FMI insista CRIMINAL cu LIBERALIZAREA pretului la energie si gaze si ”REFORMA” sanatatii in fata unei puteri OBEDIENTE!

5-02-2012 11 minute Sublinieri

jeffrrey

Radu Tudor: Mie mi se pare ca FMI-ul, prin masuri de acest gen, vrea sa omoare jumatate din populatie. Daca tu vrei liberalizarea pretului la gaze in conditiile de iarna grea de acum, e ca si cum spui la jumatate de populatie “avem rugamintea sa va sinucideti”.

Sorin Minea: Cealalta “solutie” – liberalizarea pretului la gaze doar la actorii economici, va duce la acelasi rezultat pentru populatie, pentru ca vor creste costurile producatorilor.

franks-boc

Va fi esential sa se continue politicile de reforme, and in vedere alegerile din acest an. (…)

A doua provocare e in sistemul sanitar. Suntem constienti de ingrijorarile recent exprimate cu privire la sistemul sanitar. Dar sistemul sanitar din Romania este defect si nu mai poate continua nereformat. Reformele ar trebui sa includa (in sistemul sanitar) modul de cheltuire a banilor pe medicamente scumpe  cu impact limitat sau pe servicii care pot fi oferite mai eficient. 

Guvernul va elabora o propunere ce va include o propunere care va acorda importanta mai mare rolululi sistemului privat in finantarea sanatatii (…)

E nevoie de reforme la nivelul Intreprinderilor de Stat– cea mai importanta provocare a Guvernului. E de importanta vitala ca reformele intreprinderilor de stat  sa nu fie intrerupta.

(…) Peter Harold, Country Manager al Băncii Mondiale pentru România: Vom continua să ne axăm pe zone cheie: energie, transporturi, sectorul sanitar şi al finanţelor publice.

Jeffrey Franks: (…) Prin urmare am discutat cu guvernul paşii următori:

Autorităţile vor începe un proces de dereglementare în sectorul energiei. Pentru consumatorii industriali, tarifele reglementate la gaze şi electricitate vor fi eliminate până la sfârşitul lui 2013.

Pentru gospodării, ajustările vor începe treptat cu 2013 şi să se vor întinde până în 2017, asigurându-se protecţia consumatorilor vulnerabili.

Impactul protestelor, al discuţiilor privind alegerile anticipate şi al tensiunilor politicie asupra economiei. Pe noi nu ne interesează ce guvern este la putere ci continuitatea politicilor publice. (…)

Eu sunt o persoană religioasă, sunt mormon. Eu nu beau alcool, cafea, nu fumez, conştiinţa mea este curată.

Nota noastra:

Asadar, amanarea liberalizarii nu s-a obtinut. Anterior, guvernul se angajase sa dereglementeze pretul gazelor si energie intre 2013 si 2015:

Boc anunţase, în luna februarie (2011 – n.n.), că tarifele la energia electrică şi gaze vor creşte în intervalul 2013-2015, după ce Guvernul va elimina preţurile reglementate.

Intre timp, si in urma protestelor stradale, presedintele Basescu promisese ca va incerca amanarea liberalizarii pentru 2017 cu finalizare in 2020, chiar si pentru producatorii industriali, iar ministrul Ialomitianu declarase ca procesul sa inceapa din 2015. Ei bine, FMI insista si liberalizarea pentru gospodarii incepe din 2013, asa cum fusese vorba de la “bun” inceput, cu finalizare in 2017 (o minima si total insuficienta amanare)! Mai mult, conform draftului scrisorii de intentie data publicitatii de Adevarul si Jurnalul (vezi mai jos), ce apartine guvernului, acesta nici macar nu ar fi cerut amanarea!

Sa fi fost totul o demagogie patriotarda dezgustatoare din partea presedintelui Basescu sau, cumva, amanarea va fi obtinuta de un guvern de rezerva “independent”, care sa isi faca astfel o oarecare legitimitate in fata populatiei? Mai degraba este doar un joc nemernic de imagine…

Este de retinut si ca guvernul s-a angajat in fata FMI si UE sa combata proiectul de lege al deputatului Iulian Iancu prin care se interzicea exportul de gaze din ratiuni de securitate nationala!

Fondul Monetar International a recomandat Ministerului Sanatatii sa continue elaborarea unui nou proiect al legii sanatatii, acesta urmand ca acesta sa fie pus in pagina pana la mijlocul anului, a anuntat, duminica, ministrul Santatatii Ritli Ladislau, potrivit Agerpres. “FMI insista si ne-a recomandat sa continuam elaborarea noii legislatii, cu o prudenta mai mare decat pana acum si cu o consultare mai larga a profesorilor si a bolnavilor. Noi ne-am angajat ca pana la mijlocului anului sa avem un proiect”, a declarat Ritli Ladislau cu ocazia inaugurarii noii Unitati de Primire Urgente a Spitalului Judetean Satu Mare.

Potrivit ministrului Sanatatii, se va face o mai buna promovare a propunerilor noii legi pentru a nu exista interpretari gresite. “Pachetul de baza va functiona pe doua niveluri, reglementarea consumului, respectiv prescrierii medicamentelor strict pentru afectiunile pentru care a fost autorizat medicul. De asemenea reducem numarul de zile de spitalizare, unde cu foarte mult depasim media europeana. La interventiile chirurgicale in alte zone oamenii stau doar doua zile pentru spitalizare“, a explicat Ritli adaugand ca proiectul noii legi va fi trimis la Parlament, urmand sa fie introdusa o suma mica pentru asigurarea coplatii.

Guvernul nu a obţinut amânarea liberalizării preţurilor la energie şi gaze aşa cum s-a lăudat, ba mai mult, este forţat să permită exportul de gaze de producţie internă pe motiv că se încalcă tratatele europene. Fondul Monetar Internaţional (FMI) a cerut majorarea cu 15% a preţului la energie din februarie şi cu 15% la gaze până la vară, au declarat pentru Jurnalul Naţional surse oficiale.

Acestea au arătat că liberalizarea şi privatizarea distribuţiilor de energie electrică au fost subiectul unor discuţii aprinse vineri între partea română şi reprezentanţii instituţiei internaţionale, în cadrul rundei finale de negocieri, desfăşurată la Ministerul de Finanţe. Ulterior, o serie de oficiali guvernamentali au fost la Cotroceni pentru noi discuţii şi consultări. Preşedintele Traian Băsescu declara recent că Guvernul încearcă negocierea liberalizării la nivelul anului 2017 pentru firme şi 2020 pentru populaţie.“Nici eu nu mi-aş permite aceste preţuri (liberalizate -nr) dacă n-aş avea maşină de la Preşedinţie sau altele”, declara Băsescu.

Independenţa ANRE, o vorbă în vânt

Anterior, Executivul convenise cu FMI liberalizarea preţului la gaze pentru anul 2013 în cazul clienţilor non-casnici şi 2015 pentru populaţie. Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a avut ca termen luna septembrie 2011 pentru prezentarea unui calendar de liberalizare a gazelor, însă acesta nu a fost terminat în timp util deoarece ANRE desfăşura o serie de studii care să arate suportabilitatea populaţiei şi economiei. De asemenea, proiectul noii legi a gazelor arăta că preţul de vânzare al gazelor de producţie internă va fi stabilit prin hotărâre de Guvern de ministerul Economiei.

Independenţa ANRE a devenit doar o vorbă în vânt atât pentru Guvern, cât şi pentru FMI, din moment ce preţurile şi deciziile sunt luate la alt nivel decât cel al autorităţii competente. în prezent, preţul pentru producţia internă este “recomandat” de ANRE iar acesta a fost de 165 de dolari/1.000 de metri cubi. Formularea “recomandat” a permis, însă, Petrom să scumpească toamna trecută cu 6% gazul vândut, inclusiv pentru E.ON şi GdF SUEZ, care livrează marea majoritate a gazelor pentru populaţie.

Vom “liberaliza” gazul la un nivel care nu există

FMI a impus acum, însă, “dereglementarea” pieţei, potrivit surselor citate. Adică eliminarea preţurilor reglementate, în final ajungând să primească gaz mai ieftin doar “consumatorii vulnerabili”, restul populaţiei urmând să primească materie primă la preţuri europene. De menţionat că nu există un “preţ european al gazelor” din moment ce nu există o piaţă spot pentru această marfă. O serie de grupuri europene ca E.ON, RWE şi Edison cer insistent de mai mult de un an Gazpromului să realizeze o bursă a gazelor. Gigantul rus preferă contracte pe termen lung şi o formulă de preţ legată de cotaţiile barilului de ţiţei. însă anul trecut petrolul pentru Europa s-a menţinut la preţuri de peste 110 dolari ca urmare a protestelor din Libia şi Egipt, care au afectat producţia şi furnizarea de ţiţei. Concomitent, însă, consumul de gaze a scăzut în UE, ca urmare a declinului industrial. Or, asta înseamnă că Europa ar trebui să plătească mai puţin pentru gazul rus, din moment cererea e în scădere. Potrivit formulei Gazprom, preţul creşte, însă. Astfel, România plăteşte acum 540 de dolari/ 1.000 de metri cubi.Alte state mai “prietene” cu Gazprom, precum Ucraina, Bulgaria, Belarus sau Armenia au preţuri mult mai mici decât România. Comisia Europeană a demarat anul trecut o vastă investigaţie împotriva Gazprom pentru comportament exclusivist, precum împărţirea pieţei, împiedicarea accesului la reţele, bariere în calea diversificării ofertei, ca şi un posibil comportant exploatator, precum preţuri excesive. în investigaţie este cercetată şi OMV, acţionarul majoritar al Petrom.

Până vara trecută toţi consumatorii primeau gaze în aceeaşi pondere, respectiv între producţia internă şi importuri. între timp, Guvernul a decis ca populaţia şi centralele electro-termice care asigură încălzirea şi apa caldă în marile oraşe, să aibă un preţ îngheţat până la cel puţin 1 aprilie. Coşul pentru populaţie este de 92% producţie internă şi 8% importuri.

Ba mai mult, FMI leagă şi exportul de gaze în toată această afacere. Astfel, dacă Parlamentul nu aprobă exportul de gaze, asta va duce la întreruperea Acordului pe motiv că măsura contravine principiilor pieţei unice a Uniunii Europene. Parlamentul a votat o lege care blochează exporturile până când România nu îşi diversifică sursele. Preşedintele Traian Băsescu a respins legea de la promulgare iar Parlamentul trebuie să o analizeze din nou. în Senat, însă, coaliţia aflată la guvernare nu mai are cvorum. Petrom a acuzat Transgaz, operatorul sistemului de transport al gazelor, că nu-i permite să exporte. Compania de stat argumentează, însă, că exportul nu este tehnic posibil.

FMI a mai cerut majorarea cu 15% a preţului la energia electrică din cauza efectelor secetei asupra sistemului energetic. Concret, Hidroelectrica produce doar 50% din cantităţile normale iar pentru restul de cantităţi au intrat în funcţiune termocentralele pe cărbune, care produc mult mai scump.  Hidroelectrica negociază acum cu traderii cu care are contracte directe de vânzare a energiei electrice creşterea preţurilor de livrare cu 20%-25%, pe care să le aplice retroactiv de la 1 ianaurie, precum şi reducerea cantităţilor cu 10%-20%, a declarat vineri Dragoş Zachia, directorul general al companiei.

[…] Ialomiţianu, a anunţat duminică, într-o conferinţă de presă susţinută la Braşov, că o majorare de preţ la gaze şi electricitate se va discuta cu FMI la misiunea din luna aprilie. ”Nu avem în actuala scrisoare de intenţie cu FMI puncte legate de majorarea preţurilor la gaze şi electricitate. Acest lucru se va discuta în luna aprilie când reprezentanţii FMI vor veni la Bucureşti, despre momentul acestor majorări şi în ce cuantum”, a explicat Ialomiţianu. Referitor la liberalizarea pieţei gazelor şi a energiei electrice, ministrul de Finanţe a precizat că a cerut FMI ca această liberalizare să fie amânată pentru 2015, 2016 sau 2017.  […]

Reprezentanţii delegaţiei FMI, Comisiei Europene şi ai Băncii Mondiale vor susţine astăzi, la ora 16.00, o conferinţă de presă în care vor prezenta concluziile celei de-a patra evaluări a acordului preventiv. Potrivit draftului unei scrisori de intenţie obţinute de „Adevărul”, FMI a cerut scumpirea energiei electrice cu 15% în februarie şi a gazelor pentru firme tot cu 15% până în vară.

De asemenea, scumpirile vor continua trimestrial până la convergenţa cu preţul mediu din UE. Acest lucru ar trebui atins până la finele anului 2013 pentru firme şi 2015 pentru populaţie.

Iată mai jos ciorna scrisorii de intenţie [NOTA BENE: draftul apartine guvernului. In aceste conditii, se pune intrebarea daca nu cumva interventia presedintelui referitoare la cererea de amanare a liberalizarii pretului la energie si gaz nu a fost decat o pura retorica, avand in vedere ca guvernul nu a cerut asa ceva de la FMI, cf. acestei scrisori de intentie? – n.n.] referitoare la sectorul transporturilor şi energiei, aşa cum a propus FMI la mijlocul acestei săptămâni. Rămâneţi pe www.adevarul.ro pentru a vedea dacă Guvernul a acceptat aceste condiţii.

Structural Reforms

Regulatory and Strategic Reforms in Transport and Energy

16.       We are making progress on our plans for major reforms in the transport and energy sectors to enhance economic growth in Romania. In the transport sector, we are developing a new general transport strategy and master plan for Romania, which will balance increasing demand and available fiscal means, ensure complementarities between the different transport modes, and define priorities for medium- and long-term investment. We plan to complete a draft by [end-March 2012]. Expenditure cuts and arrears clearance schemes have improved the financial position of SOEs in the transport sector. We will continue to seek additional measures to raise revenues and reduce costs (including through the application of standard costs). We are finalizing plans for a government-guaranteed loan to clear CFR rail infrastructure arrears to energy providers by end-June 2012 and thereby realize significant savings through the cancellation of penalties. These efforts will be complemented by the development by end-March 2012 of ways to improve revenue generation and management of the real estate of the various transport sector SOEs, possibly through the establishment of a special real estate company. In addition, we will immediately initiate steps to reconstitute the boards of directors and hire private management in SOEs as required by the Corporate Governance law of November 2011.  Finally, we have closed 1,000 kilometers of underutilized rail line bringing the total network under management of CFR closer to our goal of 15,500 line kilometers.

17.       For the energy sector, we plan to enhance the pricing and regulatory framework by undertaking the following steps :

We have drafted legislation to transpose the EU 3rd Energy Package into Romanian legislation. The draft provides for an appropriate unbundling regime and the definition of vulnerable consumers. Before approval we will agree with the European Commission, the World Bank, and IMF on necessary amendments to ensure full financial and operational independence of the energy regulator (ANRE). Though somewhat delayed compared to our original plan, we will approve the legislation by government ordinance [by mid-February 2012].

We remain committed to achieving full functioning of energy markets to ensure proper incentives for energy investments and improvements in energy efficiency crucial for future economic growth. We will now start implementing the earlier agreed phasing out of regulated prices in electricity and natural gas, in full compliance with EU regulation. By February 15, 2012 we will send to the European Commission, World Bank, and the IMF the English translation of the full roadmap including all relevant specifications, particularly measures to protect vulnerable consumers and ensure competition. As soon as fully agreed with the IFIs we will approve the legislation to implement the roadmap by emergency ordinance (prior action).

In the electricity sector, we will implement the annual adjustment in regulated electricity tariffs (delayed this year) of at least 15 percent by end-February to compensate for increased costs due to lower hydroelectricity output. Together with ANRE, we will begin implementing by end-March 2012 the phase-out of regulated prices in the electricity market [with quarterly steps as specified in the TMU] to full deregulation of non-household consumption by end-2013 and of household consumption by end-2015.

In the gas sector, the price adjustment s for nonresidential customers implemented in recent months (including a 5 percent increase effective January 1) have left prices still below the constant unitary gas (CUG) cost recovery formula. We are committed applying the remaining [15 percent] price adjustment needed to reach the CUG in quarterly steps by end-June.Thereafter, adjustments will take place quarterly (as specified in the TMU) until reaching [the average wholesale EU gas price/the parity with EU spot markets] by end-2013. In parallel, we will accelerate the ongoing negotiations process on the Intergovernmental Gas Agreement (IGA) with Russia and will also strive to take steps to diversify our gas supply. [A sentence about the authorities renegotiating the price with Russia via the EU]. For households, price adjustment will be implemented gradually between January 2013 and [end-2015], together with the application of a scheme to protect the most vulnerable consumers. Gas price adjustments will be accompanied by a renegotiation of production royalties and taxation to preclude windfall profits to current producers while providing full incentives for increased exploration and production. Finally, we are fully aware that a parliamentary override of the presidential veto of the gas export ban law could lead to the suspension of the program, as it contravenes basic principles of the EU single market. We will actively seek to avoid such an override [aici se refera la proiectul deputatului Iancu de a interzice exportul de gaze, guvernul luandu-si angajamentul de a impiedica acest lucru – n.n.].

The process to terminate all bilateral energy contracts has started. Those that cannot be terminated in the short term are currently being renegotiated to ensure that the duration will not be extended, quantities are reduced, and prices are adjusted as permitted to market conditions. In addition, the Ministries of Economy and Justice are assessing options to terminate all existing bilateral contracts and will inform the IFIs about our findings by end-February. New bilateral contracts will continue to be made transparently and non-discriminately through OPCOM (electricity) and other competitive procedures (gas) and terms of the contracts will be published. We continue to explore the possibility to develop a trading platform for gas.

We will prepare by end-March a report on final end-consumer prices for district heating compared with those recommended by the regulator and those budgeted by municipalities. We will also review municipality payments of arrears and invoices related to heating. This will allow us to assess whether recent legal changes have improved the financing of the district heating system in Romania.

State-Owned Enterprises

18.       We continue to implement measures to improve the performance of SOEs. We [met] the fourth quarter indicative targets on the operating balance and arrears in key companies. While we have achieved major improvement in some companies, more substantial measures remain to be taken. Most restructuring plans for the central government SOEs have been submitted but the quality of these plans varies. By mid-[February] 2012 line ministries will send revised plans to the MOPF in accordance with guidance given by staff concerning aim and content of these plans for all entities with more than [20] employees or a turnover of more than [1] million lei in 2010.

19.       On privatization, our goal remains to offer minority and majority stakes in a series of companies over the coming months. We will seek professional advice on the overall strategy and streamline the administrative framework for privatizations with the aim of attracting the best advisors and achieving the highest possible price in a market-friendly manner. As noted in our last Letter of Intent, the transaction consultants will have the task of drafting evaluation reports, and recommending and justifying the offer price of the shares in view of a successful closing transaction. Our planned privatization actions are as follows:

The first group of companies to be offered by end-April 2012 includes: i) Oltchim (sale of remaining public shares to strategic investor), ii) ii) Transelectrica (SPO of a 15 percent stake plus a later capital increase of about 12 percent), iii) Transgaz (SPO of a 15 percent stake); iv) Posta Romana (minority stake), v) Cuprumin (full privatization), and vi) CNH (sell viable mines to strategic investor).

The second group of companies includes i), ii) Romgaz (IPO of a 15 percent stake), iii) Electro Serv (majority privatization of company created by the merger of Transilvania Sud, Transilvania Nord, and Muntenia Nord), and; and iv) Tarom (IPO of 20 percent). Appointment of transaction advisors for this group will be completed by April 2012.

The third group comprises i) Hidroelectrica (IPO of 10 percent to increase capital); ii) Electrica Serv (majority privatization of all remaining regional companies); iii) Nuclearelectrica (IPO of at least 10 percent via capital increase); iv) S.C. Electrica Furnizare S.A. (including the supply activity transferred from SC Electrica SA, majority privatization); v) the three remaining Electrica distribution subsidiaries ([majority] privatization); and vi) CFR Marfă (majority privatization). Appointment of legal advisors for this group will be concluded by end-April.

The following companies will be offered for privatization by end-December 2012/early 2013: (i) the new energy producer Hunedoara, to be created by April 2012 by merging the power plants in Paroşeni and Mintia and purchasing the four viable mines of CNH (majority privatization), (ii) the new energy producer Oltenia to be created by merging SNLO and the three energy complexes in Craiova, Rovinari and Turceni (majority privatization), and (iii) Elcen Bucuresti (majority privatization).

20.       In addition to the privatizations, we continue preparations to resolve the financial situation of Termoelectrica. Valuable assets will either be extracted via forced execution by ANAF or be sold and the remaining part of the company will be placed into voluntary liquidation [prior to completion of the fourth review] [prior action].

21.       We have begun to implement the requirements of our general corporate governance law, the passage of which marked a significant improvement in the framework for SOE corporate governance in Romania. In the Ministry of Economy, we have solicited and received bids for a firm to assist in the process of selecting private management for key SOEs that remain under majority government ownership. New management teams and board members will be selected by end-April 2012 to take office as soon as legally possible thereafter. In cases where significant minority stakes are to be sold, this timetable may be adjusted to allow for participation of the new minority shareholders. For SOEs under the Ministry of Transport and Infrastructure the corresponding process will be started by [end-February]. To make this effective, this may require changing Emergency Ordinance 3/2011 only for the new private managers, allowing for market-based salaries to attract qualified applicants. We remain firmly committed to increasing the number of SOEs with private management in the course of 2012.

23.       We are committed to improving entry into retail markets to maintain a competitive environment, encourage innovation, and increase efficiency. [In this regard we have eliminated in early February 2012 undue barriers for opening large surface retail stores.] We will undertake a Report on Observance of Standards and Codes (ROSC) on corporate insolvency systems and creditor rights in early 2012.

FMI


Categorii

Acordul cu FMI, Batalia pentru resurse, Opinii, analize, Razboiul impotriva Romaniei, Sistemul romanesc de sanatate, Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

17 Commentarii la “FMI insista CRIMINAL cu LIBERALIZAREA pretului la energie si gaze si ”REFORMA” sanatatii in fata unei puteri OBEDIENTE!

  1. Câtă ticăloșie! pfff

  2. Acesta este un experiment social si cred ca faptul ca suntem un popor ortodox nu e intamplator. Care ar fi scopul acestui experiment? Simplu: “exterminarea unei natiuni”…

  3. E un test..pana unde se poate merge.O sa vedem dupa ce trece frigul. Nu depinde decat de populatia Romaniei, FMI-ul,ca si diavolul, isi joaca doar rolul sau.

  4. Am citit mai demult cateva din profetiile pr.A.Boca in care parintele spunea ca, la inceperea razboiului, Romania va fi atat de saraca/saracita incat nu va mai prezenta nici un fel de interes fata de marile puteri. Atunci nu pricepeam cum va sa fie toate astea, acum insa le traim cu totii.

  5. J.Franks: Sunt mormon, dar sunt cu constiinta impacata! (A propos de imbratisarea de mai deunazi, la Sinaia parca, a lupului cu mielul.)

  6. Recomandarile FMI sunt Ordine clare ptr guvernul roman. Josnic mi se pare modul cum ne sunt transmise aceste mesaje/ordine, direct de la sursa, adica de la acest “alien”. Reprezentantilor nostri le lipseste fie demnitatea fie curajul de a trasnmite ei ceea ce era de transmis. Mi s-ar fi parut normal ca in urma sedintelor avute de catre vanzatorii de neam cu acest alien, ca primii sa transmita mesajul fratilor lor mai prosti nu strainul. Insa, faptul ca nu s-a intamplat asa arata cine ne conduce. A preluat total fraiele puterii un strain/niste straini. Nu mai este nevoie de minima diplomatie necesara ascunderii acestui fapt, lucrurile au avansat atat de mult incat nu se mai tem, sunt aroganti in virtutea deplinatatii puterii detinute. Stalcesc limba romana, dau cu ea de toti peretii auzului nostru si ne spun ca ei dicteaza pe acest pamant. Ma ingretoseaza acest lucru, ma intristeaza ca am astfel de frati tradatori, ma simt vinovat de lipsa de prezenta, ma cutremur realizand pacatul comis.

  7. Dl Jefrey Franks si FMI prin masurile propuse au dus la moartea unor romani (frig/foame etc),deci sunt vinovatzi de genocid contra acestor oameni,prin masurile date.
    Si dl Basescu e vinovat de complicitate la genocid,cu ceilalti oameni politici care impreuna cu dansul au acceptat aceste masuri.
    Romania e guvernata mai nou de FMI,iar dl Basescu si guvernul PDL sunt niste marionete in mana FMI.
    Preabunul Dumnezeu a limitat foarte tare genocidul dand anul trecut o recolta record si anul acesta a dat iar foarte multa ploaie,pentru a limita proportiile genocidul de dracii ii inspira pe unii de la FMI si pe dl Franks sa il propuna aci in Romania.

  8. Pingback: ASASINUL ECONOMIC JEFFREY FRANKS ESTE MORMON. Mormonii – secta antihristica si bazin de recrutare pentru CIA si FBI - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  9. Cred ca nu este o intamplare faptul ca insusi JF recunoaste apartenenta la o religie (?) cu totul straina noua; intr-o tara majoritar ortodoxa, cum este Romania sau Grecia, acest mic amanunt nu poate fi trecut usor cu vederea. As indrazni a spune ca este, pentru noi, un indemn de a ne strange cu totii in jurul Sfintei Cruci a Mantuitorului, singurul refugiu, singurul adapost.

    Cat de frumos canta preotii nostri axionul:
    “Născătoare de Dumnezeu, nădejdea tuturor creştinilor, acoperă, apără, păzeşte pre cei ce nădăjduiesc spre tine…”

  10. Aseara am vazut pe antena3 o reclama probiometria,in care arata un deget electrizat si invita-veniti cu noi,veniti cu biometria-!!!Am cautat sa o revad ca sa inteleg mai bine despre ce e vorba,dar nu au reluat-o.Cred ca lucrurile sunt mult mai avansate si grabite spre dezastrul final,iar televiziunile slujesc acestui scop.Dezbaterile lor telejustitiare parca au un scop sumbru,de punere in valoare a celor care conduc si de zadarnicie a oricarui efort de iesire din impas.Numai Dumnezeu mai poate face ceva,depinde insa numai de noi daca ne pocaim sincer si ne intoarcem cat mai multi la credinta.Avem nevoie de incurajare din partea oamenilor lui Dumnezeu!Iertare.Doamne ajuta!

  11. Mormon este un profet central din Cartea lui Mormon. Mormon sau mormoni este de asemenea un termen general folosit pentru a desemna membrii Mișcării Sfinților din Zilele din Urmă și cel mai des se referă la grupul inițial, Biserica lui Isus Hristos a Sfinților din Zilele din Urmă. Termenul a derivat de la Cartea lui Mormon, un text religios pe care Joseph Smith, Jr. 1830 pretindea că l-a tradus din scrieri antice, scrieri ce conțineau o istorie a locuitorilor din vechime a Americilor și care au fost adunate de un profet ce se numea Mormon. Deși mulți oameni consideră mișcarea Sfinților din Zilele din Urmă ca fiind o ramură a Protestantismului, Mormonii nu se consideră a fi protestanți și nici nu se consideră parte a niciunei ramuri majore a Creștinătății, dar se consideră Creștini devotați și consideră Cartea lui Mormon a fi “Un alt testament al lui Isus Hristos”.

  12. Pingback: Despre FMI ca “adevaratul guvern al Romaniei” si TICALOSIILE COMPLICE cu puterea - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  13. Pingback: JAF AMERICAN, sub obladuirea FMI si a regimului Basescu, pregatit ultimelor companii strategice! CRIMA CU PREMEDITARE SI SUBMINAREA ECONOMIEI NATIONALE - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  14. Pingback: Comisarul-sef eurocrat Barroso il lauda pe premierul Ungureanu si cere “REFORME” RAPIDE IN ENERGIE, COMPANIILE STRATEGICE SI SISTEMUL SANITAR - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  15. Pingback: COMISIA EUROPEANA, FMI si CORPORATIILE ENERGETICE STRAINE ne forteaza la scumpirea GAZELOR - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare