcut altceva decât a făcut patriarhul Teoctist când a asistat la slujba făcută de Papa Ioan-Paul al II-lea. Păi, dacă este aşa de grav, de ce nu l-au caterisit şi pe patriarh? Din contră, preotul ar trebui lăudat, pentru că încurajează buna înţelegere între culte. Suntem cu toţii creştini. Atunci, de unde această intoleranţă de tip medieval a celor de la Caransebeş? Unde este ecumenismul cu care fac paradă cei de la Episcopie? Să fie, atunci, caterisit şi episcopul care se roagă în fiecare duminică pentru unitatea credinţei. Asta a făcut preotul nostru: a dat dovadă de dragoste frăţească faţă de alţi creştini”, îi iau tinerii din localitate apărarea preotului pedepsit. Ei îi cer mitropolitului Banatului, IPS Nicolae Corneanu, să ridice pedeapsa aplicată parohului din Bocşa Montană.

Presiune pe protopop

Deşi în faţa bisericii a ajuns şi protopopul Reşiţei, Cătălin Nicolae Mirişan, cei aproape 200 de credincioşi adunaţi în faţa bisericii au refuzat să deschidă uşa şi l-au luat la rost pe protopop. Ei i-au cerut să anuleze sancţiunile asupra preotului Crecan şi au ameninţat că ei alt preot nu acceptă acolo.

Discuţiile au degenerat şi oamenii s-au certat la propriu cu protopopul pe care l-au acuzat de tot felul de nereguli şi lucruri murdare. În mijlocul oamenilor a venit şi primarul oraşului, care a încercat să îi ia apărarea preotului Crecan şi să invoce clemenţa episcopului Lucian.

Cu toate acestea, după mai bine de două ore de discuţii şi reproşuri oamenii au refuzat să deschidă biserica iar protopopul a fost nevoit să facă cale întoarsă la Reşiţa, de unde a venit, negăsind nici o înţelegere din partea credincioşilor din cartierul Bocşa Montană.

*

In urma cu ceva vreme semnalam cazul deosebit de grav de incalcare a canoanelor Bisericii Ortodoxe, precum si a hotararii Sfantului Sinod, infaptuita de preotul Daniel Crecan, care a slujit  Liturghia , de praznicul Cincizecimii in acest an, impreuna cu un cleric catolic, Rolf Philip Schoenenberg, impartasind la liturghia sa si pe celebra new age-ista Vassula Ryden.

Aminteam, atunci:

1. Preotul Daniel Crecan face parte si din adunarea eparhiala a Episcopiei Caransebesului, condusa de PS Lucian Mic, din care mai face parte si masonul declarat Sorin Frunzaverde, membru marcant PD-L.

2. In urma discutarii cazurilor episcopilor Corneanu si Drincec in iulie 2008, Sinodul BOR a formulat atunci urmatorul comunicat de presa:

“În şedinţa de lucru, din zilele de 8-9 iulie 2008, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a luat în discuţie împărtăşirea Înaltpreasfinţitului Părinte Nicolae, Mitropolitul Banatului, la o Liturghie greco-catolică şi concelebrarea Preasfinţitului Părinte Sofronie, Episcopul Oradiei, cu un ierarh greco-catolic la slujba de sfinţire a Aghiazmei Mari.

Sfântul Sinod a dezaprobat gesturile necanonice ale celor doi ierarhi, care au produs tulburare în Biserică. Apoi, Sfântul Sinod a luat act de regretul şi pocăinţa acestora, pe care le-a primit ca prim semn de îndreptare.

În legătură cu comportamentul sacramental şi liturgic al ierarhilor, preoţilor, diaconilor, monahilor, monahiilor şi credincioşilor mireni ai Bisericii Ortodoxe Române în relaţie cu alte culte, pe temeiul Sfintelor Canoane şi al învăţăturii de credinţă ortodoxă, Sfântul Sinod a hotărât că nu este îngăduit niciunui ierarh, preot, diacon, monah, monahie sau credincios mirean din Biserica Ortodoxă Română să se împărtăşească euharistic în altă Biserică creştină. De asemenea, nu este îngăduit niciunui cleric ortodox să concelebreze Sfintele Taine şi Ierurgii cu slujitori ai altor culte.

Cei ce nu se supun acestei hotărâri pierd comuniunea cu Biserica Ortodoxă şi, în consecinţă, vor suporta sancţiuni canonice corespunzătoare stării pe care o ocupă în Biserică: depunerea din treaptă sau caterisirea, în cazul clericilor, şi oprirea de la împărtăşanie a credincioşilor mireni.

BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE”

Drept este ca nimeni nu prea se mai astepta la vreo reactie de la Episcopia Caransebesului, care nu s-a remarcat prin cine stie ce atitudine anti-ecumenista (chiar dimpotriva, am putea spune) iar faptul ca acest caz de incalcare a canoanelor a fost dezvaluit doar in blogosfera ortodoxa, fiind cu totul ignorat de presa bisericeasca mainstrean, dadea deja semnalul unei posibile musamalizari.

Iata insa ca Episcopia a reactionat, contrar tuturor asteptarilor, si l-a sanctionat pe pr. Daniel, aplicand hotararea Sf. Sinod. Ceea ce este cu adevarat ingrijorator este faptul ca decizia de caterisire este contestata… de poporul “dreptcredincios”, care isi vrea calcatorul de canoane si de ortodoxie inapoi. Asadar, problema ecumenismului deja capata cu totul aspecte, caci avem o episcopie care sanctioneaza preotii care impreuna slujesc cu ereticii Sfinta Liturghie, dar avem, iata, un popor care se rascoala impotriva autoritatii episcopale pe motiv ca incalcarea canoanelor ar fi de fapt, pentru ei, adevarata victorie a ortodoxiei.

Foarte important este si cum va evolua acest caz, avand in vedere ca va intra in judecata Consistoriului de la Timisoara, unde troneaza taman cel care a stat la originea celui mai mare scandal in ortodoxia mondiala din ultimii ani – celebrul mitropolit Nicolae Corneanu, iertatul… nepocait si, practic, pricina hotararii sinodale care opreste slujirea ierurgiilor alaturi de clericii altor confesiuni.

Problema este ca vom afla de evolutia cazului, cel mai probabil, tot din presa laica, cea bisericeasca oficiala avand calusul pus peste gura. Musamalizarea insa nu aduce decat deservicii in primul rand  Bisericii ca Trup, dar si ierarhiei, pentru ca si printr-o corecta comunicare se pot transa spre binele Bisericii astfel de cazuri problematice.



Categorii

Ecumenism, Opinii, analize, Preotul Daniel Crecan, Presa, Vassula Ryden, Video

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

87 Commentarii la “P.S. LUCIAN MIC, EPISCOPUL CARANSEBESULUI L-A CATERISIT PE PREOTUL DANIEL CRECAN DE LA BOCSA MONTANA pentru concelebrarea si impartasirea cu un preot catolic de Rusalii. Iar “poporul dreptcredincios” refuza noul preot, acuza Episcopia de “intoleranta medievala” (!) si cere interventia lui… Nicolae Corneanu

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 3 / 3 >>

  1. 18. Dacă vă urăşte pe voi lumea, să ştiţi că pe Mine mai înainte decât pe voi M-a urât.
    19. Dacă aţi fi din lume, lumea ar iubi ce este al său; dar pentru că nu sunteţi din lume, ci Eu v-am ales pe voi din lume, de aceea lumea vă urăşte.
    20. Aduceţi-vă aminte de cuvântul pe care vi l-am spus: Nu este sluga mai mare decât stăpânul său. Dacă M-au prigonit pe Mine, şi pe voi vă vor prigoni; dacă au păzit cuvântul Meu, şi pe al vostru îl vor păzi.
    21. Iar toate acestea le vor face vouă din cauza numelui Meu, fiindcă ei nu cunosc pe Cel ce M-a trimis.

    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?cap=15&id=35

  2. Nu socotiţi că pace am venit să aduc pe pământ; nu am venit să aduc pace, ci sabie.

    Aşa a grăit Domnul. A se citi: Nu am venit să împac adevărul cu minciuna, înţelepciunea şi prostia, binele şi răul, dreptatea şi silnicia, bestialitatea şi omenia, inocenţa şi desfrânarea, pe Dumnezeu şi pe mamona: ci am adus sabie ca să tai şi să le despart, încât să nu se amestece.

    Cu ce să le desparţi, Doamne? Cu sabia adevărului. Ori cu sabia cuvântului Lui Dumnezeu, ceea ce e totuna: fiindcă adevărul este cuvântul Lui Dumnezeu, şi cuvântul Lui Dumnezeu este adevărul. Apostolul Pavel indeamnă: luaţi sabia duhovnicească, care este cuvântul lui Dumnezeu. Iar sfântul Ioan a văzut în vedenie pe Fiul lui Dumnezeu în mijlocul a şapte sfeşnice, şi din gura Lui ieşea o sabie ascuţită de amândouă părţile. Sabia care iese din gură ce poate fi altceva decât cuvântul Lui Dumnezeu, cuvântul adevărului? Acestă sabie este mântuitoare pentru lume, nu pacea binelui cu răul.

    Că acestă înţelegere este dreaptă se vede şi din ce spune Hristos în continuare: că am venit să despart pe om de tatăl său, şi pe fiică de mama sa, şi pe noră de soacra sa. Căci dacă fiul merge după Hristos, iar tatăl rămâne în întunericul minciunii, sabia adevărului lui Hristos îi va despărţi. Adevărul este mai vrednic de iubit decât tatăl. Şi dacă fiica merge după Hristos, iar mama rămâne îndărătnică în tăgăduirea lui Hristos, ce unire poate fi acolo? Oare nu este Hristos mai dulce decât mama? la fel şi nora cu soacra ei.

    Dar să nu înţelegi strâmb – că cel ce Îl cunoaşte şi-L îndrăgeşte pe Hristos trebuie deodată să se despartă trupeşte de rudele sale. Aşa ceva nu scrie. Este destul a fi despărţit cu sufletul şi a nu primi în el nimic din gândurile şi faptele necredinţei; căci dacă credincioşii s-ar despărţi şi trupeşte de necredincioşi, s-ar face în lume două tabere potrivnice. Cine i-ar învăţa şi îndrepta atunci pe necredincioşi ? Înţeleptul Pavel scrie: că se sfinţeşte bărbatul necredincios prin femeia credincioasă, şi se sfinţeşte femeia necredincioasă prin bărbatul credincios.

    Aşadar, cuvintele despre aducerea sabiei pe pământ sunt pe deplin potrivite cu Hristos – Făcătorul de pace şi Dătătorul de pace. El dă cereasca Sa pace, ca pe un balsam ceresc, celor ce cred în El fără făţărnicie. Insă nu a venit să facă pace între fiii luminii şi fiii întunericului.

    Sf. Nicolae Velimirovici

  3. ..”Ajutam prin rugaciune, prin cuvant si exemplul personal. Scopul pentru care faci o fapta buna, pentru care te rogi, acela conteaza la Dumnezeu pentru mantuirea noastra si a celor din jurul nostru. Eu, odata, stateam pe cerdacul chiliei mele de la Cozancea. In fata noastra, se ridica un deal peste care trecea un drum de camp. Intr-o zi treceau pe drum mai multe care incarcate, intre care era si un om sarac, cu un car incarcat, cu doi boisori. La un damb nu puteau boisorii sa ridice, iar omul ii batea si ii indemna. Saracii boisori au cazut in genunchi, iar eu fiind pe cerdac m-am asezat in genunchi si cat puteam impingeam de cerdac si ziceam: “Hai, mai boisori, sculati-va! Hai cu “Doamne ajuta”. Asa strigand, numai ce vad ca juncanii se scoala si pleaca, iar eu bucuros, am zis: ” Slava, Tie, Doamne! ” Cam asa ar trebui sa ajutam la mantuirea altora, impingand la povara lor si rugandu-ne pentru ei. ”

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/10/18/parintele-paisie-olaru-20-de-ani-de-la-fericita-sa-adormire-testamentul-dragostei-duhovnicesti/

    Hai cu “Doamne ajuta” !

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/09/21/indemn-la-rugaciune-staruitoare-in-vremurile-tulburi-pe-care-le-traversam/

    Rugăciune pentru Arhierei şi Biserică
    Preot Gheorghe Calciu Dumitreasa

    “Ne rugăm Ţie, Doamne Dumnezeul nostru, Treime sfântă, Tată, Fiu şi Duh Sfânt, pentru toţi arhiereii Bisericii Ortodoxe Române, pentru blândeţea inimii, pentru paza de duşmanii lor şi ai credinţei, pentru o cât mai dreaptă gândire arhierească; să Te iubească pe Tine, Doamne, pe Maica Preacurată, Biserica, Episcopia, pe preoţi şi pe credincioşi; să fie ierarhi asemenea Sfântului Nicolae, asemenea sfântului Spiridon. Păzeşte odată cu ei toate bisericile şi mănăstirile româneşti din ţară şi din străinătate; Biserica Ortodoxă Română cu ierarhi, preoţi, diaconi, ierodiaconi, ieromonahi, monahi şi monahii, credincioşi, biserici, schituri şi mănăstiri, pentru înălţarea duhovnicească şi pază de orice rătăciri.

    Unifică întreaga Ortodoxie în faţa atacurilor satanei!

    Că Tu eşti Dumnezeul nostru care păzeşti Biserica Ta şi poporul Tău cel binecredincios şi Ţie slavă Îţi înălţăm, Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin”*

    19. Iarăşi grăiesc vouă că, dacă doi dintre voi se vor învoi pe pământ în privinţa unui lucru pe care îl vor cere, se va da lor de către Tatăl Meu, Care este în ceruri.
    20. Că unde sunt doi sau trei, adunaţi în numele Meu, acolo sunt şi Eu în mijlocul lor.

    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=55&cap=18

    Aproape este Domnul de toţi cei ce Îl cheamă pe El întru adevăr (Psalm 144, 18)
    Hai cu “Doamne ajuta” !

  4. http://www.dervent.ro/rugaciuni.php?cID=cat-rugaciuni-acatiste&rID=00066-ACATISTUL_SFINTILOR_VISARION_SOFRONIE_OPREA

    cer iertare frati admin ca am abuzat de bunavointa domniilor voastre si a celorlalti vizitatori ai razbointrucuvant .

    Hai cu “Doamne ajuta” !

  5. Neobositii admini au raspuns si de data asta cu rabdare si dragoste frateasca…nu stiu fratilor de unde aveti atata putere, probabil de la Domnul si pentru asta trebuie sa multumiti.

    In primul si in primul rand cei care sunt eretici, catolici, protestanti sau ce mai sunt ei trebuie sa inteleaga niste lucruri care dupa parerea mea nu sunt greu de inteles: sensul cuvintelor anatema, caterisire si eretic. Asa numim noi ortodocsii pe oricine care se crede crestin dar nu marturiseste dreapta credinta (ortodoxa). Anatema inseamna ca esti in afara Bisericii, te-ai scos singur prin diverse actiuni pentru care nu te-ai pocait, eretic esti cand afirmi altceva decat Sfanta Biserica si Sfintii Parinti, iar caterisit esti daca preot fiind faci greseli mari potrivit canoanelor bisericesti hotarate de Sfintii Parinti si conform acestora ti se ia dreptul de a mai sluji ca preot.
    Nu ii judecam, nu-i condamnam la moarte sau iad. Nu este al nostru a hotara soarta lor ci a lui Dumnezeu. Biserica insa trebuie pastrata curata. E ca si cand cineva ar incerca sa vina cu incaltamintea murdara de noroi in casa, il scoti afara si il rogi sa se curete. Daca face asta, e mai mult decat binevenit.
    Ce facem noi este doar marturisirea Adevarului si implicit a dreptei credinte.
    Parintele Paisie Aghioritul spunea despre ortodoxie, catolicism si protestantism:
    Biserica Ortodoxa e ca apa de izvor, curata limpede, rece, mereu proaspata. Catolicismul e ca apa de fantana, e buna de baut dar se pot afla si necuratenii pe acolo. Protestantismul e ca apa de lac, statuta si nu din cele mai curate.
    Sau mai spunea: Ortodoxia are casa intreaga construita temeinic cu mortar si caramizi. Catolicismul a scos pietricelele din mortar si constructia e subreda iar protestantismul a scos mortarul cu totul si sta sa pice casa pe ei.

    Eu as spune asa (idee imprumutata de la Parintele Nicolea Steinhart): 2+2=4, ca ne place sau nu, ca ne convine sau nu, asta e Adevarul daca ereticii spun ca poate fi si 3.99 sau 4.01 si ca “merge si asa” noi le spunem ca nu este adevarat si daca nu vor sa vada adevarul adica pe 4.000 la un moment dat se vor impotmoli….lucru care de altfel se intampla azi.
    Caci daca ar fi sinceri, sinceri de tot si ar striga la Dumnezeu cu disperare sa le arate Adevarul ar vedea ca sunt impotmoliti si s-ar intoarce catre Adevar.
    Diferentele de credinta nu sunt nesemnificative!!! sunt tot asa de importante precum faptul ca 2+2 nu fac nici 3.99 nici 4.01
    Si mai trebuie sa inteleaga ca oricand pot trece din conditia de eretic in aceea de crestin si marurisitor al dreptei credinte cu singura conditie: sa lase ratacirile. Asa sa le ajute Dumnezeu!

  6. pt cel ce s-a semnat” Sunteti mai tari decat Sf. Ioan Gura de Aur”

    Prietene, te-ai incins ,te arde adevarul? Iti recomand sa citesti Pidalionul sau sa bei un pahar cu apa rece

  7. CristinaP,
    de acord ca trebuie sa pastram Ortodoxia curata, dar cred ca Parintele Nicolae Steinhardt spunea “la Dumnezeu, 2+2 nu fac intotdeauna 4”. Bineinteles, nu se referea la credinta cand spunea asta.
    Imi amintesc ca atunci cand am citit asta, m-am gandit ca mi-ar placea sa imi aplice si mie Domnul aceasta regula.
    Adica:
    la adunarea pacatelor mele, sa ii dea chiar mai putin de 3,99;
    la adunarea faptelor bune (virtutilor), as merge chiar mai departe 0+0 sa iasa macar un 0,01.

    Doamne ajuta!

  8. Dreptslavitorilor crestini,sa ne bucuram in Domnul,Care, asa cum spunea Cuv.Paisie Aghioritul,nu ingaduie un rau daca din el nu ies 4 bune!vreau sa spun ca fara prezenta celor doua persoane de mai sus,fara marturisirile lor de credinta,noi,fratilor,nu ne am da seama exact ce comoara este Ortodoxia!Ce minunatie e sa traiesti in Lumina Credintei!N am aprecia ziua fara petrecerea noptii!Doamne, din ce intuneric ne ai scos!Aproape ca le multumesc pt raspunsurile voastre luminate!Sa i lumineze Domnul pe cei2frati,caci de pe urma intunericului lor mai tare a stralucit lumina dreptei credinte!mai tare ne am inteleptit!

  9. Doamne ajuta! Sunt de acord cu ce a facut PS Lucian. Nu stiu, de aia intreb. Acest preot, daca a fost caterisit, mai poate fi repus in treapta sa de preot? De exemplu, daca se caieste cu adevarat, poate sluji din nou?
    Referitor la discutiile contradictorii de pana acum cu cei catolici de pe acest forum, cred ca si noi ortodocsii suntem de vina, pt orbirea lor, pt ca nu avem acea lumina in noi, care sa lumineze tuturor. Adica, vorbim mult, afisam canoane, dar traire, nu prea. Putem noi sa spunem sus si tare, ca nu ne lepadam de ortodoxie, ca daca nu ne curatim inima de pacate si patimi, sigur ne vom lepada de Dumnezeu, si de dreapta (orto) credinta (doxia) (am scris in paranteza in romana). Dumnezeu sa ne lumineze pe toti. Doamne ajuta!

  10. @Brancoveanu: Din cate stim, dar nu suntem siguri, canoanele nu ar mai permite reintoarcerea in preotie a cuiva care a fost caterisit. Poate, cel mult, sa fie lasat in randuiala de cleric dar sa nu mai slujeasca vreodata. Este insa opinie data cu semn de intrebare, ar trebui verificat.
    In ceea ce priveste restul comentariului, suntem de acord. Insa cu amendamentul ca acest lucru nu poate implica o tacere pagubitoare in probleme de credinta atunci cand aceasta este pusa la indoiala.

  11. In cateva zile, Sinodul Mitropolitan al Mitropoliei Banatului va analiza recursul preotului Daniel Crecan, depus pentru totdeauna din treapta preotiei de PS Episcop Lucian. Presiunile sunt foarte mari la fata locului, datorita conjuncturii din 2008.

    Trimiteti mesaje de solidarizare cu decizia PS Lucian care respecta Sfintele Canoane ale Bisericii Ortodoxe
    la episcopia caransebesului – secretariat@episcopiacaransebesului.ro
    la Patriarhia Romana – cancelaria@patriarhia.ro
    la Mitropolia Banatului – mitropolia_banatului@yahoo.com

    Daca vom tacea noi, vor vorbi pietrele in locul nostru! E momentul sa ne marturisim credinta!

  12. Ne solidarizam cu PS Episcop Lucian! Sa postam acest mesaj pe toate forumurile ortodoxe romanesti dar si din strainatate!

  13. revin cu o sugestie, poate nu ar fi rau ca acest apel sa fie postat pe pagina principala. Asa vor vedea mai multi ca nu e timp de pierdut.

  14. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Cazul preotului Daniel Crecan, caterisit pentru slujirea si impartasirea cu catolicii: SA SUSTINEM EPISCOPIA CARANSEBESULUI IN APLICAREA CANOANELOR!
  15. Doamne ajuta.

    ADEVARUL este numai unul!

    Tare imi este teama ca de la Timisoara se va “ierta” greseala preotului din Bocsa.
    Am aceasta teama avand in vedere faptul ca foarte multe lucruri s-au intamplat in aceasta parte a tarii:
    – ceremonie masonica in Catedrala Mitropolitana; numirea sau “botezul” cavalerilor de malta; http://theologhia.wordpress.com/2007/10/30/ceremonie-a-cavalerilor-de-malta-in-catedrala-ortodoxa-din-timisoara/

    – sectarii au tinut discursuri in Catedrala Mitropolitana (este un film despre acest fapt din care nu reiese exact cand s-a petrecut: inainte, sau imediat dupa 90)

    – organizari de concerte simfonice la Manastirea Sag Timiseni si Manastirea Partos (unde sunt moastele Sf. Iosif Cel Nou); nu mai existau alte locuri in natura unde sa aiba loc aceste relaxari?; dar de ce sa nu aplaude si diavolul la aceste concerte…

    Este clar ca ecumenismul reprezinta erezia tuturor ereziilor (adica toate ereziile la un loc), cum au spus Sfintii Parinti si marii teologi ortodocsi; la fel de clar este si faptul ca el a intrat si in Biserica noastra Ortodoxa si lucreaza pe ascuns prin diferite “proiecte” si, pe fata prin bietii preoti care cad prada modernismului.

    Dumnezeu sa ne ajute sa ne intarim in credinta noastra Ortodoxa!

    Doamne ajuta.

  16. Pingback: Sentinţă definitivă şi irevocabilă în cazul Preotului Daniel Crecan de la Parohia Bocşa Montană « Theologhia
  17. Biserica este ca si mama mea…si mama mea nu este o tarfa…este mama mea…ca atare nu pot sa am mai multe mame…deci Biserica Ortodoxa, plus pentru orice ortodox viu si crestin serios preocupat de acurattea credintei gestul parintelui Crecan este o JIGNIRE, eu -am simtit jignit deoarece mi-a fost murdarita BISERICA MEA-MAICA NOASTRA…De acea felicitam decizia Episcopului Caransebesului…pentru caterisirea acestui personaj…Victorie Ortodoxiei…Hristos a Inviat…sa ne bucuram pentru aceasta izbanda a adevarului traindu-ne ortodoxia din ce in ce mai deplin…

  18. Dumnezeu este iubire si vad in comenturile voastre numai ura ,cearta,superioritate religioasa.sunt ortodox si va spun cu dragoste ca fara iubire nu suntem nimic.nu judec ce a facut preotul daniel ,a fost caterisit, s-au respectat canoane (ca doar sabatul e pentru om nu omul pentru sabat) dar chiar daca i-au luat dreptul de a sluji nimeni nu poate sa ii ia mantuirea si nici pe Hristos din suflet.
    admin cred ca ascultarea si canoanele ortodoxe niciodata nu vor putea interzice unui adevarat preot sa fie inainte de toate un om care stie sa respecte pe cei de langa el ,indiferent de cult etnie,sex.nu noi suntem vrednici sa judecam .
    admin te respect pentru ce faci si cum aplanezi conflictele,culmea dintre ortodocsi

  19. @vasile: of, mai frate vasile, daca esti ortodox, de ce nu te ostenesti macar 1 ora intr-o zi sa vezi ce e cu credinta in care te-ai nascut si ce o fi si cu canoanele astea? Care o fi intelesul si menirea lor?

    chiar daca i-au luat dreptul de a sluji nimeni nu poate sa ii ia mantuirea si nici pe Hristos din suflet.

    Frate, canoanele si aplicarea lor sunt tocmai pentru mantuire si pentru ca Hristos sa fie in sufletul omului. Intelegi? Deci tocmai, ca aceste canoane sunt pentru om si nu omul pentru canoane. Ele nu sunt reguli juridice, ci soteriologice, sau, altfel spus, sunt ca prescriptiile medicale. Ele nu sunt legi abstracte, ci principii de vindecare. Acesta este intelesul si praxisul canoanelor in Biserica ortodoxa. Parintele a gresit grav, si a il lasa in acea greseala reprezinta cea mai mare dovada de nepasare si fata de mantuirea lui si a celor pe care ii pastoreste. Tocmai de aceea a fost necesara interventia Bisericii, pentru ca avem un suflet si nu de joaca cu el si scopul tuturor actiunilor canonice este mantuirea.

    admin cred ca ascultarea si canoanele ortodoxe niciodata nu vor putea interzice unui adevarat preot sa fie inainte de toate un om care stie sa respecte pe cei de langa el

    Nu vad cum ii respecti pe cei de langa tine ne-respectand Biserica ce te-a hirotonit si ti-a acordat harul preotiei. Adica, practic, ne-respectandu-L pe Hristos. Canoanele care opresc con-slujirile sunt canoane apostolice, adica ele dateaza din traditia cea mai veche a Bisericii, cea intemeiata de apostoli care au lucrat dupa poruncile date de Insusi Hristos. A respecta pe cel de alta credinta nu inseamna sa calci in picioare si sa sfidezi Biserica, ierarhii, Sinodul. Inseamna a avea relatii omenesti, firesti. A spune despre o credinta ca este eretica nu inseamna a te purta urat cu cei care o impartasesc, pentru ca datori suntem sa avem dragoste fata de toti oamenii. Dar a avea dragoste fata de toti oamenii nu inseamna a accepta pacatul si credinta gresita.

    In fine, referitor la remarca cu aplanatul conflictelor, daca vei citi mai atent, vei vedea ca izbucnirile de ura, aici, au apartinut tocmai sustinatorilor acerbi ai pr. Daniel. Izbucniri de ura chiar patologica…

  20. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Revocarea caterisirii parintelui Daniel Crecan? EPISCOPIA CARANSEBESULUI DATOREAZA EXPLICATII PUBLICE/ Demersuri provocator-ecumeniste ale PATRIARHULUI ECUMENIC BARTOLOMEU/ Patriarhia Ierusalimului, in plina ofensiva de afirm
  21. Hristos S-a inaltat!
    Am citit, tot felul de comentarii in legatura cu cazul pr. Daniel Crecan si referitoare la diferenta intre Ortodoxie si catolicism. Imi vine gandul sa va spun ca:
    – replicile acide nu duc nicaieri si vrem nu vrem nu duc in judecata si alungam harul si ne departam de Hristos
    – al doilea lucru este ca razboiul intru cuvant se face in materie de credinta si atat.
    – credeti ca daca explicam Ortodoxia noastra cei din afara au sa priceapa? S-o traim noi si vom avea folos. Imi puneam intrebarea urmatoare: ce e mai impoortant: ca suntem toti frati din Adam(de orice religie am fii) sau ca frati in Hristos; si am realizat ca Ortodoxia(traita corect) este Hristos nealterat si a primi invataturi straine implica trairea distorsionat si raportarea distorsionata lui/fata de Hristos.
    – totusi fratilor, replicile rautacioase nu sunt in duhul dragostei lui Hristos.
    – ca si pozitie iubesc Ortodoxia(din care ma si adap), dar cand trebuie sa fim fermi s-a mentinem duhul de pace in inima si cu duiosie si cu smerenie sa dam replici fratilor cei din Adam. Daca ne raportam fata de celalalt cu duh de smerenie (nu facand abstractie de credinta) dialogul va iesi cu mult mai bine si mai rodnic.

  22. @casian:

    Adevarat S-a inaltat!

    – al doilea lucru este ca razboiul intru cuvant se face in materie de credinta si atat.

    Pai …vi se pare ca aici se duce si materie de altceva? http://www.cuvantul-ortodox.ro/about/

    – credeti ca daca explicam Ortodoxia noastra cei din afara au sa priceapa? S-o traim noi si vom avea folos.

    Adevarat, ortodoxia trebuie mai intai traita, caci altfel o batjocorim, transformand-o in chimval rasunator, spre osanda noastra. Aici povatuitor ne este cuvantul Apostolic:

    Căci cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se mărturiseşte spre mântuire.

    – totusi fratilor, replicile rautacioase nu sunt in duhul dragostei lui Hristos.

    Total de acord. Daca ati observat asa ceva pe aici, va rugam sa exemplificati.

  23. Pingback: SLUJBA ECUMENISTA (IERURGIE) DE SFINTIRE A GRADINII ZOOLOGICE LA RADAUTI - preotii ortodocsi se roaga impreuna cu cei catolici (14 septembrie 2011)
  24. Pingback: RORATE CAELI: Vassula Ryden- Romanian Orthodox and Roman Catholic priests concelebrate Divine Liturgy in Romania « ephesians-511.net – A Roman Catholic Ministry Exposing Errors in the Indian Church
  25. Pingback: Vassula Ryden: the Eucharist, intercommunion and a false ecumenism « EPHESIANS-511.NET- A Roman Catholic Ministry Exposing Errors in the Indian Church
  26. Cred ca PS Lucian, e unul din putini Episcopi care tine dreapta Credinta Ortodoxa, fara sa se mandreasca si fara propaganda, tace si faca: si ce face, face din adancul sufletului. Tot respectul, si nu stiu ce Episcop doar la ei ma refer acum, slujeste Sfanta Liturghie cu atata dragoste si cu atata ravna, pur si simplu traieste fiecare moment al Sfintei Liturghi, tine 4 ore o Liturghie, si culmea dupa 4 ore iti pare rau ca se termina, eu personal odata la Caransebes m-am dus la Liturghie ca in fiecare duminica, o rutine, dar cand am ajuns PS Lucian asa cum slujeste Dumnealui, m-a facut sa traiesc si eu momentele Sfintei Liturghi, nu stiu cum sa explic, parca eram in Cer, chiar simteam in suflet fiecare cuvant din Sfanta Liturghie, nu am auzit la nimeni asa daruire pana acum ca si la PS Lucian, e un Arhiereu care chiar e trup si suflet dedicat lui Hristos si Credintei Ortodoxe

  27. Sper din suflet sa nu ramana in Caransebes, ca e pacat, Dumnealui merita mult mai mult, merita sa conduca o Mitropolie mare, cum e a Banatului, nu am nimic cu PS Paisie e foarte bun, dar ar fi bine sa conduca PS Lucian, ca e nascut pentru asta, multe face si duhovniceste si material unde merge, munceste enorm, ca si la Manastirea Roamnesti, dar si in Caransebes, a facut multe, a ridicat Caransebesul ala, care era un orasel pustiu, sinistru,monotonie in el, daca locuia-i acolo mureai incet, dar acuma Caransebesul datorita Lui PS Lucian a prins viata, a prins culoare, sunt acuma acolo atata activitati culturale si religioase deosebite.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Stirile zilei

Carti

Documentare