INTREBAREA CARE II FRAMANTA PE PATRIARHII ORTODOCSI AI ULTIMELOR VREMURI: CARE ESTE CEL MAI MARE DINTRE NOI?/ Incredibila ambitie a Arhiepiscopului Hrisostom al Ciprului/ SINOD IMPORTANT IN SERBIA: se discuta despre excomunicarea Episcopului Artemie si despre preconizata vizita a Papei/ BISERICA RUSA SE OPUNE VIZITEI PAPEI IN SERBIA?/ Ortodoxia este totusi propovaduita – in Tanzania, o tara africana extrem de saraca…

17-05-2011 9 minute Sublinieri

Ieromonah Savatie Bastovoi – Pietrele vorbesc: Decizia p. Ierusalimului de intrerupere a comuniunii cu p. Romana from Emisiunea “Pietrele vorbesc” on Vimeo.

  • Theologhia:

Primatul Bisericii Ortodoxe din Cipru contestă locul atribuit bisericii sale în Dipticele ortodox

[Doreste cumva Hrisostom al II-lea sa creeze o noua Pentarhie, in contextul convocarii viitorului Sinod Panortodox, de data aceasta insa in intregime elinofona (in locul vechii Biserici a Romei, care desi ocupa primul loc in vechea Pentarhie, din anul 1054 s-a rupt de Ortodoxie si a devenit “Catolica”; iar acum, in locul Bisericii Ruse, care este de orgine slava, si ocupa locul 5 in Diptice)?... Cel putin asta reiese din recentele comentarii facute de el unui post de televiziune grecesc, unde a spus ca Biserica sa ar trebui sa ocupe locul 5 in Dipticele ortodox, inaintea Patriarhiei Moscovei. Aceleasi pretentii le-a manifestat si delegatia sa la ultima intalnire a Comisiei presinodale inter-ortodoxe de la Chambesy, din luna februarie a.c. Argumentul pe care se sprijina pretentia lui este legat de vechimea Bisericii Ciprului, de originie apostolica, ierarhul ignorand insa realitatea crunta in care se afla astazi Ciprul: o tara de aprox. 1 milion de oameni rupta practic in doua, cu 20% musulmani, care controleaza intreg nordul teritoriului. Daca ne gandim mai bine, discursul de tipul acesta, care se axeaza pe vechime si traditie si nu pe contextul si necesitatile actuale, este specific intaistatatorilor bisericesti de limba greaca care, in ciuda realitatii, ignora situatia dificila in care se afla bisericile pe care le pastoresc, doar pentru a-si mentine si consolida locul in Diptice la intrunirea viitorului Sinod Panortodox. Invitarea papei Benedict al XVI-lea in Cipru anul trecut (4-7 iunie 2010) confirma pretentiile de acum ale lui Hrisostom in acest sens. De fapt, invitarea papei intr-o tara ortodoxa parca a devenit simbolul acestei lupte tacite de a castiga un loc mai sus in Dipticele ortodox. Noi am fost primii care am facut acest lucru in 1999 (vizita “fericitului” papa Ioan Paul al II-lea in Romania, 7-9 mai), insa situatia ne-a permis, fiind o tara majoritar-ortodoxa, a doua ca numar de credinciosi ortodocsi dupa Rusia. Biserica Serbiei vrea si ea o vizita papala in 2013, cu “ocazia” implinirii a 1700 de ani de la Edictul de la Milan, care a consfintit ortodoxia ca religie licita in imperiul roman. Biserica Rusa nu ramane nici ea in urma la acest capitol, partea rusa pregatind terenul pentru o astfel de vizita a papei in Rusia, neavand insa pentru aceasta inca un prilej anume. Ca sa vedeti cat de ciudata este propunerea aceasta a lui Hrisostom, ganditi-va ca Biserica Ciprului ocupa in prezent locul 10 in Diptice, dupa cele patru patriarhii traditionale, apoi cea Rusa, Sarba, Romana, Bulgara si Georgiana; ultima dintre ele cerand si ea ocuparea locului sase in Diptice. O fi fost indemnata in acest demers de Biserica Rusa sau a fost doar o pretentie egoista? Lucru foarte important de stiut, deoarece noi ocupam actualmente locul 7 si, in problema proclamarii autocefaliei unei biserici ortodoxe – discutata recent la Chambesy, am luat partea partea rusilor si a celorlalte biserici slave (mai putin Serbia), in detrimentul celor de limba greaca – dan.camen.]

Vezi alte doua declaratii ale Arhiepiscopului Hrisostom din acelasi interviu AICI si AICI

OrthodoxPress.com / 9 mai 2011

Într-un recent interviu acordat canalului grecesc de televiziune Sky, Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe a Ciprului, Arhiepiscopul Hrisostom al II-lea de Noua Justiniana (Nicosia), contestă locul atribuit bisericii sale în “Diptice” (ordinea canonică traditională a patriarhiilor), calificându-l “nedrept” , în timp ce pretinde că Biserica sa are “o fundatie apostolică”.

Potrivit Arhiepiscopului Hrisostom II, Biserica din Cipru ar trebui sa vina în diptice imediat după cele patru patriarhate vechi orientale (Constantinopol, Alexandria, Antiohia şi Ierusalim), înaintea Patriarhiei Moscovei, care ocupă locul 5, inca de la crearea ei în 1589. Ruşii au primit creştinismul tocmai în secolul 10, noi, în primul secol creştin. Biserica noastră este mai veche decât Biserica Rusă cu o mie de ani. Cerem să fim trataţi cu respect. Noi credem că ar trebui să ocupăm al cincilea loc in diptice“, a spus el în mod explicit în interviu. Fragmente din acesta au fost publicate apoi pe 9 mai, pe site-ul rusesc de ştiri religioase Pravoslavie i Mir (“Ortodoxia şi Lumea”).

De asemenea, Arhiepiscopul Ciprului a remarcat faptul că diferenţa de titluri acordate primaţilor Bisericilor Ortodoxe locale (de “arhiepiscop” sau “patriarh”) nu ar trebui să afecteze locul respectivelor biserici în dipticele ortodox:Care este diferenţa aceasta între patriarhul unei biserici autocefale şi arhiepiscopul altei biserici autocefale? Niciuna, ambii sunt capii unor biserici independente”, insistă el. Hrisostom al II-lea a spus că aceste întrebări au fost adresate de delegaţia sa în timpul ultimei sesiuni a Comisiei inter-ortodoxe presinodale care a avut loc în luna februarie 2011 la Centrul Patriarhiei Ecumenice de la Chambésy, de lângă Geneva.

“Am fost gata să facem o concesie Bisericii Ruse, în măsura în care Patriarhia Moscovei ocupa locul 5 în diptice de mai multe secole, în timp ce celelalte patriarhate au apărut doar în secolul 20. Dar cred că a fost o greşeală din partea noastră. Biserica din Cipru trebuie să ocupe locul 5, imediat după cele mai vechi patriarhii, imediat după Ierusalim. Chiar dacă suntem o biserică mică, avem o moştenire mare (indelungata) a spus ierarhul.

Potrivit informaţiilor neoficiale disponibile, ultima sesiune inter-ortodoxă de la Chambésy nu a reuşit să depăşească dificultăţile apărute ca urmare a solicitărilor unor delegaţii de la mai multe biserici de a le fi revizuit locul în dipticele ortodox.

trad.dan.camen.

Arhiepiscopul Ciprului afirmă ca majoritatea bisericilor locale sunt “fiice” ale Fanarului

Nicosia: Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe din Cipru, Arhiepiscopul Hrisostom a declarat, într-un interviu acordat canalului grec ΣΚΑΪ, că nimeni din lumea ortodoxă nu poate contesta supremaţia/ primatul Patriarhului de Constantinopol.

“Este absolut de neconceput şi imposibil, deoarece cele mai multe dintre bisericile locale au venit de la Constantinopol. Toate au făcut parte din Biserica Constantinopolului. Întreaga Europă. Grecia şi-a luat autocefalia de la Patriarhul Ecumenic. Teritoriile Patriarhiei Ecumenice au fost Serbia, Bulgaria, România, Rusia; toate aceste ţări au aparţinut Imperiului Bizantin şi Bisericii Imperiului Bizantin, şi doar treptat, încetul cu încetul, au devenit autocefale. Acesta este un fapt istoric pe care nimeni nu-l poate contesta, Biserica din Constantinopol este, pentru ei, Biserica-Mamă. Şi Biserica din Cipru consideră, de asemenea, Biserica din Constantinopol drept Biserica-Mamă“.

Pentru anumite motive, Primatul Ciprului consideră că Rusia a fost odată parte a Imperiului Bizantin, lucru care de fapt nu s-a întâmplat niciodată. Rusia a fost iniţial un stat independent şi nu recunoscut niciodată suveranitatea Imperiului Bizantin. De asemenea, în mod inexplicabil, de ce consideră Arhiepiscopul Hrisostom Patriarhia de Constantinopol drept “Biserica mamă” în locul Patriarhiei de Antiohia, deoarece Biserica Ciprului, până a-şi primi autocefalia în 431 la Sinodul III Ecumenic, a intrat în sfera de influenţă a Patriarhei Antiohiei?

În plus, Arhiepiscopul cipriot a declarat că teritoriul Patriarhului de Constantinopolul a fost “întreaga Europă”, lucru care este, de asemenea, neadevărat; majoritatea teritoriului Europei făcând parte din jurisdicţia Bisericii occidentale [Romei – n.m.].

După cum reiese în mod evident din interviu, cf. spuselor Arhiepiscopului Hrisostom, toate Bisericile locale, cu excepţia patriarhatelor orientale din Est sunt “fiice” ale Bisericii din Constantinopol. Singura excepţie fiind [doar] Georgia, despre care primatul Ciprului nu a spus niciun cuvânt.

trad.dan.camen

Arhiepiscopul Ciprului, Hrisostom, da vina pe principiile nationaliste din bisericile locale pentru esecul dialogului inter-ortodox

Transcriptul Conferintei de Presa sustinuta de PS Ciprian Campineanul la Palatul Patriarhiei Romane

Unele din evenimentele recente denotă fisuri subterane în relaţiile dintre bisericile ortodoxe locale şi Patriarhia Ecumenică, precum şi întreruperea făţişă a comuniunii dintre Patriarhia Ierusalimului şi Patriarhia Română. Este vorba de o epistolă-invitaţie a Patriarhului Ecumenic şi de scandalul bisericii din Ierihon, evenimente care ameninţă să arunce în aer unitatea Ortodoxiei. Pentru mulţi, cele două evenimente au semnificaţii similare.

Desigur, în alte împrejurări, dacă ar fi existat bunăvoinţă, lucrurile s-ar fi putut rezolva în 24 de ore. După cum mărturisesc clerici cu experienţă, conflictele recente nu constituie decât pretexte în spatele cărora se ascund alte interese, confruntări eteroclite, puncte de vedere şi scopuri divergente.

Două categorii

Într-una din zilele de Paşti, Patriarhul Ecumenic a convocat la Fanar, la sfârşitul lunii august, întâistătătorii Bisericilor Alexandriei, Antiohiei, Ierusalimului şi Ciprului pentru o consultare privind evoluţia evenimentelor în Orientul Mijlociu. În afara discuţiilor pe această temă, sinodul arhieresc va dezbate şi soarta viitorului Sinod Panortodox, strategia pe care o aplică Biserica Rusiei, dar şi recentele contre dintre Biserica României şi cea a Ierusalimului.

Disconfortul produs de apariţia în presă a epistolei Patriarhului Bartolomeu a fost major şi s-a datorat, în principal, neinvitării reprezentanţilor celorlalte Biserici autocefale. Dreptul participării, spune Patriarhia Ecumenică, îl au doar Bisericile care au fost instituite prin hotărâri ale Sinoadelor Ecumenice. Prin această mişcare, Patriarhia Ecumenică desparte Bisericile Ortodoxe în două categorii, defavorizând astfel unitatea ortodoxă. Unii ierarhi consideră că Fanarul nu ar trebui să separe conducătorii Bisericilor în întâistătători şi „de-ai doilea”-stătători, îndeosebi pentru faptul că, la recenta întrunire inter-ortodoxă de la Geneva, pe tema Autocefaliei Bisericilor, au fost atâtea şi atâtea probleme.

„Întâistătătorii care vor participa la sinodul din Fanar nu reprezintă nici măcar 10% dintre credincioşii ortodocşi”, considera un Mitropolit cu turmă mare din Vest. Prin această hotărâre, Patriarhia Ecumenică desfiinţează principiul sinodalităţii şi creează un precedent care ar putea leza ireparabil unitatea ortodoxă.

Pentru un hotel

Cealaltă problemă majoră care a împărţit în două tabere comunitatea ortodoxă internaţională este conflictul dintre Patriarhia Ierusalimului şi Patriarhia Română. În urmă cu puţine zile, Patriarhia Ierusalimului a recurs la o acţiune extremă şi a întrerupt comuniunea cu Biserica Română, caterisind reprezentantul Patriarhiei Române la Locurile Sfinte, aducând învinuiri de intruziune pe teritoriul lor şi luând cele mai drastice măsuri posibile în relaţiile dintre Bisericile Ortodoxe. Acest lucru, spun unii, a intenţionat tăierea poftei altor Biserici (mai ales celei Ruse) de a acţiona similar. În prealabil, Patriarhul Ierusalimului, Theofilos, nu a aprobat cererea Patriarhului României, Daniil, de a-şi da binecuvântarea pentru a intra în funcţiune biserica şi hotelul din Ierihon construite de Biserica Română pe teritoriul aflat în jurisdicţia Patriarhiei Ierusalimului. La rândul său, Patriarhul Daniel l-a acuzat pe Theofilos de superficialitate, subliniind faptul că biserica în cauză a început să fie ridicată în anii `90, în urma acordului dintre Patriarhului Ierusalimului din acea vreme, Diodoros şi Patriarhul României, Teoctist. S-a precipitat nefast Patriarhul Ierusalimului, consideră Patriarhia Română, deoarece nu a aşteptat găsirea unei soluţii comune, după cum au căzut de acord reprezentanţii celor două Biserici cu ocazia unei întâlniri în luna mai.

Apărut în Romfea, 15 mai 2011

  • Theologhia:

SPC Synod starts regular May session. The meeting will focus on “the life of the Church in recent months”

Rezumat razbointrucuvant:

Sinodul Bisericii Ortodoxe Sarbesti va lua in discutie, in intalnirea din cursul lunii mai, discutarea unor probleme curente ale Bisericii, printre care mass-media nominalizeaza ipotetica excomunicare a Episcopului Artemie si viitoarea vizita a Papei Benedict. In ceea ce priveste pe Episcopul Artemie, se mai precizeaza ca o organizatie din Kosovo, Consiliul National al Sarbilor din Nordul provinciei albaneze, a cerut Sinodului sa il repuna pe Artemie pe scaunul ierarhic din Ras-Prizren.

Mass-media sârbească afirmă că Biserica Ortodoxă Rusă s-a opus venirii papei Benedict la Nis in 2013

Belgrad: Sinodul Bisericii Ortodoxe Sârbe o să ia în discuţie viitoarea întâlnire din 2013 a patriarhului sârb Irineu cu papa Benedict al XVI-lea în oraşul Nis din Serbia, cu ocazia celebrării a 1700 de ani de la Edictul de la Milan. După cum este deja cunoscut, nu toţi episcopii sinodului sârbesc au susţinut ideea venirii Papei pe teritoriul canonic al Bisericii Ortodoxe Sârbe.

În plus, ediţia sârbească a ziarului croat  «Vesti-online» a relatat faptul că, potrivit unor declaratii neconfirmate, în timpul recentei sale vizite în Serbia, preşedintele Departamentului de Relaţii Externe Bisericeşti (DECR) al Patriarhiei Moscovei, Mitropolitul Ilarion de Volokolamsk, i-ar fi spus patriarhului sârb Irineu că patriarhul Moscovei şi al Întregii Rusii, Kirill, precum şi întreaga Biserica Ortodoxă Rusă, este împotriva venirii papei Benedict al XVI-lea la Nis. Potrivit reprezentantului Bisericii Ortodoxe Ruse, ar fi fost mai înţelept dacă s-ar organiza o întâlnire a Papei cu întâistătătorii tuturor Bisericilor Ortodoxe locale. În acest sens, trimisul Patriarhiei Moscovei ar fi declarat că Biserica Ortodoxă Sârbă nu ar fi trebuit să-l invite pe papa pentru a desfăşura o vizită oficială în 2013 pe teritoriul ei canonic. În conformitate cu reglementările adoptate de către Vatican, Papa nu poate vizita niciun teritoriu canonic al vreunei Biserici Ortodoxe locale, decât numai dacă întâistătătorul acelei biserici îi trimite în prealabil o invitaţie specială.

În plus, evenimentul acesta ar produce o tensiune mare care ar complica şi mai mult relaţia dintre sârbii ortodocşi şi croaţii catolici, deoarece papa Benedict al XVI-lea şi-a planificat ca, în timpul vizitei sale în Croaţia, să viziteze şi mormântul Fericitului Cardinal Alois Stepinac, care se află în Serbia, cardinalul fiind un persecutor al Ortodoxiei. În acest caz, o sursă credibila anonima a spus ca nu exclude faptul ca, în ciuda tuturor obstacolelor, mai mult de jumătate dintre ierarhii Sinodului Bisericii Ortodoxe Sarbe “ar putea vota pentru vizita Papei la Nis”.

Relatările mass-mediei sârbeşti, preluate în general de la surse anonime şi care fac referire la o anumită “poziţie a Bisericii Ortodoxe Ruse” în această chestiune, pot face subiectul de discuţie al adversarilor vizitei papei în Serbia pentru a influenţa ierarhii Bisericii Ortodoxe Sârbe pentru viitoarea sedinţă de Sinod.

Problema posibilei vizite a Papei în oraşul Nis din Serbia, cât şi a vizitei Papei în Croaţia va fi dezbătută la reuniunea Sinodului Episcopilor Bisericii Ortodoxe Sârbe.

trad.dan.camen.

Sinodul Bisericii Ortodoxe Sârbe ia în considerare vizita Papei în Croaţia

Pravmir.ru / 14 mai 2011

Belgrad: Anunţul făcut de serviciul de presă al Vaticanului cum că papa Benedict al XVI-lea va vizita pe 4 şi 5 iunie Croaţia a provocat diverse reacţii în rândul clerului sârbesc. Croaţia este considerată a fi parte a teritoriului canonic al Patriarhiei Serbiei şi o vizită a papei în Croaţia este considerată în Serbia ca o vizită pe teritoriul canonic al Bisericii Ortodoxe Sârbe.

Analistul sârb Zhivitsa Tutsich consideră că în şedinţa Sinodului Bisericii Ortodoxe Sârbe, programată pentru 16 mai a.c., se va discuta cel mai probabil despre vizita papei în Croaţia şi se va trimite Vaticanului o adresa în care se va exprima regretul faţă de această vizită.

Programul vizitei papale prevede ca papa Benedict sa viziteze mormântul cardinalului Alois Stepinac. Însă în mediul ortodox sârbesc imaginea Cardinalului Stepinac este extrem de negativă. Acest lucru se datorează faptului că Stepinac, în timpul guvernarii miscarii croate Ustase, a utilizat la scară largă practica convertirii forţate a sârbilor ortodocşi la catolicism. Stepinac justifica botezul forţat al sârbilor cu ideea că prin astfel de măsuri el a încercat salvarea populaţiei sârbe de la genocidul pregătit de Ustase, care a şi distrus Ortodoxia în Croaţia. Cu toate acestea, tot de numele Cardinalului Stepinac este strâns-legată şi introducerea în Croaţia a măsurilor de eliminare a Ortodoxiei.

În afară de chestiunea cu privire la vizita papei Croaţia, în luna iunie a acestui an Sinodul Bisericii Ortodoxe Sârbe va discuta şi problema întâlnirii în 2013 a patriarhului sârb Irineu cu papa Benedict al XVI-lea pentru comemorarea a 1700 de la Edictul de la Milan. De asemenea, această viitoare întâlnire a stârnit deja reacţii mixte în clerul sârb.

trad.dan.camen.

În perioada 7-11 mai 2011, Înalt Preasfinţitul Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, a efectuat o vizită în Tanzania, la invitaţia Înalt Preasfinţitului Dimitrie, Mitropolit de Irinoupolis şi Seychelles, din cadrul Patriarhiei Alexandriei. În cadrul acestei vizite, IPS Teofan a vizitat şi sfinţit şi cele două biserici construite prin efortul financiar al unor persoane fizice sau juridice din Moldova şi din ţară.

Decizia de a sprijini ridicarea acestor lăcaşuri de cult a fost luată de Înalt Preasfinţia Sa la precedenta vizită în Tanzania, din perioada 13-21 ianuarie 2010, când a constatat cât de mare este nevoia de biserici pentru comunităţile de ortodocşi în continuă creştere din această ţară. Cele două biserici vor avea ca patron spiritual pe Sfântul Ioan Botezătorul, respectiv pe Sfânta Parascheva de la Iaşi.

Ca şi la precedenta vizită, la solicitarea IPS Dimitrie, chiriarhul locului, IPS Părinte Mitropolit Teofan, însoţit de părintele protosinghel Nicodim Petre, a participat la slujba de botez a câtorva sute de persoane care au îmbrăţişat credinţa ortodoxă, respectiv la săvârşirea Tainei Cununiei pentru 18 familii botezate în acea zi. La solicitarea şi cu binecuvântarea IPS Dimitrie, au mai rămas în Tanzania, pentru o perioadă de două luni, un monah împreună cu două monahii, urmând a se implica în diverse activităţi misionare şi filantropice, cum ar fi catehizarea celor care urmează a primi Taina Botezului.

Tanzania este o ţară africană extrem de săracă, de aproximativ 40 milioane de locuitori, cu capitala politică la Dodoma (oraşul Dar es Salaam fiind, însă, principalul centru economic), în care trăiesc şi mai multe zeci de mii de creştini ortodocşi. În această ţară, unul din cinci copii moare de SIDA, iar alte boli, precum malaria, fac numeroase victime, încât speranţa de viaţă se situează, undeva, în jurul vârstei de 45 de ani. Accesul la educaţie este extrem de redus, întrucât guvernul susţine salariul unui profesor, dar nu poate susţine construcţia de şcoli, acest lucru depinzând de puterea financiară a fiecărei comunităţi în parte.

Într-o ţară cu atât de multe nevoi materiale şi spirituale, există o misiune ortodoxă susţinută în special de generozitatea unor organizaţii şi credincioşi din Grecia. Această misiune urmăreşte atât propovăduirea Evangheliei, cât şi oferirea de ajutoare materiale, în special asistenţă medicală, IPS Dimitrie declarând, pe site-ul oficial al Bisericii Ortodoxe din Tanzania, că, “la a doua Sa venire, Mântuitorul Iisus Hristos s-ar putea să nu ne întrebe de câte ori ne-am rugat sau ne-am pocăit, dar cu siguranţă El ne va întreba dacă am oferit apă celor însetaţi, hrană celor flămânzi, medicamente celor bolnavi sau un adăpost celor orfani”.



Categorii

"Marele Sinod Panortodox" (de la Creta - inainte si dupa), Arhiepiscopul Hrisostom al Ciprului, Episcopul Artemie, Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., Mitropolitul Amfilohie Radovici, Mitropolitul Ilarion, Papa (Papism), Patriarhul Daniel, Patriarhul ecumenic Bartolomeu, Patriarhul Irineu al Serbiei, Patriarhul Kirill, Patriarhul Teofil al Ierusalimului, Video

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

24 Commentarii la “INTREBAREA CARE II FRAMANTA PE PATRIARHII ORTODOCSI AI ULTIMELOR VREMURI: CARE ESTE CEL MAI MARE DINTRE NOI?/ Incredibila ambitie a Arhiepiscopului Hrisostom al Ciprului/ SINOD IMPORTANT IN SERBIA: se discuta despre excomunicarea Episcopului Artemie si despre preconizata vizita a Papei/ BISERICA RUSA SE OPUNE VIZITEI PAPEI IN SERBIA?/ Ortodoxia este totusi propovaduita – in Tanzania, o tara africana extrem de saraca…

  1. Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii !

  2. Despre “mitropoliti fara turma, cu titluri desarte, cu constiinta frivola, lipsiti de simtul raspunderii”, despre episcopi care sunt depusi din treapta pentru ca “si-ar fi pierdut facultatile mintale” (ex.Arhiepiscopul Hrisostom Hatzistavro),despre multe altele asemenea, despre cum acest asa-zis Mare Sinod preconizat va fi “sursa noilor catastrofe duhovnicesti pt lumea ortodoxa”, mai multe informatii in cartea “ECUMENISMUL FARA MASCA”.

    Tot aici si parerea IPS Mitropolit Augustin de Florina pe care si-a exprimat-o intr-un articol al revistei Spitha: DOAR PENTRU A FI CONDAMNAT ECUMENISMUL CA EREZIE INFRICOSATOARE CE A INFESTAT TOATA ORTODOXIA, TREBUIE SA SE INTRUNEASCA UN SINOD ECUMENIC.

  3. Ca şi la precedenta vizită, la solicitarea IPS Dimitrie, chiriarhul locului, IPS Părinte Mitropolit Teofan, însoţit de părintele protosinghel Nicodim Petre, a participat la slujba de botez a câtorva sute de persoane care au îmbrăţişat credinţa ortodoxă, respectiv la săvârşirea Tainei Cununiei pentru 18 familii botezate în acea zi.

    -cred ca s-a strecurat o eroare: cel care l-a insotit pe IPS Teofan in vizita in Tanzania este arhim. Ioan Harpa, staretul m-rii Popauti din Botosani(dealtfel se poate vedea si in foto);
    -protos. Nicodim a fost plecat in Ucraina cu ATOR Iasi.

  4. @ Stelian:

    Multumim pentru precizare. Va dati seama ca o asa eroare apare chiar pe siteul Doxologia…

  5. da, si pe site si in ziarul Lumina ed de Moldova…

    (macar daca intre cei doi parinti ar fi asemanari fizice, dar unul e inalt, are barba mai mare…celalalt e mai micut de statura, cu o barba mai mica, e mai iute…)

    toate cele bune si sincere aprecieri pentru Razboinici…cu smerenie va purtam in rugaciune…

    Hristos a inviat!

  6. @ Stelian:

    Adevarata a inviat! Bogdaproste! Nu va stim, dar va multumim… cu atat mai mult!

    da, si pe site si in ziarul Lumina ed de Moldova…

    Pare-se ca d ela o vreme nici nu mai exista mare diferenta (de continut, nu de forma) intre cele doua, din pacate…

  7. M-a bucurat mult ştirea din Tanzania. 🙂

  8. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Sedinta importanta a Sfantului Sinod joi si vineri (19-20 mai). VA FI ALES ARHIEPISCOPUL DE ALBA SI SE VA DISCUTA CONFLICTUL CU PATRIARHIA IERUSALIMULUI/ Patriarhul ecumenic este acuzat, intr-un articol grecesc preluat pe Bas
  9. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Greu pentru Alba: P.S. Irineu Bistriteanul, ales arhiepiscop/ Papa Benedict il invita pe Patriarhul Daniel la evenimentul mega-ecumenist de la Assisi din 27 octombrie 2011
  10. @un catolic:

    Nu ati citit disclaimerul?

    * Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

    Or prozelitismul catolic il consideram, cu certitudine, nefolositor sufleteste. In plus, comentariul dvs nu mai e dialog, ci simpla propaganda. Va multumim pentru intelegere!

  11. Vă rog nu-mi mai cenzuraţi comentariul! Nu aveţi dreptul să-mi încălcaţi dreptul la replică!
    Vă rog să citiţi legile în această privinţă!

    […]

    Nota: comentariu editat de admin

  12. @un catolic:

    Am precizat deja motivul pentru care nu am aprobat comentariul dvs. Insistenta ne obliga la inca un raspuns mai detaliat:

    1. Nu avem timp si nici nu vedem folosul unei contre cu caracter prozelit. De fiecare data am acceptat dialogul cu persoane de alte credinte, dupa cum se poate verifica, insa in acele cazuri in care termenii discutiei erau rezonabili si nu exista prozelitism. Dialogul e dialog, nu autism. Cu comentariile ce faceau prozelitism – majoritatea lor din partea sectelor neoprotestante – am procedat intotdeauna in acelasi mod: spam.

    2. Facem acest lucru in virtutea faptului ca site-ul razbointrucuvant.ro este un site al unor persoane private, a carui apartenenta ortodoxa este asumata si care are conditii de MODERARE a comentariilor dupa criterii clar explicate, dupa cum v-am aratat anterior. Cine accepta aceste conditii, e binevenit, indiferent de religia de care apartine.

    3. Dreptul la replica conform legii? Legea spune cam asa: http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=38378

    Dreptul la replica se aplica, astfel, acolo unde s-au adus lezari persoanelor – informatii false sau gresite legate de o persoana anume, concreta. Nu se aplica judecatilor de valoare, dupa cum spune art. 2.1, lit.a.
    In schimbul nostru de replici nu am vizat cu nimic persoana dvs, dupa cum lesne se poate vedea, ci am facut judecati de valoare asupra catolicismului. Asadar, speta nu se incadreaza in cadrul Legii dreptului la replica. Ar fi si absurd, de altfel!

    4. Chiar vreti sa continuati asa ceva? Scrieti materiale despre preot ortodox si despre alti ortodocsi convertiti la catolicism pentru “minunile” lui Padre Pio si va asteptati sa fie aprobat comentariul? Chiar vreti sa auziti ca Padre Pio este caz tipic de de inselare caracteristic pentru o anume mistica a catolicismului? In ortodoxie exista criterii duhovnicesti de cantarire a experientelor de tip mistic si a minunilor. Asta ca nu mai pomenim despre faptul ca, pentru ortodoxie, catolicismul este o doctrina a schismei si a ereziei. Fiti rezonabil, va rugam, si nu mai insistati. Ati face tuturor un bine.

    PS: este ultimul nostru raspuns pe aceasta tema.

  13. Mania persecutiei nu se trateaza pe internet, dar se agraveaza. Lasa-ne, frate, si mergi in pace la ai tai! Plimba-te putin prin natura si te vei simti mai bine. Sa fii sanatos!

  14. Pingback: Razboi întru Cuvânt » update – PATRIARHIA SERBIEI SE RALIAZA IERUSALIMULUI SI DA ULTIMATUM PATRIARHIEI ROMANIEI. Se confirma, astfel, presiunea Moscovei in “jocul” periculos de a rupe comuniunea?
  15. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Parintele Savatie Bastovoi despre strategiile imperialiste ale Patriarhiei de la Moscova/ ADAUGIRI PE TEMA COMUNICATULUI BISERICII SARBESTI/ Celalalt cap al imperialismului: contributia bisericilor la “DINAMICA ZIDIRII
  16. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Biserica Estoniei (din cadrul Patriarhiei Ecumenice) trece la calendarul ”indreptat”
  17. Pingback: Razboi întru Cuvânt » SE VA SPARGE TOTUSI MITROPOLIA CLUJULUI SUB PRETEXTUL UNEI REORGANIZARI?/ Mitropolitul rus Ilarion critica nucleul patriarhiilor “eline”/ BISERICA ISTORICA DIN KOSOVO – DISTRUSA SI PROFANATA (Stiri religioas
  18. Pingback: Mitropolitul Serafim de Pireu: ADEVARATII SFINTI NU RASTIGNESC, CI SUNT RASTIGNITI, NU URASC, NU PRIVESC CU SUSPICIUNE, CI SE ROAGA PENTRU PRIGONITORII LOR/ Mitropolitul Ilarion: Noi, in rasarit, nu avem nimic asemanator cu papismul/ Conflict intre Irland
  19. Pingback: Asteptand Sinodul Pan-Ortodox, PATRIARHIILE ISI CONTINUA JOCURILE DE PUTERE/ Patriarhul Daniel promoveaza "NOUL ECUMENISM AL CARITATII" drept cale pentru realizarea "COMUNIUNII FRATERNE" cu CATOLICISMUL/ Schimbarile climatice: O PROPAGANDA ECUMENISTA (Sti
  20. Pingback: IPS Ilarion (Patriarhia Moscovei): Intalnirea dintre Papa si Patriarhul Kirill ar putea avea loc pe teren neutru
  21. Nu trebuie uitat ceia ce se spune UNDEVA:”DUMNEZEU,celor mandri le sta impotriva,iar celor smeriti le da HAR,dupa cum nu trebuie uitata nici zisa Ca cel ce doreste a fi mai mare,trebuie a fi slujitorul tuturor”.Nu oare HRISTOS a fost acela care a spalat picioarele Ucenicilor SAI,oare dintre ucenici n-a facut parte si Iuda,care dupa spalarea picioarelor a vandut pe INVATATORUL si DOMNUL sau.Voi cei ce stati la carma BISERICII,nu mai ganditi la :”intaia sedere”,caci DOMNUL sta la carma BISERICII SALE pe care nici portile iadului n-o vor birui,iar voi nu sunteti decat niste :”vremelnici” pazitori ai DREPTEI CREDINTE, datoria voastra este aceia :”De a pazi turma incredintata voua de lupii cei rapitori si din mainile voastre va fi cerut sufletul cel ratacit”.Nu este cunoscut si faptul ca :”Cei ce pastoresc turma incredintata lor de PASTORUL CEL MARE,au si obligatia de :”a duce la pasuna cea buna,pe cei incredintati lor”.Plata pentru lucrarea lor,o vor primi din mana DOMNULUI la vremea cand se vor imfatisa la SCAUNUL DE JUDECATA.Ca esti primul ori in coada,CEL DREPT va da fiecaruia dupa masura celor incredintate. Nicu.

  22. Pingback: Biserica Serbiei NU il mai invita pe Papa Benedict la sarbatorile de la Nis (2013) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  23. Pingback: MISIUNEA EXCEPTIONALA A PARINTELUI ELPIDIE: Un preot grec harismatic a devenit "mama" orfanilor din Africa - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  24. Pingback: IMPERIALISMUL RUSESC ACAPAREAZA RELIGIOS BASARABIA: Patriarhul Kirill inaugureaza varianta in limba “moldoveneasca” a site-ului Patriarhiei Ruse, isi stabileste o resedinta la Chisinau si… se gandeste sa-l demita pe IPS Vladimir - Recoma
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare