“BEATIFICAREA” SINCRETISMULUI ANTIHRISTIC. Vaticanul a beatificat astazi pe papa Ioan Paul al II-lea, un “PAPA MONDIAL”, iubit de toti globalistii si de liderii U.E.

1-05-2011 6 minute Sublinieri

sursa

”Beatificarea” papei Ioan Paul al II-lea este un pas previzibil pe care Vaticanul il face din ratiuni de marketing religios. Este forma cea mai propice de exploatare a imaginii fostului papa pe dimensiunile sale ”charismatice”: deschiderea maxima fata de modernitate, fata de celelalte religii si populismul sau colocvial. Grabirea procesului de ”beatificare” se explica, de altfel, prin motivul de a specula la maxim efuziunile sentimentale fata de Ioan Paul al II-lea; o asteptare de cinci ani ar fi dezumflat mult din acest entuziasm si, ca orice vraja care nu are consistenta in sine, mirajul ”charismei” papei polonez s-ar fi risipit si el pana atunci.

Asadar, Vaticanul s-a grabit pentru a ”canoniza”, alaturi de un papa, si mesajul acestuia. Un mesaj care merge in doua directii: pe de o parte, ecumenism sincretist de cea mai inalta ”performanta”, ca la Assisi, pe de alta parte, pastrarea intacta a ereziilor principale catolice, in frunte cu infailibitatea si primatul papal.

Foarte sugestiva este expresia ”papa mondial”. Doar la un astfel de papa puteau veni, la ceremonia de ”beatificare”, șefimea Uniunii Europene si delegati ai Israelului. Doar un astfel de papa, care saruta Coranul, se imbraca in costume ritualice africane, aborigene si amerindiene ramanand, totodata, acelasi papa conducator unic al catolicismului, putea fi unul mondial. Dupa prototipul acelui lider mondial care va lua orice masca pentru a fi proclamat drept unicul. Intr-adevar, traim intr-o epoca a presedintilor planetari si a papilor mondiali. Semn ca ”vocatia” unui lider mondial, politic si religios, se imprima tot mai mult pe luciul apei acestei lumi.

Doar un astfel de lider religios poate sa inspire momente de delir colectiv si de entuziasm fata de (PSEUDO-)crestinism, fata de acea forma a “crestinismului” nu doar eretic, nu doar falsificat si “aggiornat”, ci si extrem de amagitor, precursor al celui antihristic. Asta intamplandu-se pana si unor sceptici, pozitivisti si nihilisti zbuciumati ca Cristian Tudor Popescu, care a scris un astfel de editorial inca din 1999, la vizita papei in Romania: Lumina Occidentului. Oamenii au devenit atat de refractari realismului duhovnicesc rasaritean, crestinismului autentic, smerit si nestiut de gloria mundi, incat nu mai pot recunoaste decat “crestinismul” de butaforie, de film, spectaculos, constituit din gesturi, dar nu din fapte, al unui personaj cu o ”charisma” de cinematograf cum a fost papa Ioan Paul. Este un simptom al plictisului si urâtului de sine, al nevoii de amagire cu o lumina care este, de fapt, cel mai primejdios intuneric.

Nimeni nu se entuziasmeaza, de exemplu, pentru descoperirea unui sfant ca Irodion de la Lainici, a carui canonizare (reala) are loc tot in aceste zile. E drept ca nici Patriarhia Romana nu are forta de PR a Vaticanului, si nici forta diplomatica (inca) a acestuia. Si e drept ca nici nu se pricepe sa faca vie oamenilor pilda de sfintenie a unui Cuvios ca Irodion. Sfintenie? Ce este sfintenia? Ar fi intrebarea pilatiana pe care orice om mai rasarit (i.e. – ce ar avea preocupari mai inalte de nivelul buricului) ar pune-o, privind cu nedumerire la o asemenea pilda de smerenie si de viata ascunsa si palida pentru ochii lumii pe care a trait-o Irodion. Si si-ar intoarce privirea, plictisit si agasat, catre spectacolul mai interesant al ”beatificarii” catolice. Pe noi ne intereseaza doar oamenii ”giganti”, titanici (a se vedea declaratiile Papei Benedict de mai jos).

Catolicismul a “evoluat” mult,  in spiritul vremurilor acestora, catre asemanarea cu “religia viitorului”, pe care si el o pregateste, ca un fel de “lider” al crestinatatii ce se vrea a fi, tocmai prin mentinerea acestei suprematii eretice a papei.  Marele Inchizitor a parasit morga aspra si dominatoare. S-a mascat sub aparentele ”kenozei”, ale smereniei, ale blandetii. Pe dinauntru este acelasi papa infailibil, stapan absolut, primul si unicul. Dar la suprafata este gata sa se declare si ultimul dintre toti, tocmai pentru a fi mai usor recunoscut drept ”papa mondial”. Asa cum va face si Antihristul… Cum sa priceapa aceasta cei care se intreaba nedumeriti ce este adevarul si ce este sfintenia?

  • Gandul:

BEATIFICAREA PAPEI Ioan Paul al II-lea. Peste un milion de persoane au participat la ceremonia de la Roma

Lumina Occidentului (CTP)

BEATUS JOHANNES PAULUS SECUNDUS (Lelia Munteanu)

  • Hotnews:

FOTOGALERIE Papa Ioan Paul al II-lea, beatificat la Roma: “O forta de gigant”

VIDEO UPDATE Papa Ioan Paul al II-lea a fost beatificat de succesorul sau, Benedict al XVI-lea, in prezenta a peste un milion de crestini din intreaga lume

(…) UPDATE Ora 13,50 Papa Benedict al XVI-lea a deschis duminica procesiunea in fata sicriului lui Ioan Paul al II-lea, in interiorul catedralei San Pietro.
UPDATE Ora 12,45 Papa Benedict al XVI-lea a salutat duminica “forta de gigant” a lui Ioan Paul al II-lea, pentru capacitatea sa de a “inversa o tendinta carea parea ireversibila” impotriva crestinismului.
“A deschis spre Hristos societatea, cultura, sistemele politice si economice, inversand cu o forta de gigant – forta care ii venea de la Dumnezeu – o tendinta care parea ireversibila”, a spus Benedict al XVI-lea, in timpul slujbei de beatificare.
“Acest fiu exemplar al natiunii poloneze a ajutat crestinii din toata lumea sa nu le fie teama sa spuna ca sunt crestini, ca apartin Bisericii, sa vorbeasca despre Evanghelie. Intr-un cuvant: ne-a ajutat sa nu ne fie frica de adevar”, a spus el. (…)

  • Realitatea.net:

Papa Ioan Paul al II-lea a fost beatificat

Roma se pregăteşte să-l beatifice pe primul “papă mondial” din istorie

Mai multe sute de mii de credincioşi catolici se pregătesc să sosească la Roma pentru a asista, duminică, la beatificarea lui Ioan Paul al II-lea, primul “papă mondial” din istorie, la şase ani de la decesul acestuia. Pe măsură ce se apropie ziua beatificării, la Roma, autobuzele, străzile, faţadele clădirilor, inclusiv ale celor oficiale, sunt decorate cu fotografii ale lui Karol Wojtyla, care a condus Biserica catolică peste un sfert de secol şi i-a oferit acestei instituţii o vizibilitate pe care aceasta nu a mai cunoscut-o.

În urmă cu şase ani, mulţimea adunată la basilica San Pietro din Roma striga “santo subito” (“Sfânt, imediat!“). Era vorba de onorarea unui papă care, de-a lungul a 104 călătorii oficiale în străinătate, a contribuit la modernizarea imaginii Bisericii catolice. Această fervoare şi solicitările din toată lumea l-au convins pe succesorul său, Benedict al XVI-lea, să iniţieze procedurile de beatificare în iunie 2005. În ianuarie 2011, procedurile au fost încheiate, într-un timp record.

Criticile privind rigiditatea doctrinală a papei şi lipsa de atenţie pentru problemele interne ale Bisericii catolice – corupţia şi pedofilia, mai ales – nu au avut atât de mare importanţă în faţa puterii mesajelor primului “papă mondial”, potrivit unui cardinal. Graţie unei derogări papale de la norma în vigoare, ce impune un termen de aşteptare de cinci ani după deces, procedura a fost iniţiată la doar două luni de la moartea papei Ioan Paul al II-lea. Pe 19 decembrie 2009, papa Benedict al XVI-lea a semnat un decret prin care predecesorul său a fost declarat “venerabil”.

Comisia cardinalilor şi episcopilor membri în Congregaţia pentru cauzele sfinţilor a considerat ca fiind miraculoasă vindecarea de maladia Parkinson a călugăriţei franceze Marie Simon-Pierre, o boală de care a suferit şi Ioan Paul al II-lea, decedat pe 2 aprilie 2005, la vârsta de 84 de ani. Călugăriţa va participa la beatificarea lui Ioan Paul al II-lea. Pentru canonizare – recunoaşterea statutului de sfânt – este nevoie ca un al doilea miracol să fie recunoscut, iar acest lucru ar putea fi făcut curând. Mii de mărturii au fost trimise deja la Vatican de credincioşii care spun că au fost ajutaţi de fostul papă, după moartea acestuia. 270 de mărturii despre miracole au fost selecţionate pentru analizare.

Sâmbătă, în timpul unui eveniment organizat la Circus Maximus, personalităţi care l-au cunoscut pe Ioan Paul al II-lea, precum secretarul său particular Stanislaw Dziwisz, îşi vor prezenta mărturiile. Bisericile din Roma vor rămâne deschise toată noaptea. Duminică dimineaţă, papa Benedict al XVI-lea va prezida ceremonia de beatificare, ce va avea loc la bazilica Sfântul Petru din Roma. Pe faţada bazilicii va fi arborată o bucată mare de pânză cu chipul lui Karol Wojtyla.

Un relicvar conţinând o fiolă cu sângele fostului suveran pontif, prelevat în ultimele zile de viaţă, va putea fi venerat de credincioşi. Aproximativ 80.000 de credincioşi se vor aduna la basilica Sfântul Petru, dintre care 40.000 vor sta aşezaţi. Peste 100.000 de persoane vor putea sta pe Via della Conciliazione, iar altele vor urmări ceremonia pe ecranele uriaşe instalate în tot oraşul.

Prefectul Romei, Giuseppe Pecoraro, a vorbit despre un milion de vizitatori, pentru că odată cu beatificarea are loc un tradiţional concert de 1 Mai. Însă cifrele avansate de agenţiile de voiaj şi organizaţiile de pelerini sunt de 300.000 – 500.000 pentru beatificare, mulţi din Polonia şi Spania. 87 de delegaţii străine, din care vor face parte circa 16 de şefi de state şi de guverne, sunt aşteptate la eveniment, printre personalităţi numărându-se preşedinţii polonez Bronislaw Komorowski, mexican Felipe Calderon şi italian Giorgio Napolitano, dar şi premierul francez François Fillon.

Vaticanul sfidează UE la beatificarea Papei Ioan Paul al II-lea

Vaticanul a confirmat că preşedintele Zimbabwe, Robert Mugabe, va participa la ceremonie, deşi este vizat de o interdicţie de călătorie în UE. Din partea României, ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, va participa duminică la ceremonia de beatificare a papei Ioan Paul al II-lea, la basilica San Pietro de la Roma. Aglomeraţie de oficiali europeni la ceremonia de beatificare a Papei Ioan paul al II-lea. 87 de delegaţii internaţionale au anunţat că vor participa la ceremonia de duminică de beatificare a fostului papă Ioan Paul al II-lea.

Vaticanul a confirmat că preşedintele Zimbabwe, Robert Mugabe, va participa la ceremonie, deşi este vizat de o interdicţie de călătorie în UE. Mugabe, un romano-catolic care a participat şi la înmormântarea lui Ioan Paul al II-lea, în 2005, este vizat de interdicţia de călătorie pentru că este acuzat de încălcarea drepturilor omului.
Vaticanul este un stat suveran ce nu face parte din UE, deşi emite monedă euro cu efigia papei. Cu toate acestea, liderul din Zimbabwe, în vârstă de 87 de ani, va trebui să tranziteze Roma, capitala Italiei.

În total, 22 de şefi de stat din lume vor veni la Roma pentru a sărbători beatificarea papei polonez.Un purtător de cuvânt al Vaticanului a declarat că, până în prezent, 87 de delegaţii internaţionale au anunţat că vor participa la ceremonia solemnă organizată duminică în piaţa San Pietro. Membri ai cinci familii regale europene , inclusiv ai cele britanice, vor fi prezenţi. Înalţi oficiali europeni, în frunte cu preşedintele UE, Herman van Rompuy, preşedintele CE, Jose Manuel Barroso şi preşedintele PE Jerzy Buzek, se vor afla la Roma pentru a marca beatificarea.

Sute de mii de pelerini – dintre care 250.000 de polonezi – urmează să vină în piaţă. Printre participanţi se numără şi evrei, inclusiv un ministru de cabinet israelian, în semn de apreciere pentru eforturile fostului lider religios de a atenua tensiunile interconfesionale. “Avem un respect mare, unic, pentru Ioan Paul”, a declarat Yossi Peled, ministru fără portofoliu. “El nu este pur şi simplu un alt papă pentru noi”, a adăugat el. Ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, va participa duminică la ceremonia de beatificare a papei Ioan Paul al II-lea, la basilica San Pietro de la Roma.

Cu această ocazie, ministrul Teodor Baconschi va avea sâmbătă o întâlnire cu episcopi ai Bisericilor Ortodoxă, Catolică şi Greco-Catolică.

De asemenea, ministrul de externe va vizita expoziţia de fotografie şi filatelie “Papa Ioan Paul al II-lea şi România”, organizată de Ambasada României pe lângă Sfântul Scaun în spaţiile Academiei României din Roma. Şeful diplomaţiei române l-a cunoscut personal pe fostul suveran pontif, în anii când a condus ambasada României de la Vatican, având o contribuţie importantă la realizarea vizitei istorice în ţara noastră a papei Ioan Paul al II-lea (mai 1999).

Beatificarea pontifului polonez se va petrece după numai 6 ani şi o lună de la decesul acestuia, survenit în 2 aprilie 2005. Papa Benedict al XVI-lea a făcut o excepţie de la normele canonice specifice Bisericii Catolice, care prevăd că procesul de beatificare nu poate fi deschis decât după cinci ani de la decesul celui vizat. În acelaşi timp, procedurile canonice au fost respectate cu stricteţe. De mai bine de un mileniu, un suveran pontif nu şi-a mai ridicat predecesorul imediat la cinstea altarului.


Categorii

Ecumenism, Opinii, analize

Etichete (taguri)

, ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

90 Commentarii la ““BEATIFICAREA” SINCRETISMULUI ANTIHRISTIC. Vaticanul a beatificat astazi pe papa Ioan Paul al II-lea, un “PAPA MONDIAL”, iubit de toti globalistii si de liderii U.E.

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 3 / 3 >>

  1. @admin Nu l-am folosit pe Paul Ricoeur ca un argument al autoritatii in comentariul precedent, nu am comis un sofism, ci pur si simplu am precizat sursele pe care le-am citat, i-am precizat numele autorului a carui idee am adus-o ca argument.Paul Ricoeur nu este postmodern, nu are nimic in comun cu atitudinea deconstructivista. De asemenea, Hans Georg Gadamer reabiliteaza autoritatea si traditia, lupta impotriva prejudecatii contra autoritatii, atunci cand afirma frumusetea dialogului.

    Exista un pericol al totalitarsmului care paste biserica in continuare, in ciuda istoriei zbuciumate, pe care ati semnalat-o mai sus, deoarece sunt in continuare crestini printre noi care nu se comporta crestineste, chiar daca aparent cunosc toate dogmele, deoarece sunt incapabili a a trai acea iubire fata de aproapele care implica toleranta si respect fata de modul sau de gandire si fata de liberul sau arbitru.

    O forma de intoleranta este si cea de a te inchide in fata dialogului. De exemplu, nu cred ca putem respinge toti autorii care nu sunt ortodocsi, de exemplu care sunt posmoderni, trebuie sa-i dam cezarului ce-i al cezarului. Daca exista ceva bun intr-un catolic, un ortodox, un filosof, un poet, un musulman, trebuie sa respectam asta, asta nu inseamna ca ne diminuam propria credinta, sau ca gasim vreo lipsa credintei noastre, ci ca ne respectam pe noi, suntem sinceri cu noi insine.

  2. @Florii:

    Pai nu l-am respins pe Paul Ricoeur pentru ca nu era ortodox, ci pentru insusi argumentul citat de la el, dupa cum se putea vedea lesne. Postmodernismul nu inseamna doar deconstructivism, ci o mentalitate ulterioara celei specifice sec. XIX, caracterizata de pozitivism, iluminism in varianta sa “hard”, darwinism, evolutionism. Aceste “mari povesti” au fost contestate tocmai pentru ca purtau in ele germenii unor tendinte totalitare, de religie laica. Asadar, intr-un fel, chiar e de inteles contra-reactia fata de iluminismul progresist a postmodernilor. Ei sunt buni la folosit ciocanul, ca sa ne amintim de alta expresie a lui Nietzche, insa omul nu poate trai doar din negare, din daramat. Chiar daca nu s-a ajuns mereu la varianta extrema a deconstructivismului, postmoderniul s-a impotmolit ori intr-un liberalism (adica iluminism) moderat, ori intr-un scepticism generalizat, relativism agnostic, apatic si deprimat.

    Viata noastra este calauzita de semnificatii – ca tot vorbiram de postmoderni. Cand aceste semnificatii decurg din Logos, din Cuvantul Intrupat, atunci nu exista primejdia totalitarismului, nici a inselarii, caci ne situam intr-o randuiala dumnezeaiasca si vedem lumea asa cum o vede Dumnezeu. Cand insa stricam aceste intelesuri sau semnificatii si fabricam altele dupa mintea noastra, intr-adevar suntem o primejdie pentru noi insine si pentru aproapele nostru. “Solutia” iluminista a fost de a nega Cuvantul si de a pune in locul sau ratiunea omeneasca. “Solutia” postmoderna a fost de a nega Ratiunea Umana cu r mare si de a o inlocui cu o ratiune mai slaba sau chiar cu nimic. Niciun crestin nu poate adera la vreuna din aceste “solutii” daca crede in Hristos si in ce a spus El: ca este Calea, Adevarul si Viata. Cale de mijloc nu exista in ceea ce priveste Adevarul. Nu Il putem ciunti pe Hristos si nu putem spune ca lumea poate subzista si poate fi inteleasa intru adevar si dupa intelesuri/semnificatii straine de Logos.

    Totalitarismul nu e un pericol pentru Biserica (ortodoxa), ci doar pentru devierile de la linia ei. De vreme ce Biserica e Trupul lui Hristos, comunitatea Sfintilor, si de vreme ce ea e calauzita de Duhul Sfant, ea e negreselnica. In schimb, de indata ce o schimbam cu invataturi omenesti, o punem sub calauzirea unui loctiitor al lui Dumnezeu care devine seful ei suprem (papa), inlocuind Duhul Sfant, atunci nu mai avem de-a face cu Biserica, ci cu o institutie omeneasca. De re-vazut dialogul din Marele Inchizitor din Dostoiveski.

    De altfel, ar ajuta sa cercetati si linkurile respective, tocmai ca sa dam dovada ca apreciem un dialog onest si nu suntem indiferenti la “norul de marturii” care ne arata unde e Biserica.

    PS: Si acesta ar ajuta

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/11/02/martirul-mircea-vulcanescu-despre-criza-bisericii-imparatia-lui-dumnezeu-si-imparatia-acestui-veac/

  3. Orice totalitarism are pretentia de a se crede deasupra orandurilor obisnuite, singura cale buna, de fapt Calea de deasupra tuturor cailor.

    Orice religie crede ca este asa o cale, iar eu nu argumentez nici ca biserica ortodoxa e Calea, nici ca nu e, ci doar ca si aceasta este pusa in pericol in cazul in care ar fi declarata de exemplu singura religie de stat, in care celelalte `erezii`, cum le-ar numi ar fi declarate ilegale si membrii sai persectuati, caci atunci nu s-ar deosebi cu nimic de Inchizitie. Gestul papei de a saruta Coranul ar trebui vazut ca un semn de respect fata de semenii din alta religie, nicidecum ca o imbratisare a acelei religii. E un semn ca in biserica catolica Inchizitia nu se mai vrea, aceasta poate fi o forma acceptata doar de extremisti intoleranti, nu de adevaratii crestini. Cred ca a fi crestin inseamna a-L imita pe Mantuitorul care predica liber, care nu a constrans pe nimeni, care a dat dovata de iubire neconditionata. A fi crestin inseamna a oferi un exemplu tuturor prin conduita noastra, nu credeti asta?

    Cu alte cuvinte, nu se poate face binele cu forta.

    In ceea ce priveste beatificarea papei, nu este necesar ca biserica ortodoxa sa il introduca pe papa in calendarul sau de sfinit, nici nu i se cere acest lucru, ci doar respectul pe care il pretind fata de sfintii declarati nerecunscuti de exemplu in catolicism. Cu atat mai mult este usor de respectat cu cat este totusi vorba de credinte mai apropiate, desi acest respect este bine de acordat tuturor celor care il merita, indiferent de religie.

    Pentru catolici prin papa ne vorbeste Dumnezeu, dupa cum nici ortodocsii nu cred ca preotul ortodox slujeste ca simplu om. Desigur ca ortodocsii nu ar putea recunoste infaibilitatea papei, nici nu li se cere acest lucru, dar toata lumea ar putea recunoaste meritele sale ca slujitor al lui Dumnezeu.

  4. @Florii:

    Daca Biserica Ortodoxa s-ar transforma in ceva care se manifesta totalitar, atunci sa fie clar – nu ar mai fi Biserica Ortodoxa pentru ca asa ceva pur si simplu nu poate izvori din ea. Acest lucru nu este posibil, pentru ca scrie in Evanghelie ca Biserica se va izbi pana si de portile iadului dar nu va fi biruita. Noi schimbam, in acest dialog, multe argumente si fiecare argument poate respinge un altul, insa argumentele sunt mute in fata realitatii. Iar realitatea – inclusiv istorica – ne arata ca totalitarismul si orice forma de persecutie a altora, fie ei si eretici invederati, sunt forme straine de duhul si canoanele Bisericii. Fermitatea, marturisirea de credinta transanta facuta deseori cu pretul vietii de atatia sfinti este insotita, mereu, si de o dragoste ce imbratiseaza toate. Inclusiv anatemizarea este atat o dovada de fermitate si de necesitate a pastrarii unui adevar de credinta castigat pentru noi cu ”pret de sange” (Ep. Sf. A. Petru) cat si o dovada de dragoste: atat fata de cel anatemizat, ca ultim mijloc de incercare de a i-l constientiza asupra caii gresite pe care merge, cat si a celorlalte madulare ale Bisericii, pentru a nu cadea in aceeasi greseala.

    Sarutarea Coranului este doar un gest de imagine. Respectul fata de ceilalti care au alta credinta se poate manifesta fara astfel de gesturi care, in plus, smintesc proprii credinciosi (a se vedea reactiile catolicilor conservatori). Iata ce limpede spune parintele Dionisie de la Colciu:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/05/23/parintele-dionisie-ne-avertizeaza-asupra-vremurilor-noastre-si-asupra-pericolelor-ecumenismului/

    Să avem dragoste de aproapele, să nu avem dragoste vicleană, adică să facem alegere că acela e viclean, că celălalt este aşa… Eu trebuie să îi iubesc pe toţi ca pe mine însumi, că aşa îmi porunceşte Biserica. Aceasta este Adevărul şi Ortodoxia. Adică să îi iubim pe toţi – şi pe turc, şi pe arab, şi cei de alte neamuri sau religii. Dar Dumnezeu nu porunceşte să-mi schimb şi credinţa după a lor, sau după obiceiurile şi patimile lor.

    A saruta Coranul inseamna a transmite altora ca e bine cum cred ei, ca e adevarata credinta lor. Acest lucru nu e al dragostei crestinesti, daca avem ca dreptar Noul Testament. Sa ne aducem aminte de ce spune Sf. Ap. Pavel: dragostea nu se bucura de nedreptate, se bucura de adevar. E o nedreptate sa intaresti oamenii in credintele lor gresite. Asta nu inseamna sa ii porcaiesti sau sa ii tratezi cu dispret, evident, cred ca citatul de mai sus e mai mult decat elocvent in acest sens.
    Si aici, iata spus acelasi lucru cu si mai multa claritate:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/09/24/sfantul-siluan-si-marturisirea-intru-iubire-a-credintei-in-fata-eterodocsilor/

    Acum, revenind la Coran – spuneam ca gestul de a il saruta e simpla imagine. In plus, e perfect contradictoriu, daca ne aducem ca Papa Benedict a citat in extenso din parerea unui imparat bizantin care arata ca islamul genereaza violenta. Si stim ca, precum spui, pentru voi, catolicii, ”prin papa vorbeste Dumnezeu”. Deja vezi bine ca va aflati in plina contradictie, caci la Dumnezeu nu poate fi aceasta contradictie: a saruta Coranul si a-l considera un rau pentru omenire pentru ca genereaza violenta. Asta e specific catolicilor, tocmai pentru ca au pus pe seama unui om, fie el si papa, infailibilitatea pe care o poate avea numai si numai Biserica in intregul ei.

    Biserica, in schimb, niciodata nu va avea astfel de contradictii, pentru ca ea intotdeauna se ghideaza dupa Duhul Sfant, dupa cum se poate vedea din ce am citat din Sf. Siluan si Parintele Dionisie. Mai precizez, in treacat, ca amandoi (P. Dionisie si Sf. Siluan) au fost fara scoli inalte (cateva clase, cam cum erau pescarii ”recrutati” de Domnul) si ca nu a fost niciunul dintre ei nimic mai mult decat calugari simpli, daramite stareti sau episcopi. In fine, respect fata de credinta altora au dat din plin dovada romanii, care au trait mereu cu eterodocsii in mijlocul lor si nu au dat vreodata dovada de agresivitate fata de ei, fie ei musulmani sau catolici. Sau husiti pe care Sf. Stefan cel Mare i-a gazduit in Moldova atunci cand contra-reforma catolica ii urmarea pentru a ii casapi. Cu tot respectul fata de catolici si fata de Ioan Paul al II-lea, respect cuvenit oricarei fapturi umane, gestul de a saruta Coranul, in comparatie cu tot ce am descris mai mult (fapte de omenie ale unor crestini care niciodata nu au primit laude pentru purtarea lor si le-ar fi considerat, oricum, deplasate, caci se purtau asa dintr-un firesc al credintei lor, nu din motive de imagine), aduce aminte mai degraba de cei carora le placea sa isi spuna rugaciunile in vazul lumii ca sa fie laudati.

    In ceea ce priveste ”meritele” oamenilor, noi ortodocsii avem si aici o invatatura diferita. 🙂 Nu meritele il fac pe om mare in fata lui Dumnezeu, ci smerenia lui Hristos. A zis cerut vreodata Hristos sa ii fie recunoscute meritele? Sau a zis ”Invatati-va de la Mine ca sunt smerit si bland cu inima”. Iar Mucenicul Valeriu Gafencu spunea ”mare cu adevarat este cel care se vede pe sine mic in fata lui Dumnezeu”.

  5. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Greu pentru Alba: P.S. Irineu Bistriteanul, ales arhiepiscop/ Papa Benedict il invita pe Patriarhul Daniel la evenimentul mega-ecumenist de la Assisi din 27 octombrie 2011
  6. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Concluzia summit-ului religios mondial de la Bruxelles: AVEM NEVOIE DE O CONDUCERE MONDIALA MAI PUTERNICA
  7. Pingback: Mitropolitul Serafim de Pireu: ADEVARATII SFINTI NU RASTIGNESC, CI SUNT RASTIGNITI, NU URASC, NU PRIVESC CU SUSPICIUNE, CI SE ROAGA PENTRU PRIGONITORII LOR/ Mitropolitul Ilarion: Noi, in rasarit, nu avem nimic asemanator cu papismul/ Conflict intre Irland
  8. Pingback: CONFERINTA INTER-RELIGIOASA (SINCRETISTA) LA SOFIA, ORGANIZATA DE UN MASON DECLARAT, DE GRAD 33(!), CU PARTICIPAREA IPS TEODOSIE/ Biserica Sarba il mai loveste o data cu calomnii pe Artemie/ Scade numarul de calugari din Muntele Athos?/ TINERII EUROPENI S
  9. Pingback: Angela Merkel asteapta vizita Papei in Germania, DOAR PENTRU A PROMOVA SI MAI VARTOS... ECUMENISMUL
  10. Pingback: IPS Serafim de Pireu: CUVANT MUSTRATOR CATRE PARTICIPANTII ORTODOCSI (printre care si Patriarhul Daniel) de la intrunirea "PENTRU PACE" SANT EGIDIO (Munchen, 11-13 septembrie 2011)
  11. Pingback: SFANTA CHINOTITA A SFANTULUI MUNTE ATHOS IMPOTRIVA ACORDULUI DE LA BALAMAND SI A EREZIEI "BISERICILOR SURORI"
  12. Pingback: ACORDUL DE LA BALAMAND (1993): o critica a pr. Ioannis S. Romanidis
  13. Pingback: "FENOMENUL MEDJUGORJE" promovat la emisiunea In premiera de la Antena 3! (VIDEO)
  14. Pingback: 2012: DECLARAT ANUL CREDINTEI LA CATOLICI. Ce "praznuieste" PAPA, ce a insemnat CONCILIUL II VATICAN?
  15. Pingback: "Relicve" ale Papei Ioan Paul al II-lea, "FERICITUL" SINCRETISMULUI ANTIHRISTIC, plimbate prin Bucuresti
  16. Pingback: ASSISI 2011, PE 27 OCTOMBRIE: detalii despre program si participanti. VA PARTICIPA PATRIARHUL DANIEL?
  17. Pingback: ASSISI 2011 A INCEPUT: ZIUA INTAI a evenimentului ultra-sincretist (FOTO). Participa si patriarhul ecumenic Bartolomeu, IPS Iosif Pop si PS Siluan Span
  18. Pingback: ASSISI 2011: rugaciuni comune, "reflectii" gaunoase si imbratisari cu toti paganii si ereticii (FOTO SI VIDEO)
  19. Pingback: NOUA ORDINE RELIGIOASA A LUMII, PANRELIGIA (Ecumenismul inter-religios total) SI TACTICILE FOLOSITE
  20. Pingback: CU CE A DERANJAT STARETUL EFREM PE STAPANII LUMII? (II) “Eu sunt impotriva Europei! Ma rog din tot sufletul sa nu intrati niciodata in UE!” (VIDEO) -
  21. Pingback: IPS Serafim de Pireu la Duminica Ortodoxiei (I): ECUMENISMUL – PANEREZIE SI MISCARE SIONISTA PENTRU O RELIGIE UNIVERSALA. Papismul nu este Biserica! - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  22. Pingback: SINCRETISM RELIGIOS PRE-ANTIHRISTIC la intalnirea “pentru pace” de la Sarajevo (FOTO, VIDEO), cu participarea “iluminatilor” Van Rompuy, Mario Monti, Dalai Lama si a 3 IERARHI ROMANI: PS SILUAN MANAILA (Ungaria), IPS IOAN SELEJAN (
  23. Pingback: O RATACIRE "MISTICA" SI O CALOMNIE CATOLICA la adresa Bisericii Românești - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  24. Pingback: PRIMATUL PAPAL, OBSESIA ABSOLUTA A VATICANULUI. Interviul cardinalului Kurt Koch, seful Consiliului de Promovare a Unitatii Crestinilor - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  25. Pingback: Cardinalul Kurt Koch re-afirma scopul ecumenismului catolic: ACCEPTAREA PRIMATULUI PAPAL DE CATRE ORTODOCSI - Război întru Cuvânt - Recomandari
  26. Pingback: Vaticanul isi canonizeaza IDOLUL: Papa Ioan Paul al II-lea e declarat oficial “santo” - Recomandari
  27. Pingback: Parintele Arsenie Papacioc: PACATUL SODOMIEI (HOMOSEXUALITATEA) ADUCE MAI GRABNIC JUDECATA DE APOI!/ Despre catolicism si ecumenism: “Nu ne putem juca cu Adevarul. Nu-i totuna ortodox sa mori sau ecumenist vandut!” -
  28. Pingback: ASSISI 2011: rugaciuni comune, “reflectii” gaunoase si imbratisari cu toti paganii si ereticii (FOTO SI VIDEO) - Recomandari
  29. Pingback: EPISCOPI SI PREOTI PAPISTASI ZBENGUINDU-SE PE RITMURI DE MUZICA SALBATICA – la Rio 2013 si nu numai! (VIDEO)… CADEREA DE PE URMA A UNEI “BISERICI” ERETICE - Recomandari
  30. Pingback: ZIUA “ISTORICA” A BEATIFICARII A DOI PAPI LA VATICAN. “Sfinti” MODERNI celebrati intr-o ceremonie CORPORATE - Recomandari

Comentariile sunt inchise.

Formular comentarii
Stirile zilei

Carti

Documentare